Vraag in de OP gaat toch over het afgelopen coronajaar!quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:15 schreef macca728 het volgende:
Dit jaar ? Ja straks verplicht binnen blijven en de sleutel heeft Mark of de EU.
Ik bedoelde de pandemie, niet (alleen) het afgelopen jaar.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Vraag in de OP gaat toch over het afgelopen coronajaar!
Saaier dan dat kan het komend jaar niet worden.
Ah oké... ik denk dat Zwolsboy jonger is aangezien zijn reactie.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:59 schreef vipergts het volgende:
[..]
Geen idee mijn ouders zijn begin 70 en met pensioen.
Ze zijn gewoon gezond en buiten de kinderen en kleinkinderen ontvangen ze geen bezoek.
Maar ik snap eigenlijk niet zo goed wat je van mij wilt weten voor zover ik weet bestaan mijn reactie alleen uit
dat een virus verspreiding zich niet aan richtlijnen en scenario’s die wij opgesteld hebben houdt.
In mijn ogen moet een regering zich niet bezig houden met het rekken van levens dat bepalen mensen nog altijd zelf.
Mijn ouders hebben voor corona al vast gelegd dat als ze ziek worden en het de verkeerde kant uitgaat de behandelingen gericht moeten zijn op comfort niet op levensverlengend behandelen.
Het staat letterlijk in hun testament dat ik alle middelen in mag zetten om ze hun zin te geven.
Waar ik altijd een beetje moedeloos van word is bijvoorbeeld de opschalen van ic discussie dat is gewoon niet zo makkelijk als sommige kapiteins hier doen voorkomen.
Natuurlijk gaan er genoeg dingen fout maar vergeet niet dat onze laatste pandemie meer dan 100 jaar geleden was.
Het verschil met medische kennis is gigantisch.
Ook onze maatschappelijke, economische en persoonlijke situatie is veel anders.
Ook is het nogal makkelijk om te zeggen dat maatregelen niet werken en we terug moeten naar normaal als je alleen hier maar zulke beslissingen hoeft te nemen.
Iedere Nederlander verwacht en heeft recht op de beste zorg die mogelijk is kennelijk is dat op het moment alleen mogelijk met de huidige maatregelen.
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:02 schreef Zwolsboy het volgende:
Dat we steeds ouder worden zegt niks over de generatie welke nu werkt...
Eigenlijk zouden ze de babyboomers langer moeten laten werken gezien zij nog steeds redelijk gezond zijn, terwijl hun ouders vaak al lang overleden zijn op hun leeftijd nu...
Ja, ik ook. Dat is toch bijna een jaar Corona, nu.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:24 schreef Domnivoor het volgende:
Ik bedoelde de pandemie, niet (alleen) het afgelopen jaar.
hmmm ik moest de OP nog een keer lezen....quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:24 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik bedoelde de pandemie, niet (alleen) het afgelopen jaar.
Ik denk dat iedereen NU denkt, och........ straks is alles weer ''normaal'' en dan gaan we weer op vakantie,quote:Op donderdag 31 december 2020 16:03 schreef Domnivoor het volgende:
Nu het jaar bijna voorbij is, en er ook voor de pandemie een einde in zicht is, vraag ik me af: hoe kijken we hier over 5, 10, 20 etc. jaar op terug?
Welke gevolgen heeft dit voor jou gehad?
Of pakken we de draad gewoon weer op, en zijn we dit over een paar jaar bijna vergeten?
Mijn ouders zijn babyboomers geboren tussen 1940 en 1955.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ah oké... ik denk dat Zwolsboy jonger is aangezien zijn reactie.
Want hoe oud waren jouw ouders toen ze met Pensioen gingen?
Want mijn vraag aan Zwolsboy was eigenlijk... hoe lang zouden de babyboomers dan nog
moeten werken?
Want jou ouders waren toch dan ook Babyboomers of kinderen van Babyboomers...
Ik weet het zelf niet eens eigenlijk
[..]
Ik weet niet wie het braafste jongetje in het klas is hoor, maar meestal, tenminste zo is dat in mijn familie...quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:36 schreef vipergts het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn babyboomers geboren tussen 1940 en 1955.
Ze hadden een eigen bedrijf en toen dat verkocht werd zijn ze parttime gaan werken.
Ik zie ook het nut niet van naar een ander wijzen in deze situatie dat doe je of uit eigenbelang zodat je geen last hebt van de regels. Of omdat je jezelf niet in de spiegel durft aan te kijken omdat je niet het braafste jongetje van de klas bent.
Tja Rutte gaat natuurlijk niet zeggen op nationale tv ach het valt wel mee want de meeste die doodgaan hebben onderliggend lijden of zijn oud. Je moet het wel een beetje leuk verpakken.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:02 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Volgens de regering wel, elke dode is er 1 te veel... Ofwel het eeuwige leven is de norm.
Snap werkelijk niet dat men beseft dat we bizzar lang leven als je ziet wat de levensverwachting 100 jaar terug was, je kan het niet onbeperkt oprekken een keer houdt het gewoon op.
Maar nu zeg je eigenlijk dat ze korter moeten werken, maar sommige mensen doen dat al,quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:02 schreef Zwolsboy het volgende:
Eigenlijk zouden ze de babyboomers langer moeten laten werken gezien zij nog steeds redelijk gezond zijn, terwijl hun ouders vaak al lang overleden zijn op hun leeftijd nu...
Ja de échte ouderen, zoals mijn vader en zijn vader hadden het nog zwaar, mijn vader omdat ie 9 kinderenquote:Op woensdag 6 januari 2021 22:23 schreef Zwolsboy het volgende:Qua pensioen is/was mn mening.
Je mag op op zn vroegst op je 60e stoppen, je krijgt 10 jaar de volle mep daarna bouwt het af en blijft alleen de AOW over, dus 10% pj leef je op je 80e nog dan heb je alleen je AOW nog, zo kunnen we ook delen.
Veel ouderen van voor de oorlog hebben serieus kei en keihard gewerkt en hebben/hadden alleen AOW en misschien een piepklein pensioentje, vaak geen koophuis gehad dus geen overwaarde gratis geld.
Terwijl een babyboomer gauw 1500 pm alleen al aan pensioeninkomen heeft daar komt de AOW nog overheen, en gezien hoe laag de premies waren in de jaren 70/80/90 tov wat wij nu moeten afslaan van ons inkomen ?
Tja als je er over roken hebt... schrik niet...quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:08 schreef Zwolsboy het volgende:
Weetje? De ouderen laten we zeggen 70-75+ hebben al zeer veel vrijheid gehad nooit beperkingen meegemaakt, alleen de extreem ouderen welke ver voor de oorlog geboren zijn en in de oorlog minstens 15 jaar waren.
De huidige jeugd, welke generatie dan ook verzet gewoon er tegen ze willen door gaan met hun oude leven zoals het was, ja dan gaan ze gekke en illigale feestjes en protesten doen.
Geef hun vrijheid gewoon terug maar voer dan een verbod in dat ze in contact komen met hun opa en oma en bij betrapt zeer hoge boetes.
Deed men in de jaren 60 trouwens ook, wat de jeugd toen deed flowerpower tijdperk, hadden toen ook schijt aan de regels en vochten voor meer vrijheid.
1 ding blijf ik vreemd vinden, in supermarkten waarom gaan ouderen vaak samen boodschappen doen? Dit mag helemaal niet en het zijn niet eens de hele oude ouderen... niemand zet ze er uit of bekeurd ze ? Er is duidelijk een regel max 1 per huishouden.
Net als samen in de koffiehal op t bankje zitten een oliebol eten dat mag ook niet... dus welke generatie dan ook je ziet gewoon men is het zat.
Ga je dingen beperken dan stijgt de illigale kant, waarom verbieden ze roken niet? Enig idee hoe schadelijk en gevaarlijk dat is? Ook voor de meeroker...
Maar het is niet anders...quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:08 schreef Zwolsboy het volgende:
dus welke generatie dan ook je ziet gewoon men is het zat.
VERGETEN.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:03 schreef Domnivoor het volgende:
Nu het jaar bijna voorbij is, en er ook voor de pandemie een einde in zicht is, vraag ik me af: hoe kijken we hier over 5, 10, 20 etc. jaar op terug?
Welke gevolgen heeft dit voor jou gehad?
Of pakken we de draad gewoon weer op, en zijn we dit over een paar jaar bijna vergeten?
Als je ziet hoe snel de economie herstelt nu, lijkt het mij dat de coronacrisis voor weinig permanente schade aan de economie heeft gezorgd.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:35 schreef CR7 het volgende:
[..]
Overdrijf niet. Die ouderen waren hoe hard ook vroeg of laat toch dood gegaan. We hebben de hele economie om zeep geholpen zodat die paar duizend ouderen nog een half jaar uit het raam kunnen staren.
Herkenbaarquote:Op vrijdag 11 juni 2021 16:12 schreef Domnivoor het volgende:
Wat me bij zal blijven is dat verschillende mensen in mijn omgeving (van wie ik dat totaal niet had verwacht) complete wappies zijn geworden, fake news delen, en elke aanleiding aangrijpen om over complotten te beginnen.
… En als het eropaan komt verzinnen ze een smoes om zich toch maar te laten prikken.
Nou ja ik heb wel gelachen om de demonstranten staan ze daar terwijl de schapen al lang verder zijn gegaan met hun leven. Nu zijn de vaccins dodelijk, zijn ze massaal overgeschakeld op het volgende onderwerp om kwaad over te zijn.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:16 schreef vipergts het volgende:
Gelukkig weinig invloed gehad. Maar het valt me zwaar tegen hoe egoïstisch mensen zijn. Alleen voor de bühne staan ze te klappen maar simpele maatregelen opvolgen is voor een deel van de mensen dan weer te veel gevraagd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |