het is niet de buit van Duitsland die verdeeld wordtquote:Op woensdag 6 januari 2021 13:13 schreef Confetti het volgende:
natuurlijk omdat Duitsland haar buit moet delen met de rest
Fijn, dat is goed nieuws!quote:
het wordt in België geproduceerd, komt wel heel dichtbij zoquote:Op woensdag 6 januari 2021 13:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zal natuurlijk ook wel mee kunnen spelen dat BioNTech Duits is, en er een bepaalde gedachte van: "Wij moeten sneller kunnen krijgen want dit is ook Duits" achter zit
Fake news. Nederland staat er niet bij.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:13 schreef Qarrad het volgende:
Inmiddels zitten ze in Duitsland wel op ruim 300k en in Israël op ruim 15% van de bevolking
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
Mooi, laten we hopen dat AstraZenica/Oxford nu ook eens aanvraag gaat indienen, dan kunnen we pas echt gas gaan geven.quote:
Ja, Duits bedrijf, maar de productie is in Puurs of all places, een soort Beverwijk in België, een plaats die alleen maar relevant is omdat WIJ in 1795 de Schelde weer open gooiden waardoor de Antwerpse haven weer relevant werd.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zal natuurlijk ook wel mee kunnen spelen dat BioNTech Duits is, en er een bepaalde gedachte van: "Wij moeten sneller kunnen krijgen want dit is ook Duits" achter zit
Beter dat dan weggooien toch?quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik las dat ze in Israel gewoon willekeurig mensen vaccineren met restjes van een vaccin![]()
![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)navaccin-moderna-ggd
[..]
Daarom steengrillen met kerst, gourmetten is er ook wel om vragen hé.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:40 schreef Noek het volgende:
Nou, heb hier 2 weken gelezen dat het gourmetten wel een overstroming van de zorg zou veroorzaken dus ik wacht nog steeds in spanning af. It ain't over till it's over!
Ja true, maar een bepaalde mate van nationale trots is wel een factor verwacht ik.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, Duits bedrijf, maar de productie is in Puurs of all places, een soort Beverwijk in België, een plaats die alleen maar relevant omdat WIJ in 1795 de Schelde weer open gooiden waardoor de Antwerpse haven weer relevant werd.
Maar positief nieuws verkoopt minder goed he. Je kan mensen beter bang maken.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:21 schreef Scrummie het volgende:
Hopelijk komt er ook een vaccinatie dashboard oid. Dat je kan zien hoever we zijn. Als we dagelijks het negatieve nieuws krijgen, vind ik dat hetzelfde moet gebeuren voor het positieve.
quote:‘De bedoeling is om tegen 25 januari alle bewoners eerste keer gevaccineerd te hebben, eventueel met uitzondering van die woonzorgcentra waar er manifeste uitbraken zijn’, aldus minister Beke. ‘We richten ons op 300 woonzorgcentra volgende week, en 500 in de week nadien.’
[..]
Het vaccin wordt eerst toegediend bij bewoners. ‘Dat is een uitdrukkelijke keuze die we gemaakt hebben. Zij hebben meeste risico ernstig ziek te worden en overlijden. Ook de personeelsleden willen we zo snel mogelijk vaccineren om verspreiding te voorkomen. Iedereen van het personeel komt in aanmerking, niet enkel zorgpersoneel’
quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:23 schreef rutger05 het volgende:
Ergens stond een handig plaatje met een overzicht hoeveel vaccins van verschillende leveranciers Nederland had ingekocht en wanneer deze geleverd gingen worden. Kan iemand dat nog eens plaatsen?
Moderna geeft gelukkig veel minder gedoe met logistiek.
Registreren ze die nog wel ook voor oa afspraak tweede prik en bijhouden bijwerkingen?quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik las dat ze in Israel gewoon willekeurig mensen vaccineren met restjes van een vaccin![]()
![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)navaccin-moderna-ggd
[..]
Storingsdiensten blijven natuurlijk ook gewoon doorlopen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:24 schreef OProg het volgende:
Je gaat nu ook krijgen dat er weer meer internationaal verkeer gaat lopen. Mijn buurman vliegt normaal de wereld over om installaties in onder andere te petrochemische industrie en te repareren en te keuren. Die zit al sinds maart in Nederland.
Maar nu ontstaat de situatie dat die keuringsrapporten niet onbeperkt verlopen kunnen zijn. Eigenlijk helemaal niet. Als er ineens een major issue is op een booreiland of met een tanker krijgen bedrijven echt een enorme douw. (Het milieu ook trouwens). Dus tweede of derde golf of niet. Dat soort internationaal verkeer ga je dit jaar ook weer veel meer zien. Eigenlijk gewoon een moetje. Ik denk dat dit voor wel meer branches op gaat.
Inderdaad, jammer dat dat zo lang moet duren!quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mooi, laten we hopen dat AstraZenica/Oxford nu ook eens aanvraag gaat indienen, dan kunnen we pas echt gas gaan geven.
Kijk zo'n iemand had gewoon moeten blijven vliegen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:24 schreef OProg het volgende:
Je gaat nu ook krijgen dat er weer meer internationaal verkeer gaat lopen. Mijn buurman vliegt normaal de wereld over om installaties in onder andere te petrochemische industrie en te repareren en te keuren. Die zit al sinds maart in Nederland.
Maar nu ontstaat de situatie dat die keuringsrapporten niet onbeperkt verlopen kunnen zijn. Eigenlijk helemaal niet. Als er ineens een major issue is op een booreiland of met een tanker krijgen bedrijven echt een enorme douw. (Het milieu ook trouwens). Dus tweede of derde golf of niet. Dat soort internationaal verkeer ga je dit jaar ook weer veel meer zien. Eigenlijk gewoon een moetje. Ik denk dat dit voor wel meer branches op gaat.
dat schijnt toch aan hunzelf te liggen vanwege onvolledige rapportagequote:Op woensdag 6 januari 2021 13:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Inderdaad, jammer dat dat zo lang moet duren!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |