Dan pas je de wet aan? Hoe dan ook. dat zullen ze niet doen. Ik denk dat ze gaan voor het Engelse model: beginnen beperkingen versoepelen zodra risicogroepen zijn gevaccineerd, helemaal laten varen 60 a 80% van de bevolking geweest is.quote:Op zondag 3 januari 2021 11:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
We zitten sowieso met de maatregelen opgescheept tot een bepaalde vaccinatie graad, het is niet zo dat als je horeca werknemers vaccineert de horeca weer open kan, die kan open als x% van de totale bevolking gevaccineerd is.
Tenzij je dus bij de deur gaat selecteren maar ik vraag me af of dat wettelijk mag selecteren op medische indicatie.
En die neemt af als er een bepaalde vaccinatiegraad en/of de maatregelen nageleefd worden. En het hardst als beiden gewoon gedaan worden.quote:Op zondag 3 januari 2021 11:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar. We zitten vast aan de maatregelen totdat de druk op de ziekenhuizen voldoende is afgenomen. Dat heeft met elkaar te maken, maar het een is niet direct een gevolg van het ander.
Okay prima dan passen we de grondwet aan dat discriminatie gewoon okay is. Lijkt me niet wenselijkquote:
De beslissing om niet met de ouderen te beginnen, lag niet bij de mediagenieke poppetjes. De Jonge had al besloten niet het advies van de Gezondheidsraad over te nemen, omdat dat logistiek onhandig was.quote:Op zondag 3 januari 2021 11:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, de achteloosheid waarmee de kennis en raadgeving van onafhankelijke clubs volgens sommigen aan de kant moet worden geschoven om een stel mediagenieke tv-poppetjes te plezieren is ongekend.
Je mist weer het punt, alleen de vaccinatiegraad binnen de groep die in het ziekenhuis terecht komt is relevant.quote:Op zondag 3 januari 2021 11:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En die neemt af als er een bepaalde vaccinatiegraad en/of de maatregelen nageleefd worden. En het hardst als beiden gewoon gedaan worden.
Uiteindelijk begint het wel bij de ouderen, alleen dan minder direct. Het personeel dat als eerste gevaccineerd wordt staat vooraan in de rij alleen maar om die ouderen te beschermen.quote:Op zondag 3 januari 2021 11:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De beslissing om niet met de ouderen te beginnen, lag niet bij de mediagenieke poppetjes. De Jonge had al besloten niet het advies van de Gezondheidsraad over te nemen, omdat dat logistiek onhandig was.
Je gaat de wet nu aanpassen omdat het jou niet aanstaat.quote:Op zondag 3 januari 2021 11:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dan pas je de wet aan? Hoe dan ook. dat zullen ze niet doen. Ik denk dat ze gaan voor het Engelse model: beginnen beperkingen versoepelen zodra risicogroepen zijn gevaccineerd, helemaal laten varen 60 a 80% van de bevolking geweest is.
Maar daarvoor is het beter om te beginnen met thuiswonende bejaarden vaccineren, die zien nog een ziekenhuis van binnen.
Het is kut als oma van 94 in het bejaardentehuis een jaar eerder overlijd, maar even cru gezegd is het in het grote geheel toch voornamelijk een manier om te beginnen met de bezuinigingen die straks na corona nodig zullen zijn.
Nee want ook mensen die niet in het ziekenhuis komen kunnen mensen die in het ziekenhuis komen besmetten. Als de vaccinatie graad niet 100% en dat is hij niet de vaccins zijn ook niet 100% effectief dan zorgt ook de vaccinatie graad van mensen buiten die groep voor de vermindering van besmetting in de ziekenhuisgroep.quote:Op zondag 3 januari 2021 11:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je mist weer het punt, alleen de vaccinatiegraad binnen de groep die in het ziekenhuis terecht komt is relevant.
Ja, oke, dat is waar. Maar het advies van de Gezondheidsraad was om met de ouderen zelf te beginnen. Dat advies is al direct terzijde geschoven.quote:Op zondag 3 januari 2021 11:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Uiteindelijk begint het wel bij de ouderen, alleen dan minder direct. Het personeel dat als eerste gevaccineerd wordt staat vooraan in de rij alleen maar om die ouderen te beschermen.
Het is niet zo zeer relevant hoe veel mensen er gevaccineerd zijn, maar vooral welke. Als honderd mensen zoals ik gevaccineerd worden verandert er weinig in het ziekenhuis. Als er honderd mensen zoals mijn vader zijn ingeënt, dan wel.quote:Op zondag 3 januari 2021 11:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En die neemt af als er een bepaalde vaccinatiegraad en/of de maatregelen nageleefd worden. En het hardst als beiden gewoon gedaan worden.
Die mensen komen niet meer in het ziekenhuis omdat ze gevaccineerd zijn.quote:Op zondag 3 januari 2021 11:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee want ook mensen die niet in het ziekenhuis komen kunnen mensen die in het ziekenhuis komen besmetten.
Volgensmij helpt het ook als 100 mensen zoals jij gevaccineerd zijn dan wordt de kans dat mensen als je vader geinfecteerd worden ook lager.quote:Op zondag 3 januari 2021 11:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is niet zo zeer relevant hoe veel mensen er gevaccineerd zijn, maar vooral welke. Als honderd mensen zoals ik gevaccineerd worden verandert er weinig in het ziekenhuis. Als er honderd mensen zoals mijn vader zijn ingeënt, dan wel.
Onder andere dankzij de huisartsenlobby. Maar goed, het effect blijft hetzelfde: oudjes worden het beste beschermd.quote:Op zondag 3 januari 2021 11:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, oke, dat is waar. Maar het advies van de Gezondheidsraad was om met de ouderen zelf te beginnen. Dat advies is al direct terzijde geschoven.
Nee want het is helemaal nog niet bekend of gevaccineerde mensen het virus ook minder verspreiden.quote:Op zondag 3 januari 2021 11:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Volgensmij helpt het ook als 100 mensen zoals jij gevaccineerd zijn dan wordt de kans dat mensen als je vader geinfecteerd worden ook lager.
Maar als mijn vader is gevaccineerd, maakt het niet uit of ik en mijn honderd vrienden hem potentieel zou besmetten. Hij komt namelijk niet in het ziekenhuis.quote:Op zondag 3 januari 2021 11:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Volgensmij helpt het ook als 100 mensen zoals jij gevaccineerd zijn dan wordt de kans dat mensen als je vader geinfecteerd worden ook lager.
Dat is te zwart wit. Als we precies konden pinpointen wie in het ziekenhuis zouden komen dan zouden ze nu ook niet in het ziekenhuis liggen.quote:Op zondag 3 januari 2021 11:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die mensen komen niet meer in het ziekenhuis omdat ze gevaccineerd zijn.
Tenzij van de 100 gevaccineerden jouw vader net bij die 10 hoort bij wie het vaccin niet helemaal werkt. Dan heeft hij meer aan een hoge vaccinatiegraad.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar als mijn vader is gevaccineerd, maakt het niet uit of ik en mijn honderd vrienden hem potentieel zou besmetten. Hij komt namelijk niet in het ziekenhuis.
Onzin. Dat kunnen we prima en dat is ook al gedaan. Statistisch gezien komen vooral 60-plussers die niet in verzorgingstehuizen wonen in het ziekenhuis terecht.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat is te zwart wit. Als we precies konden pinpointen wie in het ziekenhuis zouden komen dan zouden ze nu ook niet in het ziekenhuis liggen.
Ook dit is weer onwaar. Wederom, de eerste vaccins zijn er niet op gericht om verspreiding tegen te gaan.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tenzij van de 100 gevaccineerden jouw vader net bij die 10 hoort bij wie het vaccin niet helemaal werkt. Dan heeft hij meer aan een hoge vaccinatiegraad.
dat lijkt me een stap te ver maar ik neem aan dat er wel data is over de leeftijdsgroep die het vaakst op de IC belandquote:Op zondag 3 januari 2021 12:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat is te zwart wit. Als we precies konden pinpointen wie in het ziekenhuis zouden komen dan zouden ze nu ook niet in het ziekenhuis liggen.
Hoezo vind jij dit zo ri-di-cuul?quote:Op zondag 3 januari 2021 11:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[ twitter ]
Morgen in het nieuws: de collega van de man van de leraar van het dochtertje van de IC-arts wil ook voorrang.
Als we precies wisten wie in het ziekenhuis zouden komen hadden we gewoon deze hele crises kunnen oplossen door elke twee weken die honderd mensen die in het ziekenhuis komen te isoleren. En als je alles van tevoren weet kun je voor een dubbeltje de wereld rond.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Onzin. Dat kunnen we prima en dat is ook al gedaan. Statistisch gezien komen vooral 60-plussers in het ziekenhuis terecht,
Het gaat zeker in de huidige bezetting zeker niet alleen over de IC. De klinische bezetting is ook veel te hoog.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat lijkt me een stap te ver maar ik neem aan dat er wel data is over de leeftijdsgroep die het vaakst op de IC beland
Dat klopt, maar dat hebben we niet gedaan. Dus is wat je zegt onzin.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als we precies wisten wie in het ziekenhuis zouden komen hadden we gewoon deze hele crises kunnen oplossen door elke twee weken die honderd mensen die in het ziekenhuis komen te isoleren.
Er is geen indicatie dat er veel uitval is bij huisartsen.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als huisartsen uitvallen, zorgt dat voor druk op de plek waar niemand dit wil. Waar het zelfs net niet terecht mag komen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |