abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:20:45 #76
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197282624
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:11 schreef Dejannn het volgende:
Wat een posts hier weer ..

Een staatsgreep, kom op zeg :'). Mensen weten blijkbaar niet wat dit precies betekent. Ook dat Twitter-berichtje dat er plannen waren om mensen te gijzelen vind ik wel erg ver gaan. Wie hadden dat moeten uitvoeren dan? Die QAnon shaman zeker en die twee ontsnapte figuren uit Duck Dynasty? _O-. Het is natuurlijk weerzinwekkend dat mensen dat Capitool zijn binnengevallen, maar deze theorieën gaan wel erg ver.
Nou nee. Er zijn er minimaal 9 nu geidentificeerd die neo nazi zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:16 schreef Puddington het volgende:
Het was misschien zwaar incompetent maar het was zeker een poging tot een staatsgreep. Dat de uitvoerders niet meer dan drie hersencellen hebben om het te bewerkstelligen verandert de daad niet.
Dit ja.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_197282632
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:19 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

We mogen os gelukkig prijzen dat Trump aanzienlijk minder competent is dan Orban of Erdogan.
En dat er nog republikeinen zijn met een geweten.
Een aantal ja. Een supermajority van Republikeinen in het Huis en simpele meerderheid van alle Republikeinen in Congress kozen ervoor om de verkiezingsuitslag te verwerpen. Dat belooft weinig goeds voor de toekomst... zeker met het opnieuw tekenen van districten dit jaar waarmee ze met gerrymandering een grote kans hebben het Huis te pakken in 2022.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:23:38 #78
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197282673
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:16 schreef Puddington het volgende:
Het was misschien zwaar incompetent maar het was zeker een poging tot een staatsgreep. Dat de uitvoerders niet meer dan drie hersencellen hebben om het te bewerkstelligen verandert de daad niet.
Het komt aardig in de buurt van een sekte en hoe ze daar mensen manipuleren: gewoon door blijven dreunen dat de verkiezing is gestolen en dat dit recht gezet moet worden.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_197282724
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:32 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Mijn punt is dus dat we niets hebben gezien van wat je zou verwachten te zien bij een staatsgreep. Er was duidelijk geen plan, geen coördinatie, geen rolverdeling, geen parallelle pogingen gericht op media, krijgsmacht, politie of andere machtsbronnen. Niets van dat alles.
Propaganda van media, check.
Het bewust onthouden van ingrijpen van de NG, check.
Het opjutten van een menigte en deze met instructies op de huidige machthebbers af te sturen, check.
Rolverdeling, zie Pence en de republikeinen in huis en senaat die niet wilden certificeren, misschien alle eerder ingevulde belangrijke posities met loyalisten.
Politie, wordt nu onderzocht waarom er źo weinig inzet was en waarom bijv. Hekken zomaar werden weggehaald.

Moet ik doorgaan?


Het lijkt er in ieder geval verdacht veel op nu ik jouw criteria zo zie.

[ Bericht 9% gewijzigd door ITs_relative op 08-01-2021 11:40:15 ]
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:30:24 #80
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_197282763
Goed om te zien dat het Trump webcare team alert is in het voorkomen van teveel schade.

Hierbij stellen we enkele leden van het management van het Trump webcare team aan u voor:



Het hoofd van de helpdesk in gesprek met het Washington call center



De manager van de afdeling doorverwijzingen Trump kampinrichtingen



Enkele leden van het Washington callcenter
pi_197282790
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:30 schreef mcmlxiv het volgende:
Goed om te zien dat het Trump webcare team alert is in het voorkomen van teveel schade.

Hierbij stellen we enkele leden van het management van het Trump webcare team aan u voor:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zie some very fine people on both sides
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:32:33 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197282792
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:23 schreef wdn het volgende:

[..]

Het komt aardig in de buurt van een sekte en hoe ze daar mensen manipuleren: gewoon door blijven dreunen dat de verkiezing is gestolen en dat dit recht gezet moet worden.
Precies, daarom moeten regeringen ook stoppen met de softe laconieke behandeling van die lui.

Ze moeten behandeld worden zoals moslimextremisten. Met knetterharde repressie dus.
pi_197282793
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:14 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ben ook met verbazing naar die reacties hier aan het kijken. Over complotdenkers gesproken.
Veel users hier leven dan ook in eigen gecreëerde realiteit, aangewakkerd door bepaalde media outlets waar ze dagelijks uren mee bezig zijn. Het is een beetje het tegenovergestelde van het clubje Trump-fans, die denken dat de verkiezingen gestolen zijn. Het enige verschil is dat dit laatste groepje naar BNW wordt gestuurd, en het eerste groepje hier vrij spel krijgt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:13 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ah, hoi.

Die hillbillies waar jij het over had waren toch Proud Boys. Dus wat je hier zegt zal ook wel niet kloppen.
Het ontgaat me even wat je punt hier nu precies is. Dit haakt nochtans niet in op mijn post namelijk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:15 schreef Perrin het volgende:

[..]

Er staat maximaal 20 jaar celstraf op wat veel van die lui daar deden:
https://fortune.com/2021/01/07/trump-capitol-rioters-prison/

Het is maar wat je wil bagatelliseren.
Dat zal best, wat zij deden was namelijk ook verschrikkelijk. Dus die lui moeten flink worden gestraft. Ik bagatelliseer ook helemaal niets, ik stel enkel dat er geen sprake van een staatsgreep was. En ook theorieën omtrent plannen voor een gijzeling gaan nogal ver ;).

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:16 schreef Puddington het volgende:
Het was misschien zwaar incompetent maar het was zeker een poging tot een staatsgreep. Dat de uitvoerders niet meer dan drie hersencellen hebben om het te bewerkstelligen verandert de daad niet.
Nee, het was geen poging tot een staatsgreep. Lees je in over wat dit precies betekent. Het nochtans door vele omarmde NYT schrijft dit:

quote:
But the violent, anti-democratic attack on the Capitol doesn’t fit the technical definition of a coup even though the president incited and encouraged it. That matters, experts say, because different actions are required to prevent this type of attack from harming democracy.

A coup is an illegal attempt to take power through force or the threat of force, usually involving at least a faction of the military or formal security forces, though sometimes they are backed by paramilitaries or other armed groups.

That’s not what happened in Washington yesterday.
En The Conversation schrijft dit:

quote:
Did the United States just have a coup attempt?

Supporters of President Donald Trump, following his encouragement, stormed the U.S. Capitol building on Jan. 6, disrupting the certification of Joe Biden’s election victory. Waving Trump banners, hundreds of people broke through barricades and smashed windows to enter the building where Congress convenes. One rioter died and several police officers were hospitalized in the clash. Congress went on lockdown.

While violent and shocking, what happened on Jan. 6 wasn’t a coup.
Defense One stelt:

quote:
Coups don’t ask permission from courts and parliaments. Coups don’t come without any military, police, secret police, or armed forces of any kind on their side. Coups don’t let free press be the free press. Coups don’t beg for it over Twitter. Coups don’t rely on nearly-spontaneous, short-lived, mostly unarmed mobs to break into one building.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2021 11:33:38 ]
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:33:23 #84
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_197282801
Tuurlijk, het Trump webcare team.

Ik heb hier geen enkele user gezien die claimt dat de bestorming goed was.
Maar dat er wordt getwijfeld aan een coup/staatsgreep.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:35:02 #85
458679 Ruse
Super, man
pi_197282827
waarom is dit eigenlijk niet gewoon treason van Trump? als er aangetoond kan worden dat hij er een hand in heeft gehad, bijvoorbeeld door de politie en national guard terug te houden
got some money in my pocket, don’t remember where I got it
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:35:26 #86
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_197282831
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:32 schreef Dejannn het volgende:
Veel users hier leven dan ook in eigen gecreëerde realiteit, aangewakkerd door bepaalde media outlets waar ze dagelijks uren mee bezig zijn. Het is een beetje het tegenovergestelde van het clubje Trump-fans, die denken dat de verkiezingen gestolen zijn. Het enige verschil is dat dit laatste groepje naar BNW wordt gestuurd, en het eerste groepje hier vrij spel krijgt.
Precies hetzelfde inderdaad.
Other side of the same coin.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:36:30 #87
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197282852
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:33 schreef Harvest89 het volgende:
Tuurlijk, het Trump webcare team.

Ik heb hier geen enkele user gezien die claimt dat de bestorming goed was.
Maar dat er wordt getwijfeld aan een coup/staatsgreep.
Een staatsgreep en coup moeten toch een militair element hebben?
Revolutie/opstand is nauwkeuriger denk ik maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar het waren in elk geval veel
te weinig mensen om het te realiseren.

Het aantal dat het capitool in zijn gegaan waren er ook erg weinig maar dat waren wel extremisten. Neo nazis.
Van die gasten die graag iemand een kopje kleiner maken. Liefst als ze zwart zijn.

In een land waar je machinepistolen kunt kopen in de winkel is dat gevaarlijk.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_197282864
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:35 schreef Ruse het volgende:
waarom is dit eigenlijk niet gewoon treason van Trump? als er aangetoond kan worden dat hij er een hand in heeft gehad, bijvoorbeeld door de politie en national guard terug te houden
Het komt mijns inziens wel in de buurt van hoogverraad..landverraad.. hoe je het ook wil noemen. Eerlijk gezegd denk ik dat hij er wel weer mee weg gaat komen, ook al roepen veel Democraten en sommige Republikeinen om impeachment. Misschien dat na zijn aftreden er nog juridische gevolgen zijn, we gaan het zien.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:37:24 #89
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197282867
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:33 schreef Harvest89 het volgende:
Tuurlijk, het Trump webcare team.

Ik heb hier geen enkele user gezien die claimt dat de bestorming goed was.
Maar dat er wordt getwijfeld aan een coup/staatsgreep.
Nee niet direct natuurlijk. wel indirect met

-Ja maar BLM!!!
-Het valt allemaal wel mee, jullie overdrijven
-Dit komt door beide kanten!!!!

Die trukendoos kennen we onderhand wel
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:37:32 #90
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_197282871
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:33 schreef Harvest89 het volgende:
Tuurlijk, het Trump webcare team.

Ik heb hier geen enkele user gezien die claimt dat de bestorming goed was.
Maar dat er wordt getwijfeld aan een coup/staatsgreep.
Niets mis met twijfel. Maar wel hoogste tijd dat we het beest, de aanhangers van het beest en het doel van het beest gewoon bij zijn naam gaan noemen.

• Het beest is een neo-fascistische mislukte dictator in wording die uit was op het grijpen van de macht
• Een behoorlijk deel van de aanhangers van het beest zijn rechts-extremistische terroristen
• Het doel van het beest en zijn aanhangers is het instellen van een rechts-nationalistische staat

Niet meer, niet minder.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:37:56 #91
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_197282881
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:32 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Veel users hier leven dan ook in eigen gecreëerde realiteit, aangewakkerd door bepaalde media outlets waar ze dagelijks uren mee bezig zijn. Het is een beetje het tegenovergestelde van het clubje Trump-fans, die denken dat de verkiezingen gestolen zijn. Het enige verschil is dat dit laatste groepje naar BNW wordt gestuurd, en het eerste groepje hier vrij spel krijgt.
[..]

Het ontgaat me even wat je punt hier nu precies is. Dit haakt nochtans niet in op mijn post namelijk.
[..]

Dat zal best, wat zij deden was namelijk ook verschrikkelijk. Dus die lui moeten flink worden gestraft. Ik bagatelliseer ook helemaal niets, ik stel enkel dat er geen sprake van een staatsgreep was. En ook theorieën omtrent plannen voor een gijzeling gaan nogal ver ;).
[..]

Nee, het was geen poging tot een staatsgreep. Lees je in over wat dit precies betekent. Het nochtans door vele omarmde NYT schrijft dit:
[..]

En The Conversation schrijft dit:
[..]

Defense One stelt:
[..]

quote:
But the violent, anti-democratic attack on the Capitol doesn’t fit the technical definition of a coup even though the president incited and encouraged it. That matters, experts say, because different actions are required to prevent this type of attack from harming democracy.

A coup is an illegal attempt to take power through force or the threat of force, usually involving at least a faction of the military or formal security forces, though sometimes they are backed by paramilitaries or other armed groups.

That’s not what happened in Washington yesterday.
Dit is voor 90% wél wat er gebeurde. De bewuste afwezigheid van meer politie of de NG terwijl er sterke aanwijzingen waren dat dit zou gebeuren én het lakse optreden van meerdere politieagenten die wel ter plekke waren duidt ook op betrokkenheid van die forces die genoemd worden, alleen niet actief.

Het was gewoon een hele matige, ongecoördineerde coup. Maar de intenties van een deel van dat volk waren duidelijk.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:38:31 #92
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197282893
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:35 schreef Ruse het volgende:
waarom is dit eigenlijk niet gewoon treason van Trump? als er aangetoond kan worden dat hij er een hand in heeft gehad, bijvoorbeeld door de politie en national guard terug te houden
Is het wat mij betreft ook (maar ja... ik kan dit niet regelen ;))

Dat is nou het domme van de politiek in de VS: 2 partijen stelsel waar elke partij alleen maar oog heeft voor de belangen van de eigen partij (of nog erger: eigenbelang voor de partij).

Het zou moeten zijn: land, partij, jezelf. Niet jezelf, partij, land.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_197282895
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:33 schreef Harvest89 het volgende:
Tuurlijk, het Trump webcare team.

Ik heb hier geen enkele user gezien die claimt dat de bestorming goed was.
Maar dat er wordt getwijfeld aan een coup/staatsgreep.
Dat is dus de tunnelvisie waar een aantal compleet in vast zitten. Het idee is een beetje: je bent het of met ons eens, of je staat aan de andere kant en bent een Trump-fan en neo-nazi. Schrikbarend eigenlijk zulke denkbeelden. Een sterk binair wereldbeeld van 'us vs. them'.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:38:56 #94
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197282902
Het best zet de FBI de komende jaren een paar Honeypots uit om dat extreemrechtse/complot tuig in de val te lokken en daarna voorgoed op te sluiten.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:40:20 #95
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_197282923
Ah, dus incompetentie maakt dat dit geen staatsgreep was? Als je die redenatie doortrekt is Trump ook nooit president geweest...
pi_197282936
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:37 schreef hhh38 het volgende:
Dit is voor 90% wél wat er gebeurde. De bewuste afwezigheid van meer politie of de NG terwijl er sterke aanwijzingen waren dat dit zou gebeuren én het lakse optreden van meerdere politieagenten die wel ter plekke waren duidt ook op betrokkenheid van die forces die genoemd worden, alleen niet actief.

Het was gewoon een hele matige, ongecoördineerde coup. Maar de intenties van een deel van dat volk waren duidelijk.
Bewuste afwezigheid? Tja, en dat is dus een complottheorie. Je denkt dat er een complot was om de situatie te laten ontstaan. Opzienbarend ook hoe bepaalde media, die normaal altijd worden omarmd, nu ineens niet meer serieus worden genomen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:40 schreef Aikara het volgende:
Ah, dus incompetentie maakt dat dit geen staatsgreep was? Als je die redenatie doortrekt is Trump ook nooit president geweest...
Nee, meer dat het gewoon niet voldoet aan de definitie van een coup.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2021 11:41:38 ]
pi_197282947
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:38 schreef Hexagon het volgende:
Het best zet de FBI de komende jaren een paar Honeypots uit om dat extreemrechtse/complot tuig in de val te lokken en daarna voorgoed op te sluiten.
Maar deze extremisten vormen tegenwoordig meer dan de helft van de Republikeinen in Congress. Die bestormden de boel niet, maar zitten gewoon in de bankjes daar waar ze weigeren een eerlijke verkiezingsuitslag die ze tegenstaat te erkennen.

Best natuurlijk als de FBI doet wat je zegt, maar het probleem zit echt veel en veel dieper.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:42:40 #98
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_197282970
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:36 schreef wdn het volgende:

[..]

Een staatsgreep en coup moeten toch een militair element hebben?
Revolutie/opstand is nauwkeuriger denk ik maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar het waren in elk geval veel
te weinig mensen om het te realiseren.

Het aantal dat het capitool in zijn gegaan waren er ook erg weinig maar dat waren wel extremisten. Neo nazis.
Van die gasten die graag iemand een kopje kleiner maken. Liefst als ze zwart zijn.

In een land waar je machinepistolen kunt kopen in de winkel is dat gevaarlijk.
Je bent nu extra redenen aan het verzinnen om het een coup te kunnen noemen. Dat was het niet.
Trouwens, of het extremisten (communisten, nazi's, of democraten) boeit allemaal niet, een staatsgreep is een staatsgreep. En je kunt overal op de wereld wapens kopen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:42:59 #99
8369 speknek
Another day another slay
pi_197282978
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:11 schreef Dejannn het volgende:
Wat een posts hier weer ..

Een staatsgreep, kom op zeg :'). Mensen weten blijkbaar niet wat dit precies betekent. Ook dat Twitter-berichtje dat er plannen waren om mensen te gijzelen vind ik wel erg ver gaan. Wie hadden dat moeten uitvoeren dan? Die QAnon shaman zeker en die twee ontsnapte figuren uit Duck Dynasty? _O-. Het is natuurlijk weerzinwekkend dat mensen dat Capitool zijn binnengevallen, maar deze theorieën gaan wel erg ver.
Iedereen is weer gek behalve internationaal vermaard coupexpert Dejann _O_

Column The Atlantic: This is a Coup https://www.theatlantic.c(...)tempted-coup/617570/
Column The Guardian: The violence at the Capitol was an attempted coup. Call it that. https://www.theguardian.c(...)hington-coup-attempt
Column Politico: Call it what it is: An attempted coup https://www.politico.eu/a(...)s-an-attempted-coup/

quote:
I have lived through and experienced two successful coups in my lifetime, and observed others from afar. On a purely technical level, what was attempted in Washington on Wednesday was an attempted coup — there’s really no point in debating that point.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_197282982
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:32 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Veel users hier leven dan ook in eigen gecreëerde realiteit, aangewakkerd door bepaalde media outlets waar ze dagelijks uren mee bezig zijn. Het is een beetje het tegenovergestelde van het clubje Trump-fans, die denken dat de verkiezingen gestolen zijn. Het enige verschil is dat dit laatste groepje naar BNW wordt gestuurd, en het eerste groepje hier vrij spel krijgt.

Als Trump-fans in hun eigen bubbel leven en de MSM die de meesten hier volgen, gecombineerd met nieuws op Twitter.. als daar allemaal niks van deugt, welke nieuwsbron komt dan wel door jouw hoogwaardige keuring? Die act van 'kijk mij eens kritisch en genuanceerd zijn' begint een beetje vervelend te worden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')