abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 8 januari 2021 @ 15:12:35 #1
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197286204
President Elect:
Joe Biden

Vice President Elect:
Kamala Harris

Political groups House:
Democratic (232)
Republican (197)
Libertarian (1)
Vacant (5)

Political groups Senate:
Republican (50)
Democratic (48)
Independents (2)
Tiebreaker VP Harris (D)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:


Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken:

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Live data voor uitslagen
We have always been at war with Eastasia.
pi_197286224
Michiel Vos komt wel vaak voor op twitter :') Nu als 'bewijs'

twitter
pi_197286244
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Trump is een gestoorde narcist maar het is een gevaarlijke misvatting dat zijn gedachtegoed geen coherente weltanschauung zou bevatten. Zijn centrale idee is dat de (lagere) middenklasse cultureel en economisch in de verdrukking is gekomen door globalisering van productie en verdwijnende waarden en tradities die het land herkenbaar maken door immigranten en andere groepen die voor het eerst hun stem laten horen. Dat sluit op zich wel aan bij de conservatieve gedachte van niet al te snelle omwentelingen en de bestaande natie als centrum.
Ik geloof er geen reet van. Ik zeg het maar eerlijk.
Het enige coherente dat ik, op basis van oudere interviews, bij hem heb kunnen vinden is dat hij vindt dat de USA zich in de luren laat leggen door andere landen, onder andere door bondgenoten. De Amerikaanse regeringen (en zeker ook de Republikeinse) sloten allemaal deals die slecht waren voor het eigen land, en goed waren voor het andere. En dus slecht voor Amerikaanse bedrijven en zakenmensen. Dat zei hij in de jaren 80 al bij Amerikaanse talkshows.

Dat geleuter over immigratie en cultuur en middenklasse... dat heeft hij er later gewoon bijgesleept uit opportunistische politieke motieven. Als hij aan immigratie of een verandering van cultuur geld kan verdienen, namens hemzelf of desnoods namens het USA-bedrijfsleven, dan doet hij het gewoon. Per slot van rekening is de laatste jaren naar buiten gekomen dat er vele illegalen bij zijn eigen bedrijven werkzaam zijn. Lekker spotgoedkope arbeidskrachten. Dat die 'traditionele middenklasse' daardoor op houtjes moet gaan bijten zal hem een rotzorg zijn.
Ik doe het ff rustig aan.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 15:16:22 #4
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_197286262
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:13 schreef Dutch_view het volgende:
Michiel Vos komt wel vaak voor op twitter :') Nu als 'bewijs'

[ twitter ]
Ik snap even niet helemaal wat dit zou moeten bewijzen. Ja, hij is getrouwd met de dochter van Pelosi maar hij is ook journalist. Of denk ik te weinig in complotten om dit te kunnen snappen?
  vrijdag 8 januari 2021 @ 15:17:19 #5
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_197286280
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:16 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik snap even niet helemaal wat dit zou moeten bewijzen. Ja, hij is getrouwd met de dochter van Pelosi maar hij is ook journalist. Of denk ik te weinig in complotten om dit te kunnen snappen?
Dat hij tussen die opstandelingen liep geeft aan dat het een plot van Antifa was!!!
pi_197286298
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:16 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik snap even niet helemaal wat dit zou moeten bewijzen. Ja, hij is getrouwd met de dochter van Pelosi maar hij is ook journalist. Of denk ik te weinig in complotten om dit te kunnen snappen?
Als je op de foto gaat met een Trump extremist dan 'moet het wel bijna' een vooropgezet plan zijn :7
  vrijdag 8 januari 2021 @ 15:18:04 #7
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_197286299
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hier heb je denk ik wel gelijk in. Eng eigenlijk hoe dichtbij het einde van de democratie in the land of the free was...
Vanwege een paar honderd gekkies die staan te rellen terwijl de rest van het land in verbazing staat toe te kijken? Dat lijkt me enigszins buiten proportie.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 15:18:14 #8
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_197286305
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:17 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dat hij tussen die opstandelingen liep geeft aan dat het een plot van Antifa was!!!
Ik heb een aluhoedje nodig denk ik.
pi_197286306
twitter
  vrijdag 8 januari 2021 @ 15:18:45 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_197286314
quote:
Pentagon placed limits on D.C. Guard ahead of pro-Trump protests due to narrow mission
quote:
Jan. 8, 2021 at 3:43 a.m. GMT+1

The Pentagon placed tight limits on the D.C. National Guard ahead of pro-Trump protests this week, trying to ensure the use of military force remained constrained, as the Guard carried out a narrow, unarmed mission requested by the city’s mayor to help handle traffic ahead of planned protests.

In memos issued Monday and Tuesday in response to a request from the D.C. mayor, the Pentagon prohibited the District’s guardsmen from receiving ammunition or riot gear, interacting with protesters unless necessary for self-defense, sharing equipment with local law enforcement, or using Guard surveillance and air assets without the defense secretary’s explicit sign-off, according to officials familiar with the orders. The limits were established because the Guard hadn’t been asked to assist with crowd or riot control.

The D.C. Guard was also told it would be allowed to deploy a quick-reaction force only as a measure of last resort, the officials said.
https://www.washingtonpos(...)9e73d9da2_story.html
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 15:19:45 #11
408813 crew  trein2000
pi_197286338
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:18 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Vanwege een paar honderd gekkies die staan te rellen terwijl de rest van het land in verbazing staat toe te kijken? Dat lijkt me enigszins buiten proportie.
Gewapende gekken in de nationale vergaderzaal op instigatie van de president...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197286345
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:15 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Ik geloof er geen reet van. Ik zeg het maar eerlijk.
Het enige coherente dat ik, op basis van oudere interviews, bij hem heb kunnen vinden is dat hij vindt dat de USA zich in de luren laat leggen door andere landen, onder andere door bondgenoten. De Amerikaanse regeringen (en zeker ook de Republikeinse) sloten allemaal deals die slecht waren voor het eigen land, en goed waren voor het andere. En dus slecht voor Amerikaanse bedrijven en zakenmensen. Dat zei hij in de jaren 80 al bij Amerikaanse talkshows.

Dat geleuter over immigratie en cultuur en middenklasse... dat heeft hij er later gewoon bijgesleept uit opportunistische politieke motieven. Als hij aan immigratie of een verandering van cultuur geld kan verdienen, namens hemzelf of desnoods namens het USA-bedrijfsleven, dan doet hij het gewoon. Per slot van rekening is de laatste jaren naar buiten gekomen dat er vele illegalen bij zijn eigen bedrijven werkzaam zijn. Lekker spotgoedkope arbeidskrachten. Dat die 'traditionele middenklasse' daardoor op houtjes moet gaan bijten zal hem een rotzorg zijn.
Inderdaad. Net alsof Trump een visie of een politiek idee heeft. Hij is gewoon ras-opportunist en roept alles waar die geld en stemmen mee kan verdienen.
pi_197286363
Michiel Vos wordt nu ook al aangemeld bij de FBI als 1 van de bendeleden _O-

twitter
  vrijdag 8 januari 2021 @ 15:21:38 #14
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197286390
post
quote:
Trump wants to be a Dictator like his friend Poetin , USA did escape a terrible tragedy
Hitler set THE REICHSTAG on fire, to stay in power, and blamed communists, like Trump send his Mob into the Capitool
It was a terrible tragedy This fire was the end of democracy in Germany and started World War Two
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197286418
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:20 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Inderdaad. Net alsof Trump een visie of een politiek idee heeft. Hij is gewoon ras-opportunist en roept alles waar die geld en stemmen mee kan verdienen.
Hij komt al decennia lang bij dikke feestjes van rijke linkse en rijke rechtse mensen, allemaal met totaal verschillende politieke opvattingen. Het maakt hem geen reet uit. Als er maar dealtjes kunnen worden gesloten en desnoods een lekkere hoer kan worden geneukt.
Ik doe het ff rustig aan.
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 15:24:04 #16
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197286454
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:20 schreef Dutch_view het volgende:
Michiel Vos wordt nu ook al aangemeld bij de FBI als 1 van de bendeleden _O-

[ twitter ]
Ik zie dat de Nederlandse Twitter intelligentsia volop meedoet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 15:26:09 #17
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197286508
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:13 schreef Dutch_view het volgende:
Michiel Vos komt wel vaak voor op twitter :') Nu als 'bewijs'

[ twitter ]
Deze twitteraarster heeft wel gewoon gelijk. Het is trouwens nog erger, Trump zelf is ook gewoon een puppet van Nancy Pelosi. Bewijs:



Trap er niet in, mensen!
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 15:26:32 #18
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_197286517
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:21 schreef michaelmoore het volgende:
post
[..]

Ja, het gaat in beide gevallen om een aanval op een gebouw met een belangrijke symbolische waarde. Verder lijken me de situaties nauwelijks vergelijkbaar in termen van reëel gevaar voor het staatsbestel. Duitsland had geen sterke democratische traditie, Amerika wel. Hitler was een meesterlijk politiek strateeg met een goed georganiseerde aanhang, Trump en de zijnen staan zo ongeveer gelijk aan permanente chaos.
pi_197286544
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:13 schreef Dutch_view het volgende:
Michiel Vos komt wel vaak voor op twitter :') Nu als 'bewijs'

[ twitter ]
maar dit is precies de methode en manier van argumentatie die er gebruikt wordt, en ja mensen die wat simpeler zijn zullen dit sneller als waar aan nemen of aannemen in de vorm van zie je wel.....
  vrijdag 8 januari 2021 @ 15:27:48 #20
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197286554
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zie dat de Nederlandse Twitter intelligentsia volop meedoet.
Ronnie Veen uit Rotterdam, wie kent hem niet.

https://twitter.com/ronnieveen1984/status/1347485593580806145
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 15:28:44 #21
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_197286575
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:21 schreef michaelmoore het volgende:
post
[..]

De parallellen met die Reichsdag brand kwamen in mijn gedachten ook wel voorbij. Van een totaal andere orde natuurlijk, maar niet irrelevant.
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 15:29:55 #22
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197286607
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:27 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ronnie Veen uit Rotterdam, wie kent hem niet.

https://twitter.com/ronnieveen1984/status/1347485593580806145
Uh... :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197286622
>:)

twitter
pi_197286631
twitter


Het kan nog rustig naar buiten lopen ook. Waarom niet meteen de cel in?
pi_197286664
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:20 schreef Dutch_view het volgende:
Michiel Vos wordt nu ook al aangemeld bij de FBI als 1 van de bendeleden _O-

[ twitter ]
Dus toch dat antifa-stoottroepen de aanval leidde ? _O-
Iets voor de trumplawyers ter verdediging van iemand

Hij liep mee naar binnen als journalist, bovendien waren zijn vrouw, kind en schoonmoeder in het gebouw waar hij al een paar jaar komt.

Of stiekem kameraad van deze: >:O
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')