abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197278071
Hier weer verder over thuisonderwijs, Teams en Google meet struggles, winter, kinderen, schoonmoeders, lockdowns of juist iets luchtigs.

We're all in this together O+ :*.
  donderdag 7 januari 2021 @ 23:18:22 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197278290
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:47 schreef Nanukerst het volgende: Ik heb mail van desbetreffende docent. :D Of ik niet meer op de achtergrond zijn bed wil verschonen tijdens de online les, dan raakt de puber zo afgeleid. :D
:o Srsly?
pi_197278963
Mijn zoon raakt afgeleid door zijn eigen gedachten en vragen:
Bezig met rekenen:
“Mam, een tweeling is toch op dezelfde dag jarig”?

En tig keer zijn potlood of gum laten vallen. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 08-01-2021 07:53:49 ]
pi_197280255
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 00:10 schreef vencodark het volgende:
Bezig met rekenen:

En tig keer zijn potlood of gun laten vallen. :')
Sjaak liet gister zijn hele letterdoos vallen *O* zijn meer dan 300 van die lettertjes *O*
pi_197280474
Dat potlood laten vallen is herkenbaar.. Tijdens online dictee moest oudste wel 5 keer naar de grond om m op te rapen.. En het dictee had maar 10 woorden..en de gum is standaard kwijt.
Oh en tijdens de les uitgelegd gekregen hoe je 22x9 kunt uitrekenen (20 x 9 en dan 2 x 9 erbij) in schrift steeds uitschrijven.. In de les nog 10 van die sommen geoefend. Moet ze later in haar boek ook zulke sommen zegt ze dat ze die écht niet kan. (je kan toch niet zomaar in je schrift méér dan alleen het antwoord schrijven en kladpapier kwam écht niet in haar op)
pi_197280478
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 07:28 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Sjaak liet gister zijn hele letterdoos vallen *O* zijn meer dan 300 van die lettertjes *O*
oei.. en dat moet dan ook weer gesorteerd zeker..
pi_197280498
oh en jongste was bij de ggd gister voor groep 2 onderzoek. Ondergewicht weer..we moeten over 3 mnd nogmaals meten..
pi_197280537
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 00:10 schreef vencodark het volgende:
Bezig met rekenen:

En tig keer zijn potlood of gum laten vallen. :')
Hier ook zo eentje.
Nu heeft hij niet elke dat een instructie moment, dus dan begin je ook wat losjes. Op school krijgt hij er minder de kans voor dan thuis. Al is het werktempo daardoor wel laag.
Levert ook frustratie op bij de rekentempo taken. Als je dan in 1,5 minuut zoveel mogelijk moet rekenen en je bent een halve minuut aan het denken over de mus in de tuin, dan haal je het nooit. Hij is slim zat, alleen tempo :X

Hier maandag en dinsdag een half uur instructie. Vrijdag een hulp-halfuurtje. Rest van de week iets voor rekenen, taalsoftware, zinsontleden, taalkaart, nieuwsbegrip en zijn pluswerk. Allemaal in eigen planning. Juf zit in hang out voor vragen.
Volgende week elke week ook om 1 uur een klassikaal moment, dan is het werk meestal wel af. Dus wordt dan de overgang van school naar vrij.
pi_197280542
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:10 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh en jongste was bij de ggd gister voor groep 2 onderzoek. Ondergewicht weer..we moeten over 3 mnd nogmaals meten..
Oei. Nog extra tips gekregen? Is het gewoon de bouw, of zit er iets achter?
pi_197280587
Hier hebben ze zoveel werk gekregen dat ze echt elke dag tot na schooltijd bezig zijn..
en nee geen tips. Denk dat het bouw is in combinatie met lactoseintolerantie, vaak buikpijn en niet van eten houden (legt koek bijv ook na 1 hap weg..). Maar een groeispurtje kan ook, want heb t idee dat ie ineens langer is geworden. Hij is wel vrolijk en energiek verder..
pi_197280643
Oja, lactoseintollerantie. Als volwassene is het gedoe, maar bij kinderen een stuk vervelender. Vriendinnetje van jongste had dat ook. Al een smalle bouw van nature (gezien ouders en zusjes) en dan nog regelmatig last of weerstand tegen eten.
Hoop dat de jouwe er ook overheen groeit net zoals zij.
pi_197280666
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:26 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hier hebben ze zoveel werk gekregen dat ze echt elke dag tot na schooltijd bezig zijn..
Dat lijkt me niet de bedoeling. Ik heb uiteindelijk, na twee weken en een dalende stemming in huis, ze nog maar een deel van het werk laten maken. We doen wat we kunnen. (tijdens onze volledige lockdown vorig jaar)

Ze gaan hier nog steeds naar school. Duim duim dat ze open kunnen blijven.
Met een meidenkwartet
pi_197280887
ik duim met je mee!
pi_197281133
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:16 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Hier ook zo eentje.
Nu heeft hij niet elke dat een instructie moment, dus dan begin je ook wat losjes. Op school krijgt hij er minder de kans voor dan thuis. Al is het werktempo daardoor wel laag.
Levert ook frustratie op bij de rekentempo taken. Als je dan in 1,5 minuut zoveel mogelijk moet rekenen en je bent een halve minuut aan het denken over de mus in de tuin, dan haal je het nooit. Hij is slim zat, alleen tempo :X

Hier maandag en dinsdag een half uur instructie. Vrijdag een hulp-halfuurtje. Rest van de week iets voor rekenen, taalsoftware, zinsontleden, taalkaart, nieuwsbegrip en zijn pluswerk. Allemaal in eigen planning. Juf zit in hang out voor vragen.
Volgende week elke week ook om 1 uur een klassikaal moment, dan is het werk meestal wel af. Dus wordt dan de overgang van school naar vrij.
Ja, dat inderdaad. Met van alles is hij afgeleid. Dat heeft hij toch al over zich hoor.
En ik vind het ergens wel onhandig dat hij ‘s morgens eerst aan rekenen moet werken en dán taal.
Zijn brein is in de ochtend blijkbaar nog niet zo scherp voor sommen. Bij de vorige lockdown had hij niet zo vaak en strak video les dus kon je het thuiswerk zelf inplannen.
Daarbij deden we altijd sommen later op de ochtend of zelfs na de lunch pas.
Ach, wie weet is het wennen. Ik weet niet of ik in groep 4 al zoveel thuis moest doen qua pagina’s maken en hij is nog geen 8.
Denk dat het niet zo gek is dat sommige kinderen daar nog wat meer in moeten groeien. :)
pi_197281203
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:26 schreef watmoetikkiezen het volgende:
en nee geen tips.
Hier zegt de meester elke dag dat ze 14:00 moeten stoppen.
Maar ja, gisteren had A. even een nervous break-down en hij was bij oma ipv thuis.
Toen heb ik hem wel even een half uurtje de laatste 2 pagina’s laten afmaken. Iets opschuiven is niet erg maar het wordt lastiger als het huiswerk qua denken of schrijven teveel tijd inneemt.
Zonde is dat.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 09:33:42 #16
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197281234
Volgens mij is je brein ‘s morgens juist scherper.
Wij plannen (Cito)toetsen altijd ook aan het begin van de ochtend
pi_197281272
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:10 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Mag ik vragen wat ‘ie woog? Bij welke lengte? Weet je dat?
pi_197281350
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:36 schreef Malteser het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat ‘ie woog? Bij welke lengte? Weet je dat?
ja 19,1 kg bij 122 cm..
pi_197281376
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:33 schreef amaranta het volgende:
Is bij mij ook zo en dat zal bij de meeste zo zijn maar tóch gaat dat rekenen nog niet echt. Of wellicht kan hij dan qua afleiding minder hebben...Hij is nu alleen beneden aan het werk en Z. en ik zijn naar boven. Wellicht dat dit helpt. :)
pi_197281491
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:42 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

ja 19,1 kg bij 122 cm..
Ah oké. Dank! Ben heel benieuwd naar de afspraak van Twix, die zit ook in groep 2.
pi_197281501
B gaat gelukkig steeds beter met zijn schoolwerk en kan steeds meer zelfstandig. Hij vindt het alleen lastig om zich te concentreren met Juul om zich heen.
Gisteren was ik met de kinderen bij mijn moeder, dat was wel echt een goed idee. Mijn moeder ging keutelen met Juul en ik kon met B bezig zijn en zelfs werken. Mijn moeder was ook helemaal blij. O+

Vandaag merk ik wel dat het einde week is, we zijn allemaal moe en wat sneller geirriteerd.
pi_197281516
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:53 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ah oké. Dank! Ben heel benieuwd naar de afspraak van Twix, die zit ook in groep 2.
L zit al in groep 3.. Maar de groep 2 afspraak was uitgesteld vanwege corona..
verwacht je hem ook op ondergewicht?

[ Bericht 3% gewijzigd door watmoetikkiezen op 08-01-2021 10:01:01 ]
pi_197281791
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:33 schreef amaranta het volgende:
Hier beginnen ze met een half uur lezen. Even rust in de klas. Daarna gaan ze serieus aan de slag. Dat doen we thuis ook maar. Voor D de omslag van vrij naar werktijd. Hoor ook wel ouders die om half 9 een blokje om doen alsof ze naar school gaan. Sommige kinderen hebben baat bij zo'n standaard wisselmoment.
pi_197281869
B doet alles in de ochtend voor school. Dan kan hij de hele middag spelen, is zijn argument. En dat snap ik wel want Juul slaapt 2 uur in de middag en dan kan hij alleen spelen zonder zijn zusje of met ons een spel of zo doen.
Ik schop hem wel vaak 's middags naar buiten, even steppen, fietsen of naar de speeltuin. Hij heeft veel energie en als dat er niet uitgaat, slaapt ie 's avonds om 22:00 een keer.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:23:08 #25
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197281883
Herkenbaar hoor, de concentratiespan bij een 7-jarige. Hij maakt een enkele som, laat een potlood vallen, ziet een kat lopen, een vogel vliegen, oeh lego, hee mijn potlood, ohhh HET SNEEUWT, ohja de som, oehhhh de poes, en dat dan keer 100 in een uur. Volgens mij is het juist zo dat ieders brein anders werkt, en dat je daarom niet kan stellen dat de ochtend altijd het beste moment is. Maar wij mikken altijd op zo stressvrij leven, dus ik vind het wel prima.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:24:19 #26
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197281898
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 23:18 schreef BE het volgende:

[..]

:o Srsly?
Ja! :D
pi_197281922
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:42 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

ja 19,1 kg bij 122 cm..
Niet bepaald klein voor de leeftijd toch?
De lengte trekt de BMI curves van het CB ook flink naar beneden merk ik bij L

Beetje jammer dat het CB geen losse gewichtscurve gebruikt maar alleen een gecombineerde met lengte. Want als ik voor L de WHO gewichtscurve pak dan zit hij gewoon netjes rond het gemiddelde. Het afwijkende zit hem dus niet in gewicht maar in lengte, wat ook niet zo gek is met lengte rond de p97.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 10:28:05 #28
426493 crew  PippenScottie
pi_197281957
Week een is wonderwel goed verlopen.
De oudste Pippie (7) heeft haar huiswerk elke dag af kunnen krijgen. Ze treuzelt veel, maar we laten haar maar. Ze kan het makkelijk, maar ze moet zichzelf maar leren het ook gewoon snel te doen. Het komt wel af en het gaat goed. 's Middags speelt ze met vriendinnetjes.

De jongste verveelde zich veel, maar die redt zich ook wel. Ze kan sinds vandaag ook op Gynzy en ze gaat helemaal los. Ze zit in groep twee, maar ze is echt toe aan meer uitdaging. Cijfers, lezen, typen. En zolang ze op haar iPad mag laat ze zelfs de kat met rust. Ook voor de jongste Pippie doen we ons best dat ze regelmatig vriendinnetjes ziet. Daar heeft ze op dit moment toch het meest baat bij.

Mevrouw Pippen en ik hebben ook prima door kunnen werken.

Ik ga er overigens vanuit dat de scholen minstens een maand, in plaats van twee weken, dicht zijn. Niets in de cijfers over besmettingen, opnames en IC capaciteit rechtvaardigt om maatregelen te versoepelen.
My friends all drive horses
pi_197282009
We komen er net achter dat D zijn taalsoftware minder dingen aanbied dan zijn klasgenootjes. Hij kreeg een standje van juf, maar als het er niet staat, kun je het ook niet maken.

Ik denk nog een uurtje, dan is het wel weekend..
pi_197282018
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:47 schreef Nanukerst het volgende:
Ik heb mail van desbetreffende docent. :D Of ik niet meer op de achtergrond zijn bed wil verschonen tijdens de online les, dan raakt de puber zo afgeleid. :D
Sorry, maar :') :') :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197282058
Pippen, wij gaan uit van tot en met de februari vakantie eerlijk gezegd. Deels zodat het alleen maar mee kan vallen en inderdaad deels vanwege de cijfers. Ook omdat die Britse variant nog steeds niet duidelijk is qua besmettelijkheid bij kinderen.

B heeft vandaag zelfs zijn extra rekentaken gemaakt, het is een enorme stuiterbal, hij hangt in allerlei houdingen terwijl hij schoolwerk maakt, maar hij doet het wel. Hij vindt rekenen enorm leuk en dat is handig want zijn moeders zijn minder goed met cijfers :D
pi_197282064
Zolang ik tijd heb om J te begeleiden, gaat het prima. Wel snel afgeleid, maar verder geen problemen. Zodra ik in een andere kamer zit te videobellen, heeft hij ruzie met papa omdat hij niet werkt en papa stoort :') Dan maar verplicht achter mijn tablet uit het zicht werken.
En eigenlijk snap ik het ook wel, wat veel saaie herhaling.
Het worden lange weken...
pi_197282081
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:17 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Hier beginnen ze met een half uur lezen. Even rust in de klas. Daarna gaan ze serieus aan de slag. Dat doen we thuis ook maar. Voor D de omslag van vrij naar werktijd. Hoor ook wel ouders die om half 9 een blokje om doen alsof ze naar school gaan. Sommige kinderen hebben baat bij zo'n standaard wisselmoment.
Oh, dat voorlezen is wel een goed idee. Ik lees A. nog steeds elke avond voor dus wellicht een goed focus-start voor rekenen. :)
Ik had al wel even het rekenen met hem bekeken.
En wat het idiote is (en ik dus echt de kriebels van krijg qua geduld): hij weet ineens de meeste simpele en herhalende sommen niet meer.
Of begrijpt ineens de opdracht, waar al weken (maanden?) aan gewerkt is niet meer. }:|
Alsof hij de afgelopen tijd überhaupt niet naar school is geweest.
Van het weekend echt even mee oefenen want ik merk dat ik er even met hem rustig aandacht aan moet besteden. :)
Oefenen, oefenen, anders raakt hij nog weleens achter, ben ik bang. -O-
Overigens had ik vroeger ook een pesthekel aan rekenen en ben er nog geen ster in. :')
pi_197282185
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:25 schreef Elleska het volgende:

[..]

Niet bepaald klein voor de leeftijd toch?
De lengte trekt de BMI curves van het CB ook flink naar beneden merk ik bij L

Beetje jammer dat het CB geen losse gewichtscurve gebruikt maar alleen een gecombineerde met lengte. Want als ik voor L de WHO gewichtscurve pak dan zit hij gewoon netjes rond het gemiddelde. Het afwijkende zit hem dus niet in gewicht maar in lengte, wat ook niet zo gek is met lengte rond de p97.
Hij is iets boven gemiddeld, maar niet veel (ook al 6 jaar en 3mnd). Maar werkt t nu niet net als bij volwassenen? Dat bij een bepaalde lengte een bepaald gewicht hoort en leeftijd daarbij minder relevant is? (oh nee, dat bmi wat goed is verschilt ook, zal ook aan de leeftijd liggen hmm..)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 10:52:48 #35
pi_197282250
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:35 schreef exode het volgende:
Pippen, wij gaan uit van tot en met de februari vakantie eerlijk gezegd. Deels zodat het alleen maar mee kan vallen en inderdaad deels vanwege de cijfers. Ook omdat die Britse variant nog steeds niet duidelijk is qua besmettelijkheid bij kinderen.

B heeft vandaag zelfs zijn extra rekentaken gemaakt, het is een enorme stuiterbal, hij hangt in allerlei houdingen terwijl hij schoolwerk maakt, maar hij doet het wel. Hij vindt rekenen enorm leuk en dat is handig want zijn moeders zijn minder goed met cijfers :D
Dat is misschien wel een verstandige en logische gedachte. Dan zouden ze pas in maart weer naar school gaan. :{

Nou ja, het komt wel goed. Dan krijgen ze van het geld dat we aan BSO uitsparen een Switch voor hun verjaardag.
pi_197282344
Heeft iemand hier ervaring met de switch vs de switch lite? Mijn man opperde die lite. Maar zie voor de lite dingen over dat je net wat functies mist.
Al is een tweedehands PS4 ook nog een optie.. Maar eens met de jongens overleggen wat ze willen. (en ze gaan zelf extra spellen betalen).
pi_197282361
De lite is alleen een handheld toch? Dat was voor mij al reden genoeg om ¤ 100 meer te betalen.
pi_197282387
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de switch vs de switch lite? Mijn man opperde die lite. Maar zie voor de lite dingen over dat je net wat functies mist.
Al is een tweedehands PS4 ook nog een optie.. Maar eens met de jongens overleggen wat ze willen. (en ze gaan zelf extra spellen betalen).
De switch lite speel je alleen op de bank terwijl je naar het schermpje tuurt. Met die andere kun je ook beweeg-games doen voor de tv. Met de lite speel je alleen (of met andere lite gebruikers) en met de gewone switch kan je samen spelen.
pi_197282398
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:02 schreef exode het volgende:
De lite is alleen een handheld toch? Dat was voor mij al reden genoeg om ¤ 100 meer te betalen.
Dan zijn wij de tv nog vaker kwijt :D

Maar dan kopen we er ook gewoon 2. Zijn ze allebei zoet ;)
pi_197282425
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:05 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Dan zijn wij de tv nog vaker kwijt :D

Maar dan kopen we er ook gewoon 2. Zijn ze allebei zoet ;)
Ik wilde vooral niet dat B in zijn eentje naar een schermpje tuurt, dat ie al genoeg op zijn tablet. Wij hebben de switch echt als familie games ding gekocht.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:16:29 #41
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197282552
Wij hebben 2 woonkamers. De switch is aangesloten op de tv in de andere kamer.
Zoon is de enige die daarop speelt.
pi_197282802
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:47 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Hij is iets boven gemiddeld, maar niet veel (ook al 6 jaar en 3mnd). Maar werkt t nu niet net als bij volwassenen? Dat bij een bepaalde lengte een bepaald gewicht hoort en leeftijd daarbij minder relevant is? (oh nee, dat bmi wat goed is verschilt ook, zal ook aan de leeftijd liggen hmm..)
Bij kinderen speelt leeftijd inderdaad ook mee. Het hangt natuurlijk ook allemaal met elkaar samen maar wanneer lengte de uitschieter is vind ik het raar om over ondergewicht te spreken.

Maargoed wat ik er eigenlijk mee wilde zeggen is dat BMI naast leeftijd ook samenhangt met de lengte waardoor de lengtegroei voor een daling of stijging kan zorgen terwijl het gewicht gewoon stabiel is gebleven.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:56:37 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197283204
Switch en Ringfit-package onderweg! *O*
Vond dat ik mezelf wel een kadootje mocht geven. *)
pi_197283265
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:56 schreef BE het volgende:
Nice!!
Veel plezier

Switch 1 staat op de tv van A aangesloten. Switch 2 ligt ergens op de kamer van T. Die moet nog op haar tv aangesloten worden.

We hebben nog Mario Kart Live circuit in de kast staan.
https://www.google.com/se(...)imgrc=U_k5lpFDvZ1HsM
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:02:48 #45
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197283323
Even heel iets anders he... maar als ik op de computer naar fok! kom, dan staat er net boven het reactievak een rits foto's. Daar zitten soms echt hele ranzige foto's zitten.
Ik weet het, ik kies er zelf voor om geen betaald account te hebben. Maar het zijn echt soms vreemde 'random pica van de dag' . Vaak ook seksueel getint.
pi_197283421
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:56 schreef BE het volgende:
Leuk!
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:16:24 #47
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197283504
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:52 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Dat is misschien wel een verstandige en logische gedachte. Dan zouden ze pas in maart weer naar school gaan. :{

Nou ja, het komt wel goed. Dan krijgen ze van het geld dat we aan BSO uitsparen een Switch voor hun verjaardag.
Hier loopt de BSO-rekening gewoon door, ook de KOT krijgen we gewoon.
pi_197283514
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:02 schreef amaranta het volgende:
Even heel iets anders he... maar als ik op de computer naar fok! kom, dan staat er net boven het reactievak een rits foto's. Daar zitten soms echt hele ranzige foto's zitten.
Ik weet het, ik kies er zelf voor om geen betaald account te hebben. Maar het zijn echt soms vreemde 'random pica van de dag' . Vaak ook seksueel getint.
Kun je geloof ik uit zetten in je opties.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:21:13 #49
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197283581
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:35 schreef Hupje het volgende:
Zolang ik tijd heb om J te begeleiden, gaat het prima. Wel snel afgeleid, maar verder geen problemen. Zodra ik in een andere kamer zit te videobellen, heeft hij ruzie met papa omdat hij niet werkt en papa stoort :') Dan maar verplicht achter mijn tablet uit het zicht werken.
En eigenlijk snap ik het ook wel, wat veel saaie herhaling.
Het worden lange weken...
OMG, Zo Veel Herhaling inderdaad! Ik kan me wel voorstellen dat ze de aandacht er niet goed bij kunnen houden.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:22:53 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197283610
quote:
Ja, ranzig he!
Je kan het uitzetten in je profiel. settings :Y

Rechts bovenaan en dan 'overig' en dan 'verberg frontpage items', dacht ik.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 12:25:17 #51
pi_197283641
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:16 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Hier loopt de BSO-rekening gewoon door, ook de KOT krijgen we gewoon.
Je krijgt de eigen bijdrage aan de kinderopvang terug, net als vorig jaar.

Afhankelijk van hoeveel kinderen je hebt, hoeveel uren je normaal afneemt en hoe hoog je inkomen is, is dat toch wel een leuk bedrag als dit grapje weer drie maanden gaat duren.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:28:18 #52
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197283673
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:25 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Afhankelijk van hoeveel kinderen je hebt, hoeveel uren je normaal afneemt en hoe hoog je inkomen is, is dat toch wel een leuk bedrag als dit grapje weer drie maanden gaat duren.
Joh, wist ik helemaal niet! Vorige lockdown maakten we geen gebruik van BSO. Wordt dit aan het einde van het jaar verrekend?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 12:33:07 #53
pi_197283727
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:28 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Joh, wist ik helemaal niet! Vorige lockdown maakten we geen gebruik van BSO. Wordt dit aan het einde van het jaar verrekend?
Eerder wel waarschijnlijk.

Het ligt er natuurlijk eerst aan wanneer de lockdown is afgelopen.
De techniek om te bepalen wie hoeveel geld terug krijgt en dit vervolgens te betalen is er nu al, dus het zal niet zo lang hoeven te duren.

Stel dat de lockdown tot eind februari duurt, denk ik dat het in april ergens wordt uitgekeerd.

Je krijgt er vanzelf bericht over.
pi_197283770
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:55 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

L zit al in groep 3.. Maar de groep 2 afspraak was uitgesteld vanwege corona..
verwacht je hem ook op ondergewicht?
Ja, maar daarvoor loopt hij bij de kinderarts. Hij is 1,02 en weegt nog geen 15 kilo.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:44:08 #55
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197283894
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:22 schreef BE het volgende:

[..]

Ja, ranzig he!
Je kan het uitzetten in je profiel. settings :Y

Rechts bovenaan en dan 'overig' en dan 'verberg frontpage items', dacht ik.
gelukt,dankje
pi_197283899
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:28 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:33 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Eerder wel waarschijnlijk.

Het ligt er natuurlijk eerst aan wanneer de lockdown is afgelopen.
De techniek om te bepalen wie hoeveel geld terug krijgt en dit vervolgens te betalen is er nu al, dus het zal niet zo lang hoeven te duren.

Stel dat de lockdown tot eind februari duurt, denk ik dat het in april ergens wordt uitgekeerd.

Je krijgt er vanzelf bericht over.
Dit dus. En je krijgt het ook terug als je nu gebruik maakt van noodopvang.
pi_197283955
Ik weet dat jullie al een onderwerp verder zijn maar ik snap dus echt niet waarom de switch lite switch heet als ie niet kan switchen :') want het is inderdaad alleen een handheld en de switch heet juist zo omdat je kan switchen tussen handheld en tvconsole :') dat wilde ik nog even kwijt :P
pi_197283985
quote:
Hebben die zolderkamerfokkers ook eens wat leuks te zien :P
  vrijdag 8 januari 2021 @ 13:08:03 #59
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197284210
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:51 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Hebben die zolderkamerfokkers ook eens wat leuks te zien :P
Die weten vast wel andere pagina’s dan fok! daarvoor 😇
pi_197284384
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:49 schreef Aure het volgende:
Ik weet dat jullie al een onderwerp verder zijn maar ik snap dus echt niet waarom de switch lite switch heet als ie niet kan switchen :') want het is inderdaad alleen een handheld en de switch heet juist zo omdat je kan switchen tussen handheld en tvconsole :') dat wilde ik nog even kwijt :P
Ik denk dat ie switch lite heet omdat het er verder wel het zelfde uit ziet en er in principe de zelfde spellen op kunnen. Dat ze het daarom soort van de zelfde naam willen laten hebben.

Hier hebben ze de gewone switch al ruim voor dat de lite er was. Maar als ik nu moest kiezen zou ik ook voor de gewone gaan. Toch wel leuk dat ze ook samen met vriendjes mario kart kunnen doen en zo ook met andere spellen.

Omdat eerst al vrij snel een joycon het niet meer deed (tweedehands gekocht) heb ik er twee joycons bij gekocht. Uiteindelijk op Ali expres een nieuwe knop besteld en vervangen en hebben nu 4 werkende joycons is wel fijn voor samen spelen.

(Heb overigens voortaan wel knopjes van Ali op voorraad aangezien ik volgens mij ondertussen bij alle vier de joycons als een keer de knop vervangen heb ivm ‘lopende’ knop :{ )

Gisteren ook de ringfit gehaald en met name de oudste is zeer enthousiast. We hebben het er nu ingefietst als gym ;) even tussendoor. Maar vanmorgen toen ik beneden kwam was hij al enthousiast bezig ‘is echt wel leuker dan het op de reclame leek hoor mam, daar leek het echt saai’.

Zelf ook even geprobeerd en wil het ook zeker mee gaan doen. Maar ben eerste kerstdag gevallen en heb sindsdien last van mn pols. Trekken aan die ring gaat hem nog niet worden (en duwen is ook nog echt niet best trouwens, en op mn handen steunen bij zittend knieheffen dus dan houdt het een heel eind op helaas :') )

Qua schoolwerk gaat de oudste hier goed. Die zet zichzelf aan het werk en heeft heel af en toe een vraag. De jongste heeft echt begeleiding nodig. En snapt inderdaad ook niet meer hetgeen waar ze de afgelopen weken mee bezig is geweest zowel bij rekenen als bij spelling.
Ze zegt dat ze het echt niet weet en niet snapt, terwijl ze eerder de uitleg gehad heeft en het herhaling is. Dus daar ben ik maar bij gaan zitten en met geduld en hulp hoe het aan te pakken lukt het dan wel (maar de dag er na is weer lastig)

Hier hebben ze beiden twee klassikale inlogmomenten per week. Op maandagochtend en vrijdagochtend.
Verder hebben de leerkrachten uitlegfilmpjes op YouTube geplaatst dus ze kunnen in principe werken op de tijden dat ze zelf willen. De jongste heeft dan nog op drie dagen een extra uitlegmoment met een klein groepje.

Ook is er elke dag een inlogmoment om vragen te stellen als iets lastig of moeilijk is.
Dus in principe hoeven ouders niet mee te helpen. Maar de ervaring hier (met de jongste) is we anders.
Op zich niet erg. Ik werk deze week met name in het weekend en volgende week een dag vergadering de hele dag en verder ook vooral weekend.

En wat ook is als ik niet er bij zit, dan is het vooral alles doen wat geen schoolwerk is.. dus even boven strijken zit er niet in ;)

Lijkt me echt wel lastig als je zelf ook nog moet thuis werken zeg poeh..
  vrijdag 8 januari 2021 @ 13:47:09 #61
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197284686
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:49 schreef Aure het volgende:
Typisch nintendo nes, snes, ds, 3ds, DSi XL, new ds, ds lite etc etc
pi_197284949
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:25 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Wij konden er de vliegtickets van kopen voor ons gezin om naar de canarische eilanden te vliegen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197284952
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:47 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Typisch nintendo nes, snes, ds, 3ds, DSi XL, new ds, ds lite etc etc
Ja, alleen kan ik er bij alles wat je hier noemt wel in komen. Maar een handheld die niet kan switchen wel een switch noemen alleen op uiterlijk, dat gaat er bij mij niet in :P
pi_197284989
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:09 schreef Aure het volgende:

[..]

Ja, alleen kan ik er bij alles wat je hier noemt wel in komen. Maar een handheld die niet kan switchen wel een switch noemen alleen op uiterlijk, dat gaat er bij mij niet in :P
Ik vond het ook verwarrend. :Y
pi_197285265
Het maakt verder ook niet uit hoor, maar ik vond het dus ook verwarrend toen ik voor het eerst over de lite hoorde :P

Bij die voorbeelden van Buda van de DS hebben al die handhelds daadwerkelijk Dual Screen, dus dan maak je iig de verwachtingen waar :P
pi_197285318
Wij hebben 1 kind op de BSO en 1 op het KDV, 2 dagen per week. Dat zijn inderdaad best leuke bedragen die je terugkrijgt nu. Zeker als je er van uitgaat dat het tot maart gaat duren.

