Ik snap niet waarom je dit afdoet als "door de druk". Alsof dit een politiek besluit is dat op geen enkele manier medisch gegrond is. Dan heb je die nationale gezondheidsraden wel erg laag zitten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het niet zo verstandig om je zo door de druk te laten leiden want stel dat ze ongelijk hebben dan heb je een groot deel van de bevolking voor niets gevaccineerd en het zijn juist de kwetsbaren die het eerst zijn.
De Britten hanteren 12 weken. In Denemarken nu 6 weken.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar hoeveel tijd wil jij tussen de eerste en tweede prik hebben dan? Niet 3 weken maar 3 maanden? Is dat al ergens getest of geprobeerd?
Sws heeft de politiek voor farmaland al talloze shortcuts uitgezet om de snelle aanmaak en uitlevering van vaccins mogelijk te maken.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In dit geval, qua inkomsten maakt het voor Pfizer geen ruk uit, maakt het WC-Eend verhaal natuurlijk helemaal niets uit. Of die tweede vaccinatie nu over 3 of 12 weken komt is irrelevant voor Pfizer.
Ik ben van mening dat het beter is om vaccinatie zorgvuldig te doen dan om shortcuts te nemen waarvan je niet weet wat de uiteindelijke gevolgen zijn omdat het politiek voordeliger is.
Waarom zouden de Amerikaanse experts belangrijker zijn dan de Britse?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:52 schreef Evenstar het volgende:
FDA zegt nu ook dat men dat niet moet doen.
Ik ben het met je eens hoor. Maar merkte dat die directeur er niet afwijzend tegenover stond. Nood breekt wet, was het zo'n beetje. Of het verstandig is, weet ik niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het is simpelweg niet getest, dus speel je met vuur.
Kan perfect uitpakken, en dan ben je de held. Het kan ook fout uitpakken en dan heb je misschien wel honderden of meer extra doden op je geweten. Gewoon niet slim om te gaan experimenteren.
Zal draagvlak voor vaccinatie ook niet helpen als straks blijkt dat het niet heeft gewerkt en je nog een vaccin of twee moet halen.
Daar ben ik het in principe mee eens, maar dat is een gedragsmatige component en geen medische afweging.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:08 schreef Jane het volgende:
Ik denk dat het voor de vaccinatiebereidheid niet goed is als mensen het gevoel krijgen dat ze een proefkonijn zijn en dat krijg je wel als je je niet aan de aanbevelingen uit de trials houdt. Voor sommigen zal het niet uitmaken, voor anderen wel. Uiteindelijk heb je het paard dan achter de wagen gespannen.
In beide gevallen is Pfizer daarmee vrijgespeeld van enige verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De Britten hanteren 12 weken. In Denemarken nu 6 weken.
Geen appels met peren vergelijken zou leuk zijn. De FDA zijn degenen die over goedkeuring van medicatie gaan, de Britse experts die jij noemde niet. Dat lijkt mij een essentieel verschil met name omdat dit het eerste corona vacccin ooit is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom zouden de Amerikaanse experts belangrijker zijn dan de Britse?
Dit is gewoon weer een typisch geval van 'zoek de experts bij je menig'. De realiteit is gewoon dat wij hier echt 0,0 zinnigs over kunnen zeggen, behalve dat er voor beide kampen wat te zeggen valt.
Evenals:quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:05 schreef Evenstar het volgende:
Het is simpelweg niet getest, dus speel je met vuur.
Maar dat is m.i. toch teveel vanuit de pandemiebestrijding gedacht en niet vanuit het individu dat moet besluiten of hij wel of niet geprikt wil worden. Alsof het over labratten gaat die geen eigen wil hebben.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:09 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor. Maar merkte dat die directeur er niet afwijzend tegenover stond. Nood breekt wet, was het zo'n beetje. Of het verstandig is, weet ik niet.
Omdat er geen wetenschappelijk bewijs is dat dat echt gaat werken.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom zouden de Amerikaanse experts belangrijker zijn dan de Britse?
Dit is gewoon weer een typisch geval van 'zoek de experts bij je menig'. De realiteit is gewoon dat wij hier echt 0,0 zinnigs over kunnen zeggen, behalve dat er voor beide kampen wat te zeggen valt.
Dit.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geen appels met peren vergelijken zou leuk zijn. De FDA zijn degenen die over goedkeuring van medicatie gaan, de Britse experts die jij noemde niet. Dat lijkt mij een essentieel verschil met name omdat dit het eerste corona vacccin ooit is.
Ik geloof best dat het aannemelijk kan zijn dat het ook na 12 weken nog effectief is maar ik vind de impact van covid toch iets te groot om daar op dit moment mee te gaan gokken omdat het politiek en publicitair wat beter uitkomt.
Ik denk dat het geen bal uitmaakt wat de fabrikant zegt. De mensen willen dat vaccin en geloven eerder de regering dan de fabrikanten (of in elk ander geval betrokken wetenschappers).quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:08 schreef Jane het volgende:
Ik denk dat het voor de vaccinatiebereidheid niet goed is als mensen het gevoel krijgen dat ze een proefkonijn zijn en dat krijg je wel als je je niet aan de aanbevelingen uit de trials houdt. Voor sommigen zal het niet uitmaken, voor anderen wel. Uiteindelijk heb je het paard dan achter de wagen gespannen.
Bij mondkapjes was het voor Jaapgod vanaf het begin af aan al duidelijk dat ze voor het volk geen fuck helpen. Dat is één van de vele besluiten die puur symboolpolitiek zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Evenals:
- 1,5 meter
- mondkapjes
etc.
Deze?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:01 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, volgens mij wel. Die zijn alleen niet zo moeilijk aan het doen met transport. Die rukken die 1000 vials gewoon uitlekaar en zorgen dat er geen spillage is. Iemand had eerder vandaag daar wel een goed stuk over gepost, maar kan het even niet terugvinden.
quote:
Ik vind dat je dat wel heel stellig beweert. Dat geldt zeker niet voor iedereen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik denk dat het geen bal uitmaakt wat de fabrikant zegt. De mensen willen dat vaccin en geloven eerder de regering dan de fabrikanten (of in elk ander geval betrokken wetenschappers).
Maar 3 weken of 6 weken doet natuurlijk heel erg weinig. Dan kun je net 2% van de bevolking eerder inenten ofzo?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De Britten hanteren 12 weken. In Denemarken nu 6 weken.
Ik wil het vaccin ook maar ik wil dat het toegediend wordt op een manier waarop de fabrikant garandeert dat het effectief is. Ik hecht meer waarde aan test resultaten dan aan wat ministers zeggen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik denk dat het geen bal uitmaakt wat de fabrikant zegt. De mensen willen dat vaccin en geloven eerder de regering dan de fabrikanten (of in elk ander geval betrokken wetenschappers).
Nog even over dit.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar ben ik het in principe mee eens, maar dat is een gedragsmatige component en geen medische afweging.
Jij denkt dat je zomaar effe zo'n topic kunt openen?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vanaf morgen dus een 'Ben jij al gevaccineerd?' topic
Gedver wat een efficiëntie.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:23 schreef HiZ het volgende:
Israel heeft 14% van de bevolking gevaccineerd.
Honderdduizenden mensen dus in ons geval?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar 3 weken of 6 weken doet natuurlijk heel erg weinig. Dan kun je net 2% van de bevolking eerder inenten ofzo?
Oke man.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wel stoer dat jullie met jullie dag- en nachtdiensten ook dag- en nachtdiensten kunnen draaien bij het vaccineren zeg.
Wellicht dat ze op de scholen ook gewoon 24-uursroosters kunnen invoeren om de achterstanden in te halen. En als we dan toch doorpakkend denken, de wachttijden voor rij-examens oplossen door de examentijden uit te breiden. Iedereen aan de 24-uurseconomie, dat doen ze in de ziekenhuizen immers ook.
Die hebben het er zelfs over dat je na prik 1 van fabrikant A gewoon de 2e prik van fabrikant B kan krijgen als die van A niet op voorraad is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:04 schreef crystal_meth het volgende:
Ik heb geen probleem met de booster later geven. Maar het zou Nederland waarschijnlijk weinig opleveren. In de UK daarentegen is het misschien noodzakelijk om de stijging van het aantal nieuwe besmettingen te stoppen.
Klinkt niet erg zorgvuldig allemaalquote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:29 schreef galantis het volgende:
[..]
Gedver wat een efficiëntie.
Tot zover de symbolische prikjes.
En dan een dag voor je het topic wil openen vragen of er nog een hippe openingspost gemaakt kan worden, waardoor het 2 weken langer duurt. Dan worden de mods hier hoos, dus kiezen we ervoor het zonder een kekke openingspost in een ander subforum te posten, KLB ofzo.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jij denkt dat je zomaar effe zo'n topic kunt openen?
Niet zo gehaast he, zo makkelijk is dat allemaal echt niet. Er moet eerst een goedgestructureerde OP komen (komt er bv een lijst van al gevaccineerde users in de OP en zo ja, gaat die dan in een spoiler?), Iemand moet nog een pakkende TT bedenken, er moet nog serverruimte voor het topic gereserveerd worden. Hoeveel slowchat is er in dat topic toegestaan? Interfereert zo'n topic niet teveel met het centrale COVID-topic?
Nee, zo'n topic is echt nog wel een hele operatie en op z'n vroegst eind februari klaar voor gebruik.
Ja, dat is heel weinig. Het is namelijk niet honderdduizend mensen die je anders niet hebt inent, maar die je iets eerder inent. Ik weet niet welk doel men voor ogen heeft hiermee, maar de kroegen gaan er niet eerder door open en voor de ziekenhuizen doet het ook bar weinig.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Honderdduizenden mensen dus in ons geval?
dan kunnen we nog wel even wachten totdat we genoeg vaccins op voorraad hebben en alles op orde, het heeft blijkbaar toch niet veel nut om op tijd te starten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, dat is heel weinig. Het is namelijk niet honderdduizend mensen die je anders niet hebt inent, maar die je iets eerder inent. Ik weet niet welk doel men voor ogen heeft hiermee, maar de kroegen gaan er niet eerder door open en voor de ziekenhuizen doet het ook bar weinig.
Dat is nogal een stelling. Ik denk dat het de druk op de zorg wel degelijk kan verlichten. Verder hoe eerder men vaccineert, hoe minder mensen besmet kunnen worden en zij anderen kunnen besmetten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, dat is heel weinig. Het is namelijk niet honderdduizend mensen die je anders niet hebt inent, maar die je iets eerder inent. Ik weet niet welk doel men voor ogen heeft hiermee, maar de kroegen gaan er niet eerder door open en voor de ziekenhuizen doet het ook bar weinig.
Die mensen gaan in elk geval niet dood.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
het ging hier over de tussenpauze na de eerste prikquote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dan kunnen we nog wel even wachten totdat we genoeg vaccins op voorraad hebben en alles op orde, het heeft blijkbaar toch niet veel nut om op tijd te starten.
Mwah, Yasser was ouderwets en vrij kinderachtig aan het drammen om harde data en/of details. Toen De Jonge ongeveer voor de 23e keer moest uitleggen dat hij die niet kon geven kwam dit.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:39 schreef Predator40 het volgende:
[ twitter ]
Hugo weer over de zeik bij een paar moeilijke vragen
Ah ja das waar, zag ik even over het hoofd.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
het ging hier over de tussenpauze na de eerste prik
hij is wel pedant die Hugoquote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:39 schreef Predator40 het volgende:
[ twitter ]
Hugo weer over de zeik bij een paar moeilijke vragen
De vraag is wel wat het doet met de maatregelen. Gegarandeerd dat mensen elkaar meer op gaan zoeken als ze gevaccineerd zijn. Als ze dan maar 1x gevaccineerd zijn en de effectiviteit (bijv) 50% is in plaats van 90% kun je je wel ‘s een ander soort problemen op de hals halen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is nogal een stelling. Ik denk dat het de druk op de zorg wel degelijk kan verlichten. Verder hoe eerder men vaccineert, hoe minder mensen besmet kunnen worden en zij anderen kunnen besmetten.
Klaver heeft inmiddels groot gelijk. Elke keer beloofde De Jonge dat het goed zou komen en elke keer ging het weer mis. Dan is het logisch dat de Kamer je niet meer zomaar op je woord gelooft maar een onderbouwing wil.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, Yasser was ouderwets en vrij kinderachtig aan het drammen om harde data en/of details. Toen De Jonge ongeveer voor de 23e keer moest uitleggen dat hij die niet kon geven kwam dit.
Ligt eraan wie je vaccineert. Dit soort immuniteitsargumenten hebben echt pas zin als het om heel grote aantallen gaat. Niet om 1%.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is nogal een stelling. Ik denk dat het de druk op de zorg wel degelijk kan verlichten. Verder hoe eerder men vaccineert, hoe minder mensen besmet kunnen worden en zij anderen kunnen besmetten.
heeft klaver inmiddels al antwoord gehad op de vragen in het vorige debat voor kerst ?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klaver heeft inmiddels groot gelijk. Elke keer beloofde De Jonge dat het goed zou komen en elke keer ging het weer mis. Dan is het logisch dat de Kamer je niet meer zomaar op je woord gelooft maar een onderbouwing wil.
Heeft Hugo nog die brief met technische details over de IT gestuurd? Hij had dat voor het kerstreces beloofd.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klaver heeft inmiddels groot gelijk. Elke keer beloofde De Jonge dat het goed zou komen en elke keer ging het weer mis. Dan is het logisch dat de Kamer je niet meer zomaar op je woord gelooft maar een onderbouwing wil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |