Waarom zou hij daar gebanned worden? Parler is nou juist een platform waar je alles kan zeggen (tenzij tegen de wet).quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:48 schreef Tengano het volgende:
[..]
Totdat hij ook daar gebanned wordt. Ik ga TikTok alvast even checken...
Omdat het (voor mij) duidelijk is dat ze hem de mond willen snoeren zodat hij geen extra schade meer kan aanrichten. Ik zei eerder al dat ze hem volgens mij nu proberen te isoleren en containen, wat mij het meest wijs lijkt. Uitzingen dus en goed in de gaten houden.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:49 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Waarom zou hij daar gebanned worden? Parler is nou juist een platform waar je alles kan zeggen (tenzij tegen de wet).
Parler niet.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Omdat het (voor mij) duidelijk is dat ze hem de mond willen snoeren zodat hij geen extra schade meer kan aanrichten. Ik zei eerder al dat ze hem volgens mij nu proberen te isoleren en containen, wat mij het meest wijs lijkt. Uitzingen dus en goed in de gaten houden.
Je bent zo te zien verkeerd geïnformeerd. Clinton noemde de helft van zijn aanhang basket of deplorables. Over de andere "helft" had ze dit te zeggen:quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:38 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Oke dus van de andere kant is goed dat Trump stemmers ongeacht of je het er mee eens bent Basket of deplorables te noemen en elke Trump stemmer voor racist uit te maken wat ze in feiten doen aangestuurd van (scoial) media.
Je bent Trump stemmer dus ben je racist.
quote:But the "other" basket – the other basket – and I know because I look at this crowd I see friends from all over America here: I see friends from Florida and Georgia and South Carolina and Texas and – as well as, you know, New York and California – but that "other" basket of people are people who feel the government has let them down, the economy has let them down, nobody cares about them, nobody worries about what happens to their lives and their futures; and they're just desperate for change. It doesn't really even matter where it comes from. They don't buy everything he says, but – he seems to hold out some hope that their lives will be different. They won't wake up and see their jobs disappear, lose a kid to heroin, feel like they're in a dead-end. Those are people we have to understand and empathize with as well.
De Russische inmenging is niet iets uit de koker van Clinton, maar van de Amerikaanse overheid zelf, wat zij herhaalde. Onderzoek uit de Senaat wees ook uit dat er is samengewerkt tussen de campagne van Trump met Russische agenten (bv. interne polling wat doorgespeeld werd en omgekeerd coordinatie van de timing van het vrijgeven van de gehackte emails). Verder zullen er denk ik niet veel zijn die zullen beweren dat Trump won alleen vanwege Russische inmenging. Er speelden vele zaken, maar wat Comey een paar dagen voor de verkiezing deed heeft mogelijk nog het grootste directe effect gehad ... en dat had daar niks mee van doen.quote:Het hele Rusland verhaal dat Trump gewonnen had kwam door de Russen komt bij Hillary vandaan het er zijn maanden onderzoek geweest kwam niks uit verder.
Nu heeft Biden terecht gewonnen de meeste stemmen (ik ga zonder bewijs niet uit van fraude) maar toen Trump 4 jaar geleden won zaten ze er boven op ja maar Hillary heeft meer stemmen (popular vote) dat was in de jaren daarvoor nooit van belang en nu ineens wel. Verder erkende ze wel het verlies sneller dan Donald nu deed/doet.
De Democraten zijn niet heilig, maar je lijkt te denken dat beide kampen even schuldig zijn oid, maar zo is het natuurlijk niet.quote:Nee het gestook komt van beide extremen kanten aangewakkerd door (social)media en dat iedereen snel te bereiken is via internet en iedereen overal alles van moet vinden.
Ik ken Parler niet, maar als hij daar opdoemt zal het ook wel weer in de media opduiken. Ik ben benieuwd.quote:
Het valt me wel vaker op dat neonazi's er over het algemeen uitzien en zich gedragen als randfiguren die in het echte nazi-Duitsland al spoedig als ongewenste untermenschen afgevoerd zouden worden.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lijkt me ook eerder iemand met een kronkel dan een echte nazi. De nazi's liepen er niet bij als ongeschoren kabouters.
