Met dank aan @Adrian4 hebben we een lijstje vragen over het boek. Mag gebruikt worden, hoeft niet.quote:Waarom verlaat een vader zijn gezin om zes maanden lang alleen 4.286 kilometer dwars door Noord-Amerika te lopen? Tim Voors beschrijft zijn voettocht over een van de mooiste en langste paden van de wereld, de Pacific Crest Trail van Mexico naar Canada.
Tijdens zijn tocht door de adembenemende landschappen ondergaat Tim intense angst, ervaart hij dat pijn ook voldoening kan geven, leert hij te genieten van het alleen-zijn en wordt het eindelijk leeg in zijn hoofd. Hij ontwikkelt een hartstochtelijke verhouding met de wildernis, sluit opmerkelijke nieuwe vriendschappen en moet zich constant aanpassen aan de onvoorspelbaarheid van het weer en de natuur.
Laat je inspireren en ontdek het genot van alleen zijn. Tim Voors neemt je mee door de fysieke, mentale en spirituele fases van deze lange tocht door de wildernis. Klim in zijn rugzak en leer dat alleen-zijn je heel veel kan opleveren en een burn-out kan voorkomen.
Echt niet? Zou me echt zo gaaf lijken om te doenquote:Op zondag 3 januari 2021 08:19 schreef Meke het volgende:
Ik ben gisteravond begonnen, maar je gaat er inderdaad met een @:noodgang (hi ha ho) doorheenLeest lekker weg, terwijl ik me echt nul komma nul in kan leven in dat je zin hebt om dit te doen
Zitten ook wel wat foto's bij wat leuk is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ondanks de pijn en moeilijkheden die beschreven zijn lijkt het me toch erg tof zoiets te gaan doen. Al ben ik zelf wat minder van vele lange wandelingen, dus of ik zelf ooit zo'n trail ga lopen betwijfel ik. Maar een toffe roadtrip, of lange fietstocht heb ik wel echt zin in gekregen.
Wat ik ook opvallend vond is dat hij gedurende de toch steeds dezelfde mensen weer tegenkomt. Dus terwijl je eigenlijk bezig bent je leefwereld te vergroten tijdens zo'n avontuur is het wereldje waarin je je begeeft ook opvallend klein.
Misschien is er hier iemand van wie je hem mag overnemenquote:Op maandag 11 januari 2021 15:21 schreef Leonos het volgende:
Lijkt mij een leuk boekie, alleen beetje duur
Ik kreeg echt de indruk dat hij het boek vooral heeft geschreven om geld te verdienenquote:Op zondag 10 januari 2021 12:14 schreef Fugue het volgende:
De auteur had wmb iets meer de diepgang mogen zoeken. Ik had het interessant gevonden iets meer over zijn voorbereidingen te lezen, de reden dat hij er een boek over heeft geschreven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb hem als ebook gekocht (was ¤6,99 op Bookspot, nu weer ¤9,99) Heb dus wat minder kunnen genieten van de foto's op m'n ereaderquote:Op maandag 11 januari 2021 15:21 schreef Leonos het volgende:
Lijkt mij een leuk boekie, alleen beetje duur![]()
quote:Op maandag 11 januari 2021 16:25 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik kreeg echt de indruk dat hij het boek vooral heeft geschreven om geld te verdienenVreemd. Kreeg die indruk totaal niet. Is gewoon artistiek iemand die dankzij zijn trail juist de behoefte kreeg om te schrijven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Ik heb hem als ebook gekocht (was ¤6,99 op Bookspot, nu weer ¤9,99) Heb dus wat minder kunnen genieten van de foto's op m'n ereader
Ik heb Wild ook gelezen, wel de bekendste over de PCT. Die leek meer geschreven om winstgevende redenen.“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |