Dat hoeft helemaal nietquote:Op woensdag 6 januari 2021 16:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij bent boekhouder ofzo toch? Is er geen branche-organisatie waar je met je verhaal terecht kunt? Vakbond?
Je komt hoe dan ook in een klokkenluidersrol, en dat is niet altijd prettig. Maar het alternatief is meewerken aan fraude, en dat is met een financieel beroep een erg slecht idee met het oog op je toekomst. Kuch, Vog, Kuch.
Nouja, dit. Laat je werkgever je maar ontslaan. Als dat al lukt. Grote kans dat het ontslag nietig wordt verklaard.quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:10 schreef BlackLining het volgende:
Beetje makkelijk praten wellicht. Ik zou categorisch weigeren dat werk te doen.
Als ze je willen ontslaan moeten ze toch aangeven waarom. Werkweigering is leuk, maar moet ook onderbouwd worden.
quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:06 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]ik zou er toch minimaal een schriftelijk protest aan wijden naar de werkgever en die dan ook op zijn/haar verantwoordelijkheid wijzen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:09 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]Dat is echt wel een klotesituatie. Het zal denk ik gaan om het opgeven van een hoger omzetverlies voor de NOW of zo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is niet voldoende, rechters zijn behoorlijk streng wanneer het gaat om duidelijk advies te geven, disclaimers tellen niet. Is tijdje terug een belangrijke uitspraak in geweest, bedrijf wilde geen degelijke firewall, adviserend bedrijfje liet disclaimer tekenen met gevaren, etc. Rechter: U had dan de hele opdracht terug moeten geven.quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik zou er toch minimaal een schriftelijk protest aan wijden naar de werkgever en die dan ook op zijn/haar verantwoordelijkheid wijzen.
Tja.quote:
Tenzij ze natuurlijk bij de Rabobank werkt, dat is het hun schuldquote:Op woensdag 6 januari 2021 16:16 schreef chratnox het volgende:
Laten we, om @:Twinkle20 te beschermen er verder niet over uitwijden op dit publieke forum. Indien nodig kan DM e.d., maar deze discussie kan niet anders dan kwaad doen mocht ze er niets mee besluiten te doen.
FIOD: Mevr, waarom heeft u dit gedaan?
Ja wist ik niet
"Kijk eens hier op Fok waar iemand die op u lijkt dat bespreekt?"
dat is toch niet hetzelfde als een werknemer die ziet/denkt dat een baas een 3e tot fraude aanzetquote:Op woensdag 6 januari 2021 16:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is niet voldoende, rechters zijn behoorlijk streng wanneer het gaat om duidelijk advies te geven, disclaimers tellen niet. Is tijdje terug een belangrijke uitspraak in geweest, bedrijf wilde geen degelijke firewall, adviserend bedrijfje liet disclaimer tekenen met gevaren, etc. Rechter: U had dan de hele opdracht terug moeten geven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ken eigenlijk niemand die Kerst uitbundig met veel mensen heeft gevierd. Jij wel?quote:Op woensdag 6 januari 2021 15:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Daar lijkt het op.
Toch snap ik het niet zo.
Zoals de meesten hier ben ik geen viroloog of statisticus, maar eigenlijk is het toch vreemd als zoveel mensen uit verschillende huishouden op een bepaald moment bij elkaar komen, dat je dat niet terug ziet in de cijfers?
Wie kan dat verklaren? Zou het deels kunnen zijn door de lockdown/sluiting van de scholen dat die dit iets vertekenen?
quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:18 schreef Twinkle20 het volgende:
Dank voor jullie imput! Wordt zeer gewaardeerd.Kleine overpeinzing. Als je er wel mee gepakt word heb je een uitdaging met een relevante VOG te verkrijgen voor je vakgebied de komende jaren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
Oh, ik dacht dat ze de boekhouding voor het bedrijf deed, aan fraude zou ik nooit mee doen, zou gelijk mijn bek opentrekken. Nu werk ik momenteel voor een bank, dus ben het daar zelfs volgens de eed toe verplichtquote:Op woensdag 6 januari 2021 16:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is toch niet hetzelfde als een werknemer die ziet/denkt dat een baas een 3e tot fraude aanzet
Sjuist, en wij weten wel dat die NOW niet om 3 tientjes gaat.quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:14 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is echt wel een klotesituatie. Het zal denk ik gaan om het opgeven van een hoger omzetverlies voor de NOW of zo?
Ik denk stiekem dat @chratnox je klant is die wel het geld wil zien trouwensquote:Op woensdag 6 januari 2021 16:20 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Sjuist, en wij weten wel dat die NOW niet om 3 tientjes gaat.
@:Chatnox je hebt helemaal gelijk, fijn dat je er zo objectief in staat.
Zal er verder over stil houden hier.
Zie je @Molo , is het toch de schuld van de Rabobankquote:Op woensdag 6 januari 2021 16:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat ze de boekhouding voor het bedrijf deed, aan fraude zou ik nooit mee doen, zou gelijk mijn bek opentrekken. Nu werk ik momenteel voor een bank, dus ben het daar zelfs volgens de eed toe verplicht
quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:18 schreef Twinkle20 het volgende:
Dank voor jullie imput! Wordt zeer gewaardeerd.Sterkte met de situatie. Integriteit siert iemand altijd! (Maar je brood is ook wat waard, echt rot voor je dit...)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kon ook niet andersquote:Op woensdag 6 januari 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zie je @:Molo , is het toch de schuld van de Rabobank
quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik denk stiekem dat @:chratnox je klant is die wel het geld wil zien trouwens
Nog correct ookquote:Op woensdag 6 januari 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zie je @:Molo , is het toch de schuld van de Rabobank
Na de prettesters, nu ook al de pretprikkers.quote:Ook Diederik Gommers geprikt: 'echt gaaf, het voelt gewoon heel goed'
Ik ga er toch nog wat over zeggen. Alvorens dat te doen wilde ik even weten waar het precies over ging. Ik zou naar jouw baas gaan en zeggen dat het tegen je principes in gaat om onjuiste cijfers op te geven. Wellicht snapt hij dat ook wel en kan hij het een ander laten doen of zelf doen als hij het toch persé wil voor die klant. . Je zegt eerder dat jij de enige bent die dit kan doen, maar in principe kan iedereen die NOW aanvragen met de juiste inlogcodes.quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:20 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Sjuist, en wij weten wel dat die NOW niet om 3 tientjes gaat.
@:Chatnox je hebt helemaal gelijk, fijn dat je er zo objectief in staat.
Zal er verder over stil houden hier.
Ben nog steeds aan het zoeken naar de cursus. Nu mn NOW-subsidie de nek om is gedraaid moet ik wat anders, maar de eLearning is nog niet live.quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:29 schreef Molo het volgende:
Zijn er al geprikten hier in de zaal(topic)?
Of prikkers?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |