Laten we de scores even bij gaan houden:quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee hoor. Integendeel: de kans dat je langdurige klachten overhoudt aan een corona-infectie is groter.
Dan komen we tot de discussie dat ik van mening ben dat we onnodig bang zijn gemaakt met zijn allen. Ja, ook ik in beginsel. Ik ben in maart samen met mijn man dood- en doodziek geweesr. In de periode dat je je niet mocht laten testen. Dat werd alleen heel summier toegestaan bij belanghebbenden. De gewone burger viel daar toentertijd nog niet onder. Toen hadden ze me een wattenstaaf in mijn neus mogen duwen. Want ik was er ook zo eentje die als de dood was voor corona. Zou ik de volgende zijn op mijn buik op de ic?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:40 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Prima, betekent dat ook dat jij het niet kan doorgeven?
Hee ik verplicht je niet om bij me in de buurt te komen he? Die keuze mag je zelf maken.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 20:06 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Denk je hierbij alleen aan jezelf dan?
Waarvoor worden we dan onnodig bang gemaakt?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:09 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dan komen we tot de discussie dat ik van mening ben dat we onnodig bang zijn gemaakt met zijn allen. Ja, ook ik in beginsel.
[knip]
Dat zullen we dan maar als een 'ja' nemen. En nee, die keuze is niet altijd aan de ander.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:12 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Hee ik verplicht je niet om bij me in de buurt te komen he? Die keuze mag je zelf maken.
De kans dat we fikse schade aan onze gezondheid of in het ergste geval de dood kunnen verwachten bij een besmetting van corona.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarvoor worden we dan onnodig bang gemaakt?
Als jij netjes 1,5 meter afstand bewaart, zoveel mogelijk thuis blijft, zo min mogelijk met andere mensen in aanraking komt, jezelf compleet isoleert van de maatschappij en een mondkapje op je snotterd hebt, is de kans bijzonder klein dat je besmet raakt door figuren als mij die niet meer in dat sprookje ttappen.. Als ik de hoge heren mag geloven.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:24 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat zullen we dan maar als een 'ja' nemen. En nee, die keuze is niet altijd aan de ander.
Door wie worden we daar bang voor gemaakt?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:44 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
De kans dat we fikse schade aan onze gezondheid of in het ergste geval de dood kunnen verwachten bij een besmetting van corona.
Je stelt een vraag en daarna leg je de ander het antwoord in de mond. Ongelofelijk laag.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:24 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat zullen we dan maar als een 'ja' nemen. En nee, die keuze is niet altijd aan de ander.
Helemaal door niemand alleen door ons zelf.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Door wie worden we daar bang voor gemaakt?
De media heeft daar denk ik een groot aandeel in. En een deel van het volk wat aan die tafels aanschuift.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Door wie worden we daar bang voor gemaakt?
De focus ligt toch vooral op de zorgdruk? Volgens mij is het voor iedereen behoorlijk duidelijk dat wanneer je jong en gezond bent de kans op serieuze complicaties behoorlijk klein is. Het ding is alleen dat wanneer heel veel mensen besmet raken waarvan (slechts) een heel klein deel in het ziekenhuis belandt, je het alsnog over heel veel mensen hebt die zorg nodig hebben.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:50 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
De media heeft daar denk ik een groot aandeel in.
Nee hoor, allerminst. Maar ik wil wel mijn best doen om niet bij te dragen aan de verspreiding ervan, en ik verwacht (deels tegen beter weten in) van mijn landgenoten hetzelfde. Waarom? Om mijn en andermans dierbaren die wél in een risicogroep vallen te beschermen, om de zorg te ontlasten en zodat we sneller van deze ellende verlost zijn.quote:En een deel van het volk wat aan die tafels aanschuift.
Hoe denk jij erover dan? Ben je bang om het virus met blijvende gevolgen, danwel dood tot gevolg, te krijgen?
Jij ook een gelukkig 2021 gewenstquote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:49 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Helemaal door niemand alleen door ons zelf.
Tijd om de overheid niet meer te geloven alsmede een persoon a la isdatzo op FOK! Forum,. Wat een ongelofelijk sneuneus ben jij.
Nee johquote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee hoor. Integendeel: de kans dat je langdurige klachten overhoudt aan een corona-infectie is groter.
Als ik je quote hier boven lees, sta je er totaal anders in en zie je absoluut niet hetgeen wat ik zie, en ik noem dat naïef.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jij ook een gelukkig 2021 gewenst!
Ik zie helemaal niet zoveel onverantwoordelijk gedrag, ik denk ook dat besmettigen vanwege langslopen op minder dan 50 centimeter afstand in een supermarkt ook echt 0.0 besmettingen heeft veroorzaakt, dat in open ruimtes in de buitenlucht ook echt 0.0 besmettingen worden veroorzaakt etc etc.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:10 schreef Isdatzo het volgende:
Nee hoor, allerminst. Maar ik wil wel mijn best doen om niet bij te dragen aan de verspreiding ervan, en ik verwacht (deels tegen beter weten in) van mijn landgenoten hetzelfde. Waarom? Om mijn en andermans dierbaren die wél in een risicogroep vallen te beschermen, om de zorg te ontlasten en zodat we sneller van deze ellende verlost zijn.
Dat is heel nobel van je, want er wordt (mijn inziens) best wel wat van je gevraagd al voor een behoorlijke periode. En het einde is nog niet in zicht. Voor de een zal het wat makkelijker zijn als voor de ander.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De focus ligt toch vooral op de zorgdruk? Volgens mij is het voor iedereen behoorlijk duidelijk dat wanneer je jong en gezond bent de kans op serieuze complicaties behoorlijk klein is. Het ding is alleen dat wanneer heel veel mensen besmet raken waarvan (slechts) een heel klein deel in het ziekenhuis belandt, je het alsnog over heel veel mensen hebt die zorg nodig hebben.
[..]
Nee hoor, allerminst. Maar ik wil wel mijn best doen om niet bij te dragen aan de verspreiding ervan, en ik verwacht (deels tegen beter weten in) van mijn landgenoten hetzelfde. Waarom? Om mijn en andermans dierbaren die wél in een risicogroep vallen te beschermen, om de zorg te ontlasten en zodat we sneller van deze ellende verlost zijn.
Ik schiet mezelf alleen liever niet in de voet, als men vaccinatie gaat verplichten - wat gaat gebeuren, want grote delen van het leven onmogelijk maken als je het niet doet is alles behalve een vrije keuze - neem ik hem om mijn vrijheid te behouden. Hoewel ik alle initiatieven zou steunen om deze vrijheidsbeperkende regels tegen te gaan.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:09 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dan komen we tot de discussie dat ik van mening ben dat we onnodig bang zijn gemaakt met zijn allen. Ja, ook ik in beginsel. Ik ben in maart samen met mijn man dood- en doodziek geweesr. In de periode dat je je niet mocht laten testen. Dat werd alleen heel summier toegestaan bij belanghebbenden. De gewone burger viel daar toentertijd nog niet onder. Toen hadden ze me een wattenstaaf in mijn neus mogen duwen. Want ik was er ook zo eentje die als de dood was voor corona. Zou ik de volgende zijn op mijn buik op de ic?
Die angst leeft nog steeds enorm onder de bevolking. Wat voor enorme polarisatie heeft gezorgd.
Ik heb vanavond een soort van .. ja wat was het eigenlijk .. tafelgesprek van cafe weltschmerz gekeken (www.verbodenjaaroverzicht.nl).
Doe er mee wat je wil.. het was een zit van bijna 2,5 uur. Maar ik ben van mening dat er zoveel meer aan de hand is dan corona. Dingen waar we met ons verstand bijna niet bij kunnen. Samen met een andere docu over covid die eerder hier al gepost is, vormt het mijn geluid, mijn waarheid, tegen de hele hetze.
Er werd in dit gesprek ook nog een heel mooie uitspraak gedaan waar ik graag in wil geloven. Dat je angst niet de rest van je leven kan laten zijn, dat angst langzaam uitdooft.
En het dooft bij steeds meer mensen uit. Mijn schoonouders, eerder ook panisch ... wilden afstand houden, liever niet knuffelen met hun kleinkinderen. Alles prima, ik respecteer die keuze. Echter sinds deze feestmaand lijkt het tij te leren. De kinderen mochten komen logeren, ze hebben heel wat afgekust en geknuffeld met opa en oma. En vandaag was ook zo'n dag dat mijn man en ik hen gelukkig nieuwjaar konden wensen met een knuffel en de gebruikelijke 3 zoenen op de wang. Geheel op hun initiatief. Omdat ook zij de keuze hebben gemaakt dat het genoeg is geweest met de angst. Ooit gaan we allemaal een keertje dood. De een wat vroeger als de ander. Dat is de enige zekerheid in het leven die we hebben. Laten we de tijd die we hier op aarde hebben, dan zo fijn en mooi mogelijk maken.
Als dat betekent dat we een gepolariseerde samenleving gaan krijgen, waarbij ik dadelijk Spanje niet eens meer in kom, dan is dat zo. Ik had daar sowieso al weinig te zoeken. Ik bouw mijn eigen feestje wel. En ieder is er vrij in, om daar wel of niet bij aan te sluiten.
Leuk dat je over angst begint.. de cafe Weltschmerz, lange Frans, robert Jensen, blcktv, dat zijn de mensen die ons angst aanpratenquote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:09 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dan komen we tot de discussie dat ik van mening ben dat we onnodig bang zijn gemaakt met zijn allen. Ja, ook ik in beginsel. Ik ben in maart samen met mijn man dood- en doodziek geweesr. In de periode dat je je niet mocht laten testen. Dat werd alleen heel summier toegestaan bij belanghebbenden. De gewone burger viel daar toentertijd nog niet onder. Toen hadden ze me een wattenstaaf in mijn neus mogen duwen. Want ik was er ook zo eentje die als de dood was voor corona. Zou ik de volgende zijn op mijn buik op de ic?
Die angst leeft nog steeds enorm onder de bevolking. Wat voor enorme polarisatie heeft gezorgd.
Ik heb vanavond een soort van .. ja wat was het eigenlijk .. tafelgesprek van cafe weltschmerz gekeken (www.verbodenjaaroverzicht.nl).
Doe er mee wat je wil.. het was een zit van bijna 2,5 uur. Maar ik ben van mening dat er zoveel meer aan de hand is dan corona. Dingen waar we met ons verstand bijna niet bij kunnen. Samen met een andere docu over covid die eerder hier al gepost is, vormt het mijn geluid, mijn waarheid, tegen de hele hetze.
Er werd in dit gesprek ook nog een heel mooie uitspraak gedaan waar ik graag in wil geloven. Dat je angst niet de rest van je leven kan laten zijn, dat angst langzaam uitdooft.
En het dooft bij steeds meer mensen uit. Mijn schoonouders, eerder ook panisch ... wilden afstand houden, liever niet knuffelen met hun kleinkinderen. Alles prima, ik respecteer die keuze. Echter sinds deze feestmaand lijkt het tij te leren. De kinderen mochten komen logeren, ze hebben heel wat afgekust en geknuffeld met opa en oma. En vandaag was ook zo'n dag dat mijn man en ik hen gelukkig nieuwjaar konden wensen met een knuffel en de gebruikelijke 3 zoenen op de wang. Geheel op hun initiatief. Omdat ook zij de keuze hebben gemaakt dat het genoeg is geweest met de angst. Ooit gaan we allemaal een keertje dood. De een wat vroeger als de ander. Dat is de enige zekerheid in het leven die we hebben. Laten we de tijd die we hier op aarde hebben, dan zo fijn en mooi mogelijk maken.
Als dat betekent dat we een gepolariseerde samenleving gaan krijgen, waarbij ik dadelijk Spanje niet eens meer in kom, dan is dat zo. Ik had daar sowieso al weinig te zoeken. Ik bouw mijn eigen feestje wel. En ieder is er vrij in, om daar wel of niet bij aan te sluiten.
Eigenlijk is angst dus persoonlijk onderhevig aan het onderwerp. En beleven beide groepen angst voor een ander onderwerp.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:35 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Leuk dat je over angst begint.. de cafe Weltschmerz, lange Frans, robert Jensen, blcktv, dat zijn de mensen die ons angst aanpraten
Angst voor vaccin
Angst voor de overheid
Angst want complotten
Angst voor het WEF
Angst voor de economie
Angst voor wetenschap
En op de eoa manier slikken jullie het voor zoete koek
In bepaalde mate wil ik hierin best meegaan, uiteindelijk ben je zelf angstig.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:42 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Eigenlijk is angst dus persoonlijk onderhevig aan het onderwerp. En beleven beide groepen angst voor een ander onderwerp.
Misschien ligt de oplossing wel in het niet meer bang zijn.
Ik heb het specifiek over angst om corona te krijgen, met eventueel langdurige klachten danwel de dood tot gevolg.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:35 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Leuk dat je over angst begint.. de cafe Weltschmerz, lange Frans, robert Jensen, blcktv, dat zijn de mensen die ons angst aanpraten
Angst voor vaccin
Angst voor de overheid
Angst want complotten
Angst voor het WEF
Angst voor de economie
Angst voor wetenschap
En op de eoa manier slikken jullie het voor zoete koek
Ik heb geen angst voor corona voor mezelf. Wel dat ik bijvoorbeeld mijn zoon zou besmetten die het dan meeneemt naar het verzorgingshuis waar hij werkt.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:42 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Eigenlijk is angst dus persoonlijk onderhevig aan het onderwerp. En beleven beide groepen angst voor een ander onderwerp.
Misschien ligt de oplossing wel in het niet meer bang zijn.
Je kan het virus óók overdragen als je nog geen symptomen hebt! (iemand ooit bewijs gezien hier?)quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:47 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik heb het specifiek over angst om corona te krijgen, met eventueel langdurige klachten danwel de dood tot gevolg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |