abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197266735
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:29 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Bijna niemand wil het, niet een politieke partij wilt het, die roepen van pvda tot cu en van d66 tot sgp juist constant om informatie wanneer we de 1.5m etc af kunnen schaffen. Ook nog niet één omt lid ervoor zien pleiten. Letterlijk niet één belangengroep zou niet gaan schreeuwen. De planbureaus hebben zo'n hekel aan de 1.5m dat ze met een advies de hele term nieuw normaal om zeer hebben geholpen. En ik 70+ van de bevolking er ook niet warm van lopen, en dat is aan de lage kant.

Volslagen kansloos dus. Extra omdat iedereen ons al 10 maanden dagelijks bombardeert met dat we maatregelen moeten nemen tegen corona "omdat het niet een griepje is". Dat maakt het extra ondenkbaar, want daardoor is men nog minder zwaar over "griepjes" gaan denken als men al deed. Die wordt al 10 maanden door jan en Alleman als basically onschuldig neergezet.

Tuurlijjk zullen een paar verdwaalde individuen wiens opa overlijd ff denken ooit een keer ergens "dit is maar twee maanden per jaar, Waarom niet alleen in die periode maatregelen houden en de rest van het jaar lekker als vanouds leven", maar godzijdank werkt een overheid niet zo. Degene die rationeel zijn zoals jij zullen gewoon denken "pech, maar tegen maatregelen", en die enkele verdwaalde hard op een goede plek hebbende mbo 2er die niet rationeel genoeg na kan denken omdat het eq groter is dan het iq, wel, daar hebben we een overheid voor. Gaat niet gebeuren.

Overigens eens dat het voorbeeld wat jij noemt beter niet kan, snotterend in thuiszorg werken, maar dat heeft niets met maatregelen te maken. Je bent gewoon achterlijk als je hoestend kwetsbare ouderen gaat bezoeken de hele dag, en dat was je vorig jaar ook al geweest. Dan ziek je thuis uit. Maar daar zijn geen maatregelen voor nodig, dat is gezond verstand, en wat Hancock zij, een kleine cultuurberandering: niet meer "soldiering on". Ziek? Bliif thuis als je kan. Dat is geen maatregel, dat is gezond verstand. 😉
Eens. Er zit wel degelijk een maatregel aan vast, namelijk dat ziekte meer geaccepteerd moet worden. Hoeveel managers tot nu toe altijd wel niet zeggen: "Ah joh, het is maar een verkoudheidje, gewoon naar het werk komen en aan 't werk"

Die mindset moet veranderen, want veel mensen die 'ziek' aan het werk zijn hebben niet de keuze. Dat zag je tijdens de eerste golf ook, dat mensen ook als ze ziek waren moesten werken, want ze hadden een tekort aan mensen.
pi_197266750
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:16 schreef Simmertje het volgende:
Even los van het feit of het verstandig is om een nieuw vaccin te gebruiken valt mij op dat "hun" enige alternatief is om het virus maar gewoon te laten gaan. Ik denk dat uiteindelijk niemand vooraf had gekozen voor een vaccin, het liefst was een simpel paracetamolletje genoeg geweest. Maar even het alternatief, geen lockdowns en het virus zijn gang laten gaan.

- Overvolle ziekenhuizen. Welke keuze gaan we maken? Corona patiënten niet meer opnemen? Niet noodzakelijke zorg voor een paar jaar schrappen?
- Alle zwakke en ouderen mensen op eigen risico naar buiten. De rest kan de keuze maken om in zelf isolatie te gaan voor een paar jaar.

Hoeveel sociale onrust en angst gaat dit veroorzaken in de samenleving? De onzekerheid of je wel opgenomen kan/mag worden in het ziekenhuis.

Ik snap de frustratie van mensen dat onze vrijheden momenteel beperkt zijn. Maar ik zie eigenlijk alleen maar meer ellende bij het alternatief. Is dit het waard onder het mom van vrijheid?

Deze hele discussie doet mij denken aan één van mijn favoriete games die ik vroeger gespeeld heb: Deus Ex: Human Revolution. Aan het einde van de game moet je de keuze maken in hoeveel macht de overheid hoort te hebben. Mooie quote uit één van de keuzes: "absolute freedom is no better than chaos".

Overigens een aanrader deze game mocht je het nog niet gespeeld hebben :Y
Goede game, en ja ik zie idd ook geen alternatief. Dit is echt een levende hel voor me, maar ik zie geen andere optie.

Dat gezegd hebbende, wat het draagbaar maakt is het vooruitzicht dat na vaccinatie volgend jaar als het goed is alle beperkingen weer weg zijn en ik weer zonder 1.5m of andere onzin in Vrijheid alles kan doen wat ik leuk vind in het leven en nu zo mis. Ik ga volgend jaar gewoon verder met m'n vrienden waar we in 2019 gebleven zijn, en heel veel mensen free huggen. Dat perspectief maakt het nu draagbaar. Zonder was ik al lang voor trein gesprongen, ik wil niet voor eeuwig in deze onvrije ongezellige hel leven, maar nu ik weet dat ik Alleen nog een jaartje moet volhouden is het goed te doen. Denk dat dat voor de meesten geld. 😃
#WeesGeenWhales
pi_197266767
Weer daling in de ziekenhuizen. 3e dag op rij volgens mij (?).
Hopelijk weer goeie cijfers zometeen.
pi_197266788
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Zeker, maar er begint nu wel een soort tendens te ontstaan dat we iedere dode moeten voorkomen.
Ik zie het niet, echt niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197266809
quote:

[..]

Zeker, maar er begint nu wel een soort tendens te ontstaan dat we iedere dode moeten voorkomen.
Echt? Met het Nederlandse beleid tot nog toe? :s) :N
pi_197266844
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:38 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Echt? Met het Nederlandse beleid tot nog toe? :s) :N
Dat laat meer zien hoe goed ze erin zijn :P

Nee zonder gekheid, het is wel zo dat een mensenleven nu (puur financieel bekeken) een stuk meer waard is dan eerst. Ik ben daar geen tegenstander van, maar wanneer de maatregelen afgebouwd gaan worden moet er wel goed over nagedacht worden waar ze naar terug willen.
  donderdag 7 januari 2021 @ 14:40:33 #57
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197266850
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:37 schreef Noordzijde het volgende:
Weer daling in de ziekenhuizen. 3e dag op rij volgens mij (?).
Hopelijk weer goeie cijfers zometeen.
We zitten er klaar voor :)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 januari 2021 @ 14:40:37 #58
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197266851
quote:

[..]

Nee, dat is er echt niet. Die zie jij vooral. Dit bedoel ik echt niet aanvallend, maar als je éénmaal in zo'n tunnel zit kom je er heel moeilijk meer uit, dus voor jou is alles een bevestiging dat het inderdaad zo gaat (zijn).
pi_197266853
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Vind dit wel grappig om te lezen dat je zoiets zou steunen. Een paar weken is natuurlijk niks. Maar veel zaken beginnen echter klein, en zijn een voorbod voor meer verregaande maatregelen in de toekomst, want de drempel is dan lager. Ik ben toch wel gedwongen deze vergelijking even te maken, want het is een ontzettend "mooi"voorbeeld. De situatie in Duitsland na 1930. Steeds alles in kleine brokjes doorgevoerd en we weten allemaal wat voor gevolgen dat heeft gehad. Probeer niet te zeggen dat er genocide door gaat ontstaan, maar je snapt wel wat ik bedoel. Alles wordt in kleine stapjes doorgevoerd door de steeds kleiner wordende drempel.

Nooit maar dan ook nooit accepteren om je vrijheid voor een paar weekjes weg te geven. Dat is een voorbod op meer.
Ten eerstd: ik zeg meerdere keren dat ik er tegen zou zijn. Echt tig keer. Met redenen.

Ten tweede: ik verwacht het dus niet.

Ten derde: ik heb het dan over een vooraf afgebakende periode waarvoor dat zou gelden. Griepgolf is elk jaar hetzelfde. Dat kan dus nooit escalereb tot de rest van het jaar, want geen griepgolf.

De vergelijking met nazi Duitsland is... interessant. Daar houd ik het maar bij.
#WeesGeenWhales
pi_197266884
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Vind dit wel grappig om te lezen dat je zoiets zou steunen. Een paar weken is natuurlijk niks. Maar veel zaken beginnen echter klein, en zijn een voorbod voor meer verregaande maatregelen in de toekomst, want de drempel is dan lager. Ik ben toch wel gedwongen deze vergelijking even te maken, want het is een ontzettend "mooi"voorbeeld. De situatie in Duitsland na 1930. Steeds alles in kleine brokjes doorgevoerd en we weten allemaal wat voor gevolgen dat heeft gehad. Probeer niet te zeggen dat er genocide door gaat ontstaan, maar je snapt wel wat ik bedoel. Alles wordt in kleine stapjes doorgevoerd door de steeds kleiner wordende drempel.

Nooit maar dan ook nooit accepteren om je vrijheid voor een paar weekjes weg te geven. Dat is een voorbod op meer.
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_197266886
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:40 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Nee, dat is er echt niet. Die zie jij vooral.
Precies. Matt Hancock zei woordelijk gisteren dat die ba de lente al voorspelt dat alle beperkingen weggaan omdat "het virus risico klein genoeg is dat we het maatschappelijk accepteren net als de griep".

Vrij duidelijk...
#WeesGeenWhales
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 januari 2021 @ 14:43:17 #62
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197266907
Ik zal wel blij zijn als nadat dit achter de rug is mensen gewoon vaker hun handen wassen (vooral na een bezoek aan het toilet, stelletje ranzige eikels) en ophouden met koorts en overduidelijke griepverschijnselen op werk te verschijnen om de hele dag te zeuren, te snotteren, geen kut te doen en de rest van de afdeling te besmetten.

Oh, en dat thuiswerken meer een standaard wordt en geen uitzondering.

Dat zijn wel de mooie dingen die wij hieruit kunnen halen denk ik :D
pi_197266931
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:40 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee zonder gekheid, het is wel zo dat een mensenleven nu (puur financieel bekeken) een stuk meer waard is dan eerst. Ik ben daar geen tegenstander van, maar wanneer de maatregelen afgebouwd gaan worden moet er wel goed over nagedacht worden waar ze naar terug willen.
Ik denk niet dat het primair om de kosten van een mensenleven gaat, maar om de kosten van het hooghouden van de medische zorg, de economie en daarna pas het redden van mensenlevens.
Wanneer deze eerste 2 geen zorg meer zijn, wordt het inderdaad tijd om daarover na te denken.
pi_197266932
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:43 schreef Evenstar het volgende:
Ik zal wel blij zijn als nadat dit achter de rug is mensen gewoon vaker hun handen wassen (vooral na een bezoek aan het toilet, stelletje ranzige eikels) en ophouden met koorts en overduidelijke griepverschijnselen op werk te verschijnen om de hele dag te zeuren, te snotteren, geen kut te doen en de rest van de afdeling te besmetten.

Oh, en thuiswerken meer een standaard wordt en geen uitzondering.

Eerste jaar op kantoor geen kleffe nieuwsjaarszoenen was wel echt ultiem genot hoor.
pi_197266938
quote:

Alsof iemand op 'reset' heeft gedrukt, komt goed uit!
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_197266949
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:40 schreef chratnox het volgende:

[..]

Volgens mij is dat al jaren zo. Vijf jaar geleden had mijn vader van 89 een zware griep. Hij woonde zelfstandig en moest persé naar het ziekenhuis anders zou hij wellicht die nacht inslapen. Toen begon een hel van vier maanden ziekenhuisopnames en weer thuis (3 x), naar een verpleeghuis en uiteindelijk daar ingeslapen. Helemaal in de war, bang en vergeetachtig wat hij nooit was geweest. Hadden ze hem die eerste dag maar gewoon lekker laten gaan. Voor zijn eigen welzijn, voor ons welzijn en voor het geld, want dat zal ook niet misselijk zijn vier maanden verpleging. Waarom, vraag je je dan af.
pi_197266956
quote:

En dat een beetje personal space wat meer wordt gegeven :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197266962
quote:

Van mij mag handen geven en dat gekus de hele tijd er ook af blijven.
pi_197266968
quote:

Oh, en thuiswerken meer een standaard wordt en geen uitzondering.

Handwassen na de wc heeft verder weinig met corona te maken toch. Ik snap niet dat mensen dat mensen de handen niet wassen nadat ze na de wc zijn geweest, maar die paniek met handen ontsmetten bij supermarkten en andere ongein mag van mij wel stoppen. Hier hoeft het dan gelukkig ook niet en doe ik er niet aan mee, maar ze mogen dat personeelslid wat bij de karretjes staat ook wel weer weg halen wat mij betreft.
pi_197266970
quote:

Ik hoop dat thuiswerken eerdere een keus wordt dan een standaard omdat ik het echt geen hol aan vind.
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 14:46:17 #71
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197266973
quote:

Had graag meerdere likes gegeven. 100% eens met deze post! :Y
  donderdag 7 januari 2021 @ 14:46:52 #72
451005 Grems
Clown World
pi_197266981
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:36 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Goede game, en ja ik zie idd ook geen alternatief. Dit is echt een levende hel voor me, maar ik zie geen andere optie.

Dat gezegd hebbende, wat het draagbaar maakt is het vooruitzicht dat na vaccinatie volgend jaar als het goed is alle beperkingen weer weg zijn en ik weer zonder 1.5m of andere onzin in Vrijheid alles kan doen wat ik leuk vind in het leven en nu zo mis. Ik ga volgend jaar gewoon verder met m'n vrienden waar we in 2019 gebleven zijn, en heel veel mensen free huggen. Dat perspectief maakt het nu draagbaar. Zonder was ik al lang voor trein gesprongen, ik wil niet voor eeuwig in deze onvrije ongezellige hel leven, maar nu ik weet dat ik Alleen nog een jaartje moet volhouden is het goed te doen. Denk dat dat voor de meesten geld. 😃
Hihi nee hoor, die tijd is voorbij. Met vaccin, zonder, met 10 bEsMeTtInGeN per dag of 100.000

Voor alle twijfelaars: kom over 3 jaar eens terug naar deze post
  donderdag 7 januari 2021 @ 14:47:18 #73
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197266994
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:40 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Nee, dat is er echt niet. Die zie jij vooral. Dit bedoel ik echt niet aanvallend, maar als je éénmaal in zo'n tunnel zit kom je er heel moeilijk meer uit, dus voor jou is alles een bevestiging dat het inderdaad zo gaat (zijn).
Wat destijds bij Lubach bij dat fabeltjesfuik item gezegd is, hebben we de afgelopen maanden idd bij een aantal users zien gebeuren. Stapje voor stapje :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197267003
quote:
10s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:44 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Alsof iemand op 'reset' heeft gedrukt, komt goed uit!
A reset, great.

[/sarcasm]
  donderdag 7 januari 2021 @ 14:48:24 #75
14505 OProg
A Life in Music
pi_197267018
quote:

In mijn branche is het wel gebruikelijk. Alleen met name die (semi)overheidsklanten willen dat je dan op hun kantoor zit omdat ze anders niet geloven dat je bezig bent op zo. :')

Alsof het niet om de output gaat.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')