Groepsimmuniteit binnen, maatregelen per vandaag afbouwen en vaccins vernietigenquote:Op donderdag 7 januari 2021 14:58 schreef Da_Sandman het volgende:
Yes voorspellingstijd!
Ik zeg 287196537058123.
Bij mijn vorige werkgever kreeg ik ook een naar gesprek nadat ik me 3x had ziekgemeld in een jaar. Dat was in de periode dat mijn zoon voor het eerst naar de opvang ging en ik elk virusje ineens meepakte.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, eens. Bij veel bedrijven is 't alleen zo dat de eerste dag voor eigen rekening is. Bij veel schoonmaakbedrijven bijvoorbeeld. In veel gevallen kunnen die mensen zo'n dag inkomen niet missen, dus kiezen ze ervoor toch te gaan werken. Die dag die voor eigen rekening is zou je (via de CAO?) eruit willen hebben, want dat soort regels zorgen ervoor dat mensen ziek zijn en toch gaan werken.
Ja de usual suspects op Twitter hebben al aangegeven dat te gaan doen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:59 schreef TheVulture het volgende:
Krijgen we naast de dagelijkse besmettingen nu ook een vaccinatieteller?
Eens.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, eens. Bij veel bedrijven is 't alleen zo dat de eerste dag voor eigen rekening is. Bij veel schoonmaakbedrijven bijvoorbeeld. In veel gevallen kunnen die mensen zo'n dag inkomen niet missen, dus kiezen ze ervoor toch te gaan werken. Die dag die voor eigen rekening is zou je (via de CAO?) eruit willen hebben, want dat soort regels zorgen ervoor dat mensen ziek zijn en toch gaan werken.
Hier (gemeente Amsterdam) is dat ook vaak zo, na 3x ziek op gesprek. Niet om je meteen de deur te wijzen overigens.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bij mijn vorige werkgever kreeg ik ook een naar gesprek nadat ik me 3x had ziekgemeld in een jaar. Dat was in de periode dat mijn zoon voor het eerst naar de opvang ging en ik elk virusje ineens meepakte.
Ik erger me daar al jaaaaaren aan. En zo penny-wise pound-foolish. Lekker je collega's aansteken en dan zit ineens de helft van het bedrijf ziek thuis.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Eens.
Overigens ook de gewone kantoorslaven die gemakkelijk thuis zouden kunnen werken die zwaar stotterend en hoestend de kantoortuin komen binnenwandelen hoor. Zooooooo vaak al meegemaakt in het verleden
Ik wilde vragen "waarom hoor ik koekoeks in Amsterdam?"quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Mijn innige medelijden. Sterkte.
Ja dit was ook niet om de deur te wijzen, maar wel duidelijk om me te laten weten dat HR er niet blij mee was en of ik daarmee wilde ophouden.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:03 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Hier (gemeente Amsterdam) is dat ook vaak zo, na 3x ziek op gesprek. Niet om je meteen de deur te wijzen overigens.
Vaak bellen ze al na 1 dag met: 'en wanneer kan je weer beginnen?' Als ik dat had geweten was ik wel dokter geworden![]()
Overigens is het dus lonend (sowieso beter) om langer uit te zieken dan te vroeg beginnen en na 2 dagen weer ziek te melden, dan staat de teller al op 2 strikt gezien.
"Je hebt van die thuis blijven bij elk verkoudheid, maar ik ben er gewoon hoor koorts of niet!" Daar wordt nu wel anders naar gekeken, zeker als je een kantoorbaan hebt.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Eens.
Overigens ook de gewone kantoorslaven die gemakkelijk thuis zouden kunnen werken die zwaar stotterend en hoestend de kantoortuin komen binnenwandelen hoor. Zooooooo vaak al meegemaakt in het verleden
Ik had geen naar gesprek, maar kreeg idd wel opmerkingen dat ik ineens veel thuiswerkte. Bij mij toen mijn dochter voor 't eerst naar de opvang ging. Waren jarenlang nooit ziek geweest, en ineens was ik minimaal een week per maand aan 't snotteren.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bij mijn vorige werkgever kreeg ik ook een naar gesprek nadat ik me 3x had ziekgemeld in een jaar. Dat was in de periode dat mijn zoon voor het eerst naar de opvang ging en ik elk virusje ineens meepakte.
Nu wel ja. Ben echter heul benieuwd hoe dat zich weer zal evolueren als de covid pandemie achter ons ligt. Of mensen dan ook weer terugschieten in dat idiote "ik kom naar kantoor no matter what" gedrag...quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:04 schreef Momo het volgende:
[..]
"Je hebt van die thuis blijven bij elk verkoudheid, maar ik ben er gewoon hoor koorts of niet!" Daar wordt nu wel anders naar gekeken, zeker als je een kantoorbaan hebt.
De grote vraag is natuurlijk wat het uiteindelijk doet met het imuunsysteem.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik had geen naar gesprek, maar kreeg idd wel opmerkingen dat ik ineens veel thuiswerkte. Bij mij toen mijn dochter voor 't eerst naar de opvang ging. Waren jarenlang nooit ziek geweest, en ineens was ik minimaal een week per maand aan 't snotteren.
In de eerste twee maanden opvang hebben we mijn dochter het grootste deel thuis moeten houden omdat ze telkens ziek was en koorts had. Die periode opvang dicht en begrip dat we thuis moesten werken heeft daar ook heel erg voor geholpen, ze is sindsdien vrijwel niet ziek meer geweest. Snottebel aan 'r neus, en dat is 't. Koorts is sindsdien bijna niet meer geweest. We hadden nooit bedacht dat 't zo'n impact zou hebben, want kinderarts en CJG zeiden constant: "Een kind is in het eerste jaar 10 keer ziek, hoort erbij"
Klein gokje: Ja, dat gaat gewoon weer als vanouds. Ons gedrag is wat dat betreft vrij lastig aan te passen heb ik het idee.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nu wel ja. Ben echter heul benieuwd hoe dat zich weer zal evolueren als de covid pandemie achter ons ligt. Of mensen dan ook weer terugschieten in dat idiote "ik kom naar kantoor no matter what" gedrag...
Niet per se te efficiënt, maar ik dacht dat ze in NL nog gingen nadenken over het uitstellen van de tweede prik.quote:
Dat komt omdat ziekmeldingen tegenwoordig door veel bedrijven worden uitbesteed. Er zit een hele industrie tegenwoordig achter. Die bedrijfjes beloven dat het aantal ziekmeldingen afneemt en dat ze korter duren dus die bellen alles constant na. Zembla had daar een paar jaar geleden een hele aflevering over.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:03 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Hier (gemeente Amsterdam) is dat ook vaak zo, na 3x ziek op gesprek. Niet om je meteen de deur te wijzen overigens.
Vaak bellen ze al na 1 dag met: 'en wanneer kan je weer beginnen?' Als ik dat had geweten was ik wel dokter geworden![]()
Overigens is het dus lonend (sowieso beter) om langer uit te zieken dan te vroeg beginnen en na 2 dagen weer ziek te melden, dan staat de teller al op 2 strikt gezien.
Mn dochter zit in de leeftijd dat ze kauwt op takken, happen zand in 'r mond doet en al dat soort ongein. Daarna als je zegt dat ze t niet moet doen dat ze je in je gezicht hoest oid. Mijn immuunsysteem zal op dit moment al in overdrive draaien na 15+ jaar lui te kunnen zijnquote:Op donderdag 7 januari 2021 15:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De grote vraag is natuurlijk wat het uiteindelijk doet met het imuunsysteem.
Dat we allemaal thuiswerken en geen griepjes of verkoudheid krijgen, is natuurlijk een voorbode dat je het harder terug en vaker weer terug kunt krijgen.
Dat hoor je mij niet zeggen. Ik ben in opleiding voor register belastingadviseur.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee de man zal er echt heel weinig van begrijpen.
Mijn baas zei: "nu zien werkgevers heel goed wat het kost als iemand uitvalt", dus dat je werknemers sneller thuis zal laten werken wanneer ze grieperig zijn. Of misschien wel met mondkapjes een paar dagen per jaar (à la die Aziaten die we jarenlang uitgelachen hebben)?quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klein gokje: Ja, dat gaat gewoon weer als vanouds. Ons gedrag is wat dat betreft vrij lastig aan te passen heb ik het idee.
Als we hopelijk iets geleerd hebben van deze shitstorm van corona hoop ik inderdaad dat dat gedrag ook eens afgelopen is en mensen met een snotneus wat makkelijker vanuit huis gaan werken. Werkgevers zouden dat ook meer moeten omarmen nu ze de corona-tijd hebben meegemaakt en zien dat het ook kan werken op die manier.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Eens.
Overigens ook de gewone kantoorslaven die gemakkelijk thuis zouden kunnen werken die zwaar snotterend en hoestend de kantoortuin komen binnenwandelen hoor. Zooooooo vaak al meegemaakt in het verleden
Zeker wel. Maar vergeef me dat ik niet ga zitten molshopen in wetenschappelijke studies. Daar heb ik geen kaas van gegeten, vind ik niet interessant eerlijk gezegd. Gewoon iemand die je in J&J taal uitlegt hoe het werkt.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:10 schreef Momo het volgende:
[..]
En wat dan voor andere 99% van de experts, is hun mening dan niet meer relevant? Waarom publiceren ze dit tegengeluid dan niet in een paper?
[..]
Volgens mij zijn er ook genoeg andere initiatieven om uitleg over vaccins in makkelijke taal te schrijven. Wat daar wel een gevaar van is, is dat de complexiteit van het verhaal verloren gaat. Mensen willen vaak kant en klare zwart-wit oorzaak-gevolg verhalen zien, terwijl de werkelijkheid genuanceerd is.
Kant noch wal, deze vergelijking, maar het komt er op neer dat je het gewoon niet wil horen. We laten het hier maar weer bij.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:09 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dat hoor je mij niet zeggen. Ik ben in opleiding voor register belastingadviseur.
Maar dat maakt mij nog geen fiscaal jurist. Ik weet er wel een en ander van, maar toch zijn het wezenlijke andere takken van sport.
Bij mij op 't werk zijn ze locaties aan 't verbouwen en sluiten voor na de pandemie. Gewone werkplekken komen er veel minder, veel meer meetingsruimtes en 'collaboration spaces'.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als we hopelijk iets geleerd hebben van deze shitstorm van corona hoop ik inderdaad dat dat gedrag ook eens afgelopen is en mensen met een snotneus wat makkelijker vanuit huis gaan werken. Werkgevers zouden dat ook meer moeten omarmen nu ze de corona-tijd hebben meegemaakt en zien dat het ook kan werken op die manier.
Aan de andere kant, als je ziet hoeveel mensen er ondanks een positieve coronatest ook nog gewoon menen de straat op te kunnen of richting werk te gaan is dat misschien iets te optimistisch gedacht
Ja mijn werkgever zit ook op die lijn van max 1 of 2 dagen naar kantoor en de rest thuis... ik vind dat een prima balansquote:Op donderdag 7 januari 2021 15:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bij mij op 't werk zijn ze locaties aan 't verbouwen en sluiten voor na de pandemie. Gewone werkplekken komen er veel minder, veel meer meetingsruimtes en 'collaboration spaces'.
Badgesysteem is al omgebouwd. Als je een ingeplande meeting hebt is je pas actief, als je geen meetings hebt heb je geen toegang, uitzonderingen daargelaten. Effectief zal het er op neer komen dat ik na de pandemie 1 à 2 dagen naar kantoor kan, maar verder mijn vaste werkplek thuis wordt. Ik verwacht dat andere bedrijven hetzelfde gaan doen eerlijk gezegd.
Er komt zelfs een dagelijke show.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:59 schreef TheVulture het volgende:
Krijgen we naast de dagelijkse besmettingen nu ook een vaccinatieteller?
Dit is een grapje hequote:Op donderdag 7 januari 2021 15:12 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Er komt zelfs een dagelijke show.
Ja. Maar je zou het bijna geloven he.quote:
Dat hoop ik toch niet zeg..quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet per se te efficiënt, maar ik dacht dat ze in NL nog gingen nadenken over het uitstellen van de tweede prik.
Mix tussen Wie is de Mol en Big Brother. 20 mensen worden opgesloten in een huis vol camera's en 1 heeft corona.quote:
Ga daar maar niet van uitquote:Op donderdag 7 januari 2021 15:15 schreef Zwansen het volgende:
Ik hoop zo op een mega-daling, iets <5k ofzo.
Dat hoopt iedereenquote:Op donderdag 7 januari 2021 15:15 schreef Zwansen het volgende:
Ik hoop zo op een mega-daling, iets <5k ofzo.
Hier kijken ze ook of we ook na corona meer thuis willen werken. Nu is het muisstil op kantoor. Maar mis het wel om gewoon face to face met collega's zaken te bespreken. Hoop niet dat we op deze manier blijven werken...quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja mijn werkgever zit ook op die lijn van max 1 of 2 dagen naar kantoor en de rest thuis... ik vind dat een prima balans
Het is denk ik ook gewoon beter voor de werkgever.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als we hopelijk iets geleerd hebben van deze shitstorm van corona hoop ik inderdaad dat dat gedrag ook eens afgelopen is en mensen met een snotneus wat makkelijker vanuit huis gaan werken. Werkgevers zouden dat ook meer moeten omarmen nu ze de corona-tijd hebben meegemaakt en zien dat het ook kan werken op die manier.
Aan de andere kant, als je ziet hoeveel mensen er ondanks een positieve coronatest ook nog gewoon menen de straat op te kunnen of richting werk te gaan is dat misschien iets te optimistisch gedacht
Presee-quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Positief getest: 9737
Totaal: 850790 (+9627 ivm -110 corr.)
Opgenomen: 231
Huidig: 2052 (-79)
Opgenomen op IC: 29
Huidig: 712 (+8)
Overleden: 85
Totaal: 12084
quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Positief getest: 9737
Totaal: 850790 (+9627 ivm -110 corr.)
Opgenomen: 231
Huidig: 2052 (-79)
Opgenomen op IC: 29
Huidig: 712 (+8)
Overleden: 85
Totaal: 12084
quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:15 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Mix tussen Wie is de Mol en Big Brother. 20 mensen worden opgesloten in een huis vol camera's en 1 heeft corona.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |