abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197267250
Krijgen we naast de dagelijkse besmettingen nu ook een vaccinatieteller?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197267254
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:58 schreef Da_Sandman het volgende:
Yes voorspellingstijd!

Ik zeg 287196537058123.
Groepsimmuniteit binnen, maatregelen per vandaag afbouwen en vaccins vernietigen *O*
  donderdag 7 januari 2021 @ 15:00:37 #103
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197267265
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, eens. Bij veel bedrijven is 't alleen zo dat de eerste dag voor eigen rekening is. Bij veel schoonmaakbedrijven bijvoorbeeld. In veel gevallen kunnen die mensen zo'n dag inkomen niet missen, dus kiezen ze ervoor toch te gaan werken. Die dag die voor eigen rekening is zou je (via de CAO?) eruit willen hebben, want dat soort regels zorgen ervoor dat mensen ziek zijn en toch gaan werken.
Bij mijn vorige werkgever kreeg ik ook een naar gesprek nadat ik me 3x had ziekgemeld in een jaar. Dat was in de periode dat mijn zoon voor het eerst naar de opvang ging en ik elk virusje ineens meepakte.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_197267284
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:59 schreef TheVulture het volgende:
Ja de usual suspects op Twitter hebben al aangegeven dat te gaan doen.

En https://ourworldindata.org/covid-vaccinations doet dat ook.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 15:02:15 #105
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197267304
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, eens. Bij veel bedrijven is 't alleen zo dat de eerste dag voor eigen rekening is. Bij veel schoonmaakbedrijven bijvoorbeeld. In veel gevallen kunnen die mensen zo'n dag inkomen niet missen, dus kiezen ze ervoor toch te gaan werken. Die dag die voor eigen rekening is zou je (via de CAO?) eruit willen hebben, want dat soort regels zorgen ervoor dat mensen ziek zijn en toch gaan werken.
Eens.

Overigens ook de gewone kantoorslaven die gemakkelijk thuis zouden kunnen werken die zwaar snotterend en hoestend de kantoortuin komen binnenwandelen hoor. Zooooooo vaak al meegemaakt in het verleden :')
pi_197267331
quote:
87s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:00 schreef Perrin het volgende:

[..]

Bij mijn vorige werkgever kreeg ik ook een naar gesprek nadat ik me 3x had ziekgemeld in een jaar. Dat was in de periode dat mijn zoon voor het eerst naar de opvang ging en ik elk virusje ineens meepakte.
Hier (gemeente Amsterdam) is dat ook vaak zo, na 3x ziek op gesprek. Niet om je meteen de deur te wijzen overigens.
Vaak bellen ze al na 1 dag met: 'en wanneer kan je weer beginnen?' Als ik dat had geweten was ik wel dokter geworden }:|

Overigens is het dus lonend (sowieso beter) om langer uit te zieken dan te vroeg beginnen en na 2 dagen weer ziek te melden, dan staat de teller al op 2 strikt gezien.
  donderdag 7 januari 2021 @ 15:03:23 #107
38496 Perrin
pi_197267336
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:02 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Eens.

Overigens ook de gewone kantoorslaven die gemakkelijk thuis zouden kunnen werken die zwaar stotterend en hoestend de kantoortuin komen binnenwandelen hoor. Zooooooo vaak al meegemaakt in het verleden :')
Ik erger me daar al jaaaaaren aan. En zo penny-wise pound-foolish. Lekker je collega's aansteken en dan zit ineens de helft van het bedrijf ziek thuis.
pi_197267344
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Mijn innige medelijden. Sterkte.
Ik wilde vragen "waarom hoor ik koekoeks in Amsterdam?"

Je bent echt Coco als je denkt dat de overheid voor eeuwig 1.5m erin wilt houden 🙄
#WeesGeenWhales
  donderdag 7 januari 2021 @ 15:04:27 #109
38496 Perrin
pi_197267356
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:03 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Hier (gemeente Amsterdam) is dat ook vaak zo, na 3x ziek op gesprek. Niet om je meteen de deur te wijzen overigens.
Vaak bellen ze al na 1 dag met: 'en wanneer kan je weer beginnen?' Als ik dat had geweten was ik wel dokter geworden }:|

Overigens is het dus lonend (sowieso beter) om langer uit te zieken dan te vroeg beginnen en na 2 dagen weer ziek te melden, dan staat de teller al op 2 strikt gezien.
Ja dit was ook niet om de deur te wijzen, maar wel duidelijk om me te laten weten dat HR er niet blij mee was en of ik daarmee wilde ophouden.
  donderdag 7 januari 2021 @ 15:04:37 #110
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197267361
quote:

[..]

Eens.

Overigens ook de gewone kantoorslaven die gemakkelijk thuis zouden kunnen werken die zwaar stotterend en hoestend de kantoortuin komen binnenwandelen hoor. Zooooooo vaak al meegemaakt in het verleden :')
"Je hebt van die thuis blijven bij elk verkoudheid, maar ik ben er gewoon hoor koorts of niet!" Daar wordt nu wel anders naar gekeken, zeker als je een kantoorbaan hebt. :Y
pi_197267377
quote:
87s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:00 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik had geen naar gesprek, maar kreeg idd wel opmerkingen dat ik ineens veel thuiswerkte. Bij mij toen mijn dochter voor 't eerst naar de opvang ging. Waren jarenlang nooit ziek geweest, en ineens was ik minimaal een week per maand aan 't snotteren.

In de eerste twee maanden opvang hebben we mijn dochter het grootste deel thuis moeten houden omdat ze telkens ziek was en koorts had. Die periode opvang dicht en begrip dat we thuis moesten werken heeft daar ook heel erg voor geholpen, ze is sindsdien vrijwel niet ziek meer geweest. Snottebel aan 'r neus, en dat is 't. Koorts is sindsdien bijna niet meer geweest. We hadden nooit bedacht dat 't zo'n impact zou hebben, want kinderarts en CJG zeiden constant: "Een kind is in het eerste jaar 10 keer ziek, hoort erbij"
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 15:06:50 #112
Dick Laurent Is Dead
pi_197267402
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:04 schreef Momo het volgende:

[..]

"Je hebt van die thuis blijven bij elk verkoudheid, maar ik ben er gewoon hoor koorts of niet!" Daar wordt nu wel anders naar gekeken, zeker als je een kantoorbaan hebt. :Y
Nu wel ja. Ben echter heul benieuwd hoe dat zich weer zal evolueren als de covid pandemie achter ons ligt. Of mensen dan ook weer terugschieten in dat idiote "ik kom naar kantoor no matter what" gedrag...
pi_197267411
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik had geen naar gesprek, maar kreeg idd wel opmerkingen dat ik ineens veel thuiswerkte. Bij mij toen mijn dochter voor 't eerst naar de opvang ging. Waren jarenlang nooit ziek geweest, en ineens was ik minimaal een week per maand aan 't snotteren.

In de eerste twee maanden opvang hebben we mijn dochter het grootste deel thuis moeten houden omdat ze telkens ziek was en koorts had. Die periode opvang dicht en begrip dat we thuis moesten werken heeft daar ook heel erg voor geholpen, ze is sindsdien vrijwel niet ziek meer geweest. Snottebel aan 'r neus, en dat is 't. Koorts is sindsdien bijna niet meer geweest. We hadden nooit bedacht dat 't zo'n impact zou hebben, want kinderarts en CJG zeiden constant: "Een kind is in het eerste jaar 10 keer ziek, hoort erbij"
De grote vraag is natuurlijk wat het uiteindelijk doet met het imuunsysteem.
Dat we allemaal thuiswerken en geen griepjes of verkoudheid krijgen, is natuurlijk een voorbode dat je het harder terug en vaker weer terug kunt krijgen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197267418
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:06 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Nu wel ja. Ben echter heul benieuwd hoe dat zich weer zal evolueren als de covid pandemie achter ons ligt. Of mensen dan ook weer terugschieten in dat idiote "ik kom naar kantoor no matter what" gedrag...
Klein gokje: Ja, dat gaat gewoon weer als vanouds. Ons gedrag is wat dat betreft vrij lastig aan te passen heb ik het idee.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197267420
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:01 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Te efficiënt, denk je? :D
Niet per se te efficiënt, maar ik dacht dat ze in NL nog gingen nadenken over het uitstellen van de tweede prik.
pi_197267431
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:03 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Dat komt omdat ziekmeldingen tegenwoordig door veel bedrijven worden uitbesteed. Er zit een hele industrie tegenwoordig achter. Die bedrijfjes beloven dat het aantal ziekmeldingen afneemt en dat ze korter duren dus die bellen alles constant na. Zembla had daar een paar jaar geleden een hele aflevering over.
pi_197267439
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:07 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De grote vraag is natuurlijk wat het uiteindelijk doet met het imuunsysteem.
Dat we allemaal thuiswerken en geen griepjes of verkoudheid krijgen, is natuurlijk een voorbode dat je het harder terug en vaker weer terug kunt krijgen.
Mn dochter zit in de leeftijd dat ze kauwt op takken, happen zand in 'r mond doet en al dat soort ongein. Daarna als je zegt dat ze t niet moet doen dat ze je in je gezicht hoest oid. Mijn immuunsysteem zal op dit moment al in overdrive draaien na 15+ jaar lui te kunnen zijn :P
pi_197267440
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee de man zal er echt heel weinig van begrijpen.
Dat hoor je mij niet zeggen. Ik ben in opleiding voor register belastingadviseur.
Maar dat maakt mij nog geen fiscaal jurist. Ik weet er wel een en ander van, maar toch zijn het wezenlijke andere takken van sport.
pi_197267445
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Klein gokje: Ja, dat gaat gewoon weer als vanouds. Ons gedrag is wat dat betreft vrij lastig aan te passen heb ik het idee.
Mijn baas zei: "nu zien werkgevers heel goed wat het kost als iemand uitvalt", dus dat je werknemers sneller thuis zal laten werken wanneer ze grieperig zijn. Of misschien wel met mondkapjes een paar dagen per jaar (à la die Aziaten die we jarenlang uitgelachen hebben)?
pi_197267452
quote:

[..]

Eens.

Overigens ook de gewone kantoorslaven die gemakkelijk thuis zouden kunnen werken die zwaar snotterend en hoestend de kantoortuin komen binnenwandelen hoor. Zooooooo vaak al meegemaakt in het verleden :')
Als we hopelijk iets geleerd hebben van deze shitstorm van corona hoop ik inderdaad dat dat gedrag ook eens afgelopen is en mensen met een snotneus wat makkelijker vanuit huis gaan werken. Werkgevers zouden dat ook meer moeten omarmen nu ze de corona-tijd hebben meegemaakt en zien dat het ook kan werken op die manier.

Aan de andere kant, als je ziet hoeveel mensen er ondanks een positieve coronatest ook nog gewoon menen de straat op te kunnen of richting werk te gaan is dat misschien iets te optimistisch gedacht :')
pi_197267473
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:10 schreef Momo het volgende:

[..]

En wat dan voor andere 99% van de experts, is hun mening dan niet meer relevant? Waarom publiceren ze dit tegengeluid dan niet in een paper?
[..]

Volgens mij zijn er ook genoeg andere initiatieven om uitleg over vaccins in makkelijke taal te schrijven. Wat daar wel een gevaar van is, is dat de complexiteit van het verhaal verloren gaat. Mensen willen vaak kant en klare zwart-wit oorzaak-gevolg verhalen zien, terwijl de werkelijkheid genuanceerd is.
Zeker wel. Maar vergeef me dat ik niet ga zitten molshopen in wetenschappelijke studies. Daar heb ik geen kaas van gegeten, vind ik niet interessant eerlijk gezegd. Gewoon iemand die je in J&J taal uitlegt hoe het werkt.

Maar ook weer niet op NPO3-niveau zeg maar. Iets daar tussenin.
pi_197267486
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:09 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dat hoor je mij niet zeggen. Ik ben in opleiding voor register belastingadviseur.
Maar dat maakt mij nog geen fiscaal jurist. Ik weet er wel een en ander van, maar toch zijn het wezenlijke andere takken van sport.
Kant noch wal, deze vergelijking, maar het komt er op neer dat je het gewoon niet wil horen. We laten het hier maar weer bij.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197267492
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:09 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Als we hopelijk iets geleerd hebben van deze shitstorm van corona hoop ik inderdaad dat dat gedrag ook eens afgelopen is en mensen met een snotneus wat makkelijker vanuit huis gaan werken. Werkgevers zouden dat ook meer moeten omarmen nu ze de corona-tijd hebben meegemaakt en zien dat het ook kan werken op die manier.

Aan de andere kant, als je ziet hoeveel mensen er ondanks een positieve coronatest ook nog gewoon menen de straat op te kunnen of richting werk te gaan is dat misschien iets te optimistisch gedacht :')
Bij mij op 't werk zijn ze locaties aan 't verbouwen en sluiten voor na de pandemie. Gewone werkplekken komen er veel minder, veel meer meetingsruimtes en 'collaboration spaces'.

Badgesysteem is al omgebouwd. Als je een ingeplande meeting hebt is je pas actief, als je geen meetings hebt heb je geen toegang, uitzonderingen daargelaten. Effectief zal het er op neer komen dat ik na de pandemie 1 à 2 dagen naar kantoor kan, maar verder mijn vaste werkplek thuis wordt. Ik verwacht dat andere bedrijven hetzelfde gaan doen eerlijk gezegd.
pi_197267511
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Bij mij op 't werk zijn ze locaties aan 't verbouwen en sluiten voor na de pandemie. Gewone werkplekken komen er veel minder, veel meer meetingsruimtes en 'collaboration spaces'.

Badgesysteem is al omgebouwd. Als je een ingeplande meeting hebt is je pas actief, als je geen meetings hebt heb je geen toegang, uitzonderingen daargelaten. Effectief zal het er op neer komen dat ik na de pandemie 1 à 2 dagen naar kantoor kan, maar verder mijn vaste werkplek thuis wordt. Ik verwacht dat andere bedrijven hetzelfde gaan doen eerlijk gezegd.
Ja mijn werkgever zit ook op die lijn van max 1 of 2 dagen naar kantoor en de rest thuis... ik vind dat een prima balans O+
pi_197267516
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:59 schreef TheVulture het volgende:
Er komt zelfs een dagelijke show.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  donderdag 7 januari 2021 @ 15:13:07 #126
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_197267519
Preseeeent *O*
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
pi_197267529
Present.
pi_197267530
quote:
10s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:12 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Er komt zelfs een dagelijke show.
Dit is een grapje he :D
pi_197267562
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:13 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja. Maar je zou het bijna geloven he. :P
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_197267571
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Niet per se te efficiënt, maar ik dacht dat ze in NL nog gingen nadenken over het uitstellen van de tweede prik.
Dat hoop ik toch niet zeg.. :{
pi_197267574
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:13 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Mix tussen Wie is de Mol en Big Brother. 20 mensen worden opgesloten in een huis vol camera's en 1 heeft corona.
  donderdag 7 januari 2021 @ 15:15:48 #132
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197267588
Ik hoop zo op een mega-daling, iets <5k ofzo. -O-
  donderdag 7 januari 2021 @ 15:16:15 #133
258756 Unmountable
pi_197267601
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:15 schreef Zwansen het volgende:
Ga daar maar niet van uit :')
pi_197267603
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:15 schreef Zwansen het volgende:
Dat hoopt iedereen _O-
pi_197267614
Waar zijn de cijfers?
@Benny
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_197267619
Positief getest: 9737
Totaal: 850790 (+9627 ivm -110 corr.)

Opgenomen: 231
Huidig: 2052 (-79)

Opgenomen op IC: 29
Huidig: 712 (+8)

Overleden: 85
Totaal: 12084
pi_197267621
twitter
  donderdag 7 januari 2021 @ 15:17:09 #138
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197267623
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:12 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja mijn werkgever zit ook op die lijn van max 1 of 2 dagen naar kantoor en de rest thuis... ik vind dat een prima balans O+
Hier kijken ze ook of we ook na corona meer thuis willen werken. Nu is het muisstil op kantoor. Maar mis het wel om gewoon face to face met collega's zaken te bespreken. Hoop niet dat we op deze manier blijven werken...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 15:17:18 #139
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_197267625
edit: wat hierboven staat dus

}:|
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 januari 2021 @ 15:17:20 #140
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197267626
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:09 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Het is denk ik ook gewoon beter voor de werkgever.

Als je gewoon zieke Pietje thuis laat werken blijven Henk Gerda en Truus hopelijk wel gezond en kunnen die gewoon op kantoor zijn. Anders steekt Pietje twee andere collega's aan en heb je een veel groter probleem.
pi_197267631
Dayum wat is dit dan.
  donderdag 7 januari 2021 @ 15:17:29 #142
258756 Unmountable
pi_197267633
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:

Presee- -O-
pi_197267635
Kerstpiek *O*
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197267637
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:17 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
😭
-
pi_197267638
Oud & Nieuw piek PRESENT!
pi_197267642
Vanavond maar even niet naar de kroeg?
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 15:18:07 #147
Dick Laurent Is Dead
pi_197267648
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:

:D

Oke dan. :X
pi_197267650
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:15 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Mix tussen Wie is de Mol en Big Brother. 20 mensen worden opgesloten in een huis vol camera's en 1 heeft corona.
_O-

De pest is wel dat dan binnen een dag iedereen corona heeft... weg concept :P
pi_197267656
Was ik toch te positief gister, verdorie.

Nouja, was te verwachten verder.
pi_197267658
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:16 schreef ESF1Gamer het volgende:
Waar zijn de cijfers?
@:benny
Was even andere dingen doen. Sorry _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')