abonnement Unibet Coolblue
pi_197384633
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:16 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiėnten op de IC's en de verpleegafdelingen, gebaseerd op de LCPS-cijfers.

1) NEDERLANDSE PATIĖNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- woensdag 13 januari: 700 (absolute stijging 5; relatieve stijging 0,7%);

2) NEDERLANDSE PATIĖNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- woensdag 13 januari: 1.821 (absolute daling 124; relatieve daling 6,4%);
Flinke daling weer in de ziekenhuizen! Top! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_197384716
Wat een lekkere daling! Die opleving van maandag en dinsdag was verwacht, we zetten nu weer lekker de daling in. Laten we hopen dat die goed doorzet, dat zou veel rust in de ziekenhuizen betekenen!
pi_197384836
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:00 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Nee, dat klopt. Ik zit hier niet op mijn werk.
Kom op, als je een beetje het nieuws had gevolgd had je geweten dat er niet eens 1 miljoen vaccines in Nederland zijn.
Slechts een fractie daarvan. Je lijkt zo op het covid nieuws te zitten, dit weet je.

Kritiek op vaccinatie beleid is vaak terecht, naar de vraag stellen "waarom worden er nog geen miljoen spuiten per week gezet" komt over alsof je totaal geen idee hebt waarover je praat.
pi_197384854
Ik roep het al tijden, en langzaam krijg ik gelijk. De situatie in Engeland, en dan met name in Londen, komt voornamelijk omdat vriend Boris de kerst heilig heeft verklaard en weigerde passende maatregelen te nemen. Het liep gierend uit de klauw. Heel de wereld is angst ingeboezemd en onze leiders gaan daar blindelings in mee. Ondertussen is er een begin van de oplossing in Engeland en komen er ineens andere geluiden.

Is dit stukje hierboven positief? Ja, want je moet vooral dit lezen:
quote:
Kinderen lijken in tegenstelling tot eerdere berichten niet bevattelijker voor de Britse variant van het coronavirus. Dat blijkt uit het laatste onderzoek uit Engeland, zei directeur Jaap van Dissel van het RIVM woensdag in de Tweede Kamer.
https://www.trouw.nl/nieu(...)se-variant~ba8bb01b/
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:38:32 #130
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197384860




R < 1, nog altijd 0.9+. Wie goed kijkt ziet dat de cijfers van een week geleden iets omhoog zijn gekropen, er zijn best veel achterstallige (?) rapportages binnengekomen over opnames in die periode de afgelopen 2 dagen. Blijft gek hoe dat gaat.

Wat we nu willen is natuurlijk dat het sneller omlaag gaat. Maar dat is helaas niet zo, en de besmettingscijfers lijken ook nog niet dusdanig snel terug te lopen dat het opeens heel hard gaat in de ziekenhuizen. Maar we blijven hopen.
  woensdag 13 januari 2021 @ 15:04:37 #131
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_197385327
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:38 schreef GereDathan het volgende:
Ik roep het al tijden, en langzaam krijg ik gelijk. De situatie in Engeland, en dan met name in Londen, komt voornamelijk omdat vriend Boris de kerst heilig heeft verklaard en weigerde passende maatregelen te nemen. Het liep gierend uit de klauw. Heel de wereld is angst ingeboezemd en onze leiders gaan daar blindelings in mee. Ondertussen is er een begin van de oplossing in Engeland en komen er ineens andere geluiden.

Is dit stukje hierboven positief? Ja, want je moet vooral dit lezen:
[..]

https://www.trouw.nl/nieu(...)se-variant~ba8bb01b/
dat zou heel fijn zijn, hopelijk kan mijn dochtertje dan misschien de 25e weer gewoon naar school toe!
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  woensdag 13 januari 2021 @ 15:14:05 #132
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197385500
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:37 schreef koemleit het volgende:

[..]

Kom op, als je een beetje het nieuws had gevolgd had je geweten dat er niet eens 1 miljoen vaccines in Nederland zijn.
Slechts een fractie daarvan. Je lijkt zo op het covid nieuws te zitten, dit weet je.
Nee, dat weet ik niet. zo intensief volg ik het niet. Ik werk elke dag dat overzichtje bij. Dat is het wel zo ongeveer.
quote:
Kritiek op vaccinatie beleid is vaak terecht, naar de vraag stellen "waarom worden er nog geen miljoen spuiten per week gezet" komt over alsof je totaal geen idee hebt waarover je praat.
Dat klopt ook. :)
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197385691
Aantal positief geteste mensen
6.148
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_197385756
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:23 schreef Sangha het volgende:
Aantal positief geteste mensen
6.148
6086 zelfs :)

Dat is bijna 1000 minder dan een week geleden. Serieuze dalingen, ook al is het natuurlijk jammer dat we net boven de 6000 hangen na een prachtige dag gisteren onder de 5000. Maar dit hebben we elke week, woensdag is altijd weer wat hoger dan dinsdag, niets om ons zorgen over te maken.
  woensdag 13 januari 2021 @ 15:28:02 #135
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197385790
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:23 schreef Sangha het volgende:
Aantal positief geteste mensen
6.148
Ruim onder de 10.000 nog steeds.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197385819
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:28 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Helaas weer een stijging dus.
Ja jammer, het had zo mooi geweest als het weer verder gedaald was, elke dag weer iets, maar toch stagneert die daling dan weer, maar goed we houden de trend in de gaten en die is dalende en dus positief. :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  woensdag 13 januari 2021 @ 15:36:11 #137
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197385959
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:29 schreef Sangha het volgende:

[..]

Ja jammer, het had zo mooi geweest als het weer verder gedaald was, elke dag weer iets, maar toch stagneert die daling dan weer, maar goed we houden de trend in de gaten en die is dalende en dus positief. :)
Ja, ik had hem al geprobeerd te ninja-editen maar dat is niet gelukt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197386059
Geen cijfers, wel positief nieuws! *O* *O* *O*

quote:
De Amerikaanse medicijnmaker Johnson & Johnson zal de EU waarschijnlijk in februari vragen om zijn vaccin, dat in Leiden werd ontwikkeld door biotechbedrijf Janssen, toe te laten. De Europese Commissie denkt dan volgende maand al te kunnen beslissen over het vierde coronavaccin, meldt eurocommissaris Stella Kyriakides voor Volksgezondheid. Johnson & Johnson zou haar op 4 februari de aanvraag indienen. Het middel kan in de koelkast bewaard worden en beschermt al met één prik. De EU heeft er 200 miljoen doses van besteld, met een optie op nog zo'n aantal
https://www.ad.nl/dossier(...)op-scholen~a6eabd3b/
pi_197386504
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:38 schreef GereDathan het volgende:
Ik roep het al tijden, en langzaam krijg ik gelijk. De situatie in Engeland, en dan met name in Londen, komt voornamelijk omdat vriend Boris de kerst heilig heeft verklaard en weigerde passende maatregelen te nemen. Het liep gierend uit de klauw. Heel de wereld is angst ingeboezemd en onze leiders gaan daar blindelings in mee. Ondertussen is er een begin van de oplossing in Engeland en komen er ineens andere geluiden.

Is dit stukje hierboven positief? Ja, want je moet vooral dit lezen:
[..]

https://www.trouw.nl/nieu(...)se-variant~ba8bb01b/
Ik hoop het, maar het zou wel schandalig zijn als dat zo is. We hebben immers hier strenge maatregelen (levert schade op) omdat we deze variant zo vrezen. Ze zullen dan wel weer recht gaan praten wat krom is. Het positieve is alleen dat we er misschien niet zo meer voor hoeven te vrezen. Onderzoek zal het uitwijzen.
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_197386914
Een mooie daling van de bezetting in de kliniek vandaag. Het was alweer even geleden dat die bezetting met meer dan 100 personen per dag af nam.
Wel een stijging in het aantal positieve testen. Ik had liever een afname gezien, maar meestal is het cijfer op woensdag ook wat hoger dan op dinsdag (De laatste keer dat het op woensdag lager was dan op dinsdag was op 4 november). Ik verwacht doordat dat komt omdat meer mensen zich pas na het weekend laten testen (omdat ze in het weekend geen afspraak willen maken of omdat bijv commerciele teststraten op maandag weer open gaan). De resultaten van die testen op maandag en dinsdag komen dan vanaf woensdag binnen en dan stijgt het aantal besmettingen weer wat. Maar vergeleken met de cijfers van vorige week woensdag zien we nog steeds een afname.

De grafieken van vandaag:

De cijfers lijken nu compleet t/m donderdag 7 januari en die zijn ruime 1000 besmettingen lager dan gerapporteerd voor donderdag 31 december. Dus nog steeds een goede daling


In de dagcurve van vandaag zie ik niet veel nieuws. De curve ligt over de hele periode dan de dagcurve van gisteren, maar hetzelfde patroon is zichtbaar tussen beide curves.
pi_197387014
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:38 schreef GereDathan het volgende:
Ik roep het al tijden, en langzaam krijg ik gelijk. De situatie in Engeland, en dan met name in Londen, komt voornamelijk omdat vriend Boris de kerst heilig heeft verklaard en weigerde passende maatregelen te nemen. Het liep gierend uit de klauw. Heel de wereld is angst ingeboezemd en onze leiders gaan daar blindelings in mee. Ondertussen is er een begin van de oplossing in Engeland en komen er ineens andere geluiden.

Is dit stukje hierboven positief? Ja, want je moet vooral dit lezen:
[..]

https://www.trouw.nl/nieu(...)se-variant~ba8bb01b/
Hoe zat het in Ierland in de kerstperiode? Want daar gaat het ook niet goed.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_197387438
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:32 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Hoe zat het in Ierland in de kerstperiode? Want daar gaat het ook niet goed.
Hetzelfde als de UK, maar ook daar neemt het al hard af.
pi_197387500
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

Je kapt de rest van de zin wel af.
Of er nu not significant, of extremely significant bij staat, dat verandert het percentage toch niet?

quote:
Die hoge p-value kan komen door de kleine hoeveelheid data (16 en 26), maar met een p-value van 0.16 moet je gewoon je gewoon concluderen dat er geen statistisch bewijs voor een verschil is.
Dat wordt ook nog een gesterkt door de volgende alinea.

p = 0.65, dus ook geen statistisch bewijs voor een verschil in CFR.
Waarom zouden 40% minder ziekenhuisopnames over een periode van 3 maanden, bij 3835 cases als kleine hoeveelheid moeten worden gezien? Bij een steekproef is 500 gevallen al representatief. Dit was een veelvoud daarvan, 3835 besmette personen met beide varianten 3 maanden volgen en dan deze uitkomst.

Geen dank BTW voor het opzoeken van de publicaties waar je zo benieuwd naar was.
pi_197394140
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:58 schreef Za het volgende:

[..]

Of er nu not significant, of extremely significant bij staat, dat verandert het percentage toch niet?
[..]

Waarom zouden 40% minder ziekenhuisopnames over een periode van 3 maanden, bij 3835 cases als kleine hoeveelheid moeten worden gezien? Bij een steekproef is 500 gevallen al representatief. Dit was een veelvoud daarvan, 3835 besmette personen met beide varianten 3 maanden volgen en dan deze uitkomst.

Geen dank BTW voor het opzoeken van de publicaties waar je zo benieuwd naar was.
Ik had je post gelijk 'geliked' toen je hem postte ;) en ik waardeer het echt dat je het opgezocht hebt, dus ook in woord: Thanks!

Je werkt met 16 en 42 cases, een paar meer of minder heeft al invloed op het percentage wat gehospitaliseerd wordt in de groep.
De p-value verandert de waargenomen percentages niet, maar het geeft aan hoeveel bewijs ervoor is dat de waargenomen percentages ook daadwerkelijk verschillend zijn. Misschien als er nog 42 cases bijkomen dat het dan behoorlijk verschillend is. Het zal namelijk dan niet 32 vs 52 zijn. Het zou 40 vs 44 kunnen zijn, dan denk je er al heel anders over, of 24 vs 60.

Het feit dat het patroon bij overlijden precies andersom is (0.89% overleed bij de Engelse variant, 0.73% bij de gewone variant), versterkt ook niet het vermoeden dat het waargenomen lagere percentage van hospitalisatie bij de Engelse variant een patroon is.
pi_197397551
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

Je werkt met 16 en 42 cases, een paar meer of minder heeft al invloed op het percentage wat gehospitaliseerd wordt in de groep.
De p-value verandert de waargenomen percentages niet, maar het geeft aan hoeveel bewijs ervoor is dat de waargenomen percentages ook daadwerkelijk verschillend zijn. Misschien als er nog 42 cases bijkomen dat het dan behoorlijk verschillend is. Het zal namelijk dan niet 32 vs 52 zijn. Het zou 40 vs 44 kunnen zijn, dan denk je er al heel anders over, of 24 vs 60.
Je werkt met 3835 cases gedurende drie maanden. Ook uit de aantallen besmettingen vs de aantallen opnames komt eenzelfde beeld.

quote:
Het feit dat het patroon bij overlijden precies andersom is (0.89% overleed bij de Engelse variant, 0.73% bij de gewone variant),
Je laat nu zelf de "not significant" zin weg waar je eerder over viel.

quote:
versterkt ook niet het vermoeden dat het waargenomen lagere percentage van hospitalisatie bij de Engelse variant een patroon is.
De weekgrafieken laten tot op heden ook dit patroon zien.

[ Bericht 12% gewijzigd door Za op 14-01-2021 06:00:46 ]
pi_197397713
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:38 schreef GereDathan het volgende:

Ik roep het al tijden, en langzaam krijg ik gelijk. De situatie in Engeland, en dan met name in Londen, komt voornamelijk omdat vriend Boris de kerst heilig heeft verklaard en weigerde passende maatregelen te nemen. Het liep gierend uit de klauw. Heel de wereld is angst ingeboezemd en onze leiders gaan daar blindelings in mee. Ondertussen is er een begin van de oplossing in Engeland en komen er ineens andere geluiden.
Eens, de mutatie wordt aangewend om mensen zoveel mogelijk binnen te houden.

Daarnaast, indien een virus 50% besmettelijker is, maar niet leidt tot meer opnames (40% minder) is het duidelijk dat de besmettelijkheid gezocht moet worden in het feit dat 50% van de besmette mensen zich minder ziek voelen van deze variant, en gewoon langs gaan her en der en vrienden en familie besmetten in de huiselijke kring in vergelijking met de andere variant.

Een virus verspreidt zichzelf niet.
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 08:33:19 #147
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197398432
Jongens, ik weet niet of dit topic de plek is voor een discussie over de mutatie in het VK
pi_197401293
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 05:29 schreef Za het volgende:

[..]

Je werkt met 3835 cases gedurende drie maanden. Ook uit de aantallen besmettingen vs de aantallen opnames komt eenzelfde beeld.
[..]

Je laat nu zelf de "not significant" zin weg waar je eerder over viel.
[..]

De weekgrafieken laten tot op heden ook dit patroon zien.
Klopt, had beter erbij kunnen zetten dat het niet significant is, maar als het over statistiek gaat probeer ik het woord significant zelf als de pest te vermijden. Het gaat over de hoeveelheid bewijs die er is, en dat is een sliding scale, het is niet of wel, of niet, 'significant'.
Met p = 0.16 is er gewoon nauwelijks bewijs voor een verschil.
Als het kwartje dan met overledenen ook nog eens de andere kant op valt, terwijl dat deels gebaseerd is op dezelfde besmettingen, dan versterkt dat eigenlijk dat er geen verschil is.

Als je maar genoeg cases verzamelt zul je op een gegeven moment wel genoeg data hebben om statistisch een verschil te detecteren, maar het zal geen groot verschil zijn, 42 cases (en dat is waarmee je het verschil berekent, dus dat is je data) is gewoon nog te weinig.
Maar...in de regel muteren virussen in de loop van tijd wel zo dat ze een minder erg ziektebeeld geven, dus laten we hopen dat het ook zo blijkt te zijn als er meer data is verzameld. Maar ik ga er niet van uit dat het verschil heel groot is.
pi_197401451
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 06:29 schreef Za het volgende:

[..]

Eens, de mutatie wordt aangewend om mensen zoveel mogelijk binnen te houden.

Daarnaast, indien een virus 50% besmettelijker is, maar niet leidt tot meer opnames (40% minder) is het duidelijk dat de besmettelijkheid gezocht moet worden in het feit dat 50% van de besmette mensen zich minder ziek voelen van deze variant, en gewoon langs gaan her en der en vrienden en familie besmetten in de huiselijke kring in vergelijking met de andere variant.

Een virus verspreidt zichzelf niet.
Boris schafte Kerstmis af op het laatste moment. Redelijk wat mensen die ik hier in Engeland gesproken heb, hebben een paar dagen voor kerst besloten om het niet met familie, maar alleen met het eigen gezin te vieren. Je mocht geen mensen van een ander huishouden ontvangen met Kerst.

Het lijkt er nu iets meer op dat het wel besmettelijker is, maar dat het tijdens de lockdown in november door kinderen verspreid is op scholen en mee naar huis is genomen, en daar dan verder in de huishoudens is verspreid. 2 december liep de lockdown af en iedereen ging kerstinkopen doen, wat het heel snel verder heeft verspreid.

Je ziet nu al, minder dan 2 weken na het begin van de nieuwe lockdown een afname in aantal besmettingen en een afname in ziekenhuisopnames, dus het lijkt erop dat de R van de mutatie met de huidige lockdown maatregelen onder de 1 te krijgen is, wat bij eerdere doemscenarios niet het geval was :) .

Vandaag komt er ook weer data van ziekenhuisopnames opgesplitst naar leeftijdsgroepen. Hopelijk is daar het effect van vaccineren al te zien onder de 85-plussers. Men begon op 9 december met vaccineren van 85-plussers. Ik heb wat code klaarstaan om een grafiek te produceren, en die zal ik hier zeker posten als er iets zichtbaar is!
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 11:35:40 #150
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197401532
Jongens, deze discussie kan hier: COR / Nieuwe varianten virus in het VK en ZA. Anders ga ik hier vegen :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')