TikTok? Trump wilde TikTok verbieden, denk niet dat hij daar heel welkom isquote:Op donderdag 7 januari 2021 13:48 schreef Tengano het volgende:
[..]
Totdat hij ook daar gebanned wordt. Ik ga TikTok alvast even checken...
Executiequote:Op donderdag 7 januari 2021 13:51 schreef L_auteur het volgende:
Raw footage video van de bestorming van het Congres en de dood van Ashley Babbit.
https://theresistance.video/watch?id=5ff6857e00bac0328da8e888
Parler is het sociale netwerk dat zichzelf verkoopt als hét platform waar er geen censuur plaatsvindt. Nu iets tegen Trump op dat platform doen zou hun enige argument weghalen wat voor ze spreekt in vergelijking met big tech platforms als Twitter, Insta, Facebook.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik ken Parler niet, maar als hij daar opdoemt zal het ook wel weer in de media opduiken. Ik ben benieuwd.
Ik denk dat je een persoon en een partij teveel over 1 kam scheert. De vraag is wat de democraten zouden doen als er net zo een wacko uit hun gelederen ineens president wordt. Staat de partij dan achter hun vertegenwoordiger of niet? Das best een lastige kwestie.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Toen Trump president werd heeft geen enkele Democraat opgeroepen tot chaos en geweld. De Republikeinen zijn met Trump een weg ingeslagen wat bij de Democraten ondenkbaar is. Jouw voorbeelden van moddergooien vanuit de Democraten zijn zeker niet sjiek, maar van een totaal ander niveau dan oproepen om met geweld het hart van de democratie te bestormen.
"Ja maar zij..."quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:58 schreef Oostwoud het volgende:
Ik begrijp nog wel dat deze chaos een sterk symbolische waarde heeft, maar wat een hoop gedoe over mostly peaceful protests. Gaan we ook Democratische burgemeesters arresteren die de George Floyd-rellen lieten escaleren?
FBI-agent, met zo'n shirt loopt niemand rond.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:24 schreef Stranger het volgende:
[..]
Verrassing...
Zag deze foto al
[ afbeelding ]
Ik heb je zelden gezien met dit type reactie bij de "ja, maar Trump!"-kudde.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"Ja maar zij..."
Kan je het niet gewoon veroordelen zonder te wijzen naar een random andere groep?
Wat onzin, hoe krijg je het verzonnen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:59 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
FBI-agent, met zo'n shirt loopt niemand rond.
De Republikeinen weten dondersgoed wat ze aan Trump hebben. Ze hebben niet voor niets geen partijprogramma opgesteld voor de afgelopen verkiezingen, zoals gisteren op TV werd verteld. Trump = de Republikeinse partij en dat weten ze. Ze laten hem zijn gang gaan want hij harkt 70+ miljoen stemmen voor ze binnen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:56 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik denk dat je een persoon en een partij teveel over 1 kam scheert. De vraag is wat de democraten zouden doen als er net zo een wacko uit hun gelederen ineens president wordt. Staat de partij dan achter hun vertegenwoordiger of niet? Das best een lastige kwestie.
Laat je hem vallen, raak je een deel van je achterban kwijt. Steun je hem... raak je een deel van je achterban kwijt. Dat gaat allang niet meer over "wat is goed voor ons land" maar "wat zorgt voor betere kansen in de toekomst". En precies hetgene dat de Republikeinen enorm splijt op dit moment. Overigens ook bij Pence die graag president wil worden, maar in hetzelfde schuitje zit.
Dat Clinton de helft zo noemde en niet iedereen zal best daarbij stonden er gisteren ook geen 80 miljoen Trump stemmers te rellen maar een kleine groep.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Clinton noemde de helft van zijn aanhang basket of deplorables. Over de andere "helft" had ze dit te zeggen:
[..]
[..]
De Russische inmenging is niet iets uit de koker van Clinton, maar van de Amerikaanse overheid zelf, wat zij herhaalde. Onderzoek uit de Senaat wees ook uit dat er is samengewerkt tussen de campagne van Trump met Russische agenten (bv. interne polling wat doorgespeeld werd en omgekeerd coordinatie van de timing van het vrijgeven van de gehackte emails). Verder zullen er denk ik niet veel zijn die zullen beweren dat Trump won alleen vanwege Russische inmenging. Er speelden vele zaken, maar wat Comey een paar dagen voor de verkiezing deed heeft mogelijk nog het grootste directe effect gehad ... en dat had daar niks mee van doen.
[..]
De Democraten zijn niet heilig, maar je lijkt te denken dat beide kampen even schuldig zijn oid, maar zo is het natuurlijk niet.
Nouja, gelukkig maar!quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De Republikeinen weten dondersgoed wat ze aan Trump hebben. Ze hebben niet voor niets geen partijprogramma opgesteld voor de afgelopen verkiezingen, zoals gisteren op TV werd verteld. Trump = de Republikeinse partij en dat weten ze. Ze laten hem zijn gang gaan want hij harkt 70+ miljoen stemmen voor ze binnen.
Trump gaat zijn gang en de Republikeinen laten hem en nu zijn ze ineens verbaasd en boos. Hypocrisie is een understatement hier. Dit zou bij de Democraten nooit, maar dan ook nooit kunnen. Simpelweg omdat figuren als Biden, Obama, Clinton totaal niet op dit niveau komen.
Ik denk dat Adolf zich in zijn "graf" zou omdraaien als ie ziet welk zootje ongeregeld anno 2021 zijn naam adoreert.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lijkt me ook eerder iemand met een kronkel dan een echte nazi. De nazi's liepen er niet bij als ongeschoren kabouters.
De man wordt steeds grappiger.quote:"Hoewel ik het volledig oneens ben met de uitkomst van deze verkiezingen, en ik daarin word gesteund door de feiten, zal er een ordentelijke machtsoverdracht plaatsvinden op 20 januari. Ik heb altijd gezegd dat we ons gevecht om ervoor te zorgen dat alleen legale stemmen worden geteld zullen doorzetten. Hoewel dit het einde is van de beste eerste presidentstermijn uit de Amerikaanse geschiedenis, is dit slechts het begin van onze Make America Great Again-strijd", liet Trump weten in een verklaring.
Precies, je moet natuurlijk oppassen met vergelijkingen in de Godwin-sfeer, maar zo is het eigenlijk 87 jaar geleden ook gegaan in Duitsland. Conservatief Duitsland dacht dat ze die clown wel in toom konden houden. Laat het volk maar op zo'n populistische schreeuwer stemmen, dan heeft "rechts" de meerderheid en kunnen we het land verder op een nette rechtse manier verder leiden.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:13 schreef Buitendam het volgende:
Welke keuze je ook maakt; Obama, Bush, Clinton, Pence, McCain enz. enz. Ze zijn allemaal in het niets te vergelijken met een persoon die oproept tot geweld om zijn/haar presidentspositie veilig te stellen. Dat maakt Trump fundamenteel anders dan deze andere personen, de afgelopen decennia. Dat is in feit geen probleem, het is gewoon een totale gek. Het feit dat de Republikeinen hem geen strobreedte in de weg leggen en hem zijn gang laten gaan om politiek gezien te kunnen groeien is een ongekende schande. Ze konden hem stoppen en dat hebben ze niet gedaan en nu is het krokodillentranen janken.
Hitler indoctrineerde anders ook met woorden om zo de menigte op te hitsen. Alleen is het nu nog verder te verspreiden. Met dank aan tig social media platformen om je mening, hoe achterlijk ook, wereldkundig te maken.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:15 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik denk dat Adolf zich in zijn "graf" zou omdraaien als ie ziet welk zootje ongeregeld anno 2021 zijn naam adoreert.
Oh dankjewel, dat wist ik niet. Blijkbaar weet Trump al precies zijn weg te vinden. De opvoeding van zijn vader dat verliezen niet tot de mogelijkheden behoort, gaat heel ver. Ben wel benieuwd wat er nog meer gaat komen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Parler is het sociale netwerk dat zichzelf verkoopt als hét platform waar er geen censuur plaatsvindt. Nu iets tegen Trump op dat platform doen zou hun enige argument weghalen wat voor ze spreekt in vergelijking met big tech platforms als Twitter, Insta, Facebook.
Nog ver van de aantallen van de grote platforms, maar is wel aan de weg aan het timmeren, mede door al het 'censuur' gezeik van de laatste tijd op Twitter, Facebook.
Trump was wel echt een president van de armoede ja, maar het gehak op Biden vind ik wat voorbarig.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:09 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nouja, gelukkig maar!
Al moet ik nogmaals zeggen dat ik als Amerikaan met 328mln landgenoten ik wel gruwelijk zou balen met de keuze tussen Clinton vs. Trump of Biden vs. Trump (oh nee, Kanyeee kon ook nog).
Dat is toch sad dat die mensen boven komen drijven als potentiële president? En ja, Trump is by far de meest waardeloze keuze. Maar nogmaals, die anderen zou ik ook.niet als ideale president van een wereldmacht zien. Niet te vergelijken met een Obama, B. Clinton, de eerste Bush of zelfs maar de 2de Bush (al komt die aardig in de buurt van Biden qua lack of charisma).
Matige Godwin. Ik mis de verovering van Canada en de treinen naar het koude noorden nog.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:20 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Precies, je moet natuurlijk oppassen met vergelijkingen in de Godwin-sfeer, maar zo is het eigenlijk 87 jaar geleden ook gegaan in Duitsland. Conservatief Duitsland dacht dat ze die clown wel in toom konden houden. Laat het volk maar op zo'n populistische schreeuwer stemmen, dan heeft "rechts" de meerderheid en kunnen we het land verder op een nette rechtse manier verder leiden.
Maar zo'n monster kan toch een eigen leven gaan leiden en dan is het hek van de dam.
Trump was ook al aan het gleichschalten. Lak hebben aan de Trias Politica en de rechterlijke macht bij de bestuurlijke macht samenbundelen in een race om zoveel mogelijk nieuwe rechters te benoemen. Je moet er niet aan denken dan Trump dit nog vier jaar langer had kunnen doen. Dan had ie één van zijn wappie-familieleden wel als nieuwe kandidaat naar voren geschoven, of hij had de max. 8 jaar termijn wel even opzij geschoven.
Ik zat gisteravond laat nog CNN te kijken (wie niet) en zag de vragen continue die kant opgaan. Zeker omdat Mike Pence feitelijk al enkele beslissingen van de zittende president heeft overgenomen. Ik weet ook niet of het gangbaar is 'president' te zeggen tegen een VP als senator (er waren verschillende die dat deden).quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Hoe groot achten jullie de kans op de 25th amendment? Op radio 1 had een Amerikaans staatsrechtkenner het erover dat het een optie was (en dat er steeds meer stemmen opgaan daarvoor) maar dat de kans -volgens hem- niet heel groot was.
Wel vertelde hij erbij dat met een 25th Trump geen kans voor een tweede termijn meer maakt, omdat dat dan onmogelijk is gemaakt.
Misschien zoek ik teveel sensatie ofzo, maar het zou zo goed passen in deze vreemde situatie
stockholm syndroomquote:Op donderdag 7 januari 2021 14:13 schreef Buitendam het volgende:
Welke keuze je ook maakt; Obama, Bush, Clinton, Pence, McCain enz. enz. Ze zijn allemaal in het niets te vergelijken met een persoon die oproept tot geweld om zijn/haar presidentspositie veilig te stellen. Dat maakt Trump fundamenteel anders dan deze andere personen, de afgelopen decennia. Dat is in feit geen probleem, het is gewoon een totale gek. Het feit dat de Republikeinen hem geen strobreedte in de weg leggen en hem zijn gang laten gaan om politiek gezien te kunnen groeien is een ongekende schande. Ze konden hem stoppen en dat hebben ze niet gedaan en nu is het krokodillentranen janken.
Natuurlijk wel. Die treedt aan op het moment dat het land tot op het bot verdeeld is. Zijn hele presidentschap zal bestaan uit verbinding zoeken.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Trump was wel echt een president van de armoede ja, maar het gehak op Biden vind ik wat voorbarig.
Qua aanstellingen om hem heen doet hij het prima. Ervaren rotten gecombineerd met redelijk wat talent en de volgende democratische presidentskandidaat wordt ook vast klaargestoomd. Ik hoop dat Biden een eerlijke kans krijgt en niet lijk na lijk uit de kast van Trump moet gaan opruimen.
Ik geloof er niet in. Het is nog maar 2 weken, en als je dat 25e amendement wel voor elkaar krijgt, dan weet je zeker dat er wekenlang rellen volgen van werkeloze halve zolen met een wapenvergunning. Daar gaat toch niemand zijn vingers aan branden?quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Hoe groot achten jullie de kans op de 25th amendment? Op radio 1 had een Amerikaans staatsrechtkenner het erover dat het een optie was (en dat er steeds meer stemmen opgaan daarvoor) maar dat de kans -volgens hem- niet heel groot was.
Wel vertelde hij erbij dat met een 25th Trump geen kans voor een tweede termijn meer maakt, omdat dat dan onmogelijk is gemaakt.
Misschien zoek ik teveel sensatie ofzo, maar het zou zo goed passen in deze vreemde situatie
President van de senaat is ie toch?quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:27 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik zat gisteravond laat nog CNN te kijken (wie niet) en zag de vragen continue die kant opgaan. Zeker omdat Mike Pence feitelijk al enkele beslissingen van de zittende president heeft overgenomen. Ik weet ook niet of het gangbaar is 'president' te zeggen tegen een VP als senator (er waren verschillende die dat deden).
Nee. Voor een narcist is iedere aandacht levenskracht. Trump heeft ook geen moeite met dit soort mensen; zelfs niet als er vier doden bij vallen. Het past allemaal bij het beeld van iedere narcist, dat iedereen je terecht bewondert, alles voor je doet, en eventueel zijn leven daarvoor wil laten. Maar het is overigens niet zo dat een narcist daar compassie voor heeft. Compassie heeft de narcist uitsluitend voor zichzelf.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:15 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik denk dat Adolf zich in zijn "graf" zou omdraaien als ie ziet welk zootje ongeregeld anno 2021 zijn naam adoreert.
Als hij weer mee wil doen, dan zal hij waarschijnlijk zijn eigen partij moeten oprichten. Ik kan me niet voorstellen dat de Republikeinen zich hier nogmaals aan branden. Goede kans dat hij dan een flink deel van de Republikeinen mee neemt, maar niet iedereen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Als de Republikeinen de afgelopen jaren iets hebben bewezen is het wel dat ze alles en iedereen toelaten voor macht. Trump had vrij spel. Hij mocht zonder partijprogramma de verkiezingen in. Dan laat je jezelf als partij to-taal buitenspel zetten om de macht te kunnen krijgen, ongeacht wie het ook maar mag zijn. Dus als ze de garantie hebben op 4 jaar een Republikein als POTUS zullen ze dat zonder aarzeling doen, ben ik van overtuigd.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:30 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als hij weer mee wil doen, dan zal hij waarschijnlijk zijn eigen partij moeten oprichten. Ik kan me niet voorstellen dat de Republikeinen zich hier nogmaals aan branden. Goede kans dat hij dan een flink deel van de Republikeinen mee neemt, maar niet iedereen.
De Republikeinse partij hoeft niet te rouwen over degenen die met Trump mee gaan.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:30 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als hij weer mee wil doen, dan zal hij waarschijnlijk zijn eigen partij moeten oprichten. Ik kan me niet voorstellen dat de Republikeinen zich hier nogmaals aan branden. Goede kans dat hij dan een flink deel van de Republikeinen mee neemt, maar niet iedereen.
Kun je trouwens een post van hem hier plaatsen misschien?quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:45 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Helaas, hij zit sinds vandaag op Parler.
Misschien is dit voor de partij een wakeupcall. Die moeten toch echt met een nieuw plan komen nu.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:33 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als de Republikeinen de afgelopen jaren iets hebben bewezen is het wel dat ze alles en iedereen toelaten voor macht. Trump had vrij spel. Hij mocht zonder partijprogramma de verkiezingen in. Dan laat je jezelf als partij to-taal buitenspel zetten om de macht te kunnen krijgen, ongeacht wie het ook maar mag zijn. Dus als ze de garantie hebben op 4 jaar een Republikein als POTUS zullen ze dat zonder aarzeling doen, ben ik van overtuigd.
Een scheuring in de republikeinse partij zou de democraten goed uitkomen. Zowel Trump als de overgebleven republikeinen hebben lang niet genoeg stemmers om het dan nog te winnen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:30 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Is er nog niet, account nog op privé.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Kun je trouwens een post van hem hier plaatsen misschien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |