abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197267028
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:46 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Handwassen na de wc heeft verder weinig met corona te maken toch. Ik snap niet dat mensen dat mensen de handen niet wassen nadat ze na de wc zijn geweest, maar die paniek met handen ontsmetten bij supermarkten en andere ongein mag van mij wel stoppen. Hier hoeft het dan gelukkig ook niet en doe ik er niet aan mee, maar ze mogen dat personeelslid wat bij de karretjes staat ook wel weer weg halen wat mij betreft.
Helemaal mee eens hoor. We moeten het ontsmetten in de supermarkt niet blijven overdrijven tot in de eeuwigheid
Gewoon regelmatig handen blijven wassen, en absoluut na elk toiletbezoek.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197267042
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Helemaal mee eens hoor. We moeten het ontsmetten in de supermarkt niet blijven overdrijven tot in de eeuwigheid
Gewoon regelmatig handen blijven wassen, en absoluut na elk toiletbezoek.
Maar dat laatste heeft dus niks met corona te maken.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 januari 2021 @ 14:49:40 #78
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197267044
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:46 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Handwassen na de wc heeft verder weinig met corona te maken toch. Ik snap niet dat mensen dat mensen de handen niet wassen nadat ze na de wc zijn geweest, maar die paniek met handen ontsmetten bij supermarkten en andere ongein mag van mij wel stoppen. Hier hoeft het dan gelukkig ook niet en doe ik er niet aan mee, maar ze mogen dat personeelslid wat bij de karretjes staat ook wel weer weg halen wat mij betreft.
Heeft ook weinig met COVID-19 te maken, maar denk dat men zich er nu weer iets bewuster van is.

Dat ontsmetten bij supermarkten etc. is echt totaal zinloos. Meestal staat daar een middel dat niet eens werkt bij virussen en zelfs als het wel zou werken dan ontsmet je je handen en raak je daarna verplicht een winkelwagen aan. Een winkelwagen die sinds 08:00 al met hetzelfde doekje met wat afwasmiddel schoongemaakt wordt.

Ik probeer altijd zonder wagentje de winkel in te rennen, maar ben toch al een keer teruggefloten _O- Doen alle boodschappen online, maar als ik iets vergeten ben haal ik het snel bij de supermarkt om de hoek. Product pakken, scannen met telefoon, afrekenen met telefoon en weer naar buiten. Ben trager en raak veel meer dingen aan als ik een winkelwagen moet meenemen.
pi_197267057
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:46 schreef Grems het volgende:

[..]

Hihi nee hoor, die tijd is voorbij. Met vaccin, zonder, met 10 bEsMeTtInGeN per dag of 100.000

Voor alle twijfelaars: kom over 3 jaar eens terug naar deze post
Mijn innige medelijden. Sterkte.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 januari 2021 @ 14:50:24 #80
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197267064
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:46 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik hoop dat thuiswerken eerdere een keus wordt dan een standaard omdat ik het echt geen hol aan vind.
Nou ja, standaardkeuze dan :D

Ik bedoel meer dat nu nog genoeg werkgevers moeilijk doen over thuiswerken. Dat moet echt veel meer inburgeren en losgelaten worden.
pi_197267069
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:48 schreef OProg het volgende:

[..]

In mijn branche is het wel gebruikelijk. Alleen met name die (semi)overheidsklanten willen dat je dan op hun kantoor zit omdat ze anders niet geloven dat je bezig bent op zo. :')

Alsof het niet om de output gaat.
Mijn (semi)overheidsopdrachtgever gaat heel coulant met thuiswerken om, pre-corona al.
pi_197267090
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:50 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat nu nog genoeg werkgevers moeilijk doen over thuiswerken. Dat moet echt veel meer inburgeren en losgelaten worden.
Die van mij ook ja :X

Als ik op kantoor wil werken moet ik echt veel aanvragen. Thuis is zo goed als verplicht :')
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_197267093
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:49 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat hoor je mij ook niet zeggen :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197267095
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:48 schreef OProg het volgende:

[..]

In mijn branche is het wel gebruikelijk. Alleen met name die (semi)overheidsklanten willen dat je dan op hun kantoor zit omdat ze anders niet geloven dat je bezig bent op zo. :')

Alsof het niet om de output gaat.
Bij (semi-)overheidsklanten gaat het vaak idd niet om de output ;)

Ik denk wel dat de gedachte hoe ongelooflijk fout het kan gaan in de hoofden van mensen zal blijven, dus dat er een hoop wel iets voorzichtiger worden. Ik hoop van harte dat de regering hiervan leert en echt een deugdelijk pandemie-plan ontwikkelt, inclusief de mogelijkheden om snel op te schalen, grenzen te sluiten en welke maatregelen wel/niet te nemen.

Daarnaast hoop ik echt dat er een goed curriculum ontwikkeld wordt voor scholieren, die op een interactieve manier les kunnen krijgen zonder dat het vuur nog uitgevonden hoeft te worden. Oftewel: Nu een zak geld naar scholen zodat die dingen centraal ontwikkeld kunnen worden, ventilatie goed geregeld kan worden en zorgen dat je voorbereid bent.
pi_197267105
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:43 schreef Evenstar het volgende:
Ik zal wel blij zijn als nadat dit achter de rug is mensen gewoon vaker hun handen wassen (vooral na een bezoek aan het toilet, stelletje ranzige eikels) en ophouden met koorts en overduidelijke griepverschijnselen op werk te verschijnen om de hele dag te zeuren, te snotteren, geen kut te doen en de rest van de afdeling te besmetten.

Oh, en dat thuiswerken meer een standaard wordt en geen uitzondering.

Dat zijn wel de mooie dingen die wij hieruit kunnen halen denk ik :D
Amen. 🙏
#WeesGeenWhales
pi_197267116
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:51 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat hoor je mij ook niet zeggen :)
Dan snap ik niet waarom je het aanhaalt in een Coronaforum.
pi_197267120
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:49 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Het ging dan ook niet over corona, maar wat sommigen graag zouden zien dat wel zou blijven. Een beetje hygiene, in mijn ogen hele normale hygiene, zoals handen wassen na toiletbezoek is er dan één van.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197267130
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het ging dan ook niet over corona, maar wat sommigen graag zouden zien dat wel zou blijven. Een beetje hygiene, in mijn ogen hele normale hygiene, zoals handen wassen na toiletbezoek is er dan één van.
Maar dat is niet speciaal veranderd door corona. En daar ging het over.
pi_197267136
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:50 schreef Evenstar het volgende:

[..]

O dat ben ik met je eens als mensen thuis willen/kunnen werken moeten ze die keuze gewoon hebben. Ik zelf heb er gewoon niks mee. Ben iemand als die het pand verlaat ook niks meer doe voor me werkgever dat is nu wat lastiger. Maar ben blij dat ik niet alles thuis kan doen dus moet af en toe nog naar me werk gelukkig.
pi_197267142
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Eens. Er zit wel degelijk een maatregel aan vast, namelijk dat ziekte meer geaccepteerd moet worden. Hoeveel managers tot nu toe altijd wel niet zeggen: "Ah joh, het is maar een verkoudheidje, gewoon naar het werk komen en aan 't werk"

Die mindset moet veranderen, want veel mensen die 'ziek' aan het werk zijn hebben niet de keuze. Dat zag je tijdens de eerste golf ook, dat mensen ook als ze ziek waren moesten werken, want ze hadden een tekort aan mensen.
Een maatregel is voor mij een verplichting of actie vanuit de overheid. Dat is dit toch totaal niet?
#WeesGeenWhales
pi_197267159
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:53 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik denk wel dat mensen er zich door Corona meer van bewust van zijn geworden het vaker te doen dan nooit.
Dus in zekere zin heeft het wel geholpen.

Al heb je natuurlijk de hardleerse gevallen.
pi_197267161
Mensen zijn ook gewoon vies, Patrick.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_197267164
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:53 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Een van de telkens genoemde maatregelen is "was je handen stuk". Kortom, stukje hygiene. Bleek dat dat voor heel veel mensen na toiletbezoek niet vanzelfsprekend was. Er wordt dus de hoop uitgesproken dat wanneer dit alles achter de rug is, één van de dingen die wél blijft is dat mensen hun handen wassen na toiletbezoek.

Hence, de link met het Corona-subforum en dit topic.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197267167
79 mensen minder op de verpleegafdelingen in het ziekenhuis en een stijging van 8 op de IC.

Mijn voorspelling positieve testen: 6512
pi_197267174
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:54 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Een maatregel is voor mij een verplichting of actie vanuit de overheid. Dat is dit toch totaal niet?
Ik bedoel het meer als de mogelijkheid tot ziekteverlof zonder dat de eerste dag voor eigen rekening is enzo, want daar krijg je dit soort ongein door.
pi_197267181
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:55 schreef Oliver23 het volgende:
79 mensen minder op de verpleegafdelingen in het ziekenhuis en een stijging van 8 op de IC.

Mijn voorspelling positieve testen: 6512
Ik blijf bij ongeveer 7000.
pi_197267202
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik bedoel het meer als de mogelijkheid tot ziekteverlof zonder dat de eerste dag voor eigen rekening is enzo, want daar krijg je dit soort ongein door.
Klopt. gelukkig bij ons niet.

Maar je kan prima half gaar/ziek/verkouden thuis achter je laptop zitten, daar hoef je collega's niet mee lastig te vallen op kantoor.
pi_197267217
Yes voorspellingstijd!

Ik zeg 287196537058123.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197267243
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:57 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Klopt. gelukkig bij ons niet.

Maar je kan prima half gaar/ziek/verkouden thuis achter je laptop zitten, daar hoef je collega's niet mee lastig te vallen op kantoor.
Ja, eens. Bij veel bedrijven is 't alleen zo dat de eerste dag voor eigen rekening is. Bij veel schoonmaakbedrijven bijvoorbeeld. In veel gevallen kunnen die mensen zo'n dag inkomen niet missen, dus kiezen ze ervoor toch te gaan werken. Die dag die voor eigen rekening is zou je (via de CAO?) eruit willen hebben, want dat soort regels zorgen ervoor dat mensen ziek zijn en toch gaan werken.
pi_197267247
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik met mijn initiële post ook niet, het gaat niet over de samenleving. Als er eind 2021 of begin 2022 een griepgolf komt en daar overlijdt een groep mensen door kan het voor die mensen erg wrang voelen, aangezien met de maatregelen tegen Covid die mensen waarschijnlijk minder snel hadden kunnen overlijden (doordat er meer beschermingsmiddelen waren etc).

Voorbeeld: September 2021 worden maatregelen afgebouwd. Één van die maatregelen is de verplichting tot PBM in verzorgingstehuizen. Medewerker gaat november 2021 aan 't werk en blijkt de seizoensgriep te hebben. Indien PBM verplicht was had het voor de bewoner minder uitgemaakt, maar nu raakt die persoon besmet en kan die overlijden.

Van die familie van die persoon zou ik begrijpen dat ze oproepen tot maatregelen, want het zal wellicht oneerlijk voelen dat de bescherming die van een andere ziekte uitging nu niet geldt voorwat ervoor gezorgd heeft dat hun ouder/grootouder overlijdt.

Ik ben absoluut geen voorstander van dat soort maatregelen, maar ik verwacht wel dat we dat soort berichten gaan zien. Eerst op de Facebooks/twitters van deze wereld, en op een gegeven moment zullen ze ongetwijfeld hun verhaal mogen doen. Dat is ook helemaal niet erg uiteraard.
Natuurlijk mogen ze hun verhaal doen, maar daar de meerderheid er tegen zal zijn en experts waarschijnlijk drie maal met hun ogen rollen, blijft het dan bij een televaag artikel.

Overigens is PBM in verpleeghuizen niet waar ik aan dacht, ik dacht dat je verplicht 1.5m, mondvoddem voor iedereen, geen events, lockdowns of dus door 1.5m max 20% publiek in theater, 2 mensen bezoek thuis etc bedoelde voor dab alleen tijdens de 1-2 maanden griepgolf pet jaar.

Mondkappen in verzorghuizen had ik niet aan gedacht, dat is eerlijk gezegd de ver van mijn gamecomputer show.
#WeesGeenWhales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')