abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197233752
Sterkheidsbaas van alles.
pi_197233768
Ik had niet gezien dat ik m sloot :')
pi_197233860
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:52 schreef Lonaa het volgende:
Ik had niet gezien dat ik m sloot :')
Staat vast ergens met elkaar in verbinding, vingers en ogen. Hand-oogcoördinatie :Y .

( :') Ik word echt zo'n goede arts. Ik gooi het gewoon op een holistische aanpak :6 )
pi_197233873
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:56 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Staat vast ergens met elkaar in verbinding, vingers en ogen. Hand-oogcoördinatie :Y .

( :') Ik word echt zo'n goede arts. Ik gooi het gewoon op een holistische aanpak :6 )
Mijn nierafwijking staat wel in verband met mn gehoor. :D :7 Vind ik gaaf.
pi_197233882
Maar wel shit, Loon en mini :*
pi_197233893
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:56 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mijn nierafwijking staat wel in verband met mn gehoor. :D :7 Vind ik gaaf.
Huh, wat? :D Nu ben ik nieuwsgierig!
  dinsdag 5 januari 2021 @ 20:58:47 #7
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197233906
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Wat heb je daaraan?
Jus die er enigzinds dubieus uitziet een "lekker smaakje look" geven :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_197233924
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:57 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Huh, wat? :D Nu ben ik nieuwsgierig!
Ik weet er het fijne niet van, maar het gen met afwijking dat Syndroom van Alport is hetzelfde als dat iets doet met je gehoor. Zodoende zijn mensen met dit syndroom vaak doof of deels doof. :7

Overigens zit het gen op het stukje X -chromosoom dat de Y niet heeft. Net als het gen dat zorgt dat je kleuren goed ziet. Daarom zijn mannen veel vaker kleurenblind. :7
pi_197233934
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:58 schreef fietsie het volgende:

[..]

Jus die er enigzinds dubieus uitziet een "lekker smaakje look" geven :P
Dit klinkt als niveautje regenboogforel inspuiten zodat 'ie niet zo bleek ziet.

Brrr
pi_197233965
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik weet er het fijne niet van, maar het gen met afwijking dat Syndroom van Alport is hetzelfde als dat iets doet met je gehoor. Zodoende zijn mensen met dit syndroom vaak doof of deels doof. :7

Overigens zit het gen op het stukje X -chromosoom dat de Y niet heeft. Net als het gen dat zorgt dat je kleuren goed ziet. Daarom zijn mannen veel vaker kleurenblind. :7
Woah, weer wat geleerd!
pi_197234016
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:01 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Woah, weer wat geleerd!
Eigenlijk vind ik erfelijkheidsleer ontzettend boeiend :D
  dinsdag 5 januari 2021 @ 21:05:05 #12
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197234064
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:00 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dit klinkt als niveautje regenboogforel inspuiten zodat 'ie niet zo bleek ziet.

Brrr
Engelse keuken verbaast me wel vaker hoor, en rondom gravy is blijkbaar een heel arsenaal aan verbeteraars beschikbaar.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_197234105
Shit Lonaa, je kan er ook nog eens oogafwijkingen van krijgen.

quote:
Alport syndrome is caused by an inherited defect in type IV collagen—a structural material that is needed for the normal function of different parts of the body. Since type IV collagen is found in the ears, eyes, and kidneys, this explains why Alport syndrome affects different seemingly unrelated parts of the body (ears, eyes, kidneys, etc.).
bron
pi_197234158
De ziekte van Duchenne (spierziekte) zit trouwens ook op het X-chromosoom. Nare ziekte is dat. We hadden een moeder met 3 zonen in het dorp wonen, 2 daarvan bleken ziek. Die heeft een paar jaar in spanning gezeten nadat zoon 1 ziek werd, zouden de andere 2 het ook hebben? En inmiddels is er nog maar 1 zoon over :{
pi_197234165
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:06 schreef Tele6 het volgende:
Shit Lonaa, je kan er ook nog eens oogafwijkingen van krijgen.
[..]

bron
Je bent ook gaan Googlen :D

Ik heb er geen last van. Of naja, de filters in mijn nieren laten eiwitten door en dat past eigenlijk niet en daardoor heb ik ook altijd wat bloed in mijn urine. But that's it. En dat blijft waarschijlijk voor altijd ook zo.
pi_197234190
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:08 schreef Tele6 het volgende:
De ziekte van Duchenne (spierziekte) zit trouwens ook op het X-chromosoom. Nare ziekte is dat. We hadden een moeder met 3 zonen in het dorp wonen, 2 daarvan bleken ziek. Die heeft een paar jaar in spanning gezeten nadat zoon 1 ziek werd, zouden de andere 2 het ook hebben? En inmiddels is er nog maar 1 zoon over :{
Ja, dat is dus met Alport ook zo. :{ Ik ben eigenlijk wel blij dat ik een meisje ben. :+
pi_197234204
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:05 schreef fietsie het volgende:

[..]

Engelse keuken verbaast me wel vaker hoor, en rondom gravy is blijkbaar een heel arsenaal aan verbeteraars beschikbaar.
Ik las vandaag over vegan gravy waar marmite doorheen gaat. Klinkt plausibel en ik wil het.
Spoilers!
pi_197234215
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Je bent ook gaan Googlen :D

Ik heb er geen last van. Of naja, de filters in mijn nieren laten eiwitten door en dat past eigenlijk niet en daardoor heb ik ook altijd wat bloed in mijn urine. But that's it. En dat blijft waarschijlijk voor altijd ook zo.
Zeldzame ziektes googelen is een van mijn grootste hobby's O+

Van de week kwam ik op een site genaamd FRAME waar ze filmpjes hebben met uitleg over zeldzame genetische ziektes, heel interessant. Syndroom van Marfan bijvoorbeeld -- er wordt over een paar beroemde violisten van lang geleden gespeculeerd dat ze dat hadden omdat je er heeeeel lange vingers van krijgt. :o
pi_197234237
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:11 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Zeldzame ziektes googelen is een van mijn grootste hobby's O+

Van de week kwam ik op een site genaamd FRAME waar ze filmpjes hebben met uitleg over zeldzame genetische ziektes, heel interessant. Syndroom van Marfan bijvoorbeeld -- er wordt over een paar beroemde violisten van lang geleden gespeculeerd dat ze dat hadden omdat je er heeeeel lange vingers van krijgt. :o
Oh. O+

Ja ik hou ook wel van rariteiten. :@ Ik ga de site even opzoeken :D
pi_197234268
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, dat is dus met Alport ook zo. :{ Ik ben eigenlijk wel blij dat ik een meisje ben. :+
Van wat ik lees ga je aan Alport niet vroeg dood hè? Je zit alleen wel met nierfalen en doofheid, en mogelijk heb je een niertransplantatie nodig. Niet leuk iig.
pi_197234323
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:12 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Oh. O+

https://positiveexposure.org/frame/marfan-syndrome/
pi_197234373
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:12 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Oh. O+

Dan kijk je vast ook programma’s als Body Bizarre. Fascinerend.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197234386
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Van wat ik lees ga je aan Alport niet vroeg dood hè? Je zit alleen wel met nierfalen en doofheid, en mogelijk heb je een niertransplantatie nodig. Niet leuk iig.
Er zullen toch wel gradaties zijn in ernst, verwacht ik.
Zoals ook verschil tussen jongens en meisjes.
Hoe kwam je erachter, Lonaa ?

Ha, donderdag een online Nieuwjaarsbijeenkomst met bijna 100 mensen.
Zojuist een mailtje met de vraag om klaar te zitten met een drankje en een nootje en in te loggen.
Vorige keren was op het toneel met z’n allen.
pi_197234403
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Niertransplantatie is geloof ik ook gebed zonder einde omdat het een DNA-probleem is.
pi_197234432
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:18 schreef AnneX het volgende:

[..]

Er zullen toch wel gradaties zijn in ernst, verwacht ik.
Zoals ook verschil tussen jongens en meisjes.
Hoe kwam je erachter, Lonaa ?

Ha, donderdag een online Nieuwjaarsbijeenkomst met bijna 100 mensen.
Zojuist een mailtje met de vraag om klaar te zitten met een drankje en een nootje en in te loggen.
Vorige keren was op het toneel met z’n allen.
Mijn moeder had gezondheidsklachten die niet te duiden waren. Daar hebben ze het uiteindelijk ontdekt doen ze uitgebreid onderzoek gedaan hebben.
Er is ons toen gevraagd of wij wilde weten of we het ook hadden. :Y
pi_197234440
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Niertransplantatie is geloof ik ook gebed zonder einde omdat het een DNA-probleem is.
Nee, want als de membranen in jouw nieren verkeerd aangelegd zijn omdat jouw DNA op de plek die dat bepaalt stuk is, is het in een donornier niet zo. Donornieren hebben dan wel goed aangelegde membranen waar geen eiwitten en bloed enz. doorheen gaan.
pi_197234463
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Zijn er eigenlijk meer mensen in je familie met Alport?
Spoilers!
pi_197234480
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:20 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Nee, want als de membranen in jouw nieren verkeerd aangelegd zijn omdat jouw DNA op de plek die dat bepaalt stuk is, is het in een donornier niet zo. Donornieren hebben dan wel goed aangelegde membranen waar geen eiwitten en bloed enz. doorheen gaan.
Oeh. :D Dat bied perspectief. :7

Ik dacht omdat cellen altijd vervangen werden DNA daarin leidend was. Ik weet niet waarom ik dat dacht. :D
pi_197234491
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Zijn er eigenlijk meer mensen in je familie met Alport?
Mijn moeder en mijn zusje. Ik heb geen broertjes.

As far as we know is de mutatie bij mijn moeder onstaan. Haar ouders hebben geen klachten of symtomen. Daar is geloof ik nooit actief naar gezocht, maar ze zijn oud en hun nieren doen het.
pi_197234564
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:22 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mijn moeder en mijn zusje. Ik heb geen broertjes.

As far as we know is de mutatie bij mijn moeder onstaan. Haar ouders hebben geen klachten of symtomen. Daar is geloof ik nooit actief naar gezocht, maar ze zijn oud en hun nieren doen het.
:{
Spoilers!
pi_197234576
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:22 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Oeh. :D Dat bied perspectief. :7

Ik dacht omdat cellen altijd vervangen werden DNA daarin leidend was. Ik weet niet waarom ik dat dacht. :D
Ik ging ervan uit dat niercellen niet zo snel delen. Je huidcellen en bloedcellen worden heel snel vervangen maar je botten en tanden bijvoorbeeld lang niet zo snel. Dus dan kun je lang doen met een donornier, ik kan me voorstellen dat je er lang genoeg mee doet dat hij eerst aan andere dingen ten onder gaat.
pi_197234591
Ik ben nu heel hard aan het googelen op "hoe snel delen cellen in nieren" maar dat is moeilijk. :')
pi_197234614
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:26 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben nu heel hard aan het googelen op "hoe snel delen cellen in nieren" maar dat is moeilijk. :')
Volgens mij was het 7 jaar ofzo. Zeg maar voordat het helemaal vernieuwd is.
pi_197234733
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

:{
Ja, we hebben wel geluk gehad dat we geen jongetjes zijn. :7 Ik weet het nu 12 of 13 jaar en ik heb er dus feitelijk geen last van. De enige 'impact' die het heeft is dat ik ieder jaar op controle moet komen. En dat voortplanting wat ingewikkelder is.
pi_197234771
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Maar dit is even histologie van de koude grond hoor; je cellen vervangen zich vaak vanuit basale vervangcellen. Ik zou eens moeten nagaan hoe dat precies bij nieren zit, maar bijvoorbeeld in je darmen zitten de basale vervangcellen in een soort crypten (de crypten van Lieberkühn. Vraag me niet waarom ik dat nog weet, ik heb dat vak nog nooit gehaald :') ). Dus in het orgaan zelf, is wat ik wilde zeggen.

Ik kan me voorstellen dat dit ook voor je nieren geldt. Of donornier dan. Enkel de bloedvaten ernaartoe zijn van jezelf, dus misschien dat het aansluiten wat lastiger is als het bindweefsel niet overal even lekker is aangelegd. Maar daar zullen ze mogelijk wel omheen kunnen werken.
pi_197234789
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Het is wel ingewikkelder dan dat. Bijvoorbeeld je eicellen, ooglens en hersenen vernieuwen nooit.

Bron

Maar de nieren staan niet in hun tabelletje |:(
pi_197234849
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:33 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Maar dit is even histologie van de koude grond hoor; je cellen vervangen zich vaak vanuit basale vervangcellen. Ik zou eens moeten nagaan hoe dat precies bij nieren zit, maar bijvoorbeeld in je darmen zitten de basale vervangcellen in een soort crypten (de crypten van Lieberkühn. Vraag me niet waarom ik dat nog weet, ik heb dat vak nog nooit gehaald :') ). Dus in het orgaan zelf, is wat ik wilde zeggen.

Ik kan me voorstellen dat dit ook voor je nieren geldt. Of donornier dan. Enkel de bloedvaten ernaartoe zijn van jezelf, dus misschien dat het aansluiten wat lastiger is als het bindweefsel niet overal even lekker is aangelegd. Maar daar zullen ze mogelijk wel omheen kunnen werken.
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:33 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja, het werkte dus niet zo als dat ik dacht. O+

(mooi trouwens, die crypten. Zo ben ik 'endoplasmatisch reticulum' nooit vergeten')
pi_197234894
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Het is wel ingewikkelder dan dat. Bijvoorbeeld je eicellen, ooglens en hersenen vernieuwen nooit.

Bron

Maar de nieren staan niet in hun tabelletje |:(
Ik kon nieren in een ander tabelletje ook al niet vinden. :')
pi_197234918
Ik heb wat gevonden *G*

link

quote:
The research, which was done in mice, also shows how the kidney regenerates itself. Instead of a single type of kidney stem cell that can replace any lost or damaged kidney tissue, slightly more specialized stem cells that reside in different segments of the kidney give rise to new cells within each type of kidney tissue.
Dus je hebt gelijk Lonaa (en pech).
pi_197234940
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:35 schreef Lonaa het volgende:

[..]

[..]

Ja, het werkte dus niet zo als dat ik dacht. O+

(mooi trouwens, die crypten. Zo ben ik 'endoplasmatisch reticulum' nooit vergeten')
Ik heb allemaal van die vage begrippen in mijn hoofd. Sommige nuttiger dan de ander. Maar goed, hoort bij de studie.

Van andere vakgebieden heb ik minder onthouden :@ Of het moet de geschiedenisles over kruisigen zijn. Die weet ik nog wel. (Dat veel beelden in kerken van Jezus niet kloppen, want de nagel door de handpalm zou gewoon uitscheuren. Dat moet gewoon tussen je radius en ulna geramd worden. En als ze lief waren, braken ze je benen vooraf. Kon je je minder lang omhoogduwen om te kunnen ademen.)
pi_197235021
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:38 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb wat gevonden *G*

link
[..]

Dus je hebt gelijk Lonaa (en pech).
Mwoah, stamcellen uit speciale gebieden in de nier. Dus mogelijk ook gewoon vanuit de donornier zelf dan.
Dat zou mooi zijn in elk geval :)
pi_197235030
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:38 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik heb allemaal van die vage begrippen in mijn hoofd. Sommige nuttiger dan de ander. Maar goed, hoort bij de studie.

Van andere vakgebieden heb ik minder onthouden :@ Of het moet de geschiedenisles over kruisigen zijn. Die weet ik nog wel. (Dat veel beelden in kerken van Jezus niet kloppen, want de nagel door de handpalm zou gewoon uitscheuren. Dat moet gewoon tussen je radius en ulna geramd worden. En als ze lief waren, braken ze je benen vooraf. Kon je je minder lang omhoogduwen om te kunnen ademen.)
:D
Ik heb ook zo'n geschiedenisdocente gehad die graag vertelde over gruwelijkheden. Dat de kraaien eerst je ogen uitpikte als je aan het kruis hing enzo, want zacht weefsel. En dat als ze inderdaad niet eerst je benen braken, zodat je wat sneller overleed of je anderzijds kwam te overlijden dat je daar dan nog bewust bij was.
pi_197235058
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:40 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Mwoah, stamcellen uit speciale gebieden in de nier. Dus mogelijk ook gewoon vanuit de donornier zelf dan.
Dat zou mooi zijn in elk geval :)
Ohja ohja

Mijn brein vandaag :')
pi_197235076
Maar, hoogstwaarschijnlijk, voor mij niet van toepassing dit. Want ik ga gewoon mijn eigen nieren houden en die gaan gewoon fucntioneren ditdat.
pi_197235091
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:42 schreef Lonaa het volgende:
Maar, hoogstwaarschijnlijk, voor mij niet van toepassing dit. Want ik ga gewoon mijn eigen nieren houden en die gaan gewoon fucntioneren ditdat.
Ja ^O^
pi_197235098
@Lonaa heb je nog Dora-verhalen?
pi_197235165
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:43 schreef Tele6 het volgende:
@:Lonaa heb je nog Dora-verhalen?
Dora lag te soezen onder het dekentje net (wat ze zelf over zich heen getrokken had O+ ) op de bank en Abby liep over d'r heen maar ze dacht dat het Ziva was. Dus deed ze beetje lelijk maar toen bleek het dus Abby en toen voelde ze zich heel schuldig en ging ze Abby kusjes geven. O+ :')

Het is gewoon een ontzettend lief en leuk en lekker ding. O+ Ze steelt nog steeds dagelijks harten O+
pi_197235185
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:46 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dora lag te soezen onder het dekentje net (wat ze zelf over zich heen getrokken had O+ ) op de bank en Abby liep over d'r heen maar ze dacht dat het Ziva was. Dus deed ze beetje lelijk maar toen bleek het dus Abby en toen voelde ze zich heel schuldig en ging ze Abby kusjes geven. O+ :')

Het is gewoon een ontzettend lief en leuk en lekker ding. O+ Ze steelt nog steeds dagelijks harten O+
Ohh O+

Wat heeft ze tegen Ziva?
pi_197235240
Oh en lievelingsPoes in de straat was er weer! Hij heeft een tijdje binnen gezeten omdat OEN denk ik. Maar gisterenochtend kon er gewoon weer ouderwets geboopt worden bij de mensen voor de deur *O*
Het is zo schattig. Als we de hoek om komen gaat ze al wat alerter lopen en kijken of poes er is. En als poes er dan is doet ze een soort van gek huppeltje en dan sprint ze er naar toe. :')

Dan moet ze even boop doen in poes en dan komt ze met d'r wiebelbips heel trots naar me toe om het te vertellen. :') Poes laat het gelaten over zich heen komen. Met zo'n matig geergerde blik. Maar hij blijft wel altijd zitten. :7
  dinsdag 5 januari 2021 @ 21:52:10 #50
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197235288
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:50 schreef Lonaa het volgende:
Met zo'n matig geergerde blik
Standaard poezenblik indien wakker en klaar met wassen?
pi_197235336
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:47 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ohh O+

Wat heeft ze tegen Ziva?
Ziva is gewoon kut. :') Komt denk ik voornamelijk omdat Ziva ook territoriaal tegen haar doet. Dus doet ze dat terug. Ofzo. Weet niet. Het is niet zorgelijk ofzo. Ziva is gewoon een ontzettende eigenwijze Bengaal. Die het af en toe uitlokt en op zoekt en dan verbolgen is als de hond reageert. Er is een matige toleratie naar andere dieren, dat is altijd zo geweest.

Overigens ligt Dora ook wel eens op de bank en dan gromt ze als poes in de buurt komt maar niemand is daar echt van onder de indruk. Abby komt zelfs dichterbij omdat Dora een gek geluid maakt. Vorige week stonden ze neus aan neus terwijl Dora aan het grommen was. Toen gaf ze maar gewoon op met een hele diepe zucht. :') O+
pi_197235347
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:52 schreef fietsie het volgende:

[..]

Standaard poezenblik indien wakker en klaar met wassen?
Die.
pi_197235497
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:53 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ziva is gewoon kut. :') Komt denk ik voornamelijk omdat Ziva ook territoriaal tegen haar doet. Dus doet ze dat terug. Ofzo. Weet niet. Het is niet zorgelijk ofzo. Ziva is gewoon een ontzettende eigenwijze Bengaal. Die het af en toe uitlokt en op zoekt en dan verbolgen is als de hond reageert. Er is een matige toleratie naar andere dieren, dat is altijd zo geweest.

Overigens ligt Dora ook wel eens op de bank en dan gromt ze als poes in de buurt komt maar niemand is daar echt van onder de indruk. Abby komt zelfs dichterbij omdat Dora een gek geluid maakt. Vorige week stonden ze neus aan neus terwijl Dora aan het grommen was. Toen gaf ze maar gewoon op met een hele diepe zucht. :') O+
:D O+ _O-

Heerlijk!
pi_197235573
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:59 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:D O+ _O-

Heerlijk!
Ik vind het wel vermakelijk. :D Ze is gewoon te lief. Als ze buiten laat merken aan een andere hond ofzo dat ze ergens niet van gediend is of niet cool vindt (als ze dat dus al doet, ipv het gelaten over zich heen laat komen) dan is de andere hond er ook nooit van onder de indruk.

Ik zal eens kijken of ik filmpje van d'r kan maken. Ze is zo leuk. O+ O+
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:03:25 #55
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197235590
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:53 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik zou willen dat onze hond de kat kusjes geeft O+
Maar een te enthousiaste hond met een chagrijnige oude kat werkt niet. _O-
pi_197235628
Poezen O+ Honten O+
Zeldzame afwijkingen Googlen O+

Kleindochter van de overbuurvrouw van mijn moeder heeft er ook 1. Ik heb het niet onthouden, maar kwam neer op geestelijk niks, lichamelijk behoorlijk beperkt qua groei en vergroeingen:{ echt zeldzaam. En naar.

Mijn man heeft 't syndroom van Poland. Milde versie gelukkig.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_197235641
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:03 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ik zou willen dat onze hond de kat kusjes geeft O+
Maar een te enthousiaste hond met een chagrijnige oude kat werkt niet. _O-
Het gaat buiten ook nog wel eens mis want OMG POES!!111!211 :')
Maar ze weet wel wanneer een kat het niet cool vindt. En dat ze daar dan niet heen moet gaan. Maar dat is Zo Ontzettend Moeilijk. Want poes is Zo Ontzettend Gaaf. O+ :')
pi_197235807
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Maar ze weet wel wanneer een kat het niet cool vindt. En dat ze daar dan niet heen moet gaan. Maar dat is Zo Ontzettend Moeilijk. Want poes is Zo Ontzettend Gaaf. O+ :')
Ik geef Dora groot gelijk O+

Maar wel grappig dat ze zo naar de klootzakjes van het dierenrijk trekt :D

Oh jongens, ik wil ook een poes. En een hont. En lama's/alpaca's. en koeien. En geiten. En kippen.
(Maar geen prijs bij de loterij, dus ik zal nog even moeten doorstuderen en dan verdienen we samen heeul veeul centjes en dan kunnen jullie allemaal komen knuffelen. en stront scheppen. en kekke selfies maken. En hooien. O+ )
pi_197235843
Krulletjeshond is redelijk normaal, maar de secondant is anaal gefixeerd. Bijzonder gefixeerd. En dol op poezen. Het mooiste ter wereld is dus een kattekont. De poezen moesten er even aan wennen, maar ze zijn eraan gewend geraakt. Eigenlijk best aangenaam, zeggen ze, zo'n hondesnuit.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_197235899
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:12 schreef sigme het volgende:
Krulletjeshond is redelijk normaal, maar de secondant is anaal gefixeerd. Bijzonder gefixeerd. En dol op poezen. Het mooiste ter wereld is dus een kattekont. De poezen moesten er even aan wennen, maar ze zijn eraan gewend geraakt. Eigenlijk best aangenaam, zeggen ze, zo'n hondesnuit.
Ja wat is het nou... een poezenhond of een kontenhond? Wezenlijk verschil :{w
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:15:23 #61
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197235918
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Onze hond snapt nog steeds niet dat de kat geen raar hondje is.
Laatst gaf de kat een kopje tegen haar neus dus ik O+ O+ en toen was hondje in de war en wilde ze de kat aanraken met haar poot :')
pi_197235946
Poezenkontenhond? Poesenkonthond?
Hij is overigens ook verzot op krulletjeshondkont, maar die snauwt 'm soms af.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_197235964
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:12 schreef sigme het volgende:
Oh, hij gaat er ook VOL in? Dat doet Dora ook, als ze de kans krijgt. Abby zit altijd vrij stevig zeg maar .Als je die aandrukt op dr kont zo van 'joh, ga eens weg' dan blijven d'r voorpootjes altijd staan.
Dora ging dus vol met dr neus in kattekont en tilde Abby zo aan de achterkant op. :')
pi_197235970
Ik ben vast de enige die de TT telkens leest als: wijsvingers en strotjes ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197235981
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:15 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Laatst gaf de kat een kopje tegen haar neus dus ik O+ O+ en toen was hondje in de war en wilde ze de kat aanraken met haar poot :')
Mijn katten groeten graag met een poot.. daar raken andere katten meestal nogal van in de war :)
pi_197235986
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:15 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Bwehehehe. O+

Sally vond altijd vet ingewikkeld als Abby een kopje gaf. Want affectie van poes. En poesen hebben nagels die ze soms zomaar gebruiken (jaja Sally 'zomaar' :') )
pi_197236020
Ik heb een opvangerkater gehad die teveel naar Sally keek toen ie opgroeide en met zn staart sloeg als ie het gaaf vond. Werd slecht begrepen door de andere katten in huis. Hij was wel dikke vrienden met opvanghond. O+
pi_197236140
Dora vond de geitjes bij de kinderboerderij ook vet cool trouwens. Stond ze altijd met d'r snuit door het hek te kwispelen. Of ze bracht stokjes naar ze en dan deed ze spelbuiging O+ Ze heeft ook wel eens aan ze gesnuffeld (zowel voor als achterkant) door het hek heen.
Maar toen ;( deze herfst ;( lagen er blaadjes aan Dora's kant van het hek en het geitje wilde dat blaadje. Dora stond heel schattig te kwispelen en te wachten tot het geitje dichter bij kwam ;( En toen bokte het geitje ;( tegen het hek ;( en Dora schrok ;( en ze kijkt me aan en je zag gewoon heel haar wereld in elkaar storten in die bruine kijkers. ;(
Sindsdien zijn de geitjes stom. :{w Worden straal genegeerd als we er langs lopen.

Ze is sowieso altijd helemaal van d'r a propos als iemand lelijk tegen d'r doet.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:24:33 #69
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197236160
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Bwehehehe. O+

Sally vond altijd vet ingewikkeld als Abby een kopje gaf. Want affectie van poes. En poesen hebben nagels die ze soms zomaar gebruiken (jaja Sally 'zomaar' :') )
Ja ik snap het ook wel. De kat doet soms inderdaad nagels gebruiken _O-
Ach het zijn allebei lieve mafketels. O+
pi_197236189
Dora en de buurpoes O+

Oh, ik heb nog helemaal niet verteld over mijn nieuwe vriendin. Onze vrienden hebben een hond. Die hond is erg verlegen. Ze vind mijn tuin en mijn man tof maar mij niet. Ze gaat me actief uit de weg als ik in de buurt kom. Ik kom alleen in de buurt als we elkaar tegenkomen op weg naar de keuken ofzo, ik zoek haar natuurlijk niet op.
En om 0.05 op oudjaarsnacht ging ze ineens voor me zitten. En ze bleef zitten. Toen heb ik geaaid, op de manier zoals ik dat van Lonaa heb geleerd. En ze vond het goed O+ Ze heeft een uur aan mijn voeten gelegen. De kat was blijkbaar uit de boom en nu ben ik ook tof *O*
Spoilers!
pi_197236210
Oh! LS! Wat gaaf O+ O+ O+

O+
pi_197236215
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dora en de buurpoes O+

Oh, ik heb nog helemaal niet verteld over mijn nieuwe vriendin. Mijn vriendin heeft een hond. Die hond is erg verlegen. Ze vind mijn tuin en mijn man tof maar min niet. Ze gaat me actief uit de weg als ik in de buurt kom. Ik kom alleen in de buurt als we elkaar tegenkomen op weg naar de keuken ofzo, ik zoek haar natuurlijk niet op.
En om 0.05 op oudjaarsnacht ging ze ineens voor me zitten. En ze bleef zitten. Toen heb ik geaaid, op de manier zoals ik dat van Lonaa heb geleerd. En ze vond het goed O+ Ze heeft een uur aan mijn voeten gelegen. De kat was blijkbaar uit de boom en nu ben ik ook tof *O*
Hoe aai je?
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:27:17 #73
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197236229
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dora en de buurpoes O+

Oh, ik heb nog helemaal niet verteld over mijn nieuwe vriendin. Onze vrienden hebben een hond. Die hond is erg verlegen. Ze vind mijn tuin en mijn man tof maar mij niet. Ze gaat me actief uit de weg als ik in de buurt kom. Ik kom alleen in de buurt als we elkaar tegenkomen op weg naar de keuken ofzo, ik zoek haar natuurlijk niet op.
Boh O+
pi_197236260
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:26 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Hoe aai je?
Het allerbeste is als je door je knieen gaat (dus niet voorover buigen want dat is bedreigend). Dan steek je je arm/hand uit en dan laat je hond snuffelen. En eigenlijk reik je dan door onder de bek van de hond naar de zijkant/onderkant kop. Want honden vinden op hun hoofd aaien eigelijk ook maar stom en bedreigend. En dan vanaf de zijkant kan je best naar de oren en dan kriebelen en alles. O+
pi_197236265
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:26 schreef Lonaa het volgende:
Oh! LS! Wat gaaf O+ O+ O+

O+
Ja, gaaf he? Was echt mooi. Baasjes waren ook trots O+

Tele. Ik moet van Lonaa vanaf onder aaien. Dus niet op de kop maar zodat ze je hand aan zien komen.
Spoilers!
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:30:45 #76
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197236311
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Het allerbeste is als je door je knieen gaat (dus niet voorover buigen want dat is bedreigend). Dan steek je je arm/hand uit en dan laat je hond snuffelen. En eigenlijk reik je dan door onder de bek van de hond naar de zijkant/onderkant kop. Want honden vinden op hun hoofd aaien eigelijk ook maar stom en bedreigend. En dan vanaf de zijkant kan je best naar de oren en dan kriebelen en alles. O+
Als je dit bij onze rottweilers deed kon je daarna gaan douchen.....
pi_197236313
Als je weet waar je op moet letten kun je ook vaak wel zien dat honden het niet cool vinden als je ineens op hun hoofd aait. Ze doen bijvoorbeeld hun hoofd achterover om je hand te blijven kunnen zien of er aan te ruiken omdat ze dat uberhaupt nog niet gedaan hadden, of ze kruipen wat in elkaar en doen hun ogen dicht. Of ze doen hun hoofd actief naar beneden.
pi_197236328
Dat is niet heel anders dan bij katten toch? In ieder geval het eerst aan je laten snuffelen, het niet heel erg van bovenaf aaien en dat het geen goed idee is om meteen voor de kop te gaan.

Mijn oom en tante hebben een Hongaars hondje geadopteerd en dat was heel schuchter in het begin, maar als je haar behandelde als een soort kat ging het wel met aaien :P
pi_197236344
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:31 schreef Tele6 het volgende:
Dat is niet heel anders dan bij katten toch? In ieder geval het eerst aan je laten snuffelen, het niet heel erg van bovenaf aaien en dat het geen goed idee is om meteen voor de kop te gaan.

Mijn oom en tante hebben een Hongaars hondje geadopteerd en dat was heel schuchter in het begin, maar als je haar behandelde als een soort kat ging het wel met aaien :P
This is about right ja. :Y
pi_197236385
Oke naar bed O+ Aju O+
  woensdag 6 januari 2021 @ 07:33:10 #81
63722 z80
I fink you freaky
pi_197238980
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:28 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja, gaaf he? Was echt mooi. Baasjes waren ook trots O+

Tele. Ik moet Lonaa vanaf onder aaien. Dus niet op de kop maar zodat ze je hand aan zien komen.
Als je snel doorscrolt leest dit gek.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_197239043
Voor de airfry twijfelaars:
Philips Airfryer XL Essential HD9261/90 @bol.com Afgeprijsd van 184,99 naar 139,-
pi_197239246
quote:
6s.gif Op woensdag 6 januari 2021 07:33 schreef z80 het volgende:

[..]

Als je snel doorscrolt leest dit gek.
Hoezo? Ik aai Lona altijd even van onderen ter begroeting, doe ik altijd bij leuke mensen :Y

pi_197239260
quote:
10s.gif Op woensdag 6 januari 2021 08:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Hoezo? Ik aai Lona altijd even van onderen ter begroeting, doe ik altijd bij leuke mensen :Y

_O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_197239327
ZITTEN WE KLAAR VOOR DE EERSTE PRIK!?!??!?!!?!?
  woensdag 6 januari 2021 @ 08:30:07 #86
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197239338
quote:
10s.gif Op woensdag 6 januari 2021 08:28 schreef Myraela het volgende:
Livestream!!!
pi_197239343
quote:
10s.gif Op woensdag 6 januari 2021 08:28 schreef Myraela het volgende:
Je mag het ook gewoon zeggen als je mini niet aardig vindt :{w

Maar natuurlijk, popcorn erbij, zweethandjes.... is heel het Mediapark uitgerukt?
  woensdag 6 januari 2021 @ 08:31:48 #88
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197239349
quote:
7s.gif Op woensdag 6 januari 2021 08:30 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Je mag het ook gewoon zeggen als je mini niet aardig vindt :{w

Maar natuurlijk, popcorn erbij, zweethandjes.... is heel het Mediapark uitgerukt?
Ze hebben allemaal al minimaal een rondje door de lege priklocatie gemaakt zo te zien _O-
pi_197239350
We zijn live hoor. *O*
pi_197239384
quote:
14s.gif Op woensdag 6 januari 2021 08:31 schreef Myraela het volgende:
We zijn live hoor. *O*
Waar waar waar?
pi_197239414
quote:
10s.gif Op woensdag 6 januari 2021 08:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]

_O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_197239501
quote:
Historisch moment.

Maar 1 ding he.... laat hugo ajb volgende keer niet op die mijlpaal gaan zitten. Dat klonk echt raar :)
pi_197239522
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 08:47 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen :W
Hoe is het met je hand (en de pijn)?
We have far more in common than that which devides us..
pi_197239589
Heb ik het gemist? ;(
pi_197239605
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 08:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Hoe is het met je hand (en de pijn)?
Pijn is zo goed als weg, waarschijnlijk dankzij de pijnstillers. Ik zag alleen dat de blaren die ze bij de HA opengeprikt hebben weer gevuld zijn.
  woensdag 6 januari 2021 @ 09:02:08 #98
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197239692
quote:
2s.gif Op woensdag 6 januari 2021 08:54 schreef Lonaa het volgende:
Heb ik het gemist? ;(
Whehe gewoon een applaus na je vaccinatie _O_
pi_197239819
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:02 schreef gcjoel het volgende:

[..]