abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197213364
  maandag 4 januari 2021 @ 20:24:44 #2
63722 z80
I fink you freaky
pi_197213485
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_197213618
Liefde voor wasverzachter. O+
pi_197213760
Ik zag dat ze tegenwoordig ook Zwitsal deodorant hebben, naast de Zwitsal wasverzachter die al langer bestond.

Iemand die me uit kan leggen wat er lekker aan is?

Ik associeer Zwitsal met babypoep. :@
pi_197213837
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:34 schreef Tele6 het volgende:
Same, die liefde snap ik ook echt niet.
  maandag 4 januari 2021 @ 20:43:23 #6
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197214104
Ik vind zwitsal wel heel lekker ruiken maar ik vind het een beetje gek als je er als volwassene naar wil ruiken
pi_197214223
Ik vind Zwitsal bij een baby ook wel lekker ruiken. Maar ik denk wel meteen aan een verschoonde baby.
pi_197214414
Ik snap de Zwitsal ook niet. Misschien is er een doelgroep van volwassenen in regressie?

Wat ken ik mijn katten toch goed O+
Trippeltrippel van pootjes vanuit de gang naar de woonkamer... net iets te snel...
Een halve miauw... net iets te gretig...

Dus ik verwachtte het al: muis als kado *O* :X
Gelukkig al dood, zeker toen hij hem uit zijn bek liet vallen.

Stoffer en blik zorgden voor een snelle uitvaart. En verwarde kater.

Sorry kat
:*

En muis ook wel, maar die kende ik minder goed :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 4 januari 2021 @ 20:52:26 #9
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197214440
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:47 schreef Myraela het volgende:
Ik vind Zwitsal bij een baby ook wel lekker ruiken. Maar ik denk wel meteen aan een verschoonde baby.
Ik vind het in de haren altijd lekker ruiken. Dus denk meer aan een baby die uit bad komt _O-
pi_197214640
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:34 schreef Tele6 het volgende:
Ik zag dat ze tegenwoordig ook Zwitsal deodorant hebben, naast de Zwitsal wasverzachter die al langer bestond.

Iemand die me uit kan leggen wat er lekker aan is?

Ja, dat is het! Ik wist nooit zo goed wat mm het precies was dat ik er naar aan vond :D
pi_197214760
@sigme ik had (heb nog wel ergens) een Robijntjeknuffel :D
pi_197214794
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:00 schreef Candaasje het volgende:
@:sigme ik had (heb nog wel ergens) een Robijntjeknuffel :D
Haha, nog mooier, ik heb een nep-Robijntjeknuffel. Nét de verkeerde tint beige. :')
pi_197214986
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik snap de Zwitsal ook niet. Misschien is er een doelgroep van volwassenen in regressie?

Wat ken ik mijn katten toch goed O+
Trippeltrippel van pootjes vanuit de gang naar de woonkamer... net iets te snel...
Een halve miauw... net iets te gretig...

Dus ik verwachtte het al: muis als kado *O* :X
Gelukkig al dood, zeker toen hij hem uit zijn bek liet vallen.

Stoffer en blik zorgden voor een snelle uitvaart. En verwarde kater.

Sorry kat
:*

En muis ook wel, maar die kende ik minder goed :@
Eh, dus muis in huis?
We have far more in common than that which devides us..
pi_197215155
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Eh, dus muis in huis?
:N

Dode muis die daar lag te liggen en met stoffer en blik een enkeltje kliko heeft gekregen.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197215164
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Haha, nog mooier, ik heb een nep-Robijntjeknuffel. Nét de verkeerde tint beige. :')
Babypoepbeige? :+
pi_197215295
quote:
10s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

:N

Dode muis die daar lag te liggen en met stoffer en blik een enkeltje kliko heeft gekregen.
Poes heeft m van buiten meegenomen dan?
pi_197215387
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:15 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Poes heeft m van buiten meegenomen dan?
O, zo bedoelde je het :D

Ja. Poezen kunnen altijd de tuin in. En kater was, achteraf gezien, al erg lang weg voor een natte winterse avond. De arme ziel heeft waarschijnlijk tijden op de loer gelegen.... waarna ik zijn buit afpakte en weggooide.
Poes niet. Die ex-straatmadelief ligt het liefst te grillen op schoot, verwarming of deken.
pi_197215509
Ik heb me aangemeld op dat NMLK (Nieuwe mensen leren kennen) platform. Misschien niet het ideale moment nu in de lockdown, maar was toch benieuwd. Ontdek ik daar dat er zoiets bestaat als ijskarten. Dat klinkt echt awesome. Dat ga ik eens doen zodra het kan.
pi_197215854
@sigme ik had (heb nog wel ergens) een Robijntjeknuffel :D
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]

:D

Speciaal voor jou en @sigme : photobomb by handpuppet Robijntje.

pi_197215941
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:22 schreef Myraela het volgende:
Ik heb me aangemeld op dat NMLK (Nieuwe mensen leren kennen) platform. Misschien niet het ideale moment nu in de lockdown, maar was toch benieuwd. Ontdek ik daar dat er zoiets bestaat als ijskarten. Dat klinkt echt awesome. Dat ga ik eens doen zodra het kan.
Leuk!
Ik zit er ook al een poosje bij. Maar sinds de lockdown niks meer mee gedaan. Het online gebeuren met vreemden trekt me niet zo (ik zocht juist ook de nieuwe ervaringen zoals lama’s knuffelen en sushi maken of wandelen in nieuwe gebieden) en live heb ik nu ook weinig behoefte aan nieuwe mensen leren kennen. Ook al zou het binnen de regels passen.

Ik herinner me mijn laatste geplande activiteit nog: een nachtwandeling begin maart 2020. Dag vooraf zei de organisator (kwam uit Brabant) af omdat ze verkouden was en het toen voor die provincie al aangeraden werd thuis te blijven.
Prompt liep de hele groep leeg. En ben ik ook maar niet gegaan.
pi_197216021
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:37 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Leuk!
Ik zit er ook al een poosje bij. Maar sinds de lockdown niks meer mee gedaan. Het online gebeuren met vreemden trekt me niet zo (ik zocht juist ook de nieuwe ervaringen zoals lama’s knuffelen en sushi maken of wandelen in nieuwe gebieden) en live heb ik nu ook weinig behoefte aan nieuwe mensen leren kennen. Ook al zou het binnen de regels passen.

Ik herinner me mijn laatste geplande activiteit nog: een nachtwandeling begin maart 2020. Dag vooraf zei de organisator (kwam uit Brabant) af omdat ze verkouden was en het toen voor die provincie al aangeraden werd thuis te blijven.
LAMA'S O+

Wel verstandig van de organisator ^O^
pi_197216129
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
Leuk!

Ik zat laatst met een vriendin en die was enorm aan het klagen dat haar leven zo eentonig is, altijd dezelfde dingen met dezelfde mensen. En toen bedacht ik me dat ik eigenlijk ook wel wat meer afwisseling leuk zou vinden. Maar dit is daar eigenlijk helemaal niet het moment voor. Zie ook mensen die dan (binnen de regels) bij iemand thuis iets gaan eten ofzo, maar dat gaat mij te ver.

Al zou ik een online escape room oid ook nog wel gezellig vinden. Maar niet gezellig genoeg om daarvoor een abonnement te nemen.
pi_197216154
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:43 schreef gcjoel het volgende:
Ik vind zwitsal wel heel lekker ruiken maar ik vind het een beetje gek als je er als volwassene naar wil ruiken
Ja dit wel.

In het kader van een van mijn bezuinigingsrondes moest de wasverzachter er een paar jaar geleden aan geloven. Sindsdien gebruik ik azijn. Ik heb de wasverzachter niet gemist.

Vorige week heeft mijn vriendin de halve fles wasverzachter gekregen die ik nog had. Samen met een fles of 8 voor mij nutteloos schoonmaakmiddel.
Spoilers!
pi_197216188
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja dit wel.

In het kader van een van mijn bezuinigingsrondes moest de wasverzachter er een paar jaar geleden aan geloven. Sindsdien gebruik ik azijn. Ik heb de wasverzachter niet gemist.

Vorige week heeft mijn vriendin de halve fles wasverzachter gekregen die ik nog had. Samen met een fles of 8 voor mij nutteloos schoonmaakmiddel.
_O_

Welke schoonmaakmiddelen ben je gestopt te gebruiken? Ik heb het gevoel dat ik er belachelijk veel heb, hoewel dat wel meevalt als ik B z'n collectie zie :') die heeft een half scheikundelab.
  maandag 4 januari 2021 @ 21:49:26 #25
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197216245
Ik heb sinds kort een natuurlijk wasverzachter met licht geurtje. Ik vind donkere was soms zo meuren als het nat is. Dus daar doe ik dit bij. _O-
pi_197216386
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:44 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik zat laatst met een vriendin en die was enorm aan het klagen dat haar leven zo eentonig is, altijd dezelfde dingen met dezelfde mensen. En toen bedacht ik me dat ik eigenlijk ook wel wat meer afwisseling leuk zou vinden. Maar dit is daar eigenlijk helemaal niet het moment voor. Zie ook mensen die dan (binnen de regels) bij iemand thuis iets gaan eten ofzo, maar dat gaat mij te ver.

Al zou ik een online escape room oid ook nog wel gezellig vinden. Maar niet gezellig genoeg om daarvoor een abonnement te nemen.
Heb je je nu wel of niet aangemeld :?
Indien ja: houd me op de hoogte van dat ijskarten :D

Als het allemaal weer een beetje kan. Ik zit er net zo in als jij: nu geen behoefte om bij vreemden aan tafel aan te schuiven of samen een bordspel te doen.

Ik heb er wel wat kennissen opgedaan die ik regelmatig tegenkwam bij activiteiten. En we hadden zowat een vast pubquiz groepje. Maar nu alles stil ligt ook geen contact meer mee. Ook niet opgezocht.

Als alles weer normaal is ga ik misschien wel een keer mee durven doen aan een NMLK weekend. Huren ze een bungalowpark af, alles inbegrepen en een heel weekend mensen leren kennen _O_ Je hebt met zes man een huisje, dus je kunt je ook terugtrekken als het allemaal even niet hoeft.
pi_197216459
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
Heb je je nu wel of niet aangemeld :?
Indien ja: houd me op de hoogte van dat ijskarten :D
Aangemeld als 'bijna lid' ofzo, dus gratis. Dan kun je wel kijken, maar nog nergens aan meedoen. Dat ijskarten ga ik gewoon voorstellen om eens met m'n eigen vrienden te doen, dat hoeft van mij niet zo nodig met vreemde. :D
pi_197216547
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:47 schreef Tele6 het volgende:

[..]

_O_

Welke schoonmaakmiddelen ben je gestopt te gebruiken? Ik heb het gevoel dat ik er belachelijk veel heb, hoewel dat wel meevalt als ik B z'n collectie zie :') die heeft een half scheikundelab.
Vriendin kreeg naast de wasverzachter WC Eend, 2 antistanksprays, diverse flessen badkamerreiniger en iets dat ik ben vergetenGlassex.
We hebben een septictank en kunnen dus niets met chloor gebruiken. En ik wil ook milieuvriendelijker producten gebruiken.

Ik doe nu alles met groene allesreiniger*, azijn, een middel* voor onder de rand van de toiletpot en een ontvetter*. Incidenteel zo'n bruisblokje in de toiletpot.
Ik denk dat ik ooit wel mijn eigen allesreiniger en ontvetter ga maken. Maar eerst de voorraad maar op maken.

*Milieuvriendelijk dus septictankvriendelijk

[ Bericht 1% gewijzigd door Lucky_Strike op 04-01-2021 22:07:54 ]
Spoilers!
pi_197216677
Oh er is ook Dasty in huis voor de extra vieze klusjes. Dan gebruiken we het zo dat het niet door het riool gaat. Gewoon op een lap en dan de lap weggooien.

Ik heb laatst oude kleding tot oude lappen geknipt. Ik vind dat echt wel super frugal van mezelf. Ik lachte mijn moeder er vroeger een beetje om uit. Maar nu ik zie hoe vaak hier een prima bruikbaar sopdoekje wordt gebruikt voor iets waardoor het zo smerig wordt dat het direct weg moet, snap ik niet dat ik het niet jaren eerder heb gedaan.
Spoilers!
pi_197216782
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh er is ook Dasty in huis voor de extra vieze klusjes. Dan gebruiken we het zo dat het niet door het riool gaat. Gewoon op een lap en dan de lap weggooien.

Ik heb laatst oude kleding tot oude lappen geknipt. Ik vind dat echt wel super frugal van mezelf. Ik lachte mijn moeder er vroeger een beetje om uit. Maar nu ik zie hoe vaak hier een prima bruikbaar sopdoekje wordt gebruikt voor iets waardoor het zo smerig wordt dat het direct weg moet, snap ik niet dat ik het niet jaren eerder heb gedaan.
Wij poetsten vroeger bijna alles met ouwe boxershorts van m'n vader :')

Als je gaat verven of met iets heel vettigs bezig bent, is het inderdaad zonde van het doekje :Y
pi_197216927
quote:

Goed bezig!
Oude lappen gebruiken is dan weer iets wat ik van huis uit heb meegekregen. Nog steeds een doos vol oude pyjama’s en dergelijke als schoenpoets- en autowaslap.
pi_197216992
Ik kon die oude lappen bijna direct na het knippen gebruiken. Samen met de Glassex die al klaar stond voor vriendin. Ik had ze nodig voor het meest nutteloze klusje ever. We wilden eindelijk de oude ruiten die al 20 jaar in de schuur stonden eens weggooien. Ze konden met het grofvuil mee, maar alleen als we de ruiten afplakten. En die ruiten waren zo vies dat tape er niet op plakte.
Spoilers!
pi_197217186
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:57 schreef Myraela het volgende:

[..]

Aangemeld als 'bijna lid' ofzo, dus gratis. Dan kun je wel kijken, maar nog nergens aan meedoen. Dat ijskarten ga ik gewoon voorstellen om eens met m'n eigen vrienden te doen, dat hoeft van mij niet zo nodig met vreemde. :D
IJskarten klinkt echt gaaf.
Spoilers!
  maandag 4 januari 2021 @ 22:37:20 #34
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197217210
Ik zie dan iets voor me als Max op die ski-piste in een F1 bak met sneeuwkettingen....

Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 22:38:00 #35
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197217231
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

IJskarten klinkt echt gaaf.
Karten is sowieso gaaf.
Maar dan moet het vermogen van de kart eigenlijk wel op het gewicht van de bestuurder zijn aangepast, als je het recreatief doet. Een beetje afhankelijk van met wie ik kart, win ik meestal wel in de technische stukjes, maar als er dan een helling of lang recht stuk is, verlies ik weer :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 22:39:15 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197217255
quote:

Dasty _O_
Echt onbegrijpelijk dat de Wibra dicht moet met de lockdown.
pi_197217269
Vroeger gingen we nog wel eens met de vriendengroep karten, paintballen in het bos of airsoften. Geen idee waarom we dat niet meer doen. Kinderen gok ik.
Spoilers!
pi_197217347
Ik heb nog nooit gekart, vraag me af of ik er überhaupt een beetje gevoel voor heb :')
pi_197217368
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:43 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb nog nooit gekart, vraag me af of ik er überhaupt een beetje gevoel voor heb :')
Ik weet wel zeker dat ik dat niet heb
pi_197217390
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:44 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik weet wel zeker dat ik dat niet heb
Gaan wij samen in de botsautootjes! ^O^
pi_197217401
Ik was met A en B naar 24 uur in de ER aan het kijken en daar was een meisje dat haar rug gebroken had door met een kart door een wand heen te proberen te rijden :X ik denk dat ik pas zo'n ding zou willen rijden als ik ook in staat ben om in een auto te rijden... de enige vierwielers die ik nu beheers zijn skelters en skateboards *G*
pi_197217416
Ik hoor een ijskarten meeting aankomen.
pi_197217418
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:46 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Gaan wij samen in de botsautootjes! ^O^
Ik ben altijd de jassenentassenoppasser :D
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 22:50:33 #44
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197217455
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:46 schreef Tele6 het volgende:
Ik was met A en B naar 24 uur in de ER aan het kijken en daar was een meisje dat haar rug gebroken had door met een kart door een wand heen te proberen te rijden :X ik denk dat ik pas zo'n ding zou willen rijden als ik ook in staat ben om in een auto te rijden... de enige vierwielers die ik nu beheers zijn skelters en skateboards *G*
Met skelters vlieg je makkelijker mee over de kop dan karts. Om nog maar te zwijgen van een voet de van de trapper glijdt :X

Met van die viertakt hoerkarts kan weinig gebeuren.
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 22:52:49 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197217484
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:47 schreef Myraela het volgende:
Waar is dat dan? In Assen was altijd een motorrace op het ijs aan het eind van het seizoen, als het ijs toch kapot mocht, maar lijkt me toch niet dat ze een ijsbaan gaan bouwen om te karten.

Zal wel nog duurder zijn als gewoon karten
pi_197217495
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:47 schreef Myraela het volgende:
Eftelingmeet, ijskarten... We krijgen het nog druk! 8-)
pi_197217514
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:43 schreef Candaasje het volgende:
Ik totaal niet. Maar dat maakt het niet minder leuk.
Spoilers!
pi_197217592
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waar is dat dan? In Assen was altijd een motorrace op het ijs aan het eind van het seizoen, als het ijs toch kapot mocht, maar lijkt me toch niet dat ze een ijsbaan gaan bouwen om te karten.

Zal wel nog duurder zijn als gewoon karten
Brabant, kan het hele jaar. Zit bij een skibaan ofzo. Ik vond de prijs ook nog wel meevallen. Iets van 35 euro voor 2 heats.
pi_197217638
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Met skelters vlieg je makkelijker mee over de kop dan karts. Om nog maar te zwijgen van een voet de van de trapper glijdt :X

Met van die viertakt hoerkarts kan weinig gebeuren.
Wat scheelt is dat je in een skelter niet zo snel heel hard gaat ;)

Wat bedoel je met hoerkarts?
pi_197217714
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 23:00 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dat zijn karts die je tegen betaling plezier verschaffen _O-

Huurkarts ;)
  maandag 4 januari 2021 @ 23:08:20 #51
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197217778
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 23:04 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dat zijn karts die je tegen betaling plezier verschaffen _O-

Huurkarts ;)
Speciale modelletjes met extra trillingen
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 23:13:32 #52
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197217844
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 23:00 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Het zijn hoeren. Je kunt ze huren en iedereen rijdt er op :P
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 23:17:25 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197217900
Zeg dat Airbnb gebeuren, hoe werkt dat eigenlijk? Je regelt de boel, betaalt vooraf en je kunt de sleutel halen bij de eigenaar ofzo?

Ik was wat aan het kijken naar mogelijkheden om een huisje bij particulieren te regelen.
pi_197218011
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 23:17 schreef derLudolf het volgende:
Zeg dat Airbnb gebeuren, hoe werkt dat eigenlijk? Je regelt de boel, betaalt vooraf en je kunt de sleutel halen bij de eigenaar ofzo?

Ik was wat aan het kijken naar mogelijkheden om een huisje bij particulieren te regelen.
App downloaden, zoeken, kijken naar voorwaarden (nu is bijna niks meer de dag vooraf nog gratis te annuleren, maar bij sommigen moet je alles al meteen betalen en dat is ook niet nodig), boeken.
Afhankelijk van de accommodatie ontmoet je de eigenaar en krijg je de sleutel, is er een sleutelkastje of een code waarmee je binnen kan.
pi_197218045
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:53 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Eftelingmeet, ijskarten... We krijgen het nog druk! 8-)
En vergeet de @sigme kampeer ( :X ) meet niet :D

Edit: of was dat bij L_S :@
pi_197218064
quote:
10s.gif Op maandag 4 januari 2021 23:29 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En vergeet de @:sigme kampeer ( :X ) meet niet :D
Misschien wel in Spanje ;)
pi_197219302
Goedemorgen :O
Onderweg naar de brouwerij *O*
pi_197219340
Nog 59 dagen mensen *O* Tot de sleuteloverdracht :+

[ Bericht 34% gewijzigd door PdeHoog op 05-01-2021 07:27:21 ]
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_197219438
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 06:53 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen :O
Onderweg naar de brouwerij *O*
Succes met uitzoeken :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_197219443
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 07:03 schreef PdeHoog het volgende:
Nog ff! *O* Denken jullie na de sleuteloverdracht er snel in te kunnen of veel doen?
pi_197219464
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 07:36 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Succes met uitzoeken :)
We gaan al brouwen :D
Zometeen met 25kilo zakken mout sjouwen.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 07:56:25 #62
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197219512
Morguh! Drukke maandag al weer overleefd.. nu relaxte dinsdag een beetje productief zijn.. :o

Veel plezier Sarabi! Wanneer kunnen we weer bestellen ?

En P! Dat komt al lekker dicht bij! *O*

En fok! Meets O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 5 januari 2021 @ 08:12:02 #63
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197219581
quote:

Airbnb is echt geweldig handig. Ik heb mijn laatste paar vakanties altijd daar geboekt.
Veel leuker dan in een hotel of vakantiecomplex.
Alleen moet je goed kijken wat je boekt, soms is het een kamer bij iemand in huis en soms is het gewoon het hele huis. Daar filter ik altijd op.
pi_197219602
quote:

[..]

Ohja, uiteraard! Bij sigme zou dat zijn geweest!

We hebben in elk geval ideeën genoeg O+
pi_197219616
quote:

[..]

En mariokart
pi_197219642
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 07:03 schreef PdeHoog het volgende:
*O* ik ging het ook maar meteen uitrekenen: nog 85 dagen *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197219674
quote:

Ligt er echt helemaal aan wat je boekt. Sommige hebben sleutelkastjes, andere komen naar de locatie om je een sleutel te geven, bij weer andere wonen ze gewoon in het huis naast je huisje dus haal je daar de sleutel op. Legt zichzelf allemaal wel uit.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 januari 2021 @ 08:28:47 #68
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_197219675
Laatste keer karten was 15 jaar geleden ofzo :+. In Huizen
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_197219806
Mogge

Oef @Sarabi, hoeveel van die zakken?

Bijna alle mails van de afgelopen 2 weken weggewerkt. Nu maar eens een to-do-list gaan maken. Geen A0 papier in huis helaas.
  Moderator dinsdag 5 januari 2021 @ 08:59:45 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197219845
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 08:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge

Oef @:Sarabi, hoeveel van die zakken?

Bijna alle mails van de afgelopen 2 weken weggewerkt. Nu maar eens een to-do-list gaan maken. Geen A0 papier in huis helaas.
A0 zit ook op rollen.
Of bestaan er ook losse vellen? :o
pi_197219849
Ik heb denk ik 2x2 uur geslapen vannacht. Bleh. Nu hoofdpijn.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_197219858
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 08:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]

A0 zit ook op rollen.
Of bestaan er ook losse vellen? :o
Denk het wel, krijg mijn patronen op A0 papier. Mijn to do list is groot genoeg voor een paar van die vellen
pi_197219865
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 07:37 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Nog ff! *O* Denken jullie na de sleuteloverdracht er snel in te kunnen of veel doen?
Het ambitieuze plan is om twee weken later te verhuizen :+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_197219880
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:02 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

En desnoods een tijdje kamperen in eigen huis. Belangrijkste is "eigen huis"
pi_197219892
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

En desnoods een tijdje kamperen in eigen huis. Belangrijkste is "eigen huis"
Mijn gevoel zegt dat het dan wel klaar is, afgaande op hoe het er nu uitziet. Als er allerlei gekke tegenslagen gaan plaatsvinden, dan wordt het anders....dan is de prio mijn werkplek en de woonkamer :P Maar we hebben best wat hulp dus dat is fijn :)
  Moderator dinsdag 5 januari 2021 @ 09:14:37 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197219960
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:01 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Denk het wel, krijg mijn patronen op A0 papier. Mijn to do list is groot genoeg voor een paar van die vellen
In plotters zitten vaak twee rollen, eentje van 841mm breed.

Dat is de hoogte van A0 en de breedte van A1 en een van 594, de hoogte van A1 en de breedte van A2. Nadat het afdrukken klaar is snijdt de printer het stuk papier af.
pi_197220045
Geef mij ook maar zo'n rol ;(

En waar haalt men goede oordoppen? Kruidvat? Apotheek?
Want anders wurg ik mijn vriend deze week nog denk ik :') . Die arme man kan er niks aan doen, maar echt de HELE fucking dag meetings. En ik heb geen zin de hele dag op ons bed te moeten zitten om te kunnen leren, want dat trekt mijn rug niet }:|
pi_197220056
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 08:59 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb denk ik 2x2 uur geslapen vannacht. Bleh. Nu hoofdpijn.
:* Ah, das rot. Hopelijk trekt het nog een beetje weg.

En P, het komt dichterbij! Moet er veel gebeuren (zoals nieuwe keuken/badkamer/toilet), of is het meer verven en een vloertje erin leggen? :)
pi_197220064
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:22 schreef Candaasje het volgende:

Want anders wurg ik mijn vriend deze week nog denk ik :') . Die arme man kan er niks aan doen, maar echt de HELE fucking dag meetings. En ik heb geen zin de hele dag op ons bed te moeten zitten om te kunnen leren, want dat trekt mijn rug niet }:|
Misschien een goeie koptelefoon met noise cancelling scoren?
pi_197220093
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:24 schreef PdeHoog het volgende:
Dit zou ik echt eerder halen, ja. Wel wat meer geld, maar lijkt me veel minder storend.
pi_197220098
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:24 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Werken die ook zonder muziek? :) Want op zich sluiten mijn gewone in-ear-dingessen wel goed af, maar dat is alleen handig met samenvatten. Zo nu met het betere stampwerk of leeswerk leid muziek (ook klassiek/piano etc) net teveel af.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 09:28:03 #82
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197220104
quote:

Waar is MeMo als je haar nodig hebt, zij weet hele goede!
Ik heb ze ook maar weet niet meer waar je die kan kopen of welke het ook alweer zijn _O-
  dinsdag 5 januari 2021 @ 09:28:37 #83
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197220107
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:27 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Werken die ook zonder muziek? :) Want op zich sluiten mijn gewone in-ear-dingessen wel goed af, maar dat is alleen handig met samenvatten. Zo nu met het betere stampwerk of leeswerk leid muziek (ook klassiek/piano etc) net teveel af.
Van die white noise of hoe heet dat aanzetten?
pi_197220147
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:27 schreef Candaasje het volgende:

[..]

In dat geval zou ik van die zware gehoorbeschermers halen die bouwvakkers gebruik bij heien en andere herrie makende activiteiten :P
pi_197220175
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:32 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

In dat geval zou ik van die zware gehoorbeschermers halen die bouwvakkers gebruik bij heien en andere herrie makende activiteiten :P

Tikkie overdreven wellicht wel :P . Maar ik zocht toch nog een draadloze headset (als ik nu een keer wél muziek wil luisteren of een college volg zit ik altijd aan de laptop vast.) dus misschien kan ik eens zien of noise canceling toch een optie is, icm met die white noise die gcjoel noemt.
pi_197220177
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 07:42 schreef Sarabi het volgende:

[..]

We gaan al brouwen :D
Zometeen met 25kilo zakken mout sjouwen.
Oh ja ik dacht het etiket uitzoeken :)
Je mag helemaal geen 25kg sjouwen :o
pi_197220180
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 07:56 schreef Barreltje het volgende:
Morguh! Drukke maandag al weer overleefd.. nu relaxte dinsdag een beetje productief zijn.. :o

Hopelijk over 1,5 maand :)
pi_197220184
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 08:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge

Oef @:Sarabi, hoeveel van die zakken?

Stuk of 9
Ik heb het in ieder geval niet meer koud :%
pi_197220197
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:36 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Oh ja ik dacht het etiket uitzoeken :)
Je mag helemaal geen 25kg sjouwen :o
Etiket hebben we gisteren een knoop over doorgehakt. De ontwerper kan er nu weer mee verder :) hopelijk morgen weer wat updates.

En hier laten ze ook gewoon de meiden sjouwen :D
pi_197220199
@Candaasje ik vind de Alpine oordoppen fijn. Je hebt de Party Plugs voor concerten en de Sleep Soft om dingen als stemmen enz uit te filteren. Dan heb je dus die laatste nodig. Ik heb ze bij de apotheek gekocht. Het is maar een tientje of zo.
pi_197220209
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:02 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Doel stellen is goed ^O^
pi_197220215
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:39 schreef Tele6 het volgende:
@:Candaasje ik vind de Alpine oordoppen fijn. Je hebt de Party Plugs voor concerten en de Sleep Soft om dingen als stemmen enz uit te filteren. Dan heb je dus die laatste nodig. Ik heb ze bij de apotheek gekocht. Het is maar een tientje of zo.
QFT.
Ik heb al jaren Alpine oordoppen voor werk, festival en concerten.
pi_197220223
Ah, ga ik straks wel even langs de apotheek! Eens zien hoe dat bevalt :Y
pi_197220235
quote:

Zit hij dan hele tijd in dezelfde kamer als jij? Begrijp dat dat loeiirritant is. Snap sowieso niet het nut van hele dagen meetings. Meeste is gelul en daarna vergeten mensen ook best weer een boel, na eerst een samenvatting te hebben verstuurd. Is vast niet altijd zo, maar de meetings die ik heb gehad waren er helaas wel veel zo.
pi_197220242
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:39 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Etiket hebben we gisteren een knoop over doorgehakt. De ontwerper kan er nu weer mee verder :) hopelijk morgen weer wat updates.

En hier laten ze ook gewoon de meiden sjouwen :D
Kijk wel uit hoor. Anders schop je de zakken maar vooruit :D
pi_197220268
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:42 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Zit hij dan hele tijd in dezelfde kamer als jij? Begrijp dat dat loeiirritant is. Snap sowieso niet het nut van hele dagen meetings. Meeste is gelul en daarna vergeten mensen ook best weer een boel, na eerst een samenvatting te hebben verstuurd. Is vast niet altijd zo, maar de meetings die ik heb gehad waren er helaas wel veel zo.
Ja, we hebben 1 woonkamer met open keuken/eethoek) en 1 slaapkamer. Normaal met gewoon samenvatten of colleges kijken niet zo'n punt. En desnoods zou ik naar de bieb gaan ofzo, of naar mijn kamer in BE.
Maar goed.

Ik begrijp zelf inhoudelijk weinig van de meetings. Een deel komt inderdaad over als eindeloos gepraat over planningen, maar ook wel veel over het ontwerp waar ze met een team aan werken.
pi_197220319
Ik heb wel eens met B in één kamer zitten werken (de enige andere optie zou mijn 2 m2 keuken zijn anders, of de subtiel grotere douche) en de meeste van zijn meetings waren ofwel elkaar uitleggen wat ze hadden gedaan en dat x35254 want managers die er niks van snappen, ofwel collega's die geen idee hadden in de juiste richting dirigeren ("nee Jacqueline, die server is van Microsoft en niet van mij").

Ik snap niet hoe hij het volhoudt.
pi_197220322
quote:

koptelefoon met noisecanceling. anders wurg je 'm een week later alsnog.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_197220379
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:50 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb wel eens met B in één kamer zitten werken (de enige andere optie zou mijn 2 m2 keuken zijn anders, of de subtiel grotere douche) en de meeste van zijn meetings waren ofwel elkaar uitleggen wat ze hadden gedaan en dat x35254 want managers die er niks van snappen, ofwel collega's die geen idee hadden in de juiste richting dirigeren ("nee Jacqueline, die server is van Microsoft en niet van mij").

Dat hadden ze hier een beetje in de eerste weken/maanden van de lockdown. Althans, qua ontwerpen gaat het wel redelijk geloof ik, maar ze hadden een projectleider/planner die niet zo goed in zijn werk was. Dat was 'gezellig' om aan te horen. Nondeju :')

quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:50 schreef sigme het volgende:

[..]

koptelefoon met noisecanceling. anders wurg je 'm een week later alsnog.
Ja ga ik ook naar kijken :Y de oordopjes zijn dan ook vooral voor in de tussentijd nu, totdat postNL mijn huisje gevonden heeft.
Een laatste bestelling is geloof ik van de aardbodem verdwenen, dus daar moet ik nog even achteraan. (Ik had gelukkig voor achteraf betalen gekozen.)
pi_197220382
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:42 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Een samenvatting versturen?
Wat is 'samenvatting'? Wat is 'sturen'? Wij reutelen gewoon in de ruimte en daar blijft het bij.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_197220384
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:40 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Doel stellen is goed ^O^
Het doel gaat ook gehaald worden want een week later moeten we de sleutel van dit huis inleveren _O-
pi_197220400
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:50 schreef Tele6 het volgende:
("nee Jacqueline, die server is van Microsoft en niet van mij").
_O-
pi_197220431
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:36 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Tikkie overdreven wellicht wel :P . Maar ik zocht toch nog een draadloze headset (als ik nu een keer wél muziek wil luisteren of een college volg zit ik altijd aan de laptop vast.) dus misschien kan ik eens zien of noise canceling toch een optie is, icm met die white noise die gcjoel noemt.
Hier groot fan van urban ears
Geen noise canceling.. want ik fiets er ook wel mee.
Heb weinig met oorpluggen en hier komt tenminste nog muziek uit :)

En kan er ook mee bellen dus dat is dubbel handig.
  Moderator dinsdag 5 januari 2021 @ 10:01:03 #104
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197220438
quote:
Ik heb nog eentje staan volgens mij. Heeft een klap gehad met transport en is daarom niet zuiver rond meer en dan is het oud papier.
pi_197220537
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Een samenvatting versturen?
Wat is 'samenvatting'? Wat is 'sturen'? Wij reutelen gewoon in de ruimte en daar blijft het bij.
Notities van het gesprek met evt opvolging per persoon.
pi_197220545
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:56 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Het doel gaat ook gehaald worden want een week later moeten we de sleutel van dit huis inleveren _O-
Dus 3 weken mag *)
pi_197220568
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 10:11 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Nooit van gehoord. Nee hoor, dat is niks voor ons. Wij blaten gewoon en morgen zijn we het allemaal vergeten en weten we bovendien niet wie erbij was toen er een keer iets besproken was. En dat kunnen we ook niet opzoeken.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 10:33:01 #108
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197220811
Mijn vriend heeft ook veel meetings. Maar dat is met klanten. De 1 slimmer dan de ander.
Hij heeft er serieus 1 die dan smorgens vraagt of hij 100 dingen kan doen. Dan moet hij uitleggen dat ze echt moet aangeven wat prioriteit heeft want hij kan nu niet alle 100. Dat lukt dan met moeite. En dan smiddags belt ze weer en moet alles anders *O*
Dus ik zit nu boven, kouddd, maar wel rustig _O-
  dinsdag 5 januari 2021 @ 10:33:35 #109
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197220817
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 10:13 schreef sigme het volgende:

[..]

Nooit van gehoord. Nee hoor, dat is niks voor ons. Wij blaten gewoon en morgen zijn we het allemaal vergeten en weten we bovendien niet wie erbij was toen er een keer iets besproken was. En dat kunnen we ook niet opzoeken.
Klinkt goed :D

Ik maak hier al aantekeningen als we een van onze (te) zeldzame overleggen hebben. Meestal 2 of 3 zinnen. Maar J is nogal van de herhaling en het 'vergeten' wat we hebben besproken of ineens een volledig andere mening hebben. Ik ben me daar in de loop der jaren zo enorm aan gaan ergeren dat ik het bewijs noteer.
Spoilers!
pi_197220820
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 10:11 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Daar doen wij al jaren niet meer aan (zo blij mee, ik haat notuleren)
  dinsdag 5 januari 2021 @ 10:53:06 #111
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197221074
@sigme, bedankt voor je link van gisteren naar The Guardian. Ik heb twee van de recepten opgeslagen. De vegan Sunday roast, vooral om de gravy met marmite en de vegan curry.
Spoilers!
pi_197221085
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 10:33 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik ook. Lijkt wel een test of je wel goed hebt opgelet.
Maar veel bla bla, vooral nu een periode met jonge accountmanagers (toevallig 3 jonge bij verschillende bedrijven) waar ik zo'n hekel aan heb als ik ze spreek. Veel bla bla maar weinig snappen of met domme dingen aankomen en dan vooral heel hard roepen dat dat heel goed is. Ook niet dingen na willen vragen bij collega's omdat ze dat zelf vast wel weten. En dan met een antwoord komen wat totaal niet is wat je hebt gevraagd.
pi_197221117
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 10:53 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ik ook. Lijkt wel een test of je wel goed hebt opgelet.
Maar veel bla bla, vooral nu een periode met jonge accountmanagers (toevallig 3 jonge bij verschillende bedrijven) waar ik zo'n hekel aan heb als ik ze spreek. Veel bla bla maar weinig snappen of met domme dingen aankomen en dan vooral heel hard roepen dat dat heel goed is. Ook niet dingen na willen vragen bij collega's omdat ze dat zelf vast wel weten. En dan met een antwoord komen wat totaal niet is wat je hebt gevraagd.
Ik vond het altijd zo lastig, ben je onderdeel van de meeting/discussie dan vergeet je de helft op te schrijven, want gewoon geen tijd voor. En gaat het over iets waar je geen moer vanaf weet dwalen je gedachten steeds af
  dinsdag 5 januari 2021 @ 11:00:10 #114
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197221176
Ik vond notuleren verreweg het meest slaafse onderdeel van mijn korte en matige secretaresse-carrière.
Spoilers!
pi_197221185
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vond notuleren verreweg het meest slaafse onderdeel van mijn korte en matige secretaresse-carrière.
Heb wel banen geweigerd wanneer dat een vereiste was
  dinsdag 5 januari 2021 @ 11:01:50 #116
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197221206
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een keer ergens gesolliciteerd en daar moest je dan opnames van de hoge heren terugluisteren en uittypen :')
pi_197221222
Ik denk dat er idealiter iets zitten tussen 'slaafs opschrijven' en 'blaten en alles vergeten en niet weten wie er toen (wanneer eigenlijk?) bij was toen er iets (wat eigenlijk?) was afgesproken (afgesproken toch? of hadden we het er alleen over?)' zit. Idealiter.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 11:05:11 #118
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197221259
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:02 schreef sigme het volgende:
Ik denk dat er idealiter iets zitten tussen 'slaafs opschrijven' en 'blaten en alles vergeten en niet weten wie er toen (wanneer eigenlijk?) bij was toen er iets (wat eigenlijk?) was afgesproken (afgesproken toch? of hadden we het er alleen over?)' zit. Idealiter.
Lijkt me wel. Bijvoorbeeld dat elk overleg een ander persoon de boel in maximaal 10 zinnen samenvat en dat ergens centraal opslaat. Maar goed, wat weet ik ook. Ik werk al 19 jaar niet meer op een kantoor dat niet van mezelf is.
Spoilers!
  dinsdag 5 januari 2021 @ 11:10:07 #119
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197221348
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:02 schreef sigme het volgende:
Ik heb twee soorten overleg:
- Strategisch
- Operationeel / besluitvormend

Het eerste wordt zelden verslagen, omdat het gesprek kan beginnen met "we gaan linksaf en dan door het vierkante gat" en halverwege een discussie kan bevatten over ronde objecten die door dat gat moeten om uiteindelijk de ronde objecten passend te maken voor het vierkante gat en uit te komen bij een poging om midden door de paarse ui als eerst aan te pakken, en het vierkante gat even voor te leggen aan een medisch specialist.

Het tweede wordt direct verwerkt in de CMDB, daarin tikken we live de interpretatie, redenatie om tot een keuze te komen, de gemaakte keuze en de instructies aan de uitvoerende.

Soms zou ik het achteraf best fijn vinden van de strategische meetings ook een verslag te hebben, maar dat vereist een begrijpend verslaglegger, en die taak willen nie zo veel mensen op zich nemen..
pi_197221491
Ik durf niet precies te zeggen wat alle meetings inhouden, maar ik merk wel dat vriend vaak het gesprek leidt en ondertussen ook alles noteert. Hij houdt graag het overzicht en de controle., soms misschien iets te :P (Hij is ook iets van project owner ofzo, wat dat ook in scrum-taal moge betekenen. )

Geen idee hoe efficiënt dat alles precies is, maar gezien ze nog elk jaar miljarden draaien, zal het wel (voldoende) werken :D .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197221506
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:20 schreef Candaasje het volgende:
Ik durf niet precies te zeggen wat alle meetings inhouden, maar ik merk wel dat vriend vaak het gesprek leidt en ondertussen ook alles noteert. Hij houdt graag het overzicht en de controle., soms misschien iets te :P (Hij is ook iets van project owner ofzo, wat dat ook in scrum-taal moge betekenen. )

Geen idee hoe efficiënt dat alles precies is, maar gezien ze nog elk jaar miljarden draaien, zal het wel (voldoende) werken :D .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn PO'er maakt nooit ook maar 1 aantekening en heeft ook nooit enig idee hoe wel ervoor staan en is altijd in paniek omdat hij niet weet hoe we ervoor staan en vraag elke meeting hoe we ervoor staan.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 11:24:29 #122
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197221543
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Mijn PO'er maakt nooit ook maar 1 aantekening en heeft ook nooit enig idee hoe wel ervoor staan en is altijd in paniek omdat hij niet weet hoe we ervoor staan en vraag elke meeting hoe we ervoor staan.
_O-

mijn vriend helpt zulke mensen tegen betaling. Er zijn er veel van blijkt.
pi_197221575
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is ook wel matig :')
pi_197221584
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:24 schreef gcjoel het volgende:

[..]

_O-

mijn vriend helpt zulke mensen tegen betaling. Er zijn er veel van blijkt.
Wij hebben dan nu ook iemand die tegen betaling is ingehuurd. Ik denk niet dat 'ie helpt. Of uberhaupt iets doet. Maar betaald wordt 'ie wel, en hij heeft een dikke boerderij te bekostigen, dus hij is er vast mee geholpen.
pi_197221600
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:10 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik heb twee soorten overleg:
- Strategisch
- Operationeel / besluitvormend

Het eerste wordt zelden verslagen, omdat het gesprek kan beginnen met "we gaan linksaf en dan door het vierkante gat" en halverwege een discussie kan bevatten over ronde objecten die door dat gat moeten om uiteindelijk de ronde objecten passend te maken voor het vierkante gat en uit te komen bij een poging om midden door de paarse ui als eerst aan te pakken, en het vierkante gat even voor te leggen aan een medisch specialist.

Het tweede wordt direct verwerkt in de CMDB, daarin tikken we live de interpretatie, redenatie om tot een keuze te komen, de gemaakte keuze en de instructies aan de uitvoerende.

Soms zou ik het achteraf best fijn vinden van de strategische meetings ook een verslag te hebben, maar dat vereist een begrijpend verslaglegger, en die taak willen nie zo veel mensen op zich nemen..
Omdat dat heel lastig is. Je weet er alles van, je hebt ook een mening. Maar goede verslaglegging vereist eigenlijk een neutrale mening en volledige concentratie.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 11:31:19 #126
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197221684
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:27 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Omdat dat heel lastig is. Je weet er alles van, je hebt ook een mening. Maar goede verslaglegging vereist eigenlijk een neutrale mening en volledige concentratie.
Jup, en in een organisatie die er gebrand op is om de overheadkosten omlaag te brengen worden goede secretariële medewerkers "afgevloeid" omdat geld.
pi_197221837
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:31 schreef fietsie het volgende:

[..]

Jup, en in een organisatie die er gebrand op is om de overheadkosten omlaag te brengen worden goede secretariële medewerkers "afgevloeid" omdat geld.
Ik ben hier ook de laatste der mohikanen _O-
  dinsdag 5 januari 2021 @ 11:44:16 #128
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197221908
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:26 schreef sigme het volgende:

[..]

Wij hebben dan nu ook iemand die tegen betaling is ingehuurd. Ik denk niet dat 'ie helpt. Of uberhaupt iets doet. Maar betaald wordt 'ie wel, en hij heeft een dikke boerderij te bekostigen, dus hij is er vast mee geholpen.
Zulke mensen worden meestal wel flink betaald, dus die boerderij komt wel goed _O-
  dinsdag 5 januari 2021 @ 11:45:49 #129
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197221936
Extra speciaal voor @minilot hier nog de foto's van ons stempelavontuur van vorige maand.

SPOILER
Spoilers!
pi_197221992
Herkenbare topics wel :') Verslagen vind ik niks en kijk ik zeer zelden terug, meeting minutes (zeer beknopte samenvatting met de topics, wiedoetwat en beslissingen) zijn wel handig. En daar heb ik geen moeite mee om die te maken.
pi_197222008
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:44 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Zulke mensen worden meestal wel flink betaald, dus die boerderij komt wel goed _O-
Ja _O- en wat ze precies doen is lang niet altijd duidelijk... :P
pi_197222024
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Extra speciaal voor @:minilot hier nog de foto's van ons stempelavontuur van vorige maand.

SPOILER
So dan, visueel verslag van een project!
pi_197222033
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 07:56 schreef Barreltje het volgende:

Kennelijk nog sneller dan we dachten :D niet 1,5 maar over 1 maand al *O*
pi_197222104
quote:
Extra speciaal voor @:minilot hier nog de foto's van ons stempelavontuur van vorige maand.

SPOILER
Lijkt me dat daar heel veel grote enge spinnen wonen (en ander gespuis)
  dinsdag 5 januari 2021 @ 11:58:53 #135
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197222191
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Lijkt me dat daar heel veel grote enge spinnen wonen (en ander gespuis)
Niet over nadenken helpt ;)

Maar er zijn hier wel enkele plaatsen waar ik niet graag kom. Of met een bezem durf te vegen. Ik laat dat aan J over met de mededeling 'dragons!' Als in de meme 'here be dragons', mijn manier om te zeggen dat ergens mogelijk padden of levende ratten zijn en dat hij zich op moet offeren.
Spoilers!
  dinsdag 5 januari 2021 @ 12:03:01 #136
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197222282
Ik ben heel FOK! van foto's aan het voorzien momenteel. Deze wil ik jullie niet onthouden.

Dit is de onderkant van onze afzuigkap nadat we die op vol vermogen lieten draaien na het gourmetten. De muggen waren gelijk opgeruimd _O-
Spoilers!
  dinsdag 5 januari 2021 @ 12:07:46 #137
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197222387
Ik vind het trouwens prima dat die beesten in de schuur leven hoor. Zo lang ze niet in mijn huis zitten, gun ik ze hun leefomgeving. Ik ben alleen bang om er van te schrikken :') Niet van de beesten maar wel van de schrik dus :')
Spoilers!
pi_197222611
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het trouwens prima dat die beesten in de schuur leven hoor. Zo lang ze niet in mijn huis zitten, gun ik ze hun leefomgeving. Ik ben alleen bang om er van te schrikken :') Niet van de beesten maar wel van de schrik dus :')
Die muggen _O- En dat geldt voor de meeste mensen denk ik. Zo was ik heel lang heel bang van spinnen, tot ik schrok van een spin en vriend zei "nou weet je dat ie daar zit, hoef je er niet meer van te schrikken." Was wel even een eye opener. Heb het beestje toen een naam gegeven, hielp ook :P
  dinsdag 5 januari 2021 @ 12:38:23 #139
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197222897
Als jullie nog willen lezen hoe het komt dat de weegschaal gisteren te hoog uitviel, kan je dat hier doen: CUL / Thuis-uit-eten. Welk restaurant heeft er voor jou gekookt?
Spoilers!
pi_197222994
_O_ Lucky :D
pi_197223077
Oeh, die pizza met geitenkaas en pompoen is misschien wel een goed idee om onze truffelhoning eens voor te gebruiken.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 12:48:11 #142
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197223108
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:46 schreef Myraela het volgende:
Oeh, die pizza met geitenkaas en pompoen is misschien wel een goed idee om onze truffelhoning eens voor te gebruiken.
Dat is echt wel een aanrader. Wij maken hem zelf ook wel eens. Ook lekker met rozemarijn.
Spoilers!
pi_197223393
quote:

SPOILER
Stempels _O_ En ik ben niet eens vergeten wat het zijn *O*

Meetings! Echt, ik heb zoveel uur voor nop in ruimtes gezeten waar niets belangrijks werd gezegd en als er wel iets belangrijks werd gezegd voor de verandering dan werd daar zelden iets mee gedaan O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 5 januari 2021 @ 13:07:07 #144
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197223470
Er is wat dat betreft echt wel wat te zeggen voor een goede notulist/ combi notulist/voorzitter. Duidelijke agenda, strak afwerken en ruimte waar nodig, notulist die indien nodig de voorzitter tot de orde roept als er nog geen duidelijk besluit is genomen.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 5 januari 2021 @ 13:09:34 #145
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197223534
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Stempels _O_ En ik ben niet eens vergeten wat het zijn *O*

Meetings! Echt, ik heb zoveel uur voor nop in ruimtes gezeten waar niets belangrijks werd gezegd en als er wel iets belangrijks werd gezegd voor de verandering dan werd daar zelden iets mee gedaan O+
Sommige functies bestaan volgens mij ook grotendeels uit het elkaar bezig houden met vergaderingen en besprekingen :')
pi_197223902
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vroeger gingen we nog wel eens met de vriendengroep karten, paintballen in het bos of airsoften. Geen idee waarom we dat niet meer doen. Kinderen gok ik.
Ik heb denk ik 2-3 jaar super leuke dingen gedaan met de Dieetclub van fok :o Was altijd enorm gezellig (hey, dikkertjes zijn gezellig). Wel jammer dat dat er niet meer is. Alhoewel ik een hele tijd geleden begreep dat het er nog wel was, maar dat ze dat in een apart forum regelen en daar zit ik niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_197223967
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:27 schreef Isabeau het volgende:
Alhoewel ik een hele tijd geleden begreep dat het er nog wel was, maar dat ze dat in een apart forum regelen en daar zit ik niet.
Huh, ze hebben zelf een forum gemaakt? :D Is dat vanuit een soort angst dat er nieuwe mensen zouden aansluiten ofzo?
pi_197223992
Ik mis de oude meetings van FOK! wel, dat voelde soms ook als een extra vriendengroep. Maarja, dat was in de periode dat ik ook nog veel in andere topics zat. Nu ken ik niemand en kan ik niet meer meeroddelen.
pi_197224007
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:30 schreef Myraela het volgende:
Huh, ze hebben zelf een forum gemaakt? :D Is dat vanuit een soort angst dat er nieuwe mensen zouden aansluiten ofzo?
Het was ook om te kunnen kletsen zonder bepaalde storende mensen. Die er niet meer zijn.
pi_197224037
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het was ook om te kunnen kletsen zonder bepaalde storende mensen. Die er niet meer zijn.
* DancingPhoebe spitst oren...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_197224040
Ahja. Ik vind het altijd zo fanatiek om dan een ander forum aan te maken. Dat is met andere topics ook wel gedaan, maar dat sterft toch meestal na 3 dagen wel weer uit. :D
  dinsdag 5 januari 2021 @ 13:41:35 #152
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197224134
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:32 schreef Myraela het volgende:
Ik mis de oude meetings van FOK! wel, dat voelde soms ook als een extra vriendengroep. Maarja, dat was in de periode dat ik ook nog veel in andere topics zat. Nu ken ik niemand en kan ik niet meer meeroddelen.
Ja dan hoorde je de beste roddels O+
pi_197224151
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:41 schreef gcjoel het volgende:

Ja dan hoorde je de beste roddels O+
Mij ontgaat heel veel op FOK! :') En dan was zo'n meet super informerend.
pi_197224203
Ik was elke meet weer verbaasd over dezelfde dingen. Ik hoorde veel, maar vergat alles ook altijd meteen weer. :')
  Moderator dinsdag 5 januari 2021 @ 13:45:04 #155
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197224219
4 juli had ik de laatste meet, drie mods op stap in Essen. Voorlopig is het ook nog niet mogelijk.
pi_197224298
Ik vond het ook altijd tof als het grote FOK!brede meets waren. Dan kende ik vaak alsnog een groot gedeelte al, maar toch ook altijd weer wat nieuwe mensen om te leren kennen. En laten we eerlijk zijn, er zijn een hoop aparte FOK!kers. :D
pi_197224376
Ik ben nog nooit op een fok meet geweest :D wel heeeeeeeeeeeel veeeeeel gemiet met een fokker, maar dat telde niet perse. En met Tally O+. Was zijn schuld.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_197224508
Kerstboom weg (kaal huis ;( ), rondje boodschappen gedaan terwijl Truus2.0 rondzoefde, gedweild, gordijnen gestreken. Nu lunch.
En batterijen zoeken. Ik heb opgeruimd dus weet nu natuurlijk niet meer waar ze liggen :')
pi_197224520
Ik heb een aantal hele leuke CUL meets gehad.... O+
pi_197224539
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:48 schreef Myraela het volgende:
Ik vond het ook altijd tof als het grote FOK!brede meets waren. Dan kende ik vaak alsnog een groot gedeelte al, maar toch ook altijd weer wat nieuwe mensen om te leren kennen. En laten we eerlijk zijn, er zijn een hoop aparte FOK!kers. :D
Ja! Altijd lollig om gezichten aan namen te koppelen. En te roddelen :+

Mijn laatste minimeet was oudejaarsdag. Maar dat had meer met de adoptie van een kitten dan met FOK! te maken.
pi_197224558
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:57 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik niet :N

SPOILER
pi_197224572
Laatste meet is al weer bijna een jaar geleden in Enschede!
pi_197224617
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:57 schreef Jagärtrut het volgende:
*;

Mijn laatste meet was ook Enschede ja. Uberhaupt niet zoveel meets meer gehad afgelopen jaren. De forumbrede meets waren vroeger ook leuk, maar toen kwam ik nog overal en bestonden sc kliekjes niet echt. Nu vind ik dit een reuze leuk kliekje hoor, maar wel een kliekje.
pi_197224633
Mijn leukste minimeet was toch wel met Isa en Steer, in de hihihigrotten. Dat moet denk ik wel bijna 15 jaar geleden zijn....
pi_197224653
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn leukste minimeet was toch wel met Isa en Steer, in de hihihigrotten. Dat moet denk ik wel bijna 15 jaar geleden zijn....
Ja, dat was een super leuke dag O+ Goede herinneringen.
pi_197225436
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als jullie nog willen lezen hoe het komt dat de weegschaal gisteren te hoog uitviel, kan je dat hier doen: CUL / Thuis-uit-eten. Welk restaurant heeft er voor jou gekookt?
Wat een geweldige verzorgde maaltijden zeg _O_
Wat een karige sobere eters zijn wij dan. -O-
  Moderator dinsdag 5 januari 2021 @ 14:44:35 #167
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197225559
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:48 schreef Myraela het volgende:
Worden die nog steeds georganiseerd? Dat gaat dan volgens mij compleet lang me heen want nog nooit gezien zolang ik hier meeloop.

1x Meat bij LS
2x dagje treinen door NRW met lui van het treintopic
1x dagje camera's uitlaten op Zeche Zollverein.

Totaal verschillende mensen maar het lult altijd wel makkelijk weg.
pi_197225593
Iemand ervaring met brandblaren? :') zo eindigt een leuke dag toch minder fijn. Ze gaan iets bij het kruidvat halen want in de ehbo doos zit niets.
pi_197225618
B
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:45 schreef Sarabi het volgende:
Iemand ervaring met brandblaren? :') zo eindigt een leuke dag toch minder fijn. Ze gaan iets bij het kruidvat halen want in de ehbo doos zit niets.
Biogaze werkt prima. Dat erop, daarover een verband
  Moderator dinsdag 5 januari 2021 @ 14:48:08 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197225648
Wat heb je gedaan :o Wel eens een kleine brandblaren gehad. Gekoeld en verder nooit iets aan gedaan.
pi_197225659
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:46 schreef Kaatje1 het volgende:
B
[..]

Biogaze werkt prima. Dat erop, daarover een verband
Thanx, benieuwd wat ze meenemen

Huisarts is niet zo snel nodig toch? Zitten paar blaren op mijn vingers, eentje is wel kapot.
pi_197225676
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:48 schreef derLudolf het volgende:
Wat heb je gedaan :o Wel eens een kleine brandblaren gehad. Gekoeld en verder nooit iets aan gedaan.
Stoom van de kookketels....ging erg snel.
pi_197225696
Belangrijkste is koelen met niet te koud water, zeker een kwartier.
pi_197225724
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Thanx, benieuwd wat ze meenemen

Huisarts is niet zo snel nodig toch? Zitten paar blaren op mijn vingers, eentje is wel kapot.
Biogaze niet op de open blaar. Ik ga even kijken naar de aanwijzingen
Update, mag wel op open wond (een reisgenoot in Botswana deed dat niet, en zij was verpleegkundige vandaar dat ik dat dacht)
pi_197225825
Jong0ns, ik overweeg een airfryer.
pi_197225839
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:57 schreef Lonaa het volgende:
prima plan
pi_197225849
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:57 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

prima plan
Kan ik daar eigenlijk ook frituurspul in airfryen?
pi_197225869
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:58 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Volgens mij alleen als het voor de airfryer geschikt is :P
  Moderator dinsdag 5 januari 2021 @ 14:59:18 #179
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197225871
quote:
;(
pi_197225883
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]

;(
Ja, nou, maar aardappeltjes uit de airfryer zijn echt VET LEKKER.
pi_197225884
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:51 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Biogaze niet op de open blaar. Ik ga even kijken naar de aanwijzingen
Update, mag wel op open wond (een reisgenoot in Botswana deed dat niet, en zij was verpleegkundige vandaar dat ik dat dacht)
Dankjewel en @ISA ook
Koelen ben ik al flink lang aan het doen, voelt het fijnste en zolang de spullen er nog niet zijn
pi_197225895
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:59 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Volgens mij alleen als het voor de airfryer geschikt is :P
Hmm. Waarom?

Ik kan ook gewoon googlen natuurlijk.
pi_197225914
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:58 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Normale kan officieel niet. Maar ik vind de ovenversies niet altijd lekker. Dus doe het wel eens, iets minder knapperig, maar de smaak vind ik belangrijker. Maar ik doe er voornamelijk kip in, groenten/aardappels etc. Heb ook maar een kleintje. Op philips.nl staan leuke recepten en op fb komen ze ook langs.
pi_197225940
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:44 schreef derLudolf het volgende:

Worden die nog steeds georganiseerd? Dat gaat dan volgens mij compleet lang me heen want nog nooit gezien zolang ik hier meeloop.
Volgens mij al jaren niet meer echt. Of misschien heb ik ook ergens een memo gemist. Laatste dat ik bij was was de meeting voor of nadat we met z'n alle naar de film waren geweest met FOK!.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 januari 2021 @ 15:03:52 #185
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_197225961
CUL meets of vroeger VBL, maar dan wel drie VBL-usergeneraties terug :P. Bij Mick O'Connells
was er een traditionele meet rond de Cupfinal.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_197225972
Ik twijfel ook elke keer over een airfryer. Gewoon omdat mensen er zo enthousiast over lijken. Maar dan doe ik het toch elke keer niet, omdat ik eigenlijk niets kan bedenken waarvoor ik het echt nodig heb en ik een hekel heb aan al die keukenapparaten die zoveel ruimte innemen.
pi_197225989
Misschien moet ik m'n slowcooker inruilen voor een airfryer. Als vega heeft die slowcooker eigenlijk ook niet zoveel toegevoegde waarde. Maar misschien ga ik die wel gebruiken wanneer ik wel weer naar kantoor ga, gewoon om te zorgen dat het eten warm klaarstaat wanneer ik thuiskom.
pi_197226012
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:04 schreef Myraela het volgende:
Ik twijfel ook elke keer over een airfryer. Gewoon omdat mensen er zo enthousiast over lijken. Maar dan doe ik het toch elke keer niet, omdat ik eigenlijk niets kan bedenken waarvoor ik het echt nodig heb en ik een hekel heb aan al die keukenapparaten die zoveel ruimte innemen.
Ik ben natuurlijk alleen, en het werkt als een hetelucht oven. Wat Lonaa zegt, aardappeltjes zijn lekker, maar ik doe er ook regelmatig een zak wokgroenten in, met kruiden en dat is echt heel erg lekker. Of gevulde paprika's. Er zijn mensen die er cakes in bakken, maar dat heb ik nog nooit gedaan. Wel harrige muffins.
pi_197226023
Harige muffins zijn niet mijn ding.
  Moderator dinsdag 5 januari 2021 @ 15:08:21 #190
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197226047
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, nou, maar aardappeltjes uit de airfryer zijn echt VET LEKKER.
Lekkerder dan uit de oven? Want feitelijk zijn het kleine heteluchtovens met een leuk staaltje marketing.
pi_197226066
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Lekkerder dan uit de oven?
Ja. Wel lekkerder dan uit mijn oven. Overall gelijkmatig crispy. En VEEL SNELLER
  dinsdag 5 januari 2021 @ 15:14:08 #192
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197226151
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:00 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Hmm. Waarom?

Ik kan ook gewoon googlen natuurlijk.
Dat spul voor oven en airfryer is volgens mij vetter en daardoor bakt het krokant (soort van)
Gewoon spul is dat niet en wordt dus minder krokant in de fryer.
pi_197226157
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:06 schreef Myraela het volgende:
Harige muffins zijn niet mijn ding.
_O-
pi_197226173
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:14 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Dat spul voor oven en airfryer is volgens mij vetter en daardoor bakt het krokant (soort van)
Duidelijk.
Hey, nu je hier toch bent, jij had knolselderij dingen van Ottolenghi gemaakt, of niet? Welke?
pi_197226178
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:14 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ik vind dat krokante overdreven krokant. Veel meer buitenkant dan binnenkant
  Moderator dinsdag 5 januari 2021 @ 15:17:56 #196
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197226221
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja. Wel lekkerder dan uit mijn oven. Overall gelijkmatig crispy. En VEEL SNELLER
In de oven gaat veel meer
Kilo krieltjes in een keer. Olie, rozemarijn, knoflook, spekjes, ui, zout :9

SPOILER
pi_197226230
Ik heb nu zin in 'kip'fingers, of kroketten. Bedankt hè ;(
pi_197226251
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:17 schreef derLudolf het volgende:

[..]

SPOILER
Dan eet ik 5 dagen krieltjes
pi_197226252
quote:

[..]

SPOILER
Maar je eet toch geen kilo aardappelen met z'n tweeën? :D
pi_197226263
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:18 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb nu zin in 'kip'fingers, of kroketten. Bedankt hè ;(
Geen idee of ze vegan zijn, maar ik heb hier nog kroketten liggen (voor de airfryer en die heb ik ook) :P
  dinsdag 5 januari 2021 @ 15:20:13 #201
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197226273
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:15 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Duidelijk.
Hey, nu je hier toch bent, jij had knolselderij dingen van Ottolenghi gemaakt, of niet? Welke?
Ja, uit dat nieuwe boek. hele knol lang in de oven en zoetzuur van knol :9
https://www.culy.nl/recepten/ingelegde-knolselderij-ottolenghi/
deze is het volgens mij
  Moderator dinsdag 5 januari 2021 @ 15:20:32 #202
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197226279
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:19 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Wel met z'n vieren. Past er wel een pond in een airfryer?
pi_197226303
quote:

[..]

SPOILER
Ja, nu hoef je dus geen andere oven want kip en alle groente in de oven en krieltjes in de airfryer :+
  Moderator dinsdag 5 januari 2021 @ 15:21:29 #204
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197226306
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:19 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Geen idee of ze vegan zijn, maar ik heb hier nog kroketten liggen (voor de airfryer en die heb ik ook) :P
Die dan Rien niet. Zonder boter geen kroket.
pi_197226331
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:19 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik heb hier denk ik ook nog wel wat in de vriezer :Y de kroketten van de vegetarische slager zijn vegaN) (Die van Mora ism de vegetarische slager zijn vegA, om het makkelijk te maken :') Mora heeft dan wel weer vegaN kipcorns.)
pi_197226352
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:21 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, nu hoef je dus geen andere oven want kip en alle groente in de oven en krieltjes in de airfryer :+
Dat doe ik dus. Sneller opgewarmd, sneller klaar dus sneller eten
pi_197226363
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wel met z'n vieren. Past er wel een pond in een airfryer?
Ah ik ging van Myraela's situatie uit.

En geen idee, ik heb geen airfryer. Maar ze zijn er wel in verschillende maten geloof ik. Mijn schoonouders hebben er één, was wel makkelijk met kerst.
pi_197226466
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:24 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ah ik ging van Myraela's situatie uit.

En geen idee, ik heb geen airfryer. Maar ze zijn er wel in verschillende maten geloof ik. Mijn schoonouders hebben er één, was wel makkelijk met kerst.
Ik heb een kleine, er was toen ook een grote en nu blijkbaar nog 2 grotere. Voor mij is het voornamelijk erg makkelijk dat ik niet de oven aan hoef te doen voor een stuk kipfilet, of een hamburger. En ik maak het niet vaak (te weinig) maar ik heb ik de AF een prachtige lamsrack gemaakt, de best gelukte ooit
pi_197226529
Toen ik nog kip at, ging die gewoon bovenop de aardappeltjes hoor. Trok het vet dat uit de kip kwam gewoon in de aardappels. :9
pi_197226560
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Voor mij is het voornamelijk erg makkelijk dat ik niet de oven aan hoef te doen voor een stuk kipfilet, of een hamburger.
Huh, dat zijn toch sowieso al niet echt dingen voor in de oven? :D Zou ik gewoon in een pan gooien.
  Moderator dinsdag 5 januari 2021 @ 15:33:38 #211
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197226599
quote:

[..]

Ik heb een kleine, er was toen ook een grote en nu blijkbaar nog 2 grotere. Voor mij is het voornamelijk erg makkelijk dat ik niet de oven aan hoef te doen voor een stuk kipfilet, of een hamburger. En ik maak het niet vaak (te weinig) maar ik heb ik de AF een prachtige lamsrack gemaakt, de best gelukte ooit
Heb je nog een gasoven?
Oven aandrukken, even voorverwarmen, eten ovenklaar maken er er in schijven.

Een AF zou je dan eerst nog uit een kast moeten halen (we zijn niet zo van de apparaten op het aanrecht hier)
pi_197226800
M'n combimagnetron wordt heel snel warm, maar er past ook niet veel in. De elektrische oven in het fornuis bij A en B doet er echt lang over om voor te verwarmen, maar daar kun je wel 4 bakplaten in kwijt als je zou willen. Ik heb niks aan een airfryer, maar als ik een fornuis zoals dat van A en B had wel.
pi_197226820
quote:

[..]

Ik houd van mijn airfryer O+
Gisteren nog een gemarineerd kipfiletje in klaargemaakt en mij lukt hij dan beter dan in de pan.
Voor mezelf is de kleinste versie precies groot zat en dan is het toch best al een ruimte innemer. Voor een gezin heb je echt een bakbeest nodig.

Mijn batterijen zijn onvindbaar en de kat moet toch eten (elektrische voerbak). Dus maar even shoppen bij de Hema voor batterijen en nog wat dingetjes. Om aan het bedrag te komen voor gratis verzending viel er een Takkie mondmasker in mijn wagentje :P
pi_197226891
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:03 schreef borisz het volgende:
CUL meets of vroeger VBL, maar dan wel drie VBL-usergeneraties terug :P. Bij Mick O'Connells
was er een traditionele meet rond de Cupfinal.
:D Daar ben ik ook nog geweest met Digger
  dinsdag 5 januari 2021 @ 15:56:46 #215
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197227196
10 Minuten yoga voor bij nekklachten gedaan. Pijnlijk :X
Spoilers!
pi_197227541
Ja halloooooo! Non-vampiristische kus voor je nek, Lucky!

Ik heb echt nog nooit enig moment gedacht: had ik maar een airfryer. Komt misschien ook omdat ik me nog nooit verdiept heb in wat er nou precies handig aan is ten opzichte van oven en pannen - ik hou van mijn oven en mijn pannen O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_197227623
(J. wegens noodgeval voor het eerst sinds maart 2020 een dagje naar kantoor. Ik vind het helemaal raar vandaag zo zonder 'm op zolder! :'))
pi_197227703
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:19 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Hier wel hoor, indien stamppot. Nou ja, pre-schillen en plekjes eruit snijden een kilo :)
pi_197227704
:W @minilot
Fijn dat je tevreden bent met je oven en pannen dan :)
pi_197227712
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 16:19 schreef minilot het volgende:

[..]

Hier wel hoor, indien stamppot. Nou ja, pre-schillen en plekjes eruit snijden een kilo :)
Tja, als het je enige maaltijd van die dag is. :Y
pi_197227715
Bij stamppot gaat het ook wel hard. Bij krieltjes uit de oven doen we gewoon een halve kilo.
pi_197227722
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 10:33 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik vind een actielijst wel reuze plezierig. Ik heb 1 overleg van 45 minuten per maand (! Waar praten andere mensen de hele dag over met hun collega's?! :o ) en daarvan kan ik de actiepunten al niet onthouden :') notuleren is dus welkom, maar we wisselen dat netjes af. We hebben zelfs een agenda *O*
pi_197227729
En die andere helft blijft dan in de groentela liggen tot het er zelf ongeveer uitgroeit. :')

Ik eet echt te weinig aardappelen.
pi_197227756
Toevallig kreeg ik deze. https://www.24kitchen.nl/(...)t-aanrecht-te-zetten
Mn.X heeft het er ook maar over. Geen plek op aanrecht.
Lonaa heeft een bjkeuken. B-)
pi_197227762
Ik koop wel eens een kilo aardappelen, en dan maak ik vier keer aardappels uit de oven. Ongeveer eens in de 3 maanden of zo.

Met A en B eet ik wat vaker aardappelen, want A is een echte AG(nep)V'er. Ik word er niet zo enthousiast van en het is ook meer afwas. O-)
pi_197227795
Oef, dat klinkt pijnlijk @Sarabi - beterschap ermee! :*
Hoe ging het brouwen verder? *O* #omgekeerdteruglezen

Aangaande meets: nog altijd de balen van het nietdoorgegane CUL-festival op de landerijen van @sigme -O-
pi_197227806
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 16:21 schreef AnneX het volgende:
Handig om te weten wel, dat je je aanrecht ermee zou kunnen smelten. Beter om vooraf achter te komen.
pi_197227824
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 16:21 schreef AnneX het volgende:
Ik heb 'm naast het aanrecht op een krukje staan. Pak 'm op en zet 'm op het aanrecht. In de grote keukenkast zou ook nog kunnen maar dan moet ik daar geweldig opruimen. :N
pi_197227830
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 16:19 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Tja, als het je enige maaltijd van die dag is. :Y
Daarvoor eigenlijk ook al :+ Grote eters hier :Y
pi_197227888
quote:

SPOILER
Och, zie dat nou! Wat een lekkere plek om naar te kijken, dankjewel! _O_
pi_197228401
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben nog nooit op een fok meet geweest :D wel heeeeeeeeeeeel veeeeeel gemiet met een fokker, maar dat telde niet perse. En met Tally O+. Was zijn schuld.
Maar wel leuk O+ Idd zijn schuld.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_197228546
quote:
Ik heb vorige week een nieuwe gekocht. Ook meteen xxl (en al bijna gesloopt :') ).
Ik vind hem fijner maar dat komt ook omdat ik ontzettende maagpijn krijg van dingen uit het frituurvet (niet alle merken).
Niet alle frituurzooi kan er in. Wel alle airfryer en oven spullen. Als je normale frites of kroketten of troep koopt dan moet je er wat olie bij gooien (er overheen). Theelepeltje. Of inspuiten met zo’n olijfolie spuitflesje heb ik ook wel eens gedaan.

Cake bakken heb ik ook gedaan er in maar dat vond ik vervelend want de cake komt omhoog en te hoog dan zit het in het rooster en in de oven kan ik door het ruitje kijken hoe de cake bakt.
pi_197228678
Wij hebben een airfryer. In het oude huis veel gebruikt, want oven deed het niet goed en duurde heel lang met voorverwarmen. In het nieuwe huis nog niet gebruikt, want oven doet het goed en is erg snel met voorverwarmen *O* *O*
pi_197228772
Ook net een xxl gekocht, de oude was iets mee. Ik vind m fijn voor vanalles. Lievelings voor kippetjew, aardappels, stokbrood etc maar mik er ook zo een karbonade of braadworst in als ik eraan denk. Of als ik alleen eet een kippenbout met wat groente en een paar aardappels als complete maaltijd.

Vooral omdat ie niet hoeft voor te verwarmen en veel sneller is dan de oven.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_197229274
Jullie hebben ook allemaal een Philips?
pi_197229354
Ik heb ook een Philips xxl. Dat schijnt de enige te zijn die nog een uitneembaar mandje heeft en dat is handig :Y
pi_197229437
Zo :9 Zometeen improvisatie-nasi goreng, improvisatie-sambal eieren en improvisatie sambal-boontjes want te weinig sambal en al helemaal geen indo-kruiden _O- Maar lekker wordt het wel denk ik :9
pi_197229446
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:30 schreef Lonaa het volgende:
Ja. Mijn tante heeft een tefal en die vond ik niet fijn werken.
pi_197229478
Oliebollen, 4 min op 180 in de airfryer :9
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_197229485
Ediiiiit, dubbel!

[ Bericht 95% gewijzigd door minilot op 05-01-2021 18:49:31 ]
pi_197229493
Andijviestamppot hier straks. Van dus een kilo kruimige piepers. En brokkelkaas en spekvet en boter en melk erdoor :9 Gesnipperde rauwe rode ui erbij + pot mosterd op tafel en voor de mannen een braadworstje. :)
pi_197229525
Ik vond gaar buikspek in de vriezer. Dat krijgt nu wat soja-gember-honing mee in de pan terwijl ik het bak. Op Turks broodje met kimchi mayonaise en ingemaakte komkommer en wortel.
Erbij gebakken aardappels en sla-komkommer-tomaat met vietnamese dressing.

#FUSION
pi_197229533
Zelfgemaakte kipnuggets :Y)
  dinsdag 5 januari 2021 @ 17:46:07 #244
63722 z80
I fink you freaky
pi_197229553
Inmiddels 2 mango's op. Nu wachten tot het buiten droog wordt voor een rondje kou lijden in de wind op de dijk.

En geen airfryer hier in huis.
pi_197229584
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:44 schreef Lonaa het volgende:
Ik vond gaar buikspek in de vriezer. Dat krijgt nu wat soja-gember-honing mee in de pan terwijl ik het bak. Op Turks broodje met kimchi mayonaise en ingemaakte komkommer en wortel.
Erbij gebakken aardappels en sla-komkommer-tomaat met vietnamese dressing.

#FUSION
hmmmm :9
pi_197229611
Ik zit nu even het Tweede Kamer-debat te kijken. Politici stellen dezelfde domme vragen als de journalisten bij de persconferenties :{ Maar goed....ik zet het maar weer af.
pi_197229962
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:49 schreef PdeHoog het volgende:
Ik zit nu even het Tweede Kamer-debat te kijken. Politici stellen dezelfde domme vragen als de journalisten bij de persconferenties :{ Maar goed....ik zet het maar weer af.
Echt, ik heb me de afgelopen tijd zo zitten ergeren aan die lui. Ook als je kijkt naar de info bijeenkomst van rivm aan tweede kamerleden. Ieder stelt dezelfde vragen, dus het rivm geeft hetzelfde antwoord. Grote ergernis
  dinsdag 5 januari 2021 @ 18:09:31 #248
63722 z80
I fink you freaky
pi_197230003
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 18:07 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Echt, ik heb me de afgelopen tijd zo zitten ergeren aan die lui. Ook als je kijkt naar de info bijeenkomst van rivm aan tweede kamerleden. Ieder stelt dezelfde vragen, dus het rivm geeft hetzelfde antwoord. Grote ergernis
Stel je voor. Je stelt een vraag, krijgt daar antwoord op dat anders is dan je verwacht en je moet daar direct iets mee.
Dat kan toch niet. Dat risico wil je toch niet lopen.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 18:11:56 #249
488589 witwitwit
zingeenseenpirbidliedjevoormij
pi_197230057
Briddip voor echte wasjes?
pi_197230139
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 16:23 schreef minilot het volgende:
Oef, dat klinkt pijnlijk @:Sarabi - beterschap ermee! :*
Hoe ging het brouwen verder? *O* #omgekeerdteruglezen

Ja, flink pijnlijk en kon volgens de HA nog wel lang zo blijven.

Brouwen was erg leuk. Gaaf om met zulke grote installaties te werken.
pi_197230282
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 18:14 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja, flink pijnlijk en kon volgens de HA nog wel lang zo blijven.

Brouwen was erg leuk. Gaaf om met zulke grote installaties te werken.
[ afbeelding ]
Leuke foto!
Jammer van de blaren. Hoewel, achteraf is dat natuurlijk wel een stoer verhaal misschien.
pi_197230380
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 18:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Leuke foto!
Jammer van de blaren. Hoewel, achteraf is dat natuurlijk wel een stoer verhaal misschien.
Thanks! En ja over een tijdje kan ik er vast om lachen. Nu voelt het vooral heel dom en lullig.
pi_197230412
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 18:24 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Thanks! En ja over een tijdje kan ik er vast om lachen. Nu voelt het vooral heel dom en lullig.
Beterschap met de blaren!
Stoere grote ketels wel. Komt jullie bier in alle ketels op de foto’s?
pi_197230770
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 18:26 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Beterschap met de blaren!
Stoere grote ketels wel. Komt jullie bier in alle ketels op de foto’s?
Het bier heeft in beide ketels gezeten. De linker was trouwens de boosdoener, dat is de kookketel. Rechts is de ketel voor het filteren.

Nu zit het bier in een vergistingsketel. Wij gebruiken de meest linkse van de kleintjes. In de grotere kunnen 1000liter.
pi_197230823
quote:
Nog even en die zijn ook Chinees:
quote:
Drie Chinese partijen lopen voorop in de race om de Philips-tak te kopen die huishoudelijke apparaten maakt. Zij zijn bereid meer dan ¤3 mrd te betalen, zeggen diverse bronnen tegen het FD.

Philips zette begin vorig jaar het bedrijfsonderdeel te koop dat Senseo-koffiezetapparaten, stofzuigers, strijkijzers en de Airfryer produceert.

https://fd.nl/ondernemen/(...)airfryer-van-philips
pi_197230901
Dat is nog eens een toffe foto om van jezelf te hebben @Sarabi! *O*

Ze danste om de keeeeetel..
  Moderator dinsdag 5 januari 2021 @ 18:57:02 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197230961
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 18:45 schreef Sarabi het volgende:
In de grotere kunnen 10 hL
ftfy
pi_197231167
Workout gedaan. Oude magnetron is weg, nieuwe staat. Klok ingesteld en morgenmiddag maar eens de gebruiksaanwijzing lezen (nu is het te donker).
Zo pompoensoep en wat brood eten
pi_197231236
Fijn. Günther viel vanmiddag tijdens het stoeien met z'n volle zestien kilo op m'n wijsvinger, die daarbij een kant opklapte die -ie niet op hoort te klappen. :X Ik dacht eerst dat het wel meeviel maar inmiddels is mijn vinger aan het opzwellen geslagen en merk ik hoe onverwacht vaak ik als rechtshandige toch mijn linkerwijsvinger nodig blijk te hebben. Au. }:|
pi_197231333
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:16 schreef minilot het volgende:
Fijn. Günther viel vanmiddag tijdens het stoeien met z'n volle zestien kilo op m'n wijsvinger, die daarbij een kant opklapte die -ie niet op hoort te klappen. :X Ik dacht eerst dat het wel meeviel maar inmiddels is mijn vinger aan het opzwellen geslagen en merk ik hoe onverwacht vaak ik als rechtshandige toch mijn linkerwijsvinger nodig blijk te hebben. Au. }:|
Auwww, dat is heel pijnlijk
pi_197231645
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 18:45 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Het bier heeft in beide ketels gezeten. De linker was trouwens de boosdoener, dat is de kookketel. Rechts is de ketel voor het filteren.

Nu zit het bier in een vergistingsketel. Wij gebruiken de meest linkse van de kleintjes. In de grotere kunnen 1000liter.
[ afbeelding ]
Oeh! Shiney O+
pi_197231663
quote:
Auw! Kun je hem nog wel bewegen? Pas op met peesletsel. Als je daarmee door blijft lopen kun je een permanent zielige vinger overhouden.
pi_197231994
quote:
Ai beterschap
pi_197232237
Nog een vraag voor mensen met ervaring met brandwonden. Als het geheeld is moest ik het insmeren met vaseline/goed bewegen om het soepel te houden.
Nu is het nog te vroeg om het veel te bewegen toch? Merk dat ik bang ben dat ik zo'n trekkende huid krijg en daarom nu ook afentoe beweeg, maar dat doet nu nog wel erg veel pijn :')
pi_197232295
Oeh, er lag een doos met 6 pastel de nata uit de vriezer bij de Lidl voor 25 cent, en die zijn echt boven verwachting lekker. :9
pi_197232338
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:58 schreef Sarabi het volgende:
Nog een vraag voor mensen met ervaring met brandwonden. Als het geheeld is moest ik het insmeren met vaseline/goed bewegen om het soepel te houden.
Nu is het nog te vroeg om het veel te bewegen toch? Merk dat ik bang ben dat ik zo'n trekkende huid krijg en daarom nu ook afentoe beweeg, maar dat doet nu nog wel erg veel pijn :')
Als je het nu veel beweegt, trek je de wond alleen maar open.

Zodra het droog is (korstje, dunne nieuwe huid, zoiets) kun je er dik vaseline op doen en idd blijven bewegen.

* Tele6 heeft helaas te vaak d'r vingers gebrand

Ik doe trouwens hetzelfde bij kleine sneetjes en zo. Zodra er een korstje op komt, vaseline erop. Het blijft wat soepeler en de vaseline is ook een beetje een pleister, waardoor er bijvoorbeeld minder snel iets in de wond komt en prikt.

Je kunt als het nog niet droog is wel al de wondranden in de vaseline zetten als je dat prettig vindt.

* Tele6 gaat anders krabben aan de randjes rondom de wondjes o|O

Sowieso werkt vaseline erg goed als je ergens schilfertjes of vervellende randjes of zo hebt :P
pi_197232381
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Zodra het droog is (korstje, dunne nieuwe huid, zoiets) kun je er dik vaseline op doen en idd blijven bewegen.

Wat deze ervaringsdeskundige zegt. Nu eerst laten genezen.
En als je heel grote blaren hebt: laten beoordelen bij de HA, soms is doorprikken juist beter dan intact laten en zij kunnen dat mooi steriel doen.
pi_197232458
Oh en trouwens. Ik ben negatief *G* *G* *G* *G*

Neiging om naar de supermarkt te rennen en chocolade-ijs te kopen nu. En alle andere dingen. :')
pi_197232464
Alles wat Tele en Car zeggen. 1 keer teveel gedaan en 1 keer geluisterd. Van de 2e keer voel ik niets meer
pi_197232484
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:06 schreef Tele6 het volgende:

Neiging om naar de supermarkt te rennen en chocolade-ijs te kopen nu. En alle andere dingen. :')
He wat fijn *O*
pi_197232536
quote:

Yay! *O* *O* *O*
pi_197232651
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik doe trouwens hetzelfde bij kleine sneetjes en zo. Zodra er een korstje op komt, vaseline erop. Het blijft wat soepeler en de vaseline is ook een beetje een pleister, waardoor er bijvoorbeeld minder snel iets in de wond komt en prikt.

Je kunt als het nog niet droog is wel al de wondranden in de vaseline zetten als je dat prettig vindt.

* Tele6 gaat anders krabben aan de randjes rondom de wondjes o|O

Sowieso werkt vaseline erg goed als je ergens schilfertjes of vervellende randjes of zo hebt :P
Dankjewel O+

Klinkt alsof ik sowieso vaker vaseline moet gaan gebruiken want ik krab ook altijd aan wondjes.
pi_197232670
quote:

Herkenbaar maal 9 (dagen) *O*
pi_197232673
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:03 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Wat deze ervaringsdeskundige zegt. Nu eerst laten genezen.
En als je heel grote blaren hebt: laten beoordelen bij de HA, soms is doorprikken juist beter dan intact laten en zij kunnen dat mooi steriel doen.
Ze hebben er 2 doorgeprikt :Y
Vond ik een beetje raar, maar zij zullen het het beste weten :Y

En goed nieuws Tele *O* *O*
pi_197232708
Wondjes krabben O+

Mijn laatste troepje kittens was met veel en ze klommen graag in mijn benen. En dan in bed lekker aan die schrammen krabbelen :9 Tot het auwa was en ik wist dat ik weer bloed aan mijn vingers had :')
pi_197232785
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:13 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ze hebben er 2 doorgeprikt :Y
Vond ik een beetje raar, maar zij zullen het het beste weten :Y

En goed nieuws Tele *O* *O*
Met doorprikken maak je steriel en gecontroleerd een wondje. Haalt de spanning van de huid af.
En voorkomt dat jij hem openstoot en het dan juist een broedplaats van bacteriën wordt.

Toevallig zelf :@ pas nog een blaar doorgeprikt. Halve teen was blaar en na een dag voorzichtig zijn was ik er KLAAR mee. En dat voelde zo fijn daarna en ik heb het idee dat het nu ook sneller geneest, omdat er niet eerst allemaal vocht geresorbeerd moet worden maar er meteen een dakje op zit waaronder nieuw velletje kan groeien.

Nu niet aan dat dakje zitten nu niet aan dat dakje zitten nu niet aan dat dakje zitten :X Blij dat mijn tenen niet echt binnen handbereik zijn :')
pi_197232830
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:17 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Met doorprikken maak je steriel en gecontroleerd een wondje. Haalt de spanning van de huid af.
En voorkomt dat jij hem openstoot en het dan juist een broedplaats van bacteriën wordt.

Toevallig zelf :@ pas nog een blaar doorgeprikt. Halve teen was blaar en na een dag voorzichtig zijn was ik er KLAAR mee. En dat voelde zo fijn daarna en ik heb het idee dat het nu ook sneller geneest, omdat er niet eerst allemaal vocht geresorbeerd moet worden maar er meteen een dakje op zit waaronder nieuw velletje kan groeien.

Nu niet aan dat dakje zitten nu niet aan dat dakje zitten nu niet aan dat dakje zitten :X Blij dat mijn tenen niet echt binnen handbereik zijn :')
Ja en als een blaar zelf per ongeluk opengaat, scheurt er soms een hele lap vel mee. :X

Uit zicht helpt bij mij ook vaak :Y om je teen zit in dit jaargetijde toch meestal minstens een sok. ^O^

Wat had je gedaan met je teen?

Ik krijg van het hardlopen telkens blaren bovenop mijn tenen, echt idioot. Lijkt bij mijn loopstijl te horen, ofwel de bovenkant van de schoen gaat stuk ofwel mijn tenen gaan stuk. :')
pi_197232904
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:18 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ja en als een blaar zelf per ongeluk opengaat, scheurt er soms een hele lap vel mee. :X

Uit zicht helpt bij mij ook vaak :Y om je teen zit in dit jaargetijde toch meestal minstens een sok. ^O^

Wat had je gedaan met je teen?

Ik krijg van het hardlopen telkens blaren bovenop mijn tenen, echt idioot. Lijkt bij mijn loopstijl te horen, ofwel de bovenkant van de schoen gaat stuk ofwel mijn tenen gaan stuk. :')
Grappig dat juist jij dat vraagt vanavond :P

Ik mocht uit isolatie ( *O* ) en vierde dat met een wandeling van zes kilometer. In redelijk pittig tempo (want conditietest) met iets te nieuwe schoenen. Zijkant kleine teen bleek na afloop blaar te zijn. Best indrukwekkend, eigenlijk _O-
pi_197232932
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:21 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik mocht uit isolatie ( *O* ) en vierde dat met een wandeling van zes kilometer. In redelijk pittig tempo (want conditietest) met iets te nieuwe schoenen. Zijkant kleine teen bleek na afloop blaar te zijn. Best indrukwekkend, eigenlijk _O-
Klinkt wel alsof de wandeling het waard was :P
Was dat waar je een foto van had laten zien? Dat was mooi.
pi_197232950
Ik stond net ca 40 min in de keuken voor een 15-min meal van Jamie Oliver. Faal.
pi_197232962
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik stond net ca 40 min in de keuken voor een 15-min meal van Jamie Oliver. Faal.
Maar.. was het lekker?
pi_197232973
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:24 schreef Cat-astrophe het volgende:

Maar.. was het lekker?
Het was super lekker _O_ (ok ok, van alles veranderd, maar toch)
pi_197232996
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:22 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Klinkt wel alsof de wandeling het waard was :P
Was dat waar je een foto van had laten zien? Dat was mooi.
Ja, die was het. En dat was het :Y
Paar kilometer van mijn huis, maar dit rondje heb ik een paar maanden geleden pas ontdekt. Uitzichten, bos, knuppelbruggetjes, burlende herten (in het seizoen) ALLES O+
pi_197233002
Die 15 minuten, haalt iemand dat ooit?

Was het de eerste keer dat je het kookte? Ik merk bij mezelf dat ik sneller word als ik een recept al ken. :)
pi_197233008
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:25 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ja, die was het. En dat was het :Y
Paar kilometer van mijn huis, maar dit rondje heb ik een paar maanden geleden pas ontdekt. Uitzichten, bos, knuppelbruggetjes, burlende herten (in het seizoen) ALLES O+
O+
  dinsdag 5 januari 2021 @ 20:26:56 #286
63722 z80
I fink you freaky
pi_197233034
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 18:24 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Als je voorheen niet met stoom onderdruk gewerkt hebt weet je ook niet hoe gevaarlijk dit is. En hoe snel het gaat.
pi_197233096
Kipnuggets werd een ovenschotel prei en zalm en dille/kaassaus. :Y)
Want ik vond de nodige dille terug, die achter de groentela was beland i.p.v. erin.

Dan morgen de kipnuggets.
pi_197233141
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:25 schreef Tele6 het volgende:
Die 15 minuten, haalt iemand dat ooit?

Was het de eerste keer dat je het kookte? Ik merk bij mezelf dat ik sneller word als ik een recept al ken. :)
Ik maak er altijd een spelletje van om het in 15 min te doen, maar dat lukt me echt serieus nooit _O-
Daarbij moest je een keukenmachine hebben voor dit recept en die was sinds afgelopen nacht not available (gevallen, kom kapot gebroken).
pi_197233169
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:21 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Oh dat heb ik ook wel eens gehad, zo'n 6e teen :X

En autsj Sarabi, pijnlijk :* Wel gaaf project!

Tot nu toe nooit mijn handen verbrand (*klopt snel af*). Wel ooit brandblaren op mijn schouders/rug. Precies ook onder de schouderbandjes van BH. Dat was naaaaaaaasty. (het zag er ook niet uit, enorme vellen hingen er letterlijk bij :r ).
pi_197233214
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:31 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh dat heb ik ook wel eens gehad, zo'n 6e teen :X

En autsj Sarabi, pijnlijk :* Wel gaaf project!

Tot nu toe nooit mijn handen verbrand (*klopt snel af*). Wel ooit brandblaren op mijn schouders/rug. Precies ook onder de schouderbandjes van BH. Dat was naaaaaaaasty. (het zag er ook niet uit, enorme vellen hingen er letterlijk bij :r ).
Van de zon? Dat heb ik ook wel eens gehad op mijn schouders. De huid daar ziet er nog steeds een beetje anders uit :{
Puberstommiteiten. Doe ik echt nooit meer, manmanman wat deed dat zeer. :X
  dinsdag 5 januari 2021 @ 20:33:47 #291
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197233232
Ik leerde zojuist van Mary Berry weer iets nieuws; je jus bruinen.
Met:

pi_197233243
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik maak er altijd een spelletje van om het in 15 min te doen, maar dat lukt me echt serieus nooit _O-
Daarbij moest je een keukenmachine hebben voor dit recept en die was sinds afgelopen nacht not available (gevallen, kom kapot gebroken).
Aww, RIP keukenmachine. Is de kom nog los verkrijgbaar of is het dat niet waard?
pi_197233250
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:33 schreef fietsie het volgende:
Ik leerde zojuist van Mary Berry weer iets nieuws; je jus bruinen.
Met:

[ afbeelding ]
Wat heb je daaraan?
pi_197233271
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Auw! Kun je hem nog wel bewegen? Pas op met peesletsel. Als je daarmee door blijft lopen kun je een permanent zielige vinger overhouden.
Yup, kan 'm inderdaad gewoon nog bewegen, al is dat wel pijnlijk.
pi_197233403
We aten hier nasi. Of iets dat er op leek in elk geval. Met satésaus en kroepoek (Jakarta, is van cassave gemaakt) en gebakken uitjes eroverheen :9 .

Verder was ik in discussie nummerzoveel beland over dat vaccin. Ik laat me toch elke keer weer verleiden :')
SPOILER
pi_197233466
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:38 schreef Candaasje het volgende:
We aten hier nasi. Of iets dat er op leek in elk geval. Met satésaus en kroepoek (Jakarta, is van cassave gemaakt) en gebakken uitjes eroverheen :9 .

Verder was ik in discussie nummerzoveel beland over dat vaccin. Ik laat me toch elke keer weer verleiden :')
SPOILER

Oh en :9 cassavekroepoek O+
pi_197233470
quote:
Jawohl.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_197233505
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:33 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Van de zon? Dat heb ik ook wel eens gehad op mijn schouders. De huid daar ziet er nog steeds een beetje anders uit :{
Puberstommiteiten. Doe ik echt nooit meer, manmanman wat deed dat zeer. :X
Jup! Debielste fout evaaaaaaaaah! (Ik was ook 16 ofzo :P ). Naar het hooggebergte gaan, met je haar opeens opgestoken ipv los, geen hoed/pet op, en geen T-shirt maar een shirtje met spaghettibandjes.
Het was niet eens super zonnig, maar het was het maanlandschap waar ik deze zomer ook ben geweest. Kaatst lekker, dat witte gesteente. :')
pi_197233615
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:17 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in :Y
Nouja morgen middag weer even verband enzo verschonen, ben benieuwd. Denk dat dan niet meer mijn hele hand in het verband hoeft want op 2 vingers waren het echt maar hele kleine wondjes.
pi_197233642
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:26 schreef z80 het volgende:

[..]

Als je voorheen niet met stoom onderdruk gewerkt hebt weet je ook niet hoe gevaarlijk dit is. En hoe snel het gaat.
Maar echt inderdaad....zo snel, kan het nog steeds niet begrijpen. Maar goed de volgende keer doe ik het niet meer :+ heb er wel van geleerd.
pi_197233680
quote:
Mijn 30 kg barbell ging gisteren iets makkelijker boven/over mijn hoofd als verwacht en daar waren keukenkastjes dus ik hield m tegen met alles wat ik in mijn vingers en schouders had, maar mijn rechterwijsvinger is daar niet heel goed uitgekomen. :X Dik en pijnlijk *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')