Ook dat nogquote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:26 schreef Drekkoning het volgende:
Alhoewel het nog niet veel zegt over de hoeveel vuurwerk als mensen ipv vuurwerk afsteken juist meer fikkies gaan maken etc.
Ah ja, plaatst er iemand harde cijfers over fijnstof (waar je zelf in eerste instantie om vroeg) is het nog steeds niet goed.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:25 schreef Chia het volgende:
Dat is toch geen vergelijking met vorig jaar op oudjaarsavond?
Hoewel het misschien wel lastig is om alle factoren van de weersomstandigheden zelf eruit te halen, dus daar is misschien nog wel wat extra analyse van de data voor nodig.
Ik begrijp het man, ik begrijp het.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 09:58 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zeker, woest zelfs. Maar dat zei ik hierboven ook al eens, of iets in die richting.
Kom er maar in @tja77 graag wat onafhankelijke bronnen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-overzicht-vuurwerk
Hier heb je nog een onafhankelijke nieuwssite:
[..]
Tja komt dat omdat de politie zo kordaat was of door wat anders? Als ik lees dat ze in Duindorp niet eens ingrepen. Ja zo snap ik wel dat ze een rustig nachtje hadden. Maar de besmettingen voorkom je er niet mee.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:18 schreef Drekkoning het volgende:
‘Geen rustig Oud en Nieuw, maar ook geen veldslag’
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-veldslag~a9980949/
Uit meerdere kanten van Nederland druppelen dezelfde goede berichten binnen
Ook mooi dat de door sommige voorspelde veldslagen zo goed als uitbleven.
Maar het ging ook om de vergelijking met voorgaande jaren, die cijfers heb ik helaas niet.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ah ja, plaatst er iemand harde cijfers over fijnstof (waar je zelf in eerste instantie om vroeg) is het nog steeds niet goed.
Waar het mijns inziens op neer komt bij al die verboden is de uitwassen van overbevolking.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Lawaai maken om het nieuwe jaar in te luiden, is een ouderwetse traditie. Iedereen die vindt dat het er inmiddels bij hoort, wil gewoon niet innoveren of meegaan met de tijd.
Ah, ik vraag zelf om vergelijking van harde cijfers ten opzichte van vorige jaren. Heb je soms een vuurwerk in je ogen gehad of zo? Of wat snap je niet aanquote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ah ja, plaatst er iemand harde cijfers over fijnstof (waar je zelf in eerste instantie om vroeg) is het nog steeds niet goed.
quote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:21 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik ben wel erg benieuwd naar onafhankelijke parameters zoals in hoeverre de luchtkwaliteit is beïnvloed ten opzichte van andere jaren.
Tja niet al het vuurwerk gaat dan ook de lucht in. Zeker het illegale spul niet.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 09:59 schreef Chia het volgende:
[..]
Ja daar hecht ik niet al teveel waarde aan. Ik las ook iemand over mijn stad zeggen dat het nog net zoveel was als andere jaren terwijl ik over een skyline uitkijk en gewoon op basis van filmpjes kan zien hoeveel minder het is in vergelijking met andere jaren.
En dat er wel is afgestoken is iets heel anders dan dat er bijna net zoveel de lucht is gegaan zoals je claimde.
Dat betwist ik ook niet, ik stel alleen dat sommige mensen iets te stellig zijn over de hoeveelheden op basis van anekdotes.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:37 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Tja niet al het vuurwerk gaat dan ook de lucht in. Zeker het illegale spul niet.
En dat er minder vuurwerk is afgestoken is ook logisch. Er is voor zo'n 80 miljoen minder aan legaal vuurwerk afgestoken.
Lijkt mij ook logisch, maar volgens sommigen is dat bijna allemaal vervangen door illegaal vuurwerk (dus gezinnetjes etc die normaal wat potten afsteken zijn massaal het illegale circuit ingegaan oid).quote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:37 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Tja niet al het vuurwerk gaat dan ook de lucht in..
En dat er minder vuurwerk is afgestoken is ook logisch. Er is voor zo'n 80 miljoen minder aan legaal vuurwerk afgestoken.
Het ging toch om het ontlasten van de zorg? Hier in Fryslan hadden ze het net zo druk als voorgaande jaren...quote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-overzicht-vuurwerk
Hier heb je nog een onafhankelijke nieuwssite:
[..]
https://www.waldnet.nl/wn(...)_vuurwerkverbod.htmlquote:Friese ziekenhuizen
De nacht voor de Friese ziekenhuizen was qua drukte vergelijkbaar met vorig jaar. In MCL kwamen veel verschillende meldingen binnen maar deze waren niet alleen oud en nieuw gerelateerd, een klein aantal meldingen kwam hier door vuurwerk of carbid.
De drukte in ziekenhuis Tjongerschans in Heerenveen was gelijkwaardig aan vorig jaar. Er kwam hier één vuurwerkslachtoffer binnen en ongeveer vijf oud en nieuw gerelateerde meldingen. In het Antonius Ziekenhuis in Sneek kwam ten opzichte van vorig jaar een vergelijkbaar aantal meldingen binnen met een aantal oud en nieuw gerelateerde slachtoffers.
Eensquote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Lawaai maken om het nieuwe jaar in te luiden, is een ouderwetse traditie. Iedereen die vindt dat het er inmiddels bij hoort, wil gewoon niet innoveren of meegaan met de tijd.
Jammer dat het daar weer mis ging dan, over het totaal gezien waren er veel minder slachtoffers volgens de eerste berichtenquote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het ging toch om het ontlasten van de zorg? Hier in Fryslan hadden ze het net zo druk als voorgaande jaren...
[..]
https://www.waldnet.nl/wn(...)_vuurwerkverbod.html
Ach als het alleen in Fryslan was en verder was het wel rustiger is dat toch een mooi resultaat...quote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het ging toch om het ontlasten van de zorg? Hier in Fryslan hadden ze het net zo druk als voorgaande jaren...
[..]
https://www.waldnet.nl/wn(...)_vuurwerkverbod.html
Of men wist zich hier de vorige jaren in tegenstelling tot de rest van het land wel te gedragen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jammer dat het daar weer mis ging dan, over het totaal gezien waren er veel minder slachtoffers volgens de eerste berichten.
Komende maand zullen de totaalcijfers wel duidelijk worden.
Wie weetquote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Of men weet zich hier in tegenstelling tot de rest van het land wel te gedragen.
Er zijn velen die zich vastklampen aan eeuwenoude tradities, ondanks dat sommige tradities een schending zijn van de mensenrechten, want mensen ruw uit hun slaap wekken of houden is nog altijd terreur. Slechts een verbod en streng handhaven is de oplossing.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:35 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Waar het mijns inziens op neer komt bij al die verboden is de uitwassen van overbevolking.
Doordat we zo'n mierenhoop zijn geworden ergert alles en iedereen zich aan elkaar. En zijn er meer excessen omdat er gewoon meer mensen zijn. Tel daarbij het copygedrag door wat men ziet op de social media en iets loopt uit de hand.
Oplossing: verbod.
Moet toch anders kunnen lijkt me
Of men is er zonder vuurwerk nog steeds achterlijk.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Of men wist zich hier de vorige jaren in tegenstelling tot de rest van het land wel te gedragen.
Sluiting horeca kan ook in het nadeel van de politie werken omdat mensen nu de hele avond/nacht op straat zijn.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:15 schreef Pvt.Webster het volgende:
Conclusie: in ieder wijkje is het er anders aan toe gegaan maar de algemene trend is dat het rustiger was voor de meeste artsen. Dat sluiten van de horeca erbij scheelt ook veel voor wat betreft incidenten.
Ik denk sowieso dat je dat in de politiecijfers over 2020 wel terug ziet: geen publiek bij voetbal, kroegen en discotheken dicht. Zijn die cijfers er al ergens (of kwartaalcijfers)?
Okéeej man, jij bent vast heel gezelligquote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:15 schreef torentje het volgende:
[..]
Er zijn velen die zich vastklampen aan eeuwenoude tradities, ondanks dat sommige tradities een schending zijn van de mensenrechten, want mensen ruw uit hun slaap wekken of houden is nog altijd terreur. Slechts een verbod en streng handhaven is de oplossing.
Pffff, vermoeiend dit soort kul.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:15 schreef torentje het volgende:
[..]
Er zijn velen die zich vastklampen aan eeuwenoude tradities, ondanks dat sommige tradities een schending zijn van de mensenrechten, want mensen ruw uit hun slaap wekken of houden is nog altijd terreur. Slechts een verbod en streng handhaven is de oplossing.
quote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:15 schreef torentje het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |