Dit is ook bizar: https://japantoday.com/ca(...)tionwide-tally-5-943quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:47 schreef Simmertje het volgende:
Sprak trouwens vandaag een Japanse maat van mij die een Tokyo woont. Hij weet het ook allemaal niet zo goed meer, veel bedrijven daar zijn gewoon de sjaak. Geen funding vanuit de overheid en daarnaast een dramatisch sociaalstelsel. Feesten in clubs die afgelopen tijd gewoon door zijn gegaan omdat ze wel moeten om te overleven en de overheid die daar kennelijk weinig tot niets aan kan doen.
Voor de mensen die denken dat elk land in Azië het prima geregeld heeft.
Er zijn allerlei verklaringen voor je observaties. Je kiestver 1 uit die je leuk vindt en geloofd daar in tegenwoordig.quote:
Zeg ik dan dat het vreemd is?quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
is toch ook niet zo vreemd na een vakantie, ik was maandag in het centrum van Amsterdam en het was gewoon stil
Uh nee.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Er zijn allerlei verklaringen voor je observaties. Je kiestver 1 uit die je leuk vindt en geloofd daar in tegenwoordig.
Jawel hoor. Alleen dit laat al zien dat er meningen zijn.quote:
Maar dat weet je niet. Je weet alleen hoeveel mensen er besmet zijn van de mensen die je hebt getest.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:27 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Dit is ook bizar: https://japantoday.com/ca(...)tionwide-tally-5-943
1.591 positieve tests op een totaal aantal tests van... 4.477! Reken het percentage positief getest maar uit. In Tokyo dan. Op nationaal niveau valt het nog wel mee. Wat voor cijfers zouden wij hebben als we zo weinig zouden testen? Is ook zeker niet zo dat alle Aziatische landen massaal testen.
Ja maar toen werd je ook alleen getest als je naar het ziekenhuis ging.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk wat ik bedoel:
[..]
Dus de aarde is plat is een valide mening ondanks dat ie te weerleggen is. Prima.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Jawel hoor. Alleen dit laat al zien dat er meningen zijn.
Die je nu kunt opvragen gaan over voorgaande weken, daarom ben ik benieuwd naar die van de komende weken.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Toch laat mobiliteitsdata zien dat we laag zitten qua reisbewegingen. Dat was laatst op tv.
Welke mening hang jij aan?
Het woordje valide plak jij er nu stiekem bij...quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:32 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dus de aarde is plat is een valide mening ondanks dat ie te weerleggen is. Prima.
Dus je beschouwt je mening als niet valide?quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het woordje valide plak jij er nu stiekem bij...
Nu 11 dagen na de Kerst. Die echte stijging gaat er niet meer komen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:40 schreef Noek het volgende:
Nou, heb hier 2 weken gelezen dat het gourmetten wel een overstroming van de zorg zou veroorzaken dus ik wacht nog steeds in spanning af. It ain't over till it's over!
Welke van mijn vele meningen?quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:41 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dus je beschouwt je mening als niet valide?
We hebben oud en nieuw nog.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:44 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nu 11 dagen na de Kerst. Die echte stijging gaat er niet meer komen.
Fake news dus.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:44 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zelfde als Thanksgiving in de VS. Er wordt elke keer vrij makkelijk geroepen dat bepaalde landelijke gebeurtenissen een desastreuze impact gaan hebben en 'wacht maar af' enzo, maar er zijn weinig eenmalige activiteiten bekend die, sinds corona serieus genomen wordt, echt voor een landsbreede significante toename hebben gezorgd.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:44 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee, die zijn gewoon bezorgd!quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:46 schreef Noek het volgende:
[..]
Fake news dus.
Die users kunnen we dus prima doorverwijzen naar BNW als ze weer als een onheilsprofeet gaan roeptoeteren.
Je eerder gestelde mening, niet terug krabbelen nu dan he.quote:
Als vrouw kun je het sowieso nooit goed doen. Of je bent een carrièrebitch, of je hebt een "baantje" of je bent een huismuts. Gewoon lekker doen wat jou en je gezin gelukkig maakt en de rest kan de pip krijgenquote:Op woensdag 6 januari 2021 11:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is jammer genoeg met veel dingen tegenwoordig tegenwoordig, de nuance is op veel plekken verdwenen.
Mijn vrouw heeft een goede baan maar zegt: Ik werk 3 dagen in de week, ben blij, zit hier op mn plek en het is prima. Het antwoord dat ze vaak krijgt (tijdens verjaardagen enzo): "MAar wil je dan niet verder groeien? Wil je dan thuis voor de kinderen gaan zorgen?"
Oftewel, waar mn vrouw zegt dat ze blij is waar ze zit, wordt dat vaak vertaald naar: Je hebt geen ambitie en wil thuis gaan zitten en de hele dag voor de kids zorgen.
De compliance in Nederland is ook extreem hoog. Bij ons is de 1.5 meter veel beter ingeburgerd dan in de 'mask-up'bananenrepublieken als de VS. Dat werkt nog beter dan met 20 man met maskers op in een ruimte.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zelfde als Thanksgiving in de VS. Er wordt elke keer vrij makkelijk geroepen dat bepaalde landelijke gebeurtenissen een desastreuze impact gaan hebben en 'wacht maar af' enzo, maar er zijn weinig eenmalige activiteiten bekend die, sinds corona serieus genomen wordt, echt voor een landsbreede significante toename hebben gezorgd.
Thanksgiving in Canada:quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zelfde als Thanksgiving in de VS. Er wordt elke keer vrij makkelijk geroepen dat bepaalde landelijke gebeurtenissen een desastreuze impact gaan hebben en 'wacht maar af' enzo, maar er zijn weinig eenmalige activiteiten bekend die, sinds corona serieus genomen wordt, echt voor een landsbreede significante toename hebben gezorgd.
Zit hem nu te kijken, tot nu toe ook wel hetzelfde.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Toevallig eergister gekeken. Vond hem wel geinig ja. Niet briljant. 7/10
https://www.ad.nl/binnenl(...)rna-vaccin~a5d54174/quote:De Duitse minister van Volksgezondheid verwacht dat de eerste doses van het Moderna-vaccin volgende week worden geleverd.
Het middel wordt woensdag naar verwachting goedgekeurd door het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) voor gebruik in de EU. Het zou het tweede coronavaccin zijn dat wordt goedgekeurd door die toezichthouder.
Nederland heeft ruim zes miljoen vaccins van Moderna besteld.
Dat je over alles een eigen mening mag hebben? Ja, daar sta ik achter.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:57 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je eerder gestelde mening, niet terug krabbelen nu dan he.
Zit ik per ongeluk op feesboek?quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat je over alles een eigen mening mag hebben? Ja, daar sta ik achter.
https://www.theguardian.c(...)in-50-infected-in-ukquote:With the future leadership of Angela Merkel’s Christian Democratic Union to be decided next week and a general election looming in the autumn, Germany’s debate over the slow rollout of the vaccination drive is becoming increasingly politicised.
Influential tabloid Bild, which has in the past done little to hide its enthusiasm for the conservative hardliner Friedrich Merz, has pinned the blame for what it calls the “vaccine debacle” on centrist Merkel’s push for a joint European procurement process.
“Angela Merkel should explain herself”, said a Bild editorial. “She owes this especially to all the old people who now fear for their lives because they cannot be vaccinated”.
Though the start of the immunisation push in Germany has been slow, the country has given a first dose of the BioNTech/Pfizer vaccine to 316,962 people, more than any other country in the EU.
The CDU’s junior coalition partner, the Social Democratic party, has meanwhile also turned its guns on health minister Jens Spahn, with finance minister Olaf Scholz sending the conservative politician a catalogue of 24 questions over the handling of the procurement process.
“Mrs Merkel and Mr Spahn have sworn an official oath to shield the German people from harm”, said SPD delegate Florian Post. “But both made a decision to thrust the task of procuring vaccines to the dilettantes around EU commission president von der Leyen”.
The attack line comes as a surprise from the German centre-left, which campaigned in national elections in 2017 with the slogan: “Why Europe? Because we are stronger together than alone”.
Kun je misschien niet meteen mensen belachelijk maken als onheilsprofeet ? Het idee daarachter was helemaal niet raar om een effect op de cijfers te verwachten.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:46 schreef Noek het volgende:
[..]
Fake news dus.
Die users kunnen we dus prima doorverwijzen naar BNW als ze weer als een onheilsprofeet gaan roeptoeteren.
zeggen ze nu serieus "slow outroll" ?quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:04 schreef Confetti het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)in-50-infected-in-uk
Hier speelt het nog niet echt, want we vaccineren überhaupt niet. Maar in Duitsland heeft de EU-obsessie van Merkel er hoogstpersoonlijk voor gezorgd dat de Bondsrepubliek haar belangrijkste taak, om haar bevolking te beschermen, uit handen heeft gegeven aan de bureaucratische EU. Zij stond er op dat het per se via de EU moest zodat men kon laten zie hoe goed de EU wel niet is. Een catastrofaal plan nu de EU een potje maakt van de inkoop en levering.
Er worden amper vaccins geleverd. Duitsland stond op pole-position om bilateraal veel vaccins in te kopen, zoals een VK of Israel. Maar Merkel riep te gillen om de EU en nu staan ze met vrijwel lege handen en wordt halsoverkop geprobeerd om nu wel bilateraal in te kopen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zeggen ze nu serieus "slow outroll" ?
Iets wat snel is kan altijd sneller. Neem aan dat ze daar wel hun argumenten voor hebben die verder komen dan 'EU is vies en stom'.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zeggen ze nu serieus "slow outroll" ?
Ja, leuk, maar je zag dat het aantal gevallen al toenam voor Thanksgiving en dat ging daarna gewoon door. Verandering in snelheid ben je naar op zoek, niet naar stijging in het algemeen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Thanksgiving in Canada:
[ twitter ]
met dank aan Frankrijk en nu nog inkopen is te laat denk ik ? achteraan aansluitenquote:Op woensdag 6 januari 2021 13:07 schreef Confetti het volgende:
[..]
Er worden amper vaccins geleverd. Duitsland stond op pole-position om bilateraal veel vaccins in te kopen, zoals een VK of Israel. Maar Merkel riep te gillen om de EU en nu staan ze met vrijwel lege handen en wordt halsoverkop geprobeerd om nu wel bilateraal in te kopen.
Dat is wel heel duidelijk. Opmerkelijk hoe familie-aangelegenheden per land zo kunnen verschillen in de uitkomst.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Thanksgiving in Canada:
[ twitter ]
want zelfstandig was het sneller gegaan? Die spreiding van bestellingen was gewoon een goed idee, als dan achteraf blijkt dat er 1 leverancier wat sneller is betekent dat natuurlijk niet dat het idee gefaald heeft.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:04 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hier speelt het nog niet echt, want we vaccineren überhaupt niet. Maar in Duitsland heeft de EU-obsessie van Merkel er hoogstpersoonlijk voor gezorgd dat de Bondsrepubliek haar belangrijkste taak, om haar bevolking te beschermen, uit handen heeft gegeven aan de bureaucratische EU. Zij stond er op dat het per se via de EU moest zodat men kon laten zie hoe goed de EU wel niet is. Een catastrofaal plan nu de EU een potje maakt van de inkoop en levering.
Maar de EU gaat helemaal niet over de levering.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:05 schreef Predator40 het volgende:
Een catastrofaal plan nu de EU een potje maakt van de inkoop en levering.
Ik snap niet wat je bedoelt.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:04 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Zit ik per ongeluk op feesboek?
Maar goed, duidelijk dat je niet inhoudelijk je mening kunt verdedigen, de reden lijkt mij ook duidelijk.
Ik zie niet in waarom het bureaucratische daar iets mee te maken heeft.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:04 schreef Confetti het volgende:
[..]
VK heeft helemaal niet meer gekocht, Israel in principe ook niet, al zijn ze met een grote eerste order aan Pfizer wel spekkoper.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:07 schreef Confetti het volgende:
[..]
Er worden amper vaccins geleverd. Duitsland stond op pole-position om bilateraal veel vaccins in te kopen, zoals een VK of Israel. Maar Merkel riep te gillen om de EU en nu staan ze met vrijwel lege handen en wordt halsoverkop geprobeerd om nu wel bilateraal in te kopen.
Ik denk dat het centraal inkopen het meest eerlijk is voor alle landen in EU.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
want zelfstandig was het sneller gegaan? Die spreiding van bestellingen was gewoon een goed idee, als dan achteraf blijkt dat er 1 leverancier wat sneller is betekent dat natuurlijk niet dat het idee gefaald heeft.
Natuurlijk wel. De EU beslist over de verdeling van de inkoop en dat gaat 'eerlijk' over de 27 landen naargelang de bevolkingsaantallen. Dat er nu minder te leveren is ook te danken aan de geringe inkoop, en natuurlijk omdat Duitsland haar buit moet delen met de rest. Een nobel doel als je President bent van de 27 landen maar niet als je alleen verantwoordelijk bent voor je eigen land.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar de EU gaat helemaal niet over de levering.
Sorry maar dit is bijna wartaal.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je bedoelt.
Ik schreef origineel in het begin dat je over alle dingen een mening kan hebben. Ook of je iets hebt aan de msm of niet en of je headlines nu door wetenschappers of de msm worden beweerd.
In Israël loopt het ook flink af met de compliance. Vandaag nog een artikel in HaAretz geloof ik van "We zijn een volk van overtreders aan het worden" met een lollig plaatje van een soort BOA met een wanhopige blik waar mensen omheen liepen, excuses mompelend: "Moet naar de supermarkt" "Heb een essentiële baan" etc.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
VK heeft helemaal niet meer gekocht, Israel in principe ook niet, al zijn ze met een grote eerste order aan Pfizer wel spekkoper.
Ik las dat ze in Israel gewoon willekeurig mensen vaccineren met restjes van een vaccinquote:Op woensdag 6 januari 2021 13:13 schreef Qarrad het volgende:
Inmiddels zitten ze in Duitsland wel op ruim 300k en in Israël op ruim 15% van de bevolking
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
quote:Willekeurige voorbijgangers in VS en Israël krijgen restjes vaccin, in Nederland niet
In Nederland is vanmorgen de eerste vaccinatie tegen het coronavirus gezet. Wereldwijd struikelen belanghebbenden om voorrang voor de spuit. In de VS liep een rechtenstudent op nieuwjaarsavond op het juiste moment een supermarkt binnen om boodschappen te doen, toen hem werd gevraagd of hij het coronavaccin wilde krijgen.
David MacMillan stapte afgelopen vrijdag supermarktketen Giant in Washington binnen met zijn lege tas, toen de apotheker in hetzelfde gebouw hem en zijn vriend wenkte. De jongemannen werd verteld dat twee mensen die een afspraak hadden om coronavaccin Moderna te krijgen, niet op waren komen dagen.
MacMillan laat in een videogesprek met NBC weten: ''De dame kwam naar ons toe en zei: ‘We hebben nog twee doses van het vaccin en we moeten ze weggooien als we ze niet meer gebruiken.’ Ze gingen tien minuten later dicht. Toen zijn we voor de vaccinatie gegaan.''
De student deelde de beelden van de prik op socialmedia-platform TikTok, waar hij viraal ging. Hij beantwoordt ook diverse vragen over hoe hij zich voelde en of er bijwerkingen zijn.
Hij houdt een dagboek bij, waarin hij vertelt dat hij alleen de eerste dag hoofdpijn had. Hij heeft verder last gehad van zijn arm, die hij moeilijk omhoog kreeg. MacMillan adviseert daarom de spuit te laten zetten in de arm die je het minst gebruikt.
In een reactie laat winkelketen (en apotheker) Giant weten dat dit volgens de richtlijnen van het ministerie van Volksgezondheid gebeurt: ''Als je een dosis hebt die onbruikbaar dreigt te worden, kun je het vaccin aan iedereen geven die het wil krijgen.''
Midden-Oostencorrespondent Olaf Koens laat weten dat er in Israël soortgelijke taferelen plaatsvinden: ''Het vaccineren hier gaat echt in rap tempo. Ik heb een paar kennissen gesproken, twee van de drie waren al gevaccineerd. Een derde klaagde dat hij nog lang moest wachten. 'Ik ben denk ik pas eind deze maand aan de beurt', zei hij.''
Pizzakoerier
''Een van de specificaties van het Pfizer-vaccin is dat er vaak een extra dosis in zo’n flesje zit", zegt Koens. ''In Israël is het voorgekomen dat iedereen op afspraak gevaccineerd was, maar er nog een klein beetje over was. De artsen en verplegers liepen de straat op en vaccineerden, na instemming, de eerste de beste voorbijganger, in dit geval een pizzakoerier."
Reactie GGD
We leggen deze situaties voor aan een woordvoerder van de GGD. Kunnen we dit in Nederland ook verwachten? ''Op deze manier gaan wij niet werken. Het is ook nog veel te vroeg om op deze vraag in te gaan.''
Hij vervolgt: ''Mensen die tot de door het kabinet geselecteerde doelgroep behoren, maken een afspraak. Als zij niet op komen dagen, heb ik er alle vertrouwen in dat er geen doses verloren gaan. Een meer specifiek antwoord kunnen we hier nu niet op geven.''
Ja, dat doet Israël goed. Hun eerdere aanpak van corona was minder, maar dit lijkt wel goed te gaan.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:13 schreef Qarrad het volgende:
Inmiddels zitten ze in Duitsland wel op ruim 300k en in Israël op ruim 15% van de bevolking
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
Zal natuurlijk ook wel mee kunnen spelen dat BioNTech Duits is, en er een bepaalde gedachte van: "Wij moeten sneller kunnen krijgen want dit is ook Duits" achter zitquote:Op woensdag 6 januari 2021 13:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. De EU beslist over de verdeling van de inkoop en dat gaat 'eerlijk' over de 27 landen naargelang de bevolkingsaantallen. Dat er nu minder te leveren is ook te danken aan de geringe inkoop, en natuurlijk omdat Duitsland haar buit moet delen met de rest. Een nobel doel als je President bent van de 27 landen maar niet als je alleen verantwoordelijk bent voor je eigen land.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |