abonnement Unibet Coolblue
pi_197278071
Hier weer verder over thuisonderwijs, Teams en Google meet struggles, winter, kinderen, schoonmoeders, lockdowns of juist iets luchtigs.

We're all in this together O+ :*.
  donderdag 7 januari 2021 @ 23:18:22 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197278290
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:47 schreef Nanukerst het volgende: Ik heb mail van desbetreffende docent. :D Of ik niet meer op de achtergrond zijn bed wil verschonen tijdens de online les, dan raakt de puber zo afgeleid. :D
:o Srsly?
***
pi_197278963
Mijn zoon raakt afgeleid door zijn eigen gedachten en vragen:
Bezig met rekenen:
“Mam, een tweeling is toch op dezelfde dag jarig”?

En tig keer zijn potlood of gum laten vallen. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 08-01-2021 07:53:49 ]
pi_197280255
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 00:10 schreef vencodark het volgende:
Mijn zoon raakt afgeleid door zijn eigen gedachten en vragen:
Bezig met rekenen:
“Mam, een tweeling is toch op dezelfde dag jarig”?

En tig keer zijn potlood of gun laten vallen. :')
Sjaak liet gister zijn hele letterdoos vallen *O* zijn meer dan 300 van die lettertjes *O*
pi_197280474
Dat potlood laten vallen is herkenbaar.. Tijdens online dictee moest oudste wel 5 keer naar de grond om m op te rapen.. En het dictee had maar 10 woorden..en de gum is standaard kwijt.
Oh en tijdens de les uitgelegd gekregen hoe je 22x9 kunt uitrekenen (20 x 9 en dan 2 x 9 erbij) in schrift steeds uitschrijven.. In de les nog 10 van die sommen geoefend. Moet ze later in haar boek ook zulke sommen zegt ze dat ze die écht niet kan. (je kan toch niet zomaar in je schrift méér dan alleen het antwoord schrijven en kladpapier kwam écht niet in haar op)
pi_197280478
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 07:28 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Sjaak liet gister zijn hele letterdoos vallen *O* zijn meer dan 300 van die lettertjes *O*
oei.. en dat moet dan ook weer gesorteerd zeker..
pi_197280498
oh en jongste was bij de ggd gister voor groep 2 onderzoek. Ondergewicht weer..we moeten over 3 mnd nogmaals meten..
pi_197280537
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 00:10 schreef vencodark het volgende:
Mijn zoon raakt afgeleid door zijn eigen gedachten en vragen:
Bezig met rekenen:
“Mam, een tweeling is toch op dezelfde dag jarig”?

En tig keer zijn potlood of gum laten vallen. :')
Hier ook zo eentje.
Nu heeft hij niet elke dat een instructie moment, dus dan begin je ook wat losjes. Op school krijgt hij er minder de kans voor dan thuis. Al is het werktempo daardoor wel laag.
Levert ook frustratie op bij de rekentempo taken. Als je dan in 1,5 minuut zoveel mogelijk moet rekenen en je bent een halve minuut aan het denken over de mus in de tuin, dan haal je het nooit. Hij is slim zat, alleen tempo :X

Hier maandag en dinsdag een half uur instructie. Vrijdag een hulp-halfuurtje. Rest van de week iets voor rekenen, taalsoftware, zinsontleden, taalkaart, nieuwsbegrip en zijn pluswerk. Allemaal in eigen planning. Juf zit in hang out voor vragen.
Volgende week elke week ook om 1 uur een klassikaal moment, dan is het werk meestal wel af. Dus wordt dan de overgang van school naar vrij.
pi_197280542
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:10 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh en jongste was bij de ggd gister voor groep 2 onderzoek. Ondergewicht weer..we moeten over 3 mnd nogmaals meten..
Oei. Nog extra tips gekregen? Is het gewoon de bouw, of zit er iets achter?
pi_197280587
Hier hebben ze zoveel werk gekregen dat ze echt elke dag tot na schooltijd bezig zijn..
en nee geen tips. Denk dat het bouw is in combinatie met lactoseintolerantie, vaak buikpijn en niet van eten houden (legt koek bijv ook na 1 hap weg..). Maar een groeispurtje kan ook, want heb t idee dat ie ineens langer is geworden. Hij is wel vrolijk en energiek verder..
pi_197280643
Oja, lactoseintollerantie. Als volwassene is het gedoe, maar bij kinderen een stuk vervelender. Vriendinnetje van jongste had dat ook. Al een smalle bouw van nature (gezien ouders en zusjes) en dan nog regelmatig last of weerstand tegen eten.
Hoop dat de jouwe er ook overheen groeit net zoals zij.
pi_197280666
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:26 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hier hebben ze zoveel werk gekregen dat ze echt elke dag tot na schooltijd bezig zijn..
Dat lijkt me niet de bedoeling. Ik heb uiteindelijk, na twee weken en een dalende stemming in huis, ze nog maar een deel van het werk laten maken. We doen wat we kunnen. (tijdens onze volledige lockdown vorig jaar)

Ze gaan hier nog steeds naar school. Duim duim dat ze open kunnen blijven.
Met een meidenkwartet
pi_197280887
ik duim met je mee!
pi_197281133
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:16 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Hier ook zo eentje.
Nu heeft hij niet elke dat een instructie moment, dus dan begin je ook wat losjes. Op school krijgt hij er minder de kans voor dan thuis. Al is het werktempo daardoor wel laag.
Levert ook frustratie op bij de rekentempo taken. Als je dan in 1,5 minuut zoveel mogelijk moet rekenen en je bent een halve minuut aan het denken over de mus in de tuin, dan haal je het nooit. Hij is slim zat, alleen tempo :X

Hier maandag en dinsdag een half uur instructie. Vrijdag een hulp-halfuurtje. Rest van de week iets voor rekenen, taalsoftware, zinsontleden, taalkaart, nieuwsbegrip en zijn pluswerk. Allemaal in eigen planning. Juf zit in hang out voor vragen.
Volgende week elke week ook om 1 uur een klassikaal moment, dan is het werk meestal wel af. Dus wordt dan de overgang van school naar vrij.
Ja, dat inderdaad. Met van alles is hij afgeleid. Dat heeft hij toch al over zich hoor.
En ik vind het ergens wel onhandig dat hij ‘s morgens eerst aan rekenen moet werken en dán taal.
Zijn brein is in de ochtend blijkbaar nog niet zo scherp voor sommen. Bij de vorige lockdown had hij niet zo vaak en strak video les dus kon je het thuiswerk zelf inplannen.
Daarbij deden we altijd sommen later op de ochtend of zelfs na de lunch pas.
Ach, wie weet is het wennen. Ik weet niet of ik in groep 4 al zoveel thuis moest doen qua pagina’s maken en hij is nog geen 8.
Denk dat het niet zo gek is dat sommige kinderen daar nog wat meer in moeten groeien. :)
pi_197281203
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:26 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hier hebben ze zoveel werk gekregen dat ze echt elke dag tot na schooltijd bezig zijn..
en nee geen tips.
Hier zegt de meester elke dag dat ze 14:00 moeten stoppen.
Maar ja, gisteren had A. even een nervous break-down en hij was bij oma ipv thuis.
Toen heb ik hem wel even een half uurtje de laatste 2 pagina’s laten afmaken. Iets opschuiven is niet erg maar het wordt lastiger als het huiswerk qua denken of schrijven teveel tijd inneemt.
Zonde is dat.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 09:33:42 #16
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197281234
Volgens mij is je brein ‘s morgens juist scherper.
Wij plannen (Cito)toetsen altijd ook aan het begin van de ochtend
pi_197281272
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:10 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh en jongste was bij de ggd gister voor groep 2 onderzoek. Ondergewicht weer..we moeten over 3 mnd nogmaals meten..
Mag ik vragen wat ‘ie woog? Bij welke lengte? Weet je dat?
pi_197281350
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:36 schreef Malteser het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat ‘ie woog? Bij welke lengte? Weet je dat?
ja 19,1 kg bij 122 cm..
pi_197281376
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:33 schreef amaranta het volgende:
Volgens mij is je brein ‘s morgens juist scherper.
Wij plannen (Cito)toetsen altijd ook aan het begin van de ochtend
Is bij mij ook zo en dat zal bij de meeste zo zijn maar tóch gaat dat rekenen nog niet echt. Of wellicht kan hij dan qua afleiding minder hebben...Hij is nu alleen beneden aan het werk en Z. en ik zijn naar boven. Wellicht dat dit helpt. :)
pi_197281491
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:42 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

ja 19,1 kg bij 122 cm..
Ah oké. Dank! Ben heel benieuwd naar de afspraak van Twix, die zit ook in groep 2.
pi_197281501
B gaat gelukkig steeds beter met zijn schoolwerk en kan steeds meer zelfstandig. Hij vindt het alleen lastig om zich te concentreren met Juul om zich heen.
Gisteren was ik met de kinderen bij mijn moeder, dat was wel echt een goed idee. Mijn moeder ging keutelen met Juul en ik kon met B bezig zijn en zelfs werken. Mijn moeder was ook helemaal blij. O+

Vandaag merk ik wel dat het einde week is, we zijn allemaal moe en wat sneller geirriteerd.
pi_197281516
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:53 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ah oké. Dank! Ben heel benieuwd naar de afspraak van Twix, die zit ook in groep 2.
L zit al in groep 3.. Maar de groep 2 afspraak was uitgesteld vanwege corona..
verwacht je hem ook op ondergewicht?

[ Bericht 3% gewijzigd door watmoetikkiezen op 08-01-2021 10:01:01 ]
pi_197281791
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:33 schreef amaranta het volgende:
Volgens mij is je brein ‘s morgens juist scherper.
Wij plannen (Cito)toetsen altijd ook aan het begin van de ochtend
Hier beginnen ze met een half uur lezen. Even rust in de klas. Daarna gaan ze serieus aan de slag. Dat doen we thuis ook maar. Voor D de omslag van vrij naar werktijd. Hoor ook wel ouders die om half 9 een blokje om doen alsof ze naar school gaan. Sommige kinderen hebben baat bij zo'n standaard wisselmoment.
pi_197281869
B doet alles in de ochtend voor school. Dan kan hij de hele middag spelen, is zijn argument. En dat snap ik wel want Juul slaapt 2 uur in de middag en dan kan hij alleen spelen zonder zijn zusje of met ons een spel of zo doen.
Ik schop hem wel vaak 's middags naar buiten, even steppen, fietsen of naar de speeltuin. Hij heeft veel energie en als dat er niet uitgaat, slaapt ie 's avonds om 22:00 een keer.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:23:08 #25
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197281883
Herkenbaar hoor, de concentratiespan bij een 7-jarige. Hij maakt een enkele som, laat een potlood vallen, ziet een kat lopen, een vogel vliegen, oeh lego, hee mijn potlood, ohhh HET SNEEUWT, ohja de som, oehhhh de poes, en dat dan keer 100 in een uur. Volgens mij is het juist zo dat ieders brein anders werkt, en dat je daarom niet kan stellen dat de ochtend altijd het beste moment is. Maar wij mikken altijd op zo stressvrij leven, dus ik vind het wel prima.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:24:19 #26
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197281898
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 23:18 schreef BE het volgende:

[..]

:o Srsly?
Ja! :D
pi_197281922
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:42 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

ja 19,1 kg bij 122 cm..
Niet bepaald klein voor de leeftijd toch?
De lengte trekt de BMI curves van het CB ook flink naar beneden merk ik bij L

Beetje jammer dat het CB geen losse gewichtscurve gebruikt maar alleen een gecombineerde met lengte. Want als ik voor L de WHO gewichtscurve pak dan zit hij gewoon netjes rond het gemiddelde. Het afwijkende zit hem dus niet in gewicht maar in lengte, wat ook niet zo gek is met lengte rond de p97.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 10:28:05 #28
426493 crew  PippenScottie
pi_197281957
Week een is wonderwel goed verlopen.
De oudste Pippie (7) heeft haar huiswerk elke dag af kunnen krijgen. Ze treuzelt veel, maar we laten haar maar. Ze kan het makkelijk, maar ze moet zichzelf maar leren het ook gewoon snel te doen. Het komt wel af en het gaat goed. 's Middags speelt ze met vriendinnetjes.

De jongste verveelde zich veel, maar die redt zich ook wel. Ze kan sinds vandaag ook op Gynzy en ze gaat helemaal los. Ze zit in groep twee, maar ze is echt toe aan meer uitdaging. Cijfers, lezen, typen. En zolang ze op haar iPad mag laat ze zelfs de kat met rust. Ook voor de jongste Pippie doen we ons best dat ze regelmatig vriendinnetjes ziet. Daar heeft ze op dit moment toch het meest baat bij.

Mevrouw Pippen en ik hebben ook prima door kunnen werken.

Ik ga er overigens vanuit dat de scholen minstens een maand, in plaats van twee weken, dicht zijn. Niets in de cijfers over besmettingen, opnames en IC capaciteit rechtvaardigt om maatregelen te versoepelen.
pi_197282009
We komen er net achter dat D zijn taalsoftware minder dingen aanbied dan zijn klasgenootjes. Hij kreeg een standje van juf, maar als het er niet staat, kun je het ook niet maken.

Ik denk nog een uurtje, dan is het wel weekend..
pi_197282018
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:47 schreef Nanukerst het volgende:
Ik heb mail van desbetreffende docent. :D Of ik niet meer op de achtergrond zijn bed wil verschonen tijdens de online les, dan raakt de puber zo afgeleid. :D
Sorry, maar :') :') :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197282058
Pippen, wij gaan uit van tot en met de februari vakantie eerlijk gezegd. Deels zodat het alleen maar mee kan vallen en inderdaad deels vanwege de cijfers. Ook omdat die Britse variant nog steeds niet duidelijk is qua besmettelijkheid bij kinderen.

B heeft vandaag zelfs zijn extra rekentaken gemaakt, het is een enorme stuiterbal, hij hangt in allerlei houdingen terwijl hij schoolwerk maakt, maar hij doet het wel. Hij vindt rekenen enorm leuk en dat is handig want zijn moeders zijn minder goed met cijfers :D
pi_197282064
Zolang ik tijd heb om J te begeleiden, gaat het prima. Wel snel afgeleid, maar verder geen problemen. Zodra ik in een andere kamer zit te videobellen, heeft hij ruzie met papa omdat hij niet werkt en papa stoort :') Dan maar verplicht achter mijn tablet uit het zicht werken.
En eigenlijk snap ik het ook wel, wat veel saaie herhaling.
Het worden lange weken...
pi_197282081
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:17 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Hier beginnen ze met een half uur lezen. Even rust in de klas. Daarna gaan ze serieus aan de slag. Dat doen we thuis ook maar. Voor D de omslag van vrij naar werktijd. Hoor ook wel ouders die om half 9 een blokje om doen alsof ze naar school gaan. Sommige kinderen hebben baat bij zo'n standaard wisselmoment.
Oh, dat voorlezen is wel een goed idee. Ik lees A. nog steeds elke avond voor dus wellicht een goed focus-start voor rekenen. :)
Ik had al wel even het rekenen met hem bekeken.
En wat het idiote is (en ik dus echt de kriebels van krijg qua geduld): hij weet ineens de meeste simpele en herhalende sommen niet meer.
Of begrijpt ineens de opdracht, waar al weken (maanden?) aan gewerkt is niet meer. }:|
Alsof hij de afgelopen tijd überhaupt niet naar school is geweest.
Van het weekend echt even mee oefenen want ik merk dat ik er even met hem rustig aandacht aan moet besteden. :)
Oefenen, oefenen, anders raakt hij nog weleens achter, ben ik bang. -O-
Overigens had ik vroeger ook een pesthekel aan rekenen en ben er nog geen ster in. :')
pi_197282185
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:25 schreef Elleska het volgende:

[..]

Niet bepaald klein voor de leeftijd toch?
De lengte trekt de BMI curves van het CB ook flink naar beneden merk ik bij L

Beetje jammer dat het CB geen losse gewichtscurve gebruikt maar alleen een gecombineerde met lengte. Want als ik voor L de WHO gewichtscurve pak dan zit hij gewoon netjes rond het gemiddelde. Het afwijkende zit hem dus niet in gewicht maar in lengte, wat ook niet zo gek is met lengte rond de p97.
Hij is iets boven gemiddeld, maar niet veel (ook al 6 jaar en 3mnd). Maar werkt t nu niet net als bij volwassenen? Dat bij een bepaalde lengte een bepaald gewicht hoort en leeftijd daarbij minder relevant is? (oh nee, dat bmi wat goed is verschilt ook, zal ook aan de leeftijd liggen hmm..)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 10:52:48 #35
426493 crew  PippenScottie
pi_197282250
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:35 schreef exode het volgende:
Pippen, wij gaan uit van tot en met de februari vakantie eerlijk gezegd. Deels zodat het alleen maar mee kan vallen en inderdaad deels vanwege de cijfers. Ook omdat die Britse variant nog steeds niet duidelijk is qua besmettelijkheid bij kinderen.

B heeft vandaag zelfs zijn extra rekentaken gemaakt, het is een enorme stuiterbal, hij hangt in allerlei houdingen terwijl hij schoolwerk maakt, maar hij doet het wel. Hij vindt rekenen enorm leuk en dat is handig want zijn moeders zijn minder goed met cijfers :D
Dat is misschien wel een verstandige en logische gedachte. Dan zouden ze pas in maart weer naar school gaan. :{

Nou ja, het komt wel goed. Dan krijgen ze van het geld dat we aan BSO uitsparen een Switch voor hun verjaardag.
pi_197282344
Heeft iemand hier ervaring met de switch vs de switch lite? Mijn man opperde die lite. Maar zie voor de lite dingen over dat je net wat functies mist.
Al is een tweedehands PS4 ook nog een optie.. Maar eens met de jongens overleggen wat ze willen. (en ze gaan zelf extra spellen betalen).
pi_197282361
De lite is alleen een handheld toch? Dat was voor mij al reden genoeg om ¤ 100 meer te betalen.
pi_197282387
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de switch vs de switch lite? Mijn man opperde die lite. Maar zie voor de lite dingen over dat je net wat functies mist.
Al is een tweedehands PS4 ook nog een optie.. Maar eens met de jongens overleggen wat ze willen. (en ze gaan zelf extra spellen betalen).
De switch lite speel je alleen op de bank terwijl je naar het schermpje tuurt. Met die andere kun je ook beweeg-games doen voor de tv. Met de lite speel je alleen (of met andere lite gebruikers) en met de gewone switch kan je samen spelen.
pi_197282398
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:02 schreef exode het volgende:
De lite is alleen een handheld toch? Dat was voor mij al reden genoeg om ¤ 100 meer te betalen.
Dan zijn wij de tv nog vaker kwijt :D

Maar dan kopen we er ook gewoon 2. Zijn ze allebei zoet ;)
pi_197282425
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:05 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Dan zijn wij de tv nog vaker kwijt :D

Maar dan kopen we er ook gewoon 2. Zijn ze allebei zoet ;)
Ik wilde vooral niet dat B in zijn eentje naar een schermpje tuurt, dat ie al genoeg op zijn tablet. Wij hebben de switch echt als familie games ding gekocht.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:16:29 #41
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197282552
Wij hebben 2 woonkamers. De switch is aangesloten op de tv in de andere kamer.
Zoon is de enige die daarop speelt.
pi_197282802
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:47 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Hij is iets boven gemiddeld, maar niet veel (ook al 6 jaar en 3mnd). Maar werkt t nu niet net als bij volwassenen? Dat bij een bepaalde lengte een bepaald gewicht hoort en leeftijd daarbij minder relevant is? (oh nee, dat bmi wat goed is verschilt ook, zal ook aan de leeftijd liggen hmm..)
Bij kinderen speelt leeftijd inderdaad ook mee. Het hangt natuurlijk ook allemaal met elkaar samen maar wanneer lengte de uitschieter is vind ik het raar om over ondergewicht te spreken.

Maargoed wat ik er eigenlijk mee wilde zeggen is dat BMI naast leeftijd ook samenhangt met de lengte waardoor de lengtegroei voor een daling of stijging kan zorgen terwijl het gewicht gewoon stabiel is gebleven.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:56:37 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197283204
Switch en Ringfit-package onderweg! *O*
Vond dat ik mezelf wel een kadootje mocht geven. *)
***
pi_197283265
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:56 schreef BE het volgende:
Switch en Ringfit-package onderweg! *O*
Vond dat ik mezelf wel een kadootje mocht geven. *)
Nice!!
Veel plezier

Switch 1 staat op de tv van A aangesloten. Switch 2 ligt ergens op de kamer van T. Die moet nog op haar tv aangesloten worden.

We hebben nog Mario Kart Live circuit in de kast staan.
https://www.google.com/se(...)imgrc=U_k5lpFDvZ1HsM
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:02:48 #45
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197283323
Even heel iets anders he... maar als ik op de computer naar fok! kom, dan staat er net boven het reactievak een rits foto's. Daar zitten soms echt hele ranzige foto's zitten.
Ik weet het, ik kies er zelf voor om geen betaald account te hebben. Maar het zijn echt soms vreemde 'random pica van de dag' . Vaak ook seksueel getint.
pi_197283421
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:56 schreef BE het volgende:
Switch en Ringfit-package onderweg! *O*
Vond dat ik mezelf wel een kadootje mocht geven. *)
Leuk!
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:16:24 #47
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197283504
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:52 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Dat is misschien wel een verstandige en logische gedachte. Dan zouden ze pas in maart weer naar school gaan. :{

Nou ja, het komt wel goed. Dan krijgen ze van het geld dat we aan BSO uitsparen een Switch voor hun verjaardag.
Hier loopt de BSO-rekening gewoon door, ook de KOT krijgen we gewoon.
pi_197283514
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:02 schreef amaranta het volgende:
Even heel iets anders he... maar als ik op de computer naar fok! kom, dan staat er net boven het reactievak een rits foto's. Daar zitten soms echt hele ranzige foto's zitten.
Ik weet het, ik kies er zelf voor om geen betaald account te hebben. Maar het zijn echt soms vreemde 'random pica van de dag' . Vaak ook seksueel getint.
Kun je geloof ik uit zetten in je opties.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:21:13 #49
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197283581
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:35 schreef Hupje het volgende:
Zolang ik tijd heb om J te begeleiden, gaat het prima. Wel snel afgeleid, maar verder geen problemen. Zodra ik in een andere kamer zit te videobellen, heeft hij ruzie met papa omdat hij niet werkt en papa stoort :') Dan maar verplicht achter mijn tablet uit het zicht werken.
En eigenlijk snap ik het ook wel, wat veel saaie herhaling.
Het worden lange weken...
OMG, Zo Veel Herhaling inderdaad! Ik kan me wel voorstellen dat ze de aandacht er niet goed bij kunnen houden.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:22:53 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197283610
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:02 schreef amaranta het volgende:
Even heel iets anders he... maar als ik op de computer naar fok! kom, dan staat er net boven het reactievak een rits foto's. Daar zitten soms echt hele ranzige foto's zitten.
Ik weet het, ik kies er zelf voor om geen betaald account te hebben. Maar het zijn echt soms vreemde 'random pica van de dag' . Vaak ook seksueel getint.
Ja, ranzig he!
Je kan het uitzetten in je profiel. settings :Y

Rechts bovenaan en dan 'overig' en dan 'verberg frontpage items', dacht ik.
***
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 12:25:17 #51
426493 crew  PippenScottie
pi_197283641
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:16 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Hier loopt de BSO-rekening gewoon door, ook de KOT krijgen we gewoon.
Je krijgt de eigen bijdrage aan de kinderopvang terug, net als vorig jaar.

Afhankelijk van hoeveel kinderen je hebt, hoeveel uren je normaal afneemt en hoe hoog je inkomen is, is dat toch wel een leuk bedrag als dit grapje weer drie maanden gaat duren.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:28:18 #52
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197283673
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:25 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Je krijgt de eigen bijdrage aan de kinderopvang terug, net als vorig jaar.

Afhankelijk van hoeveel kinderen je hebt, hoeveel uren je normaal afneemt en hoe hoog je inkomen is, is dat toch wel een leuk bedrag als dit grapje weer drie maanden gaat duren.
Joh, wist ik helemaal niet! Vorige lockdown maakten we geen gebruik van BSO. Wordt dit aan het einde van het jaar verrekend?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 12:33:07 #53
426493 crew  PippenScottie
pi_197283727
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:28 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Joh, wist ik helemaal niet! Vorige lockdown maakten we geen gebruik van BSO. Wordt dit aan het einde van het jaar verrekend?
Eerder wel waarschijnlijk.

Het ligt er natuurlijk eerst aan wanneer de lockdown is afgelopen.
De techniek om te bepalen wie hoeveel geld terug krijgt en dit vervolgens te betalen is er nu al, dus het zal niet zo lang hoeven te duren.

Stel dat de lockdown tot eind februari duurt, denk ik dat het in april ergens wordt uitgekeerd.

Je krijgt er vanzelf bericht over.
pi_197283770
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:55 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

L zit al in groep 3.. Maar de groep 2 afspraak was uitgesteld vanwege corona..
verwacht je hem ook op ondergewicht?
Ja, maar daarvoor loopt hij bij de kinderarts. Hij is 1,02 en weegt nog geen 15 kilo.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:44:08 #55
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197283894
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:22 schreef BE het volgende:

[..]

Ja, ranzig he!
Je kan het uitzetten in je profiel. settings :Y

Rechts bovenaan en dan 'overig' en dan 'verberg frontpage items', dacht ik.
gelukt,dankje
pi_197283899
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:28 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Joh, wist ik helemaal niet! Vorige lockdown maakten we geen gebruik van BSO. Wordt dit aan het einde van het jaar verrekend?
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:33 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Eerder wel waarschijnlijk.

Het ligt er natuurlijk eerst aan wanneer de lockdown is afgelopen.
De techniek om te bepalen wie hoeveel geld terug krijgt en dit vervolgens te betalen is er nu al, dus het zal niet zo lang hoeven te duren.

Stel dat de lockdown tot eind februari duurt, denk ik dat het in april ergens wordt uitgekeerd.

Je krijgt er vanzelf bericht over.
Dit dus. En je krijgt het ook terug als je nu gebruik maakt van noodopvang.
pi_197283955
Ik weet dat jullie al een onderwerp verder zijn maar ik snap dus echt niet waarom de switch lite switch heet als ie niet kan switchen :') want het is inderdaad alleen een handheld en de switch heet juist zo omdat je kan switchen tussen handheld en tvconsole :') dat wilde ik nog even kwijt :P
pi_197283985
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:02 schreef amaranta het volgende:
Even heel iets anders he... maar als ik op de computer naar fok! kom, dan staat er net boven het reactievak een rits foto's. Daar zitten soms echt hele ranzige foto's zitten.
Ik weet het, ik kies er zelf voor om geen betaald account te hebben. Maar het zijn echt soms vreemde 'random pica van de dag' . Vaak ook seksueel getint.
Hebben die zolderkamerfokkers ook eens wat leuks te zien :P
  vrijdag 8 januari 2021 @ 13:08:03 #59
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197284210
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:51 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Hebben die zolderkamerfokkers ook eens wat leuks te zien :P
Die weten vast wel andere pagina’s dan fok! daarvoor 😇
pi_197284384
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:49 schreef Aure het volgende:
Ik weet dat jullie al een onderwerp verder zijn maar ik snap dus echt niet waarom de switch lite switch heet als ie niet kan switchen :') want het is inderdaad alleen een handheld en de switch heet juist zo omdat je kan switchen tussen handheld en tvconsole :') dat wilde ik nog even kwijt :P
Ik denk dat ie switch lite heet omdat het er verder wel het zelfde uit ziet en er in principe de zelfde spellen op kunnen. Dat ze het daarom soort van de zelfde naam willen laten hebben.

Hier hebben ze de gewone switch al ruim voor dat de lite er was. Maar als ik nu moest kiezen zou ik ook voor de gewone gaan. Toch wel leuk dat ze ook samen met vriendjes mario kart kunnen doen en zo ook met andere spellen.

Omdat eerst al vrij snel een joycon het niet meer deed (tweedehands gekocht) heb ik er twee joycons bij gekocht. Uiteindelijk op Ali expres een nieuwe knop besteld en vervangen en hebben nu 4 werkende joycons is wel fijn voor samen spelen.

(Heb overigens voortaan wel knopjes van Ali op voorraad aangezien ik volgens mij ondertussen bij alle vier de joycons als een keer de knop vervangen heb ivm ‘lopende’ knop :{ )

Gisteren ook de ringfit gehaald en met name de oudste is zeer enthousiast. We hebben het er nu ingefietst als gym ;) even tussendoor. Maar vanmorgen toen ik beneden kwam was hij al enthousiast bezig ‘is echt wel leuker dan het op de reclame leek hoor mam, daar leek het echt saai’.

Zelf ook even geprobeerd en wil het ook zeker mee gaan doen. Maar ben eerste kerstdag gevallen en heb sindsdien last van mn pols. Trekken aan die ring gaat hem nog niet worden (en duwen is ook nog echt niet best trouwens, en op mn handen steunen bij zittend knieheffen dus dan houdt het een heel eind op helaas :') )


Qua schoolwerk gaat de oudste hier goed. Die zet zichzelf aan het werk en heeft heel af en toe een vraag. De jongste heeft echt begeleiding nodig. En snapt inderdaad ook niet meer hetgeen waar ze de afgelopen weken mee bezig is geweest zowel bij rekenen als bij spelling.
Ze zegt dat ze het echt niet weet en niet snapt, terwijl ze eerder de uitleg gehad heeft en het herhaling is. Dus daar ben ik maar bij gaan zitten en met geduld en hulp hoe het aan te pakken lukt het dan wel (maar de dag er na is weer lastig)

Hier hebben ze beiden twee klassikale inlogmomenten per week. Op maandagochtend en vrijdagochtend.
Verder hebben de leerkrachten uitlegfilmpjes op YouTube geplaatst dus ze kunnen in principe werken op de tijden dat ze zelf willen. De jongste heeft dan nog op drie dagen een extra uitlegmoment met een klein groepje.

Ook is er elke dag een inlogmoment om vragen te stellen als iets lastig of moeilijk is.
Dus in principe hoeven ouders niet mee te helpen. Maar de ervaring hier (met de jongste) is we anders.
Op zich niet erg. Ik werk deze week met name in het weekend en volgende week een dag vergadering de hele dag en verder ook vooral weekend.

En wat ook is als ik niet er bij zit, dan is het vooral alles doen wat geen schoolwerk is.. dus even boven strijken zit er niet in ;)

Lijkt me echt wel lastig als je zelf ook nog moet thuis werken zeg poeh..
  vrijdag 8 januari 2021 @ 13:47:09 #61
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197284686
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:49 schreef Aure het volgende:
Ik weet dat jullie al een onderwerp verder zijn maar ik snap dus echt niet waarom de switch lite switch heet als ie niet kan switchen :') want het is inderdaad alleen een handheld en de switch heet juist zo omdat je kan switchen tussen handheld en tvconsole :') dat wilde ik nog even kwijt :P
Typisch nintendo nes, snes, ds, 3ds, DSi XL, new ds, ds lite etc etc
pi_197284949
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:25 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Je krijgt de eigen bijdrage aan de kinderopvang terug, net als vorig jaar.

Afhankelijk van hoeveel kinderen je hebt, hoeveel uren je normaal afneemt en hoe hoog je inkomen is, is dat toch wel een leuk bedrag als dit grapje weer drie maanden gaat duren.
Wij konden er de vliegtickets van kopen voor ons gezin om naar de canarische eilanden te vliegen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197284952
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:47 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Typisch nintendo nes, snes, ds, 3ds, DSi XL, new ds, ds lite etc etc
Ja, alleen kan ik er bij alles wat je hier noemt wel in komen. Maar een handheld die niet kan switchen wel een switch noemen alleen op uiterlijk, dat gaat er bij mij niet in :P
pi_197284989
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:09 schreef Aure het volgende:

[..]

Ja, alleen kan ik er bij alles wat je hier noemt wel in komen. Maar een handheld die niet kan switchen wel een switch noemen alleen op uiterlijk, dat gaat er bij mij niet in :P
Ik vond het ook verwarrend. :Y
pi_197285265
Het maakt verder ook niet uit hoor, maar ik vond het dus ook verwarrend toen ik voor het eerst over de lite hoorde :P

Bij die voorbeelden van Buda van de DS hebben al die handhelds daadwerkelijk Dual Screen, dus dan maak je iig de verwachtingen waar :P
pi_197285318
Wij hebben 1 kind op de BSO en 1 op het KDV, 2 dagen per week. Dat zijn inderdaad best leuke bedragen die je terugkrijgt nu. Zeker als je er van uitgaat dat het tot maart gaat duren.

Ik net vloeken, Wifi lag eruit. Ik mijn collega's al boos benaderen, had B gewoon per ongeluk de hoofdaansluiting eruit getrokken toen hij in de kelderkast de kruimeldief pakte. 'Heb je de stekker al gecheckt?' vroegen ze....dat was dus inderdaad de oplossing _O-
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 14:32:40 #67
426493 crew  PippenScottie
pi_197285394
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wij konden er de vliegtickets van kopen voor ons gezin om naar de canarische eilanden te vliegen.
En nu zitten we in een nieuwe lockdown. Bedankt he. ;)
pi_197285520
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:32 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

En nu zitten we in een nieuwe lockdown. Bedankt he. ;)
Die heb ik deels daar uitgezeten. ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 15:38:11 #69
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197286801
Dus de noodopvang puilt uit want iedereen is plots cruciaal, de lockdown gaat nog langer duren zo en ouders krijgen er geld op toe want iedereen krijgt zijn eigen bijdrage terug. Top geregeld wel ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 08-01-2021 15:48:48 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 8 januari 2021 @ 15:39:27 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_197286829
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:38 schreef laziness het volgende:
Dus de noodopvang puilt uit want iedereen is plots cruciaal, de lockdown gaat nog langer duren zo en ouders krijgen erg geld op toe want iedereen krijgt zijn eigen bijdrage terug. Top geregeld wel ^O^
Ik snap er ook werkelijk niets meer van.
disclaimer
pi_197286962
Ik heb het gemist maar waarom krijgen mensen hun eigen bijdrage terug? Omdat de nood opvang ‘nodig’ is ivm ‘cruciale’ beroepen of functies?
Ik zet het tussen haakjes voor degene die ‘nood’ nogal als ruim begrip nemen. Niet iemand hier hoor. :P
  vrijdag 8 januari 2021 @ 15:48:16 #72
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197287034
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:45 schreef vencodark het volgende:
Ik heb het gemist maar waarom krijgen mensen hun eigen bijdrage terug? Omdat de nood opvang ‘nodig’ is ivm ‘cruciale’ beroepen of functies?
Ik zet het tussen haakjes voor degene die ‘nood’ nogal als ruim begrip nemen. Niet iemand hier hoor. :P
Iedereen die opvang betaalt krijgt het terug en er wordt niet gekeken of je kind nu thuis zit of naar de noodopvang gaat.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197287097
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:45 schreef vencodark het volgende:
Ik heb het gemist maar waarom krijgen mensen hun eigen bijdrage terug? Omdat de nood opvang ‘nodig’ is ivm ‘cruciale’ beroepen of functies?
Ik zet het tussen haakjes voor degene die ‘nood’ nogal als ruim begrip nemen. Niet iemand hier hoor. :P
Omdat 'lockdown'. Maar ik vind het echt slecht dat al die mensen die nu ineens ook 'cruciaal' zijn alsnog hun geld terug krijgen. Voelt voor mij een beetje als lekker doorwerken en tóch cashen. :N

Ik heb het dus niet over de mensen die echt een cruciaal beroep hebben hè. ;)
pi_197287110
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:48 schreef laziness het volgende:

[..]

Iedereen die opvang betaalt krijgt het terug en er wordt niet gekeken of je kind nu thuis zit of naar de noodopvang gaat.
Dat wist ik niet. Wat belachelijk dit, werkt lekker mee aan de langer durende lockdown..
School hier heeft trouwens al meermaals gemaild aan begin van lockdown dat ze overspoeld worden met
aanmeldingen voor noodopvang, en dat dit echt de bedoeling niet is
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_197287125
Tijdens de eerste lockdown moest je geloof ik ook allebei een cruciaal beroep hebben en nu nog maar één ouder toch? En op een of andere manier kon men het in de eerste lockdown ook beter opbrengen om de kinderen thuis te houden geloof ik. Dat zie ik tenminste ook bij mijn zwager en schoonzus. Die werken heel strikt genomen beide in cruciale sectoren maar als je inzoomt op hun functies kan dat prima vanuit huis. En dat doen ze geloof ik ook wel, maar 't kind gaat dus wel naar noodopvang omdat dat fijner werken is :')
pi_197287127
Ik vind de reacties wel wat kort door de bocht. Ik ken meerdere mensen die het nu gewoon echt niet redden met onwelwillende managers en/of werkgevers. Die raken hun baan dus gewoon kwijt, dat zijn geen bloedzuigers of Corona ontkenners of wat dan ook.
Is dat dan ook nood?
  vrijdag 8 januari 2021 @ 16:01:33 #77
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197287325
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:52 schreef exode het volgende:
Ik vind de reacties wel wat kort door de bocht. Ik ken meerdere mensen die het nu gewoon echt niet redden met onwelwillende managers en/of werkgevers. Die raken hun baan dus gewoon kwijt, dat zijn geen bloedzuigers of Corona ontkenners of wat dan ook.
Is dat dan ook nood?
Als ze niet in een cruciaal beroep werken niet. De regels zijn vrij duidelijk.
Tevens als ze gebruik maken van opvang zie ik echt niet in waarom ze daar dan geld voor terug moeten krijgen?

Hier moesten ze zelfs rond mailen dat als je niet aangemeld bent, ze je gaan weigeren. Hoe brutaal zijn mensen?? }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 08-01-2021 16:12:57 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197287363
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:52 schreef Aure het volgende:
Tijdens de eerste lockdown moest je geloof ik ook allebei een cruciaal beroep hebben en nu nog maar één ouder toch? En op een of andere manier kon men het in de eerste lockdown ook beter opbrengen om de kinderen thuis te houden geloof ik. Dat zie ik tenminste ook bij mijn zwager en schoonzus. Die werken heel strikt genomen beide in cruciale sectoren maar als je inzoomt op hun functies kan dat prima vanuit huis. En dat doen ze geloof ik ook wel, maar 't kind gaat dus wel naar noodopvang omdat dat fijner werken is :')
Nee hoor, ook bij lockdown 1 was het maar 1 ouder.
Mijn man heeft dus zo'n werkgever die eigenlijk eist dat je op kantoor komt werken want 'alles is er op aangepast, er is extra ruimte gehuurd, schermen geplaatst etc'. Nou werkt hij al vanaf maart thuis en dat gaat prima, maar elke vergadering wordt nog maar eens benadrukt hoe fijn het is dat er mensen naar kantoor komen. En natuurlijk, dat er mensen in een werkplaats moeten zijn om dingen te bouwen vind ik logisch, maar als engineer kan het ook thuis. En met het feit dat de kinderen ook thuis zijn en hun ondersteuning nodig hebben houden ze geen rekening. Dan neem ja maar uren op is het advies. Nou zwemt ie niet in de uren dus liever niet.

In lockdown 1 heb ik alle dagen gewerkt en op de meest aparte uren. Dat kon toen, ik gaf weinig les. Maar nu geef ik weer flink wat lessen, dus dan moet ik gewoon aanwezig zijn (digitaal). Die tijd kan ik niet naar de kinderen kijken of hen helpen. En dus gaan die van ons nu wel naar de noodopvang, twee dagen per week. En daarnaast werk ik weer alle dagen en op onmogelijke tijden, net als mijn man, om alles rond te krijgen. Dat voel je wel na een week kan ik je vertellen.
Het hele idee van de lockdown was minder reisbewegingen. Misschien moeten ze dan eens net zo gaan doen als in België. Daar worden bedrijven gecontroleerd en bevraagd waarom mensen er zijn. Nu sloten ze de scholen om zo de ouders te dwingen thuis te blijven terwijl zowel kinderen als ouders daar niet blij mee zijn. Ik hoop echt dat ze een manier vinden om de scholen (deels) te heropenen. Desnoods op anderhalve meter, doen wij in het mbo al vanaf augustus en het is rot en zeker niet ideaal, maar beter dan alles digitaal doen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 8 januari 2021 @ 16:20:46 #79
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197287782
Ik vind dus dat je niet van iedereen maar kan verwachten dat ze het rond krijgen.

breng jij je kind naar school omdat je het anders met werk en onderwijs niet rondkrijgt ookal heb je geen cruciaal beroep vind ik dat een stuk prettiger dan de mensen die nu naar de winkel gaan voor dingen die ze eigenlijk niet nodig hebben of gewoon verjaardag visitie doen etc.

Er zijn zoveel mensen met een werkgever die absoluut niet mee werkt en als je gezin afhankelijk is van dat inkomen snap ik dat je die baan wilt behouden en dus je kind naar de noodopvang gaat.
pi_197287942
Je moet ook bij de oorzaak beginnen: dat is vaak de werkgever en niet de werknemer. Nu leg je alle druk bij de ouder die alles maar moet combineren terwijl school en werk aan hem/haar trekken. Die druk zou bij de werkgever moeten liggen. Waarom is er niet zoiets als zorgverlof dat je (betaald!) hiervoor kan inzetten?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 8 januari 2021 @ 16:28:18 #81
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197287950
Er is een deel dat het wegens onwelwillende werkgevers nodig heeft. Die werkgevers moeten aangepakt. Controle en hoge boetes maar dat is aan de overheid.
En dan is er een deel die gewoon geen zin heeft in gedoe en daarom hun kind weg brengt en er dadelijk geld op toe krijgt. Dat vind ik een vrij dikke vinger naar hen die zich in alle bochten wringen om het wel zelf op te vangen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197288031
Die laatste categorie heb ik hier nog niet gezien. Die lossen het volgens mij vaak anders op: zwervende kinderen over straat die kattekwaad uithalen, groepen oudere kinderen die bij iemand thuis hangen of het inzetten van opa en oma.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197288251
Ik ken wel zo iemand. Opvang deed niet zo moeilijk dus wat doe je anders he? Nu moest dat kind gisteren opgehaald worden met koorts. Tjongejonge das wel lastig icm thuis werken seg!
Ik heb maar niets gezegd :X
pi_197288261
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:28 schreef laziness het volgende:
Er is een deel dat het wegens onwelwillende werkgevers nodig heeft. Die werkgevers moeten aangepakt. Controle en hoge boetes maar dat is aan de overheid.
En dan is er een deel die gewoon geen zin heeft in gedoe en daarom hun kind weg brengt en er dadelijk geld op toe krijgt. Dat vind ik een vrij dikke vinger naar hen die zich in alle bochten wringen om het wel zelf op te vangen.
Klopt, maar daar hebben die ouders nu niets aan. Ik heb een enorm welwillende werkgever, maar dat is best een luxe.
Wat als jij als kostwinnaar moet werken en dat nu niet redt? Dat je anders je baan kwijtraakt? Die druk kan enorm zijn en die mensen worden nu ook weggezet als profiteurs.
pi_197288296
In sommige gevallen is het ook echt wel anders dan de vorige keer. Toen ging bijvoorbeeld ons ziekenhuis dicht voor alle niet-spoedeisende en/of -covidzorg. Een deel van mijn spreekuur móet op locatie dus de helft van mijn werk viel weg. Toen de scholen opengingen zijn we weer gestart en de manier waarop we het nu vormgeven past binnen alle richtlijnen en regels die er zijn, dus moet ik 2-3 dagen per week de deur uit. En dat is maatschappelijk ook wenselijk, want de zorg moet doorgaan. Maar het verschuift wel onze situatie. Nou hebben we een zelfstandige bijna 9jarige en heeft mijn partner een 100% kantoorbaan en zijn overige (stief)ouders ook én durven opa en oma nu wel bij te springen, dus noodopvang is niet aan de orde. Maar er zijn natuurlijk genoeg andere ouders die netjes binnen de regels toch in een heel ander pakket zitten dan in het voorjaar.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 16:51:58 #86
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197288514
Het zijn niet alleen de werkgevers. Ook onze klanten. Wij hebben nog steeds flinke achterstanden als gevolg van de eerste lockdown. Daar hebben onze klanten weinig boodschap aan, en terecht ook, want zij zitten gewoon te wachten op geld dat ze ook hard nodig hebben.

En ja, het is inderdaad ook deels anders dan in maart/april. Toen werden bijvoorbeeld vrijwel alle rechtszittingen opgeschort, die gaan nu gewoon door, meestal op locatie ook. Idem voor hoorzittingen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_197288527
Het werk van mijn man moet nu weer deels op kantoor omdat er tijdens de eerste golf dingen in de soep zijn gelopen. Ze hebben het geprobeerd en het werkte niet.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:01 schreef laziness het volgende:
Hier moesten ze zelfs rond mailen dat als je niet aangemeld bent, ze je gaan weigeren. Hoe brutaal zijn mensen??
Tijdens de eerste golf mocht dat namelijk wel dus het is vast niet alleen maar brutaliteit maar ook deels onwetendheid dat de regels nu anders zijn.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 16:55:09 #88
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197288574
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:52 schreef Elleska het volgende:

[..]

Tijdens de eerste golf mocht dat namelijk wel dus het is vast niet alleen maar brutaliteit maar ook deels onwetendheid dat de regels nu anders zijn.
Nee hoor. Kindcentrum hier heeft altijd gezegd dat je aan moet melden. Je moet toch weten hoeveel personeel je in moet zetten? :?
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 8 januari 2021 @ 16:56:25 #89
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197288607
Wij zijn de ouders die er nu heel anders bij zitten dan tijdens de vorige lockdown. Mijn man heeft nu een andere werkgever, en deze doet niet aan thuiswerken. Mijn man werkt in HR, kan echt goed vanuit huis, maar omdat het een baan in de foodsector is is hij als 'cruciaal' aangemerkt en eist zijn werkgever dat hij op kantoor komt. In een andere situatie zou hij dat bespreekbaar maken, maar hij zit er sinds 1 januari na een aantal maanden werkloosheid. Dan zeg je ook niet zo makkelijk ZOEK HET MAAR UIT MET JE BAAN :') En omdat mijn man werkeloos was geworden, ben ik meer gaan werken afgelopen jaar. Financieel lukt het nog niet om de stap terug te maken (los van dat ik dat niet wil eigenlijk) dus wij staan deze weken voor een enorme logistieke puzzel. Tot nu toe kom ik er telkens uit met diensten ruilen, maar de welwillendheid van de rest van mijn team kent ook wel een plafond gok ik.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 16:57:17 #90
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197288627
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:55 schreef laziness het volgende:

[..]

Nee hoor. Kindcentrum hier heeft altijd gezegd dat je aan moet melden. Je moet toch weten hoeveel personeel je in moet zetten? :?
Wij kregen gisteren nog een mail dat je tot een dag van tevoren kan melden of je gebruik wil maken van de noodopvang (maar wel liefst zsm uiteraard).
pi_197288633
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:55 schreef laziness het volgende:

[..]

Nee hoor. Kindcentrum hier heeft altijd gezegd dat je aan moet melden. Je moet toch weten hoeveel personeel je in moet zetten? :?
ah wacht het is op verschillende manieren te lezen. je bedoeld aanmelden voor de dag?
Ik bedoel dat bij de eerste golf bij de opvang terecht kon wanneer de kinderen daar niet stonden ingeschreven/aangemeld.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 16:59:29 #92
426493 crew  PippenScottie
pi_197288676
Voor ons is het verschil met vorig jaar dat we nu wel opa en oma zien. Ze passen een middag in de week op op de jongste. Waarschijnlijk zal een buurmeisje ook af en toe een uurtje bijspringen om de jongste wat een op een aandacht te geven.

Zonder zouden we het ook wel redden, maar het is beter voor haar als ze wat verschillende prikkels krijgt. En mijn vrouw en ik moeten wel echt doorwerken.
pi_197288699
dat is het ja, nu is de noodopvang echt anders geregeld. Toen werd er per gemeente bekeken wie welke opvang ging doen en mocht je ook nachtopvang of 24 uurs opvang doen als je dat normaal nooit had. Nu moeten de scholen het ineens oplossen, zonder hulp van de gemeente en is het alleen voor de uren school/opvang die je normaal had. Dat maakt het logistiek ook anders natuurlijk.

Wij hebben na kerst moeten opgeven hoe of wat, maar toen ik er deze week achter kwam dat ik volgende week al examens moet afnemen, kon een dagje extra ook.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197288712
Hier gaat het ook een uitdaging worden voor mij als het langer gaat duren, geen cruciaal beroep maar wel werkzaamheden die op locatie moeten door gaan. En man heeft eigen bedrijf waarbij thuiswerken niet mogelijk is (op de bouw).

De meeste collega’s zitten gewoon thuis alleen de taken die er zijn moeten/kunnen verdeeld worden over 5 man. Maar goed we gaan het wel zien. Sowieso niet dat ik van noodopvang gebruik zou willen maken hoor, maar ben wel afhankelijk van de flexibiliteit van collega’s (en waarschijnlijk als het langer duurt dat ik alle weekenden werk om toch evenveel diensten te kunnen draaien, daar zou ik ook van balen maar dat is dan niet anders..)

Af en toe zou ik mn moeder wel kunnen vragen maar wil ik ook niet te veel belasten (aangezien ze ook op de twee van mn zus past die wel een cruciaal beroep heeft maar ook niet altijd gebruik wil maken van noodopvang als het ook anders te regelen is).

Maar goed we zullen wel zien hoe het gaat lopen. Probeer me er nog niet druk over te maken zo lang er nog niks zeker is #kopinhetzand ;)
pi_197288732
Week 1 zit er gelukkig op. De ene dag ging beter dan de andere. De oudste vind er niks aan, maar heeft de meeste dagen wel echt zijn best gedaan. Jongste is dwars, maar vandaag en gister heeft hij toch wel een paar schooldingen met ons willen doen.

Vanmiddag hoorden we van de juf van de oudste wat er ingeleverd moest zijn aan het eind van de dag. Bleek dat we de instructie voor Taal Actief verkeerd hadden begrepen... Er stond 2 opdrachten per dag, bleek dat bedoeld werd 2 lessen per dag (een les bestaat uit 3 of 4 opgaven). Hij liep dus ineens enorm achter. Kind in paniek ;(. We hebben afgesproken dat hij nog 1 uurtje extra even zou doorwerken, en de rest zouden we dan wel met de juf afstemmen. Uiteindelijk was hij met 3 kwartier helemaal bij! Dus het kán wel :D >:).

Ik ben vervolgens ook een half uur bezig om alles te fotograferen en te uploaden :').
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 8 januari 2021 @ 17:02:25 #96
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197288744
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:32 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Sorry, maar :') :') :')
We hebben maar even met elkaar gebeld vanmiddag, om de lucht te klaren. O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 8 januari 2021 @ 17:04:18 #97
269689 crew  Viv
pi_197288776
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:57 schreef Elleska het volgende:

[..]

ah wacht het is op verschillende manieren te lezen. je bedoeld aanmelden voor de dag?
Ik bedoel dat bij de eerste golf bij de opvang terecht kon wanneer de kinderen daar niet stonden ingeschreven/aangemeld.
Klopt, nu kun je alleen KDV/BSO-noodopvang krijgen voor de dagen/uren van je contract.
pi_197288788
Ik blijf werkgevers die eisen dat je naar kantoor komt wel een van de meest bizarre dingen van de lockdowns vinden. Wat zit daar toch achter? Controlebehoefte, wantrouwen?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 17:07:52 #99
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197288860
Maar het is toch keihard Hollandse eigengereidheid van Nederlandse werkgevers dat ze zich zo opstellen? Daar waar het werk dus echt wel thuis gedaan kan worden.

Meen dat het bij Roomsnoes in Noorwegen een stuk stricter is geregeld qua noodopvang. Vraag me af hoeveel werkgevers daar zich zo eigengereid opstellen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 8 januari 2021 @ 17:08:48 #100
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197288880
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:57 schreef Elleska het volgende:

[..]

ah wacht het is op verschillende manieren te lezen. je bedoeld aanmelden voor de dag?
Ik bedoel dat bij de eerste golf bij de opvang terecht kon wanneer de kinderen daar niet stonden ingeschreven/aangemeld.
Men dumpt hun kind zonder aanmelding vooraf. Ik vind dat zelfs meer dan brutaal maar asociaal.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197288912
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 17:08 schreef laziness het volgende:

[..]

Men dumpt hun kind zonder aanmelding vooraf. Ik vind dat zelfs meer dan brutaal maar asociaal.
Dat is zeker asociaal
pi_197289121
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 17:04 schreef Clubsoda het volgende:
Ik blijf werkgevers die eisen dat je naar kantoor komt wel een van de meest bizarre dingen van de lockdowns vinden. Wat zit daar toch achter? Controlebehoefte, wantrouwen?
Er zijn veel meer redenen te bedenken.

Gegevens die om veiligheidsredenen niet mee naar huis mogen worden genomen.
Apparatuur dat je niet mee naar huis kan nemen.
Leiding geven aan mensen op de werkvloer kan ook niet altijd vanuit huis.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 17:36:47 #103
100412 mefke79
komt goed!
pi_197289640
Het is niet alleen typisch Hollands om je eigen zin door te drijven, het is ook typisch Hollands dat de overheid daar niks mee doet. En als ze dat wel zouden doen is het ook weer niet goed. Dat eeuwige gepolder ook.

Overigens ik begin nu toch echt de Hema te missen. Want online hebben ze lang niet alles (logisch, ze vertrouwen normaal niet voor niets op de winkels) en bestellen bij andere zaken duurt en lang. Ik had een pyjama voor oudste bij de HM maar daar klopt van lengte/breedte niks :N Mijn moeder gaat maar een stuk uit de broek halen zodat ie blijft hangen op zijn heupen. Geen wereldprobleem, maar je begint toch echt te merken dat je misgrijpt op dingen in de supermarkt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 8 januari 2021 @ 17:38:27 #104
100412 mefke79
komt goed!
pi_197289686
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 17:08 schreef laziness het volgende:

[..]

Men dumpt hun kind zonder aanmelding vooraf. Ik vind dat zelfs meer dan brutaal maar asociaal.
Ik denk dat onze school ook zou zeggen 'doei! je gaat maar mooi weer naar huis'
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197290060
Mijn vrouw werkt in de logistiek. Niet cruciaal, want geen voedselketen enzo. Maar ook niet mogelijk vanuit huis, want we hebben in de schuur geen distributiecentrum. Ik werk in de zorg, dus wel cruciaal.
Sjaak mag dus naar de noodopvang, maar liever niet volgens school, want maar 1 ouder met cruciaal beroep. Dus we schipperen wat met vrije dagen, oma en thuiswerken (ik dan, rapportages schrijven etc kan ik thuis). Maar dit moet niet nog 3 maanden duren, want zo lang kunnen we niet schipperen.
pi_197290462
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 17:54 schreef MevrouwCactus het volgende:
Mijn vrouw werkt in de logistiek. Niet cruciaal, want geen voedselketen enzo. Maar ook niet mogelijk vanuit huis, want we hebben in de schuur geen distributiecentrum. Ik werk in de zorg, dus wel cruciaal.
Sjaak mag dus naar de noodopvang, maar liever niet volgens school, want maar 1 ouder met cruciaal beroep. Dus we schipperen wat met vrije dagen, oma en thuiswerken (ik dan, rapportages schrijven etc kan ik thuis). Maar dit moet niet nog 3 maanden duren, want zo lang kunnen we niet schipperen.
Dat heb ik dus ook, in februari en maart moet ik minstens 10 dagen Nederland door. Dat probeer ik op de vrije dagen van mijn vriendin te plannen maar dat kan niet altijd.

Dat wordt dus ook noodopvang (waar wij recht op hebben).
pi_197290493
Pffft wat een week! Mijn man is wederom positief getest op covid. Hij zit dus in isolatie, ik zit met de kleuter en dreumes in quarantaine. Online lesgeven is dan echt geen pretje.

Vrienden van ons maken vier dagen per week gebruik van de noodopvang, beiden werken in de voedselsector, maar hij doet dat vanuit huis. Het werkt gewoon fijner zonder kinderen om je heen. Ja, no shit Sherlock, maar dat is dus niet de bedoeling. 8)7
  vrijdag 8 januari 2021 @ 18:19:36 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_197290651
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 17:07 schreef laziness het volgende:
Maar het is toch keihard Hollandse eigengereidheid van Nederlandse werkgevers dat ze zich zo opstellen? Daar waar het werk dus echt wel thuis gedaan kan worden.

Meen dat het bij Roomsnoes in Noorwegen een stuk stricter is geregeld qua noodopvang. Vraag me af hoeveel werkgevers daar zich zo eigengereid opstellen.
Jup. En men vindt zichzelf zooo belangrijk allemaal. Ik vind dat echt diep- en dieptriest om te lezen.
En inderdaad, dat de volle verantwoordelijkheid nu bij de werknemer wordt gelegd in plaats van bij de werkgever, het klopt van geen kanten.

Anyway, ik hoef pas over 2 weken aan het werk maar ik heb vandaag al wel met mijn leidinggevende gebeld om de verwachtingen te managen. 32 uur krijg ik pertinent niét gemaakt zonder opvang. En nee, ook niet als de kinderen in bed liggen want ik heb een baby van 3 maanden. Gelukkig toont hij wel begrip. Hopelijk kunnen de lagen daarboven zich ook schappelijk opstellen, maar ik vrees er voor.
disclaimer
  vrijdag 8 januari 2021 @ 18:21:41 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_197290696
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 18:12 schreef Cholula het volgende:
Pffft wat een week! Mijn man is wederom positief getest op covid. Hij zit dus in isolatie, ik zit met de kleuter en dreumes in quarantaine. Online lesgeven is dan echt geen pretje.

Vrienden van ons maken vier dagen per week gebruik van de noodopvang, beiden werken in de voedselsector, maar hij doet dat vanuit huis. Het werkt gewoon fijner zonder kinderen om je heen. Ja, no shit Sherlock, maar dat is dus niet de bedoeling. 8)7
Ja ik heb ook zo'n collega. Zijn vrouw werkt bij boerenbond en die zijn kennelijk vitaal, dus noodopvang want hij kan echt niet werken met die kinderen.
Ik kan er nog steeds nijdig om worden :'). Ik kan ook niet werken met kinderen. Ik moet het toch.

Beterschap voor je man en sterkte met de quarantaine ;(
disclaimer
pi_197290711
Jeetje Cholula, sterkte daar!
  vrijdag 8 januari 2021 @ 18:28:14 #111
100412 mefke79
komt goed!
pi_197290837
Werken in quarantaine met twee ukken en dan lesgeven lijkt me vrij killing. Als je mijn collega was had ik ergens geprobeerd je nog wat te helpen. Sterkte!

Verwachtingen managen is wel een mooie. Een collega was gebeld door een ouder. Onze leerlingen (mbo, dus allemaal minimaal 16) mogen om de week naar school, even en oneven weken. Dus de ene club had langer vrij met de herfstvakantie (want toevallig viel die in hun lesweek) en de andere club heeft 3 weken kerstvakantie. Dat kon toch echt niet meende deze ouder. Bleek kindlief thuis niet helemaal eerlijk geweest, hij had een achterstand van heb ik jou daar, dus die kon zich deze week prima vermaken met zijn inhaalwerk en het opgegeven huiswerk. Dat wist alleen de ouder dan weer niet 8-) :P
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 8 januari 2021 @ 18:29:07 #112
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197290852
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 18:12 schreef Cholula het volgende:
Pffft wat een week! Mijn man is wederom positief getest op covid. Hij zit dus in isolatie, ik zit met de kleuter en dreumes in quarantaine. Online lesgeven is dan echt geen pretje.

Vrienden van ons maken vier dagen per week gebruik van de noodopvang, beiden werken in de voedselsector, maar hij doet dat vanuit huis. Het werkt gewoon fijner zonder kinderen om je heen. Ja, no shit Sherlock, maar dat is dus niet de bedoeling. 8)7
Buh, sterkte!
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 8 januari 2021 @ 18:31:54 #113
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197290901
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 18:12 schreef Cholula het volgende:
Pffft wat een week! Mijn man is wederom positief getest op covid. Hij zit dus in isolatie, ik zit met de kleuter en dreumes in quarantaine. Online lesgeven is dan echt geen pretje.

Vrienden van ons maken vier dagen per week gebruik van de noodopvang, beiden werken in de voedselsector, maar hij doet dat vanuit huis. Het werkt gewoon fijner zonder kinderen om je heen. Ja, no shit Sherlock, maar dat is dus niet de bedoeling. 8)7
Jeetje, dat is ook vrij uitzonderlijk om het nog een keer te krijgen! Wat vervelend voor jullie allemaal!

Maar het toch ook geen vereiste dat je uit huis moet werken? Ik werk ook vooral vanuit huis, mijn man deels, maar thuis met kinderen om ons heen komt er niets van werken terecht.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 8 januari 2021 @ 18:37:58 #114
100412 mefke79
komt goed!
pi_197291008
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 18:31 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Jeetje, dat is ook vrij uitzonderlijk om het nog een keer te krijgen! Wat vervelend voor jullie allemaal!

Maar het toch ook geen vereiste dat je uit huis moet werken? Ik werk ook vooral vanuit huis, mijn man deels, maar thuis met kinderen om ons heen komt er niets van werken terecht.
Nou ja, goed, dat is nu dus de discussie. Want waarom kan persoon x met een vitaal beroep wel zijn kinderen naar de opvang brengen als ie thuis achter de computer zit en persoon y die toevallig iets doet dat niet vitaal is ik noem maar wat, hij/zij tekent woningen) kan dat niet. Beide personen werken waarschijnlijk liever zonder kinderen omdat ze dan beter werken.

Het probleem zit em niet in de wel of niet vitaal beroep, het probleem zit hem in de verwachtingen van werkgevers en de reden van de lockdown. De scholen zijn dicht omdat de ouders dan thuis blijven, dat is reden 1. Pas later kwam daar de angst om besmettingen bij.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 8 januari 2021 @ 18:43:41 #115
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197291122
Als de scholen dicht zijn omdat ouders dan thuis blijven en de oproep is al 10 maanden werk zoveel mogelijk thuis dan is het nog net geen eis maar natuurlijk wel een vergaand verzoek. Zeker als er alleen noodopvang is voor de cruciale sector om men toch zoveel mogelijk te dwingen wel thuis te werken.

Maar als zoveel werkgevers en werknemers (ongeacht wie wat waarom) zich daar niet aan houden en de cijfers niet verbeteren dan worstelen we hier alleen maar langer mee en het draagvlak onder alles en iedereen wordt steeds kleiner waarmee de groep die zich er niet meer aan houdt steeds groter wordt.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 8 januari 2021 @ 18:46:26 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_197291189
Ik heb opzekers geen vitaal beroep en werk ook niet voor een cruciaal bedrijf, maar als wij allemaal ineens nog maar de helft konden werken heeft dat verregaande gevolgen voor de wereldeconomie, dat durf ik wel te stellen :P

Maar goed. Blijft een discussie zonder einde. Het is gewoon ontzettend krom allemaal.
disclaimer
pi_197291245
De overheid vindt dat je gewoon thuiswerk moet doen én je kinderen thuis én thuisonderwijs.
Succes ermee. :P
pi_197291262
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 17:19 schreef Elleska het volgende:

[..]

Er zijn veel meer redenen te bedenken.

Gegevens die om veiligheidsredenen niet mee naar huis mogen worden genomen.
Apparatuur dat je niet mee naar huis kan nemen.
Leiding geven aan mensen op de werkvloer kan ook niet altijd vanuit huis.
Als het logistiek mogelijk is, bedoel ik. Zoals de HR-functie van de man van Nanukerst, om maar even een recent voorbeeld te noemen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 18:54:39 #119
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197291354
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 18:46 schreef SQ het volgende:
Ik heb opzekers geen vitaal beroep en werk ook niet voor een cruciaal bedrijf, maar als wij allemaal ineens nog maar de helft konden werken heeft dat verregaande gevolgen voor de wereldeconomie, dat durf ik wel te stellen :P

Maar goed. Blijft een discussie zonder einde. Het is gewoon ontzettend krom allemaal.
Heb je wel lekker gegeten vandaag?
pi_197291380
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 18:31 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Jeetje, dat is ook vrij uitzonderlijk om het nog een keer te krijgen! Wat vervelend voor jullie allemaal!

Maar het toch ook geen vereiste dat je uit huis moet werken? Ik werk ook vooral vanuit huis, mijn man deels, maar thuis met kinderen om ons heen komt er niets van werken terecht.
Nou, dat lijkt mij dus wel, dat je de noodopvang uitsluitend gebruikt als je in een vitaal beroep op locatie moet zijn, of als je als docent online lesgeeft bijvoorbeeld of als arts digitaal spreekuur hebt. Als ik met mijn vitale beroep van de noodopvang gebruik zou maken, dan zou ik dat zeker niet doen als ik thuis rapporten zit uit te werken. Dat kan toch ook gewoon thuis met kind? Als ik patiënten f2f of online zie, dan zou ik er wel gebruik van maken als het nodig is. En nee, fijn werkt het niet. Maar dat is voor iederéén zo, dat is de hele crux.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 19:00:03 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_197291493
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 18:54 schreef amaranta het volgende:

[..]

Heb je wel lekker gegeten vandaag?
Bietje lauw wel, jij? :')
disclaimer
  vrijdag 8 januari 2021 @ 19:01:20 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_197291512
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 18:55 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nou, dat lijkt mij dus wel, dat je de noodopvang uitsluitend gebruikt als je in een vitaal beroep op locatie moet zijn, of als je als docent online lesgeeft bijvoorbeeld of als arts digitaal spreekuur hebt. Als ik met mijn vitale beroep van de noodopvang gebruik zou maken, dan zou ik dat zeker niet doen als ik thuis rapporten zit uit te werken. Dat kan toch ook gewoon thuis met kind? Als ik patiënten f2f of online zie, dan zou ik er wel gebruik van maken als het nodig is. En nee, fijn werkt het niet. Maar dat is voor iederéén zo, dat is de hele crux.
Dit.
disclaimer
pi_197291548
Controles bij werkgevers in Belgie... :')
Sorry maar dreigement van de overheid was leuk en we hebben een standaardbrief van de werkgever gehad waar in 3 regeltjes tekst staat dat ik een functie heb die ik op locatie moet uitvoeren. Bla bla bla.
Werkgever die zelf die brief mag maken en uitreiken, we hebben er maar mee gelachen.
Er zouden controles komen, maar tot op heden blijven die uit.
pi_197291653
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 18:55 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nou, dat lijkt mij dus wel, dat je de noodopvang uitsluitend gebruikt als je in een vitaal beroep op locatie moet zijn, of als je als docent online lesgeeft bijvoorbeeld of als arts digitaal spreekuur hebt. Als ik met mijn vitale beroep van de noodopvang gebruik zou maken, dan zou ik dat zeker niet doen als ik thuis rapporten zit uit te werken. Dat kan toch ook gewoon thuis met kind? Als ik patiënten f2f of online zie, dan zou ik er wel gebruik van maken als het nodig is. En nee, fijn werkt het niet. Maar dat is voor iederéén zo, dat is de hele crux.
Wij kregen toevallig net bericht van school dat de groep voor noodopvang zo gegroeid is. De ouders met cruciaal beroep die wel thuiswerken wordt verzocht alleen gebruik te maken van de noodopvang als het echt niet mogelijk is een andere oplossing te vinden.
Geheel terecht als je 't mij vraagt. Nu zetten we én weer grote hopen kinderen op een kluitje en ouders gaan toch naar hun werk dus heb je weer extra reisbewegingen. Dat moeten we met z'n allen toch niet willen. Zo gaat deze ellende extra lang duren. :{
pi_197291665
Overigens, even als perspectief, mijn zus in Amerika werkt als sinds maart ononderbroken thuis met haar man en twee schoolgaande kinderen, die ook hun vriendjes helemaal niet zien. En het is ook al duidelijk dat de scholen niet voor komende maart open gaan. EEN HEEL JAAR. En ze konden in de zomer 11 dagen niet naar buiten of de ramen openen vanwege enorme bosbranden. Iedereen leeft en er zijn nog geen schedels ingeslagen :+ Daar denk ik wel eens aan als het niet meer zie zitten :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 19:16:08 #126
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197291825
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:00 schreef SQ het volgende:

[..]

Bietje lauw wel, jij? :')
Same
pi_197291834
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 18:55 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nou, dat lijkt mij dus wel, dat je de noodopvang uitsluitend gebruikt als je in een vitaal beroep op locatie moet zijn, of als je als docent online lesgeeft bijvoorbeeld of als arts digitaal spreekuur hebt. Als ik met mijn vitale beroep van de noodopvang gebruik zou maken, dan zou ik dat zeker niet doen als ik thuis rapporten zit uit te werken. Dat kan toch ook gewoon thuis met kind? Als ik patiënten f2f of online zie, dan zou ik er wel gebruik van maken als het nodig is. En nee, fijn werkt het niet. Maar dat is voor iederéén zo, dat is de hele crux.
Neen.
Vitale functies zijn functies die je moet doen, want anders vallen er vitale processen weg waardoor de maatschappij ontwricht wordt. Bij ons is dat dus dat ik productie van medicijnen ondersteun. Wanneer het team waar ik in zit niet volledig werkt (zowel thuis als on site) kan de productie niet gedraaid worden en komen er medicijnen tekorten. Vitaal dus.
Ik moet regelmatig naar productie, dus ik pas dan schijnbaar prima in jullie noodopvang straatje, maar zo is het echt niet bedoeld.

Ik weet dat bij veel cruciale bedrijven ook de minder cruciale functies gebruik maken van de noodopvang, maar dat is een ander verhaal.
pi_197292004
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 18:46 schreef SQ het volgende:
Ik heb opzekers geen vitaal beroep en werk ook niet voor een cruciaal bedrijf, maar als wij allemaal ineens nog maar de helft konden werken heeft dat verregaande gevolgen voor de wereldeconomie, dat durf ik wel te stellen :P
Hier hetzelfde.
Ik persoonlijk ben absoluut niet cruciaal maar als wij allemaal de helft zouden werken dan krijgen de gepensioneerden geen geld meer overgemaakt.

Maar goed.
Ik heb helemaal geen opvang meer nodig :')
pi_197292032
Tja kijk, ik ken niet van alle vitale functies alles werkprocessen uit mijn hoofd om zo een onderscheid te kunnen maken tussen wat wel en niet met kinderen zou moeten kunnen. Ik noem al twee uitzonderingen, er zullen er vast meer zijn.

Vanuit mijn eigen vitale functie zie ik een duidelijk verschil tussen taken die ik thuis en met kind in de buurt kan doen met de nodige hindernissen vandien (zoals rapportages uitwerken) en taken waarbij mijn kind mij echt niet kan storen (wanneer ik psychotherapie zit te geven). En ik zal daar heus niet de enige in zijn, kijk maar naar de administratie van MevrouwCactus, of lessen voorbereiden, toetsen nakijken etc.

Dus ja, je kunt vast gebruik maken van de noodopvang als je een thuis administratief werkt in een vitale functie, maar het gaat wat mij betreft ook om wat sociaal wenselijk is. Net als ik ook best nee mag zeggen als mijn overbelaste collega mij vraagt taken over te nemen, maar het gaat ook om omzien naar elkaar. En daarbij hoort ook kritisch kijken naar je eigen gebruik van noodvoorzieningen. Maar goed, ik realiseer me ook wel dat je niet alles van buitenaf kan beoordelen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197292138
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:27 schreef Clubsoda het volgende:
Vanuit mijn eigen vitale functie zie ik een duidelijk verschil tussen taken die ik thuis en met kind in de buurt kan doen met de nodige hindernissen vandien (zoals rapportages uitwerken) en taken waarbij mijn kind mij echt niet kan storen (wanneer ik psychotherapie zit te geven).
Ik snap je heel goed hoor. Voor mij is dat verschil heel duidelijk.
pi_197292150
Wij hebben beiden een beroep in de vitale sector. Man werkt op de meldkamer. Kan gelukkig heel veel thuis doen. T gaat echt echt echt niet naar de noodopvang, dat wil ze niet. Ik ben, zolang de maatregelen er zijn, maandag en donderdag thuis aan het werk. Op dinsdag ga ik naar kantoor.
Man is dinsdag vrij, ik woensdag en vrijdag.

Gelukkig kan T best veel zelf, maar soms heeft ze toch wel hulp nodig en het is fijn dat we het nu zo kunnen regelen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197292305
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 18:12 schreef Cholula het volgende:
Pffft wat een week! Mijn man is wederom positief getest op covid. Hij zit dus in isolatie, ik zit met de kleuter en dreumes in quarantaine. Online lesgeven is dan echt geen pretje.

Vrienden van ons maken vier dagen per week gebruik van de noodopvang, beiden werken in de voedselsector, maar hij doet dat vanuit huis. Het werkt gewoon fijner zonder kinderen om je heen. Ja, no shit Sherlock, maar dat is dus niet de bedoeling. 8)7
Wacht wat. Dus als je wel thuis kan werken mag je je kinderen niet wegbrengen?

Het is echt simpel: ik kan niet werken met 5 kinderen thuis en of ik nu thuis ben of op de plant, ik moet wel aan het werk.

Ik vind het nogal makkelijk om te stellen dat thuiswerkers in de vitale sectoren ook hun kinderen thuis moeten houden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197292318
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 18:55 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nou, dat lijkt mij dus wel, dat je de noodopvang uitsluitend gebruikt als je in een vitaal beroep op locatie moet zijn, of als je als docent online lesgeeft bijvoorbeeld of als arts digitaal spreekuur hebt. Als ik met mijn vitale beroep van de noodopvang gebruik zou maken, dan zou ik dat zeker niet doen als ik thuis rapporten zit uit te werken. Dat kan toch ook gewoon thuis met kind? Als ik patiënten f2f of online zie, dan zou ik er wel gebruik van maken als het nodig is. En nee, fijn werkt het niet. Maar dat is voor iederéén zo, dat is de hele crux.
Noodopvang gaat niet alleen om de vraag of de ouders vitale beroepen hebben. Kwetsbaarheid van kind en systeem zijn ook redenen om kinderen daarheen te brengen. Dat kun je als buitenstaander lang niet altijd beoordelen.

Overigens staat nergens in officiële communicatie dat je buitenshuis moet werken in je vitale beroep om voor noodopvang in aanmerking te komen. Of dat beide ouders zo'n beroep moeten hebben. Dat is niet voor niks.
Scholen zijn zelfs door gemeentes teruggefloten om die eisen. Dat betekent dat óók de overheid lijkt te vinden dat het wellicht wat veel is voor één ouder met x kindertjes thuis...
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 8 januari 2021 @ 19:43:26 #134
269689 crew  Viv
pi_197292413
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:27 schreef Clubsoda het volgende:
Tja kijk, ik ken niet van alle vitale functies alles werkprocessen uit mijn hoofd om zo een onderscheid te kunnen maken tussen wat wel en niet met kinderen zou moeten kunnen. Ik noem al twee uitzonderingen, er zullen er vast meer zijn.
Mijn man en ik vallen ook in die uitzonderingen van cruciaal, vanuit huis mogelijk, maar écht onwenselijk dat er dan een kleuter thuis rondscharrelt. :Y

Als hij thuiswerkt, voert hij in met welke doseringen en op welke manier zijn kankerpatiënten bestraald moeten worden (of hij controleert de invoer van zijn collega). Foutjes zijn daar zo in gemaakt, en kunnen erg schadelijk zijn voor de patiënt. :X

quote:
Vanuit mijn eigen vitale functie zie ik een duidelijk verschil tussen taken die ik thuis en met kind in de buurt kan doen met de nodige hindernissen vandien (zoals rapportages uitwerken) en taken waarbij mijn kind mij echt niet kan storen (wanneer ik psychotherapie zit te geven). En ik zal daar heus niet de enige in zijn, kijk maar naar de administratie van MevrouwCactus, of lessen voorbereiden, toetsen nakijken etc.

Dus ja, je kunt vast gebruik maken van de noodopvang als je een thuis administratief werkt in een vitale functie, maar het gaat wat mij betreft ook om wat sociaal wenselijk is. Net als ik ook best nee mag zeggen als mijn overbelaste collega mij vraagt taken over te nemen, maar het gaat ook om omzien naar elkaar. En daarbij hoort ook kritisch kijken naar je eigen gebruik van noodvoorzieningen. Maar goed, ik realiseer me ook wel dat je niet alles van buitenaf kan beoordelen.
En dit. :Y)
  vrijdag 8 januari 2021 @ 19:45:04 #135
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197292448
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 18:55 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nou, dat lijkt mij dus wel, dat je de noodopvang uitsluitend gebruikt als je in een vitaal beroep op locatie moet zijn, of als je als docent online lesgeeft bijvoorbeeld of als arts digitaal spreekuur hebt. Als ik met mijn vitale beroep van de noodopvang gebruik zou maken, dan zou ik dat zeker niet doen als ik thuis rapporten zit uit te werken. Dat kan toch ook gewoon thuis met kind? Als ik patiënten f2f of online zie, dan zou ik er wel gebruik van maken als het nodig is. En nee, fijn werkt het niet. Maar dat is voor iederéén zo, dat is de hele crux.
Dan zie je dat toch verkeerd. Ik kan prima vanuit huis betaalopdrachten geven. En dan zou ik ook prima kunnen doen met wat oudere kinderen. Maar niet met jonge kinderen, zeker niet met mijn 1,5 jarige. Het is a) van belang dat ik (geldt ook voor mijn man) me kan concentreren omdat een fout enorme financiële gevolgen heeft en b) als ik minder werk heeft dat ook direct financiële impact op burgers en zorgverleners. En 1 toeslagen affaire lijkt me wel meer dan genoeg. Dus het heeft niet met ‘fijn werken’ te maken maar met de dagelijkse gang van zaken om de maatschappij draaiend te houden. Been there, done that qua thuiswerken in maart t/m mei. Geen succes en we zijn nog bezig de schade te repareren.
Overigens werken we wel deels thuis met de kinderen, maar dan doen we wat simpelere administratieve taken.

Ik vind dat er wel snel geoordeeld wordt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_197292451
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Noodopvang gaat niet alleen om de vraag of de ouders vitale beroepen hebben. Kwetsbaarheid van kind en systeem zijn ook redenen om kinderen daarheen te brengen. Dat kun je als buitenstaander lang niet altijd beoordelen.

Overigens staat nergens in officiële communicatie dat je buitenshuis moet werken in je vitale beroep om voor noodopvang in aanmerking te komen. Of dat beide ouders zo'n beroep moeten hebben. Dat is niet voor niks.
Scholen zijn zelfs door gemeentes teruggefloten om die eisen. Dat betekent dat óók de overheid lijkt te vinden dat het wellicht wat veel is voor één ouder met x kindertjes thuis...
Dat klopt, die liet ik nu buiten beschouwing, maar die situaties zijn er natuurlijk ook. Ik ken ze ook. En nee, er zijn geen eisen aan hoe je dat vitale beroep vormgeeft, maar gezien de hoeveelheid kinderen die er nu op scholen rondlopen, denk ik dat er zeker een groep is bij wie de nood minder hoog is dan bij anderen. Maar iedereen vindt het voor zichzelf te legitimeren, ongeacht wat ik of wie dan ook daar nou precies van vindt ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 19:48:02 #137
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197292538
Overigens is de lijst met vitale beroepen ook uitgebreid ten op zachte van de eerste lockdown, dus ook dat kan bijdragen aan een grotere behoefte aan noodopvang.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_197292552
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:45 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dan zie je dat toch verkeerd. Ik kan prima vanuit huis betaalopdrachten geven. En dan zou ik ook prima kunnen doen met wat oudere kinderen. Maar niet met jonge kinderen, zeker niet met mijn 1,5 jarige. Het is a) van belang dat ik (geldt ook voor mijn man) me kan concentreren omdat een fout enorme financiële gevolgen heeft en b) als ik minder werk heeft dat ook direct financiële impact op burgers en zorgverleners. En 1 toeslagen affaire lijkt me wel meer dan genoeg. Dus het heeft niet met ‘fijn werken’ te maken maar met de dagelijkse gang van zaken om de maatschappij draaiend te houden. Been there, done that qua thuiswerken in maart t/m mei. Geen succes en we zijn nog bezig de schade te repareren.

Ik vind dat er wel snel geoordeeld wordt.
Dat zijn dan toch ook weer uitzonderingen, wat ik al noemde?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197292553
Wij hebben in de eerste lockdown ook alles thuis gehouden. Daar hebben we uren voor ingeleverd en hebben we enorm geschoven met werkdagen.

Uiteindelijk niet houdbaar en werkbaar op de lange termijn.

Sowieso, scholen dichtgooien zodat ouders thuisblijven, het is echt van de zotte.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 19:50:45 #140
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197292604
Ik vind het sowieso zorgwekkend wat voor enorme impact de sluiting van sectoren en scholen heeft en zal hebben op de maatschappij. Niet alleen in financieel opzicht maar ook in mentaal opzicht.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_197292665
Gokje. Scholen gaan nog niet open tot maart.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 19:56:07 #142
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197292775
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:52 schreef Ticootje het volgende:
Gokje. Scholen gaan nog niet open tot maart.
Uiteraard, op zn vroegst na de voorjaarsvakantie. En dat is ook 1 van de redenen voor de verhoogde vraag noodopvang. In maart waren we nog wel zo naïef om te denken dat het maar 3 of 4 weken zou duren. 3 of 4 weken zouden we nu ook nog wel hebben gered met ‘s avonds werken ter compensatie.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 8 januari 2021 @ 19:56:56 #143
269689 crew  Viv
pi_197292792
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:48 schreef Mariposas het volgende:
Overigens is de lijst met vitale beroepen ook uitgebreid ten op zachte van de eerste lockdown, dus ook dat kan bijdragen aan een grotere behoefte aan noodopvang.
Mwah, ook gedurende deze tweede lockdown zie ik het gebeuren. De eerste dagen was ZZ één van 2-3 kindjes daar (van de hele school), deze week waren er alleen al uit haar eigen klas 4.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 19:57:14 #144
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197292804
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:08 schreef Clubsoda het volgende:
Overigens, even als perspectief, mijn zus in Amerika werkt als sinds maart ononderbroken thuis met haar man en twee schoolgaande kinderen, die ook hun vriendjes helemaal niet zien. En het is ook al duidelijk dat de scholen niet voor komende maart open gaan. EEN HEEL JAAR. En ze konden in de zomer 11 dagen niet naar buiten of de ramen openen vanwege enorme bosbranden. Iedereen leeft en er zijn nog geen schedels ingeslagen :+ Daar denk ik wel eens aan als het niet meer zie zitten :P
Ben wel benieuwd hoe werkgevers in Amerika daar mee omgaan. Heb je daar informatie over? Want werkgevers daar staan ook niet zo bekend als begripvol en gul.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197292841
Mijn werkgever stelt " je hebt een cruciaal beroep, wij verwachten dat je de opvang voor je kinderen tijdens werktijd regelt,je kunt immers gebruik maken van noodopvang"
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 8 januari 2021 @ 19:59:27 #146
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197292875
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:56 schreef Viv het volgende:

[..]

Mwah, ook gedurende deze tweede lockdown zie ik het gebeuren. De eerste dagen was ZZ één van 2-3 kindjes daar (van de hele school), deze week waren er alleen al uit haar eigen klas 4.
Heeft dat ook niet te maken met de kerstvakantie, dat ouders sowieso al vrij hadden genomen?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 8 januari 2021 @ 19:59:31 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_197292876
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:56 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Uiteraard, op zn vroegst na de voorjaarsvakantie. En dat is ook 1 van de redenen voor de verhoogde vraag noodopvang. In maart waren we nog wel zo naïef om te denken dat het maar 3 of 4 weken zou duren. 3 of 4 weken zouden we nu ook nog wel hebben gered met ‘s avonds werken ter compensatie.
Ik wil dat soort dingen toch eigenlijk niet lezen :')
disclaimer
pi_197292927
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 00:10 schreef vencodark het volgende:
Mijn zoon raakt afgeleid door zijn eigen gedachten en vragen:
Bezig met rekenen:
“Mam, een tweeling is toch op dezelfde dag jarig”?

En tig keer zijn potlood of gum laten vallen. :')
Ik moet nog vijf bladzijdes bijlezen.
Maar echt. Dit stuk had over mijn dochter kunnen gaan. :D
pi_197292948
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:57 schreef laziness het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd hoe werkgevers in Amerika daar mee omgaan. Heb je daar informatie over? Want werkgevers daar staan ook niet zo bekend als begripvol en gul.
Joene kan 3 maanden verlof krijgen. Kost alleen wel zn bonus.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197292957
Vanuit het bedrijf zijn ze heel strikt: iedereen die thuis kan werken wordt geacht geen gebruik te maken van de noodopvang. Dan wordt ook geen bewijsje voor de noodopvang gegeven. Er zullen vast 1 of 2 uitzonderingen gemaakt worden. Maar zo is de communicatie ingezet. Wel vitale sector.
Werken gaat ook amper met een 1 jarige. Dus ik kan straks weer aan het werk. En morgen en overmorgen tijdens de slaapjes. Dat duurt liefst geen maanden.
pi_197293054
Ik vind het vooral belachelijk dat ouders die gebruik maken van noodopvang dat geld gewoon terug krijgen.

Bij onze kleine school hebben ze nu hulp aan ouders gevraagd om de noodopvang te ondersteunen, omdat de leraren nu hun eigen klassen niet meer online konden ondersteunen omdat de groepen te groot werden :’)

Ik hoop dat de overheid besluit om alleen de scholen wee open te gooien volgende week, omdat dit alleen maar meer gedoe oplevert, en dan heb ik het nog niet eens over leerachterstanden. Desnoods halve klassen, dan kunnen de ouders die noodopvang nodig hebben op die dag hun kinderen gewoon naar school laten komen en de andere ouders verdeel je. Dan heb je minder reisbewegingen, minder ouders die met elkaar in contact komen, minder gedoe voor ouders en minder kosten voor de overheid. Alleen wat extra geregel voor school helaas.

En ik vind ook dat ze wat meer schoolspecifiek mogen kijken en de scholen vrijheid mogen geven om zelf te beslissen of het verantwoord is. Bij onze school wordt elke uitgang door max 2 klassen gedeeld waardoor ouders enorm verspreid staan (ook vanwege een groot grasveld rondom de school). Daarnaast hebben vrijwel alle leraren recent Corona gehad, dus ook dat risico is beperkt. Bij een basisschool met alleen al 8 kleuterklassen waar alle ouders hutje mutje moeten staan bij de poort omdat ze het plein nu niet op mogen is dat een ander verhaal (als ze daar geen oplossing voor hebben).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_197293055
oh jongens, het is zo'n drama, thuiswerken met kleine kinderen. Ik heb het echt met jullie te doen.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 20:07:52 #153
100412 mefke79
komt goed!
pi_197293077
Ik heb geen bewijs van mijn vitaal zijn hoeven tonen, maar kan vast een bewijs krijgen indien nodig. Bij ons wordt ook gewoon verwacht dat je alles doet en zeker geen lessen laat schieten.

Ik maak me inmiddels wel echt zorgen om gevolgen. Voor alle leerlingen en studenten, niet alleen de kwetsbaren. Ik zie wat het met de eindexamenleerlingen van vorig jaar gedaan heeft :X en hoe depressief sommige studenten nu zijn. De studenten die wij dit jaar in klas 1 krijgen hebben gewoon de helft van hun vmbo een aangepast programma gehad. En het kiezen van een andere school, of dat nou vo, mbo of hoger onderwijs is, het is allemaal lastig nu. Daar gaan we in het onderwijs echt nog lang last van hebben.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 8 januari 2021 @ 20:08:01 #154
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197293081
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Joene kan 3 maanden verlof krijgen. Kost alleen wel zn bonus.
Mijn Amerikaanse werkgever is dus wel heel begripvol en vrij genereus in mogelijkheden en oplossingen. Maar goed daar zit een Nederlands leiderschap tussen en opereert wereldwijd.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 8 januari 2021 @ 20:09:39 #155
100412 mefke79
komt goed!
pi_197293118
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:06 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind het vooral belachelijk dat ouders die gebruik maken van noodopvang dat geld gewoon terug krijgen.

Bij onze kleine school hebben ze nu hulp aan ouders gevraagd om de noodopvang te ondersteunen, omdat de leraren nu hun eigen klassen niet meer online konden ondersteunen omdat de groepen te groot werden :’)

Ik hoop dat de overheid besluit om alleen de scholen wee open te gooien volgende week, omdat dit alleen maar meer gedoe oplevert, en dan heb ik het nog niet eens over leerachterstanden. Desnoods halve klassen, dan kunnen de ouders die noodopvang nodig hebben op die dag hun kinderen gewoon naar school laten komen en de andere ouders verdeel je. Dan heb je minder reisbewegingen, minder ouders die met elkaar in contact komen, minder gedoe voor ouders en minder kosten voor de overheid. Alleen wat extra geregel voor school helaas.

En ik vind ook dat ze wat meer schoolspecifiek mogen kijken en de scholen vrijheid mogen geven om zelf te beslissen of het verantwoord is. Bij onze school wordt elke uitgang door max 2 klassen gedeeld waardoor ouders enorm verspreid staan (ook vanwege een groot grasveld rondom de school). Daarnaast hebben vrijwel alle leraren recent Corona gehad, dus ook dat risico is beperkt. Bij een basisschool met alleen al 8 kleuterklassen waar alle ouders hutje mutje moeten staan bij de poort omdat ze het plein nu niet op mogen is dat een ander verhaal (als ze daar geen oplossing voor hebben).
Ik snap ook niet waarom ze niet gewoon het systeem van het voorjaar gehanteerd hebben. Toen was de opvang centraal geregeld en waren er ook pedagogisch medewerkers bij betrokken. Dat maakt spreiden ook beter te doen. Want om nou ouders hierbij te betrekken lijkt me dan weer net een brug te ver. Dat schiet coronatechnisch ook niet op.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197293119
Dat iedereen gecompenseerd wordt voelt soms een beetje krom ja.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 20:11:56 #157
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197293183
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:07 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb geen bewijs van mijn vitaal zijn hoeven tonen, maar kan vast een bewijs krijgen indien nodig. Bij ons wordt ook gewoon verwacht dat je alles doet en zeker geen lessen laat schieten.

Ik maak me inmiddels wel echt zorgen om gevolgen. Voor alle leerlingen en studenten, niet alleen de kwetsbaren. Ik zie wat het met de eindexamenleerlingen van vorig jaar gedaan heeft :X en hoe depressief sommige studenten nu zijn. De studenten die wij dit jaar in klas 1 krijgen hebben gewoon de helft van hun vmbo een aangepast programma gehad. En het kiezen van een andere school, of dat nou vo, mbo of hoger onderwijs is, het is allemaal lastig nu. Daar gaan we in het onderwijs echt nog lang last van hebben.
Ik geloof direct hoe groot de gevolgen zijn, geen discussie over nodig, maar t/m februari 2020 was er niks aan de hand dus de helft van hun vmbo klopt dan toch niet? We hebben het dan over maart t/m mei van hun eindexamenjaar?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197293230
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:07 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb geen bewijs van mijn vitaal zijn hoeven tonen, maar kan vast een bewijs krijgen indien nodig. Bij ons wordt ook gewoon verwacht dat je alles doet en zeker geen lessen laat schieten.

Ik maak me inmiddels wel echt zorgen om gevolgen. Voor alle leerlingen en studenten, niet alleen de kwetsbaren. Ik zie wat het met de eindexamenleerlingen van vorig jaar gedaan heeft :X en hoe depressief sommige studenten nu zijn. De studenten die wij dit jaar in klas 1 krijgen hebben gewoon de helft van hun vmbo een aangepast programma gehad. En het kiezen van een andere school, of dat nou vo, mbo of hoger onderwijs is, het is allemaal lastig nu. Daar gaan we in het onderwijs echt nog lang last van hebben.
ik las inderdaad dat er veel jongeren zijn die na hun eindexamen/afstuderen onwijs in een gat zijn gevallen omdat ze die hele periode zonder steun vanuit nieuwe school of nieuwe werkgever moeten doen. Het is zo ontzettend zwemmen... helemaal als je niet een tijdje een goede face to face start kan maken ergens dan mis je compleet het gevoel van aansluiting denk ik... Zo sneu ;(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 8 januari 2021 @ 20:15:06 #159
100412 mefke79
komt goed!
pi_197293264
twee van de vier jaren zijn niet normaal verlopen, die kinderen heb echt een achterstand, hoe hard er ook gewerkt is. EN het doet wat met hun motivatie, dat wil je niet eens weten hoeveel.
De eerstejaars van nu kregen in maart te horen dat hun eindexamen niet doorging en hebben vervolgens niks gedaan tot augustus. En toen moesten ze bij ons om de week naar school, wennen aan een nieuwe school en klas, aan het beroepsonderwijs.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197293269
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:57 schreef laziness het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd hoe werkgevers in Amerika daar mee omgaan. Heb je daar informatie over? Want werkgevers daar staan ook niet zo bekend als begripvol en gul.
Zij werken allebei voor een universiteit in democratisch gebied, dus hun werkgever faciliteert het thuiswerken, maar hoe andere ouders dat doen, geen idee. Het lijkt me enorm ingewikkeld.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 20:17:31 #161
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197293323
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:15 schreef mefke79 het volgende:
twee van de vier jaren zijn niet normaal verlopen, die kinderen heb echt een achterstand, hoe hard er ook gewerkt is. EN het doet wat met hun motivatie, dat wil je niet eens weten hoeveel.
De eerstejaars van nu kregen in maart te horen dat hun eindexamen niet doorging en hebben vervolgens niks gedaan tot augustus. En toen moesten ze bij ons om de week naar school, wennen aan een nieuwe school en klas, aan het beroepsonderwijs.
Oh je hebt het over volgend schooljaar :Y dat had ik er even niet uitgehaald in eerst instantie.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197293396
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:06 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind het vooral belachelijk dat ouders die gebruik maken van noodopvang dat geld gewoon terug krijgen.

Bij onze kleine school hebben ze nu hulp aan ouders gevraagd om de noodopvang te ondersteunen, omdat de leraren nu hun eigen klassen niet meer online konden ondersteunen omdat de groepen te groot werden :’)

Ik hoop dat de overheid besluit om alleen de scholen wee open te gooien volgende week, omdat dit alleen maar meer gedoe oplevert, en dan heb ik het nog niet eens over leerachterstanden. Desnoods halve klassen, dan kunnen de ouders die noodopvang nodig hebben op die dag hun kinderen gewoon naar school laten komen en de andere ouders verdeel je. Dan heb je minder reisbewegingen, minder ouders die met elkaar in contact komen, minder gedoe voor ouders en minder kosten voor de overheid. Alleen wat extra geregel voor school helaas.

En ik vind ook dat ze wat meer schoolspecifiek mogen kijken en de scholen vrijheid mogen geven om zelf te beslissen of het verantwoord is. Bij onze school wordt elke uitgang door max 2 klassen gedeeld waardoor ouders enorm verspreid staan (ook vanwege een groot grasveld rondom de school). Daarnaast hebben vrijwel alle leraren recent Corona gehad, dus ook dat risico is beperkt. Bij een basisschool met alleen al 8 kleuterklassen waar alle ouders hutje mutje moeten staan bij de poort omdat ze het plein nu niet op mogen is dat een ander verhaal (als ze daar geen oplossing voor hebben).
Ze krijgen het gewoon niet op orde daar een verschil in te maken.

Ik heb al gemaild dat ik sowieso niks terug hoef van het bedrag wat boven de kot zit. Ik breng ze, de organisatie maakt daar kosten voor, dus van de zotte dat ze dat deel terug zouden betalen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 20:25:04 #163
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_197293518
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:59 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik wil dat soort dingen toch eigenlijk niet lezen :')
Ik ook niet. Ik vrees dan ook een beetje voor mijn werkgever. Wat dan ook weer zorgt voor extra stress tijdens de combi thuiswerken en thuisonderwijs.

Maar goed, de de eerste week is hier gelukkig best redelijk gegaan.

Overigens vindt mijn werkgever nu ook dat we een cruciaal bedrijf zijn en ik dus een cruciaal beroep heb en we daarom gebruik kunnen maken van noodopvang. Zo werkt het dus niet. Tweijl de eerste lockdown nog een en al begrip was

[ Bericht 18% gewijzigd door Kyara op 08-01-2021 20:30:18 ]
pi_197293754
Ik werk op een kdv en wij draaien dus door, dat moet op locatie en kan niet vanuit huis. Wel werk ik minder dagen, want minder mensen nodig.
Mijn man werkt voor de voedselketen, dat gaat drie dagen per week vanuit huis, de andere twee moet hij op het werk zijn omdat anders de productie stil valt.
Allebei een cruciaal beroep dus. Desondanks maken wij geen gebruik van noodopvang en puzzelen we zelf met verlofdagen en hulp van Oma en mijn nichtje.

Ik ben blij dat we het opgelost krijgen en heb enorm met mensen te doen voor wie het een enorme puzzel is.

En Cholula, sterkte :*.

[ Bericht 23% gewijzigd door Malteser op 08-01-2021 20:57:39 ]
pi_197293758
Ik ben even zo blij dat ik geen werk heb.. ik verwacht dat zeker oudste nog wel even thuis zit. Middelbare is weer later dan basisschool denk ik.

Maar wel weer hele dagen alsjeblieft, die week met lange dag school/korte dag thuisschool/dag niks/lange dag school/korte dag thuisschool was hier echt drama. We kregen er gewoon geen ritme in.
pi_197293770
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:52 schreef Ticootje het volgende:
Gokje. Scholen gaan nog niet open tot maart.
Noooo!!! ;( ;( ;(
pi_197293896
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:07 schreef Jagärtrut het volgende:
oh jongens, het is zo'n drama, thuiswerken met kleine kinderen. Ik heb het echt met jullie te doen.
Als al die kinderen net zo druk zijn als mijn oudste toen hij een peuter was, dan krijg je inderdaad géén werk gedaan. :P :')
Ik kon geen folder bekijken, iemand een berichtje sturen of telefoneren toen A. nog niet naar school ging.
Ik heb ook zwaar medelijden met die thuis-blijf-werk ouders met kinderen. :Y

Overigens ken ik een gezin met 5 kinderen, waarvan er 4 naar school horen te gaan. Je zal er maar 4 moeten begeleiden met schoolwerk en een peuter hebben rondlopen. _O- :{
  vrijdag 8 januari 2021 @ 20:42:28 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_197293916
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:34 schreef Malteser het volgende:


Ik word daar echt heel heel boos van.

[ Bericht 18% gewijzigd door SQ op 08-01-2021 21:40:20 ]
disclaimer
pi_197293954
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:42 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik word daar echt heel heel boos van.
Dat is inderdaad een kromme redenering van iemand. Denkfout van hier tot ginder.
Ik heb recht dus ik maak gebruik... :? Ik las hier situaties die natuurlijk wel begrijpelijk zijn.
Je kunt niet de psycholoog uithangen (no disrespect) terwijl je peuter rond dwarrelt.

[ Bericht 10% gewijzigd door SQ op 08-01-2021 21:40:41 ]
  vrijdag 8 januari 2021 @ 20:45:48 #170
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197294000
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:44 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een kromme redenering van iemand. Denkfout van hier tot ginder.
Ik heb recht dus ik maak gebruik... :?
De overheid stelt:

1 ouder met een cruciaal beroep

Heeft 1 ouder in uw gezin met 2 ouders een cruciaal beroep? Dan krijgt u het verzoek om zoveel mogelijk zelf de kinderen op te vangen. Als het niet lukt de kinderen zelf op te vangen, kunt u de kinderen toch naar de noodopvang brengen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197294033
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:45 schreef laziness het volgende:

[..]

De overheid stelt:

1 ouder met een cruciaal beroep

Heeft 1 ouder in uw gezin met 2 ouders een cruciaal beroep? Dan krijgt u het verzoek om zoveel mogelijk zelf de kinderen op te vangen. Als het niet lukt de kinderen zelf op te vangen, kunt u de kinderen toch naar de noodopvang brengen.
Ik begrijp het wel. :) Zoveel mogelijk zelf. Maar wegbrengen terwijl 1 ouder gewoon thuis is? Dat is toch raar?

[ Bericht 2% gewijzigd door SQ op 08-01-2021 21:41:25 ]
  vrijdag 8 januari 2021 @ 20:48:43 #172
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197294068
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:47 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik begrijp het wel. :) Zoveel mogelijk zelf. Maar wegbrengen terwijl 1 ouder gewoon thuis is? Dat is toch raar?
Eens. En wat mij betreft ook niet in lijn met wat de overheid van je vraagt. Maar geen controle dus wat doe je er aan?

[ Bericht 3% gewijzigd door SQ op 08-01-2021 21:42:05 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197294184
Het zou ook kunnen dat er gebruik wordt gemaakt van de noodopvang omdat het thuis onveilig is, daar is vaker sprake van dan je zou denken.. :X dat soort dingen zijn nu beter in beeld bij scholen ect dan tijdens de eerste lockdown
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 8 januari 2021 @ 20:56:22 #174
269689 crew  Viv
pi_197294291
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:59 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Heeft dat ook niet te maken met de kerstvakantie, dat ouders sowieso al vrij hadden genomen?
Dat van die 2-3 kindjes was in de week voorafgaand aan de vakantie (in de vakantie is ze niet geweest). :Y)
pi_197294531
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:52 schreef littledrummergirl het volgende:
Het zou ook kunnen dat er gebruik wordt gemaakt van de noodopvang omdat het thuis onveilig is, daar is vaker sprake van dan je zou denken.. :X dat soort dingen zijn nu beter in beeld bij scholen ect dan tijdens de eerste lockdown
Uitzonderingen heb je altijd. Zoveel mensen, zoveel situaties. Maar elke kind dat (semi) onnodig naar de nood opvang wordt gebracht, is er 1 teveel. Denk dat men daarover valt. Niet elke situatie is zo.
pi_197294548
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:52 schreef littledrummergirl het volgende:
Het zou ook kunnen dat er gebruik wordt gemaakt van de noodopvang omdat het thuis onveilig is, daar is vaker sprake van dan je zou denken.. :X dat soort dingen zijn nu beter in beeld bij scholen ect dan tijdens de eerste lockdown
Kwetsbare kinderen zijn beter in beeld. Ook kindjes die thuis slecht kunnen werken door veel broertjes zusjes laten ze hier naar school gaan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197294568
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wacht wat. Dus als je wel thuis kan werken mag je je kinderen niet wegbrengen?

Het is echt simpel: ik kan niet werken met 5 kinderen thuis en of ik nu thuis ben of op de plant, ik moet wel aan het werk.

Ik vind het nogal makkelijk om te stellen dat thuiswerkers in de vitale sectoren ook hun kinderen thuis moeten houden.
Nee, dat zeg ik niet. Ik vind iedereen moet kijken of zijn werk in een vitale sector ook daadwerkelijk cruciaal is. Ik denk dat een accountmanager van een bedrijf in de voedingsector niet cruciaal is. Ja, het is makkelijk als je kinderen niet thuis zijn, dat je een zin kan afmaken, je gedachtegang kan afronden. Ik denk dat er best wat mensen hun kinderen naar de opvang brengen terwijl ze geen cruciale functie hebben.

Ik geef online les, dat is fijner als er geen kinderen aan je been hangen. Mijn andere taken kan ik op andere momenten uitvoeren (zes 's ochtends, als de kinderen eindelijk op bed liggen), het komt niet in me op om daar noodopvang voor aan te vragen.
pi_197294651
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:05 schreef Cholula het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Ik vind iedereen moet kijken of zijn werk in een vitale sector ook daadwerkelijk cruciaal is. Ik denk dat een accountmanager van een bedrijf in de voedingsector niet cruciaal is. Ja, het is makkelijk als je kinderen niet thuis zijn, dat je een zin kan afmaken, je gedachtegang kan afronden. Ik denk dat er best wat mensen hun kinderen naar de opvang brengen terwijl ze geen cruciale functie hebben.

Ik geef online les, dat is fijner als er geen kinderen aan je been hangen. Mijn andere taken kan ik op andere momenten uitvoeren (zes 's ochtends, als de kinderen eindelijk op bed liggen), het komt niet in me op om daar noodopvang voor aan te vragen.
Ik denk dat onze regering gewoon een denk foutje heeft gemaakt om het op ouders af te schuiven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 8 januari 2021 @ 21:16:22 #179
269689 crew  Viv
pi_197294897
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik denk dat onze regering gewoon een denk foutje heeft gemaakt om het op ouders af te schuiven.
Aan de andere kant: wat een monsterklus zou het zijn om voor iedere functie in iedere sector te bepalen of noodopvang van toepassing is. :X
  vrijdag 8 januari 2021 @ 21:17:36 #180
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197294929
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:16 schreef Viv het volgende:

[..]

Aan de andere kant: wat een monsterklus zou het zijn om voor iedere functie in iedere sector te bepalen of noodopvang van toepassing is. :X
En wat is dan het alternatief? Het is ook niet alsof het elders anders gaat. Duitsland, Engeland etc
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197294950
Ik heb geen idee hoe het daar gaat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 21:19:53 #182
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197294988
Ook zij sluiten de scholen en hebben noodopvang.
Amerika zijn scholen die tussendoor niet open zijn geweest zelfs.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197295106
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik denk dat onze regering gewoon een denk foutje heeft gemaakt om het op ouders af te schuiven.
Sowieso het idee van het kind als enkelband is belachelijk. Mijn kleuter hoeft niets, maar er vallen zoveel kinderen tussen wal en schip.

Aan de andere kant als de nieuwe variant ook zo door kinderen makkelijk wordt verspreid dan is dit misschien wel de beste oplossing.
pi_197295175
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:45 schreef laziness het volgende:

[..]

De overheid stelt:

1 ouder met een cruciaal beroep

Heeft 1 ouder in uw gezin met 2 ouders een cruciaal beroep? Dan krijgt u het verzoek om zoveel mogelijk zelf de kinderen op te vangen. Als het niet lukt de kinderen zelf op te vangen, kunt u de kinderen toch naar de noodopvang brengen.
Hier dus maar 1 ouder in een cruciaal beroep. En 1 thuis. Toch gaan onze kinderen naar de noodopvang. Eentje zelfs op de dagen dat wij niet werken.
Wij vinden dat we daar goede redenen voor hebben. Beide scholen vinden dat blijkbaar ook.

Door dit gesprek ga ik me spontaan afvragen of mensen op school, die we tegenkomen bij het brengen en halen, ook zo om zich heen kijken. Mag jij hier wel zijn? Heb jij wel recht op noodopvang? Heb jij net zo veel recht als ik?
Ik weet niet of ik het per se een goede ontwikkeling dat dit hele gecorona deze manier van kijken zo uitvergroot.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_197295363
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Hier dus maar 1 ouder in een cruciaal beroep. En 1 thuis. Toch gaan onze kinderen naar de noodopvang. Eentje zelfs op de dagen dat wij niet werken.
Wij vinden dat we daar goede redenen voor hebben. Beide scholen vinden dat blijkbaar ook.

Door dit gesprek ga ik me spontaan afvragen of mensen op school, die we tegenkomen bij het brengen en halen, ook zo om zich heen kijken. Mag jij hier wel zijn? Heb jij wel recht op noodopvang? Heb jij net zo veel recht als ik?
Ik weet niet of ik het per se een goede ontwikkeling dat dit hele gecorona deze manier van kijken zo uitvergroot.
Ach, mensen hebben hun mening, dat zie je hier wel. Mag toch ook?
Als jouw geweten zuiver is, dan is dat toch goed?
Automatisch kijk je vast weleens naar ‘de ander’. Of je er wat mee doet, is een tweede. Of bemoeien.
Net als dat mensen elkaar bekeken voordat die mondkapjes verplicht waren. Wie draagt ze wel en wie niet? En of je eigenlijk wel voldoende afstand houdt. Of wie hamsterde in de supermarkt tijdens die eerste weken in maart.
pi_197295557
Tis niet zozeer het kijken. We hadden het er laatst in cul ook al over dat we tegenwoordig met zijn allen niks anders lijken te doen dan beoordelen of de ander zich wel volgens jouw criteria aan de regels houdt. De eigen overschrijdinkjes bagatelliserend en die van elke ander uitvergrotend.
Het is gewoon niet zo kies.


Was leuker toen ik nog de enige was die dat voortdurend deed ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_197295588
Ik vind de discussie maar lastig. Ik gun iedereen opvang, en als je cruciaal bent, dan ben je cruciaal. Maar sommige redenen zou ik zelf niet kunnen verantwoorden.

Mijn vriend heeft absoluut geen cruciaal beroep, in die zin dat het niet zo omschreven wordt. Maar hij is boekhouder, de belastingdienst verwacht van al zijn MKB-klanten gewoon op tijd de aangiftes, die moeten zorgvuldig ingevuld worden, de boetes zijn niet mals. En op dit moment ligt er veel meer druk op hen omdat ze ook nog eens bezig zijn met aanvragen van overheidssteun.

Het is niet cruciaal, maar er zijn toch een heleboel mensen mee gemoeid, een hoop geld en een overheid die de druk mbt belastingen niet verlaagd.
En toch moet dat vanuit huis met kinderen.
Ik heb het ‘geluk’ dat ik weinig hoef te werken op dit moment, maar anders had hij zijn werk net zo goed in de avonduren moeten doen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197295655
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Hier dus maar 1 ouder in een cruciaal beroep. En 1 thuis. Toch gaan onze kinderen naar de noodopvang. Eentje zelfs op de dagen dat wij niet werken.
Wij vinden dat we daar goede redenen voor hebben. Beide scholen vinden dat blijkbaar ook.

Door dit gesprek ga ik me spontaan afvragen of mensen op school, die we tegenkomen bij het brengen en halen, ook zo om zich heen kijken. Mag jij hier wel zijn? Heb jij wel recht op noodopvang? Heb jij net zo veel recht als ik?
Ik weet niet of ik het per se een goede ontwikkeling dat dit hele gecorona deze manier van kijken zo uitvergroot.
Ik ga er vanuit dat mensen goede redenen hebben om hun kinderen naar de noodopvang te brengen. Hier thuis kunnen we, zonder partner in isolatie, rond krijgen. Onze kinderen hebben geen extra zorg nodig, we hebben een stabiele thuissituatie, voor ons dus reden genoeg om geen gebruik te maken van die opvang. Ik kan niet achter de voordeur kijken en ik weet dus niet wat er speelt bij anderen. Ik zie de kinderen niet die naar de noodopvang gaan, dus ik kan me niet eens afvragen of zij wel 'recht' hebben op opvang.

Toevoeging: misschien hebben de kinderen van die vrienden wel behoefte aan noodopvang omdat de situatie thuis anders wel onveilig wordt. Toch weer dat oordeel. ;)
pi_197295662
Overigens helemaal eens dat als je gebruikt maakt van de opvang op dit moment, je niet terugbetaald zou moeten worden. Dat vind ik echt ontzettende flauwekul. Je hebt gewoon je werk, gemaakt gebruik van de opvang, geen enkele reden om dan tegemoetkoming te krijgen.
Het zal wel moeilijk zijn om uit te zoeken en daarom goedkoper/makkelijker zijn.

Cholula, wat een hoop pech.. sterkte :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197295793
Nouja, de opvang via BSO en kdv wordt, bij ons iig, nog steeds geregistreerd. Heel lastig zou die administratie dus niet moeten zijn. Gewoon het aantal opgevangen uren tussen begin en einddatum lockdown. Opvang door school staat wellicht niet geregistreerd, maar dat is ook gewoon ‘gratis’.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 8 januari 2021 @ 21:51:29 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_197295880
Ik geef ruiterlijk toe dat een groot deel van mijn frustratie voorkomt uit een gevoel van onrecht. Dat wij straks weer 2 drukke banen moeten combineren met een baby, een peuter en een kleuter terwijl anderen hun kind "lekker naar de noodopvang brengen" omdat het zo kut is om te werken met kinderen thuis. En nee, dan heb ik het niet eens over de vitale beroepen maar wel over mensen met een partner met een vitaal beroep die er op die manier optimaal van profiteren. Ik heb ze ook in mijn team. En die mensen boeken dan uitstekende resultaten, want die werken heerlijk rustig door zonder afleiding, terwijl ik signalen krijg dat ik me toch echt niet meer mag verschuilen achter het feit dat ik met kinderen thuis zit. Dat voelt gewoon echt diep oneerlijk en mede daarom ben ik er misschien wel zo chagrijnig om :')
disclaimer
  vrijdag 8 januari 2021 @ 21:51:58 #192
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_197295896
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:48 schreef FlyingFish het volgende:
Nouja, de opvang via BSO en kdv wordt, bij ons iig, nog steeds geregistreerd. Heel lastig zou die administratie dus niet moeten zijn. Gewoon het aantal opgevangen uren tussen begin en einddatum lockdown. Opvang door school staat wellicht niet geregistreerd, maar dat is ook gewoon ‘gratis’.
Maar bij de ene gemeente/school wordt gebruik gemaakt van opvang en bij de andere doet de school het. Bij ons gaat de onderbouw naar de BSO voor noodopvang en de bovenbouw wordt op school opgevangen. Dan zou het voor het ene kind wel gratis zijn en voor het andere kind niet.
pi_197295958
Ik werk ook zoveel als ik kan vanuit huis, maar dan gaan mijn kinderen toch écht naar de noodopvang (of ik moet het anders kunnen regelen).
Ik heb veel video-bel contacten en heb regelmatig de crisistelefoon op zak. Ik kan geen mensen in crisis te woord staan/verdere hulp voor ze regelen (of soms zelf snel in de auto springen) als ik schreeuwende kinderen moet entertainen. :X
pi_197295983
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:51 schreef SQ het volgende:
Ik geef ruiterlijk toe dat een groot deel van mijn frustratie voorkomt uit een gevoel van onrecht. Dat wij straks weer 2 drukke banen moeten combineren met een baby, een peuter en een kleuter terwijl anderen hun kind "lekker naar de noodopvang brengen" omdat het zo kut is om te werken met kinderen thuis. En nee, dan heb ik het niet eens over de vitale beroepen maar wel over mensen met een partner met een vitaal beroep die er op die manier optimaal van profiteren. Ik heb ze ook in mijn team. En die mensen boeken dan uitstekende resultaten, want die werken heerlijk rustig door zonder afleiding, terwijl ik signalen krijg dat ik me toch echt niet meer mag verschuilen achter het feit dat ik met kinderen thuis zit. Dat voelt gewoon echt diep oneerlijk en mede daarom ben ik er misschien wel zo chagrijnig om :')
Ik geef je gewoon groot gelijk om daar stik chaggo over te zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197295996
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:53 schreef silliegirl het volgende:
Ik werk ook zoveel als ik kan vanuit huis, maar dan gaan mijn kinderen toch écht naar de noodopvang (of ik moet het anders kunnen regelen).
Ik heb veel video-bel contacten en heb regelmatig de crisistelefoon op zak. Ik kan geen mensen in crisis te woord staan/verdere hulp voor ze regelen (of soms zelf snel in de auto springen) als ik schreeuwende kinderen moet entertainen. :X
Vergelijkbare-baan-boks :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197296073
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik geef je gewoon groot gelijk om daar stik chaggo over te zijn.
Eens :Y ik kan me niet voorstellen hoe frustrerend en stressvol het moet zijn om zowel de goed je kinderen te moeten helpen terwijl ook je baan in je nek hijgt. Je kan gewoon niet maar een van de twee doen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197296129
Ik moest natuurlijk officieel 10 dagen in quarantine. Maar ik heb overleg gehad met de afdeling veiligheid, bij shit-hit-the-fan had ik de goedkeuring om naar het werk te gaan.

Sowieso, ik moet deze week en volgende week 24/7 beschikbaar zijn om binnen 30 minuten op de site aanwezig te zijn.

En als ik thuiswerk is diezelfde afspraak ook, voor het hele team. We werken met een minimale bezetting, als 1 wordt weggeroepen dan moet er een 2e aanwezig zijn OF er gaat iemand rijden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197296540
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:57 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Eens :Y ik kan me niet voorstellen hoe frustrerend en stressvol het moet zijn om zowel de goed je kinderen te moeten helpen terwijl ook je baan in je nek hijgt. Je kan gewoon niet maar een van de twee doen
Dit dus, ik probeer te programmeren met twee zesjarigen die hulp bij hun huiswerk nodig hebben. Het zal in ieder geval geen code worden waar ik trots op ben deze weken. :X
En daarnaast ben ik elke avond wel echt totaal overprikkeld en moe door de 300x 'mama' die tussen elk woord wat ik wil opschrijven geroepen wordt. Ik ga nu elke avond samen met één kind een uurtje wandelen. Even ons hoofd leeg maken en gezellig kletsen. Dat werkt voor mij erg goed op dit moment, maar als deze hele situatie nog erg lang gaat duren moet ik toch eens met mijn werkgever gaan praten over andere mogelijkheden. :{
  vrijdag 8 januari 2021 @ 22:16:19 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197296606
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:59 schreef Ticootje het volgende:
Ik moest natuurlijk officieel 10 dagen in quarantine. Maar ik heb overleg gehad met de afdeling veiligheid, bij shit-hit-the-fan had ik de goedkeuring om naar het werk te gaan.

Sowieso, ik moet deze week en volgende week 24/7 beschikbaar zijn om binnen 30 minuten op de site aanwezig te zijn.

En als ik thuiswerk is diezelfde afspraak ook, voor het hele team. We werken met een minimale bezetting, als 1 wordt weggeroepen dan moet er een 2e aanwezig zijn OF er gaat iemand rijden.
Welke afdeling Veiligheid? Je werk, of de GGD?
Want het is toch niet aan jouw werkgever om te bepalen dat je de quarantaine mag verbreken?

(Uit nieuwsgierigheid, niet om te rellen, ik vraag me af of de GGD daar uitzonderingen voor zou maken, want ik weet dat die er in een paar uitzonderingsgevallen wel zijn.)
***
pi_197296676
De voorrang voor onmisbaar onderwijspersoneel was ook zo'n situatie. De ene school vond dat al het personeel onmisbaar was en gaf dus voorrang aan iedereen, terwijl op andere scholen mensen zich in allerlei bochten wrongen om inval te regelen omdat er nog wel íets geregeld kon worden (en dus niet onmisbaar).

Ik vind het lastig. Ik ben blij dat ik online les moet geven en daardoor op mijn school in principe niet de noodopvang hoef te draaien. Het is daar druk en zwaar, plus dat ik me best wel zorgen maak om die nieuwe varianten waar nog niet veel over duidelijk is. En aan de andere kant vind ik het fijn voor 2 kwetsbare kinderen uit mijn groep dat ze af en toe even thuis weg kunnen en mijn collega's ook een oogje in het zeil kunnen houden wat betreft hun welbevinden.
pi_197296787
Eerder deze week zat Sjaak te videobellen met zijn klas en zat ik een MDO te videobellen, tegenover hem aan tafel. Omdat de klas van Sjaak (en de ouders die de kinderen hielpen) konden meeluisteren, mocht ik de namen van cliënten niet noemen. Dus moest ik ze gaan omschrijven en mijn collega’s moesten raden over wie ik het had *O* Was een supergoed MDO zo natuurlijk. En aankomende week mag ik weer *O*
pi_197296796
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:16 schreef BE het volgende:

[..]

Welke afdeling Veiligheid? Je werk, of de GGD?
Want het is toch niet aan jouw werkgever om te bepalen dat je de quarantaine mag verbreken?

(Uit nieuwsgierigheid, niet om te rellen, ik vraag me af of de GGD daar uitzonderingen voor zou maken, want ik weet dat die er in een paar uitzonderingsgevallen wel zijn.)
Vanuit de overheid is het maar een dringend advies he. Geen verplichting.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 22:25:19 #203
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197296885
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:22 schreef MevrouwCactus het volgende:
Eerder deze week zat Sjaak te videobellen met zijn klas en zat ik een MDO te videobellen, tegenover hem aan tafel. Omdat de klas van Sjaak (en de ouders die de kinderen hielpen) konden meeluisteren, mocht ik de namen van cliënten niet noemen. Dus moest ik ze gaan omschrijven en mijn collega’s moesten raden over wie ik het had *O* Was een supergoed MDO zo natuurlijk. En aankomende week mag ik weer *O*
De naam op een blaadje schrijven en die voor de camera houden?
pi_197296913
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:25 schreef amaranta het volgende:

[..]

De naam op een blaadje schrijven en die voor de camera houden?
Goed idee, wel minder leuk :D
  vrijdag 8 januari 2021 @ 22:27:47 #205
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197296962
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:25 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Goed idee, wel minder leuk :D
Haha maar op de andere manier gokken de ouders mee.
De stevige brildragende vrouw met de krukken.
En de moeder van Piet weet gelijk dat het Jolanda van de Lidl is.
pi_197297070
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:27 schreef amaranta het volgende:

[..]

Haha maar op de andere manier gokken de ouders mee.
De stevige brildragende vrouw met de krukken.
En de moeder van Piet weet gelijk dat het Jolanda van de Lidl is.
Neuh, want ik werk niet in de stad waar ik woon/waar de ouders van de school wonen. Ik zei de behandelgroep en dan man/vrouw, dan konden mijn collega’s de naam noemen en ik zei “ja” of “nee”, dus het viel mee.

Hoe weet jij trouwens dat Jolanda bij mij in behandeling is? :{w
  vrijdag 8 januari 2021 @ 22:39:58 #207
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197297338
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:31 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Neuh, want ik werk niet in de stad waar ik woon/waar de ouders van de school wonen. Ik zei de behandelgroep en dan man/vrouw, dan konden mijn collega’s de naam noemen en ik zei “ja” of “nee”, dus het viel mee.

Hoe weet jij trouwens dat Jolanda bij mij in behandeling is? :{w
Iedereen weet dat Jolanda onder behandeling is. Da heb op feestboek gestaan.
pi_197298565
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:51 schreef Kyara het volgende:

[..]

Maar bij de ene gemeente/school wordt gebruik gemaakt van opvang en bij de andere doet de school het. Bij ons gaat de onderbouw naar de BSO voor noodopvang en de bovenbouw wordt op school opgevangen. Dan zou het voor het ene kind wel gratis zijn en voor het andere kind niet.
Bij ons staat BSO/KDV echt los van school, zijn twee aparte organisaties die samenwerken in hetzelfde gebouw, maar administratief is er eigenlijk geen link. Een kind kan ook prima alleen naar schoolopvang of alleen BSO gaan in principe. Maar dit maakt het administratief wel een stuk lastiger idd.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 8 januari 2021 @ 23:39:19 #209
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_197298703
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:31 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Bij ons staat BSO/KDV echt los van school, zijn twee aparte organisaties die samenwerken in hetzelfde gebouw, maar administratief is er eigenlijk geen link. Een kind kan ook prima alleen naar schoolopvang of alleen BSO gaan in principe. Maar dit maakt het administratief wel een stuk lastiger idd.
Hier eenzelfde situatie. Werken samen maar wel 2 aparte organisaties. Geen idee hoe ze het regelen. In eerste instantie zou de BSO alles goed maar ik vermoed dat de bovenbouw kinderen te weinig rust/ruimte hadden voor hun werk met rond stuiterende kleuters.
pi_197298801
Hier doet school de opvang tijdens schooltijd en de bso de opvang na schooltijd. Ik ving laatst tijdens een online les van een van de kinderen op dat de kleuters apart zitten en groep 3tm8 in een lokaal zitten.

Verder geen idee of zo om hoeveel kinderen dat het gaat
pi_197299119
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:22 schreef MevrouwCactus het volgende:
Eerder deze week zat Sjaak te videobellen met zijn klas en zat ik een MDO te videobellen, tegenover hem aan tafel. Omdat de klas van Sjaak (en de ouders die de kinderen hielpen) konden meeluisteren, mocht ik de namen van cliënten niet noemen. Dus moest ik ze gaan omschrijven en mijn collega’s moesten raden over wie ik het had *O* Was een supergoed MDO zo natuurlijk. En aankomende week mag ik weer *O*
Ha, dit had ik ook ja.. dwz ik kon mijn collega s horen, maar antwoordde via de chat.. Niet ideaal, maar voor collega s was het meeluisteren met de spellingsles ook niet persé handig. (die weten wel dat er bij pink geen g tussen moet (anders kunnen n en k niet kussen?)..(mijn groep 3 er wil géén koptelefoon of oortjes)
en toen kwam oudste ook nog hulp vragen bij rekenen.. ik heb vrees ik wel wat van mijn vergadering gemist..
pi_197301141
In deze tijd is het toch ook wel een voordeel als je geen baan hebt ;).
Maar het lijkt me een hele uitdaging, werken en tegelijkertijd een soort van beschikbaar zijn voor je kind (afhankelijk ook van leeftijd en hoeveel begeleiding nodig is).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197301617
Ik ben heel benieuwd hoeveel mensen er straks uit liggen vanwege een burn-out.

We gaan op dit moment met z'n allen door en proberen alle ballen hoog te houden, maar ik vrees dat dat z'n tol gaat eisen.

Ik zit thuis met een kind van bijna 2 jaar, die niet alleen kan spelen. Bij alles is het: mama doen! Dat combineert zeg maar een beetje moeilijk met werken. Daarnaast om de week een (stief)kind erbij met online lessen.

Mijn werkgever heeft zich gelukkig flexibel opgesteld voor zover dat mogelijk is, maar het is best k.u.t. als ik een bepaald aantal dossiers hoor te verwerken op een dag en dan de helft ervan heb kunnen doen. Naast het feit dat het sneu is voor de kindjes die ook opgesloten zitten met een werkende mama en papa.

Ik hoop dat de scholen/ opvang open gaat na komende week. Als er toch een verlenging komt, ga ik 1x per week gebruik maken van de noodopvang, zodat ik in ieder geval 1 dag kan doorwerken.

En ja, ik mag in principe gebruik maken van de noodopvang. Ik probeer het niet te doen, maar bij verlenging zie ik geen andere kans.
pi_197301624
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:46 schreef hilliebillie het volgende:
Hier doet school de opvang tijdens schooltijd en de bso de opvang na schooltijd. Ik ving laatst tijdens een online les van een van de kinderen op dat de kleuters apart zitten en groep 3tm8 in een lokaal zitten.

Verder geen idee of zo om hoeveel kinderen dat het gaat
Hier kleuters los, 3 t/m 5 in een groep en 6 t/m 8. Het ligt wel aan hoeveel er zijn, want donderdag zat de oudste met 5 t/m 8. Vond hij reuze gezellig, want ons oppaskind zit in groep 5.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zaterdag 9 januari 2021 @ 10:58:49 #215
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_197303160
Vanaf volgende week gaan onze jongens ook 3x naar de opvang. Ik werk drie dagen (gehandicaptenzorg) en op die dagen zou mijn man thuiswerken en het schoolwerk op zich nemen. Maar hij red het echt niet 3 kinderen uit drie verschillende groepen te assisteren en ook nog eens zelf aan de slag te gaan. Ook hij heeft een cruciaal beroep. Als hij uitvalt dan hebben jullie misschien er ook wel last van O-)

De jongens moeten naar een andere school in een andere wijk. Ik heb echt geen idee hoe vol het er is. We hebben er nog nooit eerder gebruik van gemaakt. Ze gaan van 8.30 tot 14.00. Langer kan niet
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_197303913
Zijn er eigenlijk regels voor de opvang op school nu? Zoals afstand houden, kleinere groepjes?

Onze school heeft een speciale covid afdeling sinds september. Niet NL. Ben echt wel heel blij hoe ze dat regelen. We krijgen iedere week een overzicht hoeveel testen, hoeveel positief etc.
Met een meidenkwartet
pi_197303937
Ik kan me de boosheid op ouders die eigenlijk misbruik maken van de noodopvang heel goed voorstellen. Zeker omdat het binnen een bedrijf ongelijkheid kan geven.

De Switch is goedgekeurd hoor, gisteren meteen een half uur Just Dance gespeeld met zijn 4en (lees B en mijn vriendin echt) en Juul en ik sprongen er een beetje tussendoor. B was meteen enorm fanatiek 8-)

Ik zit nu bij de Carglass en het gaat 1,5 uur duren, ik wilde 1,5 uur werken. Is het een onbeveiligde Wifi verbinding en de gegevens waar ik mee werk zou niet bepaald geschikt om onbeveiligd te bewerken. ;(
pi_197303967
De school van B heeft sowieso al gezegd dat ze eigenlijk al vol zitten en dat kinderen geen ondersteuning bij schoolwerk krijgen. B kan gelukkig in het uiterste geval ook naar mijn moeder.

Voor Juul hebben we geen alternatief als het nodig is om opvang te regelen.

Mijn vriendin is vrijgesteld van noodopvang verzorgen, wel gaat ze maandag naar school om allerlei tekstboeken te halen en weer werk aan kinderen uit t delen. Meteen voor 3 weken, zo van...you never know of eigenlijk wel een beetje (en nee ze weet echt niet meer dan wij)
pi_197304060
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:55 schreef exode het volgende:

Ik zit nu bij de Carglass en het gaat 1,5 uur duren, ik wilde 1,5 uur werken. Is het een onbeveiligde Wifi verbinding en de gegevens waar ik mee werk zou niet bepaald geschikt om onbeveiligd te bewerken. ;(
vpn opzetten?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 9 januari 2021 @ 12:04:17 #220
269689 crew  Viv
pi_197304075
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:55 schreef exode het volgende:
Ik zit nu bij de Carglass en het gaat 1,5 uur duren, ik wilde 1,5 uur werken. Is het een onbeveiligde Wifi verbinding en de gegevens waar ik mee werk zou niet bepaald geschikt om onbeveiligd te bewerken. ;(
Je zou denken dat juist jouw werkgever wel een gratis databundel zou geven waar je u tegen zegt, heb je die brakke WiFi daar helemaal niet nodig. :Y)
pi_197304088
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:03 schreef Puala het volgende:

[..]

vpn opzetten?
Ik werk bij een technisch bedrijf (Telecom) en ik kan je alles vertellen over Wifi en verbindingen maar dat is voor mij echt nou ja lastig.
Mijn bestanden zijn allemaal geencrypt etc, dus ik kan sowieso vrijwel niets openen.

Maar ik moet mijn 2021 jaardoelen nog maken, die sla ik wel even lokaal op.
pi_197304106
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:04 schreef Viv het volgende:

[..]

Je zou denken dat juist jouw werkgever wel een gratis databundel zou geven waar je u tegen zegt, heb je die brakke WiFi daar helemaal niet nodig. :Y)
Ik heb een onbeperkte databundel >:)
Hatsa!

En ik weet dat er hotspots bestaan, echt dat ik er nog een baan heb is een wonder. Gelukkig heb ik meer verstand van verzekeringen.
pi_197304169
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:05 schreef exode het volgende:

[..]

Ik werk bij een technisch bedrijf (Telecom) en ik kan je alles vertellen over Wifi en verbindingen maar dat is voor mij echt nou ja lastig.
Mijn bestanden zijn allemaal geencrypt etc, dus ik kan sowieso vrijwel niets openen.

Maar ik moet mijn 2021 jaardoelen nog maken, die sla ik wel even lokaal op.
Ik zou het gek vinden als je werkgever dat niet zou aanbieden. Ik zit bij een kleinere partij en die bied het gewoon aan zodat je altijd en overal kan werken.
pi_197304200
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:10 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik zou het gek vinden als je werkgever dat niet zou aanbieden. Ik zit bij een kleinere partij en die bied het gewoon aan zodat je altijd en overal kan werken.
Ik kan wel overal werken maar ik kom meerdere bestanden nu niet in. Dat ligt aan mij hoor, ik weet dat het wel kan. Vroeger had ik zo'n apparaatje nu gaat het allemaal met 2staps identificatie met je telefoon. Dat weet ik wel.

Ooit als we weer op kantoor mogen, ga ik de mannen van de IT eens op een spoedcursusje vragen. Ik werk pas 11 jaar dus ze liggen vast in een deuk als ik het kom vragen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 9 januari 2021 @ 12:13:09 #225
269689 crew  Viv
pi_197304211
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:06 schreef exode het volgende:

[..]

Ik heb een onbeperkte databundel >:)
Hatsa!

En ik weet dat er hotspots bestaan, echt dat ik er nog een baan heb is een wonder. Gelukkig heb ik meer verstand van verzekeringen.
:D
pi_197304231
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:12 schreef exode het volgende:

[..]

Ik kan wel overal werken maar ik kom meerdere bestanden nu niet in. Dat ligt aan mij hoor, ik weet dat het wel kan. Vroeger had ik zo'n apparaatje nu gaat het allemaal met 2staps identificatie met je telefoon. Dat weet ik wel.

Ooit als we weer op kantoor mogen, ga ik de mannen van de IT eens op een spoedcursusje vragen. Ik werk pas 11 jaar dus ze liggen vast in een deuk als ik het kom vragen.
Als het goed is gaan ze het je gewoon geduldig uitleggen. Anders zijn ze minder geschikt voor hun vak O-)
Maar gelukkig dat je nu wel iets kan doen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 9 januari 2021 @ 12:19:58 #227
269689 crew  Viv
pi_197304309
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:12 schreef exode het volgende:

[..]

Ik kan wel overal werken maar ik kom meerdere bestanden nu niet in. Dat ligt aan mij hoor, ik weet dat het wel kan. Vroeger had ik zo'n apparaatje nu gaat het allemaal met 2staps identificatie met je telefoon. Dat weet ik wel.

Ooit als we weer op kantoor mogen, ga ik de mannen van de IT eens op een spoedcursusje vragen. Ik werk pas 11 jaar dus ze liggen vast in een deuk als ik het kom vragen.
Vraag het onder het mom van "Ik moet een nieuwe collega inwerken, hebben jullie misschien die instructies op papier, dat scheelt mij dan weer". :P
pi_197304452
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:19 schreef Viv het volgende:

[..]

Vraag het onder het mom van "Ik moet een nieuwe collega inwerken, hebben jullie misschien die instructies op papier, dat scheelt mij dan weer". :P
Ze kennen me daar onderhand wel hoor. Als ik weer eens een nieuwe telefoon 'krijg', laat ik die mannen alles instellen. Ze zijn superaardig en allemaal oudgedienden dus ze kennen mij al 11 jaar.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 18:47:06 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197310565
Haha, ik werd platgeknuffeld toen de jongens doorhadden dat ik een Switch gekocht had.
En ik heb mijn eerste oefening gedaan. Leuk! *O*
Nu zijn de heren bezig.
***
pi_197310827
Wie eet hier weleens (geroosterde) hazelnoten? Ik kocht ze weleens bij Aldi maar die heeft ze blijkbaar niet meer. }:| Daar waren ze het voordeligst.
Weet iemand waar ze verder nog voor een fatsoenlijke prijs te krijgen zijn?
pi_197311177
Bij de Lidl
pi_197311622
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 18:47 schreef BE het volgende:
Haha, ik werd platgeknuffeld toen de jongens doorhadden dat ik een Switch gekocht had.
En ik heb mijn eerste oefening gedaan. Leuk! *O*
Nu zijn de heren bezig.
🥰🥰
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197318676
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 18:47 schreef BE het volgende:
Haha, ik werd platgeknuffeld toen de jongens doorhadden dat ik een Switch gekocht had.
En ik heb mijn eerste oefening gedaan. Leuk! *O*
Nu zijn de heren bezig.
O+

Mijn man is ook om..

Hebben ze vrijdagavond gedwongen om een rondje te gaan wandelen voor familieoverleg. Arme kinderen, wilden niet mee, geen zin. En wij maar giechelen. Onderweg gevraagd wat ze wilden. 2 lites of een gewone switch of toch een ps4.
Oudste vond het zo raar dat giechelen. Moeten we misschien wel vaker doen. :P
Oudste heeft ook nog tig keer gezegd dat hij niet verwachte dat we dat gingen kopen.

Als het goed is komt er dinsdag een pakketje aan. Wij kopen er 2 spellen bij. Zij hebben zelf ook nog 2 gekocht. Dan kunnen ze weer even vooruit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197319830
@Deepfreeze tof dat ze zelf mochten kiezen. En een hele leuke manier om het zo bekend te maken. :)
Succes met het leegruimen, dat klinkt als een flinke klus en het is toch altijd lastig om zoiets te moeten doen. :{

Mijn zoon kocht gisteren weer een nieuw Lego spel voor de Switch. Nog één Lego spel en dan heeft hij ze allemaal. :')
Volgend jaar komt Lego Star Wars ook uit voor de Switch, die heb ik al in pre-order staan. Het was eigenlijk de bedoeling dat hij afgelopen december al uit zou komen, maar dat is nu gewoon een jaar later geworden. Ik heb niet onderzocht waarom, maar ik denk zomaar dat een bepaald virus er iets mee te maken heeft. -O-
pi_197320402
Let met de switch op dat er nu ook veel spellen in de eshop met aanbieding zijn. Vandaag Mario Oddesey voor 40 euro ipv 60 euro. Manlief kocht net Luigi's Mansion met korting :+.
pi_197320757
quote:
17s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:24 schreef douche-eendje het volgende:
Let met de switch op dat er nu ook veel spellen in de eshop met aanbieding zijn. Vandaag Mario Oddesey voor 40 euro ipv 60 euro. Manlief kocht net Luigi's Mansion met korting :+.
Maar dan heb je niet het fysieke spel toch?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197320835
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:41 schreef Vicky het volgende:

[..]

Maar dan heb je niet het fysieke spel toch?
Klopt, dan heb je de download versie. Die staat als ik het goed onthouden op je microSD kaart.
pi_197321425
quote:
17s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:45 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Klopt, dan heb je de download versie. Die staat als ik het goed onthouden op je microSD kaart.
Ok
Wij hebben liever fysieke spellen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197321583
quote:
17s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:24 schreef douche-eendje het volgende:
Let met de switch op dat er nu ook veel spellen in de eshop met aanbieding zijn. Vandaag Mario Oddesey voor 40 euro ipv 60 euro. Manlief kocht net Luigi's Mansion met korting :+.
Tnx voor de tip!
Helaas tot vandaag volgens de site. :P
pi_197321754
Nu twijfel ik ook over de switch.
Ik vind ze alleen zo duur.
Met de xbox doen ze ook niks
pi_197322161
Ik twijfel of ik nog wat wil kopen voor de switch in die sale, maar nou kom ik hier en daar tegen dat ze bij de controller alleen de pro controller noemen.
Lijkt me bijzonder dat je een Lego game niet zou kunnen spelen op joycons :?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 10 januari 2021 @ 12:57:58 #242
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197322453
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:45 schreef Vanyel het volgende:
Ik twijfel of ik nog wat wil kopen voor de switch in die sale, maar nou kom ik hier en daar tegen dat ze bij de controller alleen de pro controller noemen.
Lijkt me bijzonder dat je een Lego game niet zou kunnen spelen op joycons :?
Lego undercover? die kan wel met joycons echter heb je voor multiplayer nog een setje nodig of de pro controller.
pi_197322496
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:45 schreef Vanyel het volgende:
Ik twijfel of ik nog wat wil kopen voor de switch in die sale, maar nou kom ik hier en daar tegen dat ze bij de controller alleen de pro controller noemen.
Lijkt me bijzonder dat je een Lego game niet zou kunnen spelen op joycons :?
wel met 1 player met 2 joycons (al dan niet in die houder)

2 players hebben in principe 2 joycons of 1 pro controller pp nodig (hoewel mijn dochter van de week ineens Lego Incredibles met haar nichtje speelde met ieder één joycon :') maar mij is het nooit gelukt tnt)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_197323113
Kinderen zijn altijd beter....
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_197323539
Het is glad buiten, ja dat wisten jullie al. Ik pas nadat ik op mijn giechel vanochtend om 08:00. Blauwe knie en flinke schaafwond op mijn pols. Bluh.

Wij hebben wat spellen van ¤1 op de switch gezet. Willen ook het liefst fysieke spellen, Animal crossing is besteld iig. Ga ze de Wii op Marktplaats zetten, van de opbrengst koop ik iig Mario Kart.
pi_197323903
@exode hopelijk morgen niet al te veel pijn en spierpijn na de val.

Wij hebben alleen maar fysieke spellen. Op één of andere manier vind ik dat toch fijner, terwijl er in principe geen verschil is natuurlijk.

Wij hebben nu 4 kapotte joy cons. Allemaal hebben ze joy con drift. Met twee joy cons is spelen vrijwel onmogelijk geworden. Ondanks dat Nintendo ze gratis maakt omdat dit een known issue is heb ik toch maar een setje besteld om ze zelf te repareren. Dan ben ik de joy cons in ieder geval niet voor onbepaalde tijd kwijt. :')
  zondag 10 januari 2021 @ 14:13:41 #247
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197324256
Gisteren bood er iemand op de locale Facebookverkoopgroep veel switch spellen voor 30ps. Waaronder animal crossing (heb ik al) en Pokemon eevee (wilde ik)
Helaas heeft ze niet meer op mijn pb gereageerd.
pi_197325013
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:exode hopelijk morgen niet al te veel pijn en spierpijn na de val.

Wij hebben alleen maar fysieke spellen. Op één of andere manier vind ik dat toch fijner, terwijl er in principe geen verschil is natuurlijk.

Wij hebben nu 4 kapotte joy cons. Allemaal hebben ze joy con drift. Met twee joy cons is spelen vrijwel onmogelijk geworden. Ondanks dat Nintendo ze gratis maakt omdat dit een known issue is heb ik toch maar een setje besteld om ze zelf te repareren. Dan ben ik de joy cons in ieder geval niet voor onbepaalde tijd kwijt. :')
Ik wil vooral geheugen besparen :)

Ik had een nep Pro controllor gekocht maar die echt slecht, gaat dus weer terug. Wij hebben een maandagmiddag model denk ik want de reviews waren goed.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 10 januari 2021 @ 15:21:56 #249
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197325417
Fysieke spellen kun je nog verkopen bij bv gamemania , dat kan met downloads niet
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_197325424
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:13 schreef amaranta het volgende:
Gisteren bood er iemand op de locale Facebookverkoopgroep veel switch spellen voor 30ps. Waaronder animal crossing (heb ik al) en Pokemon eevee (wilde ik)
Helaas heeft ze niet meer op mijn pb gereageerd.
Had ik op marktplaats. Was een oplichter dus geld kwijt :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 10 januari 2021 @ 15:22:36 #251
100412 mefke79
komt goed!
pi_197325432
Wij hebben dus nog een (oude) WiiU en daar wordt nu, met nieuwe nep controlers, weer veel op gespeeld. Juist omdat neefje en nichtje een switch kregen en er nu weer hele wedstrijden Mario Kart gespeeld worden. We moeten er wel een nieuwe lens in zetten een keer, want hij leest niet alles meer. Daarnaast hebben we een ps4 en spelen ze ook nog Roblox en andere spellen op hun tablet. Vorige lockdown hebben we een nieuwe tablet gekocht voor jongste, voor schoolwerk. Dat is een gouden greep geweest, nu is er nooit meer ruzie.

Pff, die lockdown gaat echt wel langer duren dan volgende week. En dan kom ik op mijn werk enorm in de knoei met examens :N Dat wordt weer de boel omgooien en puzzelen. Dit jaar volg ik ook nog een opleiding zelf, ik hoop maar dat de overheid daarbij weer het aantal te behalen punten omlaag gooit want ik heb er a) eigenlijk geen tijd voor b) hoe moet ik nu opdrachten maken als ik mijn collega's niet zie en amper spreek.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197325466
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:25 schreef Vanyel het volgende:
Kinderen zijn altijd beter....
Ja echt he! Ik heb het bij Lego City Undercover heel vaak geprobeerd maar lukt niet :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 10 januari 2021 @ 15:35:15 #253
100412 mefke79
komt goed!
pi_197325646
Ik verlies Mario Kart eigenlijk altijd van oudste, van jongste kan ik soms winnen. Ik win alleen altijd van mijn man, die kan het gewoon niet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197325926
Wij
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:42 schreef exode het volgende:
Het is glad buiten, ja dat wisten jullie al. Ik pas nadat ik op mijn giechel vanochtend om 08:00. Blauwe knie en flinke schaafwond op mijn pols. Bluh.

Wij hebben wat spellen van ¤1 op de switch gezet. Willen ook het liefst fysieke spellen, Animal crossing is besteld iig. Ga ze de Wii op Marktplaats zetten, van de opbrengst koop ik iig Mario Kart.
Ik 2w geleden allemaal wii zooi verkocht. Levert niet enorm veel op, maar beter iets dan niets.

quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:22 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Had ik op marktplaats. Was een oplichter dus geld kwijt :')
Heb ik ook met 1 spel gehad.
Als ik al via mp koop dan ga ik het ophalen


Dat driften hebben wij ook gehad met 2 joycons. Heb ze ook gratis laten repareren.
Ik had extra joycons gekocht. Nu hebben we er totaal 14 🤣🤣
3 rode, 3 blauwe, 2 groene, 2 gele, 2 roze en 2 oranje🤐🤐
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197326034
Qua pc en wiiU: Ik verlies hier vaak. De jongste is alleen met mario kart nog erger. De oudste wint bijna altijd, die is echt belachelijk handig. En mijn man, een echte gamer, kan de oudste niet bijhouden. Echt geweldig om erbij te zitten. :D
pi_197326054
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:51 schreef Vicky het volgende:

Ik had extra joycons gekocht. Nu hebben we er totaal 14 🤣🤣
3 rode, 3 blauwe, 2 groene, 2 gele, 2 roze en 2 oranje🤐🤐

Waar heb je die gekocht?
#lompe kinderen
pi_197327157
Ik moet hier niet meer meelezen, nu heb ik ook een switch besteld :')
  zondag 10 januari 2021 @ 17:06:40 #258
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197327364
Mijn man heeft al die consoles. Mij laat het echt koud. Ik speel alleen Gardenscapes op mijn telefoon. :P

[ Bericht 33% gewijzigd door Mariposas op 10-01-2021 17:12:05 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 10 januari 2021 @ 17:26:20 #259
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197328083
Ik begrijp echt maar de helft van wat jullie schrijven, en vriend zou er waarschijnlijk nog minder van begrijpen... Maar goed, ik heb niet de indruk dat de kinderen wat te kort komen.

Wij waren vandaag lekker buiten, een relatief onbekend stukje bos opgezocht en een wandeling door de modder en het zand gemaakt, kinderen hebben ijs verzameld van de vennen. Nu hangt iedereen uitgeteld op de bank, buitenlucht is vermoeiend O+
pi_197328176
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:06 schreef Mariposas het volgende:
Mijn man heeft al die consoles. Mij laat het echt koud. Ik speel alleen Gardenscapes op mijn telefoon. :P
Hehe, ik voelde me al zo’n sufferd. Toevallig gisteren nog Gardenscapes gespeeld. Vriend heeft de Xbox one, daar kan ik helemaal niets mee.

Wel fijn trouwens dat hij dat leuk vindt, hoef ik geen films mee te kijken en kan ik gewoon O+ lezen O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197328224
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:35 schreef mefke79 het volgende:
Ik verlies Mario Kart eigenlijk altijd van oudste, van jongste kan ik soms winnen. Ik win alleen altijd van mijn man, die kan het gewoon niet.
Mijn man heeft vroeger gewoon NOOIT een spel van mario gespeeld, oudste moest uitleggen hoe te springen _O- O+

Ik heb namaak joycons gekocht voor erbij, gebeurt niet vaak dat we er zoveel nodig hebben dus voor af en toe is het prima die neppen (je moet alleen iets dichterbij zitten dan met de echte)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_197328233
Bram heeft voor zn verjaardag nu een tv op zn kamer gekregen. Dan hoef ik al die bagger niet meer beneden te kijken. En de switch lekker op zijn kamer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197328469
Media
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:58 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Waar heb je die gekocht?
#lompe kinderen
Mediamarkt

https://www.mediamarkt.nl(...)-oranje-1639963.html

https://www.mediamarkt.nl(...)en-roze-1523746.html
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 10 januari 2021 @ 17:50:52 #264
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197328695
Ik speel af en toe met de wii, maar verder niks. Ik heb wel ooit in een ver verleden op een ps2 Charlie and the chocolate factory uitgespeeld.

En op m'n telefoon township en nonogram. Sinds ik niet meer met de trein reis wel echt veel minder. Ik heb gewoon liever niet al te veel scherm voor m'n neus.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197329300
Vanwaar die liefde voor fysieke spellen?
Ik vind het vooral irritant om telkens die kaartjes te moeten wisselen. Zo blij dat ik dat voor mijn eigen meestgespeelde game niet hoef te doen.

Lui :Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 januari 2021 @ 18:46:06 #266
426493 crew  PippenScottie
pi_197330280
Lockdown wordt met drie weken verlengd. Geen verrassing, wat mij betreft.

Veel succes, thuiswerk- en thuislesgeef papa’s en mama’s van FOK! O+
pi_197330380
Die gaat gewoon over de voorjaarsvakantie.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 10 januari 2021 @ 18:52:40 #268
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_197330439
We hebben net gekeken naar Animal Crossing, Zelda en Skyrim maar dat lijkt ons niks.

Hebben jullie nog een aanrader?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_197330488
@exode laat je weten hoe het bevalt met die spellen van ¤1 en welke aanraders zijn?

Ik vind die joy cons echt zo belachelijk duur! Ik dacht dat je met 1 set gewoon twee persoons spellen kan samen kan spelen? Heb een nep controller op Alie vast gekocht maar weiger nog een set Joy cons te bestellen. Maar wil wel samen spelen met R.

Gister met een vriendin online escape room gedaan voor het eerst van mijn leven. Leuk zeg! Echt aanrader! Hebben die van fort Kijkduin gedaan. Niet te moeilijk en wel leuk. Binnenkort eentje van Social deal doen we.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 januari 2021 @ 18:55:26 #270
426493 crew  PippenScottie
pi_197330493
quote:
88s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:52 schreef Vlinder het volgende:
We hebben net gekeken naar Animal Crossing, Zelda en Skyrim maar dat lijkt ons niks.

Hebben jullie nog een aanrader?
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar er zijn veel leuke Lego spelletjes.
Mijn dochtertjes (7 en 5) hebben uren Lego City Undercover en Lego Worlds gespeeld.
pi_197330540
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:55 schreef Hilmo het volgende:
@:exode laat je weten hoe het bevalt met die spellen van ¤1 en welke aanraders zijn?

Ik vind die joy cons echt zo belachelijk duur! Ik dacht dat je met 1 set gewoon twee persoons spellen kan samen kan spelen? Heb een nep controller op Alie vast gekocht maar weiger nog een set Joy cons te bestellen. Maar wil wel samen spelen met R.

Gister met een vriendin online escape room gedaan voor het eerst van mijn leven. Leuk zeg! Echt aanrader! Hebben die van fort Kijkduin gedaan. Niet te moeilijk en wel leuk. Binnenkort eentje van Social deal doen we.
Veel spellen kunnen wel met 2 losse joycons (Mario kart, Mario Bros, Mario party, Just dance sowieso), maar bij sommige spellen (Lego sowieso) dus niet :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_197330583
quote:
88s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:52 schreef Vlinder het volgende:
We hebben net gekeken naar Animal Crossing, Zelda en Skyrim maar dat lijkt ons niks.

Hebben jullie nog een aanrader?
Dat is precies wat ze hier wel leuk vinden.
Die lego spellen vinden ze dan weer niks, dus die zou ik eens bekijken :P

Mijn man heeft er 2 pro controllers bij gekocht. Voor sommige spellen vinden ze die bij de wiiU ook fijner.


Nog 3 weekjes thuis. Had het bij de oudste wel verwacht. Ach, we maken er wel wat van.
pi_197330586
quote:
88s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:52 schreef Vlinder het volgende:
We hebben net gekeken naar Animal Crossing, Zelda en Skyrim maar dat lijkt ons niks.

Hebben jullie nog een aanrader?
Wat voor iets wil je doen?
pi_197330667
quote:
88s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:52 schreef Vlinder het volgende:
We hebben net gekeken naar Animal Crossing, Zelda en Skyrim maar dat lijkt ons niks.

Hebben jullie nog een aanrader?
Pikmin 3 deluxe O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197330839
quote:
88s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:52 schreef Vlinder het volgende:
We hebben net gekeken naar Animal Crossing, Zelda en Skyrim maar dat lijkt ons niks.

Hebben jullie nog een aanrader?
Mario Oddyssey en Mario kart staan wat mij betreft met ster op 1.

Verder is populair: Lego Jurassic World en Minecraft.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:18:17 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197330921
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:58 schreef silliegirl het volgende:
Ik moet hier niet meer meelezen, nu heb ik ook een switch besteld :')
:D
Gelukkig ben ik niet de enige dus! :D

Ik wil Animal Crossing vermijden, veel te verslavend vlgs mij.

Ik moet er eens induiken. Ooit, in de oudheid, had ik een vriendje met een SuperNes en ik vond het heel leuk om spellen als Alladin te spelen. 100miljoen keer proberen op dat ene plankje te springen uit een trapeze voor het lukte.
Is MarioKart ook zoiets? Of zeg ik nu iets heel doms. :@

quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:31 schreef Ticootje het volgende:
Bram heeft voor zn verjaardag nu een tv op zn kamer gekregen. Dan hoef ik al die bagger niet meer beneden te kijken. En de switch lekker op zijn kamer.
De PS staat om die reden op zolder in ons was/game-hok.
***
pi_197330929
Even iets anders.
Onze kinderen willen in de zomervakantie vraag terug naar een camping waar we eerst zijn geweest. Op zich prima.

Maar als ik rechtstreeks bij hun boek en een plek aangeef vertel ik 60,- maar dan wanneer ik via de anwb website. Daar kan ik wel een voorkeur opgeven. (Daar betaal je ook voor) De camping geeft aan niet dezelfde prijs als de anwbsite te willen vragen. En geven als reden aan dat de plek die we willen Ze ons niet kunnen garanderen.

Ik vind dat een beetje flauw maar mijn Frans is te slecht om die te kunnen communiceren mijn Engels trouwens ook.

Ik denk misschien onterecht dat campings blij zijn met elke boeking.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:22:22 #278
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197331014
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:18 schreef F_r het volgende:
Even iets anders.
Onze kinderen willen in de zomervakantie vraag terug naar een camping waar we eerst zijn geweest. Op zich prima.

Maar als ik rechtstreeks bij hun boek en een plek aangeef vertel ik 60,- maar dan wanneer ik via de anwb website. Daar kan ik wel een voorkeur opgeven. (Daar betaal je ook voor) De camping geeft aan niet dezelfde prijs als de anwbsite te willen vragen. En geven als reden aan dat de plek die we willen Ze ons niet kunnen garanderen.

Ik vind dat een beetje flauw maar mijn Frans is te slecht om die te kunnen communiceren mijn Engels trouwens ook.

Ik denk misschien onterecht dat campings blij zijn met elke boeking.
Ik snap er in het Nederlands ook niks van.
Via de anwb kun je wel een plek reserveren? Gewoon dat doen dan.
pi_197331074
Ik snap sowieso niks van campings.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197331151
Ik kan helemaal nog niet nadenken over zomervakantie dit jaar. Eerst maar eens zien dat grenzen open gaan. En hoe de regels en beperkingen zijn.
Met een meidenkwartet
  zondag 10 januari 2021 @ 19:28:26 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197331170
Ik snap ook niet wat je zegt. Als je een plek wil kiezen moet je meer betalen? Dat is toch normaal?

quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:27 schreef Cathmar het volgende:
Ik kan helemaal nog niet nadenken over zomervakantie dit jaar. Eerst maar eens zien dat grenzen open gaan. En hoe de regels en beperkingen zijn.
En dit.
Ik zie het allemaal over een paar maanden wel.
***
pi_197331290
@BE Animal Crossing hebben wij ook en wordt hier zeker niet dagelijks, zelfs niet wekelijks gespeeld. Het is wel een heel chill spel. Beetje rondlopen, houthakken, dingen verzamelen etc. Geen spanning, maar gewoon bezigheidstherapie eigenlijk.

Mariokart is racen. ;) Dat spelen wij met het hele gezin. O+
pi_197331569
Mariokart! Enige spel wat ik kan geloof ik. Maar wel met zo'n joystick controller.

Wii en toebehoren zijn al verkocht, voor de helft van de Switch, kacheng!

Wij hebben (lees ik) er een ritje naar de huisartsenpost opzitten. Juul begon sinds vanochtend ineens te krijsen als ze moest plassen. Echt gillen en huilen. Ze plaste vanmiddag voor het eerst van haar leven op een potje want we moesten urine opvangen. Doordat ze het tegen probeerde te houden met haar hand zat alles even later onder maar ach.
Conclusie dokter: niets aan de hand. Ze is niet bepaald een pieper dus wat het nou was. Alles is bekeken en flink in de buik gepord.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 10 januari 2021 @ 20:01:28 #284
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197331800
Yoshi's crashes world, Mario Odyssey en luigi's mansion worden hier gespeeld
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 10 januari 2021 @ 20:05:18 #285
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197331879
Mario kart is het leukst met stuurtjes. 2 stuurtjes kosten 17 euro dus dat is de wereld niet.
Verder speelt kind graag Mario Odyssey, Minecraft, Louigi’s Mansion, Lego Undercover.

Voor zijn verjaardag wil hij Animal Crossing en Mario 3D All stars.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 10 januari 2021 @ 20:07:35 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197331919
Ik heb nu iig on de eshop ‘51 games’ gekocht. Ik hou wel van dingen als Mah Jongh en bijv schaken en 4opeenrij
***
pi_197332108
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:18 schreef BE het volgende:

[..]

:D
Gelukkig ben ik niet de enige dus! :D

Ik wil Animal Crossing vermijden, veel te verslavend vlgs mij.

Ik moet er eens induiken. Ooit, in de oudheid, had ik een vriendje met een SuperNes en ik vond het heel leuk om spellen als Alladin te spelen. 100miljoen keer proberen op dat ene plankje te springen uit een trapeze voor het lukte.
Is MarioKart ook zoiets? Of zeg ik nu iets heel doms. :@
[..]

De PS staat om die reden op zolder in ons was/game-hok.
Mario Odessey is dan wel een toffe, vooral met alle -soms onmogelijke- maantjes :D.
Mijn man is van FIFA en Zelda :P. En Mario smash Bros. Splatoon 2 is meer mijn ding, beetje paintball-achtig iets/ leuke Shooter. Moet alleen wel online, dat is niet altijd even handig


Vakantieplannen zijn hier al gemaakt, we blijven in Nederland. Mocht onverhoopt alles zo veranderen dat we wel naar het buitenland kunnen, gaan we wellicht in het najaar nog even naar zwager en schoonzus in Frankrijk. Maar dat zien we tzt wel weer.
pi_197332199
Ik vind die stuurtjes bij Mario kart juist verschrikkelijk. Knoppen werken veel beter. Al moet ik toegeven dat ik ze bij de Switch niet geprobeerd heb, maar alleen bij de Wii.

Qua budget games om samen te spelen kan ik voor 8+ ook overcooked (1 of 2) en unraveled (1 of 2) aanraden. Ook Mario vs rabbids is voor een leuk prijsje te koop, maar dat is meer strategie, daar moet je van houden. En 12 februari verschijnt Super Mario 3D world voor de Switch. Voor volwassenen is Professor Layton overigens ook leuk, dat is puzzels oplossen.

Meest gespeeld bij ons thuis zijn Mario Kart, Animal Crossing, Mario Party en New Super Mario Bros. Mario odyssee is ook erg leuk, maar al uitgespeeld :)

En nogmaals: Lego undercover _O_ maar die hebben mijn man en ik zonder kinderen doorgespeeld.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 10 januari 2021 @ 20:44:19 #289
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_197332642
Zijn er ook detective spellen?

Dat je dingen moet oplossen en moet zoeken? Dat vind ik wel leuk.


Pikmin3 deluxe hebben we. Ik kijk wel eens met Rienk mee maar ik snap er niks van 😅
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_197332652
Qua spellen op de switch is mario odyssey wel op 1. En ook splatoon heeft de oudste veel gespeeld (is wel met online abo) en ook super mario maker blijft leuk! Zelf levels maken en vooral ook oneindig veel levels van anderen spelen (ook met online abo)
Mario kart is vooral leuk met vriendjes en ook super mario party is leuk met vriendjes. Maar is al even niet meer gespeeld. Hier is vaak 1 spel favoriet en wordt de rest weinig gespeeld.

Lego spellen zijn hier op zich ook wel redelijk gespeeld maar raken op een gegeven moment toch minder interssant als ze een keer vast lopen en het met YouTube kijken niet makkelijk op te lossen is.
pi_197332833
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:18 schreef F_r het volgende:
Even iets anders.
Onze kinderen willen in de zomervakantie vraag terug naar een camping waar we eerst zijn geweest. Op zich prima.

Maar als ik rechtstreeks bij hun boek en een plek aangeef vertel ik 60,- maar dan wanneer ik via de anwb website. Daar kan ik wel een voorkeur opgeven. (Daar betaal je ook voor) De camping geeft aan niet dezelfde prijs als de anwbsite te willen vragen. En geven als reden aan dat de plek die we willen Ze ons niet kunnen garanderen.

Ik vind dat een beetje flauw maar mijn Frans is te slecht om die te kunnen communiceren mijn Engels trouwens ook.

Ik denk misschien onterecht dat campings blij zijn met elke boeking.
Via de ANWB is alleen een voorkeur toch? Dus dan is die plek niet gegarandeerd. Stel dat iemand anders wel rechtstreeks boekt en extra betaalt voor die plek hebben jullie pech. Ik zou dus wel rechtstreeks boeken, ook omdat de camping zelf dan 100% betaald krijgt.

Als ik nog niets geboekt zou hebben, zou ik ook even afwachten. De campings in het buitenland lopen toch nog niet vol met boekingen vanuit Nederland.
  zondag 10 januari 2021 @ 20:54:55 #292
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197332851
quote:
88s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:44 schreef Vlinder het volgende:
Zijn er ook detective spellen?

Dat je dingen moet oplossen en moet zoeken? Dat vind ik wel leuk.


Pikmin3 deluxe hebben we. Ik kijk wel eens met Rienk mee maar ik snap er niks van 😅
1e hit op Google. Vrij makkelijk “detective” werkje 😅
https://www.50gameslike.com/best-games-by-type/detective/switch
  zondag 10 januari 2021 @ 21:03:39 #293
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197333005
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:54 schreef amaranta het volgende:

[..]

1e hit op Google. Vrij makkelijk “detective” werkje 😅
https://www.50gameslike.com/best-games-by-type/detective/switch
Oeh, nice!
***
  zondag 10 januari 2021 @ 21:04:09 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197333014
quote:
17s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:16 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Mario Odessey is dan wel een toffe, vooral met alle -soms onmogelijke- maantjes :D.
Mijn man is van FIFA en Zelda :P. En Mario smash Bros. Splatoon 2 is meer mijn ding, beetje paintball-achtig iets/ leuke Shooter. Moet alleen wel online, dat is niet altijd even handig


Vakantieplannen zijn hier al gemaakt, we blijven in Nederland. Mocht onverhoopt alles zo veranderen dat we wel naar het buitenland kunnen, gaan we wellicht in het najaar nog even naar zwager en schoonzus in Frankrijk. Maar dat zien we tzt wel weer.
Tx voor de tip!
***
  zondag 10 januari 2021 @ 21:10:21 #295
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_197333171
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:54 schreef amaranta het volgende:

[..]

1e hit op Google. Vrij makkelijk “detective” werkje 😅
https://www.50gameslike.com/best-games-by-type/detective/switch
Niet eens aan gedacht. Goeie detective ben jij _O-

Ik zal hem morgen eens bekijken. Nu bedtijd :O
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_197334311
quote:
88s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:44 schreef Vlinder het volgende:
Zijn er ook detective spellen?

Dat je dingen moet oplossen en moet zoeken? Dat vind ik wel leuk.


Pikmin3 deluxe hebben we. Ik kijk wel eens met Rienk mee maar ik snap er niks van 😅
Phoenix Wright was altijd leuk op de DS. Die hebben ze ook gebundeld uitgebracht voor de switch blijkbaar.
  zondag 10 januari 2021 @ 22:11:25 #297
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197334448
Dochter heeft nu anderhalf/2 jaar een switch en ik vind er geen reet aan eigenlijk :D Vriend heeft xbox met fifa21 en ik ben eerder videoland/netflix verslaafd, maar als ik eens in een gekke bui ben dan ga ik simsen.

O ja rocketleague :r
pi_197334756
Deze avond Lego undercover (maar dan voor PS want maar 1 set joycons) gekocht en gespeeld met zn twee. Leuke humor!
Nog even wennen aan het samen spelen, dat wel.

Op mijn laptop heb ik nu een aantal games van vroeger. Heerlijke nostalgie. Weer bezig met de myst reeks maar deze periode vaak te moe voor.
  zondag 10 januari 2021 @ 22:43:59 #299
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197335105
Wij willen dit jaar ook in NLD op vakantie (huisje). maar die prijzen?! Krankzinnig!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_197335546
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 22:43 schreef Mariposas het volgende:
Wij willen dit jaar ook in NLD op vakantie (huisje). maar die prijzen?! Krankzinnig!
Het is echt bizar wat er gevraagd wordt voor een huisje in het hoogseizoen!
Wij hebben in oktober gekeken naar een huisje voor twee weken in de zomervakantie. Daar schrokken we zo van! Een vouwwagen kopen stond op de planning voor over een jaar of 2/3. De tussentijd wilden we overbruggen met huisjes/stacaravans/safaritent. Maar we hebben even gerekend: 2 jaar lang 4 weken een huisje huren op een park of grote camping (in zowel de meivakantie als de zomervakantie) was even duur als een nieuwe vouwwagen.

Wij hebben inmiddels een nieuwe vouwwagen :D
pi_197337320
Allemaal aan de vouwwagen! :)

Wij hebben dus Zweden in de planning (in huisjes) en in Nederland weg met de vouwwagen is plan B.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')