abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197233752
Sterkheidsbaas van alles.
pi_197233768
Ik had niet gezien dat ik m sloot :')
pi_197233860
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:52 schreef Lonaa het volgende:
Ik had niet gezien dat ik m sloot :')
Staat vast ergens met elkaar in verbinding, vingers en ogen. Hand-oogcoördinatie :Y .

( :') Ik word echt zo'n goede arts. Ik gooi het gewoon op een holistische aanpak :6 )
pi_197233873
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:56 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Staat vast ergens met elkaar in verbinding, vingers en ogen. Hand-oogcoördinatie :Y .

( :') Ik word echt zo'n goede arts. Ik gooi het gewoon op een holistische aanpak :6 )
Mijn nierafwijking staat wel in verband met mn gehoor. :D :7 Vind ik gaaf.
pi_197233882
Maar wel shit, Loon en mini :*
pi_197233893
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:56 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mijn nierafwijking staat wel in verband met mn gehoor. :D :7 Vind ik gaaf.
Huh, wat? :D Nu ben ik nieuwsgierig!
  dinsdag 5 januari 2021 @ 20:58:47 #7
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197233906
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Wat heb je daaraan?
Jus die er enigzinds dubieus uitziet een "lekker smaakje look" geven :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_197233924
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:57 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Huh, wat? :D Nu ben ik nieuwsgierig!
Ik weet er het fijne niet van, maar het gen met afwijking dat Syndroom van Alport is hetzelfde als dat iets doet met je gehoor. Zodoende zijn mensen met dit syndroom vaak doof of deels doof. :7

Overigens zit het gen op het stukje X -chromosoom dat de Y niet heeft. Net als het gen dat zorgt dat je kleuren goed ziet. Daarom zijn mannen veel vaker kleurenblind. :7
pi_197233934
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:58 schreef fietsie het volgende:

[..]

Jus die er enigzinds dubieus uitziet een "lekker smaakje look" geven :P
Dit klinkt als niveautje regenboogforel inspuiten zodat 'ie niet zo bleek ziet.

Brrr
pi_197233965
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik weet er het fijne niet van, maar het gen met afwijking dat Syndroom van Alport is hetzelfde als dat iets doet met je gehoor. Zodoende zijn mensen met dit syndroom vaak doof of deels doof. :7

Overigens zit het gen op het stukje X -chromosoom dat de Y niet heeft. Net als het gen dat zorgt dat je kleuren goed ziet. Daarom zijn mannen veel vaker kleurenblind. :7
Woah, weer wat geleerd!
pi_197234016
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:01 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Woah, weer wat geleerd!
Eigenlijk vind ik erfelijkheidsleer ontzettend boeiend :D
  dinsdag 5 januari 2021 @ 21:05:05 #12
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197234064
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:00 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dit klinkt als niveautje regenboogforel inspuiten zodat 'ie niet zo bleek ziet.

Brrr
Engelse keuken verbaast me wel vaker hoor, en rondom gravy is blijkbaar een heel arsenaal aan verbeteraars beschikbaar.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_197234105
Shit Lonaa, je kan er ook nog eens oogafwijkingen van krijgen.

quote:
Alport syndrome is caused by an inherited defect in type IV collagen—a structural material that is needed for the normal function of different parts of the body. Since type IV collagen is found in the ears, eyes, and kidneys, this explains why Alport syndrome affects different seemingly unrelated parts of the body (ears, eyes, kidneys, etc.).
bron
pi_197234158
De ziekte van Duchenne (spierziekte) zit trouwens ook op het X-chromosoom. Nare ziekte is dat. We hadden een moeder met 3 zonen in het dorp wonen, 2 daarvan bleken ziek. Die heeft een paar jaar in spanning gezeten nadat zoon 1 ziek werd, zouden de andere 2 het ook hebben? En inmiddels is er nog maar 1 zoon over :{
pi_197234165
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:06 schreef Tele6 het volgende:
Shit Lonaa, je kan er ook nog eens oogafwijkingen van krijgen.
[..]

bron
Je bent ook gaan Googlen :D

Ik heb er geen last van. Of naja, de filters in mijn nieren laten eiwitten door en dat past eigenlijk niet en daardoor heb ik ook altijd wat bloed in mijn urine. But that's it. En dat blijft waarschijlijk voor altijd ook zo.
pi_197234190
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:08 schreef Tele6 het volgende:
De ziekte van Duchenne (spierziekte) zit trouwens ook op het X-chromosoom. Nare ziekte is dat. We hadden een moeder met 3 zonen in het dorp wonen, 2 daarvan bleken ziek. Die heeft een paar jaar in spanning gezeten nadat zoon 1 ziek werd, zouden de andere 2 het ook hebben? En inmiddels is er nog maar 1 zoon over :{
Ja, dat is dus met Alport ook zo. :{ Ik ben eigenlijk wel blij dat ik een meisje ben. :+
pi_197234204
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:05 schreef fietsie het volgende:

[..]

Engelse keuken verbaast me wel vaker hoor, en rondom gravy is blijkbaar een heel arsenaal aan verbeteraars beschikbaar.
Ik las vandaag over vegan gravy waar marmite doorheen gaat. Klinkt plausibel en ik wil het.
Spoilers!
pi_197234215
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Je bent ook gaan Googlen :D

Ik heb er geen last van. Of naja, de filters in mijn nieren laten eiwitten door en dat past eigenlijk niet en daardoor heb ik ook altijd wat bloed in mijn urine. But that's it. En dat blijft waarschijlijk voor altijd ook zo.
Zeldzame ziektes googelen is een van mijn grootste hobby's O+

Van de week kwam ik op een site genaamd FRAME waar ze filmpjes hebben met uitleg over zeldzame genetische ziektes, heel interessant. Syndroom van Marfan bijvoorbeeld -- er wordt over een paar beroemde violisten van lang geleden gespeculeerd dat ze dat hadden omdat je er heeeeel lange vingers van krijgt. :o
pi_197234237
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:11 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Zeldzame ziektes googelen is een van mijn grootste hobby's O+

Van de week kwam ik op een site genaamd FRAME waar ze filmpjes hebben met uitleg over zeldzame genetische ziektes, heel interessant. Syndroom van Marfan bijvoorbeeld -- er wordt over een paar beroemde violisten van lang geleden gespeculeerd dat ze dat hadden omdat je er heeeeel lange vingers van krijgt. :o
Oh. O+

Ja ik hou ook wel van rariteiten. :@ Ik ga de site even opzoeken :D
pi_197234268
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, dat is dus met Alport ook zo. :{ Ik ben eigenlijk wel blij dat ik een meisje ben. :+
Van wat ik lees ga je aan Alport niet vroeg dood hè? Je zit alleen wel met nierfalen en doofheid, en mogelijk heb je een niertransplantatie nodig. Niet leuk iig.
pi_197234323
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:12 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Oh. O+

https://positiveexposure.org/frame/marfan-syndrome/
pi_197234373
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:12 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Oh. O+

Dan kijk je vast ook programma’s als Body Bizarre. Fascinerend.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197234386
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Van wat ik lees ga je aan Alport niet vroeg dood hè? Je zit alleen wel met nierfalen en doofheid, en mogelijk heb je een niertransplantatie nodig. Niet leuk iig.
Er zullen toch wel gradaties zijn in ernst, verwacht ik.
Zoals ook verschil tussen jongens en meisjes.
Hoe kwam je erachter, Lonaa ?

Ha, donderdag een online Nieuwjaarsbijeenkomst met bijna 100 mensen.
Zojuist een mailtje met de vraag om klaar te zitten met een drankje en een nootje en in te loggen.
Vorige keren was op het toneel met z’n allen.
pi_197234403
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Niertransplantatie is geloof ik ook gebed zonder einde omdat het een DNA-probleem is.
pi_197234432
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:18 schreef AnneX het volgende:

[..]

Er zullen toch wel gradaties zijn in ernst, verwacht ik.
Zoals ook verschil tussen jongens en meisjes.
Hoe kwam je erachter, Lonaa ?

Ha, donderdag een online Nieuwjaarsbijeenkomst met bijna 100 mensen.
Zojuist een mailtje met de vraag om klaar te zitten met een drankje en een nootje en in te loggen.
Vorige keren was op het toneel met z’n allen.
Mijn moeder had gezondheidsklachten die niet te duiden waren. Daar hebben ze het uiteindelijk ontdekt doen ze uitgebreid onderzoek gedaan hebben.
Er is ons toen gevraagd of wij wilde weten of we het ook hadden. :Y
pi_197234440
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Niertransplantatie is geloof ik ook gebed zonder einde omdat het een DNA-probleem is.
Nee, want als de membranen in jouw nieren verkeerd aangelegd zijn omdat jouw DNA op de plek die dat bepaalt stuk is, is het in een donornier niet zo. Donornieren hebben dan wel goed aangelegde membranen waar geen eiwitten en bloed enz. doorheen gaan.
pi_197234463
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Zijn er eigenlijk meer mensen in je familie met Alport?
Spoilers!
pi_197234480
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:20 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Nee, want als de membranen in jouw nieren verkeerd aangelegd zijn omdat jouw DNA op de plek die dat bepaalt stuk is, is het in een donornier niet zo. Donornieren hebben dan wel goed aangelegde membranen waar geen eiwitten en bloed enz. doorheen gaan.
Oeh. :D Dat bied perspectief. :7

Ik dacht omdat cellen altijd vervangen werden DNA daarin leidend was. Ik weet niet waarom ik dat dacht. :D
pi_197234491
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Zijn er eigenlijk meer mensen in je familie met Alport?
Mijn moeder en mijn zusje. Ik heb geen broertjes.

As far as we know is de mutatie bij mijn moeder onstaan. Haar ouders hebben geen klachten of symtomen. Daar is geloof ik nooit actief naar gezocht, maar ze zijn oud en hun nieren doen het.
pi_197234564
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:22 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mijn moeder en mijn zusje. Ik heb geen broertjes.

As far as we know is de mutatie bij mijn moeder onstaan. Haar ouders hebben geen klachten of symtomen. Daar is geloof ik nooit actief naar gezocht, maar ze zijn oud en hun nieren doen het.
:{
Spoilers!
pi_197234576
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:22 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Oeh. :D Dat bied perspectief. :7

Ik dacht omdat cellen altijd vervangen werden DNA daarin leidend was. Ik weet niet waarom ik dat dacht. :D
Ik ging ervan uit dat niercellen niet zo snel delen. Je huidcellen en bloedcellen worden heel snel vervangen maar je botten en tanden bijvoorbeeld lang niet zo snel. Dus dan kun je lang doen met een donornier, ik kan me voorstellen dat je er lang genoeg mee doet dat hij eerst aan andere dingen ten onder gaat.
pi_197234591
Ik ben nu heel hard aan het googelen op "hoe snel delen cellen in nieren" maar dat is moeilijk. :')
pi_197234614
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:26 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben nu heel hard aan het googelen op "hoe snel delen cellen in nieren" maar dat is moeilijk. :')
Volgens mij was het 7 jaar ofzo. Zeg maar voordat het helemaal vernieuwd is.
pi_197234733
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

:{
Ja, we hebben wel geluk gehad dat we geen jongetjes zijn. :7 Ik weet het nu 12 of 13 jaar en ik heb er dus feitelijk geen last van. De enige 'impact' die het heeft is dat ik ieder jaar op controle moet komen. En dat voortplanting wat ingewikkelder is.
pi_197234771
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Maar dit is even histologie van de koude grond hoor; je cellen vervangen zich vaak vanuit basale vervangcellen. Ik zou eens moeten nagaan hoe dat precies bij nieren zit, maar bijvoorbeeld in je darmen zitten de basale vervangcellen in een soort crypten (de crypten van Lieberkühn. Vraag me niet waarom ik dat nog weet, ik heb dat vak nog nooit gehaald :') ). Dus in het orgaan zelf, is wat ik wilde zeggen.

Ik kan me voorstellen dat dit ook voor je nieren geldt. Of donornier dan. Enkel de bloedvaten ernaartoe zijn van jezelf, dus misschien dat het aansluiten wat lastiger is als het bindweefsel niet overal even lekker is aangelegd. Maar daar zullen ze mogelijk wel omheen kunnen werken.
pi_197234789
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Het is wel ingewikkelder dan dat. Bijvoorbeeld je eicellen, ooglens en hersenen vernieuwen nooit.

Bron

Maar de nieren staan niet in hun tabelletje |:(
pi_197234849
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:33 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Maar dit is even histologie van de koude grond hoor; je cellen vervangen zich vaak vanuit basale vervangcellen. Ik zou eens moeten nagaan hoe dat precies bij nieren zit, maar bijvoorbeeld in je darmen zitten de basale vervangcellen in een soort crypten (de crypten van Lieberkühn. Vraag me niet waarom ik dat nog weet, ik heb dat vak nog nooit gehaald :') ). Dus in het orgaan zelf, is wat ik wilde zeggen.

Ik kan me voorstellen dat dit ook voor je nieren geldt. Of donornier dan. Enkel de bloedvaten ernaartoe zijn van jezelf, dus misschien dat het aansluiten wat lastiger is als het bindweefsel niet overal even lekker is aangelegd. Maar daar zullen ze mogelijk wel omheen kunnen werken.
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:33 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja, het werkte dus niet zo als dat ik dacht. O+

(mooi trouwens, die crypten. Zo ben ik 'endoplasmatisch reticulum' nooit vergeten')
pi_197234894
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Het is wel ingewikkelder dan dat. Bijvoorbeeld je eicellen, ooglens en hersenen vernieuwen nooit.

Bron

Maar de nieren staan niet in hun tabelletje |:(
Ik kon nieren in een ander tabelletje ook al niet vinden. :')
pi_197234918
Ik heb wat gevonden *G*

link

quote:
The research, which was done in mice, also shows how the kidney regenerates itself. Instead of a single type of kidney stem cell that can replace any lost or damaged kidney tissue, slightly more specialized stem cells that reside in different segments of the kidney give rise to new cells within each type of kidney tissue.
Dus je hebt gelijk Lonaa (en pech).
pi_197234940
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:35 schreef Lonaa het volgende:

[..]

[..]

Ja, het werkte dus niet zo als dat ik dacht. O+

(mooi trouwens, die crypten. Zo ben ik 'endoplasmatisch reticulum' nooit vergeten')
Ik heb allemaal van die vage begrippen in mijn hoofd. Sommige nuttiger dan de ander. Maar goed, hoort bij de studie.

Van andere vakgebieden heb ik minder onthouden :@ Of het moet de geschiedenisles over kruisigen zijn. Die weet ik nog wel. (Dat veel beelden in kerken van Jezus niet kloppen, want de nagel door de handpalm zou gewoon uitscheuren. Dat moet gewoon tussen je radius en ulna geramd worden. En als ze lief waren, braken ze je benen vooraf. Kon je je minder lang omhoogduwen om te kunnen ademen.)
pi_197235021
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:38 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb wat gevonden *G*

link
[..]

Dus je hebt gelijk Lonaa (en pech).
Mwoah, stamcellen uit speciale gebieden in de nier. Dus mogelijk ook gewoon vanuit de donornier zelf dan.
Dat zou mooi zijn in elk geval :)
pi_197235030
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:38 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik heb allemaal van die vage begrippen in mijn hoofd. Sommige nuttiger dan de ander. Maar goed, hoort bij de studie.

Van andere vakgebieden heb ik minder onthouden :@ Of het moet de geschiedenisles over kruisigen zijn. Die weet ik nog wel. (Dat veel beelden in kerken van Jezus niet kloppen, want de nagel door de handpalm zou gewoon uitscheuren. Dat moet gewoon tussen je radius en ulna geramd worden. En als ze lief waren, braken ze je benen vooraf. Kon je je minder lang omhoogduwen om te kunnen ademen.)
:D
Ik heb ook zo'n geschiedenisdocente gehad die graag vertelde over gruwelijkheden. Dat de kraaien eerst je ogen uitpikte als je aan het kruis hing enzo, want zacht weefsel. En dat als ze inderdaad niet eerst je benen braken, zodat je wat sneller overleed of je anderzijds kwam te overlijden dat je daar dan nog bewust bij was.
pi_197235058
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:40 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Mwoah, stamcellen uit speciale gebieden in de nier. Dus mogelijk ook gewoon vanuit de donornier zelf dan.
Dat zou mooi zijn in elk geval :)
Ohja ohja

Mijn brein vandaag :')
pi_197235076
Maar, hoogstwaarschijnlijk, voor mij niet van toepassing dit. Want ik ga gewoon mijn eigen nieren houden en die gaan gewoon fucntioneren ditdat.
pi_197235091
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:42 schreef Lonaa het volgende:
Maar, hoogstwaarschijnlijk, voor mij niet van toepassing dit. Want ik ga gewoon mijn eigen nieren houden en die gaan gewoon fucntioneren ditdat.
Ja ^O^
pi_197235098
@Lonaa heb je nog Dora-verhalen?
pi_197235165
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:43 schreef Tele6 het volgende:
@:Lonaa heb je nog Dora-verhalen?
Dora lag te soezen onder het dekentje net (wat ze zelf over zich heen getrokken had O+ ) op de bank en Abby liep over d'r heen maar ze dacht dat het Ziva was. Dus deed ze beetje lelijk maar toen bleek het dus Abby en toen voelde ze zich heel schuldig en ging ze Abby kusjes geven. O+ :')

Het is gewoon een ontzettend lief en leuk en lekker ding. O+ Ze steelt nog steeds dagelijks harten O+
pi_197235185
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:46 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dora lag te soezen onder het dekentje net (wat ze zelf over zich heen getrokken had O+ ) op de bank en Abby liep over d'r heen maar ze dacht dat het Ziva was. Dus deed ze beetje lelijk maar toen bleek het dus Abby en toen voelde ze zich heel schuldig en ging ze Abby kusjes geven. O+ :')

Het is gewoon een ontzettend lief en leuk en lekker ding. O+ Ze steelt nog steeds dagelijks harten O+
Ohh O+

Wat heeft ze tegen Ziva?
pi_197235240
Oh en lievelingsPoes in de straat was er weer! Hij heeft een tijdje binnen gezeten omdat OEN denk ik. Maar gisterenochtend kon er gewoon weer ouderwets geboopt worden bij de mensen voor de deur *O*
Het is zo schattig. Als we de hoek om komen gaat ze al wat alerter lopen en kijken of poes er is. En als poes er dan is doet ze een soort van gek huppeltje en dan sprint ze er naar toe. :')

Dan moet ze even boop doen in poes en dan komt ze met d'r wiebelbips heel trots naar me toe om het te vertellen. :') Poes laat het gelaten over zich heen komen. Met zo'n matig geergerde blik. Maar hij blijft wel altijd zitten. :7
  dinsdag 5 januari 2021 @ 21:52:10 #50
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197235288
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:50 schreef Lonaa het volgende:
Met zo'n matig geergerde blik
Standaard poezenblik indien wakker en klaar met wassen?
pi_197235336
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:47 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ohh O+

Wat heeft ze tegen Ziva?
Ziva is gewoon kut. :') Komt denk ik voornamelijk omdat Ziva ook territoriaal tegen haar doet. Dus doet ze dat terug. Ofzo. Weet niet. Het is niet zorgelijk ofzo. Ziva is gewoon een ontzettende eigenwijze Bengaal. Die het af en toe uitlokt en op zoekt en dan verbolgen is als de hond reageert. Er is een matige toleratie naar andere dieren, dat is altijd zo geweest.

Overigens ligt Dora ook wel eens op de bank en dan gromt ze als poes in de buurt komt maar niemand is daar echt van onder de indruk. Abby komt zelfs dichterbij omdat Dora een gek geluid maakt. Vorige week stonden ze neus aan neus terwijl Dora aan het grommen was. Toen gaf ze maar gewoon op met een hele diepe zucht. :') O+
pi_197235347
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:52 schreef fietsie het volgende:

[..]

Standaard poezenblik indien wakker en klaar met wassen?
Die.
pi_197235497
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:53 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ziva is gewoon kut. :') Komt denk ik voornamelijk omdat Ziva ook territoriaal tegen haar doet. Dus doet ze dat terug. Ofzo. Weet niet. Het is niet zorgelijk ofzo. Ziva is gewoon een ontzettende eigenwijze Bengaal. Die het af en toe uitlokt en op zoekt en dan verbolgen is als de hond reageert. Er is een matige toleratie naar andere dieren, dat is altijd zo geweest.

Overigens ligt Dora ook wel eens op de bank en dan gromt ze als poes in de buurt komt maar niemand is daar echt van onder de indruk. Abby komt zelfs dichterbij omdat Dora een gek geluid maakt. Vorige week stonden ze neus aan neus terwijl Dora aan het grommen was. Toen gaf ze maar gewoon op met een hele diepe zucht. :') O+
:D O+ _O-

Heerlijk!
pi_197235573
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:59 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:D O+ _O-

Heerlijk!
Ik vind het wel vermakelijk. :D Ze is gewoon te lief. Als ze buiten laat merken aan een andere hond ofzo dat ze ergens niet van gediend is of niet cool vindt (als ze dat dus al doet, ipv het gelaten over zich heen laat komen) dan is de andere hond er ook nooit van onder de indruk.

Ik zal eens kijken of ik filmpje van d'r kan maken. Ze is zo leuk. O+ O+
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:03:25 #55
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197235590
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:53 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik zou willen dat onze hond de kat kusjes geeft O+
Maar een te enthousiaste hond met een chagrijnige oude kat werkt niet. _O-
pi_197235628
Poezen O+ Honten O+
Zeldzame afwijkingen Googlen O+

Kleindochter van de overbuurvrouw van mijn moeder heeft er ook 1. Ik heb het niet onthouden, maar kwam neer op geestelijk niks, lichamelijk behoorlijk beperkt qua groei en vergroeingen:{ echt zeldzaam. En naar.

Mijn man heeft 't syndroom van Poland. Milde versie gelukkig.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_197235641
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:03 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ik zou willen dat onze hond de kat kusjes geeft O+
Maar een te enthousiaste hond met een chagrijnige oude kat werkt niet. _O-
Het gaat buiten ook nog wel eens mis want OMG POES!!111!211 :')
Maar ze weet wel wanneer een kat het niet cool vindt. En dat ze daar dan niet heen moet gaan. Maar dat is Zo Ontzettend Moeilijk. Want poes is Zo Ontzettend Gaaf. O+ :')
pi_197235807
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Maar ze weet wel wanneer een kat het niet cool vindt. En dat ze daar dan niet heen moet gaan. Maar dat is Zo Ontzettend Moeilijk. Want poes is Zo Ontzettend Gaaf. O+ :')
Ik geef Dora groot gelijk O+

Maar wel grappig dat ze zo naar de klootzakjes van het dierenrijk trekt :D

Oh jongens, ik wil ook een poes. En een hont. En lama's/alpaca's. en koeien. En geiten. En kippen.
(Maar geen prijs bij de loterij, dus ik zal nog even moeten doorstuderen en dan verdienen we samen heeul veeul centjes en dan kunnen jullie allemaal komen knuffelen. en stront scheppen. en kekke selfies maken. En hooien. O+ )
pi_197235843
Krulletjeshond is redelijk normaal, maar de secondant is anaal gefixeerd. Bijzonder gefixeerd. En dol op poezen. Het mooiste ter wereld is dus een kattekont. De poezen moesten er even aan wennen, maar ze zijn eraan gewend geraakt. Eigenlijk best aangenaam, zeggen ze, zo'n hondesnuit.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_197235899
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:12 schreef sigme het volgende:
Krulletjeshond is redelijk normaal, maar de secondant is anaal gefixeerd. Bijzonder gefixeerd. En dol op poezen. Het mooiste ter wereld is dus een kattekont. De poezen moesten er even aan wennen, maar ze zijn eraan gewend geraakt. Eigenlijk best aangenaam, zeggen ze, zo'n hondesnuit.
Ja wat is het nou... een poezenhond of een kontenhond? Wezenlijk verschil :{w
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:15:23 #61
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197235918
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Onze hond snapt nog steeds niet dat de kat geen raar hondje is.
Laatst gaf de kat een kopje tegen haar neus dus ik O+ O+ en toen was hondje in de war en wilde ze de kat aanraken met haar poot :')
pi_197235946
Poezenkontenhond? Poesenkonthond?
Hij is overigens ook verzot op krulletjeshondkont, maar die snauwt 'm soms af.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_197235964
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:12 schreef sigme het volgende:
Oh, hij gaat er ook VOL in? Dat doet Dora ook, als ze de kans krijgt. Abby zit altijd vrij stevig zeg maar .Als je die aandrukt op dr kont zo van 'joh, ga eens weg' dan blijven d'r voorpootjes altijd staan.
Dora ging dus vol met dr neus in kattekont en tilde Abby zo aan de achterkant op. :')
pi_197235970
Ik ben vast de enige die de TT telkens leest als: wijsvingers en strotjes ;(
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197235981
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:15 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Laatst gaf de kat een kopje tegen haar neus dus ik O+ O+ en toen was hondje in de war en wilde ze de kat aanraken met haar poot :')
Mijn katten groeten graag met een poot.. daar raken andere katten meestal nogal van in de war :)
pi_197235986
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:15 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Bwehehehe. O+

Sally vond altijd vet ingewikkeld als Abby een kopje gaf. Want affectie van poes. En poesen hebben nagels die ze soms zomaar gebruiken (jaja Sally 'zomaar' :') )
pi_197236020
Ik heb een opvangerkater gehad die teveel naar Sally keek toen ie opgroeide en met zn staart sloeg als ie het gaaf vond. Werd slecht begrepen door de andere katten in huis. Hij was wel dikke vrienden met opvanghond. O+
pi_197236140
Dora vond de geitjes bij de kinderboerderij ook vet cool trouwens. Stond ze altijd met d'r snuit door het hek te kwispelen. Of ze bracht stokjes naar ze en dan deed ze spelbuiging O+ Ze heeft ook wel eens aan ze gesnuffeld (zowel voor als achterkant) door het hek heen.
Maar toen ;( deze herfst ;( lagen er blaadjes aan Dora's kant van het hek en het geitje wilde dat blaadje. Dora stond heel schattig te kwispelen en te wachten tot het geitje dichter bij kwam ;( En toen bokte het geitje ;( tegen het hek ;( en Dora schrok ;( en ze kijkt me aan en je zag gewoon heel haar wereld in elkaar storten in die bruine kijkers. ;(
Sindsdien zijn de geitjes stom. :{w Worden straal genegeerd als we er langs lopen.

Ze is sowieso altijd helemaal van d'r a propos als iemand lelijk tegen d'r doet.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:24:33 #69
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197236160
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Bwehehehe. O+

Sally vond altijd vet ingewikkeld als Abby een kopje gaf. Want affectie van poes. En poesen hebben nagels die ze soms zomaar gebruiken (jaja Sally 'zomaar' :') )
Ja ik snap het ook wel. De kat doet soms inderdaad nagels gebruiken _O-
Ach het zijn allebei lieve mafketels. O+
pi_197236189
Dora en de buurpoes O+

Oh, ik heb nog helemaal niet verteld over mijn nieuwe vriendin. Onze vrienden hebben een hond. Die hond is erg verlegen. Ze vind mijn tuin en mijn man tof maar mij niet. Ze gaat me actief uit de weg als ik in de buurt kom. Ik kom alleen in de buurt als we elkaar tegenkomen op weg naar de keuken ofzo, ik zoek haar natuurlijk niet op.
En om 0.05 op oudjaarsnacht ging ze ineens voor me zitten. En ze bleef zitten. Toen heb ik geaaid, op de manier zoals ik dat van Lonaa heb geleerd. En ze vond het goed O+ Ze heeft een uur aan mijn voeten gelegen. De kat was blijkbaar uit de boom en nu ben ik ook tof *O*
Spoilers!
pi_197236210
Oh! LS! Wat gaaf O+ O+ O+

O+
pi_197236215
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dora en de buurpoes O+

Oh, ik heb nog helemaal niet verteld over mijn nieuwe vriendin. Mijn vriendin heeft een hond. Die hond is erg verlegen. Ze vind mijn tuin en mijn man tof maar min niet. Ze gaat me actief uit de weg als ik in de buurt kom. Ik kom alleen in de buurt als we elkaar tegenkomen op weg naar de keuken ofzo, ik zoek haar natuurlijk niet op.
En om 0.05 op oudjaarsnacht ging ze ineens voor me zitten. En ze bleef zitten. Toen heb ik geaaid, op de manier zoals ik dat van Lonaa heb geleerd. En ze vond het goed O+ Ze heeft een uur aan mijn voeten gelegen. De kat was blijkbaar uit de boom en nu ben ik ook tof *O*
Hoe aai je?
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:27:17 #73
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197236229
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dora en de buurpoes O+

Oh, ik heb nog helemaal niet verteld over mijn nieuwe vriendin. Onze vrienden hebben een hond. Die hond is erg verlegen. Ze vind mijn tuin en mijn man tof maar mij niet. Ze gaat me actief uit de weg als ik in de buurt kom. Ik kom alleen in de buurt als we elkaar tegenkomen op weg naar de keuken ofzo, ik zoek haar natuurlijk niet op.
Boh O+
pi_197236260
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:26 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Hoe aai je?
Het allerbeste is als je door je knieen gaat (dus niet voorover buigen want dat is bedreigend). Dan steek je je arm/hand uit en dan laat je hond snuffelen. En eigenlijk reik je dan door onder de bek van de hond naar de zijkant/onderkant kop. Want honden vinden op hun hoofd aaien eigelijk ook maar stom en bedreigend. En dan vanaf de zijkant kan je best naar de oren en dan kriebelen en alles. O+
pi_197236265
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:26 schreef Lonaa het volgende:
Oh! LS! Wat gaaf O+ O+ O+

O+
Ja, gaaf he? Was echt mooi. Baasjes waren ook trots O+

Tele. Ik moet van Lonaa vanaf onder aaien. Dus niet op de kop maar zodat ze je hand aan zien komen.
Spoilers!
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:30:45 #76
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197236311
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Het allerbeste is als je door je knieen gaat (dus niet voorover buigen want dat is bedreigend). Dan steek je je arm/hand uit en dan laat je hond snuffelen. En eigenlijk reik je dan door onder de bek van de hond naar de zijkant/onderkant kop. Want honden vinden op hun hoofd aaien eigelijk ook maar stom en bedreigend. En dan vanaf de zijkant kan je best naar de oren en dan kriebelen en alles. O+
Als je dit bij onze rottweilers deed kon je daarna gaan douchen.....
pi_197236313
Als je weet waar je op moet letten kun je ook vaak wel zien dat honden het niet cool vinden als je ineens op hun hoofd aait. Ze doen bijvoorbeeld hun hoofd achterover om je hand te blijven kunnen zien of er aan te ruiken omdat ze dat uberhaupt nog niet gedaan hadden, of ze kruipen wat in elkaar en doen hun ogen dicht. Of ze doen hun hoofd actief naar beneden.
pi_197236328
Dat is niet heel anders dan bij katten toch? In ieder geval het eerst aan je laten snuffelen, het niet heel erg van bovenaf aaien en dat het geen goed idee is om meteen voor de kop te gaan.

Mijn oom en tante hebben een Hongaars hondje geadopteerd en dat was heel schuchter in het begin, maar als je haar behandelde als een soort kat ging het wel met aaien :P
pi_197236344
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:31 schreef Tele6 het volgende:
Dat is niet heel anders dan bij katten toch? In ieder geval het eerst aan je laten snuffelen, het niet heel erg van bovenaf aaien en dat het geen goed idee is om meteen voor de kop te gaan.

Mijn oom en tante hebben een Hongaars hondje geadopteerd en dat was heel schuchter in het begin, maar als je haar behandelde als een soort kat ging het wel met aaien :P
This is about right ja. :Y
pi_197236385
Oke naar bed O+ Aju O+
  woensdag 6 januari 2021 @ 07:33:10 #81
63722 z80
I fink you freaky
pi_197238980
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:28 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja, gaaf he? Was echt mooi. Baasjes waren ook trots O+

Tele. Ik moet Lonaa vanaf onder aaien. Dus niet op de kop maar zodat ze je hand aan zien komen.
Als je snel doorscrolt leest dit gek.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_197239043
Voor de airfry twijfelaars:
Philips Airfryer XL Essential HD9261/90 @bol.com Afgeprijsd van 184,99 naar 139,-
pi_197239246
quote:
6s.gif Op woensdag 6 januari 2021 07:33 schreef z80 het volgende:

[..]

Als je snel doorscrolt leest dit gek.
Hoezo? Ik aai Lona altijd even van onderen ter begroeting, doe ik altijd bij leuke mensen :Y

pi_197239260
quote:
10s.gif Op woensdag 6 januari 2021 08:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Hoezo? Ik aai Lona altijd even van onderen ter begroeting, doe ik altijd bij leuke mensen :Y

_O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_197239327
ZITTEN WE KLAAR VOOR DE EERSTE PRIK!?!??!?!!?!?
  woensdag 6 januari 2021 @ 08:30:07 #86
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197239338
quote:
10s.gif Op woensdag 6 januari 2021 08:28 schreef Myraela het volgende:
Livestream!!!
pi_197239343
quote:
10s.gif Op woensdag 6 januari 2021 08:28 schreef Myraela het volgende:
Je mag het ook gewoon zeggen als je mini niet aardig vindt :{w

Maar natuurlijk, popcorn erbij, zweethandjes.... is heel het Mediapark uitgerukt?
  woensdag 6 januari 2021 @ 08:31:48 #88
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197239349
quote:
7s.gif Op woensdag 6 januari 2021 08:30 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Je mag het ook gewoon zeggen als je mini niet aardig vindt :{w

Maar natuurlijk, popcorn erbij, zweethandjes.... is heel het Mediapark uitgerukt?
Ze hebben allemaal al minimaal een rondje door de lege priklocatie gemaakt zo te zien _O-
pi_197239350
We zijn live hoor. *O*
pi_197239384
quote:
14s.gif Op woensdag 6 januari 2021 08:31 schreef Myraela het volgende:
We zijn live hoor. *O*
Waar waar waar?
pi_197239414
quote:
10s.gif Op woensdag 6 januari 2021 08:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]

_O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_197239501
quote:
Historisch moment.

Maar 1 ding he.... laat hugo ajb volgende keer niet op die mijlpaal gaan zitten. Dat klonk echt raar :)
pi_197239522
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 08:47 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen :W
Hoe is het met je hand (en de pijn)?
pi_197239589
Heb ik het gemist? ;(
pi_197239605
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 08:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Hoe is het met je hand (en de pijn)?
Pijn is zo goed als weg, waarschijnlijk dankzij de pijnstillers. Ik zag alleen dat de blaren die ze bij de HA opengeprikt hebben weer gevuld zijn.
  woensdag 6 januari 2021 @ 09:02:08 #98
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197239692
quote:
2s.gif Op woensdag 6 januari 2021 08:54 schreef Lonaa het volgende:
Heb ik het gemist? ;(
Whehe gewoon een applaus na je vaccinatie _O_
pi_197239819
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:02 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Whehe gewoon een applaus na je vaccinatie _O_
Ik wil dat graag als ik opsta.
  woensdag 6 januari 2021 @ 09:22:21 #100
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197239950
quote:
2s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:12 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik wil dat graag als ik opsta.
ik ook, hele prestatie ;(
pi_197240092
Ik zit juf te spelen, ik heb helemaal geen tijd voor live streams }:|
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197240105
Mijn kind heeft een patat/frietdiscussie met zijn werkblad :')
pi_197240107
verkeerdtopic
  Moderator woensdag 6 januari 2021 @ 09:37:44 #104
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197240120
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:36 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn kind heeft een patat/frietdiscussie met zijn werkblad :')
Zeg gewoon dat het patat is en dat daar geen discussie over mogelijk is.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_197240136
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zeg gewoon dat het patat is en dat daar geen discussie over mogelijk is.
Dat vond het werkblad ook :Y
pi_197240475
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:22 schreef gcjoel het volgende:

[..]

ik ook, hele prestatie ;(
Het is vandaag wel weer gelukt.

Nu nog alle dingen die op het lijstje staan.
* Lonaa doet diepe zucht
pi_197240701
Gisteren zo'n trek in chocolade dat ik pure chocoladedruppels heb gekocht. Dat eet je dan tenminste nog iets langzamer dan een normale reep chocolade.
pi_197240713
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:24 schreef Myraela het volgende:
Gisteren zo'n trek in chocolade dat ik pure chocoladedruppels heb gekocht. Dat eet je dan tenminste nog iets langzamer dan een normale reep chocolade.
Nu ben ik dus al een uur chocolade aan het eten. :')
  woensdag 6 januari 2021 @ 10:29:02 #109
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197240784
quote:
Het had op zich moeten kunnen werken _O-
ik heb wel dat ik van puur veel minder eet.
pi_197240868
:W Ik kom even binnen vallen met een egopost. Ik ben zo opgelucht, de kinderen gaan nu 3 dagen naar een nieuwe school, en gister gaf de juf van de oudste aan dat het is alsof hij er al jaren is O+ , en de jongste moest vanmorgen huilen omdat het woensdag is en hij dus geen brooddoos meekreeg naar school en hij zo graag lang op school wou zijn O+ O+ ...

Ze gaan er nu al met heel veel plezier heen. Ik ben zo opgelucht, want dit vond ik het allermoeilijkste aan verhuizen, hun leven zo omgooien.
pi_197240870
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:29 schreef gcjoel het volgende:
Het had op zich moeten kunnen werken _O-
ik heb wel dat ik van puur veel minder eet.
Ik denk dat het ergens ook wel werkt hoor. Want normaal had ik nu die reep allang op gehad, en nu heb ik eigenlijk pas heel weinig op ondanks dat ik er wel lang mee bezig ben. :') :D Maar het voelt toch wat stom.

En nu ook wel weer even zat. Even. Heel even.
pi_197240883
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:35 schreef Jagärtrut het volgende:
:W Ik kom even binnen vallen met een egopost. Ik ben zo opgelucht, de kinderen gaan nu 3 dagen naar een nieuwe school, en gister gaf de juf van de oudste aan dat het is alsof hij er al jaren is O+ , en de jongste moest vanmorgen huilen omdat het woensdag is en hij dus geen brooddoos meekreeg naar school en hij zo graag lang op school wou zijn O+ O+ ...

Ze gaan er nu al met heel veel plezier heen. Ik ben zo opgelucht, want dit vond ik het allermoeilijkste aan verhuizen, hun leven zo omgooien.
O+ Wat fijn dat dat zo snel al zo goed gaat.
pi_197240946
quote:

Fijn nieuws O+
pi_197241047
quote:

Wat fijn dit! Blije kinderen is blije moeder.
pi_197241064
quote:

Wat fijn! En wat een last zal er van je schouders verdwijnen. :*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_197241130
quote:
Wij hebben een doosje met Tony's reepjes gekregen van een leverancier. We delen elke avond een reepje. Dat is best een aardige manier om een beetje controle op ons chocoladegebruik te houden.
Spoilers!
  woensdag 6 januari 2021 @ 11:22:19 #117
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197241526
Goedemorgen -gaap-

Laatste vakantiedag hier.
pi_197241570
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:22 schreef fietsie het volgende:
Goedemorgen -gaap-

Laatste vakantiedag hier.
werkdag 3 hier alweer
te veel koffie en te veel trek...
pi_197241627
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:25 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

werkdag 3 hier alweer
Hier ook. Maar wel vanmiddag vrij. Straks de flatkerstboom weghalen. We gaan 'm heel voorzichtig naar een grote, ongebruikte ruimte verslepen. Zodat die hopelijk volgend jaar gewoon teruggesleept kan worden :D
pi_197241632
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:25 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

werkdag 3 hier alweer
Hoe bevalt het op je nieuwe werk?
pi_197241739
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:29 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hoe bevalt het op je nieuwe werk?
mja het is heel de week "onboarding".
dus voorlopig is het veel luisteren, veel opletten en tussendoor elearnings

wel interessant so far :)

ben benieuwd hoe het effectief gaat zijn als ik eenmaal op weg ben.
pi_197241745
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:29 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Hier ook. Maar wel vanmiddag vrij. Straks de flatkerstboom weghalen. We gaan 'm heel voorzichtig naar een grote, ongebruikte ruimte verslepen. Zodat die hopelijk volgend jaar gewoon teruggesleept kan worden :D
dat is ook nog wel even aan de slag dus :)
pi_197241784
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:35 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zit juf te spelen, ik heb helemaal geen tijd voor live streams }:|
Ik meester :P En ik geloof dat ik strenger ben dan zijn eigen juf _O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_197241795
quote:

Dat is goed nieuws *O* :D
pi_197241799
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:40 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

mja maar die eigen juf heeft het voordeel van kuddegedrag... :)
en bovendien dat ze altijd dezelfde leidinggevende functie heeft vanuit het kind gezien.. dus die heeft het sowieso makkelijker denk ik :)
pi_197241806
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:41 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

mja maar die eigen juf heeft het voordeel van kuddegedrag... :)
en bovendien dat ze altijd dezelfde leidinggevende functie heeft vanuit het kind gezien.. dus die heeft het sowieso makkelijker denk ik :)
Dat vermoed ik ook :D Maar goed...meneer weet inmiddels wat hij aan mij heeft :P Duidelijkheid boven alles 8-)
pi_197241816
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:42 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dat vermoed ik ook :D Maar goed...meneer weet inmiddels wat hij aan mij heeft :P Duidelijkheid boven alles 8-)
goed bezig :)

roeping gemist? :)
pi_197241950
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:43 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

goed bezig :)

roeping gemist? :)
Absoluut niet :P Eentje kan ik nog wel handelen, 20 van die druktemakers wordt een uitdaging :P En ik ben niet altijd even opvoedkundig in mijn taalgebruik ben ik bang :+
pi_197242037
@Lonaa over rare medische feitjes gesproken: een van de dingen die ik me gisteren ook afvroeg (naast hoe vaak de cellen in je nieren vervangen worden) was of iemand die zonder een ledemaat geboren wordt ook fantoompijn kan hebben. Ik had geen idee hoe het te googelen, dus heb vrienden van me gevraagd. Nou is een van hen neuroloog en een ander is heel goed met zoekvragen, dus ik had m'n antwoord bijna meteen. De zoekterm was "congenital phantom limb" en het blijkt dat dat bestaat, maar wel minder dan na een amputatie. :o :o
pi_197242280
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:52 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Absoluut niet :P Eentje kan ik nog wel handelen, 20 van die druktemakers wordt een uitdaging :P En ik ben niet altijd even opvoedkundig in mijn taalgebruik ben ik bang :+
Ik hoor net de natuurkunde leraar zeggen dat ie hoopt dat ie met zn snufferd groot in beeld is bij iedereen...

Dus dat is geen dealbreaker denk ik _O-
pi_197242286
Verband verschoond, denk dat ik straks wel weer even naar de HA mag. Maar kan pas om half 2 bellen.
Zal maar geen vieze foto's plaatsen he :D
  woensdag 6 januari 2021 @ 12:19:49 #132
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197242310
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 12:18 schreef Sarabi het volgende:
Verband verschoond, denk dat ik straks wel weer even naar de HA mag. Maar kan pas om half 2 bellen.
Gewoon rechtstreeks DM-en naar de viezefoto liefhebsters hier, die lui die ook pimplepopper enzo kijken :P
pi_197242329
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 12:19 schreef fietsie het volgende:

[..]

Gewoon rechtstreeks DM-en naar de viezefoto liefhebsters hier, die lui die ook pimplepopper enzo kijken :P
:D ja er zijn mensen die dat leuk vinden he
pi_197242445
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:40 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Oh, ik ook :D Vermoedelijk vooral omdat ik er geen 25 in de gaten hoef te houden. Maar ik acht mezelf ook strenger dan veel ouders van klasgenootjes ;)
pi_197242469
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 12:20 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Joe :9
pi_197242528
Moppermopper }:| -O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Door naar nog een middag leed en verdriet :W
pi_197242573
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 12:18 schreef Sarabi het volgende:
Shit zeg. Wat een gedoe door zo'n stom foutje.
Spoilers!
pi_197242657
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 12:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Joe :9
Je hebt een app.
Tenminste als ik de juiste geappt heb, anders excuses :D
pi_197242681
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 12:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Shit zeg. Wat een gedoe door zo'n stom foutje.
Voel me vooral heel lullig en dom eigenlijk :)

Pijn valt goed mee en wat ik net heb gezien viel toch nog redelijk mee. Geloof wel dat het goed komt. Sommige blaren moeten alleen weer echt geprikt worden.
pi_197242728
Verstandig @Sarabi, zij kunnen er ook goed naar kijken.

Had vandaag de hulp niet verwacht, en wilde zelf aan de slag. Is ze er toch. Nu beiden hier met mondkapje voor, voor de zekerheid.

Vervelend is dat @Cat-astrophe. Maar wanneer dat altijd zo is, kan er dan niet iets van gezegd worden? Had ooit eens een uitzendkracht die ook alleen tijdens schooltijden beschikbaar was, maar wel volledig 8 uur schreef. Nam ook de jongste wel mee naar kantoor. Neergezet met kleurpotloden. Opeens kind weg, bleek ze aan het tekenen op de muren _O- Dame had verwacht een vast contract te krijgen, niet dus.
pi_197242761
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 12:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
Moppermopper }:| -O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Door naar nog een middag leed en verdriet :W
-O- bleh daar mag je wel even over mopperen
pi_197242792
_O- Weer een stage verslag aan het nakijken...ik denk huh...stage in het ziekenhuis, waarom trimster verslag. Is dus trimester verslag _O-
pi_197242926
Hoi, ik heb even zin om te klagen dat het heel druk is op m'n werk. Dus dat doe ik bij deze even.

Groetjes maar weer.
pi_197242945
quote:
14s.gif Op woensdag 6 januari 2021 12:58 schreef Myraela het volgende:
Hoi, ik heb even zin om te klagen dat het heel druk is op m'n werk. Dus dat doe ik bij deze even.

Groetjes maar weer.
Sterkte (zou met liefde wat van je overnemen, maar dat gaat helaas niet)
pi_197243070
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:59 schreef Tele6 het volgende:
@:Lonaa over rare medische feitjes gesproken: een van de dingen die ik me gisteren ook afvroeg (naast hoe vaak de cellen in je nieren vervangen worden) was of iemand die zonder een ledemaat geboren wordt ook fantoompijn kan hebben. Ik had geen idee hoe het te googelen, dus heb vrienden van me gevraagd. Nou is een van hen neuroloog en een ander is heel goed met zoekvragen, dus ik had m'n antwoord bijna meteen. De zoekterm was "congenital phantom limb" en het blijkt dat dat bestaat, maar wel minder dan na een amputatie. :o :o
Ik wist dat dit bestond :D Ik heb namelijk soms fantoomjeuk. Op huid die ik niet meer bezit na mijn borstverkleining. Ik heb er toen ooit eens gehoord/gelezen, op zoek naar informatie over fantoomjeuk/pijn :Y
pi_197243111
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 13:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Sterkte (zou met liefde wat van je overnemen, maar dat gaat helaas niet)
Komt wel goed. Het was te voorspellen natuurlijk. Ik heb lekker de pom er uitgehaald voor vanavond, kan ik lang door, hoef ik niet te koken. En ben ik toch weer blij. O+ :9
pi_197243276
Even een andere klacht. We krijgen vandaag een borrelpakket, omdat het rond kerst niet was gelukt, doen we nu een online bijeenkomst om toch nog even iets te doen. En nu deelt iemand een foto van de inhoud. Hou dat gewoon voor jezelf totdat iedereen het heeft gekregen.

De verrassing en het uitpakken is juist het tofste. :')
  woensdag 6 januari 2021 @ 13:25:17 #148
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197243297
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 13:24 schreef Myraela het volgende:
Even een andere klacht. We krijgen vandaag een borrelpakket, omdat het rond kerst niet was gelukt, doen we nu een online bijeenkomst om toch nog even iets te doen. En nu deelt iemand een foto van de inhoud. Hou dat gewoon voor jezelf totdat iedereen het heeft gekregen.

De verrassing en het uitpakken is juist het tofste. :')
Ik HAAT die mensen.
Bij ons ook altijd in de groep van 1 locatie. :(
(en daarin zitten best veel mensen die dan ook nog allemaal bedankt gaan sturen als ze het binnen hebben :( )
pi_197243370
Echt he. Partypoopers. Bedank anders gewoon zonder te laten zien wat er precies in zit. :')
pi_197243382
Voelt trouwens tegenstrijdig om te klagen om drukte en dan wel hier te posten. Maar ik heb elke keer best even laadtijd in m'n systeem, dus dan klik ik automatisch door. :')
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 januari 2021 @ 13:37:42 #151
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_197243504
De katholieken en prostanten gaan samen verder onder katholieke vlag.
https://nos.nl/artikel/23(...)het-niet-alleen.html

Zonder op alle details in te gaan. Die fusie heeft ons vorig najaar ook veel tijd gekost :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_197243508
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 12:20 schreef Sarabi het volgende:

[..]

#meldt
pi_197244632
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 13:37 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

#meldt
Weirdo :D
Spoilers!
pi_197244673
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Weirdo :D
Lekker man :9
pi_197244725
Stelletje goorlappen :r
pi_197244766
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:35 schreef Tele6 het volgende:
Stelletje goorlappen :r
Dat dus. Ik zapte een tijd geleden langs zo'n programma. Te goor voor woorden. Da's toch wel een van de allerlaatste beroepen om te gaan doen.
pi_197244769
Hoe goorder hoe beter :9
pi_197244780
Er valt hier natte sneeuw. Dus ik riep Dora om buiten te kijken want honden vinden sneeuw universeel gaaf, toch?

Neen. Sneeuw betekent dat het koud is en sneeuw is neerslag en hoe je het ook went of keert, daar word je nat van. Ze stond me heel erg beschuldigend aan te kijken, al trillend, terwijl ze in de tuin stond, om vervolgens verlangend naar de dichte achterdeur te kijken.

Oke, sorry.

Ze ligt nu onder een dekentje :')
pi_197244790
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:37 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat dus. Ik zapte een tijd geleden langs zo'n programma. Te goor voor woorden. Da's toch wel een van de allerlaatste beroepen om te gaan doen.
Dr Pimple popper? Would do as a job. :9
pi_197244793
quote:
2s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:37 schreef Lonaa het volgende:
Er valt hier natte sneeuw. Dus ik riep Dora om buiten te kijken want honden vinden sneeuw universeel gaaf, toch?

Neen. Sneeuw betekent dat het koud is en sneeuw is neerslag en hoe je het ook went of keert, daar word je nat van. Ze stond me heel erg beschuldigend aan te kijken, al trillend, terwijl ze in de tuin stond, om vervolgens verlangend naar de dichte achterdeur te kijken.

Oke, sorry.

Ik snap Dora :Y
pi_197244810
quote:
7s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:37 schreef Candaasje het volgende:
Hoe goorder hoe beter :9
Ja O+ Jij hebt ook goede beroepskeuze gedaan. :')

Dierenartsen blijven me dat maar vertellen, dat het een goor beroep is. Meestal met een grote glimlach, terwijl we samen naar een abces kijken. :7 :')
pi_197244827
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:38 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik snap Dora :Y
Ik ook wel, maar ik dacht haar er blij mee te maken want honden vinden sneeuw gaaf.
pi_197244828
A en B kijken ook graag samen hele avonden naar Dr Pimplepopper. :r
Prima, ik zorg wel dat ik er niet bij hoef te zijn. ^O^

Wat daaraan wel leuk is, is dat ik A héél blij kan maken door hem een rare ingegroeide haar of een bultje te laten zien. O+ dus die bewaar ik voor 'm zodat hij ernaar kan kijken.
pi_197244845
quote:

Oke, sorry.

Wijze Dora. Begrijp haar helemaal. Hier (nog) geen sneeuw en dat mag zo blijven
  woensdag 6 januari 2021 @ 14:42:14 #165
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197244877
Ik wil ook sneeuw.
  woensdag 6 januari 2021 @ 14:43:31 #166
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197244900
quote:
2s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:38 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dr Pimple popper? Would do as a job. :9
Je hebt op TLC ook zo'n programma met voeten, die is pas goor. :r
pi_197244925
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:43 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Je hebt op TLC ook zo'n programma met voeten, die is pas goor. :r
BOhh ja. My feet are killing me.

Dat kan ik echt vol fascinatie kijken hoor :9
pi_197244936
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:42 schreef fietsie het volgende:
Ik wil ook sneeuw.
Ik wel eckte sneeuw. Dit is miezersneeuw en blijft niet liggen.
pi_197244955
Ik kan meteen een emmer naast me zetten met zo'n programma. Kotsmisselijkmakend dat! brrrr
pi_197244993
Gewoon een grauwe bewolkte januaridag. -O-
Toen maar een reeks (stomme) spaarpunten van de provider doorgegeven aan de Stichting Opkikker. w/
Het zou leuk zijn als zoiets kon met de ing spaarpunten.
pi_197244997
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kan meteen een emmer naast me zetten met zo'n programma. Kotsmisselijkmakend dat! brrrr
Oh dat heb ik dan weer niet. Ik heb er gewoon geen lol aan. Op zich is het wel interessant, maar niet leuk of prettig.
pi_197245025
quote:
2s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:38 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja O+ Jij hebt ook goede beroepskeuze gedaan. :')

Dierenartsen blijven me dat maar vertellen, dat het een goor beroep is. Meestal met een grote glimlach, terwijl we samen naar een abces kijken. :7 :')
Jup. Je zit onder de stront, urine, braaksel, bloed of pus. Of dat allemaal tegelijkertijd. *)
(als assistent overigens minstens zo vaak, dan niet vaker. Want drie keer raden wie mag opruimen en poetsen. Ook 's ochtends voor je kop koffie als je de opname in loopt en het arme dier de hele kennel heeft ondergebraakt en aan de diarree is.)

En elkaar natuurlijk trots showen wat voor smerigs we nu weer aan het doen waren. Abcessen waren wel favoriet ja, die knappen zo fijn...

En volgens mij doen ze er op de uni ook af en toe expres ranzige plaatjes tussen. Van die nieren vol met cysten enzo.

Het is weerzinwekkend en fascinerend tegelijkertijd :')
pi_197245062
In dat kader trouwens nog iets; ik zat ook wel enigszins rillend van afschuw naar Chernobyl te kijken.

en soms is het ook wel té erg hoor. Dan is het én gruwelijk ranzig, en heel zielig voor de patiënt.
pi_197245068
quote:

Oke, sorry.

Whehehe :D
pi_197245078
quote:
7s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Jup. Je zit onder de stront, urine, braaksel, bloed of pus. Of dat allemaal tegelijkertijd. *)
(als assistent overigens minstens zo vaak, dan niet vaker. Want drie keer raden wie mag opruimen en poetsen. Ook 's ochtends voor je kop koffie als je de opname in loopt en het arme dier de hele kennel heeft ondergebraakt en aan de diarree is.)

En elkaar natuurlijk trots showen wat voor smerigs we nu weer aan het doen waren. Abcessen waren wel favoriet ja, die knappen zo fijn...

En volgens mij doen ze er op de uni ook af en toe expres ranzige plaatjes tussen. Van die nieren vol met cysten enzo.

Het is weerzinwekkend en fascinerend tegelijkertijd :')

Maar dit is het precies.

Ik moet ook altijd wel echt moeite doen om van dingen af te blijven. Wondjes, puisten, abcessen.
Bij mezelf en bij anderen. :@ :')
pi_197245142
quote:
2s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:52 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Maar dit is het precies.

Ik moet ook altijd wel echt moeite doen om van dingen af te blijven. Wondjes, puisten, abcessen.
Bij mezelf en bij anderen. :@ :')
Een paar maanden terug zag ik ergens (ik denk FB) iets van een oudere vrouw met een mee-eter bij haar slaap die zo groot was al een kidneyboon. Soort van ingekapseld Arme vrouw moest er echt voor onder het mes, maar dat ding had ik er echt zelf wel met een mes uitgewipt :@ :X :r

Maar goed, ik kan ook al niet tegen de aanblik van navelpluis :')
(Ik had ooooooooit een (eerste, tevens laatste) date met iemand en z'n shirt ging wat omhoog en....navelpluis...... en dan kun je het dus niet met goed fatsoen weghalen :X

(Dat is niet per se goor trouwens. Het is gewoon wol/stof. Maar toch, daar komt mijn obsessie ook om de hoek kijken)
pi_197245192
quote:
7s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:56 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Een paar maanden terug zag ik ergens (ik denk FB) iets van een oudere vrouw met een mee-eter bij haar slaap die zo groot was al een kidneyboon. Soort van ingekapseld Arme vrouw moest er echt voor onder het mes, maar dat ding had ik er echt zelf wel met een mes uitgewipt :@ :X :r

Maar goed, ik kan ook al niet tegen de aanblik van navelpluis :')
(Ik had ooooooooit een (eerste, tevens laatste) date met iemand en z'n shirt ging wat omhoog en....navelpluis...... en dan kun je het dus niet met goed fatsoen weghalen :X

(Dat is niet per se goor trouwens. Het is gewoon wol/stof. Maar toch, daar komt mijn obsessie ook om de hoek kijken)
A zit ook altijd pluisjes van mijn kleding te halen en verdwaalde haren in model te brengen, als je hem de kans geeft :Y

ik geef hem die kans niet altijd, want hij zou een fulltime baan hebben aan mijn verdwaalde haren en dan worden we helemaal gek :P
pi_197245206
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 13:37 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

#meldt
Ik ga zo weer eerst naar de HA en dan dm ik je
pi_197245221
Over spaarpunten en over airfryer heb ik toen ook maar gecheckt.
Philips XXL is in de ing winkel ¤ 176,- plus 2000 punten.
Alsjeblieft. Thuis zeg ik niks en laat het aan mij voorbijgaan. w/

P.S. Als iemand interesse heeft en onvoldoende punten, kan ik het ding ook bestellen hè.
  woensdag 6 januari 2021 @ 15:09:17 #180
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197245399
Maar voor 176 koop je toch ook gewoon een prachtig hetelucht oventje? Waar je veel meer mee kunt?

pi_197245403
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:58 schreef Tele6 het volgende:

[..]

A zit ook altijd pluisjes van mijn kleding te halen en verdwaalde haren in model te brengen, als je hem de kans geeft :Y

ik geef hem die kans niet altijd, want hij zou een fulltime baan hebben aan mijn verdwaalde haren en dan worden we helemaal gek :P
Dat heb ik dan weer niet. Heb een vriendinnetje die dat doet bij mij maar dat vind ik vet irritant. :')

Wat @Candaasje hierboven over navelpluis schrijft is dus wel weer heel herkenbaar :')
  woensdag 6 januari 2021 @ 15:51:35 #182
63722 z80
I fink you freaky
pi_197246022
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 12:43 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Voel me vooral heel lullig en dom eigenlijk :)

Pijn valt goed mee en wat ik net heb gezien viel toch nog redelijk mee. Geloof wel dat het goed komt. Sommige blaren moeten alleen weer echt geprikt worden.
Bij stoom neemt met de druk ook de hoeveelheid energie toe. Samen met de temperatuur. Dit geeft het grote gevaar. En veroorzaakt de diepere brandwond. Maar daar was je helaas zelf reeds achter gekomen.
pi_197246094
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 15:09 schreef fietsie het volgende:
Maar voor 176 koop je toch ook gewoon een prachtig hetelucht oventje? Waar je veel meer mee kunt?

[ afbeelding ]
Ik vind een Airfryer een heel ander resultaat geven dan een heteluchtoven. Maar dat hebben we gisteren ook al uitgebreid besproken :)
pi_197246124
Poeh zeg, kind onderwezen, boodschappen gedaan bij de Lidl en de boerderijwinkel, met kind naar de tandarts, kerstspullen opgeruimd en nu wordt er hier online muziekles gevolgd. Ik mag even zitten :O En dan maar eens eten gaan koken.
  woensdag 6 januari 2021 @ 16:12:58 #185
63722 z80
I fink you freaky
pi_197246381
Eten staat hier ook op. Tenminste deel 1, het vlees. De ree moet nog ongeveer een half uur. Daarna kan de zuurkool even de pan in.
Zuurkoolstamppot met ree ipv spekjes.
pi_197246504
Hier is iets mis gegaan in de planning. Nauwelijks vlees in de vriezer, wel nog erwtjes en okra. En om daar nu kale pasta bij te eten. Hopelijk komt AH morgen wel rondom 16 ipv rondom 21 (tijdslot van 16-21). Dus gaat het nu tosti worden of chinees bestellen waar ik zeker 2x van kan eten.
pi_197246534
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 16:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier is iets mis gegaan in de planning. Nauwelijks vlees in de vriezer, wel nog erwtjes en okra. En om daar nu kale pasta bij te eten. Hopelijk komt AH morgen wel rondom 16 ipv rondom 21 (tijdslot van 16-21). Dus gaat het nu tosti worden of chinees bestellen waar ik zeker 2x van kan eten.
Heb je geen maaltijd in de vriezer of iets?
Ik heb altijd een zak goedgevulde soep in voorraad voor dat soort gelegenheden. Eerder ook wel eens zo'n zak bonenschotel van Hak, maar die vind ik tegenwoordig te zoet.
pi_197246704
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 16:21 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Heb je geen maaltijd in de vriezer of iets?
Ik heb altijd een zak goedgevulde soep in voorraad voor dat soort gelegenheden. Eerder ook wel eens zo'n zak bonenschotel van Hak, maar die vind ik tegenwoordig te zoet.
Da's allemaal al op. Ik doe de laatste tijd iets niet goed in de planning. Moet er van de week maar eens goed voor gaan zitten om weer een voorraad op te bouwen. Heb wel alle smaakmakers aangevuld, nu nog waar smaak aan gegeven moet worden. Hak zet ik ook weer op de lijst van volgende week. Zal wel dat ik nog witte bonen in tomatensaus heb, maar daar heb ik nu echt geen zin in.
pi_197246736
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 16:29 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Da's allemaal al op. Ik doe de laatste tijd iets niet goed in de planning. Moet er van de week maar eens goed voor gaan zitten om weer een voorraad op te bouwen. Heb wel alle smaakmakers aangevuld, nu nog waar smaak aan gegeven moet worden. Hak zet ik ook weer op de lijst van volgende week. Zal wel dat ik nog witte bonen in tomatensaus heb, maar daar heb ik nu echt geen zin in.
Klinkt inderdaad alsof je een rondje voorraad-aanvulling nodig hebt :Y komt goed dan. Ik snap ook wel dat je er met de vakantie en zo niet echt aan toegekomen bent. Ik vond de afgelopen weken ook onrustig daarin, heb ook een paar keer dingen gemist.
pi_197246784
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 16:31 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Klinkt inderdaad alsof je een rondje voorraad-aanvulling nodig hebt :Y komt goed dan. Ik snap ook wel dat je er met de vakantie en zo niet echt aan toegekomen bent. Ik vond de afgelopen weken ook onrustig daarin, heb ook een paar keer dingen gemist.
Dat klopt. Had eigenlijk alleen maar besteld voor de "feestdagen", maar niet voor de dagen rondom heen. Moest ook een keer, geen straf trouwens, brood bakken want geen brood in huis. Nu kom ik weer in de gewone "sleur" en moet het goedkomen. Maar bv aanstaande zaterdag komt een vriendin eten. Van alles daarvoor besteld, maar ik kwam er vanmiddag ook achter dat ik ook de rest van de week nog moet eten _O-
pi_197246845
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 16:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat klopt. Had eigenlijk alleen maar besteld voor de "feestdagen", maar niet voor de dagen rondom heen. Moest ook een keer, geen straf trouwens, brood bakken want geen brood in huis. Nu kom ik weer in de gewone "sleur" en moet het goedkomen. Maar bv aanstaande zaterdag komt een vriendin eten. Van alles daarvoor besteld, maar ik kwam er vanmiddag ook achter dat ik ook de rest van de week nog moet eten _O-
Haha ja _O- gewone weken zijn veel makkelijker. Of wanneer je niet alleen woont. Toen ik boodschappen deed voor een huis van 6 kon ik de hele winkel leegkopen, het kwam toch wel op. :P
pi_197247078
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 15:51 schreef z80 het volgende:

[..]

Bij stoom neemt met de druk ook de hoeveelheid energie toe. Samen met de temperatuur. Dit geeft het grote gevaar. En veroorzaakt de diepere brandwond. Maar daar was je helaas zelf reeds achter gekomen.
Ik wist niet de werking er achter, maar klinkt logisch.

Net terug van de HA. Alles is weer doorgeprikt en verder vonden ze het er wel goed uitzien volgens mij.
pi_197247079
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 16:38 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Haha ja _O- gewone weken zijn veel makkelijker. Of wanneer je niet alleen woont. Toen ik boodschappen deed voor een huis van 6 kon ik de hele winkel leegkopen, het kwam toch wel op. :P
Het gaat chinees worden. Maar even wachten met bestellen, anders heb ik het over 30 minuten in huis, dat hoeft nou ook weer niet.
pi_197247090
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 16:52 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Net terug van de HA. Alles is weer doorgeprikt en verder vonden ze het er wel goed uitzien volgens mij.
Pijn ook nog weg? En een wat minder indrukwekkend verband gekregen?
pi_197247134
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 15:51 schreef z80 het volgende:

[..]

Is het ook nog zo dat stoom een groter oppervlakte heeft en daarom meer contact maakt met je huid? Van stoom krijg je in ieder geval veel naardere brandwonden dan van kokend water. En daarvan weer naardere brandwonden dan van olie van 100 graden :Y
pi_197247267
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 16:34 schreef Kaatje1 het volgende:

Omdat ik rond de feestdagen veel aan het werk was, had Jross alle boodschappen geregeld. Had hij alles in huis op 23 december, kom ik tegen de avond thuis: Wat eten we vanavond dan? eh... Ook alleen de feestdagen geregeld _O-

Kapot onderdeel voor food processor kost ca 60 euro :X :X Allemachtig. maar ja, nog steeds goedkoper dan helemaal een nieuwe en deze doet het verder prima.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_197247284
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 16:55 schreef Clubsoda het volgende:

Is het ook nog zo dat stoom een groter oppervlakte heeft en daarom meer contact maakt met je huid? Van stoom krijg je in ieder geval veel naardere brandwonden dan van kokend water. En daarvan weer naardere brandwonden dan van olie van 100 graden :Y
Mensen denken altijd dat olie erger is dan water en dat is domweg niet zo :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_197247461
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 16:53 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Pijn ook nog weg? En een wat minder indrukwekkend verband gekregen?
Het jeukt een beetje nu, maar je hoort me niet klagen ^O^ veel beter dan gisteren.

Nog net zo indrukwekkend :D alle vingers hebben wel blaren dus dit is de makkelijkste manier. Over 2 dagen kunnen de helft van de vingers wel af met een pleister denk ik.
pi_197247473
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 17:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat dacht ik inderdaad ook....
pi_197247531
Och jee, ik ken inmiddels ook iemand die is overleden door covid -O- 56 jaar nog maar en een heel verdrietige situatie. Ze was vorige week naar de IC gebracht, maar dat hielp helaas niet genoeg. Haar arme moeder, die heeft in haar leven al zoveel ellende mee gemaakt :{
pi_197247543
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 17:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, maar olie is wel vaak veel heter, olie van 100 graden is relatief koud. Daar komt denk ik de verwarring vandaan.
pi_197247556
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 17:18 schreef Clubsoda het volgende:

Nee, maar olie is wel vaak veel heter, olie van 100 graden is relatief koud. Daar komt denk ik de verwarring vandaan.
Ja, klopt hoor. Maar de temperatuur alleen is niet wat een brandwond erg maakt.
pi_197247642
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 16:52 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Vond ik ook nav je mooie app.
Maar wel nasty, echte diep intensieve stoomverbranding.
Sorry dat ik wat kort was, ik zat middenin werk (ellende).

Collega gezegd dat ik om 12.45 een afspraak had en ze belt dus om 12.40 uur :') Zij dacht dat ik tot 13.00 uur had en dan hadden we nog 20 minuten.... Nee, dat is niet voldoende om de zaken door te spreken die in de afgelopen twee weken zijn opgebouwd o|O
Nu dus in 3 minuten het belangrijkste punt doorgerateld. En morgen (hopelijk) de rest.

Daarna weer een middag ellende (niet de mijne) en nu hutspot met gehaktbal en vandaag gekookte stoofpeer :9
pi_197247887
quote:
15s.gif Op woensdag 6 januari 2021 17:17 schreef Isabeau het volgende:
Och jee, ik ken inmiddels ook iemand die is overleden door covid -O- 56 jaar nog maar en een heel verdrietige situatie. Ze was vorige week naar de IC gebracht, maar dat hielp helaas niet genoeg. Haar arme moeder, die heeft in haar leven al zoveel ellende mee gemaakt :{
-O-
Zo jong ook nog
pi_197247915
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 17:23 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Vond ik ook nav je mooie app.
Maar wel nasty, echte diep intensieve stoomverbranding.
Sorry dat ik wat kort was, ik zat middenin werk (ellende).

Collega gezegd dat ik om 12.45 een afspraak had en ze belt dus om 12.40 uur :') Zij dacht dat ik tot 13.00 uur had en dan hadden we nog 20 minuten.... Nee, dat is niet voldoende om de zaken door te spreken die in de afgelopen twee weken zijn opgebouwd o|O
Nu dus in 3 minuten het belangrijkste punt doorgerateld. En morgen (hopelijk) de rest.

Daarna weer een middag ellende (niet de mijne) en nu hutspot met gehaktbal en vandaag gekookte stoofpeer :9
Hoef je geen sorry voor te zeggen joh. Ging ook meer om de foto toch :D

Hopelijk kan je vanavond een beetje relaxen.
pi_197247983
Ik moet trouwens nog wel op zoek naar welke gaasjes ik zelf kan kopen, er vanuitgaande dat ik niet elke dag weer terug ga naar de HA :D en het spul dat ze gebruiken tussen de wond en verband.
pi_197248026
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 17:41 schreef Sarabi het volgende:
Ik moet trouwens nog wel op zoek naar welke gaasjes ik zelf kan kopen, er vanuitgaande dat ik niet elke dag weer terug ga naar de HA :D en het spul dat ze gebruiken tussen de wond en verband.
Hebben ze gezegd wat erop zit?

Toen ik het topje van m'n duim eraf had gesneden was het geloof ik een zalfgaasje, dan een gewoon gaasje, en dan het verband. Of misschien nog een laagje watten ertussen, vooral ter schokdemping geloof ik want het topje van je duim stoot je anders de hele tijd open :X
pi_197248060
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 17:43 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Hebben ze gezegd wat erop zit?

Toen ik het topje van m'n duim eraf had gesneden was het geloof ik een zalfgaasje, dan een gewoon gaasje, en dan het verband. Of misschien nog een laagje watten ertussen, vooral ter schokdemping geloof ik want het topje van je duim stoot je anders de hele tijd open :X
Ik heb een zalfgaasje en dan iets wat op iets dikkere verband lijkt en daarna ingepakt in verband.
pi_197248072
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 17:45 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik heb een zalfgaasje en dan iets wat op iets dikkere verband lijkt en daarna ingepakt in verband.
Zalfgaasjes en verband kun je iig gewoon bij de drogist krijgen ^O^
pi_197248116
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 17:45 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik heb een zalfgaasje (Klinitule) en dan iets wat op iets dikkere verband lijkt (Cutisorb) en daarna ingepakt in verband. (Elastische zwachtel)
Namen in je post :) Andere merken zijn ook goed.
En vergeet de papieren pleisters niet om de zaak vast te plakken.
pi_197248121
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:39 schreef Tele6 het volgende:

Wat daaraan wel leuk is, is dat ik A héél blij kan maken door hem een rare ingegroeide haar of een bultje te laten zien. O+ dus die bewaar ik voor 'm zodat hij ernaar kan kijken.
Wat romantisch O+
Spoilers!
pi_197248143
Heel erg bedankt allemaal :*
pi_197248218
quote:
Gecondoleerd.
Je eigen kinderen moeten begraven, dat is de hel op aarde.
pi_197248232
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 17:51 schreef Sarabi het volgende:
Heel erg bedankt allemaal :*
Als je in de buurt woonde fixte ik wat voor je. Naast incomateriaal wordt dit het meeste bij ons als overschot gedoneerd.
pi_197248303
quote:
Och gecondoleerd! En wat jong ook nog. Op twitter volg ik een IC verpleegkundige. Die gaf ook van de week aan, gemiddelde leeftijd was 65 op haar afdeling, er lagen er acht en ook iemand van boven de 80.
pi_197248500
Gecondoleerd Isa.

Even teruggelezen, beetje drukke dagen met huisarts en afscheid werk (morgen) en weetikwat allemaal.

Goed nieuws van Jagär!

En #teamgoor O+ Candaasje en Lonaa zo herkenbaar :') Was ook leuk met asielwerk en dierenarts daar helpen enzo. Ranzig wel :9

En Lonaa wat schrijf je leuk over Dora O+
pi_197248635
quote:
7s.gif Op woensdag 6 januari 2021 17:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Gecondoleerd.
Je eigen kinderen moeten begraven, dat is de hel op aarde.
Mijn stiefmoeder verloor 25 jaar geleden haar broer aan kanker. Op de begrafenis waren haar beide ouders, al jaren gescheiden. Hij aan de ene kant van de zaal met dit immense verdriet en zij aan de andere. Ze konden zo niet met elkaar overweg dat ze zelfs dat niet samen konden delen. Ik vond het zo intens treurig.
pi_197248662
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Mijn stiefmoeder verloor haar broer aan kanker. Op de begrafenis waren haar beide ouders, al jaren gescheiden. Hij aan de ene kant van de zaal met dit immense verdriet en zij aan de andere. Ze konden zo niet met elkaar overweg dat ze zelfs dat niet samen konden delen. Ik vond het zo intens treurig.
;(
pi_197248907
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Mijn stiefmoeder verloor 25 jaar geleden haar broer aan kanker. Op de begrafenis waren haar beide ouders, al jaren gescheiden. Hij aan de ene kant van de zaal met dit immense verdriet en zij aan de andere. Ze konden zo niet met elkaar overweg dat ze zelfs dat niet samen konden delen. Ik vond het zo intens treurig.
Ach, wat verdrietig ;(
pi_197249001
Overlijden van je kind, daar kom je nooit meer over heen. Vandaag 26 jaar geleden is een vriend van mij overleden, 36 jaar. Zijn ouders hebben nu best wel lol in het leven, maar er zit altijd een rouwrand om. Bij alles, leuk of verdrietig,
pi_197249028
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:17 schreef Clubsoda het volgende:

Ja, tragisch dat dat zelfs dan nog niet kon. Ooit hielden deze twee mensen van elkaar en daar was vast ook een reden voor -O-

SPOILER
pi_197249049
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Overlijden van je kind, daar kom je nooit meer over heen. Vandaag 26 jaar geleden is een vriend van mij overleden, 36 jaar. Zijn ouders hebben nu best wel lol in het leven, maar er zit altijd een rouwrand om. Bij alles, leuk of verdrietig,
Dit herken ik van kennissen. Hun zoon is op vakantie overleden toen hij nog maar 16 was. De vader is er nooit overheen gekomen. Zeker 35 jaar geleden al.
  Moderator woensdag 6 januari 2021 @ 18:39:24 #223
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197249117
quote:
-O-
pi_197249423
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, tragisch dat dat zelfs dan nog niet kon. Ooit hielden deze twee mensen van elkaar en daar was vast ook een reden voor -O-

SPOILER
Wat mooi O+
pi_197249684
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

SPOILER
Mooi is dat, aanleiding natuurlijk ontzettend verdrietig, maar dit is erg mooi
pi_197250489
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 19:00 schreef Kaatje1 het volgende:

Mooi is dat, aanleiding natuurlijk ontzettend verdrietig, maar dit is erg mooi
Ja O+

Ik heb met restjes gekookt en het was echt super lekker :+ Had passata over en courgette, aubergine. Courgette en aubergine gegrild :9 Waarom is gegrilde aubergine toch zo lekker? Ik vind het in heel veel gerechten echt helemaal niks namelijk. Oh ja, er ging ook parmezaanse kaas over 8-)
  woensdag 6 januari 2021 @ 19:40:02 #227
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197250538
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 19:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja O+

Ik heb met restjes gekookt en het was echt super lekker :+ Had passata over en courgette, aubergine. Courgette en aubergine gegrild :9 Waarom is gegrilde aubergine toch zo lekker? Ik vind het in heel veel gerechten echt helemaal niks namelijk. Oh ja, er ging ook parmezaanse kaas over 8-)
Grillen voegt echt magic toe aan aubergines ja :9~
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator woensdag 6 januari 2021 @ 19:43:16 #228
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197250627
Hmm, ik zag wat leuks op eBay. Maar ja, UK. Stomme Britten dat ze het zo nodig vonden uit de EU te gaan.
pi_197251699
Ook ongelofelijk wat die trump aanhangers nu weer uitvreten in de VS...
  Moderator woensdag 6 januari 2021 @ 20:29:34 #230
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197251812
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:25 schreef Jagärtrut het volgende:
Geweldig toch, in het beste land ter wereld _O-
pi_197251818
quote:
Ze zijn dan ook enorm opgejut. Denken dat Biden communist is :N
  woensdag 6 januari 2021 @ 20:30:55 #232
63722 z80
I fink you freaky
pi_197251853
quote:
Zag wat foto's langs komen. Compleet met kogelwerende vesten en beschermingsschilden voorzien van een bodycam. En allemaal handschoenendragend. Die komen niet voor een kopje koffie met een koekje.
pi_197251924
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:30 schreef z80 het volgende:

[..]

Zag wat foto's langs komen. Compleet met kogelwerende vesten en beschermingsschilden voorzien van een bodycam. En allemaal handschoenendragend. Die komen niet voor een kopje koffie met een koekje.
Nu net aanval op het capitool, dat is nu in lockdown, niet erin en niet eruit
pi_197251999
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:29 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ze zijn dan ook enorm opgejut
Ja je wist dat dit ging gebeuren.....
pi_197252037
En op twitter nu een foto van de confederate flag buiten de senaatskamer..niet gedragen door senatoren maar door wat “informeler geklede mensen
  woensdag 6 januari 2021 @ 20:37:49 #236
63722 z80
I fink you freaky
pi_197252080
En binnen is het spel ook begonnen. Zoals verwacht.
pi_197252091
Vind het fascinerend om te zien, we kijken nu live op CNN met kaas en wijn... :@
  woensdag 6 januari 2021 @ 20:38:59 #238
63722 z80
I fink you freaky
pi_197252111
Ik ga op stok.
Zie morgen wel of het Capitool nog overeind staat.
  woensdag 6 januari 2021 @ 20:41:42 #239
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197252191
Zou Trump hier achteraf op een sappige manier voor te vervolgen zijn? In een Oranje Mao-pakje wereld wijd op de tv, stalen kettingen als boeien e.d. ? Dan zou het nog op een of andere manier grappig zijn :P
Nu lijkt het meer op de aftrap van een gewapende burgeroorlog, met door Trump gefinancierde milities daar ter plaatse
pi_197252561
pi_197252686
Gestoorde bende daar -O-
Met wortelhoofd voorop.
pi_197252773
Mijn pakketje van The Body Shop komt net binnen, en overal aan ruiken, maakt me gewoon weer helemaal blij. O+
pi_197252785
Extra nos journaal nu op npo1
pi_197252948
quote:
14s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:59 schreef Myraela het volgende:
Mijn pakketje van The Body Shop komt net binnen, en overal aan ruiken, maakt me gewoon weer helemaal blij. O+
O+

Ik kwam erachter dat https://bathandbodyworks.com.nl/ nu ook in NL zit. Nooit gehad, nu al hebberig :@
pi_197253035
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:35 schreef Sarabi het volgende:

Ja je wist dat dit ging gebeuren.....
Ik had ook helemaal geen stille trom vertrek verwacht. Staatsgreep, burgeroorlog etc allemaal waarschijnlijker dan stille trom :') Volgens mij is er ook nog nooit een Amerikaans president geweest die voor zoveel verdeeldheid heeft gezorgd in het land.
pi_197253171
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 21:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik had ook helemaal geen stille trom vertrek verwacht. Staatsgreep, burgeroorlog etc allemaal waarschijnlijker dan stille trom :') Volgens mij is er ook nog nooit een Amerikaans president geweest die voor zoveel verdeeldheid heeft gezorgd in het land.
Met een president voorop die nog even fijntjes in een toespraak benadrukt dat de verkiezingen vals zijn.
Mooi die lont aansteken in het kruitvat. En hij zal er vast niet voor vervolgd kunnen worden ‘want hij riep niet op tot geweld’.
pi_197253197
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 21:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
O+

Ik kwam erachter dat https://bathandbodyworks.com.nl/ nu ook in NL zit. Nooit gehad, nu al hebberig :@
Ik las het in het Lush topic, ook nog nooit gehad. Maar jeetje, 15 euro voor 300 ml douchegel, dat gaat me nog wel een stapje te ver hoor. Zelfs de sale prijs voor de helft, vind ik nog wel wat enthousiast. :')

Maar ik ben misschien gewoon gierig. Body Shop doe ik normaal nooit. Ik haal eigenlijk altijd Treaclemoon wanneer het 1+1 gratis is bij de Kruidvat.
pi_197253376
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 21:11 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik las het in het Lush topic, ook nog nooit gehad. Maar jeetje, 15 euro voor 300 ml douchegel, dat gaat me nog wel een stapje te ver hoor. Zelfs de sale prijs voor de helft, vind ik nog wel wat enthousiast. :')

Maar ik ben misschien gewoon gierig. Body Shop doe ik normaal nooit. Ik haal eigenlijk altijd Treaclemoon wanneer het 1+1 gratis is bij de Kruidvat.
Treaclemoon is ook fijn (en in DLD nog goedkoper en vaak meer keus) maar ik vind het niet zo prettig dat er standaard iets zoets in moet zitten. Niks mis met zoet, maar een kaneel douchen moet niet suikerig ruiken. En eentje met citroen ook niet.

Was ik maar wat gieriger met die lekkere dingen. Ondanks dat ik vooral in de sale koop (of misschien juist wel daarom...) heb ik nog een krat vol kleine en grote flessen die op moeten. En dan heb ik al een deuk(je) in de voorraad geslagen :')
pi_197253448
Ik hou juist echt van zoet. :9 Maar ik begin de geuren wel een beetje zat te raken. Ik heb ze allemaal wel gehad en ik hou van weer nieuwe geuren proberen. Alsof je het dan extra goed ruikt. O+
pi_197254070
Heej, Wendy van Dijk in mijn stad. Ze hangt rond bij het Verliefdenlaantje nota bene _O-

Ah, en nu belt ze aan in een straat in de buurt van mijn tante.
  woensdag 6 januari 2021 @ 21:51:00 #252
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197254636
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 21:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

O+

Zaten al heel lang in Nederland

Wel extreeeeeeeem zoete meuk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197257218
Ah, ik zag net het nieuws van de bestorming. Het moest er een keer van komen. :{

En gecondoleerd Isa :* Verdrietig.

En kusje op Sarabi's vingers :*

Verder vandaag geen klap opgeschoten. Ik ben niet gemaakt voor ontiegelijk saai stampwerk :') . Krijg ik wel spijt van. Morgen maar extra vroeg op om wat in te kunnen lopen (daar begint de spijt al mee, ik HAAT vroeg opstaan.). Ook maar een blocker op alle afleidende websites zetten. /stomkop

Voor nu; welterusten luitjes! :*
  woensdag 6 januari 2021 @ 23:57:10 #254
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197258066
B:)B :M
  donderdag 7 januari 2021 @ 00:35:46 #255
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_197258696
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 12:18 schreef golfer het volgende:
Zou user @:Highlander nog wel eens ergens posten?
191 dagen later;
Ik ben gewoon wat langzamer geworden.....

Zelfs ik ga de tand des tijds niet tegen. 8-)
O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
pi_197260761
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 19:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja O+

Daarom :)
  donderdag 7 januari 2021 @ 08:03:32 #257
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_197260885
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2021 00:35 schreef HighLander het volgende:

[..]

191 dagen later;

:o

HighLander :o
  donderdag 7 januari 2021 @ 08:10:30 #258
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197260919
morguh! ik ga vandaag Woggen! :) dus hoi! :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_197261188
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:38 schreef Jagärtrut het volgende:
Vind het fascinerend om te zien, we kijken nu live op CNN met kaas en wijn... :@
IRL GOT *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_197261210
Wel raar om op de voorpagina van nu.nl zo weinig covid nieuws te zien
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 09:02:46 #261
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197261248
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 08:56 schreef Sarabi het volgende:
Wel raar om op de voorpagina van nu.nl zo weinig covid nieuws te zien
Alle links op de NOS site naar nieuws uit VS geven error 502. Naar andere artikelen niet :o
pi_197261260
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2021 00:35 schreef HighLander het volgende:

[..]

191 dagen later;

O+ :*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_197261285
Lekker ontbeten met een eitje. O+
  donderdag 7 januari 2021 @ 09:07:39 #264
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_197261289
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 09:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Alle links op de NOS site naar nieuws uit VS geven error 502. Naar andere artikelen niet :o
502 is gewoon een overbelasting foutcode. De webserver kan reactie geven, maar het achterliggende systeem ligt dood voor de kast en kan geen antwoord geven.
pi_197261544
Het NOS journaal gisteren om 22:10 uur had er ook wat moeite mee. Maar afgezet, want ik werd gestoord van alle haperingen in elke zin.

Ik begreep dat er 4 doden zijn gevallen? Had er meer verwacht eigenlijk, bij een bestorming van het Capitol.
  donderdag 7 januari 2021 @ 09:45:38 #266
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197261787
pi_197261946
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 09:30 schreef Candaasje het volgende:
Het NOS journaal gisteren om 22:10 uur had er ook wat moeite mee. Maar afgezet, want ik werd gestoord van alle haperingen in elke zin.

Ik begreep dat er 4 doden zijn gevallen? Had er meer verwacht eigenlijk, bij een bestorming van het Capitol.
Allemaal blanken he, dan zijn ze minder trigger happy!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_197262229
Wat een ellende. Hoe moet dat ooit goedkomen daar.
pi_197262316
Nou, mensen hoeven niet meer naar Duitsland voor de goedkope brandstof :P

https://www.ad.nl/auto/ta(...)ns-duurder~a95634a1/
pi_197262335
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 08:53 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

IRL GOT *O*
Minus de sex, de onverwachte sterfgevallen, de toffe muziek en de prachtige landschappen :+
pi_197262344
Ok, misschien had ik niet zo lang moeten wachten met het bellen van de tandarts nadat m'n draadje losging. Nu heb ik een spleetje tussen m'n voortanden. :')
pi_197262954
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 10:20 schreef Myraela het volgende:
Ok, misschien had ik niet zo lang moeten wachten met het bellen van de tandarts nadat m'n draadje losging. Nu heb ik een spleetje tussen m'n voortanden. :')
Dan weet je wel waar je het voor doet :P

Zal toch makkelijk weer rechtgetrokken kunnen worden, denk ik?
pi_197263024
Wij hebben twee bloemenjonkers.

Ze zijn maanden geleden precies tegelijkertijd ‘stuk’ gegaan. Eentje is vorige maand al in de kliko gedaan, maar moet nog opgehaald worden.
De andere jonker is er vanmorgen bijgelegd.

Briefje naar degenen waar ze bloemen voor verzorgden is nu verspreid. Er wordt een collega wakker: ‘wat is er aan de hand? Beiden niet meer te repareren?’

Ze gingen precies tegelijkertijd stuk en lagen al maanden stuk te wezen, dacht je echt dat dat nog gerepareerd ging worden :')
pi_197263044
Oeps @Myraela :o
pi_197263105
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zal toch makkelijk weer rechtgetrokken kunnen worden, denk ik?
Nee, dan moet je weer een nieuwe beugel. Maar het kan me niet boeien hoor. Ik loop wel met een spleetje, of ze vullen het maar op met iets. Ik ga niet weer aan een beugel.
pi_197263128
Ik was deze week aan het heen-en-weermailen, want de mevrouw van de GZ-instelling had bij de intake gezegd dat ik waarschijnlijk binnen drie maanden wel wat zou horen en die drie maanden waren voorbij. Toen mailde ze dat ik de therapie die individueel beloofd was ook in een groep kon krijgen en dan zou ik waarschijnlijk eerder aan de beurt komen. Dus ik ben aan de twijfel gegaan... zie ik dat zitten, wat als het niks wordt, wat nou als ik voor groep kies en toch individueel eerder aan de beurt had kunnen komen. 8)7

Word ik vanochtend gebeld door iemand van het secretariaat van die instelling. Of ik aankomende maandag kan, want ze wil de eerste afspraak voor individuele therapie inplannen met me. Nu heb ik een afspraak voor deze maandag meteen *G*

Ook leuk: in de intake hadden ze gezegd dat alles bij hen online ging en als ik dat niet wilde, moest ik een andere instelling zoeken: nee dus, geen zin in weer maanden op een wachtlijst, ik doe wel online. Dus ik vroeg vanochtend of deze afspraak dan online was en of ik de link nog kreeg. Nee hoor, alles is online behalve de behandelingen 8)7 8)7

Weet je wat nog het stomste is, ik had gisteren net besloten dat groepstherapie misschien zelfs beter voor me was. :')

Maar ik mag aan behandeling beginnen dus *G* over-over-overmorgen al *G*
pi_197263207
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:12 schreef Tele6 het volgende:
Ik was deze week aan het heen-en-weermailen, want de mevrouw van de GZ-instelling had bij de intake gezegd dat ik waarschijnlijk binnen drie maanden wel wat zou horen en die drie maanden waren voorbij. Toen mailde ze dat ik de therapie die individueel beloofd was ook in een groep kon krijgen en dan zou ik waarschijnlijk eerder aan de beurt komen. Dus ik ben aan de twijfel gegaan... zie ik dat zitten, wat als het niks wordt, wat nou als ik voor groep kies en toch individueel eerder aan de beurt had kunnen komen. 8)7

Word ik vanochtend gebeld door iemand van het secretariaat van die instelling. Of ik aankomende maandag kan, want ze wil de eerste afspraak voor individuele therapie inplannen met me. Nu heb ik een afspraak voor deze maandag meteen *G*

Ook leuk: in de intake hadden ze gezegd dat alles bij hen online ging en als ik dat niet wilde, moest ik een andere instelling zoeken: nee dus, geen zin in weer maanden op een wachtlijst, ik doe wel online. Dus ik vroeg vanochtend of deze afspraak dan online was en of ik de link nog kreeg. Nee hoor, alles is online behalve de behandelingen 8)7 8)7

Weet je wat nog het stomste is, ik had gisteren net besloten dat groepstherapie misschien zelfs beter voor me was. :')

Juich juich juich *O* *O* *O* Wat ontzettend fijn.
pi_197263226
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:11 schreef Myraela het volgende:

[..]

Nee, dan moet je weer een nieuwe beugel. Maar het kan me niet boeien hoor. Ik loop wel met een spleetje, of ze vullen het maar op met iets. Ik ga niet weer aan een beugel.
O, balen -O-
pi_197263235
quote:

Woohoo *O* *O* *O*
pi_197263325
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:07 schreef Cat-astrophe het volgende:

Ze zijn maanden geleden precies tegelijkertijd ‘stuk’ gegaan. Eentje is vorige maand al in de kliko gedaan, maar moet nog opgehaald worden.

Briefje naar degenen waar ze bloemen voor verzorgden is nu verspreid. Er wordt een collega wakker: ‘wat is er aan de hand? Beiden niet meer te repareren?’

Ze gingen precies tegelijkertijd stuk en lagen al maanden stuk te wezen, dacht je echt dat dat nog gerepareerd ging worden :')
Wat is een bloemenjonker? Google helpt mij niet.
Spoilers!
pi_197263353
Tele, wat fijn!
Spoilers!
  donderdag 7 januari 2021 @ 11:28:32 #282
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197263383
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Google stuurt mij door naar Bloemisterij Jonker :P
pi_197263428
@Lucky_Strike Cat gebruikt dezelfde namen als in sigme's feuilleton. Dus wie weet wat een bloemenjonker is, waarschijnlijk iets heel specifieks dat nodig is voor haar beroep.
pi_197263430
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:28 schreef fietsie het volgende:

[..]

Google stuurt mij door naar Bloemisterij Jonker :P
De jonker die ik krijg is de kale jonker..een distel. Zal het ook wel niet zijn
pi_197263483
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Tele snapt het. Beetje cryptische sigme omschrijving van functionarissen.

Heeft niks met bloemen te maken :P
pi_197263487
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:30 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nee, er zit haar op _O-
pi_197263506
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:11 schreef Myraela het volgende:

[..]

Oops -O-
Ookal kan een spleetje soms ook leuk staan

Lijkt er op dat ik vanmiddag toch weer naar de HA mag -O-
pi_197263516
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:35 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Oops -O-
Ookal kan een spleetje soms ook leuk staan

Lijkt er op dat ik vanmiddag toch weer naar de HA mag -O-
Ben je weer aan het zwellen -O-
pi_197263568
quote:

Wat fijn nieuws *O* *O*
pi_197263578
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:34 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Tele snapt het. Beetje cryptische sigme omschrijving van functionarissen.

Heeft niks met bloemen te maken :P
Oh ja, jij doet ook mee met het feuilleton _O-
Spoilers!
pi_197263582
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:30 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Oh, die staan hier in de buurt :Y. Mooi ding wel, vind ik. Goed herkenbaar, daar hou ik wel van, dan kan ik het ook herkennen :+. Maar die kale jonkers zijn een stuk concreter - al hebben ze een mooie figuurlijke naam- dan die van cat ;).
pi_197263588
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ben je weer aan het zwellen -O-
:Y zometeen verschonen dan kan ik het echt goed beoordelen. Maar goed kan natuurlijk nooit kwaad om er weer naar te laten kijken.
pi_197263623
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:07 schreef Cat-astrophe het volgende:

Zolang de kliko niet geleegd is loop je *altijd* het risico dat ze eruit gevist worden, of als ware zombie's eruit kruipen. Mark my words!

pi_197263845
quote:
11s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:43 schreef sigme het volgende:

[..]

Zolang de kliko niet geleegd is loop je *altijd* het risico dat ze eruit gevist worden, of als ware zombie's eruit kruipen. Mark my words!

[ [url=https://www.deslegte.com/?module=CMS&action=GenerateThumbnail&url=https%3A%2F%2Fwww.deslegte.com%2Fdode-zielen-816448%2F]afbeelding[/url] ]
Neenee, dit is zo’n vertrouwelijke papieren container.
Eerst zaten ze in de gewone, maar nu is het afgesloten eenrichtingsverkeer naar het stort.

Blijkbaar moeten ze nog een beetje uitlekken voor ze echt de straat op gegooid worden.

Mochten de zombies alsnog terugkeren dan hoor je het van me. Dat zou een klap geven :D
pi_197264096
M'n eerste Marley Spoon pakket is binnen. Zin in. :9
pi_197264334
Goed bericht voor Tele *O* Eindelijk beginnen.
Met horten en stoten kom je er wel.

Een spleetje voor Myraela B-) helpt een draadje nu niet meer?

‘Jullie’ waren ongenadig over mijn inmiddels aangepaste taalgebruik...nu gaan ‘jullie’ zelf in raadselen spreken. Bloemenjonker 8)7
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 13:38:50 #297
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197265638
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 10:18 schreef PdeHoog het volgende:
Nou, mensen hoeven niet meer naar Duitsland voor de goedkope brandstof :P

https://www.ad.nl/auto/ta(...)ns-duurder~a95634a1/
Diesel was nog paar cent goedkoper zondag. Bovendien is E5 een stuk makkelijker te krijgen in D, en bovendien een stuk goedkoper als de premium brandstoffen in NL.
pi_197265738
@Tele6: mooi *O*
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 13:46:31 #299
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197265770
Vanavond eet ik stamppot, even over de markt voor een gebakken vis er bij.

Benieuwd of dat duurder of geworden is met de brexit
pi_197265890
Mini-G heeft een hekel aan lezen thuis, maar nu moet hij van school 2x 15 minuten lezen elke dag. Blijkt opeens dat hij als een trein gaat. We staan versteld. Zijn boek van school is uit, ik had nog ergens de Griezelbus geleend maar dat is over een dag of 4 ook wel uit. Moet ik verdorie nog als een gek AVI M6-boeken gaan zoeken :')
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 13:53:53 #301
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197265906
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 13:52 schreef PdeHoog het volgende:
Mini-G heeft een hekel aan lezen thuis, maar nu moet hij van school 2x 15 minuten lezen elke dag. Blijkt opeens dat hij als een trein gaat. We staan versteld. Zijn boek van school is uit, ik had nog ergens de Griezelbus geleend maar dat is over een dag of 4 ook wel uit. Moet ik verdorie nog als een gek AVI M6-boeken gaan zoeken :')
Kameleon? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')