abonnement Unibet Coolblue
pi_197170976
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:29 schreef devlinmr het volgende:

[..]

dus je gaat toch niet naar die demonstratie?
[..]

Getest is het zeer uitgebreid
Nog besmettelijk ja, kan maar als iedereen gevaccineerd is boeit dat niet
Is niet getest:

https://www.nytimes.com/2020/12/08/health/covid-vaccine-mask.html

The new Covid-19 vaccines from Pfizer and Moderna seem to be remarkably good at preventing serious illness. But it’s unclear how well they will curb the spread of the coronavirus.

That’s because the Pfizer and Moderna trials tracked only how many vaccinated people became sick with Covid-19. That leaves open the possibility that some vaccinated people get infected without developing symptoms, and could then silently transmit the virus — especially if they come in close contact with others or stop wearing masks.


Nogmaals de vraag. Wat vind jij ervan dat juist dit niet getest is. Dit is toch een belangrijke aspect? Als alleen de percentage van de gezonde mensen op de IC terecht komen, dan zou je voldoende capaciteit hebben. Dus ik zie niet in waarom ik me zou moeten vaccineren als blijkt dat ik alsnog besmettelijk ben. Als je in de doelgroep valt, dan is het een ander verhaal natuurlijk, maar dan nog moet je de mogelijkheid hebben om ervoor te kunnen kiezen.

Welke demo heb je het over en waar heb ik gezegt dat ik daar naartoe zou gaan? Btw ik sta er zeker voor open om te gaan demonstreren mocht de vaccins verplicht worden.
pi_197171174
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:38 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Is niet getest:

https://www.nytimes.com/2020/12/08/health/covid-vaccine-mask.html

The new Covid-19 vaccines from Pfizer and Moderna seem to be remarkably good at preventing serious illness. But it’s unclear how well they will curb the spread of the coronavirus.

That’s because the Pfizer and Moderna trials tracked only how many vaccinated people became sick with Covid-19. That leaves open the possibility that some vaccinated people get infected without developing symptoms, and could then silently transmit the virus — especially if they come in close contact with others or stop wearing masks.

de effectiviteit en veiligheid van het vaccin is zeer zeker getest
quote:
Nogmaals de vraag. Wat vind jij ervan dat juist dit niet getest is. Dit is toch een belangrijke aspect? Als alleen de percentage van de gezonde mensen op de IC terecht komen, dan zou je voldoende capaciteit hebben. Dus ik zie niet in waarom ik me zou moeten vaccineren als blijkt dat ik alsnog besmettelijk ben. Als je in de doelgroep valt, dan is het een ander verhaal natuurlijk, maar dan nog moet je de mogelijkheid hebben om ervoor te kunnen kiezen.
als iedereen is gevaccineerd maakt het niet uit of je nog besmettelijk bent. Voor degenen die alsnog ziek worden, daarvoor geldt dat dat in veel minder ernstige mate zal zijn en dat er gewoon plek is in het ziekenhuis. Jouw alternatief van niet vaccineren zorgt ervoor dat niemand enige vorm van bescherming heeft
quote:
Welke demo heb je het over en waar heb ik gezegt dat ik daar naartoe zou gaan? Btw ik sta er zeker voor open om te gaan demonstreren mocht de vaccins verplicht worden.
Excuus, dat was twinkle
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197171308
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:50 schreef devlinmr het volgende:

[..]

de effectiviteit en veiligheid van het vaccin is zeer zeker getest
[..]

als iedereen is gevaccineerd maakt het niet uit of je nog besmettelijk bent. Voor degenen die alsnog ziek worden, daarvoor geldt dat dat in veel minder ernstige mate zal zijn en dat er gewoon plek is in het ziekenhuis. Jouw alternatief van niet vaccineren zorgt ervoor dat niemand enige vorm van bescherming heeft
[..]

Excuus, dat was twinkle
Ik vraag niet over de effectiviteit en veiligheid van het vaccin. Ik vraag wat je ervan vind dat het niet getest is of je alsnog besmettelijk bent. Dat is toch een kwalijke zaak?

Als het puur gaat om de zorg te ontlasten, dan zou je, volgens de statistieken, alleen de doelgroep moeten vaccineren. Niet de hele wereldbevolking.

Als je als gezonde mens je laat vaccineren heb je er geen baat bij, want je bent gezond genoeg om het virus te verwerken. Mocht het niet zo zijn dan is de kans nihil dat je op de IC terecht komt. Dat is niet de veroorzaker van het probleem in de zorg. Het gaat om de doelgroep. Als je vervolgens nog steeds besmettelijk bent en de doelgroep kunt aansteken. Wat voor voordeel heeft dan zo'n vaccin?
pi_197171411
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:00 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik vraag niet over de effectiviteit en veiligheid van het vaccin. Ik vraag wat je ervan vind dat het niet getest is of je alsnog besmettelijk bent. Dat is toch een kwalijke zaak?
nee dat is geen kwalijke zaak. Sterker nog, om dat te testen zul je bewust mensen in gevaar moeten brengen. Bovendien zoals ik nu al 2x heb gezegd boeit het niet. Als iedereen is gevaccineerd danis volgens de tests 95% beschermd. Die overige 5% wordt minder ziek
quote:
Als het puur gaat om de zorg te ontlasten, dan zou je, volgens de statistieken, alleen de doelgroep moeten vaccineren. Niet de hele wereldbevolking.
de doelgroep is de hele wereldbevolking.
quote:
Als je als gezonde mens je laat vaccineren heb je er geen baat bij, want je bent gezond genoeg om het virus te verwerken. Mocht het niet zo zijn dan is de kans nihil dat je op de IC terecht komt. Dat is niet de veroorzaker van het probleem in de zorg. Het gaat om de doelgroep. Als je vervolgens nog steeds besmettelijk bent en de doelgroep kunt aansteken. Wat voor voordeel heeft dan zo'n vaccin?
Ook mensen met minder kans op ziekenhuisopname vallen in de doelgroep. Zat mensen die een maand ziek thuis hebben gelegen en nog steeds kampen met vermoeidheid en ander gevolgen. Ook voor hun werkt een vaccinatie.
Het is wel de reden dat men inderdaad eerst de kwetsbare mensen vaccineert

Voorbeeldje, mijn vrouw is zzp'er, niemand betaald haar door als ze ziek is. Kost haar ~10000¤ als ze een maand niet werkt. Zelfde geldt voor alle zelfstandigen.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197171453
Het vaccin versterkt jouw immuunsysteem en helpt jouw lichaam met vechten tegen het virus als het daarmee in aanraking komt. Vaak zorgt het ervoor dat het virus helemaal geen kans heeft om jou te besmetten, maar in de andere gevallen geeft het jouw lichaam een enorm voordeel tov het virus waardoor je maar kort en minder heftig ziek word.

Ja, in sommige gevallen kan je alsnog ziek worden en kan je ook zelf besmettelijk worden.

Maar waarom zou je een vaccin weigeren omdat het niet 100% effectief is maar slechts 95%?

Jij weigert nu om tijdens een hoosbui een regenpak aan te trekken omdat er een kans bestaat dat er gaten in het pak zitten en er toch nog wat regendruppels op je huid kunnen komen en daarom ga je in je korte broek en t-shirt naar buiten tijdens de hoosbui.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197171733
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het vaccin versterkt jouw immuunsysteem en helpt jouw lichaam met vechten tegen het virus als het daarmee in aanraking komt. Vaak zorgt het ervoor dat het virus helemaal geen kans heeft om jou te besmetten, maar in de andere gevallen geeft het jouw lichaam een enorm voordeel tov het virus waardoor je maar kort en minder heftig ziek word.

Ja, in sommige gevallen kan je alsnog ziek worden en kan je ook zelf besmettelijk worden.

Maar waarom zou je een vaccin weigeren omdat het niet 100% effectief is maar slechts 95%?

Jij weigert nu om tijdens een hoosbui een regenpak aan te trekken omdat er een kans bestaat dat er gaten in het pak zitten en er toch nog wat regendruppels op je huid kunnen komen en daarom ga je in je korte broek en t-shirt naar buiten tijdens de hoosbui.
Mijn hemel; neem hem maar lekker dan joh.
Als de situatie ooit omschreven kon worden als 'geen zuivere koffie' is het momenteel wel.
Ik hoop van harte dat het allemaal goed gaat met je nadien.
pi_197171769
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:07 schreef devlinmr het volgende:
Ook mensen met minder kans op ziekenhuisopname vallen in de doelgroep. Zat mensen die een maand ziek thuis hebben gelegen en nog steeds kampen met vermoeidheid en ander gevolgen. Ook voor hun werkt een vaccinatie.
Het is wel de reden dat men inderdaad eerst de kwetsbare mensen vaccineert
Maar het gaat toch om het ontlasten van de zorg, dan hoef je in principe alleen de groep mensen met onderliggende problemen/ouderen te vaccineren. Je doet net alsof het merendeel van de bevolking in de problemen komt. Daarnaast zijn de behandelingen al een stuk beter dan begin dit jaar en zijn er nieuwe medicijnen in ontwikkeling die belovende resultaten lijken te hebben.

Ja, als je iedereen gaat vaccineren, dan zou je in theorie geen problemen meer moeten hebben. Maar lijkt me ook wenselijk dat als er problemen ontstaan met het vaccin dat je wilt dat er overlevende zullen zijn om de ondergang van de mensheid te voorkomen. Of niet? :7
  Overall beste user 2022 zaterdag 2 januari 2021 @ 13:47:03 #208
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197171946
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:33 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Maar het gaat toch om het ontlasten van de zorg, dan hoef je in principe alleen de groep mensen met onderliggende problemen/ouderen te vaccineren. Je doet net alsof het merendeel van de bevolking in de problemen komt. Daarnaast zijn de behandelingen al een stuk beter dan begin dit jaar en zijn er nieuwe medicijnen in ontwikkeling die belovende resultaten lijken te hebben.

Ja, als je iedereen gaat vaccineren, dan zou je in theorie geen problemen meer moeten hebben. Maar lijkt me ook wenselijk dat als er problemen ontstaan met het vaccin dat je wilt dat er overlevende zullen zijn om de ondergang van de mensheid te voorkomen. Of niet? :7
Men kent nog niet alle "onderliggende problemen". En mensen weten soms niet dat ze een onderliggend issue hebben.

Dus daar ga je al de mist in.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_197171958
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:47 schreef Ulx het volgende:

[..]

Men kent nog niet alle "onderliggende problemen". En mensen weten soms niet dat ze een onderliggend issue hebben.

Dus daar ga je al de mist in.
Het gaat toch om het ontlasten van de zorg niet om een totale opname stop?
  Overall beste user 2022 zaterdag 2 januari 2021 @ 13:50:48 #210
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197171996
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:47 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Het gaat toch om het ontlasten van de zorg niet om een totale opname stop?
Ik denk dat de meeste mensen liever niet doodgaan eigenlijk. Ontlasten van de zorg be damned.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_197172046
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:50 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen liever niet doodgaan eigenlijk. Ontlasten van de zorg be damned.
Ik heb er niks op tegen dat mensen op vrijwillige basis een vaccin nemen. Ik ben erop tegen dat het straks als we niet uitkijken verplicht gaat worden of beperkingen opgelegd gaan krijgen als je het niet neemt. Of in één of andere register geregistreerd gaat worden. Te ziek voor woorden. :r
  zaterdag 2 januari 2021 @ 14:37:06 #212
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197172551
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:33 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Maar het gaat toch om het ontlasten van de zorg, dan hoef je in principe alleen de groep mensen met onderliggende problemen/ouderen te vaccineren. Je doet net alsof het merendeel van de bevolking in de problemen komt. Daarnaast zijn de behandelingen al een stuk beter dan begin dit jaar en zijn er nieuwe medicijnen in ontwikkeling die belovende resultaten lijken te hebben.

Ja, als je iedereen gaat vaccineren, dan zou je in theorie geen problemen meer moeten hebben. Maar lijkt me ook wenselijk dat als er problemen ontstaan met het vaccin dat je wilt dat er overlevende zullen zijn om de ondergang van de mensheid te voorkomen. Of niet? :7
Het zijn niet uitsluitend mensen uit risicogroepen die in het ziekenhuis belanden: voor mensen onder de 50 is de kans 0.1-0.5% (afhankelijk van o.a. leeftijd) om in het ziekenhuis te belanden na een COVID19-infectie. Dat zijn 10 miljoen mensen, dus dan hebben we het over vele tienduizenden mensen. Over welke periode die mensen in het ziekenhuis terechtkomen is afhankelijk van hoe snel de verspreiding verloopt, maar ik zou er niet op rekenen dat de zorg dat zonder maatregelen aankan. Dan hebben we het ook niet niet over de maatschappelijke kosten van tienduizenden mensen in het ziekenhuis, en de maatschappelijke kosten van een lang herstel.

Overigens is zo'n vaccinatie bij ouderen waarschijnlijk wat minder effectief, dus voor de bescherming moeten die het dan meer hebben van de jongere mensen die zich hebben laten vaccineren waardoor zij niet (of minder) besmettelijk zijn.
Huilen dan.
pi_197172696
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het vaccin versterkt jouw immuunsysteem en helpt jouw lichaam met vechten tegen het virus als het daarmee in aanraking komt. Vaak zorgt het ervoor dat het virus helemaal geen kans heeft om jou te besmetten, maar in de andere gevallen geeft het jouw lichaam een enorm voordeel tov het virus waardoor je maar kort en minder heftig ziek word.

Ja, in sommige gevallen kan je alsnog ziek worden en kan je ook zelf besmettelijk worden.

Maar waarom zou je een vaccin weigeren omdat het niet 100% effectief is maar slechts 95%?

Jij weigert nu om tijdens een hoosbui een regenpak aan te trekken omdat er een kans bestaat dat er gaten in het pak zitten en er toch nog wat regendruppels op je huid kunnen komen en daarom ga je in je korte broek en t-shirt naar buiten tijdens de hoosbui.
Natural exposure versterkt ook je immuunsysteem. Dat hebben we allemaal op basis school geleerd of niet?
Voor gezonde mensen met 'n goedwerkende immuunsysteem is 'n vaccin helemaal niet nodig.
I.p.v. honderden miljoenen gezonde mensen laten vaccineren kunnen ze beter de resources,energie,tijd,geld aan de echte zieke en kwetsbaren besteden.....en ook natuurlijk voor de mensen die bang,zenuwachtig,nerveus van Het Dodelijke Virus zijn.
Iedereen blij dan!
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_197172739
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Het zijn niet uitsluitend mensen uit risicogroepen die in het ziekenhuis belanden: voor mensen onder de 50 is de kans 0.1-0.5% (afhankelijk van o.a. leeftijd) om in het ziekenhuis te belanden na een COVID19-infectie. Dat zijn 10 miljoen mensen, dus dan hebben we het over vele tienduizenden mensen. Over welke periode die mensen in het ziekenhuis terechtkomen is afhankelijk van hoe snel de verspreiding verloopt, maar ik zou er niet op rekenen dat de zorg dat zonder maatregelen aankan. Dan hebben we het ook niet niet over de maatschappelijke kosten van tienduizenden mensen in het ziekenhuis, en de maatschappelijke kosten van een lang herstel.

Overigens is zo'n vaccinatie bij ouderen waarschijnlijk wat minder effectief, dus voor de bescherming moeten die het dan meer hebben van de jongere mensen die zich hebben laten vaccineren waardoor zij niet (of minder) besmettelijk zijn.
Gebaseerd op flut testen, paniekzaaijende computer modellen en morbide media verhalen op CoronaHysteria TV.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_197172792
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 20:06 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Denk je hierbij alleen aan jezelf dan?
Oh jee - die emotieve/schuld geven kaartje speler.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:08:39 #216
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197172878
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:56 schreef Tingo het volgende:

[..]

Gebaseerd op flut testen, paniekzaaijende computer modellen en morbide media verhalen op CoronaHysteria TV.
Nee hoor: gebaseerd op mensen die daadwerkelijk in het ziekenhuis terechtgekomen zijn :* . En als die testen zo'n onzin zijn, dan liggen die percentages dus hoger en niet lager.
Huilen dan.
pi_197172886
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:46 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Als jij netjes 1,5 meter afstand bewaart, zoveel mogelijk thuis blijft, zo min mogelijk met andere mensen in aanraking komt, jezelf compleet isoleert van de maatschappij en een mondkapje op je snotterd hebt, is de kans bijzonder klein dat je besmet raakt door figuren als mij die niet meer in dat sprookje ttappen.. Als ik de hoge heren mag geloven.

Zijn geen maatregelen die ik bedacht heb he.
In het US en UK dat moet 2m afstand zijn, maar dat 25% verschil geen reet van invloed in de bogus cijfers van de regeringen/autoriteiten gemaakt.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:11:09 #218
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197172923
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:09 schreef Tingo het volgende:

[..]

In het US en UK dat moet 2m afstand zijn, maar dat 25% verschil geen reet van invloed in de bogus cijfers van de regeringen/autoriteiten gemaakt.
Bogus cijfers van overvolle verpleegafdelingen. Hmm ja, vast.
Huilen dan.
pi_197172949
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik schiet mezelf alleen liever niet in de voet, als men vaccinatie gaat verplichten - wat gaat gebeuren, want grote delen van het leven onmogelijk maken als je het niet doet is alles behalve een vrije keuze - neem ik hem om mijn vrijheid te behouden. Hoewel ik alle initiatieven zou steunen om deze vrijheidsbeperkende regels tegen te gaan.

En je hebt helemaal gelijk, ik geloof ook helemaal 0.0 van de statistieken dat 80% voor de maatregelen is etc etc. Men heeft ook gewoon geen zin in teveel gezeik en als het weinig weerstand is om lekker mee te doen met die poppenkast.

Maarja de mensen die je in de supermarkt ff passeert op 50cm afstand, of zij jou, tjah, ik vind de hele psyche die daar frictie in heeft gestopt enorm irritant.
Deeltje van de hele PsyOp.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:17:58 #220
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197173020
Bogus cijfers uit de VS:

Huilen dan.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:19:32 #221
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197173108
Goedemiddag beste mensen

Iemand toevallig de griepcijfers paraat ?
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:23:54 #223
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197173120
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:23 schreef PSVCL het volgende:
Goedemiddag beste mensen

Iemand toevallig de griepcijfers paraat ?
Ja: nagenoeg 0.
Huilen dan.
pi_197173268
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja: nagenoeg 0.
Gelukkig maar :)
pi_197173298
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:46 schreef ludovico het volgende:

[..]

In bepaalde mate wil ik hierin best meegaan, uiteindelijk ben je zelf angstig.

Alleen het frame, dood en verderf, "erger" "meer" in combinatie met woorden die op de dood of ernstige kwalen / symptomen duiden... Met een constante stroom van dat soort woorden... Tjah. Als dat bewust gaat wordt het snel propaganda, er wordt ook weinig genuanceerd over gesproken door de media, die zijn vollop meegegaan in het narratief van de staat.

En ik ben het helemaal niet oneens an sich met wat de staat als laatste maatregelen heeft bijgevoegd, het gaat helemaal fout op dit moment in die sector met die Tsunami, de werkelijkheid is nu anders dan 3 maanden geleden.

Wat ik wel denk is dat 95% van de effectiviteit van de maatregelen van de 5% minst kostbare maatregelen komt.

Risicogroepen beter isoleren is naar mijn idee altijd al zwaar ondergewaardeerd geweest. Nog steeds mij betreft.

Maak Corona hotels beschikbaar? Gratis schoonmaakster als je partner de ziekte heeft en je in een risicogroep zit? Haal personeel uit andere landen?

Is veel over te vinden, maar dan niks te vinden als ze ooit in gebruik zijn geweest....

April 2020
https://insights.omnia-he(...)st-10-days-heres-how

April 2020
https://www.fiercehealthc(...)ineers-taking-a-look

Maar nee, in t UK hebben ze 250miljoen euro (die cijfer twijfel ik ook over) aan glorified eventementen tenten uitgegeven om 'n gigantische theatre/sci-fi horror scenario te creeeren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tingo op 02-01-2021 15:45:00 ]
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_197173670
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat verwacht je van de overheid?
[..]

Er is een acute crisis, en jij blijft hameren op dat er meer in de zorg geïnvesteerd had moeten worden.

1) Daar koop je op dit moment helemaal niks voor. Je kan niet met terugwerkende kracht miljarden investeren en daar nu de vruchten van plukken hè.
2) Hoeveel had er geïnvesteerd moeten worden, en waarin precies? Welke van de huidige problemen had dat opgelost? En: wie had dat betaald?
Die crisis hebben ze zelf veroorzaakt door het jaren op zijn beloop te laten. Iedereen zag aan komen dat dit een keer mis zou gaan. Nu komen ze erachter dat het zo echt niet meer langer kan, en dan nog menen ze de schuld af te kunnen schuiven op de gemiddelde burger.

:N
pi_197173688
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:05 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Jij wil een inkomstenbelasting van 80% begrijp ik? En een gigantische import van buitenlanders om de boel te bemensen.
Wat denk je wat er nu gaat gebeuren met al die ontelbare miljarden die ze er nu tegenaan menen te moeten klappen?
  zaterdag 2 januari 2021 @ 16:04:56 #228
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197173701
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:03 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Die crisis hebben ze zelf veroorzaakt door het jaren op zijn beloop te laten. Iedereen zag aan komen dat dit een keer mis zou gaan. Nu komen ze erachter dat het zo echt niet meer langer kan, en dan nog menen ze de schuld af te kunnen schuiven op de gemiddelde burger.

:N
Ah ja, en wie denk je dat er de lul is wanneer je de verspreiding gewoon op z'n beloop laat?

En nog een keer: hoeveel bemande bedden hebben we volgens jou nodig? En kunnen we het dan zonder maatregelen aan?
Huilen dan.
pi_197173771
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ah ja, en wie denk je dat er de lul is wanneer je de verspreiding gewoon op z'n beloop laat?

En nog een keer: hoeveel bemande bedden hebben we volgens jou nodig? En kunnen we het dan zonder maatregelen aan?
Wacht even, ik pak even mijn grote glazen bol erbij.

Niemand heeft dat antwoord. Ik niet, de overheid niet, jij niet, niemand niet.
Wel weten we dat we al jaren achter de feiten aan lopen en dat het al jaren iedere winter kantje boord is. Het verbaast mij niet dat er nu ineens moord en brand wordt geschreeuwd omdat de situatie nu echt eindig lijkt te zijn.

Ik weiger mijzelf van dat wanbeleid waar ik verder 0 invloed op had, daar de schuld van te geven. Omdat ik, net als al die andere brave burgers, al maaaaanden thuis zit te werken, alleen in de supermarkt kom. En af en toe eens in de buitenlucht waar ik, ondanks dat ik het grote onzin en schijnveiligheid vind, me in ieder geval netjes aan die 1,5 meter ga houden. Maar dat is meer omdat ik geen zin heb in een boete.
pi_197173890
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Het zijn niet uitsluitend mensen uit risicogroepen die in het ziekenhuis belanden: voor mensen onder de 50 is de kans 0.1-0.5% (afhankelijk van o.a. leeftijd) om in het ziekenhuis te belanden na een COVID19-infectie. Dat zijn 10 miljoen mensen, dus dan hebben we het over vele tienduizenden mensen. Over welke periode die mensen in het ziekenhuis terechtkomen is afhankelijk van hoe snel de verspreiding verloopt, maar ik zou er niet op rekenen dat de zorg dat zonder maatregelen aankan. Dan hebben we het ook niet niet over de maatschappelijke kosten van tienduizenden mensen in het ziekenhuis, en de maatschappelijke kosten van een lang herstel.

Overigens is zo'n vaccinatie bij ouderen waarschijnlijk wat minder effectief, dus voor de bescherming moeten die het dan meer hebben van de jongere mensen die zich hebben laten vaccineren waardoor zij niet (of minder) besmettelijk zijn.
Je gaat dan uit van de worst case scenario en het virus zo snel verspreid dat iedereen in één keer besmet raakt. Maximale exponentele groei. Terwijl we de limieten tijdens de eerste uitbraak nog niet overschreden hadden.
Daarnaast weten we wat meer over het virus dan begin maart, dus de behandelingen zijn beter en komen er minder op de IC en zullen de mensen minder lang in het ziekenhuis liggen.
Ook zijn er al vele besmet geraakt die je dan weer van dat getal af moet halen.

Als je gevaccineerd bent en blijkt dat je gewoon besmettelijk bent, dan kun je nog steeds de ouderen besmetten.


Ik ben niet zo goed in berekenen van dit soort dingen, maar met mijn gebrekkige kunde kom ik op onderstaande uit. Als ik ernaast zit hoor ik het graag.

1
2
4
8
16
32
64
128
256
512
1024
2048
4096
8192
16384
32768
65536
131072
262144
524288
1048576
2097152
4194304
8388608

De exponentiele groei is wekelijks. Er gaan patienten ook weer naar huis. Ik hou 2 weken aan, dan kom ik uit op 12582-62914 ziekenhuisopnames (0.1%-0.5%), dus afhankelijk van het percentage hebben we genoeg bedden.

Nu is de vraag of je dit risico wilt nemen. Als bovenstaande klopt, dan zijn de cijfers sowieso veel lager, omdat de meeste zich wel laten vaccineren, dus ik zie niet in waarom je het zou willen verplichten of mensen beperken als de crisis dan al voorbij is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sponsje88 op 02-01-2021 16:40:09 ]
  zaterdag 2 januari 2021 @ 16:20:00 #231
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197173899
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:09 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Wacht even, ik pak even mijn grote glazen bol erbij.

Niemand heeft dat antwoord. Ik niet, de overheid niet, jij niet, niemand niet.
Wel weten we dat we al jaren achter de feiten aan lopen en dat het al jaren iedere winter kantje boord is. Het verbaast mij niet dat er nu ineens moord en brand wordt geschreeuwd omdat de situatie nu echt eindig lijkt te zijn.
:') ! Je loopt wel continu af te geven op de zogenaamde bezuinigingen op de zorg (niet dat het klopt, want de overheidsuitgaven aan zorg zijn alleen maar gestegen) waardoor we nu met deze ellende zitten. Als die kritiek houdt snijdt en "investeringen in de zorg" nu een wezenlijk verschil hadden gemaakt, dan moet je toch kunnen vertellen welke investeringen er nodig waren om (bij benadering) welk verschil te bewerkstelligen?

Overigens kan je prima een inschatting maken van hoeveel bedden je nu ongeveer nodig hebt. Ik kwam uit op ongeveer 4500 IC-bedden om met het maatregelenpakket van september door te kunnen. Vergeet alleen niet dat de IC-bedden het topje van de ijsberg zijn en er dan ook veel meer 'reguliere' bedden nodig zijn.

En zoals je zegt: niemand heeft een glazen bol. Daarom is het ook onnozel om achteraf te roepen "IEDEREEN ZAG DIT AANKOMEN WAAROM HEBBEN WE NIET GENOEG ZORGCAPACITEIT?????".

quote:
Ik weiger mijzelf van dat wanbeleid waar ik verder 0 invloed op had, daar de schuld van te geven. Omdat ik, net als al die andere brave burgers, al maaaaanden thuis zit te werken, alleen in de supermarkt kom. En af en toe eens in de buitenlucht waar ik, ondanks dat ik het grote onzin en schijnveiligheid vind, me in ieder geval netjes aan die 1,5 meter ga houden. Maar dat is meer omdat ik geen zin heb in een boete.
Wie heeft er dan 'schuld', en moet er altijd iemand de schuld krijgen?
Huilen dan.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 16:26:44 #232
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197173991
De gekte regeert, arm beest

twitter
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 16:53:25 #233
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_197174306
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:26 schreef controlaltdelete het volgende:
De gekte regeert, arm beest

[ twitter ]
Zouden ze huisdieren straks ook gaan vaccineren?
There is only one religion
  Overall beste user 2022 zaterdag 2 januari 2021 @ 16:55:59 #234
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197174327
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:03 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Die crisis hebben ze zelf veroorzaakt door het jaren op zijn beloop te laten. Iedereen zag aan komen dat dit een keer mis zou gaan. Nu komen ze erachter dat het zo echt niet meer langer kan, en dan nog menen ze de schuld af te kunnen schuiven op de gemiddelde burger.

:N
Dat strookt niet met het verhaal dat COVID-19 een onschuldig griepje is waaraan alleen wat obese bejaarden met hartklachten aan sterven.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_197174362
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:04 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Wat denk je wat er nu gaat gebeuren met al die ontelbare miljarden die ze er nu tegenaan menen te moeten klappen?
Minder dan permanente verhoging zoals jij dat wil
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 17:00:29 #236
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_197174375
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

:') ! Je loopt wel continu af te geven op de zogenaamde bezuinigingen op de zorg (niet dat het klopt, want de overheidsuitgaven aan zorg zijn alleen maar gestegen) waardoor we nu met deze ellende zitten. Als die kritiek houdt snijdt en "investeringen in de zorg" nu een wezenlijk verschil hadden gemaakt, dan moet je toch kunnen vertellen welke investeringen er nodig waren om (bij benadering) welk verschil te bewerkstelligen?

Overigens kan je prima een inschatting maken van hoeveel bedden je nu ongeveer nodig hebt. Ik kwam uit op ongeveer 4500 IC-bedden om met het maatregelenpakket van september door te kunnen. Vergeet alleen niet dat de IC-bedden het topje van de ijsberg zijn en er dan ook veel meer 'reguliere' bedden nodig zijn.

En zoals je zegt: niemand heeft een glazen bol. Daarom is het ook onnozel om achteraf te roepen "IEDEREEN ZAG DIT AANKOMEN WAAROM HEBBEN WE NIET GENOEG ZORGCAPACITEIT?????".
[..]

Wie heeft er dan 'schuld', en moet er altijd iemand de schuld krijgen?
Het gaat niet eens over bedden, als de helft van het zorg-personeel thuis zit vanwege een pos. pcr-test. daar heb je het probleem bij de kop.
There is only one religion
pi_197174380
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:53 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Zouden ze huisdieren straks ook gaan vaccineren?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 2 januari 2021 @ 17:07:55 #238
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197174485
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:19 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Je gaat dan uit van de worst case scenario en het virus zo snel verspreid dat iedereen in één keer besmet raakt.
Nee, dat deed ik niet. Ik zei: 'over welke periode die mensen in het ziekenhuis terechtkomen is afhankelijk van hoe snel de verspreiding verloopt, maar ik zou er niet op rekenen dat de zorg dat zonder maatregelen aankan.'
quote:
Maximale exponentele groei. Terwijl we de limieten tijdens de eerste uitbraak nog niet overschreden hadden.
Daarnaast weten we wat meer over het virus dan begin maart, dus de behandelingen zijn beter en komen er minder op de IC en zullen de mensen minder lang in het ziekenhuis liggen.
Ook zijn er al vele besmet geraakt die je dan weer van dat getal af moet halen.

Als je gevaccineerd bent en blijkt dat je gewoon besmettelijk bent, dan kun je nog steeds de ouderen besmetten.


Ik ben niet zo goed in berekenen van dit soort dingen, maar met mijn gebrekkige kunde kom ik op onderstaande uit. Als ik ernaast zit hoor ik het graag.

1
2
4
8
16
32
64
128
256
512
1024
2048
4096
8192
16384
32768
65536
131072
262144
524288
1048576
2097152
4194304
8388608

De exponentiele groei is wekelijks. Er gaan patienten ook weer naar huis. Ik hou 2 weken aan, dan kom ik uit op 12582-62914 ziekenhuisopnames (0.1%-0.5%), dus afhankelijk van het percentage hebben we genoeg bedden.

Nu is de vraag of je dit risico wilt nemen. Als bovenstaande klopt, dan zijn de cijfers sowieso veel lager, omdat de meeste zich wel laten vaccineren, maar ik zie niet in waarom je het zou willen verplichten of mensen beperken als de crisis dan al voorbij is.
Reken maar met minstens 2 verdubbelingen per week wanneer mensen hun gedrag niet zouden aanpassen, totdat er dusdanig veel mensen besmet zijn dat de groei vanzelf weer afneemt. En we beginnen niet op 0, we beginnen op X-duizend.

Even heel snel mobiel. Uitgaande van een beginsituatie met een leeg ziekenhuis en 1000 besmettingen, twee keer per week een verdubbeling, mensen die twee weken in het ziekenhuis liggen voordat ze naar huis gaan en 0.35% van de besmette mensen belandt in het ziekenhuis:

Week 0:
Week 1:
Week 2: 52,5
Week 3: 210
Week 4: 840
Week 5: 3360
Week 6: 13440

^- mensen in het ziekenhuis. Ergens vanaf week 4/5 gaat die verdubbeling steeds langzamer, want je zit zit dan natuurlijk met gigantisch veel besmettingen. Punt is: het kan heel snel gaan als je alles op z'n beloop laat en mensen geen fuck geven.
Huilen dan.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 17:08:46 #239
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197174500
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:00 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Het gaat niet eens over bedden, als de helft van het zorg-personeel thuis zit vanwege een pos. pcr-test. daar heb je het probleem bij de kop.
Wat stel jij voor?
Huilen dan.
pi_197174505
twitter
#GoBankrupt4Ukraine
  zaterdag 2 januari 2021 @ 17:13:46 #241
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197174574
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:53 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Zouden ze huisdieren straks ook gaan vaccineren?
Bijna één op de vijf huiskatten (19 procent) raakt waarschijnlijk besmet met het coronavirus als één of meerdere personen binnen een huishouden COVID-19 hebben. Bij honden gebeurt dat in ongeveer 14 procent van de gevallen. Dat blijkt uit een nog lopend onderzoek in opdracht van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, meldt minister Carola Schouten donderdag in een Kamerbrief.

Belangrijk is dat de huisdieren waarschijnlijk besmet zijn geraakt door hun baasje.


'Eén op de vijf katten raakt besmet bij coronageval binnen huishouden'

Of misschien komen ze je beesten halen want corona of moet je je huisdieren dumpen, ik zie mensen ervoor aan hoor die voor al die angstpropaganda vallen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197174597
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee, dat deed ik niet. Ik zei: 'over welke periode die mensen in het ziekenhuis terechtkomen is afhankelijk van hoe snel de verspreiding verloopt, maar ik zou er niet op rekenen dat de zorg dat zonder maatregelen aankan.'
[..]

Reken maar met minstens 2 verdubbelingen per week wanneer mensen hun gedrag niet zouden aanpassen, totdat er dusdanig veel mensen besmet zijn dat de groei vanzelf weer afneemt. En we beginnen niet op 0, we beginnen op X-duizend.

Even heel snel mobiel. Uitgaande van een beginsituatie met een leeg ziekenhuis en 1000 besmettingen, twee keer per week een verdubbeling, mensen die twee weken in het ziekenhuis liggen voordat ze naar huis gaan en 0.35% van de besmette mensen belandt in het ziekenhuis:

Week 0:
Week 1:
Week 2: 52,5
Week 3: 210
Week 4: 840
Week 5: 3360
Week 6: 13440

^- mensen in het ziekenhuis. Ergens vanaf week 4/5 gaat die verdubbeling steeds langzamer, want je zit zit dan natuurlijk met gigantisch veel besmettingen. Punt is: het kan heel snel gaan als je alles op z'n beloop laat en mensen geen fuck geven.
Ik heb het uiterste van de exponentiele groei geprobeerd te berekenen. Het maakt in dit geval niet uit of het bij 1000 begint. Hoogstens dat je het later opvalt. Die wekelijkse groei heb ik op basis van de ziekenhuisopnames van begin vorig jaar vastgesteld toen er nog geen maatregelen waren en daar was de exponentiele groei wekelijks. Misschien met de nieuwe variant dat dit anders is, maar die schijnt dan weer minder schadelijk te zijn.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 17:23:09 #243
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197174680
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:15 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik heb het uiterste van de exponentiele groei geprobeerd te berekenen. Het maakt in dit geval niet uit of het bij 1000 begint. Hoogstens dat je het later opvalt. Die wekelijkse groei heb ik op basis van de ziekenhuisopnames van begin vorig jaar vastgesteld toen er nog geen maatregelen waren en daar was de exponentiele groei wekelijks. Misschien met de nieuwe variant dat dit anders is, maar die schijnt dan weer minder schadelijk te zijn.
Je kan beter uitgaan van twee verdubbelingen per week. Hoe dan ook, als je geïnteresseerd bent in hoe ze de verspreiding (proberen te) modelleren dan is dit een goed en begrijpelijk artikel:

https://royalsociety.org/(...)D247D8FF641930680BD6
Huilen dan.
pi_197174835
Even een gedachtegang analyseren.

Zou het kunnen dat de Britse variant van het Corona virus heel snel de oplossing brengt van alle problemen en het vaccin niet nodig is bij het overgrote deel van de bevolking? (B1.1.7)

https://www.businessinsid(...)-wel-besmettelijker/

Het virus is 3 keer besmettelijker, maar we weten van snel besmettelijke virussen dat deze veel minder “krachtig” zijn m.a.w. je gaat er niet snel dood aan.
Maar het geeft wel een snellere groepsimmuniteit.

En laten we wel wezen: als we bij lockdown al 11.000 besmettingen per dag hebben, dan ga je bij de nieuwe variant dit al helemaal niet tegenhouden.

Dan kom je weer terug bij de eerste Perso van WimLex.
“We gaan het allemaal krijgen”.
Vakman pur sang
pi_197174931
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Je kan beter uitgaan van twee verdubbelingen per week. Hoe dan ook, als je geïnteresseerd bent in hoe ze de verspreiding (proberen te) modelleren dan is dit een goed en begrijpelijk artikel:

https://royalsociety.org/(...)D247D8FF641930680BD6
Dank voor de tip.

Ik zie inderdaad dat het reproductiegetal 2 was begin vorig jaar (in de dashboard van covid), maar vind het wel vreemd dat het aantal ziekenhuis opnames in de statistieken (rivm)1 lijkt te zien. Los van dat is 0.1%-0.5% nog wel te doen. Als 17.000.000 mensen tegelijk ziek zijn komt dat neer op 17.000-85.000 ziekenhuisbedden. We hebben ~40.000 bedden.

Helemaal als je nagaat dat de meeste mensen zich laten vaccineren.
pi_197175068
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:13 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Bijna één op de vijf huiskatten (19 procent) raakt waarschijnlijk besmet met het coronavirus als één of meerdere personen binnen een huishouden COVID-19 hebben. Bij honden gebeurt dat in ongeveer 14 procent van de gevallen. Dat blijkt uit een nog lopend onderzoek in opdracht van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, meldt minister Carola Schouten donderdag in een Kamerbrief.

Belangrijk is dat de huisdieren waarschijnlijk besmet zijn geraakt door hun baasje.


'Eén op de vijf katten raakt besmet bij coronageval binnen huishouden'

Of misschien komen ze je beesten halen want corona of moet je je huisdieren dumpen, ik zie mensen ervoor aan hoor die voor al die angstpropaganda vallen.
Heb ik ook al een tijdje geleden in het subforun corona gesuggereerd. What's next? Alle huisdieren afmaken of ophokken?

Ik zie het nog wel gebeuren eerlijk gezegd, kijk nergens meer van op.

En wat Losepesrosa zegt heb ik over na zitten denken. Misschien gaat dat virus ons allemaal inhalen a la moeder natuur en is in no time dadelijk iedereen een keer besmet. Zal voor de een wat minder fijn uitpakken als de ander. Maar dan zijn we wel van deze kunstmatige staat af waar we ons nu in bevinden.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 17:51:01 #247
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197175077
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:41 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dank voor de tip.

Ik zie inderdaad dat het reproductiegetal 2 was begin vorig jaar (in de dashboard van covid), maar vind het wel vreemd dat het aantal ziekenhuis opnames in de statistieken (rivm)1 lijkt te zien.
Het reproductiegetal en de groeisnelheid zijn niet 1:1 aan elkaar te linken.

quote:
Los van dat is 0.1%-0.5% nog wel te doen. Als 17.000.000 mensen tegelijk ziek zijn komt dat neer op 17.000-85.000 ziekenhuisbedden. We hebben ~40.000 bedden.

Helemaal als je nagaat dat de meeste mensen zich laten vaccineren.
Je vergeet even dat we nu al aan de limiet van de beschikbare capaciteit zitten? En volgens mij zitten we op zo'n 11.000 bemande bedden, en geen 40.000.
Huilen dan.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 17:52:23 #248
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197175090
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:13 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Bijna één op de vijf huiskatten (19 procent) raakt waarschijnlijk besmet met het coronavirus als één of meerdere personen binnen een huishouden COVID-19 hebben. Bij honden gebeurt dat in ongeveer 14 procent van de gevallen. Dat blijkt uit een nog lopend onderzoek in opdracht van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, meldt minister Carola Schouten donderdag in een Kamerbrief.

Belangrijk is dat de huisdieren waarschijnlijk besmet zijn geraakt door hun baasje.


'Eén op de vijf katten raakt besmet bij coronageval binnen huishouden'

Of misschien komen ze je beesten halen want corona of moet je je huisdieren dumpen, ik zie mensen ervoor aan hoor die voor al die angstpropaganda vallen.
En je leest (compleet verblind door angst?) weer volledig over de essentie heen: Belangrijk is dat de huisdieren waarschijnlijk besmet zijn geraakt door hun baasje.

Dus huisdieren afmaken heeft geen zin, baasjes afmaken wel.
Huilen dan.
pi_197175099
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Het reproductiegetal en de groeisnelheid zijn niet 1:1 aan elkaar te linken.
[..]

Je vergeet even dat we nu al aan de limiet van de beschikbare capaciteit zitten? En volgens mij zitten we op zo'n 11.000 bemande bedden, en geen 40.000.
Dat klopt, Maar ik vind het nog wel te overzien. Er zijn in zo'n scenario genoeg mogelijkheden te bedenken, maar kans is nihil dat 17 miljoen mensen tegelijk ziek zijn.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 17:57:52 #250
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197175178
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:52 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dat klopt, Maar ik vind het nog wel te overzien. Er zijn in zo'n scenario genoeg mogelijkheden te bedenken, maar kans is nihil dat 17 miljoen mensen tegelijk ziek zijn.
Natuurlijk zijn er geen 17 miljoen mensen tegelijk ziek (omdat niet iedereen tegelijk besmet raakt, en de snelheid van verspreiding vanzelf steeds verder afneemt wanneer een bepaalde besmettingsgraad bereikt is), maar wel veel en veel meer dan de zorg aankan. Die kans is niet nihil: dat is een gegeven. Die exponentiële groei, weet je nog?
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')