quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:47 schreef Nanukerst het volgende: Ik heb mail van desbetreffende docent.
Of ik niet meer op de achtergrond zijn bed wil verschonen tijdens de online les, dan raakt de puber zo afgeleid.
![]()
Sjaak liet gister zijn hele letterdoos vallenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 00:10 schreef vencodark het volgende:
Mijn zoon raakt afgeleid door zijn eigen gedachten en vragen:
Bezig met rekenen:
“Mam, een tweeling is toch op dezelfde dag jarig”?
En tig keer zijn potlood of gun laten vallen.
oei.. en dat moet dan ook weer gesorteerd zeker..quote:Op vrijdag 8 januari 2021 07:28 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Sjaak liet gister zijn hele letterdoos vallenzijn meer dan 300 van die lettertjes
Hier ook zo eentje.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 00:10 schreef vencodark het volgende:
Mijn zoon raakt afgeleid door zijn eigen gedachten en vragen:
Bezig met rekenen:
“Mam, een tweeling is toch op dezelfde dag jarig”?
En tig keer zijn potlood of gum laten vallen.
Oei. Nog extra tips gekregen? Is het gewoon de bouw, of zit er iets achter?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:10 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh en jongste was bij de ggd gister voor groep 2 onderzoek. Ondergewicht weer..we moeten over 3 mnd nogmaals meten..
Dat lijkt me niet de bedoeling. Ik heb uiteindelijk, na twee weken en een dalende stemming in huis, ze nog maar een deel van het werk laten maken. We doen wat we kunnen. (tijdens onze volledige lockdown vorig jaar)quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:26 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hier hebben ze zoveel werk gekregen dat ze echt elke dag tot na schooltijd bezig zijn..
Ja, dat inderdaad. Met van alles is hij afgeleid. Dat heeft hij toch al over zich hoor.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:16 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hier ook zo eentje.
Nu heeft hij niet elke dat een instructie moment, dus dan begin je ook wat losjes. Op school krijgt hij er minder de kans voor dan thuis. Al is het werktempo daardoor wel laag.
Levert ook frustratie op bij de rekentempo taken. Als je dan in 1,5 minuut zoveel mogelijk moet rekenen en je bent een halve minuut aan het denken over de mus in de tuin, dan haal je het nooit. Hij is slim zat, alleen tempo![]()
Hier maandag en dinsdag een half uur instructie. Vrijdag een hulp-halfuurtje. Rest van de week iets voor rekenen, taalsoftware, zinsontleden, taalkaart, nieuwsbegrip en zijn pluswerk. Allemaal in eigen planning. Juf zit in hang out voor vragen.
Volgende week elke week ook om 1 uur een klassikaal moment, dan is het werk meestal wel af. Dus wordt dan de overgang van school naar vrij.
Hier zegt de meester elke dag dat ze 14:00 moeten stoppen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:26 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hier hebben ze zoveel werk gekregen dat ze echt elke dag tot na schooltijd bezig zijn..
en nee geen tips.
Mag ik vragen wat ‘ie woog? Bij welke lengte? Weet je dat?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:10 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh en jongste was bij de ggd gister voor groep 2 onderzoek. Ondergewicht weer..we moeten over 3 mnd nogmaals meten..
ja 19,1 kg bij 122 cm..quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:36 schreef Malteser het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat ‘ie woog? Bij welke lengte? Weet je dat?
Is bij mij ook zo en dat zal bij de meeste zo zijn maar tóch gaat dat rekenen nog niet echt. Of wellicht kan hij dan qua afleiding minder hebben...Hij is nu alleen beneden aan het werk en Z. en ik zijn naar boven. Wellicht dat dit helpt.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:33 schreef amaranta het volgende:
Volgens mij is je brein ‘s morgens juist scherper.
Wij plannen (Cito)toetsen altijd ook aan het begin van de ochtend
L zit al in groep 3.. Maar de groep 2 afspraak was uitgesteld vanwege corona..quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:53 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ah oké. Dank! Ben heel benieuwd naar de afspraak van Twix, die zit ook in groep 2.
Hier beginnen ze met een half uur lezen. Even rust in de klas. Daarna gaan ze serieus aan de slag. Dat doen we thuis ook maar. Voor D de omslag van vrij naar werktijd. Hoor ook wel ouders die om half 9 een blokje om doen alsof ze naar school gaan. Sommige kinderen hebben baat bij zo'n standaard wisselmoment.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:33 schreef amaranta het volgende:
Volgens mij is je brein ‘s morgens juist scherper.
Wij plannen (Cito)toetsen altijd ook aan het begin van de ochtend
Niet bepaald klein voor de leeftijd toch?quote:
Sorry, maarquote:Op donderdag 7 januari 2021 22:47 schreef Nanukerst het volgende:
Ik heb mail van desbetreffende docent.Of ik niet meer op de achtergrond zijn bed wil verschonen tijdens de online les, dan raakt de puber zo afgeleid.
Oh, dat voorlezen is wel een goed idee. Ik lees A. nog steeds elke avond voor dus wellicht een goed focus-start voor rekenen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:17 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hier beginnen ze met een half uur lezen. Even rust in de klas. Daarna gaan ze serieus aan de slag. Dat doen we thuis ook maar. Voor D de omslag van vrij naar werktijd. Hoor ook wel ouders die om half 9 een blokje om doen alsof ze naar school gaan. Sommige kinderen hebben baat bij zo'n standaard wisselmoment.
Hij is iets boven gemiddeld, maar niet veel (ook al 6 jaar en 3mnd). Maar werkt t nu niet net als bij volwassenen? Dat bij een bepaalde lengte een bepaald gewicht hoort en leeftijd daarbij minder relevant is? (oh nee, dat bmi wat goed is verschilt ook, zal ook aan de leeftijd liggen hmm..)quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:25 schreef Elleska het volgende:
[..]
Niet bepaald klein voor de leeftijd toch?
De lengte trekt de BMI curves van het CB ook flink naar beneden merk ik bij L
Beetje jammer dat het CB geen losse gewichtscurve gebruikt maar alleen een gecombineerde met lengte. Want als ik voor L de WHO gewichtscurve pak dan zit hij gewoon netjes rond het gemiddelde. Het afwijkende zit hem dus niet in gewicht maar in lengte, wat ook niet zo gek is met lengte rond de p97.
Dat is misschien wel een verstandige en logische gedachte. Dan zouden ze pas in maart weer naar school gaan.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:35 schreef exode het volgende:
Pippen, wij gaan uit van tot en met de februari vakantie eerlijk gezegd. Deels zodat het alleen maar mee kan vallen en inderdaad deels vanwege de cijfers. Ook omdat die Britse variant nog steeds niet duidelijk is qua besmettelijkheid bij kinderen.
B heeft vandaag zelfs zijn extra rekentaken gemaakt, het is een enorme stuiterbal, hij hangt in allerlei houdingen terwijl hij schoolwerk maakt, maar hij doet het wel. Hij vindt rekenen enorm leuk en dat is handig want zijn moeders zijn minder goed met cijfers
De switch lite speel je alleen op de bank terwijl je naar het schermpje tuurt. Met die andere kun je ook beweeg-games doen voor de tv. Met de lite speel je alleen (of met andere lite gebruikers) en met de gewone switch kan je samen spelen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 11:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de switch vs de switch lite? Mijn man opperde die lite. Maar zie voor de lite dingen over dat je net wat functies mist.
Al is een tweedehands PS4 ook nog een optie.. Maar eens met de jongens overleggen wat ze willen. (en ze gaan zelf extra spellen betalen).
Dan zijn wij de tv nog vaker kwijtquote:Op vrijdag 8 januari 2021 11:02 schreef exode het volgende:
De lite is alleen een handheld toch? Dat was voor mij al reden genoeg om ¤ 100 meer te betalen.
Ik wilde vooral niet dat B in zijn eentje naar een schermpje tuurt, dat ie al genoeg op zijn tablet. Wij hebben de switch echt als familie games ding gekocht.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 11:05 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dan zijn wij de tv nog vaker kwijt
Maar dan kopen we er ook gewoon 2. Zijn ze allebei zoet
Bij kinderen speelt leeftijd inderdaad ook mee. Het hangt natuurlijk ook allemaal met elkaar samen maar wanneer lengte de uitschieter is vind ik het raar om over ondergewicht te spreken.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:47 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Hij is iets boven gemiddeld, maar niet veel (ook al 6 jaar en 3mnd). Maar werkt t nu niet net als bij volwassenen? Dat bij een bepaalde lengte een bepaald gewicht hoort en leeftijd daarbij minder relevant is? (oh nee, dat bmi wat goed is verschilt ook, zal ook aan de leeftijd liggen hmm..)
Nice!!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 11:56 schreef BE het volgende:
Switch en Ringfit-package onderweg!![]()
Vond dat ik mezelf wel een kadootje mocht geven.
Leuk!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 11:56 schreef BE het volgende:
Switch en Ringfit-package onderweg!![]()
Vond dat ik mezelf wel een kadootje mocht geven.
Hier loopt de BSO-rekening gewoon door, ook de KOT krijgen we gewoon.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:52 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dat is misschien wel een verstandige en logische gedachte. Dan zouden ze pas in maart weer naar school gaan.![]()
Nou ja, het komt wel goed. Dan krijgen ze van het geld dat we aan BSO uitsparen een Switch voor hun verjaardag.
Kun je geloof ik uit zetten in je opties.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 12:02 schreef amaranta het volgende:
Even heel iets anders he... maar als ik op de computer naar fok! kom, dan staat er net boven het reactievak een rits foto's. Daar zitten soms echt hele ranzige foto's zitten.
Ik weet het, ik kies er zelf voor om geen betaald account te hebben. Maar het zijn echt soms vreemde 'random pica van de dag' . Vaak ook seksueel getint.
OMG, Zo Veel Herhaling inderdaad! Ik kan me wel voorstellen dat ze de aandacht er niet goed bij kunnen houden.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:35 schreef Hupje het volgende:
Zolang ik tijd heb om J te begeleiden, gaat het prima. Wel snel afgeleid, maar verder geen problemen. Zodra ik in een andere kamer zit te videobellen, heeft hij ruzie met papa omdat hij niet werkt en papa stoortDan maar verplicht achter mijn tablet uit het zicht werken.
En eigenlijk snap ik het ook wel, wat veel saaie herhaling.
Het worden lange weken...
Ja, ranzig he!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 12:02 schreef amaranta het volgende:
Even heel iets anders he... maar als ik op de computer naar fok! kom, dan staat er net boven het reactievak een rits foto's. Daar zitten soms echt hele ranzige foto's zitten.
Ik weet het, ik kies er zelf voor om geen betaald account te hebben. Maar het zijn echt soms vreemde 'random pica van de dag' . Vaak ook seksueel getint.
Je krijgt de eigen bijdrage aan de kinderopvang terug, net als vorig jaar.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 12:16 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Hier loopt de BSO-rekening gewoon door, ook de KOT krijgen we gewoon.
Joh, wist ik helemaal niet! Vorige lockdown maakten we geen gebruik van BSO. Wordt dit aan het einde van het jaar verrekend?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 12:25 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Je krijgt de eigen bijdrage aan de kinderopvang terug, net als vorig jaar.
Afhankelijk van hoeveel kinderen je hebt, hoeveel uren je normaal afneemt en hoe hoog je inkomen is, is dat toch wel een leuk bedrag als dit grapje weer drie maanden gaat duren.
Eerder wel waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 12:28 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Joh, wist ik helemaal niet! Vorige lockdown maakten we geen gebruik van BSO. Wordt dit aan het einde van het jaar verrekend?
Ja, maar daarvoor loopt hij bij de kinderarts. Hij is 1,02 en weegt nog geen 15 kilo.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:55 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
L zit al in groep 3.. Maar de groep 2 afspraak was uitgesteld vanwege corona..
verwacht je hem ook op ondergewicht?
gelukt,dankjequote:Op vrijdag 8 januari 2021 12:22 schreef BE het volgende:
[..]
Ja, ranzig he!
Je kan het uitzetten in je profiel. settings
Rechts bovenaan en dan 'overig' en dan 'verberg frontpage items', dacht ik.
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 12:28 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Joh, wist ik helemaal niet! Vorige lockdown maakten we geen gebruik van BSO. Wordt dit aan het einde van het jaar verrekend?
Dit dus. En je krijgt het ook terug als je nu gebruik maakt van noodopvang.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 12:33 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Eerder wel waarschijnlijk.
Het ligt er natuurlijk eerst aan wanneer de lockdown is afgelopen.
De techniek om te bepalen wie hoeveel geld terug krijgt en dit vervolgens te betalen is er nu al, dus het zal niet zo lang hoeven te duren.
Stel dat de lockdown tot eind februari duurt, denk ik dat het in april ergens wordt uitgekeerd.
Je krijgt er vanzelf bericht over.
Hebben die zolderkamerfokkers ook eens wat leuks te zienquote:Op vrijdag 8 januari 2021 12:02 schreef amaranta het volgende:
Die weten vast wel andere pagina’s dan fok! daarvoor 😇quote:Op vrijdag 8 januari 2021 12:51 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hebben die zolderkamerfokkers ook eens wat leuks te zien
Ik denk dat ie switch lite heet omdat het er verder wel het zelfde uit ziet en er in principe de zelfde spellen op kunnen. Dat ze het daarom soort van de zelfde naam willen laten hebben.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 12:49 schreef Aure het volgende:
Ik weet dat jullie al een onderwerp verder zijn maar ik snap dus echt niet waarom de switch lite switch heet als ie niet kan switchenwant het is inderdaad alleen een handheld en de switch heet juist zo omdat je kan switchen tussen handheld en tvconsole
dat wilde ik nog even kwijt
Typisch nintendo nes, snes, ds, 3ds, DSi XL, new ds, ds lite etc etcquote:Op vrijdag 8 januari 2021 12:49 schreef Aure het volgende:
Ik weet dat jullie al een onderwerp verder zijn maar ik snap dus echt niet waarom de switch lite switch heet als ie niet kan switchenwant het is inderdaad alleen een handheld en de switch heet juist zo omdat je kan switchen tussen handheld en tvconsole
dat wilde ik nog even kwijt
Wij konden er de vliegtickets van kopen voor ons gezin om naar de canarische eilanden te vliegen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 12:25 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Je krijgt de eigen bijdrage aan de kinderopvang terug, net als vorig jaar.
Afhankelijk van hoeveel kinderen je hebt, hoeveel uren je normaal afneemt en hoe hoog je inkomen is, is dat toch wel een leuk bedrag als dit grapje weer drie maanden gaat duren.
Ja, alleen kan ik er bij alles wat je hier noemt wel in komen. Maar een handheld die niet kan switchen wel een switch noemen alleen op uiterlijk, dat gaat er bij mij niet inquote:Op vrijdag 8 januari 2021 13:47 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Typisch nintendo nes, snes, ds, 3ds, DSi XL, new ds, ds lite etc etc
Ik vond het ook verwarrend.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 14:09 schreef Aure het volgende:
[..]
Ja, alleen kan ik er bij alles wat je hier noemt wel in komen. Maar een handheld die niet kan switchen wel een switch noemen alleen op uiterlijk, dat gaat er bij mij niet in
En nu zitten we in een nieuwe lockdown. Bedankt he.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 14:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wij konden er de vliegtickets van kopen voor ons gezin om naar de canarische eilanden te vliegen.
Die heb ik deels daar uitgezeten.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 14:32 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
En nu zitten we in een nieuwe lockdown. Bedankt he.
Ik snap er ook werkelijk niets meer van.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:38 schreef laziness het volgende:
Dus de noodopvang puilt uit want iedereen is plots cruciaal, de lockdown gaat nog langer duren zo en ouders krijgen erg geld op toe want iedereen krijgt zijn eigen bijdrage terug. Top geregeld wel
Iedereen die opvang betaalt krijgt het terug en er wordt niet gekeken of je kind nu thuis zit of naar de noodopvang gaat.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:45 schreef vencodark het volgende:
Ik heb het gemist maar waarom krijgen mensen hun eigen bijdrage terug? Omdat de nood opvang ‘nodig’ is ivm ‘cruciale’ beroepen of functies?
Ik zet het tussen haakjes voor degene die ‘nood’ nogal als ruim begrip nemen. Niet iemand hier hoor.
Omdat 'lockdown'. Maar ik vind het echt slecht dat al die mensen die nu ineens ook 'cruciaal' zijn alsnog hun geld terug krijgen. Voelt voor mij een beetje als lekker doorwerken en tóch cashen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:45 schreef vencodark het volgende:
Ik heb het gemist maar waarom krijgen mensen hun eigen bijdrage terug? Omdat de nood opvang ‘nodig’ is ivm ‘cruciale’ beroepen of functies?
Ik zet het tussen haakjes voor degene die ‘nood’ nogal als ruim begrip nemen. Niet iemand hier hoor.
Dat wist ik niet. Wat belachelijk dit, werkt lekker mee aan de langer durende lockdown..quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:48 schreef laziness het volgende:
[..]
Iedereen die opvang betaalt krijgt het terug en er wordt niet gekeken of je kind nu thuis zit of naar de noodopvang gaat.
Als ze niet in een cruciaal beroep werken niet. De regels zijn vrij duidelijk.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:52 schreef exode het volgende:
Ik vind de reacties wel wat kort door de bocht. Ik ken meerdere mensen die het nu gewoon echt niet redden met onwelwillende managers en/of werkgevers. Die raken hun baan dus gewoon kwijt, dat zijn geen bloedzuigers of Corona ontkenners of wat dan ook.
Is dat dan ook nood?
Nee hoor, ook bij lockdown 1 was het maar 1 ouder.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:52 schreef Aure het volgende:
Tijdens de eerste lockdown moest je geloof ik ook allebei een cruciaal beroep hebben en nu nog maar één ouder toch? En op een of andere manier kon men het in de eerste lockdown ook beter opbrengen om de kinderen thuis te houden geloof ik. Dat zie ik tenminste ook bij mijn zwager en schoonzus. Die werken heel strikt genomen beide in cruciale sectoren maar als je inzoomt op hun functies kan dat prima vanuit huis. En dat doen ze geloof ik ook wel, maar 't kind gaat dus wel naar noodopvang omdat dat fijner werken is
Klopt, maar daar hebben die ouders nu niets aan. Ik heb een enorm welwillende werkgever, maar dat is best een luxe.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:28 schreef laziness het volgende:
Er is een deel dat het wegens onwelwillende werkgevers nodig heeft. Die werkgevers moeten aangepakt. Controle en hoge boetes maar dat is aan de overheid.
En dan is er een deel die gewoon geen zin heeft in gedoe en daarom hun kind weg brengt en er dadelijk geld op toe krijgt. Dat vind ik een vrij dikke vinger naar hen die zich in alle bochten wringen om het wel zelf op te vangen.
Tijdens de eerste golf mocht dat namelijk wel dus het is vast niet alleen maar brutaliteit maar ook deels onwetendheid dat de regels nu anders zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:01 schreef laziness het volgende:
Hier moesten ze zelfs rond mailen dat als je niet aangemeld bent, ze je gaan weigeren. Hoe brutaal zijn mensen??
Nee hoor. Kindcentrum hier heeft altijd gezegd dat je aan moet melden. Je moet toch weten hoeveel personeel je in moet zetten?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:52 schreef Elleska het volgende:
[..]
Tijdens de eerste golf mocht dat namelijk wel dus het is vast niet alleen maar brutaliteit maar ook deels onwetendheid dat de regels nu anders zijn.
Wij kregen gisteren nog een mail dat je tot een dag van tevoren kan melden of je gebruik wil maken van de noodopvang (maar wel liefst zsm uiteraard).quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:55 schreef laziness het volgende:
[..]
Nee hoor. Kindcentrum hier heeft altijd gezegd dat je aan moet melden. Je moet toch weten hoeveel personeel je in moet zetten?
ah wacht het is op verschillende manieren te lezen. je bedoeld aanmelden voor de dag?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:55 schreef laziness het volgende:
[..]
Nee hoor. Kindcentrum hier heeft altijd gezegd dat je aan moet melden. Je moet toch weten hoeveel personeel je in moet zetten?
Klopt, nu kun je alleen KDV/BSO-noodopvang krijgen voor de dagen/uren van je contract.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:57 schreef Elleska het volgende:
[..]
ah wacht het is op verschillende manieren te lezen. je bedoeld aanmelden voor de dag?
Ik bedoel dat bij de eerste golf bij de opvang terecht kon wanneer de kinderen daar niet stonden ingeschreven/aangemeld.
Men dumpt hun kind zonder aanmelding vooraf. Ik vind dat zelfs meer dan brutaal maar asociaal.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:57 schreef Elleska het volgende:
[..]
ah wacht het is op verschillende manieren te lezen. je bedoeld aanmelden voor de dag?
Ik bedoel dat bij de eerste golf bij de opvang terecht kon wanneer de kinderen daar niet stonden ingeschreven/aangemeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |