abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 22 april 2021 @ 19:16:35 #251
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_199114141
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 19:13 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Genoeg meisjes die erom vragen hoor. Geiligheid is niet minder bij vrouwen. Dat is iets moois vind ik. Al die stijve types maken het er niet leuker op voor de man
Zo simpel ligt het meestal niet.
Als je er zo over denkt moet je ook niet kwaad worden als t meisje een vriendin mee laat genieten. Dit meisje is er om dood gemaakt.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_199114230
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 19:16 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Zo simpel ligt het meestal niet.
Als je er zo over denkt moet je ook niet kwaad worden als t meisje een vriendin mee laat genieten. Dit meisje is er om dood gemaakt.....
Oh ik zeg niet dat het sturen van die foto's slim is, dat is het niet. Maar de wat 'lossere' vrouw vind ik wel positief. Maar dat is offtopic
  donderdag 22 april 2021 @ 19:22:37 #253
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_199114234
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 19:13 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Genoeg meisjes die erom vragen hoor. Geiligheid is niet minder bij vrouwen. Dat is iets moois vind ik. Al die stijve types maken het er niet leuker op voor de man
Exact. Zolang twee personen deze met consent naar elkaar toe sturen en er vertrouwelijk mee om gaan is er weinig aan de hand. Sexting is niet per se meer een mannending dan een vrouwending.

Het is alleen gevaarlijk om nudes via een medium te sturen dat gehackt kan worden of waar foto's/filmpjes heel gemakkelijk kunnen worden opgeslagen en doorgestuurd. Daar moet zeker meer voorlichting over komen.

Middelbare scholieren hebben vandaag de dag meer aan een vak dat hun educatie geeft over internet (digitale wereld) en alle mogelijke gevaren dan een derde taal als Frans of Duits.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_199114499
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 19:14 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik vind dit opvallend. De laatste jaren hoor je het vooral andersom, dat zelfs 21-jarigen toch als jeugdige worden berecht. Wat is er hier zo anders met deze jongeman dat het artikel dit zo moet melden terwijl het iets is dat in theorie zou kunnen gebeuren?
Waarom zou er iets anders moeten zijn?

Het is besproken, volgens mij zelfs in die zitting vanochtend. En niet vreemd, maximaal 2 jaar ten opzichte van minstens 12 jaar (geloof ik).

Hopelijk gaat het minstens 12 jaar worden.
  donderdag 22 april 2021 @ 19:44:04 #255
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_199114654
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 19:36 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Hopelijk gaat het minstens 12 jaar worden.
Dat is zelfs in het volwassenenrecht niet realistisch als het geen moord met voorbedachte rade is geweest. Wat de rechter waarschijnlijk zal concluderen.

Ik vind zelf dat 16- en 17-jarigen die een zwaar misdrijf begaan niet zomaar meer de gratie van het jeugdrecht zouden moeten hebben. Leeftijd is geen excuus om een verschrikkelijke daad te plegen. Kinderen van die leeftijd zijn voor de wet oud genoeg om te mogen autorijden en seks met een meerderjarige is dan ook toegestaan. Ik zou niet weten waarom ze in het geval een gruwelijk delict dan minder hard bestraft hoefen te worden.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_199114762
quote:
7s.gif Op donderdag 22 april 2021 19:44 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Dat is zelfs in het volwassenenrecht niet realistisch als het geen moord met voorbedachte rade is geweest. Wat de rechter waarschijnlijk zal concluderen.

Ik vind zelf dat 16- en 17-jarigen die een zwaar misdrijf begaan niet zomaar meer de gratie van het jeugdrecht zouden moeten hebben. Leeftijd is geen excuus om een verschrikkelijke daad te plegen. Kinderen van die leeftijd zijn voor de wet oud genoeg om te mogen autorijden en seks met een meerderjarige is dan ook toegestaan. Ik zou niet weten waarom ze in het geval een gruwelijk delict dan minder hard bestraft hoefen te worden.
Klopt allemaal hoor.

Ik woon er in de buurt en ken een familielid, vandaar de ‘hopelijk’.
  Spellchecker donderdag 22 april 2021 @ 20:22:08 #257
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199115508
quote:
7s.gif Op donderdag 22 april 2021 19:44 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Dat is zelfs in het volwassenenrecht niet realistisch als het geen moord met voorbedachte rade is geweest. Wat de rechter waarschijnlijk zal concluderen.

Ik vind zelf dat 16- en 17-jarigen die een zwaar misdrijf begaan niet zomaar meer de gratie van het jeugdrecht zouden moeten hebben. Leeftijd is geen excuus om een verschrikkelijke daad te plegen. Kinderen van die leeftijd zijn voor de wet oud genoeg om te mogen autorijden en seks met een meerderjarige is dan ook toegestaan. Ik zou niet weten waarom ze in het geval een gruwelijk delict dan minder hard bestraft hoefen te worden.
In vereniging ook nog ... :{
  donderdag 22 april 2021 @ 21:01:19 #258
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199116383
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 19:36 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Waarom zou er iets anders moeten zijn?
Ik bedoel: waarom zou deze jongen ineens als een volwassene berecht moeten worden, tenzij de tendens andersom is?
quote:
Het is besproken, volgens mij zelfs in die zitting vanochtend. En niet vreemd, maximaal 2 jaar ten opzichte van minstens 12 jaar (geloof ik).
Dat haalde ik niet uit dat artikel, vandaar dat ik het benoemde.
quote:
Hopelijk gaat het minstens 12 jaar worden.
Vind ik ook passender hoor, daar gaat het me niet om
pi_199116423
Vermoorde Lotte (14) dacht zwanger te zijn en bekocht dat mogelijk met de dood

quote:
De 14-jarige Lotte uit Almelo heeft haar bewering dat ze misschien zwanger was mogelijk met de dood moeten bekopen. Voor haar dood zitten twee broers uit Almelo van nu 15 en 18 jaar vast. De tiener dacht in verwachting te zijn van de oudste broer. Ook het versturen van een naaktfoto zou een rol hebben gespeeld bij haar gewelddadige dood.

Dat bleek donderdag tijdens de pro forma zitting bij de rechtbank in Almelo, waar de rechter besloot dat beide jongens vast blijven zitten en hun strafzaak niet in vrijheid mogen afwachten. Ze worden verdacht van moord, dan wel doodslag. Ook wordt hen verweten dat ze Lotte’s lichaam hebben willen verstoppen. Het meisje werd op 10 januari om het leven gebracht. Haar lichaam werd in een sloot bij het Wendelgoor gevonden.

Motief voor het geweld
Op de zitting lichtte de officier van justitie een tip van de sluier op voor het motief van het misdrijf. In het dossier zitten app-berichten, waaruit blijkt dat Lotte aan de jongen heeft verteld dat ze vermoedelijk zwanger van hem was. Hij geloofde dat niet en wilde daar ook niets van weten.

Ook had hij ontdekt - of in elk geval het vermoeden - dat het meisje een foto van zijn geslachtsdeel naar een vriendin had gestuurd. Lotte dacht echter op haar beurt, dat hij ook een pikante foto van haar had verspreid. Zo ontstond er een ruzie die escaleerde, met het dodelijk drama tot gevolg.

‘Ze gaat klappen krijgen’
De jongen heeft per telefoon aan zijn broertje gezegd, dat hij met Lotte had afgesproken en ‘dat ze klappen zou krijgen’. De broers zijn beiden naar de afgesproken plek gegaan. De oudste heeft bekend, zo staat volgens bronnen in het dossier, dat hij haar heeft geslagen en geschopt, waarna ze in het water is gegleden. Daar bleef ze levenloos liggen. Of ze overleed door de klappen, verdronk of stierf aan onderkoeling is nog onbekend. Het forensisch onderzoek is nog niet afgerond. Of het meisje werkelijk zwanger was is onbekend.

Lichaam met riet bedekt
De jongste van de twee broers heeft inmiddels bekend dat hij in elk geval haar lichaam in de sloot heeft verstopt, door haar te bedekken met riet. In hoeverre hij bij het geweld betrokken was en heeft geslagen is nog niet duidelijk. Hij heeft bij de politie verklaard dat hij wist dat Lotte klappen zou krijgen ‘maar niet dat het zo erg zou worden’. Ook deze jongen heeft een korte tijd een relatie met het slachtoffer gehad, maar niet gelijktijdig met zijn broer. Er zat een korte tijd tussen.

Moeder biedt excuus aan
De twee jongens waren niet bij deze zitting aanwezig. De ouders van Lotte waren er wel, evenals de ouders van de twee verdachten. Hun moeder bood aan Lotte’s ouders in tranen excuses aan voor wat er is gebeurd.

Haar vader en moeder waren zeer teleurgesteld dat de jongens niet bij de zitting waren. Ze zeggen te hopen dat de onderste steen boven komt en dat de twee volledig open kaart spelen opdat zij te weten komen hoe de laatste uren van Lotte’s leven zijn geweest.

Ze zijn ook van plan alle zittingen bij te wonen. „Hoe confronterend dat ook kan zijn”, zegt hun woordvoerder Jeroen Baardemans. „Zij hopen, dat bij de volgende zitting de jongens hen wel onder ogen komen in de rechtszaal.” Hij gaat verder namens hen niet inhoudelijk reageren. „Zij willen niets doen dat een eerlijke berechting in de weg staat.” De zitting was voor de ouders een zware beproeving, zegt hij wel. „Het is nog maar drie maanden geleden dat zij hun dochter verloren. Het verdriet is nog zo intens.”

Achter gesloten deuren
De zitting was achter gesloten deuren, omdat de broers - nu 15 en 18 jaar - beiden nog minderjarig waren toen Lotte om het leven kwam. Zij worden momenteel psychisch onderzocht. De rechtbank oordeelde dat er nog alle reden is om hen voorlopig vast te houden, tot de volgende zitting. Die is op 6 juli. Ook dan is het nog slechts een pro formazitting en geen inhoudelijke behandeling van de strafzaak. Het onderzoek van justitie, zo bleek, zal ook dan nog niet zijn afgerond.

Vader ook nog verdachte
Ook de vader van de jongens, Hans de W., is nog verdachte in deze zaak. Omdat zijn vermeende betrokkenheid bij Lotte’s dood echter veel kleiner zou zijn was de 43-jarige Almeloër al enige tijd op vrije voeten. Hij hoefde vandaag daarom ook niet voor te komen. Wanneer de zaak tegen hem dient is nog onbekend. Hij zou van één van zijn zoons te horen hebben gekregen, ‘dat er wat ergs was gebeurd’. De W. is toen ter plekke gaan kijken. De vader zou degene zijn geweest die de politie heeft getipt, ‘dat er een lichaam in het water lag’.

Niet op vrije voeten
Tijdens deze zitting was één van de vragen of de jongens nog gevangen moesten blijven, of dat ze hun strafzaak net als hun vader in vrijheid mochten afwachten. Vanwege de geschokte rechtsorde heeft de rechtbank bepaald, dat ze niet naar huis mogen. Ook speelt een rol dat ze worden verdacht van een ernstig feit, waarop een minimum straf staat van twaalf jaar cel.

Jeugd-tbs
Dat betekent niet dat ze die straf ook krijgen, wanneer ze schuldig worden bevonden. Ze vallen namelijk onder het jeugdrecht. De oudste kan dan worden veroordeeld tot maximaal twee jaar cel, eventueel met aanvullend jeugd-tbs. De jongste kan maximaal een jaar cel krijgen met aanvullend jeugd-tbs. De oudste broer is weliswaar in de cel 18 jaar geworden, maar was toen hij verdachte werd van de moord op Lotte nog 17.

De officier van justitie heeft donderdag niet gevraagd om die oudste toch als volwassene te berechten. Dat kan mogelijk later alsnog . Beide jongens worden momenteel onderzocht door een forensisch instituut voor jeugdige verdachten. Dat moet helder maken in welke mate zij toerekeningsvatbaar zijn. Maar ook in hoeverre de oudste al volwassen in het leven staat. Zijn advocaat meent dat hoe dan ook het jeugdrecht van kracht moet zijn.

https://www.ad.nl/binnenl(...)et-de-dood~a9ed9305/
  donderdag 22 april 2021 @ 21:06:53 #260
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199116499
quote:
7s.gif Op donderdag 22 april 2021 19:44 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Dat is zelfs in het volwassenenrecht niet realistisch als het geen moord met voorbedachte rade is geweest. Wat de rechter waarschijnlijk zal concluderen.

Ik vind zelf dat 16- en 17-jarigen die een zwaar misdrijf begaan niet zomaar meer de gratie van het jeugdrecht zouden moeten hebben. Leeftijd is geen excuus om een verschrikkelijke daad te plegen. Kinderen van die leeftijd zijn voor de wet oud genoeg om te mogen autorijden en seks met een meerderjarige is dan ook toegestaan. Ik zou niet weten waarom ze in het geval een gruwelijk delict dan minder hard bestraft hoefen te worden.
Nou, dat is blijkbaar ook zo.
pi_199117283
Bij een volwassen misdaad hoort een volwassen straf. Oppleuren met je jeugdstrafrecht.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 22 april 2021 @ 22:01:25 #262
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199117446
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 19:13 schreef Pleun2011 het volgende:

Genoeg meisjes die erom vragen hoor. Geiligheid is niet minder bij vrouwen. Dat is iets moois vind ik. Al die stijve types maken het er niet leuker op voor de man
Ik denk dat de twee broers in kwestie daar wellicht een andere mening over hebben.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199117773
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:50 schreef superniger het volgende:
Bij een volwassen misdaad hoort een volwassen straf. Oppleuren met je jeugdstrafrecht.
En wat is de meerwaarde van die extra jaren zitten? Gaat pas na een paar jaar dat inzicht komen dat het niet handig was? Vallen ze bij enkele jaren jeugd-tbs in herhaling, dat ze weer een dickpic sturen naar een minderjarig meisje en haar na het doorsturen opnieuw naar de visjes laten kijken?
Het heeft meer zin om die jongens achter gesloten deuren te resetten dan ze tien jaar op te sluiten en daarna de straat op te schoppen. Niet omdat ik zo begaan ben - zelfs Sjakie uit Flodder mag preventief geruimd worden van mij - maar omdat opsluiten en daarna de straat op schoppen veel meer kost. En aan zulk dom gedrag geef ik graag weinig geld uit.
  donderdag 22 april 2021 @ 22:32:57 #264
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199117981
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 22:19 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

En wat is de meerwaarde van die extra jaren zitten?
Vergelding.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199118620
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 19:16 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Zo simpel ligt het meestal niet.
Als je er zo over denkt moet je ook niet kwaad worden als t meisje een vriendin mee laat genieten. Dit meisje is er om dood gemaakt.....
En hier gaat het fout. Als ik jou een naaktfoto stuur is het voor jou. Als ik het aan je vrienden wil sturen dan stuur ik het wel naar hen. Ook een ongewenste foto stuur je niet door.

Man man man

Zelf heb ik ook bezwaar met het tot in details delen hoe de seks is met iemand. :N
  donderdag 22 april 2021 @ 23:49:05 #266
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_199119043
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 19:04 schreef deedeetee het volgende:
nos
[..]

Dat kan ik nu echt niet begrijpen, een foto van je geslachtsdeel maken en naar een meisje sturen. :{w Ik zou er eerder begrip voor hebben als het meisje hem daarvoor een dreun had verkocht.
Zou je je dochter ook meppen als ze uit de kleren gaat voor de cam voor één of andere jongen? :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Spellchecker vrijdag 23 april 2021 @ 07:12:29 #267
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  vrijdag 23 april 2021 @ 07:16:59 #268
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199119842
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:17 schreef potjecreme het volgende:

[..]

En hier gaat het fout. Als ik jou een naaktfoto stuur is het voor jou. Als ik het aan je vrienden wil sturen dan stuur ik het wel naar hen. Ook een ongewenste foto stuur je niet door.

Man man man

Zelf heb ik ook bezwaar met het tot in details delen hoe de seks is met iemand. :N
Ah, is dat dickpic-etiquette?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 23 april 2021 @ 07:47:59 #269
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_199120024
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 19:14 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik vind dit opvallend. De laatste jaren hoor je het vooral andersom, dat zelfs 21-jarigen toch als jeugdige worden berecht. Wat is er hier zo anders met deze jongeman dat het artikel dit zo moet melden terwijl het iets is dat in theorie zou kunnen gebeuren?
Dat zijn dan mensen bij wie bijv een ontwikkelingsstoornis is vastgesteld. Of cognitieve beperkingen.

Ik heb daar zelf ook wel mijn bedenkingen bij...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_199120071
quote:
De oudste broer werd echter anderhalve maand later 18 jaar. In theorie kan het Openbaar Ministerie de rechter straks vragen om de jongeman volgens het volwassenenstrafrecht te laten berechten.
Dit kunnen ook echt alleen juristen he, iemand die onder de 18 is boven de 18 maken. 1 + 1 is 2 maar gisteren was het even 3.
pi_199120136
quote:
post #259 ;)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  vrijdag 23 april 2021 @ 08:07:38 #272
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199120187
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 07:56 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

Dit kunnen ook echt alleen juristen he, iemand die onder de 18 is boven de 18 maken. 1 + 1 is 2 maar gisteren was het even 3.
Neehoor, diegene wordt helemaal niet boven de 18 gemaakt.

Er is gewoon in de wet vastgelegd dat bij iemand van 16 of 17 het jeugdstrafrecht buiten beschouwing mag worden gelaten onder bepaalde voorwaarden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Spellchecker vrijdag 23 april 2021 @ 08:11:17 #273
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  vrijdag 23 april 2021 @ 08:13:17 #274
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_199120230
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 19:14 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik vind dit opvallend. De laatste jaren hoor je het vooral andersom, dat zelfs 21-jarigen toch als jeugdige worden berecht. Wat is er hier zo anders met deze jongeman dat het artikel dit zo moet melden terwijl het iets is dat in theorie zou kunnen gebeuren?
Sowieso raar gesteld, want je kan iemand vanaf 16 al als volwassene berechten, dus wat zijn verjaardag ermee te maken heeft snap ik niet echt.

quote:
7s.gif Op donderdag 22 april 2021 19:44 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Dat is zelfs in het volwassenenrecht niet realistisch als het geen moord met voorbedachte rade is geweest. Wat de rechter waarschijnlijk zal concluderen.

Ik vind zelf dat 16- en 17-jarigen die een zwaar misdrijf begaan niet zomaar meer de gratie van het jeugdrecht zouden moeten hebben. Leeftijd is geen excuus om een verschrikkelijke daad te plegen. Kinderen van die leeftijd zijn voor de wet oud genoeg om te mogen autorijden en seks met een meerderjarige is dan ook toegestaan. Ik zou niet weten waarom ze in het geval een gruwelijk delict dan minder hard bestraft hoefen te worden.
Het is natuurlijk heel erg voor de nabestaanden, maar zoals ik het tot nu toe hoor lijkt dit me nu juist een geval waar het jeugdstrafrecht voor bedoeld is. Dit lijkt uiteindelijk een zwaar uit de hand gelopen puberruzie te zijn, met daders die de gevolgen van hun daad onvoldoende hebben kunnen overzien. Die hoor je in mijn optiek als jeugdigen te berechten.
pi_199120312
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:13 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Het is natuurlijk heel erg voor de nabestaanden, maar zoals ik het tot nu toe hoor lijkt dit me nu juist een geval waar het jeugdstrafrecht voor bedoeld is. Dit lijkt uiteindelijk een zwaar uit de hand gelopen puberruzie te zijn, met daders die de gevolgen van hun daad onvoldoende hebben kunnen overzien. Die hoor je in mijn optiek als jeugdigen te berechten.
Heb mijn twijfels op basis van het krantenartikel. Een puberruzie daar kan ik inkomen.. Met twee jongens een meisje afrossen al iets minder. Maar het meisje voor dood achterlaten is een signaal dat er iets ernstig mis is met je persoonlijkheid. Ben ook wel benieuwd hoe dit jeugdige gajes is opgevoed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')