Ja, daar ben ik ook bang voor.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:28 schreef Scrummie het volgende:
Het vervelende is wel dat men nu conclusies gaat trekken als 'he, minder slachtoffers, dus het vuurwerkverbod werkt!'.
Ik vraag me af hoe het was gegaan met een verbod en zonder corona. We zullen het komend jaar zien.
Alles wat afgelopen nacht de lucht in ging, was illegaal. En dat voor een hoop mensen dusdanig veel, dat ze niet of amper verschil zagen t.o.v. voorgaande jaarwisselingen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Minder slachtoffers, kranten schrijven over minder vuurwerk. Heb geen enkele reden om daar aan te twijfelen. Het is ook gewoon een logisch gevolg van zo een verbod, lang niet iedereen gaat illegaal spul inslaan.
Uhhh, Corona, waardoor er veel minder omstanders waren is wel een radicale conclusie?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er zijn een stuk minder slachtoffers dan voorgaande edities. Dan is de snelle conclusie dat er minder vuurwerk afgestoken is niet radicaal.
?
En ook voor een hoop mensen was er wel een verschil zichtbaar, namelijk flink minder. Zelf de mensen de melden dat ze geen verschil zeggen dat het korter duurde.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:49 schreef tja77 het volgende:
[..]
Alles wat afgelopen nacht de lucht in ging, was illegaal. En dat voor een hoop mensen dusdanig veel, dat ze niet of amper verschil zagen t.o.v. voorgaande jaarwisselingen.
Ik ben sinds ik in dit topic post het heel de tijd met jou eensquote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En ook voor een hoop mensen was er wel een verschil zichtbaar, namelijk flink minder. Zelf de mensen de melden dat ze geen verschil zeggen dat het korter duurde.
Dus we hebben mensen die geen verschil zagen, maar wel korter.
En we hebben mensen die wel minder vuurwerk zagen.
Dat is netto toch gewoon minder vuurwerk dan
Dat is een prima argument. Ik had er niet aan gedachtquote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Uhhh, Corona, waardoor er veel minder omstanders waren is wel een radicale conclusie?
Ongeveer de helft van de vuurwerkslachtoffers is omstander.
Ockham draait zich om in zijn graf inderdaadquote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is een prima argument. Ik had er niet aan gedacht
Dus conclusie: Net zoveel vuurwerk als afgelopen jaren (geven fokkers aan, toch?). Men is massaal overgestapt op illegaal vuurwerk én er zijn substantieel minder slachtoffers gevallen.
Waarom minder slachtoffers weten we niet, wellicht door corona en afstandhouden, maar net zoveel vuurwerk als anders maar nu illegaal spul is geen toeval.
Zoiets?
Wat zal jij kwaad zijn als eenmalig voor altijd blijkt te zijn. Het zal niet meteen zo zijn maar dat vuurwerk verbod komt nu sneller dan je denkt. En dan is er de eerste paar jaar nog een gemeentelijke show en dan houdt dat ook op wegens geldgebrek.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:38 schreef tja77 het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)omende-jaarwisseling
[..]
Wat snap je niet aan het woord eenmalig?
Wat probeer je duidelijk te maken?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En ook voor een hoop mensen was er wel een verschil zichtbaar, namelijk flink minder. Zelf de mensen de melden dat ze geen verschil zeggen dat het korter duurde.
Dus we hebben mensen die geen verschil zagen, maar wel korter.
En we hebben mensen die wel minder vuurwerk zagen.
Dat is netto toch gewoon minder vuurwerk dan
Ik zal er niet wakker van liggen, mijn zoon zou het vervelender vinden.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:58 schreef vipergts het volgende:
[..]
Wat zal jij kwaad zijn als eenmalig voor altijd blijkt te zijn. Het zal niet meteen zo zijn maar dat vuurwerk verbod komt nu sneller dan je denkt. En dan is er de eerste paar jaar nog een gemeentelijke show en dan houdt dat ook op wegens geldgebrek.
quote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:58 schreef vipergts het volgende:
[..]
Wat zal jij kwaad zijn als eenmalig voor altijd blijkt te zijn. Het zal niet meteen zo zijn maar dat vuurwerk verbod komt nu sneller dan je denkt. En dan is er de eerste paar jaar nog een gemeentelijke show en dan houdt dat ook op wegens geldgebrek.
En vergeet het milieu niet...quote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:58 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik zit ook totaal niet op die gemeentelijke shows te wachten aangezien ik dan geen keus heb of ik er wel of niet aan meebetaal.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:58 schreef vipergts het volgende:
En dan is er de eerste paar jaar nog een gemeentelijke show en dan houdt dat ook op wegens geldgebrek.
Ik zie liever gesponsorde shows ipv betaalt met belastinggeld.quote:
Huh? Waar ontken ik dat? Natuurlijk is er een toename in illegaal vuurwerk! Dat lijkt me een logische consequentie van een verbod.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wat probeer je duidelijk te maken?
Ik zeg dat alles wat afgelopen nacht de lucht in ging illegaal was en dat dat behoorlijk veel was. Jij zegt dat lang niet iedereen illegaal spul koopt.
Als jij denkt dat er geen toename is in het afsteken van illegaal vuurwerk, dan steek je echt je kop in het zand.
Daar begint het al.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:07 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik zie liever gesponsorde shows ipv betaalt met belastinggeld.
Is idd in 1 van de vorige delen al ruimschoots aan bod gekomen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:09 schreef tja77 het volgende:
Ah ja, het jaarlijkse geroep om een gemeentelijke show. Die hadden we nog niet gehoord.
Niet haalbaar (althans, niet in elke gemeente).
De vorige jaren kon men wel een redelijke inschatting maken van wat er de lucht in is gegaan adhv de verkoopcijfers. Nu lijkt me dat een stuk lastiger te bepalen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:07 schreef Drekkoning het volgende:
Huh? Waar ontken ik dat? Natuurlijk is er een toename in illegaal vuurwerk! Dat lijkt me een logische consequentie van een verbod.
Maar in totaal is er minder vuurwerk afgestoken dan voorgaande jaren, afgaande op nieuwsberichten en anekdotes.
Want een vuurwerkverbod zorgt ervoor dat er geen auto's worden aangestokenquote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:12 schreef DW457 het volgende:
Ik vond dit top en ook alle ziekenhuizen zijn enthousiast. In de regio hier waren, volgens mij, sowieso al 30% minder meldingen. Ook leek het erop dat er veel minder autobranden en woningbranden waren. Dit alles pleit er toch wel voor om dit vuurwerkverbod door te zetten. Ik ben voor!
Zeker zoquote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
De vorige jaren kon men wel een redelijke inschatting maken van wat er de lucht in is gegaan adhv de verkoopcijfers. Nu lijkt me dat een stuk lastiger te bepalen.
Dus je bent het met me eens dat er een toename was in illegaal vuurwerk, en een afname in gewonden door vuurwerk?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Huh? Waar ontken ik dat? Natuurlijk is er een toename in illegaal vuurwerk! Dat lijkt me een logische consequentie van een verbod.
Maar in totaal is er minder vuurwerk afgestoken dan voorgaande jaren, afgaande op nieuwsberichten en anekdotes.
Het zorgt er wel voor dat minder mensen lang op straat blijven hangen en, verrassing, niet elke auto wordt met opzet in de fik gestoken. Ongelukken met vuurwerk zorgen ook elk jaar voor een deel van de auto- en woningbranden.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Want een vuurwerkverbod zorgt ervoor dat er geen auto's worden aangestoken
Ik vind het maar vergezocht. Er was ook nog corona dat meehelpt.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:21 schreef DW457 het volgende:
[..]
Het zorgt er wel voor dat minder mensen lang op straat blijven hangen en, verrassing, niet elke auto wordt met opzet in de fik gestoken. Ongelukken met vuurwerk zorgen ook elk jaar voor een deel van de auto- en woningbranden.
Hoezo? Als de toename van illegaal vuurwerk minder groot is dan de afname van consumentenvuurwerk leidt tot logischerwijs tot minder vuurwerk dat wordt afgestoken.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dus je bent het met me eens dat er een toename was in illegaal vuurwerk, en een afname in gewonden door vuurwerk?
Kijk, nu komen we ergens.
Als voorgaande jaarwisselingen ongeveer 50% van de slachtoffers kwam door illegaal vuurwerk (harde cijfers), dan zou bij een toename in illegaal vuurwerk (zoals jij die nu ook onderschrijft) er welliswaar een afname moeten zijn qua vuurwerkslachtoffers (vanwege het verbod op consumentenvuurwerk), maar dat staat niet in verhouding tot deze cijfers.
https://www.dvhn.nl/groni(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Dus nee, het is niet zo simpel als dat sommigen het hier stellen.
We zullen het zienquote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:23 schreef tja77 het volgende:
Overigens voorspel ik nu alvast dat als het verbod niet éénmalig blijkt te zijn, dat er volgende jaarwisseling nog meer vuurwerk zal worden afgestoken. Een hoop mensen hebben dit jaar de regels gerespecteerd ivm druk op de zorg en Corona regeltjes.
Tanja moet gewoon schoonmaken lui wijf. Plus iedereen kan wel zo'n foto uploaden en zeggen dat het erg is.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:14 schreef Geerd het volgende:
[..]
Och gossie Tanja![]()
![]()
![]()
misschien moet ze die zure kut van der gewoon wassen
Waarom ver gezocht? Ik vind het wel dat je minstens een onderbouwing hierbij kan plaatsen. En dan meer dan enkel, ja maar Corona. Zeker dat dat ook meespeelt en daarom is deze 'meting' ook niet zuiver. Maar het is wel een heel duidelijk signaal.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind het maar vergezocht. Er was ook nog corona dat meehelpt.
Dat vraag ik me heel erg af. Mensen ervaren veel voordelen nu en sowieso, het afsteken van vuurwerk lag sowieso al onder vuur.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:23 schreef tja77 het volgende:
Overigens voorspel ik nu alvast dat als het verbod niet éénmalig blijkt te zijn, dat er volgende jaarwisseling nog meer vuurwerk zal worden afgestoken. Een hoop mensen hebben dit jaar de regels gerespecteerd ivm druk op de zorg en Corona regeltjes.
Welnee de meeste mensen die consumenten vuurwerk afsteken gaan echt niet opeens de illegaliteit in. En de liefhebber die het al doet gaat echt niet meer afsteken. Zijn vuurwerk valt namelijk al meer op omdat het normale vuurwerk zijn show niet verpest.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:23 schreef tja77 het volgende:
Het niet op straat hangen van mensen lijkt me deze jaarwisseling meer vanwege de corona-maatregelen te komen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:21 schreef DW457 het volgende:
Het zorgt er wel voor dat minder mensen lang op straat blijven hangen en, verrassing, niet elke auto wordt met opzet in de fik gestoken. Ongelukken met vuurwerk zorgen ook elk jaar voor een deel van de auto- en woningbranden.
Hobby, veel mensen vinden het leuk, etc.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:34 schreef DW457 het volgende:
Wat zijn trouwens echt goede argumenten om wél vuurwerk af te steken? Ja, het genereert omzet, maar kost ook onwijs veel geld. Verder zie ik enkel nadelen.
Dat heb je afgelopen nacht dus kunnen zien.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:31 schreef vipergts het volgende:
[..]
Welnee de meeste mensen die consumenten vuurwerk afsteken gaan echt niet opeens de illegaliteit in. En de liefhebber die het al doet gaat echt niet meer afsteken. Zijn vuurwerk valt namelijk al meer op omdat het normale vuurwerk zijn show niet verpest.
Alhoewel horecasluiting ook weer zorgt voor juist meer mensen op straat wellicht.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het niet op straat hangen van mensen lijkt me deze jaarwisseling meer vanwege de corona-maatregelen te komen.
De enige dag waarop men geen last heeft van schijthonden, die liggen allemaal binnen onder de bank.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:34 schreef DW457 het volgende:
Wat zijn trouwens echt goede argumenten om wél vuurwerk af te steken? Ja, het genereert omzet, maar kost ook onwijs veel geld. Verder zie ik enkel nadelen.
Bye bye, zwaai zwaaiquote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:37 schreef Starhopper het volgende:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ij-afsteken-vuurwerk
Dit lijkt mij al reden genoeg om het niet te doenquote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:37 schreef Starhopper het volgende:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ij-afsteken-vuurwerk
Das lullig, zwaaien kan hij niet meerquote:
Dat zeg ik ook en dat maakt ook niet uit maar de meeste mensen gaan bij een verbod echt geen risico lopen. Degene die het al doen gaan niet opeens 1000 euro meer uitgeven omdat andere niet spenderen. Het illigale vuurwerk viel dit jaar meer op omdat het vrijwel het enige vuurwerk was.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat heb je afgelopen nacht dus kunnen zien.
Er werd volop vuurwerk afgestoken. Handhaving zou (vanwege het vuurwerkverbod) een peuleschil zijn. Burgers werden opgeroepen de NSB’er uit te hangen en hun buurman te verlinken wanneer die vuurwerk zou afsteken. Ik heb net RTL nieuws gekeken en zie dat er behoorlijk veel is afgestoken.
Dat is dus allemaal illegaal vuurwerk hè.
Jouster Courantquote:Een deurbelcamera legde de enorme carbid-knal in Joure vast: 'Doch de fingers mar yn de earen
De enorme knal die alle ramen liet springen bij Hotel Anne-Klare in Joure, is vastgelegd door een deurbelcamera.
Een witte VW Polo kwam vanaf de Appelwyk via het bruggetje over De Kolk de Tolhûswei opgereden. Op beelden is te zien dat een aantal jongeren de auto staat op te wachten, wetende wat er gaat komen. ,,Doch de fingers mar yn de earen’’, zegt iemand.
Wellicht was het de bedoeling dat de knal op het bruggetje zou komen, maar dat bleek uiteindelijk niet het geval. De dreun kwam pas op de Tolhûswei, vlak naast Hotel Anne-Klare. Eigenaren Ardi Anker en Anne-Klare schrokken zich rot. ,,Het had mensenlevens kunnen kosten’’, zeiden ze ‘s nachts al.
De knal was zo hard, dat alle ramen van het hotel sprongen. Tientallen meters verderop ging zelfs nog het alarm van een auto af.
Dat de mafia tijdens de drooglegging in de vs zo sterk was geworden, kwam zeker ook door de mensen zelf?quote:Op donderdag 31 december 2020 21:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De kneuzen zijn degene die een verbod aangrijpen om nog harder en illegaler vuurwerk aan te steken. Niet dat jij zulke logica volgend jaar of ooit gaat begrijpen.
Heb jij moeite met verplaatsen in mensen?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:34 schreef DW457 het volgende:
Word je ook boos als het geen beleid wordt?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:52 schreef Draak31 het volgende:
Prachtig dit verbod. Dit gaat 100% nieuw beleid worden. Teveel positieve verhalen. Doeii tokkies.
Nope, absoluut niet. Ik snap heel goed dat het leuk en mooi is, maar weegt dat op tegen de nadelen? Ik vind van niet.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:52 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Heb jij moeite met verplaatsen in mensen?
Hou toch op. Hier in de buurt werd er zeker minder geknald, maar er was wel meer illegaal spul dan ooit.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:31 schreef vipergts het volgende:
[..]
Welnee de meeste mensen die consumenten vuurwerk afsteken gaan echt niet opeens de illegaliteit in. En de liefhebber die het al doet gaat echt niet meer afsteken. Zijn vuurwerk valt namelijk al meer op omdat het normale vuurwerk zijn show niet verpest.
Daar maak ik mij niet druk om dat verbodje komt er wel.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Word je ook boos als het geen beleid wordt?
Voel je wat frustratie? Zo kom je wel over. Niet nodig om kleinerend te gaan doen tochquote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat de mafia tijdens de drooglegging in de vs zo sterk was geworden, kwam zeker ook door de mensen zelf?
Nee, dat is zelf toegegeven dat het een slechte zet was want men drukte juist mensen naar het illegale circuit toe voor een product wat eerst gewoon al normaal was.
Zelfde nu met vuurwerk. Er was nu meer illegaal spul dan ooit.
Maar hey, jij snapt natuurlijk niet waarom er toch geknald werd gisteren. Er was immers toch een verbod? Naïevelingetje.
Omdat jij niet een van de mensen bent die het leuk vind is het makkelijk om die mening te vormen inderdaad.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:54 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nope, absoluut niet. Ik snap heel goed dat het leuk en mooi is, maar weegt dat op tegen de nadelen? Ik vind van niet.
Iets met de wens is de vader van de gedachte. Daar betrap ik overigens een hoop mensen op hier.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:56 schreef Draak31 het volgende:
Daar maak ik mij niet druk om dat verbodje komt er wel.
Als daarvoor in de plaats knappe vuurwerkshows komen, zie ik dat wel zitten.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:52 schreef Draak31 het volgende:
Prachtig dit verbod. Dit gaat 100% nieuw beleid worden. Teveel positieve verhalen. Doeii tokkies.
Ja, ik ook, maar dan in het andere kampquote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Iets met de wens is de vader van de gedachte. Daar betrap ik overigens een hoop mensen op hier.
En wie gaat dat betalen?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:58 schreef Red_85 het volgende:
Als daarvoor in de plaats knappe vuurwerkshows komen, zie ik dat wel zitten.
Niet haalbaarquote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als daarvoor in de plaats knappe vuurwerkshows komen, zie ik dat wel zitten.
Ik zie er nav dit eenmalige verbod geen structureel verbod van komen. Vuurpijlen zullen vanwege het letsel wel verboden worden (zoals aangegeven in het onderzoek) maar regulier knal- en siervuurwerk plus het F1 spul zal nmm wel blijven.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:58 schreef Drekkoning het volgende:
Ja, ik ook, maar dan in het andere kamp
Het gaat om mij, net zo min als het om jou gaat. Ik trek het breder en kijk naar de maatschappelijke gevolgen. Ik vind het ook wel typisch dat voorstanders van vuurwerk vaak het gelijk op de persoon spelen en niet verder komen als 'ja maar het is zo leuk'. Op zich ook niet zo gek, want er zijn ook verder geen argumenten die pleiten voor vuurwerk. Het is op praktisch elk vlak nadelig.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:56 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Omdat jij niet een van de mensen bent die het leuk vind is het makkelijk om die mening te vormen inderdaad.
Fok it kwam zelf met een sneer. Vanuit het niets. Beetje jammer altijd.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Voel je wat frustratie? Zo kom je wel over. Niet nodig om kleinerend te gaan doen toch
Feit is dat dit vooralsnog een van de beste oud en nieuw's is geweest qua slachtoffers volgens de eerste berichten. Of dat volledig aan het verbod toe te rekenen is is natuurlijk de vraag, maar ik vind dit voldoende aanknopingspunten hebben om het komend jaar nogmaals te doen
Het primaire doel was de zorg ontlasten. En dat is, als ik de medici op de radio hoor, een groot succes geweest.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hou toch op. Hier in de buurt werd er zeker minder geknald, maar er was wel meer illegaal spul dan ooit.
2x zoveel politie inzet
Boa's to the max
Verbod + oproep je buren te nsb'en
En nog veel geknal. Werkt goed hoor
Ben erg benieuwd wat de mening van de politiek gaat zijn in aanloop naar O&O 2021/22quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zie er nav dit eenmalige verbod geen structureel verbod van komen. Vuurpijlen zullen vanwege het letsel wel verboden worden (zoals aangegeven in het onderzoek) maar regulier knal- en siervuurwerk plus het F1 spul zal nmm wel blijven.
Dan komt er een andere uitlaatklep.quote:
Dat valt niet te ontkennen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het primaire doel was de zorg ontlasten. En dat is, als ik de medici op de radio hoor, een groot succes geweest.
Als dit je argument is; waarom verbieden we alcohol dan ook niet?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:02 schreef DW457 het volgende:
[..]
Het gaat om mij, net zo min als het om jou gaat. Ik trek het breder en kijk naar de maatschappelijke gevolgen. Ik vind het ook wel typisch dat voorstanders van vuurwerk vaak het gelijk op de persoon spelen en niet verder komen als 'ja maar het is zo leuk'. Op zich ook niet zo gek, want er zijn ook verder geen argumenten die pleiten voor vuurwerk. Het is op praktisch elk vlak nadelig.
Daar gaat deze discussie niet over, maar dit bevestigd wel mijn punt.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als dit je argument is; waarom verbieden we alcohol dan ook niet?
Nu gaat 'geen vuurwerkverbod' waarschijnlijk verkiezingsretoriek worden, is mijn gok. En voor de huidige voorraden van vuurwerkhandelaren moet het ook nog minstens 1x doorgaan lijkt me.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd wat de mening van de politiek gaat zijn in aanloop naar O&O 2021/22
Ik durf er geen geld op te zetten in ieder geval.
Vuurpijlen, singleshots en knalvuurwerk is al verboden.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zie er nav dit eenmalige verbod geen structureel verbod van komen. Vuurpijlen zullen vanwege het letsel wel verboden worden (zoals aangegeven in het onderzoek) maar regulier knal- en siervuurwerk plus het F1 spul zal nmm wel blijven.
Dan kun je toch rustig concluderen dat dat verbod nu een feit is? Op basis waarvan zou het kabinet dit weer terugdraaien?quote:
Het is nmm gewoon een terechte vraag. Ik koop zelf al jaren geen vuurwerk meer dat vind ik zonde van het geld, dat laat ik wel aan anderen over. Dat doortrekkend ben ik ook niet van plan om via eoa gemeentelijke heffing bij te dragen aan een vuurwerkshow.quote:
Dat wordt gewoon vernietigd met een compensatie.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:06 schreef Chia het volgende:
[..]
Nu gaat 'geen vuurwerkverbod' waarschijnlijk verkiezingsretoriek worden, is mijn gok. En voor de huidige voorraden van vuurwerkhandelaren moet het ook nog minstens 1x doorgaan lijkt me.
Ja, dat klopt, want dit is een non-argument, waarmee je mijn punt alleen maar bevestigd. Vuurwerk en alcohol zijn twee compleet verschillende zaken.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Mooie tactiek om geen antwoord te hoeven geven.
Nee, die conclusie is ongelofelijk simpel omdat je ook met andere oorzaken zit.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan kun je toch rustig concluderen dat dat verbod nu een feit is? Op basis waarvan zou het kabinet dit weer terugdraaien?
Zoals?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, die conclusie is ongelofelijk simpel omdat je ook met andere oorzaken zit.
Je gebruikt een argument wat ook past bij andere zaken. Ik vind het vrij normaal om dan te vragen waarom je het 1 wel wilt verbieden, maar het ander niet waar je hetzelfde argument voor kan gebruiken.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:08 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, want dit is een non-argument, waarmee je mijn punt alleen maar bevestigd. Vuurwerk en alcohol zijn twee compleet verschillende zaken.
Dat is dan een manco in jouw logica, want dit zijn twee totaal niet vergelijkbare zaken. Maar ik heb al meerdere argumenten aangedragen waarom een vuurwerkverbod goed zou zijn op meerdere fronten, wat zijn voor jou argumenten om géén vuurwerkverbod in te voeren?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Je gebruikt een argument wat ook past bij andere zaken. Ik vind het vrij normaal om dan te vragen waarom je het 1 wel wilt verbieden, maar het ander niet waar je hetzelfde argument voor kan gebruiken.
Dat denk ik ook wel. Het is een combinatie van dingen waardoor het dit jaar beter is gegaan. Coronamaatregelen, geen horeca, het verbod.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fok it kwam zelf met een sneer. Vanuit het niets. Beetje jammer altijd.
Kwam eerder omdat mensen elkaar niet massaal opzochten zoals in andere jaren.
Als het vuurwerk verboden blijft en we kunnen dit jaar wel weer elkaar opzoeken, komt de rottigheid door grote groepen vanzelf wel weer, denk ik.
Er waren genoeg plekken waar het wel uit de hand liep. Ook zonder vuurwerk.
Klopt je hebt gelijk, het reguliere siervuurwerk dus. En singleshots worden wel dualshots oid.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:06 schreef tja77 het volgende:
Vuurpijlen, singleshots en knalvuurwerk is al verboden.
Ja, dan is zo’n verbod juist simpeler te handhaven, volgend jaar. Dan zijn er weer feestjes, festivals, concerten etc. Enige wat wegvalt is vuurwerk, maar dat zal iedereen aan z’n reet roesten want de vrijheid is terug. Dit jaar handhaven was 100x moeilijker dan volgend jaar.quote:
Dus als er meer mensen op straat zijn, er minder overzicht is, is een verbod makkelijker te handhaven. Oke dan.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, dan is zo’n verbod juist simpeler te handhaven, volgend jaar. Dan zijn er weer feestjes, festivals, concerten etc. Enige wat wegvalt is vuurwerk, maar dat zal iedereen aan z’n reet roesten want de vrijheid is terug. Dit jaar handhaven was 100x moeilijker dan volgend jaar.
Mijn post was iets langer dan dat, ben je in staat om daar ook op te reageren? Hier, ik zal je even helpen:quote:
quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:10 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat is dan een manco in jouw logica, want dit zijn twee totaal niet vergelijkbare zaken. Maar ik heb al meerdere argumenten aangedragen waarom een vuurwerkverbod goed zou zijn op meerdere fronten, wat zijn voor jou argumenten om géén vuurwerkverbod in te voeren?
Classic Dummie2.0quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dus als er meer mensen op straat zijn, er minder overzicht is, is een verbod makkelijker te handhaven. Oke dan.
Geen zin in. Ik vroeg je iets anders, daar ga jij niet op in. Laat mij dan vrij om niet in te gaan om je wedervraag.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:15 schreef DW457 het volgende:
[..]
Mijn post was iets langer dan dat, ben je in staat om daar ook op te reageren? Hier, ik zal je even helpen:
[..]
Volgens mij heb je juist nu meer mensen op straat toch? Geen horeca en grote feesten etc, dus het is thuiszitten of naar buiten.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dus als er meer mensen op straat zijn, er minder overzicht is, is een verbod makkelijker te handhaven. Oke dan.
Mensen verplaatsen zich ook naar de feesten he.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:16 schreef Drekkoning het volgende:
Volgens mij heb je juist nu meer mensen op straat toch? Geen horeca en grote feesten etc, dus het is thuiszitten of naar buiten.
Het bericht waarvan je wist dat het ging komen.quote:Bruls na ‘rustige’ nacht: ‘Kabinet, pak nu door met algeheel vuurwerkverbod’
De Nijmeegse burgemeester Hubert Bruls roep het kabinet op om zo snel mogelijk met een algeheel vuurwerkverbod te komen. Volgens hem heeft de afgelopen nieuwjaarsnacht bewezen dat zo'n verbod de druk op de zorg vermindert en het werk van hulpdiensten aanzienlijk verlicht.
Nee, het gros bleef gewoon thuis volgens mij hoor.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgens mij heb je juist nu meer mensen op straat toch? Geen horeca en grote feesten etc, dus het is thuiszitten of naar buiten.
Exact een bevestiging van mijn punt die ik hier maakte, dank je wel.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Geen zin in. Ik vroeg je iets anders, daar ga jij niet op in. Laat mij dan vrij om niet in te gaan om je wedervraag.
quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:02 schreef DW457 het volgende:
[..]
Het gaat om mij, net zo min als het om jou gaat. Ik trek het breder en kijk naar de maatschappelijke gevolgen. Ik vind het ook wel typisch dat voorstanders van vuurwerk vaak het gelijk op de persoon spelen en niet verder komen als 'ja maar het is zo leuk'. Op zich ook niet zo gek, want er zijn ook verder geen argumenten die pleiten voor vuurwerk. Het is op praktisch elk vlak nadelig.
Ja, het is goed met je.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:17 schreef DW457 het volgende:
[..]
Exact een bevestiging van mijn punt die ik hier maakte, dank je wel.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |