https://www.nu.nl/achterk(...)ver-talpa-paard.htmlquote:Britt Dekker heeft naar eigen zeggen problemen met de Belastingdienst over het paard dat ze twee jaar geleden van John de Mol kreeg bij het tekenen van een contract bij Talpa.
Het paard is officieel niet van de presentatrice, maar staat op naam van Talpa. In gesprek met Media Inside vertelt ze dat ze een contract heeft waarin staat dat zij levenslang over George beslist, maar nu lijkt het erop dat die constructie toch voor problemen zorgt.
"Ik wilde gewoon dat paard en als ik geld had gekregen, dan moest ik daar zelf belasting over betalen en nu niet", aldus de presentatrice. "Belastingtechnisch moest het op Talpa blijven staan. Jullie denken dat ik nu iets zeg waar ik problemen mee krijg, maar we hebben al megaproblemen ermee dus."
Wat die problemen exact zijn, wil Dekker niet kwijt, NU.nl is in afwachting van een reactie van Talpa. George zou zo'n 400.000 euro hebben gekost. Inmiddels heeft Dekker vier programma's voor de zender gemaakt.
Doordat het wellicht wordt aangemerkt als loon in natura. Zal wellicht een rechter over moeten beslissen.quote:Op maandag 11 januari 2021 17:52 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Als het paard niet van haar is, hoe is het dan inkomen?
Mijn leaseauto is ook niet van mij.quote:Op maandag 11 januari 2021 17:52 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Om wedstrijden mee te rijden en niet onverdienstelijkquote:Op maandag 11 januari 2021 17:58 schreef WammesWaggel het volgende:
Waarom koopt (dus eigenlijk) dat meisje een paard voor 400.000? Is dat comfortabeler dan eentje van 10.000?
Of verkoopt zij zijn sperma en is het een investering?
Dat lijkt me ook niet. Vandaar dat je er (bij privé gebruik) bijtelling over betaald en geen inkomstenbelasting.quote:Op maandag 11 januari 2021 17:54 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Mijn leaseauto is ook niet van mij.
Toevallig staat de hengst ter dekking idd, kost 1600 euro per rietje.quote:Op maandag 11 januari 2021 17:58 schreef WammesWaggel het volgende:
Waarom koopt (dus eigenlijk) dat meisje een paard voor 400.000? Is dat comfortabeler dan eentje van 10.000?
Of verkoopt zij zijn sperma en is het een investering?
Nee, je betaalt wel degelijk inkomstenbelasting (over de bijtelling).quote:Op maandag 11 januari 2021 18:08 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet. Vandaar dat je er (bij privé gebruik) bijtelling over betaald en geen inkomstenbelasting.
Die zit inmiddels inderdaad in de kroketten.quote:Op maandag 11 januari 2021 18:13 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Damn. Hopelijk heeft die gesmaakt dan.
Dat maakt de constructie nog een stukje interessanter.quote:Op maandag 11 januari 2021 18:11 schreef Samzz het volgende:
[..]
Toevallig staat de hengst ter dekking idd, kost 1600 euro per rietje.
Is gewoon de naïviteitsact. Britt heeft haar hele carrière gebouwd vanuit dat zichzelf net iets te dom voordoen.quote:Op maandag 11 januari 2021 18:13 schreef rutger05 het volgende:
Is er nou echt niemand bij Talpa, ik neem aan dat ze huisjuristen hebben, of in de omgeving van Dekker geweest die heeft gezegd, dit lijkt mij geen goed idee.
Niet echt goed dit voor het imago van Talpa en Dekker.
Wat is dan het imago van Talpa en Dekker en wat verandert daar aan? Praktisch niets als je het mij vraagt. Voor zover het imago van Talpa en Dekker sowieso iemand ook maar ene drol boeit.quote:Op maandag 11 januari 2021 18:13 schreef rutger05 het volgende:
Niet echt goed dit voor het imago van Talpa en Dekker.
Ja precies, over de bijtelling inderdaad. Dus waarom zou zij inkomstenbelasting moeten betalen over een paard dat niet van haar is?quote:Op maandag 11 januari 2021 18:17 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Nee, je betaalt wel degelijk inkomstenbelasting (over de bijtelling).
Geen flauw idee. Ik ken deze Dekker verder totaal niet. Ik kijk af en toe televisie en dan meestal informatieve televisie, zoals het journaal of documentaires.quote:Op maandag 11 januari 2021 18:31 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Wat is dan het imago van Talpa en Dekker en wat verandert daar aan? Praktisch niets als je het mij vraagt. Voor zover het imago van Talpa en Dekker sowieso iemand ook maar ene drol boeit.
De kans is ook 99% dat een stoffige fiscalist en het PR-team hier uren over hebben gediscussieerd. Hoe ze dit naar buiten moeten brengen.quote:Op maandag 11 januari 2021 18:24 schreef Chia het volgende:
[..]
Is gewoon de naïviteitsact. Britt heeft haar hele carrière gebouwd vanuit dat zichzelf net iets te dom voordoen.
Net zoals bij een leaseauto.quote:Op maandag 11 januari 2021 17:52 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Bijtelling is inkomstenbelasting.quote:Op maandag 11 januari 2021 18:08 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet. Vandaar dat je er (bij privé gebruik) bijtelling over betaald en geen inkomstenbelasting.
Ja hallo, ik moet voor de auto van de zaak 25% bijtelling over de cataloguswaarde betalen. Dat moet zij dan ook!quote:Op maandag 11 januari 2021 17:53 schreef StephanL het volgende:
Paard van de zaak![]()
Lost John wel op hoor
Sterk.quote:Op maandag 11 januari 2021 18:55 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Als biomassa centrales niet meetellen, dan telt een paard ook niet
Ja ik noemde het in beginsel bijtelling, maar daar werd ik in gecorrigeerd.quote:Op maandag 11 januari 2021 18:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Bijtelling is inkomstenbelasting.
Nouja dan stort John eerst het geld. Daarna betaalt Britt de belastingdienst. Opgelostquote:Op maandag 11 januari 2021 18:54 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ja hallo, ik moet voor de auto van de zaak 25% bijtelling over de cataloguswaarde betalen. Dat moet zij dan ook!
Absoluut. Ik ben ook wel benieuwd of ze dit voor laten komen en wat een rechter gaat zeggenquote:Op maandag 11 januari 2021 18:22 schreef Chia het volgende:
[..]
Dat maakt de constructie nog een stukje interessanter.
Met de opbrengst van het dekgeld zijn de uitgaves wel bij elkaar te verdienen wanneer het beetje populaire hengst is.quote:Op maandag 11 januari 2021 19:24 schreef Samzz het volgende:
[..]
Absoluut. Ik ben ook wel benieuwd of ze dit voor laten komen en wat een rechter gaat zeggen.
Ik ben ook wel benieuwd hoe dat zou werken en wat de belastingdienst aan inkomstenbelasting zou willen vorderen van haar, wordt er dan ook wat gedaan met het stalgeld, voerkosten, dierenarts e.d.. Het stalgeld alleen is zo ongeveer het minimum maandloon.
Vertel Samzz wat.quote:Op maandag 11 januari 2021 19:28 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Met de opbrengst van het dekgeld zijn de uitgaves wel bij elkaar te verdienen wanneer het beetje populaire hengst is.
Maak jij dat uit?quote:Op maandag 11 januari 2021 19:33 schreef Chia het volgende:
[..]
Ten overvloede, want dat weet zij ook wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |