abonnement Unibet Coolblue
pi_197666734
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:35 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ik neem niet aan dat die partijen (zeker D66, PvdA en/of GL) nog aan een kabinet gaan deelnemen als daar niet van te voren keiharde afspraken over zijn gemaakt. Die zullen er onderhand ook wel zo'n beetje klaar mee zijn om hun steun aan Rutte telkens te moeten bekopen met flinke zetelverliezen in de daaropvolgende verkiezingen.
Ja, dat neem ik ook wel aan. Van alle 4 de genoemde partijen verwacht ik wel dat ze daar hard in zitten. Maar dan zul je altijd gaande de 4 jaar tegenvallers hebben. En dan zul je dus nieuwe dingen moeten afspreken en dat is altijd een gevaarlijk punt. Vaak worden zulke nieuwe afspraken doorgeschoven naar een nieuw kabinet, zodat ze in nieuwe formatieafspraken terecht komen. Maar nu is die tijd er niet echt: tussen het einde van het komende kabinet en 2030 zit nog maar 5 jaar, dat is waarschijnlijk te krap om nieuwe dingen af te spreken en te implementeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197666787
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Overeind...weet ik niet, MP wel, denk ik ;)
Ok, zeer goed punt.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 27 januari 2021 @ 13:01:46 #103
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197667503
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Arm Nederland? Daar kiest Nederland voor, daar hoef je dan toch geen medelijden mee te hebben?
Ik ga deze discussie niet weer opnieuw doen en ook waar de zwakheden van de democratie zit, de zwakheden in de informatievoorziening, de wijze waarop debatten worden samengevat in het NOS journaal. Dat een aanzienlijk deel de politiek überhaupt niet volgt en op het marketingbudget af gaat.

Helaas is het zo dat mensen al snel achter de zittend leider aan lopen. Niet alleen hier, maar ook in halve en hele dictaturen, in illiberale democratieën. De Sovjet Unie viel in ieder geval niet door protesten van '50% + 1'. Dat gebeurt vrijwel nergens niet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 27 januari 2021 @ 18:29:30 #104
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197672073
Nee.
  woensdag 27 januari 2021 @ 20:39:47 #105
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197674578
twitter


De geschiedenis zal hem gaan inschalen op dezelfde hoogte als Colijn en Van Agt gok ik zo.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197677101
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 20:39 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]

De geschiedenis zal hem gaan inschalen op dezelfde hoogte als Colijn en Van Agt gok ik zo.
Ach, het halve land wordt afgebroken door eencelligen: het is de schuld van Rutte!!!

Nee. Het is de schuld van elke randdebiel die daar staat met een steen of spandoek in de hand. Wat een flauwekul om de schuld te leggen bij een moeilijke jeugd, decentralisaties of een uitgeklede verzorgingsstaat.

Het is heel simpel, die relschoppers hoeven maar één ding anders te doen en dan is er niks aan de hand: thuisblijven.
pi_197677474
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 20:39 schreef Klopkoek het volgende:
De geschiedenis zal hem gaan inschalen op dezelfde hoogte als Colijn en Van Agt gok ik zo.
Zou kunnen: weggehoond door links, prima gevonden door rechts. Net als Den Uyl, maar dan andersom: https://www.historischnie(...)-de-twintigste-eeuw/

Den Uyl won de verkiezing van slechtste premier van de 20e eeuw onder kamerleden omdat er wat meer rechtse kamerleden stemden.

Al denk ik dat links uiteindelijk ook geen problemen gaat hebben met Rutte.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 27 januari 2021 @ 23:38:48 #108
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197678404
Rutte gaat de geschiedenis in als de man van het dieptrieste PVV kabinet, de etnische profilering, de aanval op pluralisme en de rechtstaat, en de nauwelijks verholen dog whistle advertentie van 2017 (zodat het zelfs de buitenlandse kranten haalde).

Het consolideren van het land als een gekkenhuis in verval.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 27 januari 2021 @ 23:48:44 #109
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197678490
Ik vind Mark Rutte juist wel een beetje op Ruud Lubbers lijken (qua regeerstijl, niet qua persoon). Centrumrechts en weinig visionair. Kan met ongeveer iedere partij samenwerken en weet in hele moeilijke situaties de boel bij elkaar te houden. Daarbij erg goed om zich uit netelige situaties te redden en niet vies van een staaltje opportunisme.

Ik denk ook dat zijn opvolger een grote kans heeft om zoals Brinkman de afgrond in te gaan.
pi_197679102
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 12:43 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Wat is er zo slecht aan Rutte? Wat heeft hij gedaan waardoor jij nu zegt "er is vast een betere leider".

Ik vind Rutte prima als premier. Het gaat goed in dit land. Het geld klotst tegen de muren aan. :Y
Je de externe markt kwam inkomen.
De gewone lage burger klassen
Die werken mogen dood vallen.

Rutte heeft het inderdaad voor elkaar dat het geld klots.
Maar klots het geld zo ook weer over de balk.
pi_197679131
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 23:48 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind Mark Rutte juist wel een beetje op Ruud Lubbers lijken (qua regeerstijl, niet qua persoon). Centrumrechts en weinig visionair. Kan met ongeveer iedere partij samenwerken en weet in hele moeilijke situaties de boel bij elkaar te houden. Daarbij erg goed om zich uit netelige situaties te redden en niet vies van een staaltje opportunisme.

Ik denk ook dat zijn opvolger een grote kans heeft om zoals Brinkman de afgrond in te gaan.
Ik ben wel benieuwd hoeveel van die hoge VVD peilingen echt aan Rutte hangt, en vooral waar het naartoe gaat als hij opstapt. Krijgt de VVD het dan als partij voor elkaar om (met afstand) de grootste te blijven, of krijgen we dan een PVV die de grootste is?
't Echte en 't ware!
  donderdag 28 januari 2021 @ 01:26:00 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197679143
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 01:22 schreef Japepk het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoeveel van die hoge VVD peilingen echt aan Rutte hangt, en vooral waar het naartoe gaat als hij opstapt. Krijgt de VVD het dan als partij voor elkaar om (met afstand) de grootste te blijven, of krijgen we dan een PVV die de grootste is?
Dat kan alle kanten uit vliegen. Het hangt een beetje af welke politicus in een Rutte-loos vacuum de aandacht naar zich toe kan trekken.
pi_197679581
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 20:39 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]

De geschiedenis zal hem gaan inschalen op dezelfde hoogte als Colijn en Van Agt gok ik zo.
Ik zie nu voor het eerst dat Colijn en Van Agt blijkbaar tot dezelfde categorie horen.
pi_197679934
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 01:22 schreef Japepk het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoeveel van die hoge VVD peilingen echt aan Rutte hangt, en vooral waar het naartoe gaat als hij opstapt. Krijgt de VVD het dan als partij voor elkaar om (met afstand) de grootste te blijven, of krijgen we dan een PVV die de grootste is?
Ik denk dat PvdA of CDA dan het grootste wordt, hangt er van af wie op dat moment de meest aansprekende lijsttrekker heeft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197680035
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 01:22 schreef Japepk het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoeveel van die hoge VVD peilingen echt aan Rutte hangt, en vooral waar het naartoe gaat als hij opstapt. Krijgt de VVD het dan als partij voor elkaar om (met afstand) de grootste te blijven, of krijgen we dan een PVV die de grootste is?
Ik denk dat de VVD ook zonder Rutte de grootste wordt. Mensen die nu nog VVD stemmen stappen niet snel over naar de PVV.

Wel interessant formeren, mocht de PVV de grootste worden. Dan heb je echt een 8 partijen coalitie, want Wilders wordt natuurlijk never nooit premier.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 05:33 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik zie nu voor het eerst dat Colijn en Van Agt blijkbaar tot dezelfde categorie horen.
Ik mis Drees en Kok in het rijtje, als we toch willekeurige premiers aan het noemen zijn die door de één geliefd en de ander gehaat worden.
pi_197680070
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 23:38 schreef Klopkoek het volgende:
Rutte gaat de geschiedenis in als de man van het dieptrieste PVV kabinet, de etnische profilering, de aanval op pluralisme en de rechtstaat, en de nauwelijks verholen dog whistle advertentie van 2017 (zodat het zelfs de buitenlandse kranten haalde).

Het consolideren van het land als een gekkenhuis in verval.
Manmanman.... _O-
pi_197680091
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 07:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ik denk dat de VVD ook zonder Rutte de grootste wordt. Mensen die nu nog VVD stemmen stappen niet snel over naar de PVV.
Nee, maar ik denk dat er genoeg potentiële PvdA of CDA stemmers tussen zitten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197680290
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 07:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk dat PvdA of CDA dan het grootste wordt, hangt er van af wie op dat moment de meest aansprekende lijsttrekker heeft.
PvdA? Dus stel Rutte zou morgen opstappen, dan zie jij de PvdA nog even pakweg tien a vijftien zetels pakken? Dit is me nogal een switch, van VVD naar de PvdA.
pi_197680328
quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:30 schreef Dejannn het volgende:

[..]

PvdA? Dus stel Rutte zou morgen opstappen, dan zie jij de PvdA nog even pakweg tien a vijftien zetels pakken? Dit is me nogal een switch, van VVD naar de PvdA.
Ze zijn er wel: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-nieuwe-kiezers.html

En nee, ik verwacht niet dat Ploumen dan gelijk die mensen over zou halen, ik denk dat ze nu vooral naar Hoekstra zouden gaan.

Heel veel mensen stemmen gewoon op 1 van de drie grote partijen en dan vooral op degene die ze het liefst als premier zouden zien. Dat is een vrij forse groep. Je leest regelmatig schattingen dat van de 40 VVD zetels er zeker 25 pure Rutte stemmers zijn, die stemmen op een premier ipv op een partij. Sowieso zit bij heel veel mensen PvdA in de lijst van opties, aangezien ze de voorlaatste tweede kamerverkiezingen nog 38 zetels haalden. Met een aantrekkelijke, premierwaardige, lijsttrekker kan PvdA dat zo weer halen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197680382
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:35 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ze zijn er wel: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-nieuwe-kiezers.html

En nee, ik verwacht niet dat Ploumen dan gelijk die mensen over zou halen, ik denk dat ze nu vooral naar Hoekstra zouden gaan.

Heel veel mensen stemmen gewoon op 1 van de drie grote partijen en dan vooral op degene die ze het liefst als premier zouden zien. Dat is een vrij forse groep. Je leest regelmatig schattingen dat van de 40 VVD zetels er zeker 25 pure Rutte stemmers zijn, die stemmen op een premier ipv op een partij. Sowieso zit bij heel veel mensen PvdA in de lijst van opties, aangezien ze de voorlaatste tweede kamerverkiezingen nog 38 zetels haalden. Met een aantrekkelijke, premierwaardige, lijsttrekker kan PvdA dat zo weer halen.
Dit is één persoon. Dat zegt niet veel natuurlijk ;). Ik denk dat mensen die over het algemeen écht linkse standpunten omarmen niet snel op een partij zoals de VVD zouden stemmen.
pi_197680397
quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:44 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit is één persoon. Dat zegt niet veel natuurlijk ;). Ik denk dat mensen die over het algemeen écht linkse standpunten omarmen niet snel op een partij zoals de VVD zouden stemmen.
Nee, maar veel mensen hebben niet echt linkse of echt rechtse standpunten, maar zitten een beetje in het midden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 28 januari 2021 @ 08:51:47 #122
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197680430
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 05:33 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik zie nu voor het eerst dat Colijn en Van Agt blijkbaar tot dezelfde categorie horen.
Qua desastreus economisch en financieel beleid is dat ook een juiste vergelijking. Colijn kreeg het net zoals Rutte voor elkaar om het land pas als één van de allerlaatste te laten herstellen van de crisis van 2008 (het is ook geen wonder dus dat Colijn eveneens met binnenlands oproer te maken kreeg). Met daarbij ook permanente schade ('hysterese')

https://ec.europa.eu/euro(...)ff82?t=1571752254335

https://www.ft.com/content/7a3f30dd-51ff-38c1-8a1a-bf0d8140f19f

https://www.eur.nl/ese/media/2019-08-hfd201908170030044
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 28 januari 2021 @ 08:55:45 #123
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197680456
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 22:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Wat een flauwekul om de schuld te leggen bij een moeilijke jeugd, decentralisaties of een uitgeklede verzorgingsstaat.
Er staat nog veel meer in dat artikel hoor, en het wordt niet zuiver naar de persoon Rutte gedraaid.

Allemaal objectieve zaken die er ook bij worden gesleept als het in Frankrijk of de VS grimmig is, of zelfs in de ghetto's van Malmö.

Het is een voor de hand liggende verklaring, vele malen weer bewezen en getest, en dat is hier niet anders.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197680550
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Er staat nog veel meer in dat artikel hoor, en het wordt niet zuiver naar de persoon Rutte gedraaid.

Allemaal objectieve zaken die er ook bij worden gesleept als het in Frankrijk of de VS grimmig is, of zelfs in de ghetto's van Malmö.

Het is een voor de hand liggende verklaring, vele malen weer bewezen en getest, en dat is hier niet anders.
En toch, die jongens hoeven maar één ding te doen om dat alles te niet te doen. Thuisblijven. Het is niet zo moeilijk.
pi_197680591
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 22:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ach, het halve land wordt afgebroken door eencelligen: het is de schuld van Rutte!!!

Nee. Het is de schuld van elke randdebiel die daar staat met een steen of spandoek in de hand. Wat een flauwekul om de schuld te leggen bij een moeilijke jeugd, decentralisaties of een uitgeklede verzorgingsstaat.

Het is heel simpel, die relschoppers hoeven maar één ding anders te doen en dan is er niks aan de hand: thuisblijven.
Het komt bepaalde mensen natuurlijk goed uit om de huidige situatie aan te grijpen en dan de schuld bij zogenaamd 'te rechts' beleid te leggen. Dit heeft er natuurlijk niets mee te maken, maar de linksgeoriënteerde geest blijft vaak redeneren vanuit het idee dat mensen in principe allemaal goed zijn, het probleem ligt echter bij hoe de maatschappij is gestructureerd. Een idee dat natuurlijk kant noch wal raakt.

quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Er staat nog veel meer in dat artikel hoor, en het wordt niet zuiver naar de persoon Rutte gedraaid.

Allemaal objectieve zaken die er ook bij worden gesleept als het in Frankrijk of de VS grimmig is, of zelfs in de ghetto's van Malmö.

Het is een voor de hand liggende verklaring, vele malen weer bewezen en getest, en dat is hier niet anders.
Situaties in Frankrijk en Malmö is natuurlijk het gevolg van iets te veel 'kansenpareltjes' binnenhengelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2021 09:11:31 ]
pi_197681052
quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2021 09:10 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Het komt bepaalde mensen natuurlijk goed uit om de huidige situatie aan te grijpen en dan de schuld bij zogenaamd 'te rechts' beleid te leggen. Dit heeft er natuurlijk niets mee te maken, maar de linksgeoriënteerde geest blijft vaak redeneren vanuit het idee dat mensen in principe allemaal goed zijn, het probleem ligt echter bij hoe de maatschappij is gestructureerd. Een idee dat natuurlijk kant noch wal raakt.
[..]

Situaties in Frankrijk en Malmö is natuurlijk het gevolg van iets te veel 'kansenpareltjes' binnenhengelen.
Nou ja, zonder de hele nature-nurture discussie te willen voeren is het natuurlijk wel zo dat deze relschoppers geen Floris-Jan en Ruben heten, maar Wesley en Mohammed. De sociale klasse bepaald wel voor een groot deel de kans op criminaliteit.

Overigens, onder jongeren uit een lagere sociale klassen ligt de criminaliteit ook hoger onder mensen met een migratie-achtergrond. Zeker bij meisjes is dat verschil opvallend. Het is dus niet alleen de sociale klasse, er is ook een cultureel of cultureel-psychisch effect.

Of nature? ;)
  donderdag 28 januari 2021 @ 10:04:43 #127
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197681283


De Amerika/Shell/Unilever agenda van dit land, met allerlei verduisteringen, geheimhouding en parlement als klapvee om het te verhullen.

En het erge daarbij is dat er dus tegelijkertijd meer laagbetaalde werknemers bij zijn gekomen (meer onder 130% WML), de belastingen op vermogens verlaagd, en de vermogens van de allerarmsten gedaald.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197681969
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 10:04 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]

De Amerika/Shell/Unilever agenda van dit land, met allerlei verduisteringen, geheimhouding en parlement als klapvee om het te verhullen.

En het erge daarbij is dat er dus tegelijkertijd meer laagbetaalde werknemers bij zijn gekomen (meer onder 130% WML), de belastingen op vermogens verlaagd, en de vermogens van de allerarmsten gedaald.
Ik zie hier weinig schokkende gegevens eigenlijk. Maar wel apart dat Finland en Noorwegen zo hoog scoren in dit lijstje. Dit zijn toch volgens jou zulke geweldige landen, waar Nederland een voorbeeld aan moet nemen?

Daarnaast: wie zijn Linda Vermeulen, Matthijs Pontier en Eduard van Scheltinga? Random Twitteraars zijn niet per definitie een betrouwbare bron natuurlijk enkel omdat ze iets tweeten waar jij je in kunt vinden ;).
  donderdag 28 januari 2021 @ 11:21:34 #129
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197682398
twitter
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197682848
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:21 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]
Ze werken in elk geval niet 'wit' of in een ambacht dat door de belastingdienst wordt geregistreerd als inkomen uit arbeid.

De schuld van Rutte, uiteraard.
pi_197683263
Ik vind dit een uiterst aparte op-ed. In de eerste twee zinnen wordt al gesteld dat het gros van de relschoppers maatschappelijk is afgehaakt. Ik ben benieuwd hoe men dit heeft weten te achterhalen. Tussen alle rellen door is er even een survey gedaan onder de relschoppers? Dat lijkt mij stug, kortom: dit is niet meer dan een aanname.

quote:
Tegelijk neemt de kansenongelijkheid toe.
Iedereen heeft in Nederland de kansen, maar dan moet je wel inzet tonen. Daar schort het nog wel eens aan.

quote:
Die kleinere kansen zijn deels het gevolg van veranderende vraag en aanbod. Aan de vraagzijde zijn veel banen in industrie, bouw, vervoer en zakelijke dienstverlening geautomatiseerd of verdwenen. De concurrentie van Oost-Europese arbeidskrachten nam toe. Daarbij leggen mannen het af tegen vrouwen in sectoren met hogere baankansen, zoals het openbaar bestuur, het onderwijs en de zorg.

Aan de aanbodkant zijn jonge mannen minder vaak hoger opgeleid dan vrouwen. Hun aantal laagopgeleiden daalt bovendien veel minder hard. Dit wijst erop dat jongens minder ambitieus zijn op school en/of minder goed gedijen in het onderwijs.
Een paar hele opmerkelijke punten hier die haaks staan op de religie der inclusiviteit en diversiteit. Vanuit dat perspectief wordt namelijk het idee gepusht dat migratie totaal geen probleem vormt en dat vrouwen zo ernstig onderdrukt worden door het patriarchaat, dat er zelfs quota's nodig zijn.
pi_197699510
quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2021 09:10 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Situaties in Frankrijk en Malmö is natuurlijk het gevolg van iets te veel 'kansenpareltjes' binnenhengelen.
Denk eerder het gevolg om ze allemaal in 1 wijk te zetten, en daar verder niet meer naar om te kijken. Zweden en Frankrijk zijn niet heel erg dichtbevolkte gebieden, je moet de allochtonen wat beter spreiden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_197699843
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 09:26 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Denk eerder het gevolg om ze allemaal in 1 wijk te zetten, en daar verder niet meer naar om te kijken. Zweden en Frankrijk zijn niet heel erg dichtbevolkte gebieden, je moet de allochtonen wat beter spreiden.
In Malmö geldt dat zeker. Je hebt daar niet zoals in Nederland wijken waar huur en koopwoningen door elkaar staan. Vrijwel alles is koop en dan zijn er een paar wijken met uitsluitend goedkope huurwoningen, dan krijg je automatisch dat het een verzameling kansarmen wordt met dus inderdaad ook veel immigranten.
pi_197719773
Kaag wilt graag, maar dat lijkt mij geen goed idee :')
  zaterdag 30 januari 2021 @ 11:21:48 #135
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197720004
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 09:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

In Malmö geldt dat zeker. Je hebt daar niet zoals in Nederland wijken waar huur en koopwoningen door elkaar staan. Vrijwel alles is koop en dan zijn er een paar wijken met uitsluitend goedkope huurwoningen, dan krijg je automatisch dat het een verzameling kansarmen wordt met dus inderdaad ook veel immigranten.
Helaas gaat Nederland dankzij VVD beleid daar ook naartoe. Dankzij Stef Blok, het puntenstelsel, de boete tegen scheefwoners. Gemengd bouwen neemt ook duidelijk af, mede doordat woningcorporaties minder kunnen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197720810
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 11:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Helaas gaat Nederland dankzij VVD beleid daar ook naartoe. Dankzij Stef Blok, het puntenstelsel, de boete tegen scheefwoners. Gemengd bouwen neemt ook duidelijk af, mede doordat woningcorporaties minder kunnen.
Gemengd bouwen neemt juist weer enorm toe. Corporaties besteden ook veel meer aandacht aan differentiatie in wijken dan een paar jaar geleden. Ook gedifferentieerd huurprijzenbeleid draagt daaraan bij.

Sorry, maar wat je nu roept is echt klinklare onzin. Ghetto vorming als in Malmö gaat hier nooit gebeuren zolang we corporaties hebben en gemeenten die er goed mee samenwerken. Juist Blok heeft daarin ook goede dingen gedaan, bijvoorbeeld door de samenwerking tussen gemeente en corporaties te verplichten.

De echte oplossing ligt trouwens buiten de gemeentegrenzen, maar dat is weer een heel ander verhaal.
pi_197808168
Een leuke column

quote:
‘De afbraak die de relschoppers aanrichten, is klein bier vergeleken met de afbraak onder Rutte’
https://www.humo.be/menin(...)nder-rutte~bd6f4418/
pi_197813323
Rutte is een geweldige communicator en doet qua persoonlijkheid goed dus de kans dat hij niet de nieuwe premier wordt lijkt me klein.

Toch zijn er wel wat krasjes op de teflonlaag inmiddels. We zien steeds meer dat hij in de kern nog steeds een HR-manager is die goed met poppetjes kan omgaan en kan delegeren, maar niet is staat is om de operatie dan wel de uitvoerende macht aan te sturen. Er wordt veel gefaald op zware portefeuilles in de afgelopen kabinetten onder hem. Toch bestaat het beeld van bekwaam beleid gebaseerd op een vertekend beeld van een gezonde financiële staatshuishouding en zijn zelfvertrouwen in de media.

Zijn lot zal grotendeels afhangen hoe lang de traditionele achterban de richting van de VVD in voldoende mate blijft steunen.
pi_197815164
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:44 schreef Mezano02 het volgende:
Rutte is een geweldige communicator en doet qua persoonlijkheid goed dus de kans dat hij niet de nieuwe premier wordt lijkt me klein.

Toch zijn er wel wat krasjes op de teflonlaag inmiddels. We zien steeds meer dat hij in de kern nog steeds een HR-manager is die goed met poppetjes kan omgaan en kan delegeren, maar niet is staat is om de operatie dan wel de uitvoerende macht aan te sturen. Er wordt veel gefaald op zware portefeuilles in de afgelopen kabinetten onder hem. Toch bestaat het beeld van bekwaam beleid gebaseerd op een vertekend beeld van een gezonde financiële staatshuishouding en zijn zelfvertrouwen in de media.

Zijn lot zal grotendeels afhangen hoe lang de traditionele achterban de richting van de VVD in voldoende mate blijft steunen.
Dat, en van het aanwezig zijn van een alternatief voor het premierschap. De andere partijen laten het op dat vlak totaal afweten. Buiten het CDA heeft er niemand een lijsttrekker naar voren geschoven die de schijn van capabelheid heeft om premier te zijn.

Ja, Rutte heeft fouten gemaakt en in een aantal zware dossiers heeft het kabinet de verkeerde keuzes gemaakt of niet snel genoeg doorgepakt. Maar ik zie niemand die het beter zou doen.
  Moderator donderdag 4 februari 2021 @ 19:11:16 #140
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197818956
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Dat, en van het aanwezig zijn van een alternatief voor het premierschap. De andere partijen laten het op dat vlak totaal afweten. Buiten het CDA heeft er niemand een lijsttrekker naar voren geschoven die de schijn van capabelheid heeft om premier te zijn.

Ja, Rutte heeft fouten gemaakt en in een aantal zware dossiers heeft het kabinet de verkeerde keuzes gemaakt of niet snel genoeg doorgepakt. Maar ik zie niemand die het beter zou doen.
Niemand zag Rutte het erg goed doen als premier voor hij aantrad dus dat vind ik geen maatstaf. Ik zou niet weten waarom een Hoekstra, Kaag of Ploumen het slechter zouden doen dan Rutte, integendeel zelfs.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197819051
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niemand zag Rutte het erg goed doen als premier voor hij aantrad dus dat vind ik geen maatstaf. Ik zou niet weten waarom een Hoekstra, Kaag of Ploumen het slechter zouden doen dan Rutte, integendeel zelfs.
Niet integendeel. Ik denk best dat zeker Hoekstra en Ploumen het prima zouden kunnen doen, maar om nou te zeggen dat de kans groot is dat ze het beter doen dan Rutte vind ik weer wat overdreven.

Als je alleen al kijkt wat voor akkoorden dit kabinet heeft gesloten, met bijvoorbeeld het klimaatakkoord en het pensioenakkoord, en dat vaak met een minderheid in de eerste kamer. Ik denk dat de flexibiliteit van Rutte daar een belangrijke rol in heeft gespeeld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197819084
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niemand zag Rutte het erg goed doen als premier voor hij aantrad dus dat vind ik geen maatstaf. Ik zou niet weten waarom een Hoekstra, Kaag of Ploumen het slechter zouden doen dan Rutte, integendeel zelfs.
Dan ben ik de uitzondering. Ik heb destijds op hem gestemd omdat ik het volste vertrouwen in hem had.

Hoekstra zie ik nog wel als alternatief. Kaag en Ploumen niet, maar die maken ook geen schijn van kans.
pi_197819358
quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2021 12:13 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Iedereen heeft in Nederland de kansen, maar dan moet je wel inzet tonen. Daar schort het nog wel eens aan.
[..]

Dat is een neoliberaal riedeltje dat al tig jaar wordt verkondigd door politici maar het is wat kortzichtig en houdt geen rekening met factoren die allemaal een rol spelen bij de kans op succes in het leven. Ben daar toevallig nu een erg interessant boek over aan het lezen van Michael Sandel: The tyranny of merit.
pi_197820413
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Dat, en van het aanwezig zijn van een alternatief voor het premierschap. De andere partijen laten het op dat vlak totaal afweten. Buiten het CDA heeft er niemand een lijsttrekker naar voren geschoven die de schijn van capabelheid heeft om premier te zijn.

Ja, Rutte heeft fouten gemaakt en in een aantal zware dossiers heeft het kabinet de verkeerde keuzes gemaakt of niet snel genoeg doorgepakt. Maar ik zie niemand die het beter zou doen.
Vanuit de kamer verwacht ik geen uitdagers. Wel kan de sfeer in het land omslaan na plotselinge gebeurtenissen, zoals we zagen in de nadagen van Paars.

Rutte's onaantastbaarheid is gebaseerd op het idee dat Nederland (al dan niet terecht) alles heel behoorlijk voor elkaar heeft. Nu bijvoorbeeld het vaccinatiebeleid wel heel opzichtig internationaal achterblijft kan het gemor wel eens beginnen. Dit soort zaken kunnen een premier nekken.

Verder zijn we nu op een punt aanbeland waarin de nadelen van het gevoerde beleid van de afgelopen jaren duidelijk worden bij het grote publiek. De vraag is of Rutte geloofwaardig is als de regeringsleider die de decentralisatie gaat terugdraaien en zaken als flexwerk en participatiemaatschappij bij het grofvuil zet.
  donderdag 4 februari 2021 @ 22:41:52 #145
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_197823604
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 12:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Gaat het echt goed?

Politie onderbezet
Zorgpersoneel tekort
Boerenprotesten
Toename daklozen
Toename verwarde mensen
Toeslagenaffaire
Stikstofproblematiek
Tekort aan betaalbare huizen
Tekort aan leraren
En ik kan nog wel verder doorgaan ...
Meeste van die dingen altijd al zo geweest.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  donderdag 4 februari 2021 @ 22:43:56 #146
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_197823668
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:49 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Jij past goed in het plaatje van werkende consument en bent (geestelijk) gezond. Je hebt geluk gehad met je huisje. Ik ook hoor, gaat mij ook goed maar zie de nood om mij heen wel ontstaan.

Ben benieuwd of jouw kinderen straks een studie kunnen betalen, ik ben nu al dik 500 euro per maand kwijt voor mijn studerende dochter.

Kijken of jouw kinderen straks een fijn huisje kunnen bemachtigen.

We gaan hier gewoon Amerikaanse toestanden krijgen als we zo door gaan.

Ik mis gewoon de menselijkheid in BV Rutte.
En kloof arm rijk wordt groter.
Jij hebt natuurlijk liever dat iemand anders die 500¤ voor jouw dochter betaald.

Of dacht je dat gratis echt gratis is?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  donderdag 4 februari 2021 @ 22:45:51 #147
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_197823744
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 00:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nergens in de EU is het collegegeld zo hoog als in Nederland.
In Nederland verdienen we ook bijna, zo niet het meeste.

Of denk je dat ze in Bulgarije 500 betalen met een inkomen van 700?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  donderdag 4 februari 2021 @ 22:48:24 #148
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197823841
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:45 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

In Nederland verdienen we ook bijna, zo niet het meeste.

Of denk je dat ze in Bulgarije 500 betalen met een inkomen van 700?
In Scandinavie, Belgie, Duitsland en Frankrijk ligt de koopkracht even hoog of hoger en overal is het collegegeldtarief maximaal de helft van het Nederlandse.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 4 februari 2021 @ 22:56:07 #149
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_197824025
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]

In Scandinavie, Belgie, Duitsland en Frankrijk ligt de koopkracht even hoog of hoger en overal is het collegegeldtarief maximaal de helft van het Nederlandse.
In Nederland zijn weer andere dingen goedkoper.

En in die landen die je noemt vraag ik mij af of je zou willen wonen in Brussel, Oost-Duitsland en hele grote delen van Frankrijk.

Het ene is duurder en het andere is goedkoper. In Nederland vind ik alles bijvoorbeeld erg goed geregeld, iig ten opzichte van een land als Belgie waar alles erg onduidelijk is.

Het kan zijn dat onderwijs hier duurder is, maar het is niet alsof studenten het hier zo enorm kut hebben tegenover andere landen.

In Parijs demonstreren studenten om de week als voorbeeld.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  donderdag 4 februari 2021 @ 23:04:45 #150
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197824253
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:56 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

In Nederland zijn weer andere dingen goedkoper.

En in die landen die je noemt vraag ik mij af of je zou willen wonen in Brussel, Oost-Duitsland en hele grote delen van Frankrijk.

Het ene is duurder en het andere is goedkoper. In Nederland vind ik alles bijvoorbeeld erg goed geregeld, iig ten opzichte van een land als Belgie waar alles erg onduidelijk is.

Het kan zijn dat onderwijs hier duurder is, maar het is niet alsof studenten het hier zo enorm kut hebben tegenover andere landen.

In Parijs demonstreren studenten om de week als voorbeeld.
Nederland is een vrij efficient land dus bepaalde dingen zijn hier inderdaad beter geregeld dan elders, goedkoper echter niet. Overigens vind ik Brussel (de enige metropool van de Benelux) fantastisch en zou ik ook geen moeite hebben om in Leipzig of Magdeburg te wonen.

Fransen demonstreren overigens vooral uit gewoonte.
We have always been at war with Eastasia.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')