Ik net vloeken, Wifi lag eruit. Ik mijn collega's al boos benaderen, had B gewoon per ongeluk de hoofdaansluiting eruit getrokken toen hij in de kelderkast de kruimeldief pakte. 'Heb je de stekker al gecheckt?' vroegen ze....dat was dus inderdaad de oplossing _O-
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 14:32:40 #67
pi_197285394
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wij konden er de vliegtickets van kopen voor ons gezin om naar de canarische eilanden te vliegen.
En nu zitten we in een nieuwe lockdown. Bedankt he. ;)
pi_197285520
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:32 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

En nu zitten we in een nieuwe lockdown. Bedankt he. ;)
Die heb ik deels daar uitgezeten. ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 15:38:11 #69
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197286801
Dus de noodopvang puilt uit want iedereen is plots cruciaal, de lockdown gaat nog langer duren zo en ouders krijgen er geld op toe want iedereen krijgt zijn eigen bijdrage terug. Top geregeld wel ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 08-01-2021 15:48:48 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 8 januari 2021 @ 15:39:27 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_197286829
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:38 schreef laziness het volgende:
Dus de noodopvang puilt uit want iedereen is plots cruciaal, de lockdown gaat nog langer duren zo en ouders krijgen erg geld op toe want iedereen krijgt zijn eigen bijdrage terug. Top geregeld wel ^O^
Ik snap er ook werkelijk niets meer van.
disclaimer
pi_197286962
Ik heb het gemist maar waarom krijgen mensen hun eigen bijdrage terug? Omdat de nood opvang ‘nodig’ is ivm ‘cruciale’ beroepen of functies?
Ik zet het tussen haakjes voor degene die ‘nood’ nogal als ruim begrip nemen. Niet iemand hier hoor. :P
  vrijdag 8 januari 2021 @ 15:48:16 #72
244125 laziness
pi_197287034
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:45 schreef vencodark het volgende:
Ik heb het gemist maar waarom krijgen mensen hun eigen bijdrage terug? Omdat de nood opvang ‘nodig’ is ivm ‘cruciale’ beroepen of functies?
Ik zet het tussen haakjes voor degene die ‘nood’ nogal als ruim begrip nemen. Niet iemand hier hoor. :P
Iedereen die opvang betaalt krijgt het terug en er wordt niet gekeken of je kind nu thuis zit of naar de noodopvang gaat.
pi_197287097
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:45 schreef vencodark het volgende:
Omdat 'lockdown'. Maar ik vind het echt slecht dat al die mensen die nu ineens ook 'cruciaal' zijn alsnog hun geld terug krijgen. Voelt voor mij een beetje als lekker doorwerken en tóch cashen. :N

Ik heb het dus niet over de mensen die echt een cruciaal beroep hebben hè. ;)
pi_197287110
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:48 schreef laziness het volgende:

[..]

Iedereen die opvang betaalt krijgt het terug en er wordt niet gekeken of je kind nu thuis zit of naar de noodopvang gaat.
Dat wist ik niet. Wat belachelijk dit, werkt lekker mee aan de langer durende lockdown..
School hier heeft trouwens al meermaals gemaild aan begin van lockdown dat ze overspoeld worden met
aanmeldingen voor noodopvang, en dat dit echt de bedoeling niet is
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_197287125
Tijdens de eerste lockdown moest je geloof ik ook allebei een cruciaal beroep hebben en nu nog maar één ouder toch? En op een of andere manier kon men het in de eerste lockdown ook beter opbrengen om de kinderen thuis te houden geloof ik. Dat zie ik tenminste ook bij mijn zwager en schoonzus. Die werken heel strikt genomen beide in cruciale sectoren maar als je inzoomt op hun functies kan dat prima vanuit huis. En dat doen ze geloof ik ook wel, maar 't kind gaat dus wel naar noodopvang omdat dat fijner werken is :')
pi_197287127
Ik vind de reacties wel wat kort door de bocht. Ik ken meerdere mensen die het nu gewoon echt niet redden met onwelwillende managers en/of werkgevers. Die raken hun baan dus gewoon kwijt, dat zijn geen bloedzuigers of Corona ontkenners of wat dan ook.
Is dat dan ook nood?
  vrijdag 8 januari 2021 @ 16:01:33 #77
244125 laziness
pi_197287325
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:52 schreef exode het volgende:
Ik vind de reacties wel wat kort door de bocht. Ik ken meerdere mensen die het nu gewoon echt niet redden met onwelwillende managers en/of werkgevers. Die raken hun baan dus gewoon kwijt, dat zijn geen bloedzuigers of Corona ontkenners of wat dan ook.
Is dat dan ook nood?
Als ze niet in een cruciaal beroep werken niet. De regels zijn vrij duidelijk.
Tevens als ze gebruik maken van opvang zie ik echt niet in waarom ze daar dan geld voor terug moeten krijgen?

Hier moesten ze zelfs rond mailen dat als je niet aangemeld bent, ze je gaan weigeren. Hoe brutaal zijn mensen?? }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 08-01-2021 16:12:57 ]
pi_197287363
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:52 schreef Aure het volgende:
Tijdens de eerste lockdown moest je geloof ik ook allebei een cruciaal beroep hebben en nu nog maar één ouder toch? En op een of andere manier kon men het in de eerste lockdown ook beter opbrengen om de kinderen thuis te houden geloof ik. Dat zie ik tenminste ook bij mijn zwager en schoonzus. Die werken heel strikt genomen beide in cruciale sectoren maar als je inzoomt op hun functies kan dat prima vanuit huis. En dat doen ze geloof ik ook wel, maar 't kind gaat dus wel naar noodopvang omdat dat fijner werken is :')
Nee hoor, ook bij lockdown 1 was het maar 1 ouder.
Mijn man heeft dus zo'n werkgever die eigenlijk eist dat je op kantoor komt werken want 'alles is er op aangepast, er is extra ruimte gehuurd, schermen geplaatst etc'. Nou werkt hij al vanaf maart thuis en dat gaat prima, maar elke vergadering wordt nog maar eens benadrukt hoe fijn het is dat er mensen naar kantoor komen. En natuurlijk, dat er mensen in een werkplaats moeten zijn om dingen te bouwen vind ik logisch, maar als engineer kan het ook thuis. En met het feit dat de kinderen ook thuis zijn en hun ondersteuning nodig hebben houden ze geen rekening. Dan neem ja maar uren op is het advies. Nou zwemt ie niet in de uren dus liever niet.

In lockdown 1 heb ik alle dagen gewerkt en op de meest aparte uren. Dat kon toen, ik gaf weinig les. Maar nu geef ik weer flink wat lessen, dus dan moet ik gewoon aanwezig zijn (digitaal). Die tijd kan ik niet naar de kinderen kijken of hen helpen. En dus gaan die van ons nu wel naar de noodopvang, twee dagen per week. En daarnaast werk ik weer alle dagen en op onmogelijke tijden, net als mijn man, om alles rond te krijgen. Dat voel je wel na een week kan ik je vertellen.
Het hele idee van de lockdown was minder reisbewegingen. Misschien moeten ze dan eens net zo gaan doen als in België. Daar worden bedrijven gecontroleerd en bevraagd waarom mensen er zijn. Nu sloten ze de scholen om zo de ouders te dwingen thuis te blijven terwijl zowel kinderen als ouders daar niet blij mee zijn. Ik hoop echt dat ze een manier vinden om de scholen (deels) te heropenen. Desnoods op anderhalve meter, doen wij in het mbo al vanaf augustus en het is rot en zeker niet ideaal, maar beter dan alles digitaal doen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 8 januari 2021 @ 16:20:46 #79
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197287782
Ik vind dus dat je niet van iedereen maar kan verwachten dat ze het rond krijgen.

breng jij je kind naar school omdat je het anders met werk en onderwijs niet rondkrijgt ookal heb je geen cruciaal beroep vind ik dat een stuk prettiger dan de mensen die nu naar de winkel gaan voor dingen die ze eigenlijk niet nodig hebben of gewoon verjaardag visitie doen etc.

Er zijn zoveel mensen met een werkgever die absoluut niet mee werkt en als je gezin afhankelijk is van dat inkomen snap ik dat je die baan wilt behouden en dus je kind naar de noodopvang gaat.
pi_197287942
Je moet ook bij de oorzaak beginnen: dat is vaak de werkgever en niet de werknemer. Nu leg je alle druk bij de ouder die alles maar moet combineren terwijl school en werk aan hem/haar trekken. Die druk zou bij de werkgever moeten liggen. Waarom is er niet zoiets als zorgverlof dat je (betaald!) hiervoor kan inzetten?
  vrijdag 8 januari 2021 @ 16:28:18 #81
244125 laziness
pi_197287950
Er is een deel dat het wegens onwelwillende werkgevers nodig heeft. Die werkgevers moeten aangepakt. Controle en hoge boetes maar dat is aan de overheid.
En dan is er een deel die gewoon geen zin heeft in gedoe en daarom hun kind weg brengt en er dadelijk geld op toe krijgt. Dat vind ik een vrij dikke vinger naar hen die zich in alle bochten wringen om het wel zelf op te vangen.
pi_197288031
Die laatste categorie heb ik hier nog niet gezien. Die lossen het volgens mij vaak anders op: zwervende kinderen over straat die kattekwaad uithalen, groepen oudere kinderen die bij iemand thuis hangen of het inzetten van opa en oma.
pi_197288251
Ik ken wel zo iemand. Opvang deed niet zo moeilijk dus wat doe je anders he? Nu moest dat kind gisteren opgehaald worden met koorts. Tjongejonge das wel lastig icm thuis werken seg!
Ik heb maar niets gezegd :X
pi_197288261
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:28 schreef laziness het volgende:
Er is een deel dat het wegens onwelwillende werkgevers nodig heeft. Die werkgevers moeten aangepakt. Controle en hoge boetes maar dat is aan de overheid.
En dan is er een deel die gewoon geen zin heeft in gedoe en daarom hun kind weg brengt en er dadelijk geld op toe krijgt. Dat vind ik een vrij dikke vinger naar hen die zich in alle bochten wringen om het wel zelf op te vangen.
Klopt, maar daar hebben die ouders nu niets aan. Ik heb een enorm welwillende werkgever, maar dat is best een luxe.
Wat als jij als kostwinnaar moet werken en dat nu niet redt? Dat je anders je baan kwijtraakt? Die druk kan enorm zijn en die mensen worden nu ook weggezet als profiteurs.
pi_197288296
In sommige gevallen is het ook echt wel anders dan de vorige keer. Toen ging bijvoorbeeld ons ziekenhuis dicht voor alle niet-spoedeisende en/of -covidzorg. Een deel van mijn spreekuur móet op locatie dus de helft van mijn werk viel weg. Toen de scholen opengingen zijn we weer gestart en de manier waarop we het nu vormgeven past binnen alle richtlijnen en regels die er zijn, dus moet ik 2-3 dagen per week de deur uit. En dat is maatschappelijk ook wenselijk, want de zorg moet doorgaan. Maar het verschuift wel onze situatie. Nou hebben we een zelfstandige bijna 9jarige en heeft mijn partner een 100% kantoorbaan en zijn overige (stief)ouders ook én durven opa en oma nu wel bij te springen, dus noodopvang is niet aan de orde. Maar er zijn natuurlijk genoeg andere ouders die netjes binnen de regels toch in een heel ander pakket zitten dan in het voorjaar.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 16:51:58 #86
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197288514
Het zijn niet alleen de werkgevers. Ook onze klanten. Wij hebben nog steeds flinke achterstanden als gevolg van de eerste lockdown. Daar hebben onze klanten weinig boodschap aan, en terecht ook, want zij zitten gewoon te wachten op geld dat ze ook hard nodig hebben.

En ja, het is inderdaad ook deels anders dan in maart/april. Toen werden bijvoorbeeld vrijwel alle rechtszittingen opgeschort, die gaan nu gewoon door, meestal op locatie ook. Idem voor hoorzittingen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_197288527
Het werk van mijn man moet nu weer deels op kantoor omdat er tijdens de eerste golf dingen in de soep zijn gelopen. Ze hebben het geprobeerd en het werkte niet.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:01 schreef laziness het volgende:
Hier moesten ze zelfs rond mailen dat als je niet aangemeld bent, ze je gaan weigeren. Hoe brutaal zijn mensen??
Tijdens de eerste golf mocht dat namelijk wel dus het is vast niet alleen maar brutaliteit maar ook deels onwetendheid dat de regels nu anders zijn.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 16:55:09 #88
244125 laziness
pi_197288574
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:52 schreef Elleska het volgende:

[..]

Tijdens de eerste golf mocht dat namelijk wel dus het is vast niet alleen maar brutaliteit maar ook deels onwetendheid dat de regels nu anders zijn.
Nee hoor. Kindcentrum hier heeft altijd gezegd dat je aan moet melden. Je moet toch weten hoeveel personeel je in moet zetten? :?
  vrijdag 8 januari 2021 @ 16:56:25 #89
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197288607
Wij zijn de ouders die er nu heel anders bij zitten dan tijdens de vorige lockdown. Mijn man heeft nu een andere werkgever, en deze doet niet aan thuiswerken. Mijn man werkt in HR, kan echt goed vanuit huis, maar omdat het een baan in de foodsector is is hij als 'cruciaal' aangemerkt en eist zijn werkgever dat hij op kantoor komt. In een andere situatie zou hij dat bespreekbaar maken, maar hij zit er sinds 1 januari na een aantal maanden werkloosheid. Dan zeg je ook niet zo makkelijk ZOEK HET MAAR UIT MET JE BAAN :') En omdat mijn man werkeloos was geworden, ben ik meer gaan werken afgelopen jaar. Financieel lukt het nog niet om de stap terug te maken (los van dat ik dat niet wil eigenlijk) dus wij staan deze weken voor een enorme logistieke puzzel. Tot nu toe kom ik er telkens uit met diensten ruilen, maar de welwillendheid van de rest van mijn team kent ook wel een plafond gok ik.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 16:57:17 #90
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197288627
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:55 schreef laziness het volgende:

[..]

Nee hoor. Kindcentrum hier heeft altijd gezegd dat je aan moet melden. Je moet toch weten hoeveel personeel je in moet zetten? :?
Wij kregen gisteren nog een mail dat je tot een dag van tevoren kan melden of je gebruik wil maken van de noodopvang (maar wel liefst zsm uiteraard).
pi_197288633
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:55 schreef laziness het volgende:

[..]

ah wacht het is op verschillende manieren te lezen. je bedoeld aanmelden voor de dag?
Ik bedoel dat bij de eerste golf bij de opvang terecht kon wanneer de kinderen daar niet stonden ingeschreven/aangemeld.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 16:59:29 #92
pi_197288676
Voor ons is het verschil met vorig jaar dat we nu wel opa en oma zien. Ze passen een middag in de week op op de jongste. Waarschijnlijk zal een buurmeisje ook af en toe een uurtje bijspringen om de jongste wat een op een aandacht te geven.

Zonder zouden we het ook wel redden, maar het is beter voor haar als ze wat verschillende prikkels krijgt. En mijn vrouw en ik moeten wel echt doorwerken.
pi_197288699
dat is het ja, nu is de noodopvang echt anders geregeld. Toen werd er per gemeente bekeken wie welke opvang ging doen en mocht je ook nachtopvang of 24 uurs opvang doen als je dat normaal nooit had. Nu moeten de scholen het ineens oplossen, zonder hulp van de gemeente en is het alleen voor de uren school/opvang die je normaal had. Dat maakt het logistiek ook anders natuurlijk.

Wij hebben na kerst moeten opgeven hoe of wat, maar toen ik er deze week achter kwam dat ik volgende week al examens moet afnemen, kon een dagje extra ook.
pi_197288712
Hier gaat het ook een uitdaging worden voor mij als het langer gaat duren, geen cruciaal beroep maar wel werkzaamheden die op locatie moeten door gaan. En man heeft eigen bedrijf waarbij thuiswerken niet mogelijk is (op de bouw).

De meeste collega’s zitten gewoon thuis alleen de taken die er zijn moeten/kunnen verdeeld worden over 5 man. Maar goed we gaan het wel zien. Sowieso niet dat ik van noodopvang gebruik zou willen maken hoor, maar ben wel afhankelijk van de flexibiliteit van collega’s (en waarschijnlijk als het langer duurt dat ik alle weekenden werk om toch evenveel diensten te kunnen draaien, daar zou ik ook van balen maar dat is dan niet anders..)

Af en toe zou ik mn moeder wel kunnen vragen maar wil ik ook niet te veel belasten (aangezien ze ook op de twee van mn zus past die wel een cruciaal beroep heeft maar ook niet altijd gebruik wil maken van noodopvang als het ook anders te regelen is).

Maar goed we zullen wel zien hoe het gaat lopen. Probeer me er nog niet druk over te maken zo lang er nog niks zeker is #kopinhetzand ;)
pi_197288732
Week 1 zit er gelukkig op. De ene dag ging beter dan de andere. De oudste vind er niks aan, maar heeft de meeste dagen wel echt zijn best gedaan. Jongste is dwars, maar vandaag en gister heeft hij toch wel een paar schooldingen met ons willen doen.

Vanmiddag hoorden we van de juf van de oudste wat er ingeleverd moest zijn aan het eind van de dag. Bleek dat we de instructie voor Taal Actief verkeerd hadden begrepen... Er stond 2 opdrachten per dag, bleek dat bedoeld werd 2 lessen per dag (een les bestaat uit 3 of 4 opgaven). Hij liep dus ineens enorm achter. Kind in paniek ;(. We hebben afgesproken dat hij nog 1 uurtje extra even zou doorwerken, en de rest zouden we dan wel met de juf afstemmen. Uiteindelijk was hij met 3 kwartier helemaal bij! Dus het kán wel :D >:).

Ik ben vervolgens ook een half uur bezig om alles te fotograferen en te uploaden :').
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 8 januari 2021 @ 17:02:25 #96
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197288744
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:32 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Sorry, maar :') :') :')
We hebben maar even met elkaar gebeld vanmiddag, om de lucht te klaren. O+
  Manager PR/Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 17:04:18 #97
269689 crew  Viv
pi_197288776
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:57 schreef Elleska het volgende:

[..]

ah wacht het is op verschillende manieren te lezen. je bedoeld aanmelden voor de dag?
Ik bedoel dat bij de eerste golf bij de opvang terecht kon wanneer de kinderen daar niet stonden ingeschreven/aangemeld.
Klopt, nu kun je alleen KDV/BSO-noodopvang krijgen voor de dagen/uren van je contract.
pi_197288788
Ik blijf werkgevers die eisen dat je naar kantoor komt wel een van de meest bizarre dingen van de lockdowns vinden. Wat zit daar toch achter? Controlebehoefte, wantrouwen?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 17:07:52 #99
244125 laziness
pi_197288860
Maar het is toch keihard Hollandse eigengereidheid van Nederlandse werkgevers dat ze zich zo opstellen? Daar waar het werk dus echt wel thuis gedaan kan worden.

Meen dat het bij Roomsnoes in Noorwegen een stuk stricter is geregeld qua noodopvang. Vraag me af hoeveel werkgevers daar zich zo eigengereid opstellen.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 17:08:48 #100
244125 laziness
pi_197288880
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:57 schreef Elleska het volgende:

[..]

Men dumpt hun kind zonder aanmelding vooraf. Ik vind dat zelfs meer dan brutaal maar asociaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')