abonnement Unibet Coolblue
  zondag 3 januari 2021 @ 14:35:26 #1
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_197188938
Welkom in het topic "FOK!ers die stoppen met alcohol"

Het drinken van alcohol is in onze maatschappij heel gewoon. Een drankje op het terras of na een week hard werken, daar kijkt niemand van op. Ook incidenteel overmatig alcohol gebruik, bijv. op een feestje, is volledig geaccepteerd. Maar waar ligt de grens? Wanneer wordt alcoholgebruik alcoholmisbruik? En wanneer spreek je van een alcoholverslaving?

quote:
Wat is alcoholmisbruik?
Er zijn internationale afspraken gemaakt over wanneer je van misbruik van een middel kunt spreken, in dit geval dus alcoholmisbruik. Bij alcoholmisbruik moet er sprake zijn van minimaal één van de volgende vier punten, gezien over de periode van een jaar:
• Door het drinken gaan de dingen die u thuis, op school of op het werk moet doen, steeds slechter, zoals te laat komen, wegblijven, slecht werk afleveren, schorsing van school, verwaarlozing van kinderen of huishouden.
• Er wordt gedronken in situaties waarin dat gevaarlijk is, zoals wanneer u nog moet autorijden of machines bedienen.
• U komt meermalen met justitie in aanraking door het drinken, bijvoorbeeld door rotzooi trappen onder invloed of rijden onder invloed.
• Het drinken gaat door, ondanks dat de problemen rondom het drinken steeds terugkomen en ernstiger worden, bijvoorbeeld ruzie thuis over teveel drinken of vechtpartijen.

In geval van alcoholmisbruik hoeft u geen last te hebben van tolerantie en ontwenningsverschijnselen. De reden om te gaan drinken kan zijn om minder last van problemen te hebben. Drinken is dan een manier geworden om met problemen om te gaan. Het heeft dan een functie gekregen; u drinkt alcohol om u minder te vervelen, om u minder gespannen te voelen, om u af te reageren, om troost in te vinden of om afleiding voor vervelende gevoelens in te vinden. We noemen dit ook wel problematisch drinken.

Wat is alcoholafhankelijkheid?
Er zijn internationale afspraken gemaakt over wanneer je van afhankelijkheid van een middel kunt spreken, in dit geval dus afhankelijk van alcohol. U kunt van afhankelijkheid (verslaving) spreken als gedurende een jaar drie of meer van de volgende zaken aan de orde zijn:
• Tolerantie:
U kunt steeds beter tegen drank, u heeft meer nodig om hetzelfde effect te krijgen.
• Ontwenning:
U heeft minstens twee van de volgende ontwenningsverschijnselen als u stopt met drinken:
- transpireren of hartslag boven de 100, zonder inspanning.
- trillende handen
- misselijkheid of braken
- dingen zien, voelen of horen die er niet zijn
- geestelijk en lichamelijk onrustig
- angst
- epileptische insulten (toevallen).
• U drinkt om deze verschijnselen tegen te gaan.
• U drinkt meer en langer dan u van plan was (controleverlies).
• U wilt steeds weer stoppen of minderen, maar er komt niet veel van terecht.
• Er gaat steeds meer tijd zitten in het kopen en drinken van alcohol en het bijkomen van het drinken.
• Sociale contacten, werk en vrijetijdsbesteding worden minder of vallen weg door het drinken.
• U weet dat alcohol voor u schade en problemen veroorzaakt, maar toch gaat u door met drinken.

https://www.alcoholdebaas.nl/U-en-alcohol/Verslaafd-.aspx
Interessante links

https://medium.com/@marni(...)8c723cb23#.51mlyb8oz

http://aadordrecht.nl/overaa.html

https://www.psychologiema(...)gina/Verslaafd-1.htm

Wat willen we niet:

Dronken posten, niet hier.
Vertellen welk alcoholisch drankje je open trekt, niet hier.
Verheerlijken van bepaalde gevoelens door drank, niet hier.
Sowieso verheerlijken van alcoholische dranken, niet hier.

Wat we wel willen:

Elkaar steunen, tegenslagen bespreken, voortgang bespreken, gewoon even een hart onder de riem.

Hopelijk kan iedereen met de regels leven, veel succes met afkicken.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  zondag 3 januari 2021 @ 14:36:07 #2
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_197188947
Nieuw jaar, nieuw deel ;)
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_197189408
Een andere tip voor geestelijk herstel. Onontbeerlijk voor de strijd tegen alcohol.
Als je op een dag kritiek krijgt van 100 mensen en een compliment van 1 persoon. Dan moet je alleen het compliment van die ene persoon meenemen naar de volgende dag.
Plus: niet meer streven naar perfectie, en ook geen perfectie verwachten van andere personen.
Plus: Bedenk: "het leven is een zeven".


quote:
Soms ineens de regen op t raam
En denk ik aan een naam
En dan stroomt geluk naar binnen
Eén moment en dan is t weer weg
Zo snel als ik t zeg
t duurt hoogstens een paar zinnen
En ik zie de bomen op t plein
En ik denk: zo moet t altijd zijn
t zal weer opnieuw beginnen
En dat was t voor vandaag
Nu is alles wat ik vraag
Leven met n 7
Al dat streven naar een 10
Terwijl ik eigenlijk misschien
Wil leven met een 7
Onverwacht dan kijk je even niet
En alles wat je ziet
Kommer, kwel en zorgen
Ik denk aan jou en de nachten hoe t was
Samen met een glas
Tot in de vroege morgen
En ik loop verder langs de gracht
En ik zie een stad die lacht
Wachten we verborgen
En dat was t voor vandaag
Nu is alles wat ik vraag
Leven met een 7
Al dat streven naar een 10
Terwijl ik eigenlijk misschien
Wil leven met een 7
En dat was t voor vandaag
Nu is alles wat ik vraag
Leven met een 7
Al dat streven naar een 10
Terwijl ik eigenlijk misschien
Wil leven met een 7
Hier rechtsaf
De kapper op de hoek
Mn versgekochte boek
De dag loopt hier voorbij
En vanavond languit in mn stoel
Dit is wat ik bedoel
Geen wonderen voor mij
Negeer wel dit gedeelte:


quote:
Ik denk aan jou en de nachten hoe t was
Samen met een glas


[ Bericht 6% gewijzigd door Twentsche_Ros op 03-01-2021 15:10:05 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_197190464
quote:
14s.gif Op zondag 3 januari 2021 14:36 schreef Againzender het volgende:
Nieuw jaar, nieuw deel ;)
Sta nog op 0,0 :P
pi_197205739
Merk dat ik echt ontzettend onrustig en prikkelbaar ben en eigenlijk graag een drankje zou pakken.

Ook meer zin in seks maar Mss is dat ook onderdeel van het probleem, een andere high nastreven als vervanging van.
Net een korte relatie beëindigd dus Mss speelt dat ook mee.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_197212172
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:53 schreef Avianflu het volgende:
Merk dat ik echt ontzettend onrustig en prikkelbaar ben en eigenlijk graag een drankje zou pakken.

Ook meer zin in seks maar Mss is dat ook onderdeel van het probleem, een andere high nastreven als vervanging van.
Net een korte relatie beëindigd dus Mss speelt dat ook mee.
Een lange beëindigen ook niet.

Heb zelf hele sterke ups en downs, super vrolijk en melig en dan opeens nergens meer zin in. Heb net bewust een eind gefietst door de kou omdat de avond anders te lang zou duren. Begin wel iets beter te slapen.
  maandag 4 januari 2021 @ 19:46:24 #7
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_197212637
Je houd wel veel tijd over zo :')
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_197222512
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:20 schreef JDx het volgende:

[..]

Een lange beëindigen ook niet.

Heb zelf hele sterke ups en downs, super vrolijk en melig en dan opeens nergens meer zin in. Heb net bewust een eind gefietst door de kou omdat de avond anders te lang zou duren. Begin wel iets beter te slapen.
Heb je een relatie beëindigd ook?
Ik slaap redelijk goed, iets minder makkelijk inslapen.

Je hebt ook weinig afleiding nu natuurlijk.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_197222608
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:16 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Heb je een relatie beëindigd ook?
Ik slaap redelijk goed, iets minder makkelijk inslapen.

Je hebt ook weinig afleiding nu natuurlijk.
De kunst van het "niks doen".
Waarom niet alles wat langzamer doen. Bv boodschappen doen te voet. Bij verveling gewoon een eind lopen of fietsen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_197222662
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

De kunst van het "niks doen".
Waarom niet alles wat langzamer doen. Bv boodschappen doen te voet. Bij verveling gewoon een eind lopen of fietsen.
Ja, heb hier dus serieus moeite mee. Niks doen. Gaat al wel beter dan de eerste lockdown maar ik heb gewoon een drang naar een bepaalde hoeveelheid drama/spanning/sensatie in mijn leven.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_197223409
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:24 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Ja, heb hier dus serieus moeite mee. Niks doen. Gaat al wel beter dan de eerste lockdown maar ik heb gewoon een drang naar een bepaalde hoeveelheid drama/spanning/sensatie in mijn leven.
Komt door facebook/twitter. Het lijkt alsof de buitenwereld 24/7 in een spannende glitter en glamour omgeving leeft.
Allemaal bullshit. Gewoon een eind lopen is een prima idee bij verveling. Een boodschap verzinnen of een bezoek, en al lopende komen de nieuwe ideeën vanzelf. Ikzelf men zo'n Excel-nerd dat dat de stappen en/of fiets-kilometers noteert enzo. Dat houdt je in een regelmaat en een planning.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_197225395
Ik moet zeggen dat het bij mij wel aardig gaat.

Was al 5 dagen bezig voor O&N, toen was er een vriend super teleurgesteld dat ik niet ging drinken want zou toch pas op 1 jan beginnen.

Nou je raad het al toen weer aanzienlijk (7/8 consumpties ofzo) gedronken...

Maar sinds 1 jan uurtje of 0300 keurig droog. Heb ook geen behoefte aan alcohol drinken. Enige wat ik wel heb is dat ik veel bewust denk aan het feit dat ik niet drink nu. Dus ben er bewust/onbewust flink mee bezig.
pi_197225547
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:36 schreef soeverein het volgende:
Ik moet zeggen dat het bij mij wel aardig gaat.

Was al 5 dagen bezig voor O&N, toen was er een vriend super teleurgesteld dat ik niet ging drinken want zou toch pas op 1 jan beginnen.

Nou je raad het al toen weer aanzienlijk (7/8 consumpties ofzo) gedronken...

Maar sinds 1 jan uurtje of 0300 keurig droog. Heb ook geen behoefte aan alcohol drinken. Enige wat ik wel heb is dat ik veel bewust denk aan het feit dat ik niet drink nu. Dus ben er bewust/onbewust flink mee bezig.
quote:
toen was er een vriend super teleurgesteld dat ik niet ging drinken
Andere vrienden kiezen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_197225771
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:43 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]


[..]

Andere vrienden kiezen.
Zo simpel is het niet. Dit is ook een kwestie van verwachtings management. Hij wist dat ik in Januari ging stoppen. Met zijn baan is er maar een enkele vrije dag eens in de zoveel weken dus dit was een uitlaat klep voor hem. Als hij eerder had geweten dat ik eigenlijk niet van plan was te drinken die dag had hij geen teleurstelling > druk uitgeoefend.
pi_197226337
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:54 schreef soeverein het volgende:

[..]

Zo simpel is het niet. Dit is ook een kwestie van verwachtings management. Hij wist dat ik in Januari ging stoppen. Met zijn baan is er maar een enkele vrije dag eens in de zoveel weken dus dit was een uitlaat klep voor hem. Als hij eerder had geweten dat ik eigenlijk niet van plan was te drinken die dag had hij geen teleurstelling > druk uitgeoefend.
quote:
verwachtings management
....

hmmm

Bij die uitlaat klep was het dus belangrijk voor hem nog even een "partner in misery" te hebben tijdens een drankgelag. Om daarna samen het genezingsproces mbt het alcoholisme aan te gaan.

... zoiets?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_197227738
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]


[..]

....

hmmm

Bij die uitlaat klep was het dus belangrijk voor hem nog even een "partner in misery" te hebben tijdens een drankgelag. Om daarna samen het genezingsproces mbt het alcoholisme aan te gaan.

... zoiets?
Nouja alcohol is natuurlijk niet altijd misery. Het is imo een double edged sword. Emoties worden erdoor versterkt en daardoor horen de mooiste en slechtste momenten/herinneringen bij alcohol.

Het is gevaarlijk spul.
pi_197358846
Iedereen nog lekker nuchter in 2021?

Ik slaap zo diep dat ik maar weinig slaap nodig heb (sliep sowieso maar weinig), doe echt heel veel thuis, fiets veel, wel redelijk vaak ff langs m'n ouders om even mensen te zien en uit de isolatie te komen.

Ben allerlei oude hobby's weer aan het oppakken, 3D visualisatie, websites, PHP, gamen (gaat overigens ook veel beter), echt vanalles. Lekker op tijd opstaan, kop thee, broodje, glas melk, uurtje later bak koffie en de hele dag fit.

02:00 naar bed en 08:00 sta ik weer beneden.

PS. merk trouwens wel dat ik na langere tijd nuchter heel erg ADHD ben, praat ook veel tegen mezelf in deze tijd :')
pi_197360287
Ik merk dat ik ook minder slaap nodig heb. Snak nog steeds wel eens naar een drankje maar mijn doel is om sowieso de hele maand januari niet te drinken. Het liefst zou ik af en toe bij een etentje 1-2 glazen drinken en meer niet. Ik weet niet of ik dat kan.

Zelf heb ik ook een soort hyper gevoel en over het algemeen een positief gevoel. Ik praat niet tegen mijzelf maar maak af en toe een solodansje als er een leuk nummer voorbij komt :).

Ik denk ook veel meer na over van alles en nog wat, veel dingen van vroeger (niet perse met een negatief gevoel). Die turbulente gedachtenstroom zit vooral in mijn aard maar werd door wat drankjes wat afgevlakt.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_197458557
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 12:45 schreef Avianflu het volgende:
Ik merk dat ik ook minder slaap nodig heb. Snak nog steeds wel eens naar een drankje maar mijn doel is om sowieso de hele maand januari niet te drinken. Het liefst zou ik af en toe bij een etentje 1-2 glazen drinken en meer niet. Ik weet niet of ik dat kan.

Zelf heb ik ook een soort hyper gevoel en over het algemeen een positief gevoel. Ik praat niet tegen mijzelf maar maak af en toe een solodansje als er een leuk nummer voorbij komt :).

Ik denk ook veel meer na over van alles en nog wat, veel dingen van vroeger (niet perse met een negatief gevoel). Die turbulente gedachtenstroom zit vooral in mijn aard maar werd door wat drankjes wat afgevlakt.
Haha, ik sta af en toe ook even in m'n eentje te springen bij een lekkere beat.

Derde weekend van januari is bijna voorbij, in mijn ervaring haken veel hier af, het is hier sowieso al veel stiller dan begin januari, dat belooft niet veel goeds. Ik en ook een vriend van me hebben er tot op heden weinig moeite mee.

Heb het idee dat het wel scheelt als je al voor oud en nieuw bent gestopt en met bijzondere dagen als oud en nieuw ook niet drinkt. Als je met oud en nieuw drinkt en op 1 januari zwaar brak zegt nu ga ik stoppen werkt vaak niet.
pi_197458620
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 07:00 schreef JDx het volgende:

[..]

Haha, ik sta af en toe ook even in m'n eentje te springen bij een lekkere beat.

Derde weekend van januari is bijna voorbij, in mijn ervaring haken veel hier af, het is hier sowieso al veel stiller dan begin januari, dat belooft niet veel goeds. Ik en ook een vriend van me hebben er tot op heden weinig moeite mee.

Heb het idee dat het wel scheelt als je al voor oud en nieuw bent gestopt en met bijzondere dagen als oud en nieuw ook niet drinkt. Als je met oud en nieuw drinkt en op 1 januari zwaar brak zegt nu ga ik stoppen werkt vaak niet.
Ja waarschijnlijk, maandag “blue monday”.
Ik had gisteren echt wel zin in een wijntje maar ik had sowieso niks in huis en naar de winkel rijden ging mij echt te ver.
Hoe lang ben je nu gestopt?
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_197458628
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 07:18 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Ja waarschijnlijk, maandag “blue monday”.
Ik had gisteren echt wel zin in een wijntje maar ik had sowieso niks in huis en naar de winkel rijden ging mij echt te ver.
Hoe lang ben je nu gestopt?
Sinds 2 november met een terugval met kerst, snel herpakt gelukkig, dus als ik eerlijk ben ook nog niet eens een maand.

Maar goed, een kleine terugval is nog te overzien (niet aan te raden), na maanden drinken duurt herstellen veel langer.
pi_197458645
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 07:20 schreef JDx het volgende:

[..]

Sinds 2 november met een terugval met kerst, snel herpakt gelukkig, dus als ik eerlijk ben ook nog niet eens een maand.

Maar goed, een kleine terugval is nog te overzien (niet aan te raden), na maanden drinken duurt herstellen veel langer.
Ik vind het netjes. Is je plan om nooit meer te drinken?

Ik merk wel dat lichamelijk het beter is zonder drank maar ik heb een soort haat/liefde verhouding, ik zie mijzelf niet op een concert zonder drank :@ .
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_197458651
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 07:25 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Ik vind het netjes. Is je plan om nooit meer te drinken?

Ik merk wel dat lichamelijk het beter is zonder drank maar ik heb een soort haat/liefde verhouding, ik zie mijzelf niet op een concert zonder drank :@ .
Het probleem is eigenlijk dat als je snel herstelt denk je ach, het kan dus prima, ging ooit naar de kliniek met een promillage van 5,24 en na 2 dagen stond ik weer op 0, opmerkingen als nou dan werkt je lever gelukkig nog prima en wonderbaarlijk hoe snel je herstelt helpen dan eigenlijk niet.

Tijdje geleden ook een leveronderzoek gehad en kreeg te horen, "nou ziet er allemaal goed uit hoor", een beetje leverfibrose (ophoping van overmatig bindweefsel in littekenweefsel in de lever, als reactie op chronische, herhaalde schade aan de levercellen), maar dat zou verwaarloosbaar zijn en zichzelf herstellen als ik zo door ga (niet drinken), over ik geloof ongeveer anderhalve maand weer controle en bloedonderzoek.

Dat is dus ook na 2 weken stoppen, dan denk je, ach voel me weer top fit, een(!) drank je kan wel... of twee, nja na 3 voel ik het pas. Dus als ik het bij 3 houd, dan gaat het wel.. toch?

Had het gisteravond toen ik door de sneeuw naar huis fietste ook niet erg gevonden als er een glaasje whisky klaar stond.
pi_197458709
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 07:27 schreef JDx het volgende:

[..]

Het probleem is eigenlijk dat als je snel herstelt denk je ach, het kan dus prima, ging ooit naar de kliniek met een promillage van 5,24 en na 2 dagen stond ik weer op 0, opmerkingen als nou dan werkt je lever gelukkig nog prima en wonderbaarlijk hoe snel je herstelt helpen dan eigenlijk niet.

Tijdje geleden ook een leveronderzoek gehad en kreeg te horen, "nou ziet er allemaal goed uit hoor", een beetje leverfibrose (ophoping van overmatig bindweefsel in littekenweefsel in de lever, als reactie op chronische, herhaalde schade aan de levercellen), maar dat zou verwaarloosbaar zijn en zichzelf herstellen als ik zo door ga (niet drinken), over ik geloof ongeveer anderhalve maand weer controle en bloedonderzoek.

Dat is dus ook na 2 weken stoppen, dan denk je, ach voel me weer top fit, een(!) drank je kan wel... of twee, nja na 3 voel ik het pas. Dus als ik het bij 3 houd, dan gaat het wel.. toch?

Had het gisteravond toen ik door de sneeuw naar huis fietste ook niet erg gevonden als er een glaasje whisky klaar stond.
Ben je echt opgenomen geweest en gestopt onder begeleiding dan?
Ja, eerlijk gezegd deze O&N was een soort wake Up call voor mij, misschien tegen de 20 drankjes op met mijn 162 (en niet zwaar) de volgende dag eigenlijk weinig last.
Niet normaal! Dacht ik. Dus ipv, och kan dus nog prima (wat ik heel lang heb gedacht).
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_197460765
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 07:41 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Ben je echt opgenomen geweest en gestopt onder begeleiding dan?
Ja, eerlijk gezegd deze O&N was een soort wake Up call voor mij, misschien tegen de 20 drankjes op met mijn 162 (en niet zwaar) de volgende dag eigenlijk weinig last.
Niet normaal! Dacht ik. Dus ipv, och kan dus nog prima (wat ik heel lang heb gedacht).
Eerste keer wel, laatste 2x keer zelf gestopt, maar wel door afbouwen, in 1x van veel naar niks kan link zijn.
pi_197463849
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 07:27 schreef JDx het volgende:

[..]

Het probleem is eigenlijk dat als je snel herstelt denk je ach, het kan dus prima, ging ooit naar de kliniek met een promillage van 5,24 en na 2 dagen stond ik weer op 0, opmerkingen als nou dan werkt je lever gelukkig nog prima en wonderbaarlijk hoe snel je herstelt helpen dan eigenlijk niet.

Tijdje geleden ook een leveronderzoek gehad en kreeg te horen, "nou ziet er allemaal goed uit hoor", een beetje leverfibrose (ophoping van overmatig bindweefsel in littekenweefsel in de lever, als reactie op chronische, herhaalde schade aan de levercellen), maar dat zou verwaarloosbaar zijn en zichzelf herstellen als ik zo door ga (niet drinken), over ik geloof ongeveer anderhalve maand weer controle en bloedonderzoek.

Dat is dus ook na 2 weken stoppen, dan denk je, ach voel me weer top fit, een(!) drank je kan wel... of twee, nja na 3 voel ik het pas. Dus als ik het bij 3 houd, dan gaat het wel.. toch?

Had het gisteravond toen ik door de sneeuw naar huis fietste ook niet erg gevonden als er een glaasje whisky klaar stond.
Dit is dus precies het probleem dat ik ook heb. Gewoon door het kappen met helemaal drinken je naar een paar weken weer zo ok voelen van dat je denkt kan wel weer.
Vandaar ook dat ik nu die stap maakte naar soort van begeleid wonen idee met onverwachte urine controles zodat ik dat niet kan doen.
Al met al heb nu bijna 2 maanden niks gedronken, record is het nog niet want heb wel vaker tijden gehad dat ik echt helemaal niks dronk.
Maar kom wel in de buurt nu lol.

Denk dat het voor mij maar het beste is gewoon helemaal nooit meer te drinken.
Nu kan ik dat nu wel makkelijk zeggen, maar weet nu al dat als ik weer helemaal "vrijgelaten" wordt dat dat 1 van de dingen is waar ik het meest moeite mee ga hebben.
Maar daar richten we ons dus ook op met de hele behandeling.
Do what you love, love what you do!
pi_197467580
Gister een hele geslaagde eerste date, en geen alcohol gedronken! Ondanks om borrel tijd aankomen en hele avond gebleven. Normaal zit dat er bijna altijd wel in, wijntje/cocktailtje ofzo als het niet een koffie date is.

Dat ik dit ook gewoon doe zonder alcohol voelt wel als een overwinning.

Ben er van overtuigd dat ik januari ga volhouden. Weet nog niet hoe ik daarna verder ga.
pi_197469190
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 16:18 schreef soeverein het volgende:
Gister een hele geslaagde eerste date, en geen alcohol gedronken! Ondanks om borrel tijd aankomen en hele avond gebleven. Normaal zit dat er bijna altijd wel in, wijntje/cocktailtje ofzo als het niet een koffie date is.

Dat ik dit ook gewoon doe zonder alcohol voelt wel als een overwinning.

Ben er van overtuigd dat ik januari ga volhouden. Weet nog niet hoe ik daarna verder ga.
Hartstikke goed!
pi_197481521
Vraag me eigenlijk af of de slijters het momenteel ook drukker hebben. Depressieve mensen, lockdown, feestjes thuis.
pi_197562705
Had vandaag een mindere dag, gisteren iets gebeurd wat eea bij mij triggerde (zelfacceptatie van bepaald gedrag/hoe ik ben).
Met moeite langs het drankpad gelopen in de supermarkt.
Wel gelukt, voor het eerst sinds lange tijd met wat “negatieve” emoties gedeald zonder een glas drank erbij. Eigenlijk viel het achteraf best mee.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_197562721
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:03 schreef JDx het volgende:
Vraag me eigenlijk af of de slijters het momenteel ook drukker hebben. Depressieve mensen, lockdown, feestjes thuis.
Ik denk dat er veel drank wordt gebruikt achter de voordeur inderdaad.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
  donderdag 21 januari 2021 @ 23:41:01 #32
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197562780
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 23:37 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Ik denk dat er veel drank wordt gebruikt achter de voordeur inderdaad.
Een van de weinige dingen die nog wel kunnen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197566858
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 23:36 schreef Avianflu het volgende:
Had vandaag een mindere dag, gisteren iets gebeurd wat eea bij mij triggerde (zelfacceptatie van bepaald gedrag/hoe ik ben).
Met moeite langs het drankpad gelopen in de supermarkt.
Wel gelukt, voor het eerst sinds lange tijd met wat “negatieve” emoties gedeald zonder een glas drank erbij. Eigenlijk viel het achteraf best mee.
Ik liep juist met een lach langs het drankschap en stuurde een foto ervan met een knipoog naar een vriend om te laten zien hoe makkelijk het gaat, maar dat viel niet als grappig volgens mij. Doe ik maar niet meer.

Heb wel heel af en toe, vooral 's avonds laat dat ik denk, zou nog wel even een filmpje met een drankje willen kijken of een domme serie willen kijken die extra grappig is met drank op.

's Morgens wel weer erg blij dat ik dat toch niet heb gedaan, niet dat je nog drank kan halen rond die tijd ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door JDx op 22-01-2021 09:11:53 ]
pi_197566885
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 23:41 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Een van de weinige dingen die nog wel kunnen.
Coffeeshops dan? Oh lees net dat je wel mag afhalen. Denk dat het trouwens niet zo'n slecht idee is dat de slijters open zijn, ook al is het niet essentieel, het geeft veel mensen toch wat ontspanning, wie weet komen er wel thuisstokers met een verbod. Alleen zal het momenteel icm thuiswerken ook sommige mensen over de streep naar alcoholisme helpen.

Ben overigens een voorstander van de avondklok, al een tijdje en dan het liefst gewoon vanaf 20:00 uur. Dat zou snel veel contacten schelen, maar heb wel af en toe even een stukje gefietst 's avonds of even langs m'n ouders als ik me echt even depressief voelde of trek leek te krijgen.

Het gevoel dat dat nu echt niet kan/mag voelt nu toch opeens heel raar.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 14:09:12 #35
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_197571699
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 11:26 schreef JDx het volgende:

[..]

Eerste keer wel, laatste 2x keer zelf gestopt, maar wel door afbouwen, in 1x van veel naar niks kan link zijn.
Inderdaad, cold turkey kan heel gevaarlijk zijn heb ik ondervonden, nu twee jaar geleden. Ik had pure mazzel dat ik niet alleen was, anders was ik er niet meer geweest.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_197571973
quote:
4s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 14:09 schreef Againzender het volgende:

[..]

Inderdaad, cold turkey kan heel gevaarlijk zijn heb ik ondervonden, nu twee jaar geleden. Ik had pure mazzel dat ik niet alleen was, anders was ik er niet meer geweest.
Ik was wel alleen, 2 gebroken rugwervels, 3 gekneusde ribben, oogkas gebroken, jukbeen doormidden, zit nu met een metalen plaat aan elkaar, via een gat in m'n gehemelte aan elkaar gezet, werd wakker onderaan de trap onder het bloed, naar de buren gestrompeld en die hebben de ambulance gebeld.

Wist pas dagen later wat er eigenlijk gebeurd was. Maar ik weet er zelf niets meer van, van de ambulance niet, ziekenhuis niet, operatie niet, niks. Had nog iets kapot, maar dat weet ik niet eens meer.
pi_197572030
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 14:29 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik was wel alleen, 2 gebroken rugwervels, 3 gekneusde ribben, oogkas gebroken, jukbeen doormidden, zit nu met een metalen plaat aan elkaar, via een gat in m'n gehemelte aan elkaar gezet, werd wakker onderaan de trap onder het bloed, naar de buren gestrompeld en die hebben de ambulance gebeld.

Wist pas dagen later wat er eigenlijk gebeurd was. Maar ik weet er zelf niets meer van, van de ambulance niet, ziekenhuis niet, operatie niet, niks. Had nog iets kapot, maar dat weet ik niet eens meer.
Was er gebeurd dan?
  vrijdag 22 januari 2021 @ 14:35:58 #38
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_197572091
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 14:29 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik was wel alleen, 2 gebroken rugwervels, 3 gekneusde ribben, oogkas gebroken, jukbeen doormidden, zit nu met een metalen plaat aan elkaar, via een gat in m'n gehemelte aan elkaar gezet, werd wakker onderaan de trap onder het bloed, naar de buren gestrompeld en die hebben de ambulance gebeld.

Wist pas dagen later wat er eigenlijk gebeurd was. Maar ik weet er zelf niets meer van, van de ambulance niet, ziekenhuis niet, operatie niet, niks. Had nog niets, maar dat weet ik niet eens meer.
Jezus :{

Ik liep in het park, een rondje dat ik wel vaker liep. Lekker rustig verlaten stuk, even een frisse neus halen. Ik had net een vriendin opgehaald van Schiphol die tegen een jetlag aan het vechten was, dus die liep even mee.
Ik weet nog dat ik op een gegeven moment van mijn telefoon opkeek en alles dubbel zag. En toen voelde ik de grond onder mij weg zakken. In een reflex probeerde ik nog te gaan zitten om de klap te verzachten, maar voordat ik op de grond was had ik al een toeval en werd alles zwart.
Die vriendin schrok zich helemaal de tyfus, ik werd zo stijf als een plank en werd direct helemaal blauw, haalde ook geen adem meer. Zij heeft mij gedraaid en toen hapte ik opeens weer lucht en kreeg ik kleur.
Toen ik mijn ogen open deed keek ik tegen de schoenen van de ambulancemedewerkers aan.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_197572868
quote:
4s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 14:32 schreef Leonos het volgende:

[..]

Was er gebeurd dan?
Toeval, insult, aanval, hoe je het maar wil noemen, waarschijnlijk halverwege of bovenaan de trap ofzo. Exact weet ik het niet.
pi_197572964
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:29 schreef JDx het volgende:

[..]

Toeval, insult, aanval, hoe je het maar wil noemen, waarschijnlijk halverwege of bovenaan de trap ofzo. Exact weet ik het niet.
Dan snap ik dat een vriend niet kan lachen als je een foto van het drankschap doorstuurt.
pi_197665818
Nog een paar dagen en dan hebben sommige mensen hun eerste maand gehaald, zijn er nog veel over?
pi_197667131
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:09 schreef JDx het volgende:
Nog een paar dagen en dan hebben sommige mensen hun eerste maand gehaald, zijn er nog veel over?
Ben ook wel benieuwd, twee maanden niks gedronken nu.
Do what you love, love what you do!
pi_197667185
quote:
14s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:33 schreef kree het volgende:

[..]

Ben ook wel benieuwd, twee maanden niks gedronken nu.
Spijt van m'n terugval met kerst, anders bijna 3, nu een maand.
pi_197667270
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:37 schreef JDx het volgende:

[..]

Spijt van m'n terugval met kerst, anders bijna 3, nu een maand.
Kerst en oudejaar zijn dan ook wel de meest kutte momenten (althans voor mij tot nu toe) om niks te drinken. Eigenlijk in die twee maanden de enige keren dat ik gedacht heb van zou nu wel wat lusten.

Maar het is wellicht voor mij nu makkelijk praten want sta wel continu onder controle nu. Drinken is niet echt een optie meer.
Do what you love, love what you do!
pi_197667365
Ik houd het nog steeds vol. Moet zeggen dat ik nog weinig voordelen merk in de zin van energie ofzo dus dat valt een beetje tegen.

Voor mn portemonnee is het in iedergeval wel goed :p
pi_197667533
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:51 schreef soeverein het volgende:
Ik houd het nog steeds vol. Moet zeggen dat ik nog weinig voordelen merk in de zin van energie ofzo dus dat valt een beetje tegen.

Voor mn portemonnee is het in iedergeval wel goed :p
Hou geen geld over, maar kan wel af en toe even een Orangina of perssinaasappels kopen ipv ranja ofzo. Gewoon voor de lekker. Ik slaap wel beter, hou het overdag ook wel lang vol, 's avonds ook, zo lang ik maar allerlei dingen te doen heb, gamen, ontwerpen, klooien met internet dingen.
pi_197668296
Still going strong sinds 1 januari. Ook niet echt behoefte aan. Lekkere theetjes, warme chocolademelk, koffie, genoeg alternatieven. Had vlak voor kerst nog bokbier gekocht...dat staat nu maar.

Dit is...3e jaar dat ik het doe. In het eerste jaar werd het meteen 3,5 maand.
pi_197669867
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:59 schreef xFriendx het volgende:
Still going strong sinds 1 januari. Ook niet echt behoefte aan. Lekkere theetjes, warme chocolademelk, koffie, genoeg alternatieven. Had vlak voor kerst nog bokbier gekocht...dat staat nu maar.

Dit is...3e jaar dat ik het doe. In het eerste jaar werd het meteen 3,5 maand.
Bij mij toen ook, nouja 100 dagen, alleen toen ging ik op vakantie.
pi_197676070
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:09 schreef JDx het volgende:
Nog een paar dagen en dan hebben sommige mensen hun eerste maand gehaald, zijn er nog veel over?
Ik wel! *O* zonder veel moeite eigenlijk. En voel me prima :)
  donderdag 28 januari 2021 @ 07:49:25 #50
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_197680010
Eerste maand zit er alweer bijna op inderdaad. Easy peasy. Al jaren trek ik het door tot de carnaval maar dit jaar vieren we dat toch niet dus geen idee wanneer ik weer een glaasje pak. Zal wel zijn wanneer de zon zich weer eens fatsoenlijk laat zien, dan wil ik gewoon een koud biertje wanneer we in de tuin zitten ofzo.

Merk er lichamelijk of geestelijk net zoals altijd niks van behalve dan dat ik toch weer een paar kilo kerstvakantiegewicht kwijt ben. Ik snap alleen nooit zo goed hoe dat komt, ik drink echt enkel in het weekend en zuip dan ook geen krat leeg ofzo.
pi_197680370
quote:
6s.gif Op donderdag 28 januari 2021 07:49 schreef Twiitch het volgende:
Eerste maand zit er alweer bijna op inderdaad. Easy peasy. Al jaren trek ik het door tot de carnaval maar dit jaar vieren we dat toch niet dus geen idee wanneer ik weer een glaasje pak. Zal wel zijn wanneer de zon zich weer eens fatsoenlijk laat zien, dan wil ik gewoon een koud biertje wanneer we in de tuin zitten ofzo.

Merk er lichamelijk of geestelijk net zoals altijd niks van behalve dan dat ik toch weer een paar kilo kerstvakantiegewicht kwijt ben. Ik snap alleen nooit zo goed hoe dat komt, ik drink echt enkel in het weekend en zuip dan ook geen krat leeg ofzo.
Ik val juist af als ik drink, maar ik drink ook op een andere manier dan jij. Er zit geen rem op, dat is het probleem bij veel mensen hier, ben nu weer een beetje op gewicht (72kg/185cm). Ben overigens sowieso al m'n hele leven vrij licht voor m'n lengte. Dit (vrij slechte :') haha) nummer past wel bij mij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Qua tekst dan (everytime I drink I drink like an alcoholic).
  donderdag 28 januari 2021 @ 20:55:57 #52
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_197692374
Wat drinken jullie nu eigenlijk als jullie dorst hebben?
pi_197694475
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 20:55 schreef Ypmaha het volgende:
Wat drinken jullie nu eigenlijk als jullie dorst hebben?
Koffie en thee mostly. Water met iets siroop. Weekend soms 0.0 ipa biertje.
pi_197697050
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 20:55 schreef Ypmaha het volgende:
Wat drinken jullie nu eigenlijk als jullie dorst hebben?
's Morgens heb ik altijd last van een schrale keel, dus begin met een thee als m'n brood ontdooit, dan een glas melk bij het ontbijt en een uurtje erna een koffie. Rest van de dag vooral ranja of gewoon water.

Stomme is dat ik versgeperste jus heerlijk vind, maar ik het te duur vind, alleen hiervoor kocht ik 3x zo dure drank.
pi_197698161
Hier vorig weekend wat gedronken. Dus de hele maand niet drinken niet gehaald. Hield het echter bij 2 drankjes en had daar eigenlijk ook geen moeite mee.
Daarna ook geen drang gehad om te drinken.

Ik zou het echt fijn vinden als ik gwn 1-2 keer per maand 1-2 drankjes kan nemen en klaar.

Al met al ben ik nog tevreden met mezelf dus.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_197699859
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 07:03 schreef Avianflu het volgende:
Hier vorig weekend wat gedronken. Dus de hele maand niet drinken niet gehaald. Hield het echter bij 2 drankjes en had daar eigenlijk ook geen moeite mee.
Daarna ook geen drang gehad om te drinken.

Ik zou het echt fijn vinden als ik gwn 1-2 keer per maand 1-2 drankjes kan nemen en klaar.

Al met al ben ik nog tevreden met mezelf dus.
Dat zou ik ook graag willen, ook geprobeerd, maar lukte niet, hoop wel dat het me ooit lukt, om in ieder geval niet er altijd mee bezig te moeten zijn of te moeten vertellen dat je "niet drinkt" en dus "een probleem" hebt.

Voorlopig blijf ik nog de hoop houden dat het na langer dan 3 maanden stoppen een keer ook echt leuker gaat worden dan zonder drank. Merk nu al dat bijvoorbeeld gamen veel beter gaat, maar dat doe ik ook heel veel, als afleiding en misschien net als koffie en chocola een soort vervangende verslaving.
pi_197706069
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 20:55 schreef Ypmaha het volgende:
Wat drinken jullie nu eigenlijk als jullie dorst hebben?
Liters thee. En soms een alcoholvrij biertje, maar dat vind ik niet bijzonder lekker. Er zijn wel heel veel varianten tegenwoordig dus misschien kom ik de juiste nog tegen.
  zondag 31 januari 2021 @ 01:06:11 #58
494059 Scooteraar
Samen met Romana!
pi_197737387
Van marihuana overgestapt naar 4 flessen wijn in de week.

Ik stop per vandaag en raak geen enkel middel meer aan. :r
pi_197739494
Misschien heeft iemand baat bij breindebaas app. De code om het te gebruiken is 0298. Je moet hierbij zo snel mogelijk alcoholische dranken bij je vandaan swipen en niet alcoholische dranken naar je toe swipen. Als je dit 2x per week doet schijnt het te helpen.
pi_197740390
Laatste dagje als je dry january doet. Meestal trok ik de lijn nog even door. Ook nu wel weer.
pi_197741464
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 11:07 schreef xFriendx het volgende:
Laatste dagje als je dry january doet. Meestal trok ik de lijn nog even door. Ook nu wel weer.
Voor de mensen die echt januari vol hebben gehouden, dus ook dit weekend, scheelt het wel dat februari begint met een maandag, als januari zou eindigen op vrijdag denk ik dat sommige meteen zaterdag los gaan :')

Vriend van me heeft 't ook gehaald en gaat ook doorzetten, ik sowieso.
pi_197772497
Ik ben sinds begin november gestopt met drinken, tot nu toe 0,0 gedronken, was ook wel een hele zware drinker, veel drinken is zelfs een understatement. Ik voel me een heel stuk gezonder, enige probleem is dat ik nu erg veel koffie drink, en langer slaap, normaal sliep ik altijd uurtje of 5 en was dan fris en fruitig wakker nu slaap ik meestal 7 uur, maar moet vaak ook overdag nog een paar uur slapen, kennelijk moet mijn lichaam nog steeds wennen. Positief effect is dat ik een stuk leuker persoon schijn te zijn en dat ik me geestelijk veel helderder voel. Eigenlijk ook weinig drang naar alcohol, alleen af en toe wel een verveeld/leeg gevoel, maar komt waarschijnlijk ook door al het corona gezeik waar iedereen wel een beetje klaar mee is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197772504
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 20:55 schreef Ypmaha het volgende:
Wat drinken jullie nu eigenlijk als jullie dorst hebben?
Ongeveer 40 koppen koffie per dag :')
Ik heb sinds een paar weken een mooi automatisch apparaat, en daar gaat ongeveer 2 kilo bonnen per week doorheen. Daarnaast ben ik niet zo van de fris en drink vooral kokoswater en kokosdrank.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197773778
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 01:43 schreef raptorix het volgende:
Ik ben sinds begin november gestopt met drinken, tot nu toe 0,0 gedronken, was ook wel een hele zware drinker, veel drinken is zelfs een understatement. Ik voel me een heel stuk gezonder, enige probleem is dat ik nu erg veel koffie drink, en langer slaap, normaal sliep ik altijd uurtje of 5 en was dan fris en fruitig wakker nu slaap ik meestal 7 uur, maar moet vaak ook overdag nog een paar uur slapen, kennelijk moet mijn lichaam nog steeds wennen. Positief effect is dat ik een stuk leuker persoon schijn te zijn en dat ik me geestelijk veel helderder voel. Eigenlijk ook weinig drang naar alcohol, alleen af en toe wel een verveeld/leeg gevoel, maar komt waarschijnlijk ook door al het corona gezeik waar iedereen wel een beetje klaar mee is.
Knap Raptorix! En ook fijn dat je een soort beloning ziet in dat geestelijk helder voelen.

Ik dronk niet echt veel, maar zelfs met kleine hoeveelheden merk ik vooral dat ik er erg duf van wordt. Minder energie om iets te starten/ondernemen. Ook heb ik veel meer focus. Daarnaast een veel minder gejaagd gevoel. Dat geeft veel meer rust.
pi_197787884
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 01:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ongeveer 40 koppen koffie per dag :')
Ik heb sinds een paar weken een mooi automatisch apparaat, en daar gaat ongeveer 2 kilo bonnen per week doorheen. Daarnaast ben ik niet zo van de fris en drink vooral kokoswater en kokosdrank.
Wow. En je valt 's avonds ook nog gewoon in slaap? :O

Had je trouwens die dat geestelijk heldere gevoel meteen vanaf het begin? Of duurde het even voordat je lichaam ge-/ontwend was?
pi_197787934
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:42 schreef t-star het volgende:

[..]

Wow. En je valt 's avonds ook nog gewoon in slaap? :O

Had je trouwens die dat geestelijk heldere gevoel meteen vanaf het begin? Of duurde het even voordat je lichaam ge-/ontwend was?
Ja hoor slaap prima op koffie, vooral ook al omdat ik dat mijn hele leven doe, duurde denk ik ongeveer een week of 2 voordat ik weer echt helder werd, maar ik kon eigenlijk altijd wel alles op de automagiche piloot doen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198363078
Ik kan nu juist heel goed met weinig slaap, ben heel vaak 's avonds tot laat nog bezig met wat hobby gedoe, beetje 3D visualisatie, soms een filmpje/serie of gamen en vroeg wakker en dan lekker ontbijtje met thee, melk en later een koffie.

Wat ik vooral lastig vind is dat ik vaak zin heb in iets lekkers 's avonds, maar chips of chocola voldoet niet, maar weet ook niet wat wel. Qua drinken ook, ben niet echt fan van frisdranken enzo.
pi_198364283
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 21:02 schreef JDx het volgende:
Ik kan nu juist heel goed met weinig slaap, ben heel vaak 's avonds tot laat nog bezig met wat hobby gedoe, beetje 3D visualisatie, soms een filmpje/serie of gamen en vroeg wakker en dan lekker ontbijtje met thee, melk en later een koffie.

Wat ik vooral lastig vind is dat ik vaak zin heb in iets lekkers 's avonds, maar chips of chocola voldoet niet, maar weet ook niet wat wel. Qua drinken ook, ben niet echt fan van frisdranken enzo.
Nog steeds helemaal niks qua alcohol?

Ik drink elke avond een liter thee.
Drink af en toe (1-2 x per week) wel maar verder dan 3 glazen ben ik niet gekomen sinds 1 januari.
Bedenk mij eigenlijk nu pas dat ik er ook helemaal niet meer mee bezig ben, wel of niet drinken. Als ik ergens ben drink ik 1-3 drankjes. Gisteren had ik een eenpersoons flesje wijn in huis gehaald. Verder denk ik er eigenlijk niet meer aan.
:s)
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_198365473
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 21:44 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Nog steeds helemaal niks qua alcohol?

Ik drink elke avond een liter thee.
Drink af en toe (1-2 x per week) wel maar verder dan 3 glazen ben ik niet gekomen sinds 1 januari.
Bedenk mij eigenlijk nu pas dat ik er ook helemaal niet meer mee bezig ben, wel of niet drinken. Als ik ergens ben drink ik 1-3 drankjes. Gisteren had ik een eenpersoons flesje wijn in huis gehaald. Verder denk ik er eigenlijk niet meer aan.
:s)
Ja helaas wel, nu al tijd niet hoor, maar sinds 2 november heb ik twee korte terugvallen gehad (kerst en januari), snel weer herpakt gelukkig, ben nu ook gewoon echt heel fit, fiets veel, zorg dat ik ondanks Corona elke dag buiten kom en toch nog even mensen zie (bij ouders eten of naar de winkel), anders is het echt verrot als je alleen woont momenteel.

Merk wel dat hoe langer ik niet drink hoe meer ik denk ach ik kan het ook gewoon wel, paar glazen, maar het spreekt me niet aan, omdat ik weet dat ik van 2-3 glazen niks voel, dus dan vind ik het nutteloos.

Zou het misschien alleen doen voor dat warme gevoel van een slokje whisky of wodka, maar dan zou ik echt vlak voor sluiting van de winkels een klein flesje moeten kopen van 20cl ofzo, zodat ik ook niet als ik de smaak te pakken krijg alsnog een grotere fles ga halen. Ook trekt mijn brein dat niet, omdat ik bij bijna alles altijd de uiteindelijk goedkoopste optie neem, zoals jaarverpakkingen afwasblokjes, zojuist nog 40 theezakjes ipv 20 voor slechts een paar cent meer.

Ben er verder ook niet echt veel mee bezig, juist veel bezig met andere dingen, al merk ik wel dat die ook weer verslavend zijn, zoals gamen, van een win/kill krijg je ook zo'n soort kick, als het een dag niet gaat, vind ik er niks meer aan en verveel ik me opeens weer. En wat ik zei, 's avonds een glas ranja ofzo is echt niks aan, ook niet heel lekker ofzo.
pi_198416037
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 22:24 schreef JDx het volgende:

[..]

Ja helaas wel, nu al tijd niet hoor, maar sinds 2 november heb ik twee korte terugvallen gehad (kerst en januari), snel weer herpakt gelukkig, ben nu ook gewoon echt heel fit, fiets veel, zorg dat ik ondanks Corona elke dag buiten kom en toch nog even mensen zie (bij ouders eten of naar de winkel), anders is het echt verrot als je alleen woont momenteel.

Merk wel dat hoe langer ik niet drink hoe meer ik denk ach ik kan het ook gewoon wel, paar glazen, maar het spreekt me niet aan, omdat ik weet dat ik van 2-3 glazen niks voel, dus dan vind ik het nutteloos.

Zou het misschien alleen doen voor dat warme gevoel van een slokje whisky of wodka, maar dan zou ik echt vlak voor sluiting van de winkels een klein flesje moeten kopen van 20cl ofzo, zodat ik ook niet als ik de smaak te pakken krijg alsnog een grotere fles ga halen. Ook trekt mijn brein dat niet, omdat ik bij bijna alles altijd de uiteindelijk goedkoopste optie neem, zoals jaarverpakkingen afwasblokjes, zojuist nog 40 theezakjes ipv 20 voor slechts een paar cent meer.

Ben er verder ook niet echt veel mee bezig, juist veel bezig met andere dingen, al merk ik wel dat die ook weer verslavend zijn, zoals gamen, van een win/kill krijg je ook zo'n soort kick, als het een dag niet gaat, vind ik er niks meer aan en verveel ik me opeens weer. En wat ik zei, 's avonds een glas ranja ofzo is echt niks aan, ook niet heel lekker ofzo.
Ja, heeft toch ook met je persoonlijkheid te maken denk ik. Ik zoek ook graag de kick op. Alcohol, fanatiek sporten, mannen, spontane ondoordachte uitjes/reizen etcetera.
Op de ene of andere manier heb ik dat ook gewoon nodig een uitspatting af en toe, anders kak ik mentaal helemaal in.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_198416364
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 20:42 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Ja, heeft toch ook met je persoonlijkheid te maken denk ik. Ik zoek ook graag de kick op. Alcohol, fanatiek sporten, mannen, spontane ondoordachte uitjes/reizen etcetera.
Op de ene of andere manier heb ik dat ook gewoon nodig een uitspatting af en toe, anders kak ik mentaal helemaal in.
Haha precies, heb een keer met drank op een vlucht geboekt de volgende middag, werd wakker 4 uur voor de vlucht ofzo, besefte even later dat ik dat geboekt had, zwembroek, paar onderbroeken en wat tshirts in een rugzakje, naar schiphol, daar flesje wijn gekocht tegen de kater, in vliegtuig 2 wodka, vanaf Ibiza ingelogd op de m'n werk dat ik de aankomende week vrij ben.

Daar slippers en een grote handdoek gekocht, hotel was lastig, maar wel gevonden, kon daar 1 nacht blijven en volgende dag verder zoeken, maar bleek dat ik daar de hele week kon blijven voor de "deal" prijs van die nacht.

Ook wel eens na het stappen rechtstreeks naar het strand geweest met een groep, nja de vaagste ideeen, had ook altijd zo'n plaatje, Alcohol, because no great story starts with eating a salad ofzo.

Ben nu wel wat ouder en rustiger en het scheelt dat ook niks kan. Niet op vakantie, niet aangeschoten naar de kroeg.

Daarnaast ben ik veel met m'n hobby's bezig, die heb ik langzamerhand weer opgepakt de laatste maanden.

Nja en veel gamen, maar dat is ook wel een soort van verslaving, moet echt ff gamen tussendoor om te relaxen, moet wel altijd iets van spanning zijn, dingen die gebeuren, als er niks gebeurt kak ik ook in.

Ben ook even bijna gokverslaafd geweest (juist toen ik heel lang nuchter was), maar dat heb ik wel kunnen relativeren, dat de bank altijd wint zeg maar. Win = kick, meer willen winnen, verlies = kut, verlies goed willen maken.
pi_198416447
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 20:58 schreef JDx het volgende:

[..]

Haha precies, heb een keer met drank op een vlucht geboekt de volgende middag, werd wakker 4 uur voor de vlucht ofzo, besefte even later dat ik dat geboekt had, zwembroek, paar onderbroeken en wat tshirts in een rugzakje, naar schiphol, daar flesje wijn gekocht tegen de kater, in vliegtuig 2 wodka, vanaf Ibiza ingelogd op de m'n werk dat ik de aankomende week vrij ben.

Daar slippers en een grote handdoek gekocht, hotel was lastig, maar wel gevonden, kon daar 1 nacht blijven en volgende dag verder zoeken, maar bleek dat ik daar de hele week kon blijven voor de "deal" prijs van die nacht.

Ook wel eens na het stappen rechtstreeks naar het strand geweest met een groep, nja de vaagste ideeen, had ook altijd zo'n plaatje, Alcohol, because no great story starts with eating a salad ofzo.

Ben nu wel wat ouder en rustiger en het scheelt dat ook niks kan. Niet op vakantie, niet aangeschoten naar de kroeg.

Daarnaast ben ik veel met m'n hobby's bezig, die heb ik langzamerhand weer opgepakt de laatste maanden.

Nja en veel gamen, maar dat is ook wel een soort van verslaving, moet echt ff gamen tussendoor om te relaxen, moet wel altijd iets van spanning zijn, dingen die gebeuren, als er niks gebeurt kak ik ook in.

Ben ook even bijna gokverslaafd geweest (juist toen ik heel lang nuchter was), maar dat heb ik wel kunnen relativeren, dat de bank altijd wint zeg maar. Win = kick, meer willen winnen, verlies = kut, verlies goed willen maken.
Ik vind dat soort reisverhalen wel mooi, en inderdaad ook echt leuke dingen meegemaakt met een slok op. Dat maakt het juist zo dubbel.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_198416710
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 21:02 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Ik vind dat soort reisverhalen wel mooi, en inderdaad ook echt leuke dingen meegemaakt met een slok op. Dat maakt het juist zo dubbel.
Ja, maar ook echt gewoon geniale dingen die ik nog in geur en kleur kan navertellen, wakker worden op plekken waarvan ik denk, waar ben ik. Maar weinig negatieve herinneringen, op het afgelopen jaar na toen het uit de hand liep.

Werd een keer ergens wakker in de winter, m'n sjaal om, jas goed dicht, klaar om de kou te trotseren, doe de deur open, verwacht een ijzige wind, stond ik in de gang :')

Trekt gelukkig wel langzaam weg, maar blijf altijd in voor avontuur, niet weten wat de avond gaat brengen.

Of sowieso je hele leven, vaste baan, goed salaris, hele leven uitgestippeld, dan ben ik zo weer aan de drank. Daarom ook dat gamen, constant actie, kan me daar wel goed op concentreren en er helemaal in zitten, maar een film kijken zonder drank gaat lastig, met drank kijk ik er zo 2 achter elkaar.

Een film van 1,5 uur lukt trouwens vaak niet, maar 3 afleveringen van een serie van 30 minuten wel, omdat je niet vantevoren weet dat je er al aan vast zit ofzo. Op werk was ik ook altijd vanaf 's morgens de dag al aan het aftellen of indelen in blokken die ik moest overkomen.

Oh en (sommige) asmr filmpjes willen me ook nog wel eens tot rust brengen. Maar echt specifieke, rustige.

[ Bericht 4% gewijzigd door JDx op 09-03-2021 21:19:05 ]
pi_198417609
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 21:13 schreef JDx het volgende:

[..]

Ja, maar ook echt gewoon geniale dingen die ik nog in geur en kleur kan navertellen, wakker worden op plekken waarvan ik denk, waar ben ik. Maar weinig negatieve herinneringen, op het afgelopen jaar na toen het uit de hand liep.

Werd een keer ergens wakker in de winter, m'n sjaal om, jas goed dicht, klaar om de kou te trotseren, doe de deur open, verwacht een ijzige wind, stond ik in de gang :')

Trekt gelukkig wel langzaam weg, maar blijf altijd in voor avontuur, niet weten wat de avond gaat brengen.

Of sowieso je hele leven, vaste baan, goed salaris, hele leven uitgestippeld, dan ben ik zo weer aan de drank. Daarom ook dat gamen, constant actie, kan me daar wel goed op concentreren en er helemaal in zitten, maar een film kijken zonder drank gaat lastig, met drank kijk ik er zo 2 achter elkaar.

Een film van 1,5 uur lukt trouwens vaak niet, maar 3 afleveringen van een serie van 30 minuten wel, omdat je niet vantevoren weet dat je er al aan vast zit ofzo. Op werk was ik ook altijd vanaf 's morgens de dag al aan het aftellen of indelen in blokken die ik moest overkomen.

Oh en (sommige) asmr filmpjes willen me ook nog wel eens tot rust brengen. Maar echt specifieke, rustige.
Briljant _O-

Qua werk heb ik er niet zo’n last van. Maar nu heb ik een vrij hectische baan, problemen oplossen, “never a dull moment”.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_198429306
Ik ben ook gestopt met alcohol drinken. 17 dagen geleden. Ik dronk eigenlijk elke dag meerdere glazen wijn.

Nu ben ik begonnen met een dieet en ik dacht minder drinken. Eerst maar eens doordeweeks niet meer.

Ik had er de eerste dagen best wel last van. Onrustig. Zelfs een beetje trillen. Ook veel trek. Maar ik had ook geen katers meer en voelde me s ochtends fitter.

Toen het weekend kwam dacht ik... als ik nu weer ga drinken heb ik dit maandag weer. Volgens weekend ga ik weer drinken.

Maar in de loop van de 2e week werd de behoefte ook minder. Zag ik meer de voordelen. Elke avond aangeschoten of dronken op de bank zitten lost ook niks op.

Dus nu heb ik besloten gewoon niet meer te drinken. Misschien wel nooit meer maar zo ver durf ik nog geen uitspraken te doen.

Ik ben veel alerter, s morgens geen hoofdpijn en brakheid meer en ik denk er ook steeds minder aan.

Ik had wel laatst dat ik naar vrienden ging en daar dronk ik altijd. Was even een stap om geen alcohol te nemen maar eigenlijk was die stap ook zo genomen.

Nou ja hopelijk hou ik t vol. Succes iedereen!
.
pi_198439900
Hoor net op Goedemorgen Nederland dat je een overmatige drinker bent vanaf 21 glazen per week.

Gemiddeld zitten er 7 glazen in een fles wijn, dus dat zijn toch 3 flessen per week in je eentje.

Nu zit ik op 0, soms zou ik toch willen dat ik dat kan, gewoon vrijdag en zaterdag 1 flesje ofzo en het niet zo'n "probleem" is. Maar goed, ga niet zo vaak naar de winkel en als ik dan 3 flessen haal voor de week, dan gaan die ook op dezelfde avond.

Dan zou ik al maximaal 1 fles per keer moeten kopen. Maar goed, dan ben ik alweer helemaal bezig met wat wel kan en niet, terwijl ik weet dat het niet kan. Vandaag overigens weer even een gesprekje bij een hulpverlener, dus ga het even voorleggen, de eerste weken denk ik altijd, heerlijk niet drinken en gaat het steeds makkelijker, maar als het een dikke maand a 2 maanden goed gaat, komt de trek juist steeds meer terug.

Vanwege "het kan wel" gevoel.
  donderdag 11 maart 2021 @ 08:59:50 #77
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_198440728
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 01:43 schreef raptorix het volgende:
Ik ben sinds begin november gestopt met drinken, tot nu toe 0,0 gedronken, was ook wel een hele zware drinker, veel drinken is zelfs een understatement. Ik voel me een heel stuk gezonder, enige probleem is dat ik nu erg veel koffie drink, en langer slaap, normaal sliep ik altijd uurtje of 5 en was dan fris en fruitig wakker nu slaap ik meestal 7 uur, maar moet vaak ook overdag nog een paar uur slapen, kennelijk moet mijn lichaam nog steeds wennen. Positief effect is dat ik een stuk leuker persoon schijn te zijn en dat ik me geestelijk veel helderder voel. Eigenlijk ook weinig drang naar alcohol, alleen af en toe wel een verveeld/leeg gevoel, maar komt waarschijnlijk ook door al het corona gezeik waar iedereen wel een beetje klaar mee is.
Dat is ook hier te merken moet ik je zeggen, een van de redenen waarom ik je altijd geprobeerd heb om te trollen ^O^ Je bent overduidelijk empathischer geworden, en komt minder over of het leven maakbaar is.

Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat je loeihard gewerkt hebt om te komen waar je gekomen bent, inclusief kutbaantjes waar de gemiddelde Nederlander zijn neus voor ophaalt. En daar heb ik gewoon respect voor _O_
-weg-
  donderdag 11 maart 2021 @ 09:01:15 #78
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_198440739
Een thrillseeker zijn en daardoor moeite hebben met stoppen met alcohol herken ik enorm. Ik moet uitgedaagd worden anders verveel ik me. En verveling boeit me niet als ik bezopen ben :')
-weg-
pi_198477262
Zat vannacht te denken, jammer dat het mijn hele leven kost om mezelf te leren kennen.
pi_198481247
quote:
6s.gif Op donderdag 28 januari 2021 07:49 schreef Twiitch het volgende:
Eerste maand zit er alweer bijna op inderdaad. Easy peasy. Al jaren trek ik het door tot de carnaval maar dit jaar vieren we dat toch niet dus geen idee wanneer ik weer een glaasje pak. Zal wel zijn wanneer de zon zich weer eens fatsoenlijk laat zien, dan wil ik gewoon een koud biertje wanneer we in de tuin zitten ofzo.

Merk er lichamelijk of geestelijk net zoals altijd niks van behalve dan dat ik toch weer een paar kilo kerstvakantiegewicht kwijt ben. Ik snap alleen nooit zo goed hoe dat komt, ik drink echt enkel in het weekend en zuip dan ook geen krat leeg ofzo.
Ik lust geen bierr, ook al lang een bropleem denk ik.klasgenoten aan de drank toen ik 16 was en daarna pas mn eerste wodka toen ik 2000 was.
pi_198525178
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 01:43 schreef raptorix het volgende:
Ik ben sinds begin november gestopt met drinken, tot nu toe 0,0 gedronken, was ook wel een hele zware drinker, veel drinken is zelfs een understatement. Ik voel me een heel stuk gezonder, enige probleem is dat ik nu erg veel koffie drink, en langer slaap, normaal sliep ik altijd uurtje of 5 en was dan fris en fruitig wakker nu slaap ik meestal 7 uur, maar moet vaak ook overdag nog een paar uur slapen, kennelijk moet mijn lichaam nog steeds wennen. Positief effect is dat ik een stuk leuker persoon schijn te zijn en dat ik me geestelijk veel helderder voel. Eigenlijk ook weinig drang naar alcohol, alleen af en toe wel een verveeld/leeg gevoel, maar komt waarschijnlijk ook door al het corona gezeik waar iedereen wel een beetje klaar mee is.
Wat goed!! Ik herken je koffieprobleem maar ik heb het dan met cola, ik drink zeker een fles per dag weg op het moment, en ik denk dat dat komt omdat ik gewoon zin in wijn heb.
Iemand enig idee hoe je sterk blijft? Ik kan nu helaas niet naar AA meetings, de online meetings vind ik niks.
pi_198525211
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 09:41 schreef Smelfie het volgende:

[..]

Wat goed!! Ik herken je koffieprobleem maar ik heb het dan met cola, ik drink zeker een fles per dag weg op het moment, en ik denk dat dat komt omdat ik gewoon zin in wijn heb.
Iemand enig idee hoe je sterk blijft? Ik kan nu helaas niet naar AA meetings, de online meetings vind ik niks.
Ik ben 1 keer in mijn leven op AA meeting geweest, voor mij is het niks, ik vind het een beetje te overtrokken en heb er geen baat bij, ik kan maar 1 tip geven: Ritme.

Maak desnoods per week een draaiboek wat je gaat doen, verveling en gebrek aan regelmaat zijn vaak een oorzaak.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198525309
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 09:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben 1 keer in mijn leven op AA meeting geweest, voor mij is het niks, ik vind het een beetje te overtrokken en heb er geen baat bij, ik kan maar 1 tip geven: Ritme.

Maak desnoods per week een draaiboek wat je gaat doen, verveling en gebrek aan regelmaat zijn vaak een oorzaak.
Draaiboek heb ik in de vorm van een bullet journal, ik heb eerst reguliere verslavingszorg gehad maar dat vond ik dus niks, het fijne van de aa vind ik dat het redelijk anoniem is. Een van de grotere problemen nu is inderdaad verveling, ik werk normaal gesproken in een casino maar we zijn al vanaf 14 dec dicht, ik probeer het ritme erin te houden maar dat blijvende vrije dag gevoel duurt nu wel heel erg lang en dus de verveling slaat toe en dat leid weer tot zin in wijnen en youtube filmpjes kijken. Ik ben nog niet onderuit gegaan en dat wil ik ook niet want voor mijn gevoel moet ik dan weer opnieuw beginnen.
pi_198525404
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 09:49 schreef Smelfie het volgende:

[..]

Draaiboek heb ik in de vorm van een bullet journal, ik heb eerst reguliere verslavingszorg gehad maar dat vond ik dus niks, het fijne van de aa vind ik dat het redelijk anoniem is. Een van de grotere problemen nu is inderdaad verveling, ik werk normaal gesproken in een casino maar we zijn al vanaf 14 dec dicht, ik probeer het ritme erin te houden maar dat blijvende vrije dag gevoel duurt nu wel heel erg lang en dus de verveling slaat toe en dat leid weer tot zin in wijnen en youtube filmpjes kijken. Ik ben nog niet onderuit gegaan en dat wil ik ook niet want voor mijn gevoel moet ik dan weer opnieuw beginnen.
Ik heb zelf een kort traject gedaan mbt cognitieve gedragstherapie voor mij heeft het niet echt geholpen maar wellicht bij jouw wel, ik had het geluk dat ik bij een expert op dat gebied langs kon, een professor die het leuk vind om nog 1 dag per week praktijk te doen, het is ook niet zo heel lang, ik meen 8 keer 1.5 uur.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198527224
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 09:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb zelf een kort traject gedaan mbt cognitieve gedragstherapie voor mij heeft het niet echt geholpen maar wellicht bij jouw wel, ik had het geluk dat ik bij een expert op dat gebied langs kon, een professor die het leuk vind om nog 1 dag per week praktijk te doen, het is ook niet zo heel lang, ik meen 8 keer 1.5 uur.
Ik doe nu ook die cognitieve gedragstherapie, inderdaad iets van 8x1.5 uur is dat (werkboekje 2 van Andree van Emst (resultaten scoren / verslavingskunde Nederland))
Heb dit trouwens jaren terug ook al eens gehad, weet ook niet of het zozeer voor mij werkt, het praten met de behandelaar sowieso wel, maar of die opdrachten die in dat boekje staan nou zoveel nut hebben voor mij persoonlijk vraag ik me af.

Het meest helpt me nu trouwens dat ik toch in dat begeleid wonen traject zit. Icm met de rest hier die dan beschermd wonen hebben. Dus 2x per dag begeleiding erbij voor een paar uur plus nog persoonlijke gesprekken 2x per week en die behandelaar dan 1.5 uur in de twee weken.
Urinecontroles ook nog.
Dat helpt dus in ieder geval wel, het klinkt wel erg extreem als ik het zo uit type eigenlijk, maar voor mij werkt het in ieder geval goed.

Ga ik er nog bij doen een hulpgroep met anderen 1 keertje in de twee weken dus meer een soort groepsgebeuren. Is het wonen opzich hier natuurlijk ook al, maar dan weer met anderen zeg maar.

Wat best wel een soort van zorgenpuntje is van mij is, wat hierna als ik weer alleen woon enzo.
Kan namelijk altijd best wel stoppen met drinken en het ook nog wel langere tijd volhouden, dat heb ik mezelf wel bewezen in het verleden.
Maar het is ook elke keer weer uiteindelijk fout gegaan, maargoed zie dit maar een beetje als de ultieme stap van hulp zoeken, want dit is het enige voor echt opgenomen worden in een kliniek.

Stond op het punt natuurlijk om dat te doen, maar ze vonden me nog niet "ver genoeg heen" daarvoor en dit leuk hun een betere optie. :)
Do what you love, love what you do!
  woensdag 17 maart 2021 @ 19:36:13 #86
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_198553270
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 09:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben 1 keer in mijn leven op AA meeting geweest, voor mij is het niks, ik vind het een beetje te overtrokken en heb er geen baat bij, ik kan maar 1 tip geven: Ritme.

Maak desnoods per week een draaiboek wat je gaat doen, verveling en gebrek aan regelmaat zijn vaak een oorzaak.
Heb jij op een specifieke datum gezegd, ik stop NU met drinken? Of weet je niet wanneer je gestopt bent met drinken? Wat was voor jou eigenlijk de reden om te stoppen?
-weg-
pi_198558079
quote:
15s.gif Op woensdag 17 maart 2021 19:36 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Heb jij op een specifieke datum gezegd, ik stop NU met drinken? Of weet je niet wanneer je gestopt bent met drinken? Wat was voor jou eigenlijk de reden om te stoppen?
Ja mijn ouders die heel hard riepen: we willen ons geen zorgen meer maken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198566439
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 21:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja mijn ouders die heel hard riepen: we willen ons geen zorgen meer maken.
Mijn moeder zei een keer vorig jaar dat ze wacht op een telefoontje dat ik dood ben gevonden :{
  donderdag 18 maart 2021 @ 17:35:09 #89
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_198573758
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 10:06 schreef JDx het volgende:

[..]

Mijn moeder zei een keer vorig jaar dat ze wacht op een telefoontje dat ik dood ben gevonden :{
En je partner, wat vindt die van de situatie? (Je woonde toch samen met iemand uit Roemenie).
-weg-
pi_198583787
quote:
15s.gif Op donderdag 18 maart 2021 17:35 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

En je partner, wat vindt die van de situatie? (Je woonde toch samen met iemand uit Roemenie).
Ja Bulgrije die is al weg
pi_198906311
En weer thuis na een lange week kliniek (crisisopname), godver het kan echt van super goed en fris en fruitig, actief, productief en super netjes in 1 klap weer omslaan.

Was wel weer een leerzame tijd en zeer confronterend, voelde me nog fit tussen alle zwaar verslaafden (wat ik eigenlijk zelf ook ben), maar als ik zie hoe erg het kan worden dan weet je toch wel dat je echt moet kappen met die rommel. Zaten overigens meer speed/coke/ghb etc gebruikers dan alcohol.

Maar goed, weten is iets anders dan je eraan houden. Morgen weer een afspraak voor hoe nu verder. Wacht al meer dan 4 maanden opeen doorverwijzing naar een instantie met oa psychs etc.

Nadeel vond ik zelf wel weer hoe snel ik er weer bovenop was (want dan denk je na een tijdje het kan wel), iedereen zei, jezus hoe jij binnen kwam en hoe je er nu bij loopt (na 2/3 dagen alweer), een wereld van verschil, eigenlijk moet ik aan de refusal of antabus, zodat ik echt echt doodziek ben als ik weer gebruik, nu bijgekomen met diazepam.
pi_198906369
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 21:19 schreef JDx het volgende:
En weer thuis na een lange week kliniek (crisisopname), godver het kan echt van super goed en fris en fruitig, actief, productief en super netjes in 1 klap weer omslaan.

Was wel weer een leerzame tijd en zeer confronterend, voelde me nog fit tussen alle zwaar verslaafden (wat ik eigenlijk zelf ook ben), maar als ik zie hoe erg het kan worden dan weet je toch wel dat je echt moet kappen met die rommel. Zaten overigens meer speed/coke/ghb etc gebruikers dan alcohol.

Maar goed, weten is iets anders dan je eraan houden. Morgen weer een afspraak voor hoe nu verder. Wacht al meer dan 4 maanden opeen doorverwijzing naar een instantie met oa psychs etc.

Nadeel vond ik zelf wel weer hoe snel ik er weer bovenop was, iedereen zei, jezus hoe jij binnen kwam en hoe je er nu bij loopt (na 2/3 dagen alweer), een wereld van verschil, eigenlijk moet ik aan de refusal of antabus, zodat ik echt echt doodziek ben als ik weer gebruik, nu bijgekomen met diazepam.
Mag ik je het boek van Allen Carr aanbevelen. Zoek aub op bol naar Allen Carr. Het is een geweldig boek.
Het is vergelijkbaar op meerdere titels. Engels en Nederlands.
pi_198906400
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 21:19 schreef JDx het volgende:
En weer thuis na een lange week kliniek (crisisopname), godver het kan echt van super goed en fris en fruitig, actief, productief en super netjes in 1 klap weer omslaan.

Was wel weer een leerzame tijd en zeer confronterend, voelde me nog fit tussen alle zwaar verslaafden (wat ik eigenlijk zelf ook ben), maar als ik zie hoe erg het kan worden dan weet je toch wel dat je echt moet kappen met die rommel. Zaten overigens meer speed/coke/ghb etc gebruikers dan alcohol.

Maar goed, weten is iets anders dan je eraan houden. Morgen weer een afspraak voor hoe nu verder. Wacht al meer dan 4 maanden opeen doorverwijzing naar een instantie met oa psychs etc.

Nadeel vond ik zelf wel weer hoe snel ik er weer bovenop was (want dan denk je na een tijdje het kan wel), iedereen zei, jezus hoe jij binnen kwam en hoe je er nu bij loopt (na 2/3 dagen alweer), een wereld van verschil, eigenlijk moet ik aan de refusal of antabus, zodat ik echt echt doodziek ben als ik weer gebruik, nu bijgekomen met diazepam.
Goed van je dat je zo snel hulp hebt aanvaard en zo snel weer bent opgekrabbeld.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_198906429
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 21:23 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Goed van je dat je zo snel hulp hebt aanvaard en zo snel weer bent opgekrabbeld.
Heb eigenlijk meteen toen ik voelde dat het fout ging gebeld, het gaat weer de foute kant op en door een afzegging (gebeurt heel veel op klinieken) kon ik bijna meteen terecht voor 8-10 dagen.

Wilde dit gewoon graag even delen om weer even iedereen hier te laten weten hoe snel het opeens weer fout kan gaan.
pi_198943329
quote:
sterkte kerel ^O^
pi_199008212
quote:
Hoe is het nu?
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_199009565
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:04 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Hoe is het nu?
Prima, super fit elke dag, slaap goed, maar gaan het volgende week toch even over Refusal hebben.

Ondanks dat ik totaal geen voorstander ben van medicatie. Neem zelfs geen paracetamol ofzo bij hoofdpijn.
pi_199068080
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 00:31 schreef JDx het volgende:

[..]

Prima, super fit elke dag, slaap goed, maar gaan het volgende week toch even over Refusal hebben.

Ondanks dat ik totaal geen voorstander ben van medicatie. Neem zelfs geen paracetamol ofzo bij hoofdpijn.
Refusal zal wel goed kunnen helpen. Het is zeker het proberen waard!
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_199158672
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:47 schreef Moonlight het volgende:

[..]

Refusal zal wel goed kunnen helpen. Het is zeker het proberen waard!
Nog een paar dagen en dan zit het eerste maandje er alweer op, heb echt zooo fucking veel energie over, ik slaap 4 uur per nacht, en ook goed en diep, eerst vaak van 2 tot 6, nou dan nog even proberen te blijven liggen en half 7 eruit, maar de laatste tijd slaap ik best snel rond 0:00 al, alleen dan ben ik dus om 4:15 - 4:30 wakker en slaap ik niet meer.

Zit al 3 dagen op rij om 5:30 aan m'n eerste thee, zo ook vanmorgen, beetje chatten in de chatbox met US/CA streamers ofzo (want die zijn dan nog wakker) en daarna ontbijtje en rond een uur of 8 een kop koffie en dan de wereld zien opstarten.

Op zich vind ik ochtenden wel relaxed, stil, schemerig, voelt niet meer als middernacht, geen telefoon, post of mensen aan deur, geen stress, geen dingen die je moet doen, eigen chille wereldje. Op de fiets naar de winkel om 6:50 is ook echt lekker (wel koud), bijna niemand op straat.

Maar goed, kwam hier eigenlijk helemaal niet voor, ik was eindelijk overstag om Refusal te gaan gebruiken, heb er wel goede verhalen over gehoord, maar nu is dat slecht leverbaar en zou ik Antabus krijgen. De werkzame stof is hetzelfde, maar toch is het anders. En ik ben al zo gevoelig voor bijwerkingen. Ook zouden we met een lage dosering beginnen, maar die zijn ook niet leverbaar, dus zeggen ze dan beginnen we met 400 ipv 200... mensen die een of beide hebben gehad?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')