vragen staat vrij maar afwijken van een weloverwogen (nou ja dat zou je denken) draaiboek omdat het gevraagd wordt is ook wat vreemd.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoezo vind jij dit zo ri-di-cuul?
Die huisartsen zien veel corona besmettingen en zijn de eerste post waar de patiënt beland. Het klopt dat zij niet fulltime bezig zijn met besmette personen, maar ze lopen elke dag risico. Als huisartsen uitvallen, zorgt dat voor druk op de plek waar niemand dit wil. Waar het zelfs net niet terecht mag komen
Die huisartsen, zien een patiënt met ernstige klachten meerdere keren want de patient moeten eerst thuis doodziek zijn...
Hoezo is het ridicuul dat huisartsen hier überhaupt om vragen?
Dat is wat we nu gaan doen inderdaad. Maar uiteindelijk om verder te komen moeten we gewoon een hoge vaccinatiegraad hebben. Het is niet voldoende om 1 groep te vaccineren en dan de maatregelen op te doeken.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ook dit is weer onwaar. Wederom, de eerste vaccins zijn er niet op gericht om verspreiding tegen te gaan.
Hebben we dat niet gedaan, en was dat een bewuste keus, of hebben we dat niet gedaan, omdat dat toch niet zo eenvoudig is als het voor sommigen lijkt?quote:Op zondag 3 januari 2021 12:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat hebben we niet gedaan. Dus is wat je zegt onzin.
Op deze stropop ga ik niet eens meer in. Ik hoop dat je gauw stopt met het verspreiden van zo veel onzin.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat is wat we nu gaan doen inderdaad. Maar uiteindelijk om verder te komen moeten we gewoon een hoge vaccinatiegraad hebben. Het is niet voldoende om 1 groep te vaccineren en dan de maatregelen op te doeken.
begrijp ik maar de IC patiënten zijn daar ook in eerste instantie geweestquote:Op zondag 3 januari 2021 12:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat zeker in de huidige bezetting zeker niet alleen over de IC. De klinische bezetting is ook veel te hoog.
Geen idee, maar het is nooit geprobeerd dus we zullen het niet weten.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hebben we dat niet gedaan, en was dat een bewuste keus, of hebben we dat niet gedaan, omdat dat toch niet zo eenvoudig is als het voor sommigen lijkt?
Er wordt wel meer bij huisartsen neergelegd, omdat er ook vaker huisartsen worden ingeschakeld om mensen eerder uit het ziekenhuis te ontslaan. Deze mensen moeten dan thuis verder genezen, maar kunnen dat nog niet zonder medische zorg, die de huisarts dan verleent.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er is geen indicatie dat er veel uitval is bij huisartsen.
Nee dat hebben we niet gedaan omdat dat niet te voorspellen is. Net zoals je het nu niet kunt voorspellen en vaccinatie van 1 kleine groep niet voldoende is om dit virus genoeg in te dammen om verder te komen. M.a.w. kies gewoon een groep en ga als een malle zo veel mogelijk mensen vaccineren dan maken we een kans om minder last van dit virus te krijgen.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat hebben we niet gedaan. Dus is wat je zegt onzin.
Dat is waar, meestal komen die IC patienten van de klinische afdeling.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
begrijp ik maar de IC patiënten zijn daar ook in eerste instantie geweest
Maar van die 100 worden er dus 90-95 niet meer ziek en komen niet meer in het ziekenhuis. En dat is dus het doel. Lullig als mijn vader bij die ander vijf hoort, maar daar gaan we -terecht- niet het hele land voor platleggen.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tenzij van de 100 gevaccineerden jouw vader net bij die 10 hoort bij wie het vaccin niet helemaal werkt. Dan heeft hij meer aan een hoge vaccinatiegraad.
Lang of kort we moeten gewoon zo veel mogelijk mensen gevaccineerd hebben.
Daar gaat het ook helemaal niet om, hoe kom je daar nou weer bij? Er is niemand die dat denkt, het probleem is gewoon dat er een schaarste is aan vaccins. De prikken worden sowieso gezet dus is het belangrijk om goed te kiezen waar dat eerst gebeurt. De kop in het zand steken en net doen alsof statistiek niet bestaat slaat nergens op.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En niet om heel specifiek een paar duizend mensen te vaccineren en dan plukje bij beetje uit te bereiden. Zo stuurbaar is een virus en zijn infecties niet.
Wellicht weet jij dit.quote:
Je verwart 'de ouderen' met 'mensen in een verpleeghuis'. Ipv met die tweede groep, beginnen we inderdaad met het verpleeghuispersoneel. Die stonden dan ook als tweede op de prio-lijst, nog voor de 'ouderen'.quote:Op zondag 3 januari 2021 11:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De beslissing om niet met de ouderen te beginnen, lag niet bij de mediagenieke poppetjes. De Jonge had al besloten niet het advies van de Gezondheidsraad over te nemen, omdat dat logistiek onhandig was.
De kop in het zand steken waar het virus zelf vandaan komt ook niet. Eigenlijk zou je de groep moeten vaccineren die het virus het meest verspreid, mensen die zich niet aan maatregelen houden zou een perfectie groep zijnquote:Op zondag 3 januari 2021 12:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar gaat het ook helemaal niet om, hoe kom je daar nou weer bij? Er is niemand die dat denkt, het probleem is gewoon dat er een schaarste is aan vaccins. De prikken worden sowieso gezet dus is het belangrijk om goed te kiezen waar dat eerst gebeurt. De kop in het zand steken en net doen alsof statistiek niet bestaat slaat nergens op.
is nog niet genoeg over bekend dus vooralsnog nemen ze aan dat gevaccineerde personen nog steeds besmettelijk zijnquote:Op zondag 3 januari 2021 12:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wellicht weet jij dit.
Gevaccineerde mensen, kunnen zij zich ondanks vaccinatie, toch het virus weer oplopen en verder verspreiden?
Dit kan geloof ik bij de ene vaccinatie wel en de andere niet. Maar ik twijfel of ik het goed begreep
Je leest gewoon niet wat ik zeg.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De kop in het zand steken waar het virus zelf vandaan komt ook niet. Eigenlijk zou je de groep moeten vaccineren die het virus het meest verspreid, mensen die zich niet aan maatregelen houden zou een perfectie groep zijn![]()
Geen?quote:Op zondag 3 januari 2021 12:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er is geen indicatie dat er veel uitval is bij huisartsen.
Dat vind ik inderdaad geen indicatie van veel uitval. Bedankt voor het onderbouwen van mijn punt.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Geen?
https://m.lhv.nl/actueel/(...)ltesten-noodzakelijk
En daarmee wordt nog steeds begonnen, er is alleen een kleine uitstap naar zorgpersoneel in ziekenhuizen. Er wordt niemand uit de voorgenomen aanpak later of niet gevaccineerd, het kan naast elkaar lopen omdat er genoeg vaccinaties beschikbaar zijn.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je verwart 'de ouderen' met 'mensen in een verpleeghuis'. Ipv met die tweede groep, beginnen we inderdaad met het verpleeghuispersoneel. Die stonden dan ook als tweede op de prio-lijst, nog voor de 'ouderen'.
De huisartsen die niet wilden prikken?quote:Op zondag 3 januari 2021 11:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[ twitter ]
Morgen in het nieuws: de collega van de man van de leraar van het dochtertje van de IC-arts wil ook voorrang.
Maar dat blijft niet per se zo, dat er genoeg vaccins zijn. Je geeft nu 40.000 vaccins weg aan mensen alleen maar omdat ze op tv mochten klagen dat ze graag vaccins wilden.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En daarmee wordt nog steeds begonnen, er is alleen een kleine uitstap naar zorgpersoneel in ziekenhuizen. Er wordt niemand uit de voorgenomen aanpak later of niet gevaccineerd, het kan naast elkaar lopen omdat er genoeg vaccinaties beschikbaar zijn.
Lees jij dezelfde link? Er staatquote:Op zondag 3 januari 2021 12:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat vind ik inderdaad geen indicatie van veel uitval. Bedankt voor het onderbouwen van mijn punt.
Jij vindt dat geen indicatie van veel uitval?quote:In bijna 60% van de huisartsenpraktijken vielen in de afgelopen week huisartsen en praktijkmedewerkers uit door ziekte en/of quarantaine. Gemiddeld ging het daarbij om 17% van het personeel. In veruit de meeste gevallen konden collega’s de uitval vooralsnog opvangen. Ruim 20% van de praktijken bood noodgedwongen minder patiëntenzorg. Dit blijkt uit een peiling van de LHV onder huisartsen. De LHV pleit voor de inzet van sneltesten. Anders heeft dit onvermijdelijk gevolgen voor de continuïteit van huisartsenzorg.
Ik wist dat ik je posting had moeten negeren alleen jij zuigt iets uit je duim en gaat er daarna met gestrekt been in.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat vind ik inderdaad geen indicatie van veel uitval. Bedankt voor het onderbouwen van mijn punt.
Bij bijna de helft is er helemaal geen uitval, en waar er wel uitval is is dat zeer beperkt. Bovendien heeft het nauwelijks effect op de daadwerkelijke bedrijfsvoering.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lees jij dezelfde link? Er staat
[..]
Jij vindt dat geen indicatie van veel uitval?
Niet omdat ze op tv mochten klagen, maar omdat ze valide argumenten leveren om het een goed besluit te vinden.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar dat blijft niet per se zo, dat er genoeg vaccins zijn. Je geeft nu 40.000 vaccins weg aan mensen alleen maar omdat ze op tv mochten klagen dat ze graag vaccins wilden.
Dat ze op tv mochten klagen heeft absoluut de doorslag gegeven.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet omdat ze op tv mochten klagen, maar omdat ze valide argumenten leveren om het een goed besluit te vinden.
Daar kun je het mee oneens zijn, maar dat is de reden dat ze dit besluit hebben genomen, niet omdat ze op tv mochten klagen.
Wij hebben kennelijk een ander idee van 'veel uitval' en wat de impacht kan zijnquote:Op zondag 3 januari 2021 12:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Bij bijna de helft is er helemaal geen uitval, en waar er wel uitval is is dat zeer beperkt. Bovendien heeft het nauwelijks effect op de daadwerkelijke bedrijfsvoering.
Dat denk ik wel. Maar als hun argument niet valide was, hadden ze kunnen klagen wat ze wilden, dan was er niets veranderd. Als nu de kroegbazen op tv gaan klagen, gaan ze niet ineens voorrang krijgen, omdat daar geen logica in zit.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat ze op tv mochten klagen heeft absoluut de doorslag gegeven.
Er staat letterlijk dat tweederde zonder problemen vervanging heeft kunnen regelen.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij hebben kennelijk een ander idee van 'veel uitval' en wat de impacht kan zijn
Daar ben ik het ook niet helemaal mee eens. 'De zorg' heeft inmiddels als sector een bijna mythische status gekregen. Het is de enige sector in Nederland die er nu toe doet. Daarom denk ik dat ook huisartsen zijn gaan klagen en waarschijnlijk ook gelijk krijgen en eerder een vaccin te krijgen.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat denk ik wel. Maar als hun argument niet valide was, hadden ze kunnen klagen wat ze wilden, dan was er niets veranderd. Als nu de kroegbazen op tv gaan klagen, gaan ze niet ineens voorrang krijgen, omdat daar geen logica in zit.
En dat terwijl de horeca de afgelopen maand constant in het nieuws was.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:29 schreef MoreDakka het volgende:
Het is de enige sector in Nederland die er nu toe doet.
Ze moesten echter wél vervanging zoeken. En een keer houdt het vinden van die vervanging natuurlijk op. Je kunt beter proberen te zorgen dat er geen vervanging nodig is.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er staat letterlijk dat tweederde zonder problemen vervanging heeft kunnen regelen.
Je kunt ook beter proberen te zorgen dat niemand corona krijgt. Nogal een dooddoener. Maar het punt werd gemaakt dat huisartsen met grote uitval te maken hadden. En dat dat voor druk op de zorg zou opleveren. Dat is ontkracht.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze moesten echter wél vervanging zoeken. En een keer houdt het vinden van die vervanging natuurlijk op. Je kunt beter proberen te zorgen dat er geen vervanging nodig is.
Wij verschillen van mening over wat grote uitval is.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je kunt ook beter proberen te zorgen dat niemand corona krijgt. Nogal een dooddoener. Maar het punt werd gemaakt dat huisartsen met grote uitval te maken hadden. Dat is ontkracht.
Nee, volgens mij mis je gewoon de context. Vergeleken met andere sectoren valt die uitval juist enorm mee. In de horeca is het 100% bijvoorbeeld.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij verschillen van mening over wat grote uitval is.
quote:Op zondag 3 januari 2021 12:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij verschillen van mening over wat grote uitval is.
Dat je beter kunt proberen ervoor te zorgen dat niemand corona krijgt, is toch wat we doen? Met behulp van alle maatregelen, tot aan een lockdown toe?
Agree to disagree? Deze discussie begint wat vermoeiend te worden.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, volgens mij mis je gewoon de context. Vergeleken met andere sectoren valt die uitval juist enorm mee. In de horeca is het 100% bijvoorbeeld.
Ik denk dat ik er gewoon anders over denkquote:Op zondag 3 januari 2021 12:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, volgens mij mis je gewoon de context. Vergeleken met andere sectoren valt die uitval juist enorm mee.
Je hebt een puntquote:Op zondag 3 januari 2021 12:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
[..]
Agree to disagree? Deze discussie begint wat vermoeiend te worden.
Dat vind ik dus heel kortzichtig. Wat mij betreft wordt de zorgsector veel te belangrijk gevonden op dit moment. Er is vrijwel geen aandacht voor andere sectoren.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat ik er gewoon anders over denk
Bovendien vind ik dat het wel van belang is over welke sector we het hebben. Huisartsen zijn verantwoordelijk voor een belangrijk deel van de zorg in Nederland, en tegenwoordig ook een stuk corona-zorg, en dus is uitval in deze sector wel iets wat van belang is.
Dat zou idd een beetje gek en volslagen idioot zijn.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:37 schreef 297534 het volgende:
Het zou wel grappig zijn als er een land was met een heel andere vaccinstrategie. Die bijvoorbeeld gaat beginnen met gezonde blanke mannen tussen de 25 - 45 jaar met een fulltime baan.
Potverdikkie, stel je voor. Stond eerst helemaal achteraan in de rij, en dan nu plots eens vooraanquote:Op zondag 3 januari 2021 12:39 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat zou idd een beetje gek en volslagen idioot zijn.
Eind januari zou dit maar zo ons beleid kunnen zijn.
quote:Op zondag 3 januari 2021 12:39 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat zou idd een beetje gek en volslagen idioot zijn.
Eind januari zou dit maar zo ons beleid kunnen zijn.
Op tv klagen nadat je intern je zin niet krijgt omdat je argumenten flinterdun zijn. Maar verder willen ze niet voorgetrokken worden ten koste van anderen hoor.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet omdat ze op tv mochten klagen, maar omdat ze valide argumenten leveren om het een goed besluit te vinden.
Daar kun je het mee oneens zijn, maar dat is de reden dat ze dit besluit hebben genomen, niet omdat ze op tv mochten klagen.
In één week bij 60% van de huisartsen is er verzuim. 17% van het personeel. Dit is aan het begin van de huidige ellende, waar het nu dus steeds lastiger wordt om het verzuim op te vangen.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je kunt ook beter proberen te zorgen dat niemand corona krijgt. Nogal een dooddoener. Maar het punt werd gemaakt dat huisartsen met grote uitval te maken hadden. En dat dat voor druk op de zorg zou opleveren. Dat is ontkracht.
Ten koste van wie? Op dit moment ten koste van niemand, toch?quote:Op zondag 3 januari 2021 12:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Op tv klagen nadat je intern je zin niet krijgt omdat je argumenten flinterdun zijn. Maar verder willen ze niet voorgetrokken worden ten koste van anderen hoor.
het gaat altijd ten koste van zolang er een schaarste isquote:Op zondag 3 januari 2021 12:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ten koste van wie? Op dit moment ten koste van niemand, toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |