abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197164995
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 21:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee hoor. Integendeel: de kans dat je langdurige klachten overhoudt aan een corona-infectie is groter.
Laten we de scores even bij gaan houden:

Doden door het vaccin: 0
Doden door coronavirus: 1.833.039
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_197165114
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 21:40 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Prima, betekent dat ook dat jij het niet kan doorgeven?
Dan komen we tot de discussie dat ik van mening ben dat we onnodig bang zijn gemaakt met zijn allen. Ja, ook ik in beginsel. Ik ben in maart samen met mijn man dood- en doodziek geweesr. In de periode dat je je niet mocht laten testen. Dat werd alleen heel summier toegestaan bij belanghebbenden. De gewone burger viel daar toentertijd nog niet onder. Toen hadden ze me een wattenstaaf in mijn neus mogen duwen. Want ik was er ook zo eentje die als de dood was voor corona. Zou ik de volgende zijn op mijn buik op de ic?

Die angst leeft nog steeds enorm onder de bevolking. Wat voor enorme polarisatie heeft gezorgd.

Ik heb vanavond een soort van .. ja wat was het eigenlijk .. tafelgesprek van cafe weltschmerz gekeken (www.verbodenjaaroverzicht.nl).

Doe er mee wat je wil.. het was een zit van bijna 2,5 uur. Maar ik ben van mening dat er zoveel meer aan de hand is dan corona. Dingen waar we met ons verstand bijna niet bij kunnen. Samen met een andere docu over covid die eerder hier al gepost is, vormt het mijn geluid, mijn waarheid, tegen de hele hetze.

Er werd in dit gesprek ook nog een heel mooie uitspraak gedaan waar ik graag in wil geloven. Dat je angst niet de rest van je leven kan laten zijn, dat angst langzaam uitdooft.

En het dooft bij steeds meer mensen uit. Mijn schoonouders, eerder ook panisch ... wilden afstand houden, liever niet knuffelen met hun kleinkinderen. Alles prima, ik respecteer die keuze. Echter sinds deze feestmaand lijkt het tij te leren. De kinderen mochten komen logeren, ze hebben heel wat afgekust en geknuffeld met opa en oma. En vandaag was ook zo'n dag dat mijn man en ik hen gelukkig nieuwjaar konden wensen met een knuffel en de gebruikelijke 3 zoenen op de wang. Geheel op hun initiatief. Omdat ook zij de keuze hebben gemaakt dat het genoeg is geweest met de angst. Ooit gaan we allemaal een keertje dood. De een wat vroeger als de ander. Dat is de enige zekerheid in het leven die we hebben. Laten we de tijd die we hier op aarde hebben, dan zo fijn en mooi mogelijk maken.

Als dat betekent dat we een gepolariseerde samenleving gaan krijgen, waarbij ik dadelijk Spanje niet eens meer in kom, dan is dat zo. Ik had daar sowieso al weinig te zoeken. Ik bouw mijn eigen feestje wel. En ieder is er vrij in, om daar wel of niet bij aan te sluiten.
pi_197165239
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 20:06 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Denk je hierbij alleen aan jezelf dan?
Hee ik verplicht je niet om bij me in de buurt te komen he? Die keuze mag je zelf maken.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:19:38 #104
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197165564
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:09 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dan komen we tot de discussie dat ik van mening ben dat we onnodig bang zijn gemaakt met zijn allen. Ja, ook ik in beginsel.

[knip]
Waarvoor worden we dan onnodig bang gemaakt?
Huilen dan.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:24:01 #105
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197165747
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:12 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Hee ik verplicht je niet om bij me in de buurt te komen he? Die keuze mag je zelf maken.
Dat zullen we dan maar als een 'ja' nemen. En nee, die keuze is niet altijd aan de ander.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_197166204
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Waarvoor worden we dan onnodig bang gemaakt?
De kans dat we fikse schade aan onze gezondheid of in het ergste geval de dood kunnen verwachten bij een besmetting van corona.
pi_197166243
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:24 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat zullen we dan maar als een 'ja' nemen. En nee, die keuze is niet altijd aan de ander.
Als jij netjes 1,5 meter afstand bewaart, zoveel mogelijk thuis blijft, zo min mogelijk met andere mensen in aanraking komt, jezelf compleet isoleert van de maatschappij en een mondkapje op je snotterd hebt, is de kans bijzonder klein dat je besmet raakt door figuren als mij die niet meer in dat sprookje ttappen.. Als ik de hoge heren mag geloven.

Zijn geen maatregelen die ik bedacht heb he.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:47:38 #108
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197166260
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:44 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

De kans dat we fikse schade aan onze gezondheid of in het ergste geval de dood kunnen verwachten bij een besmetting van corona.
Door wie worden we daar bang voor gemaakt?
Huilen dan.
pi_197166280
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:24 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Je stelt een vraag en daarna leg je de ander het antwoord in de mond. Ongelofelijk laag.
pi_197166310
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:47 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Helemaal door niemand alleen door ons zelf.
Tijd om de overheid niet meer te geloven alsmede een persoon a la isdatzo op FOK! Forum,. Wat een ongelofelijk sneuneus ben jij.
pi_197166327
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:47 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

De media heeft daar denk ik een groot aandeel in. En een deel van het volk wat aan die tafels aanschuift.

Hoe denk jij erover dan? Ben je bang om het virus met blijvende gevolgen, danwel dood tot gevolg, te krijgen?
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:10:11 #112
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197166642
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:50 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

De media heeft daar denk ik een groot aandeel in.
De focus ligt toch vooral op de zorgdruk? Volgens mij is het voor iedereen behoorlijk duidelijk dat wanneer je jong en gezond bent de kans op serieuze complicaties behoorlijk klein is. Het ding is alleen dat wanneer heel veel mensen besmet raken waarvan (slechts) een heel klein deel in het ziekenhuis belandt, je het alsnog over heel veel mensen hebt die zorg nodig hebben.

quote:
En een deel van het volk wat aan die tafels aanschuift.

Hoe denk jij erover dan? Ben je bang om het virus met blijvende gevolgen, danwel dood tot gevolg, te krijgen?
Nee hoor, allerminst. Maar ik wil wel mijn best doen om niet bij te dragen aan de verspreiding ervan, en ik verwacht (deels tegen beter weten in) van mijn landgenoten hetzelfde. Waarom? Om mijn en andermans dierbaren die wél in een risicogroep vallen te beschermen, om de zorg te ontlasten en zodat we sneller van deze ellende verlost zijn.
Huilen dan.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:10:48 #113
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197166655
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:49 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Helemaal door niemand alleen door ons zelf.
Tijd om de overheid niet meer te geloven alsmede een persoon a la isdatzo op FOK! Forum,. Wat een ongelofelijk sneuneus ben jij.
Jij ook een gelukkig 2021 gewenst *; !
Huilen dan.
pi_197166750
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 21:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee hoor. Integendeel: de kans dat je langdurige klachten overhoudt aan een corona-infectie is groter.
Nee joh
pi_197166755
Nieuwe baan gevonden

_O- _O- _O- _O_
pi_197166778
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Jij ook een gelukkig 2021 gewenst *; !
Als ik je quote hier boven lees, sta je er totaal anders in en zie je absoluut niet hetgeen wat ik zie, en ik noem dat naïef.
Om je dan een sneuneus te noemen is erg kinderlijk van mij waarbij ik mijn post laat leiden door emotie.
Maar ik snap steeds meer dat ik jou en anderen niets kwalijk kan nemen, simpelweg omdat jullie 'het' niet zien. En er daarmee voor zorgen dat 'het' gebeurt.
Het is gewoon een grote wereldwijde truc imo en dat besef is erg heftig.
En ondanks dat ik weet dat je erg slim bent en beschikt over intellect besef ik daarentegen ook steeds meer dat je nooit in de gaten zult krijgen dat je faliekant wordt opgelicht. En ik wil hier absoluut geen zelfverrijkende of denigrerende toon aan geven.
Dus lees het aub vanuit mijn persoonlijke opinie die tevens onderhevig is aan allerlei foutjes en imperfecties.
Jij ook een wel gemeend gelukkig en gezond 2021.
Sorry dat ik je uitschold.
pi_197166812
quote:
Nee hoor, allerminst. Maar ik wil wel mijn best doen om niet bij te dragen aan de verspreiding ervan, en ik verwacht (deels tegen beter weten in) van mijn landgenoten hetzelfde. Waarom? Om mijn en andermans dierbaren die wél in een risicogroep vallen te beschermen, om de zorg te ontlasten en zodat we sneller van deze ellende verlost zijn.
Ik zie helemaal niet zoveel onverantwoordelijk gedrag, ik denk ook dat besmettigen vanwege langslopen op minder dan 50 centimeter afstand in een supermarkt ook echt 0.0 besmettingen heeft veroorzaakt, dat in open ruimtes in de buitenlucht ook echt 0.0 besmettingen worden veroorzaakt etc etc.

Genoeg maatregelen die uiteraard wel zin hebben maar goed, ik denk dat die mondkapjes echt averechts werken omdat men met hun gore covid-19 handen aan die kapjes zitten en vervolgens naar hun mond toe brengen.
Die dingen zijn niet gezond.

Maar okay, ik blijf er wel bij, de verschillen qua goed danwel slecht gedrag zullen marginaal zijn in de verspreiding van het virus, handen wassen zal een flinke game changer kunnen zijn denk ik danwel goed ventileren. Maar winnen van de winter in de toename van het aantal besmettingen........ Ik denk dat dat ook een goede ilussie is.

Maar dat het helpt is wel duidelijk als er accuraat ook op influenza wordt getest en daaruit blijkt dat er minder gevallen op de IC terecht komen met dat virus.

Of iets wat super besmettelijk is, een positief interactie effect heeft van de maatregelen vs iets wat minder besmettelijk is kan ik niet inschatten, een viroloog misschien wel, maar die weten toch nog bijzonder weinig - is steeds mijn indruk - .
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197166826
quote:

[..]

De focus ligt toch vooral op de zorgdruk? Volgens mij is het voor iedereen behoorlijk duidelijk dat wanneer je jong en gezond bent de kans op serieuze complicaties behoorlijk klein is. Het ding is alleen dat wanneer heel veel mensen besmet raken waarvan (slechts) een heel klein deel in het ziekenhuis belandt, je het alsnog over heel veel mensen hebt die zorg nodig hebben.
[..]

Dat is heel nobel van je, want er wordt (mijn inziens) best wel wat van je gevraagd al voor een behoorlijke periode. En het einde is nog niet in zicht. Voor de een zal het wat makkelijker zijn als voor de ander.

Maar dan kom ik bij een ander dingetje .. ik denk dat deze manier slechts pleisters plakken is. Door onszelf te temmen in van alles en nog wat, ontzien we die zorg. Okay.

Maar wie garandeert ons dat we in de komende tientallen jaren niet nog een pandemie gaan krijgen? Gaan we dan weer ditzelfde circus krijgen.

Er is bij mij tot op zekere hoogte wel een bepaalde mate van medewerking. Maar ik ga niet in alles mee. Ik ben ook van mening dat er meer in de zorg gestopt moet worden. Dat is al jaren een issue. Net als de GGZ, de politie, defensie, het onderwijs, en nog vast een hoop andere takken van sport die ik nu niet benoem.

De oplossing van dit probleem is en en en. En vaccineren voor wie dat wil, en maatregelen van korte duur om de ergste piek in te dammen. Maar deze pandemie legt ook pijnlijk duidelijk bloot waar we al jaren om roepen. Daar mag wel wat meer gebeuren dan alleen handjes klappen en 1000 euro uitkeren.

We zagen dit al jaren aan komen en iedere keer werd het weggewuifd. Nu kunnen we het echt niet meer ontkennen. Tijd dat we daar ook eens aan de bak gaan. Daar hebben we een mooi kabinet voor die zich er over mogen buigen.

Nu is het de zorg.

Over een paar jaar misschien wel op het gebied van defensie :X
Wordt heel NL in no time van de kaart geveegd met een beetje pech. Nadat we eerst pleisters zijn gaan plakken door een acute dienstverplichting van iederre 18+er in te lassen en af te laten schieten op het slagveld.

Klinkt vast allemaal wat surrealistisch en je bent vrij om het als overdreven weg te zetten. Maar dat was de wereld waarin wij nu leven, voor mij vorig jaar rond deze tijd ook.
pi_197166883
quote:

[..]

Dan komen we tot de discussie dat ik van mening ben dat we onnodig bang zijn gemaakt met zijn allen. Ja, ook ik in beginsel. Ik ben in maart samen met mijn man dood- en doodziek geweesr. In de periode dat je je niet mocht laten testen. Dat werd alleen heel summier toegestaan bij belanghebbenden. De gewone burger viel daar toentertijd nog niet onder. Toen hadden ze me een wattenstaaf in mijn neus mogen duwen. Want ik was er ook zo eentje die als de dood was voor corona. Zou ik de volgende zijn op mijn buik op de ic?

Die angst leeft nog steeds enorm onder de bevolking. Wat voor enorme polarisatie heeft gezorgd.

Ik heb vanavond een soort van .. ja wat was het eigenlijk .. tafelgesprek van cafe weltschmerz gekeken (www.verbodenjaaroverzicht.nl).

Doe er mee wat je wil.. het was een zit van bijna 2,5 uur. Maar ik ben van mening dat er zoveel meer aan de hand is dan corona. Dingen waar we met ons verstand bijna niet bij kunnen. Samen met een andere docu over covid die eerder hier al gepost is, vormt het mijn geluid, mijn waarheid, tegen de hele hetze.

Er werd in dit gesprek ook nog een heel mooie uitspraak gedaan waar ik graag in wil geloven. Dat je angst niet de rest van je leven kan laten zijn, dat angst langzaam uitdooft.

En het dooft bij steeds meer mensen uit. Mijn schoonouders, eerder ook panisch ... wilden afstand houden, liever niet knuffelen met hun kleinkinderen. Alles prima, ik respecteer die keuze. Echter sinds deze feestmaand lijkt het tij te leren. De kinderen mochten komen logeren, ze hebben heel wat afgekust en geknuffeld met opa en oma. En vandaag was ook zo'n dag dat mijn man en ik hen gelukkig nieuwjaar konden wensen met een knuffel en de gebruikelijke 3 zoenen op de wang. Geheel op hun initiatief. Omdat ook zij de keuze hebben gemaakt dat het genoeg is geweest met de angst. Ooit gaan we allemaal een keertje dood. De een wat vroeger als de ander. Dat is de enige zekerheid in het leven die we hebben. Laten we de tijd die we hier op aarde hebben, dan zo fijn en mooi mogelijk maken.

Als dat betekent dat we een gepolariseerde samenleving gaan krijgen, waarbij ik dadelijk Spanje niet eens meer in kom, dan is dat zo. Ik had daar sowieso al weinig te zoeken. Ik bouw mijn eigen feestje wel. En ieder is er vrij in, om daar wel of niet bij aan te sluiten.
Ik schiet mezelf alleen liever niet in de voet, als men vaccinatie gaat verplichten - wat gaat gebeuren, want grote delen van het leven onmogelijk maken als je het niet doet is alles behalve een vrije keuze - neem ik hem om mijn vrijheid te behouden. Hoewel ik alle initiatieven zou steunen om deze vrijheidsbeperkende regels tegen te gaan.

En je hebt helemaal gelijk, ik geloof ook helemaal 0.0 van de statistieken dat 80% voor de maatregelen is etc etc. Men heeft ook gewoon geen zin in teveel gezeik en als het weinig weerstand is om lekker mee te doen met die poppenkast.

Maarja de mensen die je in de supermarkt ff passeert op 50cm afstand, of zij jou, tjah, ik vind de hele psyche die daar frictie in heeft gestopt enorm irritant.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197166907
quote:

[..]

Leuk dat je over angst begint.. de cafe Weltschmerz, lange Frans, robert Jensen, blcktv, dat zijn de mensen die ons angst aanpraten
Angst voor vaccin
Angst voor de overheid
Angst want complotten
Angst voor het WEF
Angst voor de economie
Angst voor wetenschap

En op de eoa manier slikken jullie het voor zoete koek
pi_197166983
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:35 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Leuk dat je over angst begint.. de cafe Weltschmerz, lange Frans, robert Jensen, blcktv, dat zijn de mensen die ons angst aanpraten
Angst voor vaccin
Angst voor de overheid
Angst want complotten
Angst voor het WEF
Angst voor de economie
Angst voor wetenschap

Eigenlijk is angst dus persoonlijk onderhevig aan het onderwerp. En beleven beide groepen angst voor een ander onderwerp.
Misschien ligt de oplossing wel in het niet meer bang zijn.
pi_197167013
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:42 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Eigenlijk is angst dus persoonlijk onderhevig aan het onderwerp. En beleven beide groepen angst voor een ander onderwerp.
In bepaalde mate wil ik hierin best meegaan, uiteindelijk ben je zelf angstig.

Alleen het frame, dood en verderf, "erger" "meer" in combinatie met woorden die op de dood of ernstige kwalen / symptomen duiden... Met een constante stroom van dat soort woorden... Tjah. Als dat bewust gaat wordt het snel propaganda, er wordt ook weinig genuanceerd over gesproken door de media, die zijn vollop meegegaan in het narratief van de staat.

En ik ben het helemaal niet oneens an sich met wat de staat als laatste maatregelen heeft bijgevoegd, het gaat helemaal fout op dit moment in die sector met die Tsunami, de werkelijkheid is nu anders dan 3 maanden geleden.

Wat ik wel denk is dat 95% van de effectiviteit van de maatregelen van de 5% minst kostbare maatregelen komt.

Risicogroepen beter isoleren is naar mijn idee altijd al zwaar ondergewaardeerd geweest. Nog steeds mij betreft.

Maak Corona hotels beschikbaar? Gratis schoonmaakster als je partner de ziekte heeft en je in een risicogroep zit? Haal personeel uit andere landen?
pi_197167022
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:35 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Angst voor vaccin
Angst voor de overheid
Angst want complotten
Angst voor het WEF
Angst voor de economie
Angst voor wetenschap

Ik heb het specifiek over angst om corona te krijgen, met eventueel langdurige klachten danwel de dood tot gevolg.
pi_197167023
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:42 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Ik heb geen angst voor corona voor mezelf. Wel dat ik bijvoorbeeld mijn zoon zou besmetten die het dan meeneemt naar het verzorgingshuis waar hij werkt.
pi_197167032
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:47 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik heb het specifiek over angst om corona te krijgen, met eventueel langdurige klachten danwel de dood tot gevolg.
Je kan het virus óók overdragen als je nog geen symptomen hebt! (iemand ooit bewijs gezien hier?)
pi_197167047
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:47 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Snap je niet dat het bij de meeste mensen niet gaat om de angst zelf Corona te krijgen maar dat we ons zorgen maken dat straks mensen overlijden aan aandoeningen waar we al honderd jaar niet meer dood aan gaan. Acute blindedarmontsteking bijvoorbeeld.
Toch lullig als je dat hebt maar helaas het ziekenhuis vol ligt.
Of een ongeluk of een bevalling die fout loopt
pi_197167050
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je kan het virus óók overdragen als je nog geen symptomen hebt! (iemand ooit bewijs gezien hier?)
Ja hulpsinterklaas in België
pi_197167052
Wat ik persoonlijk het meeste geleerd heb van deze situatie en de consternaties op FOK! is dat je toch wel voor een groter deel verantwoordelijk bent voor je zelf, hoe je je voelt en wat je doet dan ik eerst dacht.

Als ik bijvoorbeeld een user als isdatzo uitschold dan doet mij dat zelf oprecht pijn en voel ik spijt, echter wil ik niet in een soort van omgekeerd zelfmedelijden gaan zitten en deel dan ook wat mij er toe bewoog om een ander wellicht te kwetsen.
Ik ben van mening dat wanneer je een ander kwetst je net zo goed jezelf kwetst omdat de ander binnen jezelf valt. Ik zie deze wereld als één groot levend organisme. Binnen dezelfde soort 'zieligheid' (vreemde term; lees met nadruk op 'ziel') die het universum is.

Ik vergeef de mensen die ik niet snap en hoop dat ze mij ook vergeven dat ik hun niet snap en dat daarbij soms onnodig gekwetst wordt en domme dingen worden gedaan, en vanuit die vergeving wil ik de hele wereld aangaan.

Beetje filosofisch wellicht maar af en toe ook belangrijke materie om te delen voor mij!

Ik ben bijsters gek met jullie allemaal op dit forum! En ik weet dat intenties soms dusdanig vervormd ogen door verschil in perspectie dat we elkaar soms onnodig de prullenbak in gooien.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:54:38 #129
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_197167065
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:48 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik heb geen angst voor corona voor mezelf. Wel dat ik bijvoorbeeld mijn zoon zou besmetten die het dan meeneemt naar het verzorgingshuis waar hij werkt.
Datzelfde zou je kunnen zeggen als je een normale griep hebt, vreemde is dat daar zich niemand ooit zorgen over heeft gemaakt, want dezelfde "zwakkere"groep zou daar dood aan kunnen gaan.
There is only one religion
pi_197167083
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:54 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Datzelfde zou je kunnen zeggen als je een normale griep hebt, vreemde is dat daar zich niemand ooit zorgen over heeft gemaakt, want dezelfde "zwakkere"groep zou daar dood aan kunnen gaan.
Kan je doen maar is dat een argument om dan maar lekker met corona daar rond te gaan lopen
  zaterdag 2 januari 2021 @ 00:09:32 #131
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_197167156
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:57 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Kan je doen maar is dat een argument om dan maar lekker met corona daar rond te gaan lopen
Dat gebeurd toch, a-symptomatische gevallen lopen er gewoon mee rond.
pi_197167169
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:09 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Dat gebeurd toch, a-symptomatische gevallen lopen er gewoon mee rond.
Klopt, daarom gewoon aan de maatregelen houden dan heb je voor jezelf er iig alles aan gedaan om het te voorkomen. Fatalisme heeft niemand wat aan
pi_197167195
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:51 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Snap je niet dat het bij de meeste mensen niet gaat om de angst zelf Corona te krijgen maar dat we ons zorgen maken dat straks mensen overlijden aan aandoeningen waar we al honderd jaar niet meer dood aan gaan. Acute blindedarmontsteking bijvoorbeeld.
Toch lullig als je dat hebt maar helaas het ziekenhuis vol ligt.
Of een ongeluk of een bevalling die fout loopt
Ik snap dat.
Maar dan kom ik weer terug bij mijn eerdere posts. Dan is het nu 5 over 12 om eindelijk eens onze zorg wat op te krikken. Iets wat veel mensen al jaren een doorn in het oog is, maar iedere keer werd de urgentie er niet van doorzien en werd het weg gewuifd.

Allemaal prima. Maar ik ga mij vanaf een bepaalde hoogte niet meer verantwoordelijk voelen voor politieke keuzes waar ik nagenoeg geen invloed op heb. Ik ga mijn leven daar niet voor verspillen.

Onderwijs, defensie, politie .. ze komen allemaal nog wel een keer aan de beurt.

Maar niet zolang er mensen bestaan die zichzelf helemaal een burn out werken met pleisters plakken.

En dan zien we wel of ik een pechvogel ga zijn i.d.z.v. of ik hulp ga krijgen op een moment supreme.

De situatie gaat nooit veranderen als er geen noodzaak is. Ik draag mijn steentje bij door een klein beetje noodzaak mee te creeeren. Ik hoop dat het zin heeft.

Zoals ik ook hoop dat het vaccin werkt voor wie dat neemt, de maatregelen voor wie daar aan mee doet (waarmee ik niet wil zeggen dat ik niks doe .. ik erger mij alleen niet aan mensen die ervoor kiezen ze links te laten liggen)
pi_197167201
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:52 schreef HetDonkertAan het volgende:
Wat ik persoonlijk het meeste geleerd heb van deze situatie en de consternaties op FOK! is dat je toch wel voor een groter deel verantwoordelijk bent voor je zelf, hoe je je voelt en wat je doet dan ik eerst dacht.

Als ik bijvoorbeeld een user als isdatzo uitschold dan doet mij dat zelf oprecht pijn en voel ik spijt, echter wil ik niet in een soort van omgekeerd zelfmedelijden gaan zitten en deel dan ook wat mij er toe bewoog om een ander wellicht te kwetsen.
Ik ben van mening dat wanneer je een ander kwetst je net zo goed jezelf kwetst omdat de ander binnen jezelf valt. Ik zie deze wereld als één groot levend organisme. Binnen dezelfde soort 'zieligheid' (vreemde term; lees met nadruk op 'ziel') die het universum is.

Ik vergeef de mensen die ik niet snap en hoop dat ze mij ook vergeven dat ik hun niet snap en dat daarbij soms onnodig gekwetst wordt en domme dingen worden gedaan, en vanuit die vergeving wil ik de hele wereld aangaan.

Beetje filosofisch wellicht maar af en toe ook belangrijke materie om te delen voor mij!

Ik ben bijsters gek met jullie allemaal op dit forum! En ik weet dat intenties soms dusdanig vervormd ogen door verschil in perspectie dat we elkaar soms onnodig de prullenbak in gooien.
Mooi geschreven!

Deze hele situatie is zo'n moie spiegel voor onszelf.

Net als heel veel andere dingen in het leven.
pi_197167218
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:11 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Klopt, daarom gewoon aan de maatregelen houden dan heb je voor jezelf er iig alles aan gedaan om het te voorkomen. Fatalisme heeft niemand wat aan
Maar als je nou sterk overtuigd bent dat het stoïcijns aan opgelegde maatregelen houden juist hetgeen definieert wat fatalisme voor jou als persoon inhoudt?!
pi_197167240
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:16 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik snap dat.
Maar dan kom ik weer terug bij mijn eerdere posts. Dan is het nu 5 over 12 om eindelijk eens onze zorg wat op te krikken. Iets wat veel mensen al jaren een doorn in het oog is, maar iedere keer werd de urgentie er niet van doorzien en werd het weg gewuifd.

Allemaal prima. Maar ik ga mij vanaf een bepaalde hoogte niet meer verantwoordelijk voelen voor politieke keuzes waar ik nagenoeg geen invloed op heb. Ik ga mijn leven daar niet voor verspillen.
en dan kom ik weer terug op de vraag die jij blijkbaar niet wil beantwoorden. Hoeveel bedden en mensen hebben we extra nodig om zonder maatregelen door te gaan?
quote:
Onderwijs, defensie, politie .. ze komen allemaal nog wel een keer aan de beurt.
je denkt dat geld aan bomen groeit?
quote:
Maar niet zolang er mensen bestaan die zichzelf helemaal een burn out werken met pleisters plakken.

En dan zien we wel of ik een pechvogel ga zijn i.d.z.v. of ik hulp ga krijgen op een moment supreme.

De situatie gaat nooit veranderen als er geen noodzaak is. Ik draag mijn steentje bij door een klein beetje noodzaak mee te creeeren. Ik hoop dat het zin heeft.
[quote]nee dat heeft het niet kan ik je nu al zeggen.
Zoals ik ook hoop dat het vaccin werkt voor wie dat neemt, de maatregelen voor wie daar aan mee doet (waarmee ik niet wil zeggen dat ik niks doe .. ik erger mij alleen niet aan mensen die ervoor kiezen ze links te laten liggen)
[/quote]
Ik hoop dat het vaccin gaat doen wat we hopen en dat 95% van de mensen het gaat nemen
  zaterdag 2 januari 2021 @ 00:28:16 #137
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_197167261
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:23 schreef devlinmr het volgende:

[..]

en dan kom ik weer terug op de vraag die jij blijkbaar niet wil beantwoorden. Hoeveel bedden en mensen hebben we extra nodig om zonder maatregelen door te gaan?
[..]

je denkt dat geld aan bomen groeit?
[..]

Ik hoop dat het vaccin gaat doen wat we hopen en dat 95% van de mensen het gaat nemen
[/quote]

Dat hoop ik ook,, vrijwillig, dat we niet de hele grondwet (en dus de democratie) aan de wilgen hangen om een virus.
pi_197167274
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:20 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Maar als je nou sterk overtuigd bent dat het stoïcijns aan opgelegde maatregelen houden juist hetgeen definieert wat fatalisme voor jou als persoon inhoudt?!
Nee fatalisme is "het gebeurt toch wel dus doe ik niet mee aan de maatregelen"
Met zijn allen de schouders er onder zetten om zsm uit deze kutsituatie komen door ff je gezonde verstand te gebruiken en ff niet te feesten of op elkaars lip te kruipen, dat is wat ik verwachtte van Nederland. Helaas lijkt men het individu tegenwoordig belangrijker te vinden
  zaterdag 2 januari 2021 @ 00:31:31 #139
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_197167290
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:23 schreef devlinmr het volgende:
Er zijn 6 corona-vaccins, jij hebt geen zeggenschap of keuze in welk vaccin jou wordt toegedient.
waarom moet 95% van de bevolking gevaccineerd zijn om het te laten werken/slagen? Als de mensen die de grootste risico's lopen het zouden krijgen dan zou dat toch afdoende moeten zijn.
pi_197167298
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:28 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dat hoop ik ook,, vrijwillig, dat we niet de hele grondwet (en dus de democratie) aan de wilgen hangen om een virus.
Eens. Maar mafkezen die "killer vaccin" "je DNA wordt gewijzigd" en weet ik wat voor ongefundeerde onzin roepen kunnen we missen als kiespijn.

Ik snap dat een nieuw vaccin "eng" is en dat mensen er bang voor zijn. Maar dat ongefundeerde aanwakkeren van angst voor wetenschap vind ik echt :r
pi_197167306
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:22 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Ik denk dat we hier allemaal wel goed zitten; we komen immers uit vrije wil naar dit subforum....
Ik denk dat bepaalde users hier bewust komen om te trollen of betaalt krijgen om de boel ontregelen. walgelijke lui

quote:
Ik denk dat jij het ook niet leuk vindt als ze je in subforum corona telkens vertellen dat je daar niet goed zit.
Dit hier is bnw. Als ik in een auto forum de hele tijd roep dat ze met het OV moeten of lekker gaan fietsen, Klopt er toch iets niet?
Of ik ben ziek in mijn hoofd, of ik loop bewust te trollen/ ontregelen. Wat is het anders?
pi_197167319
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:31 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Er zijn 6 corona-vaccins, jij hebt geen zeggenschap of keuze in welk vaccin jou wordt toegedient.
waarom moet 95% van de bevolking gevaccineerd zijn om het te laten werken/slagen? Als de mensen die de grootste risico's lopen het zouden krijgen dan zou dat toch afdoende moeten zijn.
Ik heb geen verstand van vaccins, ik heb er vertrouwen in dat ze prima getest en goedgekeurd zijn. Alles lijkt daar op. Ik ben niet bang voor bijwerkingen of lange termijn effecten. Dus het boeit me niet welke ik krijg
Wat ik wel weet is dat hoe hoger de vaccinatie graad hoe hoger de kans dat we dit virus kunnen uitbannen
  zaterdag 2 januari 2021 @ 00:36:23 #143
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_197167327
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:32 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Eens. Maar mafkezen die "killer vaccin" "je DNA wordt gewijzigd" en weet ik wat voor ongefundeerde onzin roepen kunnen we missen als kiespijn.

Ik snap dat een nieuw vaccin "eng" is en dat mensen er bang voor zijn. Maar dat ongefundeerde aanwakkeren van angst voor wetenschap vind ik echt :r
Gaat lekker met onze quotes :P

Maar andersom ook heh, er zijn ook wetenschappers die niet in MSM komen maar ook hun mening hebben. Huisartsen vooral wat ik lees, die de andere kant laten zien. Sociale effecten bijv. Blijft lastig.
pi_197167328
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:29 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Met zijn allen de schouders er onder zetten om zsm uit deze kutsituatie komen door ff je gezonde verstand te gebruiken en ff niet te feesten of op elkaars lip te kruipen, dat is wat ik verwachtte van Nederland. Helaas lijkt men het individu tegenwoordig belangrijker te vinden
De scheiding individu/massa heeft geen invloed op wat ik van de maatregelen vind.
Maar dat is ook het meest verachtelijke aan deze hele truc imo.
Dat het dus lijkt dat iemand als ik (die de maatregelen complete nonsens vind) overkomt als een egocentrisch individu dat gericht is om zijn eigen geneugten ten koste wat kost te behouden.
Er is en wordt veel gelogen en de belangen van de beleidsmakers dienen niet de algehele gezondheid van noch individu noch massa.
Disclaimer: Bovenstaande zin is gebaseerd op een persoonlijke interpetatie van de huidige omstandigheden en laat een individuele mening zien.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 00:38:34 #145
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_197167338
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:29 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Maar dat hebben we al gedaan, en ja het wordt een individuele keuze om te kiezen te leven met risico's of als een kampgevangene in je hok te blijven zitten .
pi_197167342
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:32 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik heb uitspraken als "killervaccin" en "je dna wordt gewijzigd" ook gehoord en gelezen maar vind dat soort uitspraken in wezen na enig onderzoek allesbehalve onzin of ongefundeerd aanwakkeren van angst, misschien komt de toon ietwat geforceerd paniekzaaierig over.
pi_197167359
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:33 schreef koosbasterd het volgende:

[..]

Ik denk dat bepaalde users hier bewust komen om te trollen of betaalt krijgen om de boel ontregelen. walgelijke lui
[..]

Dit hier is bnw. Als ik in een auto forum de hele tijd roep dat ze met het OV moeten of lekker gaan fietsen, Klopt er toch iets niet?
Of ik ben ziek in mijn hoofd, of ik loop bewust te trollen/ ontregelen. Wat is het anders?
Ik vind het anders wel lekker dat je geen ticket of bewijs van interesse of mening nodig hebt die per se aansluit op het concert waar je naartoe gaat; wellicht leer je muziek te waarderen die je nog nooit eerder hoorde of hoor je in ieder geval eens wat andere noten.
pi_197167363
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:36 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Gaat lekker met onze quotes :P

Maar andersom ook heh, er zijn ook wetenschappers die niet in MSM komen maar ook hun mening hebben. Huisartsen vooral wat ik lees, die de andere kant laten zien. Sociale effecten bijv. Blijft lastig.
Ik heb er veel gelezen en ook de reacties op die bevindingen. En voor mij persoonlijk heb ik nog niemand kunnen betrappen op een goed onderbouwd tegengeluid.
De kritiek op hoe er met de pcr test wordt gewerkt kwam nog het dichtst bij een plausibel verhaal, totdat ik Koopmans repliek las
Sociale effecten zijn er zeker en zijn zeker een probleem dat zul je me nooit horen ontkennen.
Maar daarom is het des te belangrijker dat we dit met zijn allen doen.
En ja kritiek op het beleid en de uitvoering mag en moet, maar tief op met onbewezen onzin en angstzaaierij
  zaterdag 2 januari 2021 @ 00:44:01 #149
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_197167372
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:39 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Ik heb uitspraken als "killervaccin" en "je dna wordt gewijzigd" ook gehoord en gelezen maar vind dat soort uitspraken in wezen na enig onderzoek allesbehalve onzin of ongefundeerd aanwakkeren van angst, misschien komt de toon ietwat geforceerd paniekzaaierig over.
Bold ;) Ik zeg er weinig meer over omdat je voor gek verklaard wordt ;)
pi_197167376
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:39 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Oke, hoeveel doden zijn er gevallen die je direct kunt linken aan vaccinatie en als die er al zijn, weegt het op tegen het aantal doden door Corona
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')