het is niet de buit van Duitsland die verdeeld wordtquote:Op woensdag 6 januari 2021 13:13 schreef Confetti het volgende:
natuurlijk omdat Duitsland haar buit moet delen met de rest
Fijn, dat is goed nieuws!quote:
het wordt in België geproduceerd, komt wel heel dichtbij zoquote:Op woensdag 6 januari 2021 13:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zal natuurlijk ook wel mee kunnen spelen dat BioNTech Duits is, en er een bepaalde gedachte van: "Wij moeten sneller kunnen krijgen want dit is ook Duits" achter zit
Fake news. Nederland staat er niet bij.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:13 schreef Qarrad het volgende:
Inmiddels zitten ze in Duitsland wel op ruim 300k en in Israël op ruim 15% van de bevolking
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
Mooi, laten we hopen dat AstraZenica/Oxford nu ook eens aanvraag gaat indienen, dan kunnen we pas echt gas gaan geven.quote:
Ja, Duits bedrijf, maar de productie is in Puurs of all places, een soort Beverwijk in België, een plaats die alleen maar relevant is omdat WIJ in 1795 de Schelde weer open gooiden waardoor de Antwerpse haven weer relevant werd.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zal natuurlijk ook wel mee kunnen spelen dat BioNTech Duits is, en er een bepaalde gedachte van: "Wij moeten sneller kunnen krijgen want dit is ook Duits" achter zit
Beter dat dan weggooien toch?quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik las dat ze in Israel gewoon willekeurig mensen vaccineren met restjes van een vaccin![]()
![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)navaccin-moderna-ggd
[..]
Daarom steengrillen met kerst, gourmetten is er ook wel om vragen hé.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:40 schreef Noek het volgende:
Nou, heb hier 2 weken gelezen dat het gourmetten wel een overstroming van de zorg zou veroorzaken dus ik wacht nog steeds in spanning af. It ain't over till it's over!
Ja true, maar een bepaalde mate van nationale trots is wel een factor verwacht ik.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, Duits bedrijf, maar de productie is in Puurs of all places, een soort Beverwijk in België, een plaats die alleen maar relevant omdat WIJ in 1795 de Schelde weer open gooiden waardoor de Antwerpse haven weer relevant werd.
Maar positief nieuws verkoopt minder goed he. Je kan mensen beter bang maken.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:21 schreef Scrummie het volgende:
Hopelijk komt er ook een vaccinatie dashboard oid. Dat je kan zien hoever we zijn. Als we dagelijks het negatieve nieuws krijgen, vind ik dat hetzelfde moet gebeuren voor het positieve.
quote:‘De bedoeling is om tegen 25 januari alle bewoners eerste keer gevaccineerd te hebben, eventueel met uitzondering van die woonzorgcentra waar er manifeste uitbraken zijn’, aldus minister Beke. ‘We richten ons op 300 woonzorgcentra volgende week, en 500 in de week nadien.’
[..]
Het vaccin wordt eerst toegediend bij bewoners. ‘Dat is een uitdrukkelijke keuze die we gemaakt hebben. Zij hebben meeste risico ernstig ziek te worden en overlijden. Ook de personeelsleden willen we zo snel mogelijk vaccineren om verspreiding te voorkomen. Iedereen van het personeel komt in aanmerking, niet enkel zorgpersoneel’
quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:23 schreef rutger05 het volgende:
Ergens stond een handig plaatje met een overzicht hoeveel vaccins van verschillende leveranciers Nederland had ingekocht en wanneer deze geleverd gingen worden. Kan iemand dat nog eens plaatsen?
Moderna geeft gelukkig veel minder gedoe met logistiek.
Registreren ze die nog wel ook voor oa afspraak tweede prik en bijhouden bijwerkingen?quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik las dat ze in Israel gewoon willekeurig mensen vaccineren met restjes van een vaccin![]()
![]()
[..]
Storingsdiensten blijven natuurlijk ook gewoon doorlopen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:24 schreef OProg het volgende:
Je gaat nu ook krijgen dat er weer meer internationaal verkeer gaat lopen. Mijn buurman vliegt normaal de wereld over om installaties in onder andere te petrochemische industrie en te repareren en te keuren. Die zit al sinds maart in Nederland.
Maar nu ontstaat de situatie dat die keuringsrapporten niet onbeperkt verlopen kunnen zijn. Eigenlijk helemaal niet. Als er ineens een major issue is op een booreiland of met een tanker krijgen bedrijven echt een enorme douw. (Het milieu ook trouwens). Dus tweede of derde golf of niet. Dat soort internationaal verkeer ga je dit jaar ook weer veel meer zien. Eigenlijk gewoon een moetje. Ik denk dat dit voor wel meer branches op gaat.
Inderdaad, jammer dat dat zo lang moet duren!quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mooi, laten we hopen dat AstraZenica/Oxford nu ook eens aanvraag gaat indienen, dan kunnen we pas echt gas gaan geven.
Kijk zo'n iemand had gewoon moeten blijven vliegen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:24 schreef OProg het volgende:
Je gaat nu ook krijgen dat er weer meer internationaal verkeer gaat lopen. Mijn buurman vliegt normaal de wereld over om installaties in onder andere te petrochemische industrie en te repareren en te keuren. Die zit al sinds maart in Nederland.
Maar nu ontstaat de situatie dat die keuringsrapporten niet onbeperkt verlopen kunnen zijn. Eigenlijk helemaal niet. Als er ineens een major issue is op een booreiland of met een tanker krijgen bedrijven echt een enorme douw. (Het milieu ook trouwens). Dus tweede of derde golf of niet. Dat soort internationaal verkeer ga je dit jaar ook weer veel meer zien. Eigenlijk gewoon een moetje. Ik denk dat dit voor wel meer branches op gaat.
dat schijnt toch aan hunzelf te liggen vanwege onvolledige rapportagequote:Op woensdag 6 januari 2021 13:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Inderdaad, jammer dat dat zo lang moet duren!
Denk dat wij nu wel op een punt zitten dat positief nieuws echt heel goed verkoopt. Men is er zo klaar mee.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar positief nieuws verkoopt minder goed he. Je kan mensen beter bang maken.
hij kan nu toch ook nog vliegenquote:Op woensdag 6 januari 2021 13:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kijk zo'n iemand had gewoon moeten blijven vliegen.
Alle vakantiegangers hadden een jaar over moeten slaan.
Daar kunnen ze vaak zelf wel mensen voor charteren tenzij het echt complex is naar ik van hem begreep. En dan is stilzetten soms een optie. Daarom zijn die keuringen ook belangrijk omdat internationaal er wel een soort veiligheidszegel op moet. En dat is niet massaal en permanent door te schuiven. En niet iedereen mag zomaar een keurrapport afgeven.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:25 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Storingsdiensten blijven natuurlijk ook gewoon doorlopen.
Die hebben wel wat gefaald ja, helaas. Terwijl de EU het juist daarvan moet hebben.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat schijnt toch aan hunzelf te liggen vanwege onvolledige rapportage
echt idioot....zoveel meer huiselijk geweldquote:Op woensdag 6 januari 2021 13:10 schreef _serial_ het volgende:
Dit is natuurlijk absoluut geen goede zaak in tijden van lockdown:
Onderzoek: Fors meer kinderen slachtoffer van mishandeling tijdens lockdown
Iedereen direct vol met elkaar muilen idd.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Denk dat wij nu wel op een punt zitten dat positief nieuws echt heel goed verkoopt. Men is er zo klaar mee.
Probleem is vooral dat je moet voorkomen dat men gaat denken "oh wij zijn er al bijna" en opeens losgaat.
Top. Bedankt!quote:
Ligt er wel aan. In sommige landen moet zo iemand ook 2 weken in quarantaine in een hotel. Dan moet hij een dag naar Taiwan ofzo, en moet ie 2 weken in een hotel zitten. Ook niet ideaalquote:
Dat probleem heerst hier gewoon niet.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Denk dat wij nu wel op een punt zitten dat positief nieuws echt heel goed verkoopt. Men is er zo klaar mee.
Probleem is vooral dat je moet voorkomen dat men gaat denken "oh wij zijn er al bijna" en opeens losgaat.
Als ze een beetje leuk is en 18+ kan ik best een tijdje oppassen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
echt idioot....zoveel meer huiselijk geweld![]()
ik kan de mijne ook weleens achter het behang plakken ( 24/7 op elkaars lip en af en toe heeft ze een grote muil terwijl ik alles voor haar doe ) maar ik hou mijn handjes gewoon thuis.
Dat gaat vast wel sneller gebeuren zodra er in heel veel landen een flink overschot is.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:29 schreef VacaLoca het volgende:
Als arme landen pas in 2023 vaccineren kan het nog even twee jaar muteren daar en ons weer terug in de kont komen bijten. We moeten echt eerder inzetten op wereldwijd vaccineren.
Het probleem zit hem vooral ook in tijd/kosten. Ik geloof dat hij nu naar Baku moet eerst. Dat levert dus 5 keer moeten testen en minimaal 8 dagen quarantaine op. Plus dat ze in het voorjaar er überhaupt niet konden komen. Hierdoor is het voor opdrachtgevers duurder, logisch, maar door de enorme wachttijden voor uitleverende bedrijven ook een issue dat werknemers veel minder kunnen doen doordat ze steeds in quarantaine moeten als ze een land binnen komen. Capaciteit is dus ook een issue.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kijk zo'n iemand had gewoon moeten blijven vliegen.
Alle vakantiegangers hadden een jaar over moeten slaan.
Wie pakt de rekening op. Dat moet al afgestemd worden.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat gaat vast wel sneller gebeuren zodra er in heel veel landen een flink overschot is.
ik weet dat het moeilijk is maar niet onmogelijk als de noodzaak er is.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ligt er wel aan. In sommige landen moet zo iemand ook 2 weken in quarantaine in een hotel. Dan moet hij een dag naar Taiwan ofzo, en moet ie 2 weken in een hotel zitten. Ook niet ideaal
Nou ja, naleving van de maatregelen is al lang niet meer optimaal. Als men onterecht het gevoel krijgt dat het losser kan kan het echt fout gaan hoor. Zeg niet dat het gaat gebeuren, maar het is wel iets waar je rekening mee moet houden.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:29 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat probleem heerst hier gewoon niet.
Het is elke dag domper op domper, weer is ook nog eens kut. Zou ook niet weten waar je dan opeens los moet gaan. *kijkt om zich heen..
dit is toch gewoon top, beter dan wegflikkerenquote:Op woensdag 6 januari 2021 13:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
![]()
[..]
Ik ben het daar helemaal mee eens. Armere landen niet laten stikken, maar helpen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:29 schreef VacaLoca het volgende:
Als arme landen pas in 2023 vaccineren kan het nog even twee jaar muteren daar en ons weer terug in de kont komen bijten. We moeten echt eerder inzetten op wereldwijd vaccineren.
het is ook afwachten hoe lang je immuun bent na vaccinatie, anders kunnen zij dat gewoon op hun buik schrijven.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat gaat vast wel sneller gebeuren zodra er in heel veel landen een flink overschot is.
Opzich eens, maar goed,4 tot 6 weken om vaccins aan te passen aan mutatie heh...quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:29 schreef VacaLoca het volgende:
eens al moeten die dan wel ook weer de 2e krijgen maar dan op afspraak.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dit is toch gewoon top, beter dan wegflikkeren
en het betreft geen restjes maar volledige doses die anders zouden bederven.
ik zou dat ook wel willen, even bij een priklocatie langs eind van de middag of er nog vaccin over is.
Dat is wel zo, maar we hebben (logisch) natuurlijk veel te veel vaccins besteld. Maar dat is nog wel een dingetje inderdaad.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:33 schreef Tarado het volgende:
het is ook afwachten hoe lang je immuun bent na vaccinatie, anders kunnen zij dat gewoon op hun buik schrijven.
Ik heb ergens wel zin om hierna de ban te breken en in kroeg meteen elke chick op de bek te pakken. Ff die drempel over om back to normal te gaan.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Iedereen direct vol met elkaar muilen idd.
Ik had gelezen dat de laatste trial data uit de USA ergens rond 20 januari gaat binnekomen en op basis daarvan gaan ze een goedkeuring aanvragen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mooi, laten we hopen dat AstraZenica/Oxford nu ook eens aanvraag gaat indienen, dan kunnen we pas echt gas gaan geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |