Ik vind het in de haren altijd lekker ruiken. Dus denk meer aan een baby die uit bad komtquote:Op maandag 4 januari 2021 20:47 schreef Myraela het volgende:
Ik vind Zwitsal bij een baby ook wel lekker ruiken. Maar ik denk wel meteen aan een verschoonde baby.
Ja, dat is het! Ik wist nooit zo goed wat mm het precies was dat ik er naar aan vondquote:Op maandag 4 januari 2021 20:34 schreef Tele6 het volgende:
Ik zag dat ze tegenwoordig ook Zwitsal deodorant hebben, naast de Zwitsal wasverzachter die al langer bestond.
Iemand die me uit kan leggen wat er lekker aan is?
Ik associeer Zwitsal met babypoep.
Haha, nog mooier, ik heb een nep-Robijntjeknuffel. Nét de verkeerde tint beige.quote:Op maandag 4 januari 2021 21:00 schreef Candaasje het volgende:
@:sigme ik had (heb nog wel ergens) een Robijntjeknuffel
Eh, dus muis in huis?quote:Op maandag 4 januari 2021 20:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik snap de Zwitsal ook niet. Misschien is er een doelgroep van volwassenen in regressie?
Wat ken ik mijn katten toch goed![]()
Trippeltrippel van pootjes vanuit de gang naar de woonkamer... net iets te snel...
Een halve miauw... net iets te gretig...
Dus ik verwachtte het al: muis als kado![]()
Gelukkig al dood, zeker toen hij hem uit zijn bek liet vallen.
Stoffer en blik zorgden voor een snelle uitvaart. En verwarde kater.
Sorry kat
En muis ook wel, maar die kende ik minder goed
quote:
Babypoepbeige?quote:Op maandag 4 januari 2021 21:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Haha, nog mooier, ik heb een nep-Robijntjeknuffel. Nét de verkeerde tint beige.
Poes heeft m van buiten meegenomen dan?quote:Op maandag 4 januari 2021 21:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dode muis die daar lag te liggen en met stoffer en blik een enkeltje kliko heeft gekregen.
O, zo bedoelde je hetquote:Op maandag 4 januari 2021 21:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Poes heeft m van buiten meegenomen dan?
quote:Op maandag 4 januari 2021 21:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Haha, nog mooier, ik heb een nep-Robijntjeknuffel. Nét de verkeerde tint beige.
Leuk!quote:Op maandag 4 januari 2021 21:22 schreef Myraela het volgende:
Ik heb me aangemeld op dat NMLK (Nieuwe mensen leren kennen) platform. Misschien niet het ideale moment nu in de lockdown, maar was toch benieuwd. Ontdek ik daar dat er zoiets bestaat als ijskarten. Dat klinkt echt awesome. Dat ga ik eens doen zodra het kan.
LAMA'Squote:Op maandag 4 januari 2021 21:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Leuk!
Ik zit er ook al een poosje bij. Maar sinds de lockdown niks meer mee gedaan. Het online gebeuren met vreemden trekt me niet zo (ik zocht juist ook de nieuwe ervaringen zoals lama’s knuffelen en sushi maken of wandelen in nieuwe gebieden) en live heb ik nu ook weinig behoefte aan nieuwe mensen leren kennen. Ook al zou het binnen de regels passen.
Ik herinner me mijn laatste geplande activiteit nog: een nachtwandeling begin maart 2020. Dag vooraf zei de organisator (kwam uit Brabant) af omdat ze verkouden was en het toen voor die provincie al aangeraden werd thuis te blijven.
Prompt liep de hele groep leeg. En ben ik ook maar niet gegaan.
Ik zat laatst met een vriendin en die was enorm aan het klagen dat haar leven zo eentonig is, altijd dezelfde dingen met dezelfde mensen. En toen bedacht ik me dat ik eigenlijk ook wel wat meer afwisseling leuk zou vinden. Maar dit is daar eigenlijk helemaal niet het moment voor. Zie ook mensen die dan (binnen de regels) bij iemand thuis iets gaan eten ofzo, maar dat gaat mij te ver.quote:Op maandag 4 januari 2021 21:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
Leuk!
Ik zit er ook al een poosje bij. Maar sinds de lockdown niks meer mee gedaan. Het online gebeuren met vreemden trekt me niet zo (ik zocht juist ook de nieuwe ervaringen zoals lama’s knuffelen en sushi maken of wandelen in nieuwe gebieden) en live heb ik nu ook weinig behoefte aan nieuwe mensen leren kennen. Ook al zou het binnen de regels passen.
Ik herinner me mijn laatste geplande activiteit nog: een nachtwandeling begin maart 2020. Dag vooraf zei de organisator (kwam uit Brabant) af omdat ze verkouden was en het toen voor die provincie al aangeraden werd thuis te blijven.
Prompt liep de hele groep leeg. En ben ik ook maar niet gegaan.
Ja dit wel.quote:Op maandag 4 januari 2021 20:43 schreef gcjoel het volgende:
Ik vind zwitsal wel heel lekker ruiken maar ik vind het een beetje gek als je er als volwassene naar wil ruiken
quote:Op maandag 4 januari 2021 21:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja dit wel.
In het kader van een van mijn bezuinigingsrondes moest de wasverzachter er een paar jaar geleden aan geloven. Sindsdien gebruik ik azijn. Ik heb de wasverzachter niet gemist.
Vorige week heeft mijn vriendin de halve fles wasverzachter gekregen die ik nog had. Samen met een fles of 8 voor mij nutteloos schoonmaakmiddel.
Heb je je nu wel of niet aangemeldquote:Op maandag 4 januari 2021 21:44 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zat laatst met een vriendin en die was enorm aan het klagen dat haar leven zo eentonig is, altijd dezelfde dingen met dezelfde mensen. En toen bedacht ik me dat ik eigenlijk ook wel wat meer afwisseling leuk zou vinden. Maar dit is daar eigenlijk helemaal niet het moment voor. Zie ook mensen die dan (binnen de regels) bij iemand thuis iets gaan eten ofzo, maar dat gaat mij te ver.
Al zou ik een online escape room oid ook nog wel gezellig vinden. Maar niet gezellig genoeg om daarvoor een abonnement te nemen.
Aangemeld als 'bijna lid' ofzo, dus gratis. Dan kun je wel kijken, maar nog nergens aan meedoen. Dat ijskarten ga ik gewoon voorstellen om eens met m'n eigen vrienden te doen, dat hoeft van mij niet zo nodig met vreemde.quote:Op maandag 4 januari 2021 21:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
Heb je je nu wel of niet aangemeld
Indien ja: houd me op de hoogte van dat ijskarten
Vriendin kreeg naast de wasverzachter WC Eend, 2 antistanksprays, diverse flessen badkamerreiniger en iets dat ik ben vergetenGlassex.quote:Op maandag 4 januari 2021 21:47 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Welke schoonmaakmiddelen ben je gestopt te gebruiken? Ik heb het gevoel dat ik er belachelijk veel heb, hoewel dat wel meevalt als ik B z'n collectie ziedie heeft een half scheikundelab.
Wij poetsten vroeger bijna alles met ouwe boxershorts van m'n vaderquote:Op maandag 4 januari 2021 22:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh er is ook Dasty in huis voor de extra vieze klusjes. Dan gebruiken we het zo dat het niet door het riool gaat. Gewoon op een lap en dan de lap weggooien.
Ik heb laatst oude kleding tot oude lappen geknipt. Ik vind dat echt wel super frugal van mezelf. Ik lachte mijn moeder er vroeger een beetje om uit. Maar nu ik zie hoe vaak hier een prima bruikbaar sopdoekje wordt gebruikt voor iets waardoor het zo smerig wordt dat het direct weg moet, snap ik niet dat ik het niet jaren eerder heb gedaan.
Goed bezig!quote:Op maandag 4 januari 2021 22:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh er is ook Dasty in huis voor de extra vieze klusjes. Dan gebruiken we het zo dat het niet door het riool gaat. Gewoon op een lap en dan de lap weggooien.
Ik heb laatst oude kleding tot oude lappen geknipt. Ik vind dat echt wel super frugal van mezelf. Ik lachte mijn moeder er vroeger een beetje om uit. Maar nu ik zie hoe vaak hier een prima bruikbaar sopdoekje wordt gebruikt voor iets waardoor het zo smerig wordt dat het direct weg moet, snap ik niet dat ik het niet jaren eerder heb gedaan.
IJskarten klinkt echt gaaf.quote:Op maandag 4 januari 2021 21:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Aangemeld als 'bijna lid' ofzo, dus gratis. Dan kun je wel kijken, maar nog nergens aan meedoen. Dat ijskarten ga ik gewoon voorstellen om eens met m'n eigen vrienden te doen, dat hoeft van mij niet zo nodig met vreemde.
Karten is sowieso gaaf.quote:
Dastyquote:Op maandag 4 januari 2021 22:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik weet wel zeker dat ik dat niet hebquote:Op maandag 4 januari 2021 22:43 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb nog nooit gekart, vraag me af of ik er überhaupt een beetje gevoel voor heb
Gaan wij samen in de botsautootjes!quote:Op maandag 4 januari 2021 22:44 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat ik dat niet heb
Ik ben altijd de jassenentassenoppasserquote:Op maandag 4 januari 2021 22:46 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Gaan wij samen in de botsautootjes!
Met skelters vlieg je makkelijker mee over de kop dan karts. Om nog maar te zwijgen van een voet de van de trapper glijdtquote:Op maandag 4 januari 2021 22:46 schreef Tele6 het volgende:
Ik was met A en B naar 24 uur in de ER aan het kijken en daar was een meisje dat haar rug gebroken had door met een kart door een wand heen te proberen te rijdenik denk dat ik pas zo'n ding zou willen rijden als ik ook in staat ben om in een auto te rijden... de enige vierwielers die ik nu beheers zijn skelters en skateboards
Waar is dat dan? In Assen was altijd een motorrace op het ijs aan het eind van het seizoen, als het ijs toch kapot mocht, maar lijkt me toch niet dat ze een ijsbaan gaan bouwen om te karten.quote:Op maandag 4 januari 2021 22:47 schreef Myraela het volgende:
Ik hoor een ijskarten meeting aankomen.
Eftelingmeet, ijskarten... We krijgen het nog druk!quote:Op maandag 4 januari 2021 22:47 schreef Myraela het volgende:
Ik hoor een ijskarten meeting aankomen.
Ik totaal niet. Maar dat maakt het niet minder leuk.quote:Op maandag 4 januari 2021 22:43 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb nog nooit gekart, vraag me af of ik er überhaupt een beetje gevoel voor heb
Brabant, kan het hele jaar. Zit bij een skibaan ofzo. Ik vond de prijs ook nog wel meevallen. Iets van 35 euro voor 2 heats.quote:Op maandag 4 januari 2021 22:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waar is dat dan? In Assen was altijd een motorrace op het ijs aan het eind van het seizoen, als het ijs toch kapot mocht, maar lijkt me toch niet dat ze een ijsbaan gaan bouwen om te karten.
Zal wel nog duurder zijn als gewoon karten
Wat scheelt is dat je in een skelter niet zo snel heel hard gaatquote:Op maandag 4 januari 2021 22:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Met skelters vlieg je makkelijker mee over de kop dan karts. Om nog maar te zwijgen van een voet de van de trapper glijdt![]()
Met van die viertakt hoerkarts kan weinig gebeuren.
Dat zijn karts die je tegen betaling plezier verschaffenquote:Op maandag 4 januari 2021 23:00 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat scheelt is dat je in een skelter niet zo snel heel hard gaat
Wat bedoel je met hoerkarts?
Speciale modelletjes met extra trillingenquote:Op maandag 4 januari 2021 23:04 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat zijn karts die je tegen betaling plezier verschaffen
Huurkarts
Het zijn hoeren. Je kunt ze huren en iedereen rijdt er opquote:Op maandag 4 januari 2021 23:00 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat scheelt is dat je in een skelter niet zo snel heel hard gaat
Wat bedoel je met hoerkarts?
App downloaden, zoeken, kijken naar voorwaarden (nu is bijna niks meer de dag vooraf nog gratis te annuleren, maar bij sommigen moet je alles al meteen betalen en dat is ook niet nodig), boeken.quote:Op maandag 4 januari 2021 23:17 schreef derLudolf het volgende:
Zeg dat Airbnb gebeuren, hoe werkt dat eigenlijk? Je regelt de boel, betaalt vooraf en je kunt de sleutel halen bij de eigenaar ofzo?
Ik was wat aan het kijken naar mogelijkheden om een huisje bij particulieren te regelen.
En vergeet de @sigme kampeer (quote:Op maandag 4 januari 2021 22:53 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Eftelingmeet, ijskarten... We krijgen het nog druk!
Misschien wel in Spanjequote:Op maandag 4 januari 2021 23:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En vergeet de @:sigme kampeer () meet niet
Nog ff!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 07:03 schreef PdeHoog het volgende:
Nog 59 dagen mensenTot de sleuteloverdracht
Airbnb is echt geweldig handig. Ik heb mijn laatste paar vakanties altijd daar geboekt.quote:Op maandag 4 januari 2021 23:17 schreef derLudolf het volgende:
Zeg dat Airbnb gebeuren, hoe werkt dat eigenlijk? Je regelt de boel, betaalt vooraf en je kunt de sleutel halen bij de eigenaar ofzo?
Ik was wat aan het kijken naar mogelijkheden om een huisje bij particulieren te regelen.
Ohja, uiteraard! Bij sigme zou dat zijn geweest!quote:Op maandag 4 januari 2021 23:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Edit: of was dat bij L_S
En mariokartquote:Op maandag 4 januari 2021 23:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Edit: of was dat bij L_S
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 07:03 schreef PdeHoog het volgende:
Nog 59 dagen mensenTot de sleuteloverdracht
Ligt er echt helemaal aan wat je boekt. Sommige hebben sleutelkastjes, andere komen naar de locatie om je een sleutel te geven, bij weer andere wonen ze gewoon in het huis naast je huisje dus haal je daar de sleutel op. Legt zichzelf allemaal wel uit.quote:Op maandag 4 januari 2021 23:17 schreef derLudolf het volgende:
A0 zit ook op rollen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 08:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
Oef @:Sarabi, hoeveel van die zakken?
Bijna alle mails van de afgelopen 2 weken weggewerkt. Nu maar eens een to-do-list gaan maken. Geen A0 papier in huis helaas.
Denk het wel, krijg mijn patronen op A0 papier. Mijn to do list is groot genoeg voor een paar van die vellenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 08:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
A0 zit ook op rollen.
Of bestaan er ook losse vellen?
Het ambitieuze plan is om twee weken later te verhuizenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 07:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Nog ff!Denken jullie na de sleuteloverdracht er snel in te kunnen of veel doen?
En desnoods een tijdje kamperen in eigen huis. Belangrijkste is "eigen huis"quote:Op dinsdag 5 januari 2021 09:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het ambitieuze plan is om twee weken later te verhuizen
Mijn gevoel zegt dat het dan wel klaar is, afgaande op hoe het er nu uitziet. Als er allerlei gekke tegenslagen gaan plaatsvinden, dan wordt het anders....dan is de prio mijn werkplek en de woonkamerquote:Op dinsdag 5 januari 2021 09:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En desnoods een tijdje kamperen in eigen huis. Belangrijkste is "eigen huis"
In plotters zitten vaak twee rollen, eentje van 841mm breed.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 09:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Denk het wel, krijg mijn patronen op A0 papier. Mijn to do list is groot genoeg voor een paar van die vellen
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 08:59 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb denk ik 2x2 uur geslapen vannacht. Bleh. Nu hoofdpijn.
Misschien een goeie koptelefoon met noise cancelling scoren?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 09:22 schreef Candaasje het volgende:
Geef mij ook maar zo'n rol![]()
En waar haalt men goede oordoppen? Kruidvat? Apotheek?
Want anders wurg ik mijn vriend deze week nog denk ik. Die arme man kan er niks aan doen, maar echt de HELE fucking dag meetings. En ik heb geen zin de hele dag op ons bed te moeten zitten om te kunnen leren, want dat trekt mijn rug niet
Dit zou ik echt eerder halen, ja. Wel wat meer geld, maar lijkt me veel minder storend.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 09:24 schreef PdeHoog het volgende:
Misschien een goeie koptelefoon met noise cancelling scoren?
Werken die ook zonder muziek?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 09:24 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Misschien een goeie koptelefoon met noise cancelling scoren?
Waar is MeMo als je haar nodig hebt, zij weet hele goede!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 09:22 schreef Candaasje het volgende:
Want anders wurg ik mijn vriend deze week nog denk ik. Die arme man kan er niks aan doen, maar echt de HELE fucking dag meetings. En ik heb geen zin de hele dag op ons bed te moeten zitten om te kunnen leren, want dat trekt mijn rug niet
Van die white noise of hoe heet dat aanzetten?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 09:27 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Werken die ook zonder muziek?Want op zich sluiten mijn gewone in-ear-dingessen wel goed af, maar dat is alleen handig met samenvatten. Zo nu met het betere stampwerk of leeswerk leid muziek (ook klassiek/piano etc) net teveel af.
In dat geval zou ik van die zware gehoorbeschermers halen die bouwvakkers gebruik bij heien en andere herrie makende activiteitenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 09:27 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Werken die ook zonder muziek?Want op zich sluiten mijn gewone in-ear-dingessen wel goed af, maar dat is alleen handig met samenvatten. Zo nu met het betere stampwerk of leeswerk leid muziek (ook klassiek/piano etc) net teveel af.
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 09:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
In dat geval zou ik van die zware gehoorbeschermers halen die bouwvakkers gebruik bij heien en andere herrie makende activiteiten
Oh ja ik dacht het etiket uitzoekenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 07:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
We gaan al brouwen
Zometeen met 25kilo zakken mout sjouwen.
Hopelijk over 1,5 maandquote:Op dinsdag 5 januari 2021 07:56 schreef Barreltje het volgende:
Morguh! Drukke maandag al weer overleefd.. nu relaxte dinsdag een beetje productief zijn..![]()
Veel plezier Sarabi! Wanneer kunnen we weer bestellen ?
Stuk of 9quote:Op dinsdag 5 januari 2021 08:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
Oef @:Sarabi, hoeveel van die zakken?
Bijna alle mails van de afgelopen 2 weken weggewerkt. Nu maar eens een to-do-list gaan maken. Geen A0 papier in huis helaas.
Etiket hebben we gisteren een knoop over doorgehakt. De ontwerper kan er nu weer mee verderquote:Op dinsdag 5 januari 2021 09:36 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Oh ja ik dacht het etiket uitzoeken
Je mag helemaal geen 25kg sjouwen
Doel stellen is goedquote:Op dinsdag 5 januari 2021 09:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het ambitieuze plan is om twee weken later te verhuizen
QFT.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 09:39 schreef Tele6 het volgende:
@:Candaasje ik vind de Alpine oordoppen fijn. Je hebt de Party Plugs voor concerten en de Sleep Soft om dingen als stemmen enz uit te filteren. Dan heb je dus die laatste nodig. Ik heb ze bij de apotheek gekocht. Het is maar een tientje of zo.
Zit hij dan hele tijd in dezelfde kamer als jij? Begrijp dat dat loeiirritant is. Snap sowieso niet het nut van hele dagen meetings. Meeste is gelul en daarna vergeten mensen ook best weer een boel, na eerst een samenvatting te hebben verstuurd. Is vast niet altijd zo, maar de meetings die ik heb gehad waren er helaas wel veel zo.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 09:22 schreef Candaasje het volgende:
Kijk wel uit hoor. Anders schop je de zakken maar vooruitquote:Op dinsdag 5 januari 2021 09:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Etiket hebben we gisteren een knoop over doorgehakt. De ontwerper kan er nu weer mee verderhopelijk morgen weer wat updates.
En hier laten ze ook gewoon de meiden sjouwen
Ja, we hebben 1 woonkamer met open keuken/eethoek) en 1 slaapkamer. Normaal met gewoon samenvatten of colleges kijken niet zo'n punt. En desnoods zou ik naar de bieb gaan ofzo, of naar mijn kamer in BE.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 09:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Zit hij dan hele tijd in dezelfde kamer als jij? Begrijp dat dat loeiirritant is. Snap sowieso niet het nut van hele dagen meetings. Meeste is gelul en daarna vergeten mensen ook best weer een boel, na eerst een samenvatting te hebben verstuurd. Is vast niet altijd zo, maar de meetings die ik heb gehad waren er helaas wel veel zo.
koptelefoon met noisecanceling. anders wurg je 'm een week later alsnog.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 09:22 schreef Candaasje het volgende:
Dat hadden ze hier een beetje in de eerste weken/maanden van de lockdown. Althans, qua ontwerpen gaat het wel redelijk geloof ik, maar ze hadden een projectleider/planner die niet zo goed in zijn werk was. Dat was 'gezellig' om aan te horen. Nondejuquote:Op dinsdag 5 januari 2021 09:50 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb wel eens met B in één kamer zitten werken (de enige andere optie zou mijn 2 m2 keuken zijn anders, of de subtiel grotere douche) en de meeste van zijn meetings waren ofwel elkaar uitleggen wat ze hadden gedaan en dat x35254 want managers die er niks van snappen, ofwel collega's die geen idee hadden in de juiste richting dirigeren ("nee Jacqueline, die server is van Microsoft en niet van mij").
Ik snap niet hoe hij het volhoudt.
Ja ga ik ook naar kijkenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 09:50 schreef sigme het volgende:
[..]
koptelefoon met noisecanceling. anders wurg je 'm een week later alsnog.
Een samenvatting versturen?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 09:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Zit hij dan hele tijd in dezelfde kamer als jij? Begrijp dat dat loeiirritant is. Snap sowieso niet het nut van hele dagen meetings. Meeste is gelul en daarna vergeten mensen ook best weer een boel, na eerst een samenvatting te hebben verstuurd. Is vast niet altijd zo, maar de meetings die ik heb gehad waren er helaas wel veel zo.
Het doel gaat ook gehaald worden want een week later moeten we de sleutel van dit huis inleverenquote:
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 09:50 schreef Tele6 het volgende:
("nee Jacqueline, die server is van Microsoft en niet van mij").
Hier groot fan van urban earsquote:Op dinsdag 5 januari 2021 09:36 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
Tikkie overdreven wellicht wel. Maar ik zocht toch nog een draadloze headset (als ik nu een keer wél muziek wil luisteren of een college volg zit ik altijd aan de laptop vast.) dus misschien kan ik eens zien of noise canceling toch een optie is, icm met die white noise die gcjoel noemt.
Ik heb nog eentje staan volgens mij. Heeft een klap gehad met transport en is daarom niet zuiver rond meer en dan is het oud papier.quote:
Notities van het gesprek met evt opvolging per persoon.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 09:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Een samenvatting versturen?
Wat is 'samenvatting'? Wat is 'sturen'? Wij reutelen gewoon in de ruimte en daar blijft het bij.
Dus 3 weken magquote:Op dinsdag 5 januari 2021 09:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het doel gaat ook gehaald worden want een week later moeten we de sleutel van dit huis inleveren
Nooit van gehoord. Nee hoor, dat is niks voor ons. Wij blaten gewoon en morgen zijn we het allemaal vergeten en weten we bovendien niet wie erbij was toen er een keer iets besproken was. En dat kunnen we ook niet opzoeken.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 10:11 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Notities van het gesprek met evt opvolging per persoon.
Klinkt goedquote:Op dinsdag 5 januari 2021 10:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Nooit van gehoord. Nee hoor, dat is niks voor ons. Wij blaten gewoon en morgen zijn we het allemaal vergeten en weten we bovendien niet wie erbij was toen er een keer iets besproken was. En dat kunnen we ook niet opzoeken.
Daar doen wij al jaren niet meer aan (zo blij mee, ik haat notuleren)quote:Op dinsdag 5 januari 2021 10:11 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Notities van het gesprek met evt opvolging per persoon.
Ik ook. Lijkt wel een test of je wel goed hebt opgelet.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 10:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Daar doen wij al jaren niet meer aan (zo blij mee, ik haat notuleren)
Ik vond het altijd zo lastig, ben je onderdeel van de meeting/discussie dan vergeet je de helft op te schrijven, want gewoon geen tijd voor. En gaat het over iets waar je geen moer vanaf weet dwalen je gedachten steeds afquote:Op dinsdag 5 januari 2021 10:53 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik ook. Lijkt wel een test of je wel goed hebt opgelet.
Maar veel bla bla, vooral nu een periode met jonge accountmanagers (toevallig 3 jonge bij verschillende bedrijven) waar ik zo'n hekel aan heb als ik ze spreek. Veel bla bla maar weinig snappen of met domme dingen aankomen en dan vooral heel hard roepen dat dat heel goed is. Ook niet dingen na willen vragen bij collega's omdat ze dat zelf vast wel weten. En dan met een antwoord komen wat totaal niet is wat je hebt gevraagd.
Heb wel banen geweigerd wanneer dat een vereiste wasquote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vond notuleren verreweg het meest slaafse onderdeel van mijn korte en matige secretaresse-carrière.
Ik heb een keer ergens gesolliciteerd en daar moest je dan opnames van de hoge heren terugluisteren en uittypenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vond notuleren verreweg het meest slaafse onderdeel van mijn korte en matige secretaresse-carrière.
Lijkt me wel. Bijvoorbeeld dat elk overleg een ander persoon de boel in maximaal 10 zinnen samenvat en dat ergens centraal opslaat. Maar goed, wat weet ik ook. Ik werk al 19 jaar niet meer op een kantoor dat niet van mezelf is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:02 schreef sigme het volgende:
Ik denk dat er idealiter iets zitten tussen 'slaafs opschrijven' en 'blaten en alles vergeten en niet weten wie er toen (wanneer eigenlijk?) bij was toen er iets (wat eigenlijk?) was afgesproken (afgesproken toch? of hadden we het er alleen over?)' zit. Idealiter.
Ik heb twee soorten overleg:quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:02 schreef sigme het volgende:
Ik denk dat er idealiter iets zitten tussen 'slaafs opschrijven' en 'blaten en alles vergeten en niet weten wie er toen (wanneer eigenlijk?) bij was toen er iets (wat eigenlijk?) was afgesproken (afgesproken toch? of hadden we het er alleen over?)' zit. Idealiter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:20 schreef Candaasje het volgende:
Ik durf niet precies te zeggen wat alle meetings inhouden, maar ik merk wel dat vriend vaak het gesprek leidt en ondertussen ook alles noteert. Hij houdt graag het overzicht en de controle., soms misschien iets te(Hij is ook iets van project owner ofzo, wat dat ook in scrum-taal moge betekenen. )
Geen idee hoe efficiënt dat alles precies is, maar gezien ze nog elk jaar miljarden draaien, zal het wel (voldoende) werken.
Mijn PO'er maakt nooit ook maar 1 aantekening en heeft ook nooit enig idee hoe wel ervoor staan en is altijd in paniek omdat hij niet weet hoe we ervoor staan en vraag elke meeting hoe we ervoor staan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijn PO'er maakt nooit ook maar 1 aantekening en heeft ook nooit enig idee hoe wel ervoor staan en is altijd in paniek omdat hij niet weet hoe we ervoor staan en vraag elke meeting hoe we ervoor staan.
Dat is ook wel matigquote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijn PO'er maakt nooit ook maar 1 aantekening en heeft ook nooit enig idee hoe wel ervoor staan en is altijd in paniek omdat hij niet weet hoe we ervoor staan en vraag elke meeting hoe we ervoor staan.
Wij hebben dan nu ook iemand die tegen betaling is ingehuurd. Ik denk niet dat 'ie helpt. Of uberhaupt iets doet. Maar betaald wordt 'ie wel, en hij heeft een dikke boerderij te bekostigen, dus hij is er vast mee geholpen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:24 schreef gcjoel het volgende:
[..]
mijn vriend helpt zulke mensen tegen betaling. Er zijn er veel van blijkt.
Omdat dat heel lastig is. Je weet er alles van, je hebt ook een mening. Maar goede verslaglegging vereist eigenlijk een neutrale mening en volledige concentratie.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:10 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb twee soorten overleg:
- Strategisch
- Operationeel / besluitvormend
Het eerste wordt zelden verslagen, omdat het gesprek kan beginnen met "we gaan linksaf en dan door het vierkante gat" en halverwege een discussie kan bevatten over ronde objecten die door dat gat moeten om uiteindelijk de ronde objecten passend te maken voor het vierkante gat en uit te komen bij een poging om midden door de paarse ui als eerst aan te pakken, en het vierkante gat even voor te leggen aan een medisch specialist.
Het tweede wordt direct verwerkt in de CMDB, daarin tikken we live de interpretatie, redenatie om tot een keuze te komen, de gemaakte keuze en de instructies aan de uitvoerende.
Soms zou ik het achteraf best fijn vinden van de strategische meetings ook een verslag te hebben, maar dat vereist een begrijpend verslaglegger, en die taak willen nie zo veel mensen op zich nemen..
Jup, en in een organisatie die er gebrand op is om de overheadkosten omlaag te brengen worden goede secretariële medewerkers "afgevloeid" omdat geld.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:27 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Omdat dat heel lastig is. Je weet er alles van, je hebt ook een mening. Maar goede verslaglegging vereist eigenlijk een neutrale mening en volledige concentratie.
Ik ben hier ook de laatste der mohikanenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
Jup, en in een organisatie die er gebrand op is om de overheadkosten omlaag te brengen worden goede secretariële medewerkers "afgevloeid" omdat geld.
Zulke mensen worden meestal wel flink betaald, dus die boerderij komt wel goedquote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Wij hebben dan nu ook iemand die tegen betaling is ingehuurd. Ik denk niet dat 'ie helpt. Of uberhaupt iets doet. Maar betaald wordt 'ie wel, en hij heeft een dikke boerderij te bekostigen, dus hij is er vast mee geholpen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Jaquote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:44 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Zulke mensen worden meestal wel flink betaald, dus die boerderij komt wel goed
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Extra speciaal voor @:minilot hier nog de foto's van ons stempelavontuur van vorige maand.So dan, visueel verslag van een project!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kennelijk nog sneller dan we dachtenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 07:56 schreef Barreltje het volgende:
Veel plezier Sarabi! Wanneer kunnen we weer bestellen ?
Extra speciaal voor @:minilot hier nog de foto's van ons stempelavontuur van vorige maand.Lijkt me dat daar heel veel grote enge spinnen wonen (en ander gespuis)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Niet over nadenken helptquote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Lijkt me dat daar heel veel grote enge spinnen wonen (en ander gespuis)
Die muggenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het trouwens prima dat die beesten in de schuur leven hoor. Zo lang ze niet in mijn huis zitten, gun ik ze hun leefomgeving. Ik ben alleen bang om er van te schrikkenNiet van de beesten maar wel van de schrik dus
Dat is echt wel een aanrader. Wij maken hem zelf ook wel eens. Ook lekker met rozemarijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:46 schreef Myraela het volgende:
Oeh, die pizza met geitenkaas en pompoen is misschien wel een goed idee om onze truffelhoning eens voor te gebruiken.
Extra speciaal voor @:minilot hier nog de foto's van ons stempelavontuur van vorige maand.StempelsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik ben niet eens vergeten wat het zijn
Meetings! Echt, ik heb zoveel uur voor nop in ruimtes gezeten waar niets belangrijks werd gezegd en als er wel iets belangrijks werd gezegd voor de verandering dan werd daar zelden iets mee gedaan
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Sommige functies bestaan volgens mij ook grotendeels uit het elkaar bezig houden met vergaderingen en besprekingenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
StempelsEn ik ben niet eens vergeten wat het zijn
Meetings! Echt, ik heb zoveel uur voor nop in ruimtes gezeten waar niets belangrijks werd gezegd en als er wel iets belangrijks werd gezegd voor de verandering dan werd daar zelden iets mee gedaan
Ik heb denk ik 2-3 jaar super leuke dingen gedaan met de Dieetclub van fokquote:Op maandag 4 januari 2021 22:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vroeger gingen we nog wel eens met de vriendengroep karten, paintballen in het bos of airsoften. Geen idee waarom we dat niet meer doen. Kinderen gok ik.
Huh, ze hebben zelf een forum gemaakt?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:27 schreef Isabeau het volgende:
Alhoewel ik een hele tijd geleden begreep dat het er nog wel was, maar dat ze dat in een apart forum regelen en daar zit ik niet.
Het was ook om te kunnen kletsen zonder bepaalde storende mensen. Die er niet meer zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:30 schreef Myraela het volgende:
Huh, ze hebben zelf een forum gemaakt?Is dat vanuit een soort angst dat er nieuwe mensen zouden aansluiten ofzo?
* DancingPhoebe spitst oren...quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het was ook om te kunnen kletsen zonder bepaalde storende mensen. Die er niet meer zijn.
Ja dan hoorde je de beste roddelsquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:32 schreef Myraela het volgende:
Ik mis de oude meetings van FOK! wel, dat voelde soms ook als een extra vriendengroep. Maarja, dat was in de periode dat ik ook nog veel in andere topics zat. Nu ken ik niemand en kan ik niet meer meeroddelen.
Mij ontgaat heel veel op FOK!quote:
Ja! Altijd lollig om gezichten aan namen te koppelen. En te roddelenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:48 schreef Myraela het volgende:
Ik vond het ook altijd tof als het grote FOK!brede meets waren. Dan kende ik vaak alsnog een groot gedeelte al, maar toch ook altijd weer wat nieuwe mensen om te leren kennen. En laten we eerlijk zijn, er zijn een hoop aparte FOK!kers.
Ik nietquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:57 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb een aantal hele leuke CUL meets gehad....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:57 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb een aantal hele leuke CUL meets gehad....
Ja, dat was een super leuke dagquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn leukste minimeet was toch wel met Isa en Steer, in de hihihigrotten. Dat moet denk ik wel bijna 15 jaar geleden zijn....
Wat een geweldige verzorgde maaltijden zegquote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als jullie nog willen lezen hoe het komt dat de weegschaal gisteren te hoog uitviel, kan je dat hier doen: CUL / Thuis-uit-eten. Welk restaurant heeft er voor jou gekookt?
Worden die nog steeds georganiseerd? Dat gaat dan volgens mij compleet lang me heen want nog nooit gezien zolang ik hier meeloop.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:48 schreef Myraela het volgende:
Ik vond het ook altijd tof als het grote FOK!brede meets waren. Dan kende ik vaak alsnog een groot gedeelte al, maar toch ook altijd weer wat nieuwe mensen om te leren kennen. En laten we eerlijk zijn, er zijn een hoop aparte FOK!kers.
Biogaze werkt prima. Dat erop, daarover een verbandquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:45 schreef Sarabi het volgende:
Iemand ervaring met brandblaren?zo eindigt een leuke dag toch minder fijn. Ze gaan iets bij het kruidvat halen want in de ehbo doos zit niets.
Thanx, benieuwd wat ze meenemenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:46 schreef Kaatje1 het volgende:
B
[..]
Biogaze werkt prima. Dat erop, daarover een verband
Stoom van de kookketels....ging erg snel.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:48 schreef derLudolf het volgende:
Wat heb je gedaanWel eens een kleine brandblaren gehad. Gekoeld en verder nooit iets aan gedaan.
Biogaze niet op de open blaar. Ik ga even kijken naar de aanwijzingenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Thanx, benieuwd wat ze meenemen
Huisarts is niet zo snel nodig toch? Zitten paar blaren op mijn vingers, eentje is wel kapot.
Volgens mij alleen als het voor de airfryer geschikt isquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Kan ik daar eigenlijk ook frituurspul in airfryen?
Dankjewel en @ISA ookquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Biogaze niet op de open blaar. Ik ga even kijken naar de aanwijzingen
Update, mag wel op open wond (een reisgenoot in Botswana deed dat niet, en zij was verpleegkundige vandaar dat ik dat dacht)
Hmm. Waarom?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Volgens mij alleen als het voor de airfryer geschikt is
Normale kan officieel niet. Maar ik vind de ovenversies niet altijd lekker. Dus doe het wel eens, iets minder knapperig, maar de smaak vind ik belangrijker. Maar ik doe er voornamelijk kip in, groenten/aardappels etc. Heb ook maar een kleintje. Op philips.nl staan leuke recepten en op fb komen ze ook langs.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Kan ik daar eigenlijk ook frituurspul in airfryen?
Volgens mij al jaren niet meer echt. Of misschien heb ik ook ergens een memo gemist. Laatste dat ik bij was was de meeting voor of nadat we met z'n alle naar de film waren geweest met FOK!.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:44 schreef derLudolf het volgende:
Worden die nog steeds georganiseerd? Dat gaat dan volgens mij compleet lang me heen want nog nooit gezien zolang ik hier meeloop.
Ik ben natuurlijk alleen, en het werkt als een hetelucht oven. Wat Lonaa zegt, aardappeltjes zijn lekker, maar ik doe er ook regelmatig een zak wokgroenten in, met kruiden en dat is echt heel erg lekker. Of gevulde paprika's. Er zijn mensen die er cakes in bakken, maar dat heb ik nog nooit gedaan. Wel harrige muffins.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:04 schreef Myraela het volgende:
Ik twijfel ook elke keer over een airfryer. Gewoon omdat mensen er zo enthousiast over lijken. Maar dan doe ik het toch elke keer niet, omdat ik eigenlijk niets kan bedenken waarvoor ik het echt nodig heb en ik een hekel heb aan al die keukenapparaten die zoveel ruimte innemen.
Lekkerder dan uit de oven? Want feitelijk zijn het kleine heteluchtovens met een leuk staaltje marketing.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, nou, maar aardappeltjes uit de airfryer zijn echt VET LEKKER.
Ja. Wel lekkerder dan uit mijn oven. Overall gelijkmatig crispy. En VEEL SNELLERquote:
Dat spul voor oven en airfryer is volgens mij vetter en daardoor bakt het krokant (soort van)quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:00 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hmm. Waarom?
Ik kan ook gewoon googlen natuurlijk.
Duidelijk.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:14 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dat spul voor oven en airfryer is volgens mij vetter en daardoor bakt het krokant (soort van)
Gewoon spul is dat niet en wordt dus minder krokant in de fryer.
Ik vind dat krokante overdreven krokant. Veel meer buitenkant dan binnenkantquote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:14 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dat spul voor oven en airfryer is volgens mij vetter en daardoor bakt het krokant (soort van)
Gewoon spul is dat niet en wordt dus minder krokant in de fryer.
In de oven gaat veel meerquote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:09 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja. Wel lekkerder dan uit mijn oven. Overall gelijkmatig crispy. En VEEL SNELLER
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In de oven gaat veel meer
Kilo krieltjes in een keer. Olie, rozemarijn, knoflook, spekjes, ui, zout
Dan eet ik 5 dagen krieltjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
[..]
Maar je eet toch geen kilo aardappelen met z'n tweeën?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Geen idee of ze vegan zijn, maar ik heb hier nog kroketten liggen (voor de airfryer en die heb ik ook)quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:18 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb nu zin in 'kip'fingers, of kroketten. Bedankt hè
Ja, uit dat nieuwe boek. hele knol lang in de oven en zoetzuur van knolquote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Duidelijk.
Hey, nu je hier toch bent, jij had knolselderij dingen van Ottolenghi gemaakt, of niet? Welke?
Wel met z'n vieren. Past er wel een pond in een airfryer?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:19 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maar je eet toch geen kilo aardappelen met z'n tweeën?
[..]
Ja, nu hoef je dus geen andere oven want kip en alle groente in de oven en krieltjes in de airfryerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkheidsbaas van alles.
Die dan Rien niet. Zonder boter geen kroket.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Geen idee of ze vegan zijn, maar ik heb hier nog kroketten liggen (voor de airfryer en die heb ik ook)
Ik heb hier denk ik ook nog wel wat in de vriezerquote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Geen idee of ze vegan zijn, maar ik heb hier nog kroketten liggen (voor de airfryer en die heb ik ook)
Dat doe ik dus. Sneller opgewarmd, sneller klaar dus sneller etenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:21 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, nu hoef je dus geen andere oven want kip en alle groente in de oven en krieltjes in de airfryer
Ah ik ging van Myraela's situatie uit.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wel met z'n vieren. Past er wel een pond in een airfryer?
Ik heb een kleine, er was toen ook een grote en nu blijkbaar nog 2 grotere. Voor mij is het voornamelijk erg makkelijk dat ik niet de oven aan hoef te doen voor een stuk kipfilet, of een hamburger. En ik maak het niet vaak (te weinig) maar ik heb ik de AF een prachtige lamsrack gemaakt, de best gelukte ooitquote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:24 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah ik ging van Myraela's situatie uit.
En geen idee, ik heb geen airfryer. Maar ze zijn er wel in verschillende maten geloof ik. Mijn schoonouders hebben er één, was wel makkelijk met kerst.
Huh, dat zijn toch sowieso al niet echt dingen voor in de oven?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Voor mij is het voornamelijk erg makkelijk dat ik niet de oven aan hoef te doen voor een stuk kipfilet, of een hamburger.
Heb je nog een gasoven?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:29 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb een kleine, er was toen ook een grote en nu blijkbaar nog 2 grotere. Voor mij is het voornamelijk erg makkelijk dat ik niet de oven aan hoef te doen voor een stuk kipfilet, of een hamburger. En ik maak het niet vaak (te weinig) maar ik heb ik de AF een prachtige lamsrack gemaakt, de best gelukte ooit
Ik houd van mijn airfryerquote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:29 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb een kleine, er was toen ook een grote en nu blijkbaar nog 2 grotere. Voor mij is het voornamelijk erg makkelijk dat ik niet de oven aan hoef te doen voor een stuk kipfilet, of een hamburger. En ik maak het niet vaak (te weinig) maar ik heb ik de AF een prachtige lamsrack gemaakt, de best gelukte ooit
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:03 schreef borisz het volgende:
CUL meets of vroeger VBL, maar dan wel drie VBL-usergeneraties terug. Bij Mick O'Connells
was er een traditionele meet rond de Cupfinal.
Hier wel hoor, indien stamppot. Nou ja, pre-schillen en plekjes eruit snijden een kiloquote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:19 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maar je eet toch geen kilo aardappelen met z'n tweeën?
Tja, als het je enige maaltijd van die dag is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:19 schreef minilot het volgende:
[..]
Hier wel hoor, indien stamppot. Nou ja, pre-schillen en plekjes eruit snijden een kilo
Ik vind een actielijst wel reuze plezierig. Ik heb 1 overleg van 45 minuten per maand (! Waar praten andere mensen de hele dag over met hun collega's?!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 10:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Daar doen wij al jaren niet meer aan (zo blij mee, ik haat notuleren)
Handig om te weten wel, dat je je aanrecht ermee zou kunnen smelten. Beter om vooraf achter te komen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:21 schreef AnneX het volgende:
Toevallig kreeg ik deze. https://www.24kitchen.nl/(...)t-aanrecht-te-zetten
Mn.X heeft het er ook maar over. Geen plek op aanrecht.
Lonaa heeft een bjkeuken.
Ik heb 'm naast het aanrecht op een krukje staan. Pak 'm op en zet 'm op het aanrecht. In de grote keukenkast zou ook nog kunnen maar dan moet ik daar geweldig opruimen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:21 schreef AnneX het volgende:
Toevallig kreeg ik deze. https://www.24kitchen.nl/(...)t-aanrecht-te-zetten
Mn.X heeft het er ook maar over. Geen plek op aanrecht.
Lonaa heeft een bjkeuken.
Daarvoor eigenlijk ook alquote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:19 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Tja, als het je enige maaltijd van die dag is.
Extra speciaal voor @:minilot hier nog de foto's van ons stempelavontuur van vorige maand.Och, zie dat nou! Wat een lekkere plek om naar te kijken, dankjewel!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
Maar wel leukquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben nog nooit op een fok meet geweestwel heeeeeeeeeeeel veeeeeel gemiet met een fokker, maar dat telde niet perse. En met Tally
. Was zijn schuld.
Ik heb vorige week een nieuwe gekocht. Ook meteen xxl (en al bijna geslooptquote:
Ja. Mijn tante heeft een tefal en die vond ik niet fijn werken.quote:
hmmmmquote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:44 schreef Lonaa het volgende:
Ik vond gaar buikspek in de vriezer. Dat krijgt nu wat soja-gember-honing mee in de pan terwijl ik het bak. Op Turks broodje met kimchi mayonaise en ingemaakte komkommer en wortel.
Erbij gebakken aardappels en sla-komkommer-tomaat met vietnamese dressing.
#FUSION
Echt, ik heb me de afgelopen tijd zo zitten ergeren aan die lui. Ook als je kijkt naar de info bijeenkomst van rivm aan tweede kamerleden. Ieder stelt dezelfde vragen, dus het rivm geeft hetzelfde antwoord. Grote ergernisquote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:49 schreef PdeHoog het volgende:
Ik zit nu even het Tweede Kamer-debat te kijken. Politici stellen dezelfde domme vragen als de journalisten bij de persconferentiesMaar goed....ik zet het maar weer af.
Stel je voor. Je stelt een vraag, krijgt daar antwoord op dat anders is dan je verwacht en je moet daar direct iets mee.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Echt, ik heb me de afgelopen tijd zo zitten ergeren aan die lui. Ook als je kijkt naar de info bijeenkomst van rivm aan tweede kamerleden. Ieder stelt dezelfde vragen, dus het rivm geeft hetzelfde antwoord. Grote ergernis
Ja, flink pijnlijk en kon volgens de HA nog wel lang zo blijven.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:23 schreef minilot het volgende:
Oef, dat klinkt pijnlijk @:Sarabi - beterschap ermee!![]()
Hoe ging het brouwen verder?#omgekeerdteruglezen
Leuke foto!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja, flink pijnlijk en kon volgens de HA nog wel lang zo blijven.
Brouwen was erg leuk. Gaaf om met zulke grote installaties te werken.
[ afbeelding ]
Thanks! En ja over een tijdje kan ik er vast om lachen. Nu voelt het vooral heel dom en lullig.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Leuke foto!
Jammer van de blaren. Hoewel, achteraf is dat natuurlijk wel een stoer verhaal misschien.
Beterschap met de blaren!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Thanks! En ja over een tijdje kan ik er vast om lachen. Nu voelt het vooral heel dom en lullig.
Het bier heeft in beide ketels gezeten. De linker was trouwens de boosdoener, dat is de kookketel. Rechts is de ketel voor het filteren.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Beterschap met de blaren!
Stoere grote ketels wel. Komt jullie bier in alle ketels op de foto’s?
Nog even en die zijn ook Chinees:quote:
quote:Drie Chinese partijen lopen voorop in de race om de Philips-tak te kopen die huishoudelijke apparaten maakt. Zij zijn bereid meer dan ¤3 mrd te betalen, zeggen diverse bronnen tegen het FD.
Philips zette begin vorig jaar het bedrijfsonderdeel te koop dat Senseo-koffiezetapparaten, stofzuigers, strijkijzers en de Airfryer produceert.
https://fd.nl/ondernemen/(...)airfryer-van-philips
Auwww, dat is heel pijnlijkquote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:16 schreef minilot het volgende:
Fijn. Günther viel vanmiddag tijdens het stoeien met z'n volle zestien kilo op m'n wijsvinger, die daarbij een kant opklapte die -ie niet op hoort te klappen.Ik dacht eerst dat het wel meeviel maar inmiddels is mijn vinger aan het opzwellen geslagen en merk ik hoe onverwacht vaak ik als rechtshandige toch mijn linkerwijsvinger nodig blijk te hebben. Au.
Oeh! Shineyquote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:45 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het bier heeft in beide ketels gezeten. De linker was trouwens de boosdoener, dat is de kookketel. Rechts is de ketel voor het filteren.
Nu zit het bier in een vergistingsketel. Wij gebruiken de meest linkse van de kleintjes. In de grotere kunnen 1000liter.
[ afbeelding ]
Auw! Kun je hem nog wel bewegen? Pas op met peesletsel. Als je daarmee door blijft lopen kun je een permanent zielige vinger overhouden.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:16 schreef minilot het volgende:
Fijn. Günther viel vanmiddag tijdens het stoeien met z'n volle zestien kilo op m'n wijsvinger, die daarbij een kant opklapte die -ie niet op hoort te klappen.Ik dacht eerst dat het wel meeviel maar inmiddels is mijn vinger aan het opzwellen geslagen en merk ik hoe onverwacht vaak ik als rechtshandige toch mijn linkerwijsvinger nodig blijk te hebben. Au.
Ai beterschapquote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:16 schreef minilot het volgende:
Als je het nu veel beweegt, trek je de wond alleen maar open.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:58 schreef Sarabi het volgende:
Nog een vraag voor mensen met ervaring met brandwonden. Als het geheeld is moest ik het insmeren met vaseline/goed bewegen om het soepel te houden.
Nu is het nog te vroeg om het veel te bewegen toch? Merk dat ik bang ben dat ik zo'n trekkende huid krijg en daarom nu ook afentoe beweeg, maar dat doet nu nog wel erg veel pijn
Wat deze ervaringsdeskundige zegt. Nu eerst laten genezen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Als je het nu veel beweegt, trek je de wond alleen maar open.
Zodra het droog is (korstje, dunne nieuwe huid, zoiets) kun je er dik vaseline op doen en idd blijven bewegen.
* Tele6 heeft helaas te vaak d'r vingers gebrand
He wat fijnquote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:06 schreef Tele6 het volgende:
Oh en trouwens. Ik ben negatief![]()
![]()
![]()
Neiging om naar de supermarkt te rennen en chocolade-ijs te kopen nu. En alle andere dingen.
Yay!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:06 schreef Tele6 het volgende:
![]()
![]()
Neiging om naar de supermarkt te rennen en chocolade-ijs te kopen nu. En alle andere dingen.
Dankjewelquote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Als je het nu veel beweegt, trek je de wond alleen maar open.
Zodra het droog is (korstje, dunne nieuwe huid, zoiets) kun je er dik vaseline op doen en idd blijven bewegen.
* Tele6 heeft helaas te vaak d'r vingers gebrand
Ik doe trouwens hetzelfde bij kleine sneetjes en zo. Zodra er een korstje op komt, vaseline erop. Het blijft wat soepeler en de vaseline is ook een beetje een pleister, waardoor er bijvoorbeeld minder snel iets in de wond komt en prikt.
Je kunt als het nog niet droog is wel al de wondranden in de vaseline zetten als je dat prettig vindt.
* Tele6 gaat anders krabben aan de randjes rondom de wondjes![]()
Sowieso werkt vaseline erg goed als je ergens schilfertjes of vervellende randjes of zo hebt
Herkenbaar maal 9 (dagen)quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:06 schreef Tele6 het volgende:
![]()
![]()
Ze hebben er 2 doorgepriktquote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wat deze ervaringsdeskundige zegt. Nu eerst laten genezen.
En als je heel grote blaren hebt: laten beoordelen bij de HA, soms is doorprikken juist beter dan intact laten en zij kunnen dat mooi steriel doen.
Met doorprikken maak je steriel en gecontroleerd een wondje. Haalt de spanning van de huid af.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:13 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ze hebben er 2 doorgeprikt
Vond ik een beetje raar, maar zij zullen het het beste weten
En goed nieuws Tele![]()
Ja en als een blaar zelf per ongeluk opengaat, scheurt er soms een hele lap vel mee.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Met doorprikken maak je steriel en gecontroleerd een wondje. Haalt de spanning van de huid af.
En voorkomt dat jij hem openstoot en het dan juist een broedplaats van bacteriën wordt.
Toevallig zelfpas nog een blaar doorgeprikt. Halve teen was blaar en na een dag voorzichtig zijn was ik er KLAAR mee. En dat voelde zo fijn daarna en ik heb het idee dat het nu ook sneller geneest, omdat er niet eerst allemaal vocht geresorbeerd moet worden maar er meteen een dakje op zit waaronder nieuw velletje kan groeien.
Nu niet aan dat dakje zitten nu niet aan dat dakje zitten nu niet aan dat dakje zittenBlij dat mijn tenen niet echt binnen handbereik zijn
Grappig dat juist jij dat vraagt vanavondquote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja en als een blaar zelf per ongeluk opengaat, scheurt er soms een hele lap vel mee.
Uit zicht helpt bij mij ook vaakom je teen zit in dit jaargetijde toch meestal minstens een sok.
Wat had je gedaan met je teen?
Ik krijg van het hardlopen telkens blaren bovenop mijn tenen, echt idioot. Lijkt bij mijn loopstijl te horen, ofwel de bovenkant van de schoen gaat stuk ofwel mijn tenen gaan stuk.
Klinkt wel alsof de wandeling het waard wasquote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Grappig dat juist jij dat vraagt vanavond
Ik mocht uit isolatie () en vierde dat met een wandeling van zes kilometer. In redelijk pittig tempo (want conditietest) met iets te nieuwe schoenen. Zijkant kleine teen bleek na afloop blaar te zijn. Best indrukwekkend, eigenlijk
Maar.. was het lekker?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik stond net ca 40 min in de keuken voor een 15-min meal van Jamie Oliver. Faal.
Het was super lekkerquote:
Ja, die was het. En dat was hetquote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:22 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Klinkt wel alsof de wandeling het waard was
Was dat waar je een foto van had laten zien? Dat was mooi.
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, die was het. En dat was het![]()
Paar kilometer van mijn huis, maar dit rondje heb ik een paar maanden geleden pas ontdekt. Uitzichten, bos, knuppelbruggetjes, burlende herten (in het seizoen) ALLES
Als je voorheen niet met stoom onderdruk gewerkt hebt weet je ook niet hoe gevaarlijk dit is. En hoe snel het gaat.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Thanks! En ja over een tijdje kan ik er vast om lachen. Nu voelt het vooral heel dom en lullig.
Ik maak er altijd een spelletje van om het in 15 min te doen, maar dat lukt me echt serieus nooitquote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:25 schreef Tele6 het volgende:
Die 15 minuten, haalt iemand dat ooit?
Was het de eerste keer dat je het kookte? Ik merk bij mezelf dat ik sneller word als ik een recept al ken.
Oh dat heb ik ook wel eens gehad, zo'n 6e teenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Grappig dat juist jij dat vraagt vanavond
Ik mocht uit isolatie () en vierde dat met een wandeling van zes kilometer. In redelijk pittig tempo (want conditietest) met iets te nieuwe schoenen. Zijkant kleine teen bleek na afloop blaar te zijn. Best indrukwekkend, eigenlijk
Van de zon? Dat heb ik ook wel eens gehad op mijn schouders. De huid daar ziet er nog steeds een beetje anders uitquote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:31 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh dat heb ik ook wel eens gehad, zo'n 6e teen![]()
En autsj Sarabi, pijnlijkWel gaaf project!
Tot nu toe nooit mijn handen verbrand (*klopt snel af*). Wel ooit brandblaren op mijn schouders/rug. Precies ook onder de schouderbandjes van BH. Dat was naaaaaaaasty. (het zag er ook niet uit, enorme vellen hingen er letterlijk bij).
Aww, RIP keukenmachine. Is de kom nog los verkrijgbaar of is het dat niet waard?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik maak er altijd een spelletje van om het in 15 min te doen, maar dat lukt me echt serieus nooit![]()
Daarbij moest je een keukenmachine hebben voor dit recept en die was sinds afgelopen nacht not available (gevallen, kom kapot gebroken).
Wat heb je daaraan?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:33 schreef fietsie het volgende:
Ik leerde zojuist van Mary Berry weer iets nieuws; je jus bruinen.
Met:
[ afbeelding ]
Yup, kan 'm inderdaad gewoon nog bewegen, al is dat wel pijnlijk.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Auw! Kun je hem nog wel bewegen? Pas op met peesletsel. Als je daarmee door blijft lopen kun je een permanent zielige vinger overhouden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:38 schreef Candaasje het volgende:
We aten hier nasi. Of iets dat er op leek in elk geval. Met satésaus en kroepoek (Jakarta, is van cassave gemaakt) en gebakken uitjes eroverheen.
Verder was ik in discussie nummerzoveel beland over dat vaccin. Ik laat me toch elke keer weer verleiden
Oh encassavekroepoek
![]()
Jawohl.quote:
Jup! Debielste fout evaaaaaaaaah! (Ik was ook 16 ofzoquote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:33 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Van de zon? Dat heb ik ook wel eens gehad op mijn schouders. De huid daar ziet er nog steeds een beetje anders uit![]()
Puberstommiteiten. Doe ik echt nooit meer, manmanman wat deed dat zeer.
Daar heb je gelijk inquote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Met doorprikken maak je steriel en gecontroleerd een wondje. Haalt de spanning van de huid af.
En voorkomt dat jij hem openstoot en het dan juist een broedplaats van bacteriën wordt.
Maar echt inderdaad....zo snel, kan het nog steeds niet begrijpen. Maar goed de volgende keer doe ik het niet meerquote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:26 schreef z80 het volgende:
[..]
Als je voorheen niet met stoom onderdruk gewerkt hebt weet je ook niet hoe gevaarlijk dit is. En hoe snel het gaat.
Mijn 30 kg barbell ging gisteren iets makkelijker boven/over mijn hoofd als verwacht en daar waren keukenkastjes dus ik hield m tegen met alles wat ik in mijn vingers en schouders had, maar mijn rechterwijsvinger is daar niet heel goed uitgekomen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:16 schreef minilot het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |