Ja, toch is dit nu een levensgevaarlijke situatie aan het worden, denk ik. Stel dat men weer een bestorming onderneemt van het Capitol (plus eventueel meerdere staats Capitols) en het leger moet worden ingezet. Het leger moet schieten. Op burgers. En een generaal vertikt dat en plaatst zijn loyaliteit bij die burgers? Zo ging dat in Egypte in 2011. Einde regime van Mubarak betekende dat.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:04 schreef illusions het volgende:
[..]
Ah, weer van die onschuldige taal als "to demand justice".
Volgens @:Bocaj zal dat vast geheel geweldsloos gebeuren. Compleet onschuldig dit.
Zelfgenoemd "very stable genius?"quote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:05 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ben blij dan je hem ook als een genie ziet!
Zeg ik niet... Ik zeg goed gaan beveiligen!quote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:04 schreef illusions het volgende:
Volgens @:Bocaj zal dat vast geheel geweldsloos gebeuren. Compleet onschuldig dit.
En nog menen mensen dat Trump de democratie probeert te redden, terwijl hij effectief een gevaar ervoor is. Helaas zijn de simpelere mensen te achterlijk om dat in te zien, en verschuilt men zich achter "maar hij heeft nooit tot geweld opgeroepen". Ja, duh, hij gaat dat natuurlijk niet met zoveel woorden zeggen, maar wat verwacht je nou helemaal als je een boze menigte met hooivorken en fakkels naar het Capitool toogt te gaan? Een stille tocht?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, toch is dit nu een levensgevaarlijke situatie aan het worden, denk ik. Stel dat men weer een bestorming onderneemt van het Capitol (plus eventueel meerdere staats Capitols) en het leger moet worden ingezet. Het leger moet schieten. Op burgers. En een generaal vertikt dat en plaatst zijn loyaliteit bij die burgers? Zo ging dat in Egypte in 2011. Einde regime van Mubarak betekende dat.
Gaat het niet om. Zie reactie hierboven. Als je een stille tocht verwacht ben je fucking naïef.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:08 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Zeg ik niet... Ik zeg goed gaan beveiligen!
En denk je écht dat die oproerkraaiers nog échte Trumpers zijn?
Het merendeel zal vredig gaan demonstreren.
We worden het weer niet eens met elkaar... verrassend...quote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:09 schreef illusions het volgende:
[..]
Gaat het niet om. Zie reactie hierboven. Als je een stille tocht verwacht ben je fucking naïef.
Niet achterlijk, staat niet gelijk aan een genie!quote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:05 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ben blij dan je hem ook als een genie ziet!
Absoluut niet, ik heb niet de illusie dat Trump fanboys de wereld snappen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:11 schreef Bocaj het volgende:
[..]
We worden het weer niet eens met elkaar... verrassend...
Jup!quote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:08 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Zeg ik niet... Ik zeg goed gaan beveiligen!
En denk je écht dat die oproerkraaiers nog échte Trumpers zijn?
Het merendeel zal vredig gaan demonstreren.
Ja, dit is gewoon puur fascisme wat we woensdag gezien hebben. Een daadwerkelijke proxy-coup poging. Volgens dat bekende recept: bestorming van het centrum van de macht. In dit geval van Trump aanhangers door Trump zelf opgehitst daartoe.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:09 schreef illusions het volgende:
[..]
En nog menen mensen dat Trump de democratie probeert te redden, terwijl hij effectief een gevaar ervoor is. Helaas zijn de simpelere mensen te achterlijk om dat in te zien, en verschuilt men zich achter "maar hij heeft nooit tot geweld opgeroepen". Ja, duh, hij gaat dat natuurlijk niet met zoveel woorden zeggen, maar wat verwacht je nou helemaal als je een boze menigte met hooivorken en fakkels naar het Capitool toogt te gaan? Een stille tocht?
Een echte president zou hebben aangegeven ik wil niks met dat soort mensen te maken hebben.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:14 schreef illusions het volgende:
[..]
Inderdaad, dat zijn juist de meest fanatieke Trump fanboys. Niet echt moeilijk te begrijpen.
Precies, zo hetzelfde met die groep idioten die zichzelf de Proud Boys noemen. Trotse jongetjes, poe poe.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
Een echte president zou hebben aangegeven ik wil niks met dat soort mensen te maken hebben.
Elke keer dat het m werd gevraagd, ontweek hij de vraag of negeerde hij die gewoon.
Dat zegt genoeg!
Ik snap Trump wel, het afstand nemen van radicalen werkt altijd maar een kant op.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
Een echte president zou hebben aangegeven ik wil niks met dat soort mensen te maken hebben.
Elke keer dat het m werd gevraagd, ontweek hij de vraag of negeerde hij die gewoon.
Dat zegt genoeg!
Ik zou daar niet alleen Trump en de Trump aanhangers de schuld van geven. De nationale garde was bijvoorbeeld opvallend afwezig om maar wat te noemen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dit is gewoon puur fascisme wat we woensdag gezien hebben. Een daadwerkelijke proxy-coup poging. Volgens dat bekende recept: bestorming van het centrum van de macht. In dit geval van Trump aanhangers door Trump zelf opgehitst daartoe.
Ja, nou ja, dat moet zeker onderzocht worden iig, gaan ze ook doen. Punt is dat Washington DC officieel geen staat is en niet in een staat ligt ook en dat daar dus een bevelvoerders probleempje naar boven kwam, begreep ik.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zou daar niet alleen Trump en de Trump aanhangers de schuld van geven. De nationale garde was bijvoorbeeld opvallend afwezig om maar wat te noemen.
Nja die lopen er niet zomaar uit zichzelf heen..quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zou daar niet alleen Trump en de Trump aanhangers de schuld van geven. De nationale garde was bijvoorbeeld opvallend afwezig om maar wat te noemen.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij stonden Antifa en BLM (wat ik overigens twee min of meer terroristische organisaties vind) niet te demonstreren met vlaggen van de democratische partij. Je kunt niet zeggen dat die twee organisaties onderdeel zijn van de Democraten, terwijl die bestormers overduidelijk wel onderdeel zijn van de Republikeinen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik snap Trump wel, het afstand nemen van radicalen werkt altijd maar een kant op.
Tot nu toe heeft geen enkele Democraat zich gedistantieerd van de radicalen aan eigen zijde. Of het nu gaat om Antifa (summer of love, it’s just a idea) of BLM (pigs in a blanket fry them like bacon) en de vele geweldplegingen waaronder moord en vandalisme gedaan door die groeperingen. De dubbele standaard is giftig.
BLM is een organisatie die steun geniet van genoeg Democraten in het Congress, de senaat en op lokaal niveau. Harris heeft nog geld ingezameld om relschoppers op vrije voeten te krijgen. Donaties aan BLM werden verwerkt via actblue en verdwenen zodoende in de koffers van de DNC.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:39 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen, maar volgens mij stonden Antifa en BLM (wat ik overigens twee min of meer terroristische organisaties vind) niet te demonstreren met vlaggen van de democratische partij. Je kunt niet zeggen dat die twee organisaties onderdeel zijn van de Democraten, terwijl die bestormers overduidelijk wel onderdeel zijn van de Republikeinen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |