https://www.ad.nl/politie(...)vuurpijlen~a8d1e779/quote:Onderzoeksraad: Verbied knallers en vuurpijlen
Er moet een verbod komen op knalvuurwerk en vuurpijlen. Dat adviseert de Onderzoeksraad voor Veiligheid in een rapport dat morgen naar buiten komt, bevestigen ingewijden vanavond al aan deze krant.
Edwin van der Aa 30-11-17, 19:53 Laatste update: 20:15
654
De Raad noemt volgens de bronnen meerdere argumenten om een ban mee te onderbouwen en constateert dat er momenteel te hoge risico's zijn voor de veiligheid in de nacht van oud en nieuw.
De vraag is wat de politieke gevolgen zijn van de aanbevelingen, want vooralsnog wil een Kamermeerderheid, ook in de nieuwe samenstelling, niet aan een landelijk vuurwerkverbod. Eerdere voorstellen daarvoor kregen in het parlement alleen steun van GroenLinks (vanwege het milieu), de Partij voor de Dieren (vanwege de dieren) en 50Plus (vanwege de angst die leeft onder ouderen).
Probleem
Eerder deze week publiceerde RTL Nieuws al de conclusies van het rapport. De OVV noemt de jaarwisseling volgens de omroep 'het gevaarlijkste moment van het jaar'. Vooral vuurwerk is een probleem. Volgens de onderzoeksraad zijn er jaarlijks 10.000 incidenten, variërend van mishandelingen tot branden. In veertig procent van de gevallen is vuurwerk de reden dat het misgaat.
Ook zou er veel kritiek zijn op de controle van vuurwerk. Veel partijen in de Tweede Kamer hebben wel aangegeven daar werk van te willen maken. De laatste jaren organiseren veel gemeenten ook grote vuurwerkshows om de burger een alternatief te bieden voor het zelf afsteken.
Eerder dit jaar pleitte de Nationale politie nog voor een verbod op gevaarlijk knalvuurwerk en de oogartsen spreken zich al jaren uit voor een ban, gezien de ernstige verwondingen die vele tientallen mensen jaarlijks oplopen.
Den Bosch altijd gezellig. Rotterdam-ZuidOostquote:Op vrijdag 1 januari 2021 01:10 schreef Pvt.Webster het volgende:
#vuurwerkverbod loopt lekker ja. Politiewagen in brand in Den Bosch?
[/quote]quote:
Dus je wilt alle Nederlanders op het bureau houden?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 01:14 schreef Jian het volgende:
Dat zei men ook bij de Engelse voetbalwet. Binnen 2 maanden was het afgelopen met de hooligans. Snoeihard handhaven. Je wordt gepakt en en zal bloeden, torenhoge boetes, de komende 5 of van mijn part 10 jaar je om 2300 melden op het plaatselijke politiebureau, om 02.00 uur mag je weer naar huis. Geen uitzonderingen, geen gemaar, geen verzachtende omstandigheden maar knalhard handhaven. Denk jij dat de Papa van zoontje van 16 dat koud laat, die draait er namelijk voor op en die breekt eerst de pootjes van zoontje voordat die de kans
krijgt om een vuurpijl af te schieten.Je pakkans hoeft echt niet heel hoog te zijn, maar als je gepakt wordt zul je dat ook weten voor de rest van je leven.
En de echte criminelen stop je met niets,dat is die paar procent, maar die markt sterft vanzelf uit.
Probleem is alleen dat ze er hier in NL de ballen niet voor hebben om hard te handhaven.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 01:14 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat zei men ook bij de Engelse voetbalwet. Binnen 2 maanden was het afgelopen met de hooligans. Snoeihard handhaven. Je wordt gepakt en en zal bloeden, torenhoge boetes, de komende 5 of van mijn part 10 jaar je om 2300 melden op het plaatselijke politiebureau, om 02.00 uur mag je weer naar huis. Geen uitzonderingen, geen gemaar, geen verzachtende omstandigheden maar knalhard handhaven. Denk jij dat de Papa van zoontje van 16 dat koud laat, die draait er namelijk voor op en die breekt eerst de pootjes van zoontje voordat die de kans
krijgt om een vuurpijl af te schieten.Je pakkans hoeft echt niet heel hoog te zijn, maar als je gepakt wordt zul je dat ook weten voor de rest van leven.
En de echte criminelen stop je met niets,dat is die paar procent, maar die markt sterft vanzelf uit.
Dat staat er niet, leer lezen!quote:Op vrijdag 1 januari 2021 01:17 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Dus je wilt alle Nederlanders op het bureau houden?
Exact, dat zeg ik!quote:Op vrijdag 1 januari 2021 01:18 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat ze er hier in NL de ballen niet voor hebben om hard te handhaven.
Maar dan zeg je dus dat het afsteken van vuurwerk, hoe verantwoord en veilig ook, een straf mag krijgen zoals jij die stelt. Je krijgt ook geen stadionverbod voor het kijken van voetbal.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 01:14 schreef Jian het volgende:
[..]
krijgt om een vuurpijl af te schieten.Je pakkans hoeft echt niet heel hoog te zijn, maar als je gepakt wordt zul je dat ook weten voor de rest van je leven.
Zijn meer Nederlanders die vuurwerk afsteken dan Voetbalhooligans.quote:
Dat zeg ik niet, ik zeg houd je aan de regels niks meer, niks minder!quote:Op vrijdag 1 januari 2021 01:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar dan zeg je dus dat het afsteken van vuurwerk, hoe verantwoord en veilig ook, een straf mag krijgen zoals jij die stelt. Je krijgt ook geen stadionverbod voor het kijken van voetbal.
Het is niet zo dat vuurwerk per definitie levensgevaarlijk is. En qua overlast; het is 1 dag per jaar. Moet ik dan ook gaan klagen over overlast als er hier in de buurt een festivalletje aan de gang is?
Zeggen wat je doet en doen wat je zegt? Niet zoveel mis mee lijk me.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 01:20 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Zijn meer Nederlanders die vuurwerk afsteken dan Voetbalhooligans.
Overigens is zulk beleid on-Nederlands.
Wees blij dat we niet zo'n beleid hebben
quote:Op vrijdag 1 januari 2021 01:23 schreef Fred het volgende:
Je moet maar zo denken: des te groter de knal, des te kleiner de piemel.
Ja, dat krijg je als je iets in de fik wil steken terwijl je niet weet wat erin zit. Hopelijk hebben ze flink wat blaren (dat trekt wel weer weg) en leren ze hiervan.quote:
Waar ik woon niet ver van de Belgische grens was het ietsjes minder maar niet veel. Ik zag behoorlijk wat Surrex en Funke blokken die in België verkocht worden. Maar ook echt een berg cat4 vuurwerk. Maar het was vooral een explosie tussen 0.00 en 0.45 daarvoor en daarna was het wel rustiger dan voorgaande jaren.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 01:33 schreef heywoodu het volgende:
Flink wat geknald hier, maar duidelijk minder dan normaal wel. Zelf voor de lolz wat knetterballen gekocht
Vorig jaar was het hier echt belachelijk, alles potdicht van de rook en zelfs binnen met filters ertussen kreeg je last van je longen. Gelukkig is het nu inderdaad een stuk minder.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 01:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Waar ik woon niet ver van de Belgische grens was het ietsjes minder maar niet veel. Ik zag behoorlijk wat Surrex en Funke blokken die in België verkocht worden. Maar ook echt een berg cat4 vuurwerk. Maar het was vooral een explosie tussen 0.00 en 0.45 daarvoor en daarna was het wel rustiger dan voorgaande jaren.
Dat hangt ook van het weer af. Ik weet niet hoe het weer bij jouw is maar als het iets mistig is dan blijft het veel langer hangen zoals nu hier. Vorige jaar waaide het hier goed dus amper last van rook. Het beste weer voor vuurwerk is gewoon een heldere lucht en windkracht 2 a 3 dan heb je er weinig last van.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 01:43 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Vorig jaar was het hier echt belachelijk, alles potdicht van de rook en zelfs binnen met filters ertussen kreeg je last van je longen. Gelukkig is het nu inderdaad een stuk minder.
Het is wel een idioot, zit jij ermee?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 02:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Geniet je daarvan? Wat een rare reactie.
Omdat ze het verbergen, zich er voor schamen?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 02:11 schreef Complotwappie het volgende:
WC-gedachte: waarom zie ik in het dagelijks leven eigenlijk zo weinig verminkte mensen?
Wel ff je handen wassen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 02:11 schreef Complotwappie het volgende:
WC-gedachte: waarom zie ik in het dagelijks leven eigenlijk zo weinig verminkte mensen?
Nee, maar blij word ik er ook niet van. Dat is wel vreemd.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 02:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het is wel een idioot, zit jij ermee?
Bedankt voor de tip!quote:
Meer medelijden met de ziekenhuis-medewerkers die de zoveelste debiel weer moeten behandelenquote:Op vrijdag 1 januari 2021 02:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het is wel een idioot, zit jij ermee?
Maar de schade door vuurwerk zal toch nvmlk aan het gezicht of handen zijn? Maar idd, benen e.d. vallen minder op.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 02:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Omdat ze het verbergen, zich er voor schamen?
En soms kan er nog wel wat aan gedaan worden, zoals een kunstbeen/prothese. Dat valt niet op als iemand is aangekleed.
Ik hoop dat ze hem verzorgen afbinden en weer snel naar huis sturen. Mazzel met je cobra.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 02:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, maar blij word ik er ook niet van. Dat is wel vreemd.
Ik denk dat je op de eerste hulp heel wat idioten tegenkomt die een dom ongeluk hebben gehad, is echt niet alleen door vuurwerk...quote:Op vrijdag 1 januari 2021 02:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Meer medelijden met de ziekenhuis-medewerkers die de zoveelste debiel weer moeten behandelen
Geen populaire reactie, maar ja. In de zin van dat hij zijn lesje wel geleerd heeft. Hij moet nu leven met een verminking wat hij zelf heeft toegebracht. Hoop dat die voortaan wel 2 keer nadenkt voordat die met verboden spullen aan de slag gaat.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 02:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Geniet je daarvan? Wat een rare reactie.
In normale tijden komen ze bij de ziekenhuizen op een gewone stap avond ook genoeg debielen tegen op de eerste hulp vanwege vechtpartijen. Was een tijdje terug nog een artikel over dat drank en drugs voor meer druk zorgt op de zorg met oud en nieuw dan vuurwerk.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 02:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Meer medelijden met de ziekenhuis-medewerkers die de zoveelste debiel weer moeten behandelen
Een dom ongeluk van wat voor strekking dan ook is vaak wel wat anders dan en illegaal vuurwerk gebruiken, en dat op een onverantwoorde, gevaarlijke manier doen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 02:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik denk dat je op de eerste hulp heel wat idioten tegenkomt die een dom ongeluk hebben gehad, is echt niet alleen door vuurwerk...
Hoezo vaak anders?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 02:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Een dom ongeluk van wat voor strekking dan ook is vaak wel wat anders dan en illegaal vuurwerk gebruiken, en dat op een onverantwoorde, gevaarlijke manier doen.
Ja dagquote:
Nou, echt genieten hoorquote:
Ik verdedig niks. Heel dom inderdaad van die man, de prijs die hij betaald hiervoor is hoog...quote:Op vrijdag 1 januari 2021 02:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja dag
Prima dat je dit soort wauzen verdedigd maar zeg dat dan meteen. Scheelt posten.
Je hoeft er ook niet van te genieten maar je hoeft er zeker geen medelijden mee te hebben in ieder geval.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 02:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik verdedig niks. Heel dom inderdaad van die man, de prijs die hij betaald hiervoor is hoog...
Maar ik geniet niet van dit soort berichten
Het was ook een beetje een uitlokking met het woordje genot erbij. Zou er niet aan moeten denken mijn eigen rechterhand te missen. Medelijden met zo iemand, neequote:Op vrijdag 1 januari 2021 02:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik verdedig niks. Heel dom inderdaad van die man, de prijs die hij betaald hiervoor is hoog...
Maar ik geniet niet van dit soort berichten
Ik heb geen medelijden.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 02:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je hoeft er ook niet van te genieten maar je hoeft er zeker geen medelijden mee te hebben in ieder geval.
Niks afgestoken maar wel vanaf binnen zitten kijken naar wat leuke stukjes. Die 5 mensen hier die siervuurwerk afsteken gaat goed hoor.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 02:43 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Al die mongolen die vuurwerk hebben afgestoken kunnen allemaal de kanker krijgen.
Eens hier ook gewoon gezellig en leuk.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 02:50 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Niks afgestoken maar wel vanaf binnen zitten kijken naar wat leuke stukjes. Die 5 mensen hier die siervuurwerk afsteken gaat goed hoor.
Volgens het bericht van de NOS van vorig jaar meldden zich vorige jaarwisseling zich ongeveer 400 mensen bij de EHBO, en 900 bij de huisartsenpost.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 02:11 schreef Complotwappie het volgende:
En jij morgen weer lekker schurend door de winkel met je mondkapje van 4 maanden oudquote:Op vrijdag 1 januari 2021 02:43 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Al die mongolen die vuurwerk hebben afgestoken kunnen allemaal de kanker krijgen.
Bedankt voor de cijfers! Toch wel erg weinig blijkbaar. De verminkte personenen die ik gekend heb waren -nu ik er over nadenk- ook alle niet het slachtoffer van vuurwerk.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 02:54 schreef Dingest het volgende:
[..]
Volgens het bericht van de NOS van vorig jaar meldden zich vorige jaarwisseling zich ongeveer 400 mensen bij de EHBO, en 900 bij de huisartsenpost.
Ongeveer 30 procent - een kleine 400 - had oogletsel, het merendeel had (lichte) brandwonden. Hoeveel blijvend letsel daarvan overblijft is mij niet echt duidelijk. Enige explicite getal is dat slechts 13 mensen een amputatie van 't één of ander ondergingen.
Kortom, per jaar zoekt minder dan 0,01% van de bevolking medische hulp ivm vuurwerk, en ongeveer 0,001% zal er zichtbaar letsel aan overhouden. Je ziet in het dagelijks leven weinig verminkte mensen omdat er zo weinig verminkte mensen zijn(En die het wel hebben, zullen het waarschijnlijk liever proberen te verhullen.)
Bedankt, en graag gedaan heb je toch nog vuurwerk gezien met oud en nieuw.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 02:43 schreef Opnaarutrecht het volgende:
'Ik stak mijn hand in het vuur om x te redden' en je zit gebijtelt.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 02:59 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik ken ook niemand die verminkt is door vuurwerk.
Hele hand weg.
Mwah. Als ik dit topic zo lees en de reacties zou ik daar ook niet mee te koop lopen.![]()
‘Mijn hand is in een houtversnipperaar terecht gekomen tijdens werken in de tuin’
Zoiets maar zeggen dan.
Maar dat zijn de meest heftige gevallen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 03:08 schreef Dingest het volgende:
Ik heb het eens nagekeken; volgens een aantal sites (o.a. die voor de stichting van orthopedisch hulpmiddelen) vinden er zo'n 3.000 amputaties per jaar plaats in ons land, en als ik het getal van de NOS kan aanhouden dan is bij ongeveer 0,5-1% daarvan vuurwerk de oorzaak.
Diabetes en vaatziekten lijken het gros van de redenen te vormen, vooral bij ouderen. Bij jongeren zijn het vaker ongevallen.
waar woon jij dat tijd 3 min later aankomtquote:Op vrijdag 1 januari 2021 03:21 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar het is nu 3:17 en geen Nederlanders dood door vuurwerk. Das een unicum
Is dat zo?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 03:21 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar het is nu 3:17 en geen Nederlanders dood door vuurwerk. Das een unicum
Jawel, maar dat moet wel heel ernstig zijn wil je daar zichtbare littekens aan overhouden. Mocht iemand bijvoorbeeld permanent blind raken, hoeft dat niet direct op te vallen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 03:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maar dat zijn de meest heftige gevallen.
Dan heb je natuurlijk ook nog de mensen met brandwonden en letsel aan hun ogen.
quote:Op vrijdag 1 januari 2021 02:43 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ja klopt, heb een iPad, dacht dat die tijd goed stond. Ik had 23:56 op de klok. Was het al 00:00quote:Op vrijdag 1 januari 2021 03:24 schreef Geerd het volgende:
[..]
waar woon jij dat tijd 3 min later aankomt
quote:Op vrijdag 1 januari 2021 03:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja klopt, heb een iPad, dacht dat die tijd goed stond. Ik had 23:56 op de klok. Was het al 00:00
Dat was ook gewoon niet mogelijk en dat zeiden jaren lang veel mensen. In Noord-Holland hadden ze voor 12ve al de hoop opgeven maar je ziet steeds meer beelden dat het gewoon in heel Nederland om 0.00 een grote explosie was van vuurwerk. Het was een leuk maar mislukt experiment waar nog heel wat bedrijven financiële nadelige gevolgen van hebben in de vuurwerksector.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 04:12 schreef Qunix het volgende:
Echt handhaven zat er niet echt bij... Ze reden langs en waren ook gauw weer weg terwijl vrolijk afgestoken werd.
Hele dikke prima.
Een grote explosie ja? Hier denk ik 15% gezien van normaal gesproken om 12u. Nog geen 5% overdag. Het experiment is glansrijk geslaagd en we willen meerquote:Op vrijdag 1 januari 2021 04:58 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat was ook gewoon niet mogelijk en dat zeiden jaren lang veel mensen. In Noord-Holland hadden ze voor 12ve al de hoop opgeven maar je ziet steeds meer beelden dat het gewoon in heel Nederland om 0.00 een grote explosie was van vuurwerk. Het was een leuk maar mislukt experiment waar nog heel wat bedrijven financiële nadelige gevolgen van hebben in de vuurwerksector.
Dat verschilt per gebied hier was het rond 0.00 iets minder dan normaal alleen de tijd er voor was echt rustiger. Alleen was het verschil dat ik veel minder cat 2 (consumenten vuurwerk) en veel meer cat 4 (prof vuurwerk) heb gezien. Maar veel media melden het was iets rustiger maar het vuurwerkverbod is massaal genegeerd,quote:Op vrijdag 1 januari 2021 05:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Een grote explosie ja? Hier denk ik 15% gezien van normaal gesproken om 12u. Nog geen 5% overdag. Het experiment is glansrijk geslaagd en we willen meer
Spreek voor jezelf met je geslaagde experiment.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 05:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Een grote explosie ja? Hier denk ik 15% gezien van normaal gesproken om 12u. Nog geen 5% overdag. Het experiment is glansrijk geslaagd en we willen meer
Hahah die probeert zichzelf wijs te maken dat het verbod een succes is en de bevolking is gemuilkorfd. Niets blijkt minder waar. Er was weliswaar iets minder vuurwerk maar wel harder. Dit beviel mij wel.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 05:45 schreef tja77 het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf met je geslaagde experiment.
Die percentages die jij roept zijn niet representatief als ik de verhalen lees op verschillende media. Handhaving was er niet of nauwelijks en om 00:00 ging het gewoon los als elk ander jaar.
En zo hoort het ook. Gewoon lekker het jaar uitknallen.
Het blijkt juist wel een succesquote:Op vrijdag 1 januari 2021 06:20 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Hahah die probeert zichzelf wijs te maken dat het verbod een succes is en de bevolking is gemuilkorfd. Niets blijkt minder waar. Er was weliswaar iets minder vuurwerk maar wel harder. Dit beviel mij wel.
quote:Op vrijdag 1 januari 2021 07:46 schreef Chia het volgende:
Oogarts in Rotterdam: 'Rustigste nacht in 23 jaar' - https://nos.nl/l/2362696#UPDATE-container-50041554
Willen wij meer of minder vuurwerk met oud en nieuw?quote:Oogarts Rotterdam "Wij behandelen doorgaans 10 tot 15 procent van de vuurwerkslachtoffers. Ik denk dat er in Nederland geen honderden, maar tientallen slachtoffers met oogletsel zijn. Het bewijs dat een vuurwerkverbod werkt, is denk ik geleverd."
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-50041554"
Dit persbericht stond gisteren al klaar. Als je de fp leest was het vorig jaar al gehalveerd.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 08:02 schreef Tengano het volgende:
[..]
[..]
Willen wij meer of minder vuurwerk met oud en nieuw?![]()
![]()
Een klap in het gezicht van de zorgmedewerkers!quote:Op vrijdag 1 januari 2021 07:55 schreef opgebaarde het volgende:
Hier een stuk minder vuurwerk dan anders en vooral op de uren voor en na 00:00. En als je leest dat er een stuk minder slachtoffers dan anders zijn gevallen. Ik vind het goed nieuws.
Maar toch werd er nog best veel vuurwerk verstookt (waar kwam het vandaan?) en dat is naar mijn mening toch wel triest en vooral na zo'n jaar en de staat van de zorg. Dan ben je gewoon een aso
Als de vooruitstrevende mensen het voor het zeggen hadden gehad in de politiek dan was de traditie om het nieuwe jaar in te luiden met veel lawaai, allang verleden tijd geweest. Maar de ouderwetse dwazen willen geen innovatie.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 08:02 schreef Tengano het volgende:
[..]
[..]
Willen wij meer of minder vuurwerk met oud en nieuw?![]()
![]()
We gaan gewoon ieder jaar een tandje harder. Het wordt gewoon (uit)gefaseerd. Als je alles in 1x op slot gooit, krijg je nog meer rotzooi. Volgend jaar dus een vuurwerkverbod omdat er "onvoldoende draagvlak voor is en sprake is van "nieuwe inzichten" en niemand zit te wachten op luchtvervuiling, gedoe met vuurwerkslachtoffers en huisdieren. Gewoon kappen met die uit de klauwen gelopen traditie. Vroeger konden mensen zich nog een beetje in toom houden, maar dat is er niet meer bij.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 08:19 schreef Bot13 het volgende:
Ben benieuwd welk percentage van de mensen die normaal vuurwerk zouden afsteken dat nu ondanks het verbod alsnog gedaan hebben. Voelde als 40, 50%?
Heel graag een verbod voor altijd. En dan het hele jaar strenger bewaken welk vuurwerk dit land inkomt. En meer mankracht om de orde op straat te bewaren, iig in de grote steden, misschien het leger?
quote:Op vrijdag 1 januari 2021 08:28 schreef de_boswachter het volgende:
Wauw echt gaaf deze oudjaarsnacht. Zag alleen maar mooie pijlen en bommen! Veel mooier dan normaal wanneer je van due suffe mongooltjes fonteintjes en andere zooi ziet aansteken. Gistermiddag iemand in het speeltuintje een bom afgestoken zo diamter of 10 vuur. Hele speeltoestel naar de vaantjes haha.
Duits en Belgisch vuurwerk FTW.
Kijk eens aanquote:Op vrijdag 1 januari 2021 07:46 schreef Chia het volgende:
Oogarts in Rotterdam: 'Rustigste nacht in 23 jaar' - https://nos.nl/l/2362696#UPDATE-container-50041554
Wat wil de beste mevrouw hiermee zeggen? Dat ze ondanks het vuurwerkverbod last heeft van het vele afgestoken vuurwerk?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |