abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197151064
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:26 schreef Drekkoning het volgende:
Alhoewel het nog niet veel zegt over de hoeveel vuurwerk als mensen ipv vuurwerk afsteken juist meer fikkies gaan maken etc.
Ook dat nog :( Dus we zullen het nooit weten.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 10:28:06 #152
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197151067
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:25 schreef Chia het volgende:
Dat is toch geen vergelijking met vorig jaar op oudjaarsavond?

Hoewel het misschien wel lastig is om alle factoren van de weersomstandigheden zelf eruit te halen, dus daar is misschien nog wel wat extra analyse van de data voor nodig.
Ah ja, plaatst er iemand harde cijfers over fijnstof (waar je zelf in eerste instantie om vroeg) is het nog steeds niet goed.
pi_197151074
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 09:58 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Zeker, woest zelfs. Maar dat zei ik hierboven ook al eens, of iets in die richting.
Ik begrijp het man, ik begrijp het.
pi_197151080
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-overzicht-vuurwerk

Hier heb je nog een onafhankelijke nieuwssite:
[..]

Kom er maar in @tja77 graag wat onafhankelijke bronnen.
pi_197151098
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:18 schreef Drekkoning het volgende:
‘Geen rustig Oud en Nieuw, maar ook geen veldslag’

https://www.ad.nl/binnenl(...)n-veldslag~a9980949/

Uit meerdere kanten van Nederland druppelen dezelfde goede berichten binnen _O_

Ook mooi dat de door sommige voorspelde veldslagen zo goed als uitbleven.
Tja komt dat omdat de politie zo kordaat was of door wat anders? Als ik lees dat ze in Duindorp niet eens ingrepen. Ja zo snap ik wel dat ze een rustig nachtje hadden. Maar de besmettingen voorkom je er niet mee. :')
pi_197151113
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:28 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ah ja, plaatst er iemand harde cijfers over fijnstof (waar je zelf in eerste instantie om vroeg) is het nog steeds niet goed.
Maar het ging ook om de vergelijking met voorgaande jaren, die cijfers heb ik helaas niet.
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 1 januari 2021 @ 10:35:44 #157
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_197151120
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:26 schreef torentje het volgende:

[..]

Lawaai maken om het nieuwe jaar in te luiden, is een ouderwetse traditie. Iedereen die vindt dat het er inmiddels bij hoort, wil gewoon niet innoveren of meegaan met de tijd.
Waar het mijns inziens op neer komt bij al die verboden is de uitwassen van overbevolking.

Doordat we zo'n mierenhoop zijn geworden ergert alles en iedereen zich aan elkaar. En zijn er meer excessen omdat er gewoon meer mensen zijn. Tel daarbij het copygedrag door wat men ziet op de social media en iets loopt uit de hand.

Oplossing: verbod.

Moet toch anders kunnen lijkt me :)
pi_197151131
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:28 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ah, ik vraag zelf om vergelijking van harde cijfers ten opzichte van vorige jaren. Heb je soms een vuurwerk in je ogen gehad of zo? Of wat snap je niet aan
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:21 schreef Chia het volgende:
[..]

Ik ben wel erg benieuwd naar onafhankelijke parameters zoals in hoeverre de luchtkwaliteit is beïnvloed ten opzichte van andere jaren.
_O-

Ik had zelf overigens al gekeken op de kaarten buienradar aangaande de luchtkwaliteit en daar zie je wel heel duidelijk dat het afsteken van vuurwerk de luchtkwaliteit heeft beïnvloed. Maar ik ben geen expert, dus ik kan de vergelijking met voorgaande jaren ook niet maken.

Meen me te herinneren dat het voorgaande jaren in de ochtend ook nog behoorlijk slecht was qua luchtkwaliteit en dan hing er ook weleens zo'n dikke (vuurwerk)mist. Alleen ik heb niet genoeg kennis om te beoordelen of die nu met meer vuurwerk ook had kunnen ontstaan of dat de weersomstandigheden daar überhaupt niet naar waren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2021 10:38:54 ]
pi_197151133
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 09:59 schreef Chia het volgende:

[..]

Ja daar hecht ik niet al teveel waarde aan. Ik las ook iemand over mijn stad zeggen dat het nog net zoveel was als andere jaren terwijl ik over een skyline uitkijk en gewoon op basis van filmpjes kan zien hoeveel minder het is in vergelijking met andere jaren. :')

En dat er wel is afgestoken is iets heel anders dan dat er bijna net zoveel de lucht is gegaan zoals je claimde.
Tja niet al het vuurwerk gaat dan ook de lucht in. Zeker het illegale spul niet.

En dat er minder vuurwerk is afgestoken is ook logisch. Er is voor zo'n 80 miljoen minder aan legaal vuurwerk afgestoken.
pi_197151165
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:37 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Tja niet al het vuurwerk gaat dan ook de lucht in. Zeker het illegale spul niet.

En dat er minder vuurwerk is afgestoken is ook logisch. Er is voor zo'n 80 miljoen minder aan legaal vuurwerk afgestoken.
Dat betwist ik ook niet, ik stel alleen dat sommige mensen iets te stellig zijn over de hoeveelheden op basis van anekdotes.

En ik heb dus zelf ervaren dat die perceptie zelfs per plaats nogal kan verschillen. Niets meer, niets minder.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 10:42:51 #161
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197151181
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:37 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Tja niet al het vuurwerk gaat dan ook de lucht in..

Lijkt mij ook logisch, maar volgens sommigen is dat bijna allemaal vervangen door illegaal vuurwerk (dus gezinnetjes etc die normaal wat potten afsteken zijn massaal het illegale circuit ingegaan oid).
En vervolgens leidt dat illegale vuurwerk ook nog eens tot veel minder slachtoffers!

Ik denk dat als we het aan Ockham vragen er een simpelere conclusie is:

Door het verbod is er minder afgestoken waardoor er ook minder slachtoffers vielen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 1 januari 2021 @ 10:58:45 #162
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197151316
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-overzicht-vuurwerk

Hier heb je nog een onafhankelijke nieuwssite:
[..]

Het ging toch om het ontlasten van de zorg? Hier in Fryslan hadden ze het net zo druk als voorgaande jaren...

quote:
Friese ziekenhuizen

De nacht voor de Friese ziekenhuizen was qua drukte vergelijkbaar met vorig jaar. In MCL kwamen veel verschillende meldingen binnen maar deze waren niet alleen oud en nieuw gerelateerd, een klein aantal meldingen kwam hier door vuurwerk of carbid.

De drukte in ziekenhuis Tjongerschans in Heerenveen was gelijkwaardig aan vorig jaar. Er kwam hier één vuurwerkslachtoffer binnen en ongeveer vijf oud en nieuw gerelateerde meldingen. In het Antonius Ziekenhuis in Sneek kwam ten opzichte van vorig jaar een vergelijkbaar aantal meldingen binnen met een aantal oud en nieuw gerelateerde slachtoffers.
https://www.waldnet.nl/wn(...)_vuurwerkverbod.html
  vrijdag 1 januari 2021 @ 11:00:24 #163
319979 Fok-it
All is well
pi_197151331
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:26 schreef torentje het volgende:

[..]

Lawaai maken om het nieuwe jaar in te luiden, is een ouderwetse traditie. Iedereen die vindt dat het er inmiddels bij hoort, wil gewoon niet innoveren of meegaan met de tijd.
Eens
Zo vastgeroest in wat gewoontes. Tradities en gewoontes veranderen continu. Ook dit is er eentje die niet meer hoort anno 2021 en dat zal volgend jaar dus net zo goed een verbod worden, waarbij sommige mensen zich er nog krampachtig aan vastklampen om vervolgens over 5 jaar het ook niet meer af te steken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fok-it op 01-01-2021 11:10:26 ]
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 1 januari 2021 @ 11:01:21 #164
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197151343
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het ging toch om het ontlasten van de zorg? Hier in Fryslan hadden ze het net zo druk als voorgaande jaren...
[..]

Jammer dat het daar weer mis ging dan, over het totaal gezien waren er veel minder slachtoffers volgens de eerste berichten :).

Komende maand zullen de totaalcijfers wel duidelijk worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197151383
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Ach als het alleen in Fryslan was en verder was het wel rustiger is dat toch een mooi resultaat...
https://www.rtvutrecht.nl(...)toffers-umc-u-n.html
https://www.rtvoost.nl/ni(...)en-blijft-het-rustig
https://www.gelderlander.(...)n-agenten~a4046f832/
https://www.omroepbrabant(...)n-bij-coronafeestjes
https://www.ad.nl/dossier(...)arresteerd~a5976e38/
https://denhelderactueel.(...)uurwerkslachtoffers/
https://www.rtvnoord.nl/n(...)an-vorig-jaar-update

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2021 11:07:22 ]
  vrijdag 1 januari 2021 @ 11:07:37 #166
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197151395
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 11:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jammer dat het daar weer mis ging dan, over het totaal gezien waren er veel minder slachtoffers volgens de eerste berichten :).

Komende maand zullen de totaalcijfers wel duidelijk worden.
Of men wist zich hier de vorige jaren in tegenstelling tot de rest van het land wel te gedragen.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 11:09:01 #167
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197151403
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 11:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Of men weet zich hier in tegenstelling tot de rest van het land wel te gedragen.
Wie weet :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197151464
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:35 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Waar het mijns inziens op neer komt bij al die verboden is de uitwassen van overbevolking.

Doordat we zo'n mierenhoop zijn geworden ergert alles en iedereen zich aan elkaar. En zijn er meer excessen omdat er gewoon meer mensen zijn. Tel daarbij het copygedrag door wat men ziet op de social media en iets loopt uit de hand.

Oplossing: verbod.

Moet toch anders kunnen lijkt me :)
Er zijn velen die zich vastklampen aan eeuwenoude tradities, ondanks dat sommige tradities een schending zijn van de mensenrechten, want mensen ruw uit hun slaap wekken of houden is nog altijd terreur. Slechts een verbod en streng handhaven is de oplossing.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 11:15:46 #169
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197151468
Conclusie: in ieder wijkje is het er anders aan toe gegaan maar de algemene trend is dat het rustiger was voor de meeste artsen. Dat sluiten van de horeca erbij scheelt ook veel voor wat betreft incidenten.

Ik denk sowieso dat je dat in de politiecijfers over 2020 wel terug ziet: geen publiek bij voetbal, kroegen en discotheken dicht. Zijn die cijfers er al ergens (of kwartaalcijfers)?
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_197151480
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 11:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Of men wist zich hier de vorige jaren in tegenstelling tot de rest van het land wel te gedragen.
Of men is er zonder vuurwerk nog steeds achterlijk.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 1 januari 2021 @ 11:17:44 #171
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197151493
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 11:15 schreef Pvt.Webster het volgende:
Conclusie: in ieder wijkje is het er anders aan toe gegaan maar de algemene trend is dat het rustiger was voor de meeste artsen. Dat sluiten van de horeca erbij scheelt ook veel voor wat betreft incidenten.

Ik denk sowieso dat je dat in de politiecijfers over 2020 wel terug ziet: geen publiek bij voetbal, kroegen en discotheken dicht. Zijn die cijfers er al ergens (of kwartaalcijfers)?
Sluiting horeca kan ook in het nadeel van de politie werken omdat mensen nu de hele avond/nacht op straat zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  vrijdag 1 januari 2021 @ 11:17:57 #172
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_197151495
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 11:15 schreef torentje het volgende:

[..]

Er zijn velen die zich vastklampen aan eeuwenoude tradities, ondanks dat sommige tradities een schending zijn van de mensenrechten, want mensen ruw uit hun slaap wekken of houden is nog altijd terreur. Slechts een verbod en streng handhaven is de oplossing.
Okéeej man, jij bent vast heel gezellig _O-
  vrijdag 1 januari 2021 @ 11:19:54 #173
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197151517
quote:

[..]

Pffff, vermoeiend dit soort kul.
Een schending van de mensenrechten :')
Mensen ruw uit hun slaap wekken of houden is nog altijd terreur. :') :') :')
Vuurwerk afsteken mag 8 uur per jaar (in de jaren dat het is toegestaan). 8 Uur... de overige 364,67 dagen per jaar is het afsteken al verboden.
pi_197151557
quote:

[..]

:') :') wat een triest leven moet jij hebben.
Facts don't care about your feelings
pi_197151596
Het vervelende is wel dat men nu conclusies gaat trekken als 'he, minder slachtoffers, dus het vuurwerkverbod werkt!'.

Ik vraag me af hoe het was gegaan met een verbod en zonder corona. We zullen het komend jaar zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')