Nou vertel, welke grondwet dreigt overtreden te worden waar Nederlanders volgens jou niets meer om geven?quote:Op zondag 3 januari 2021 18:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja als je nou gewoon goed leest....Ik zeg nergens dat de grondwet geschonden is.
We hebben maar 1 grondwet en je legt me nogmaals woorden in de mond die ik niet zeg.quote:Op zondag 3 januari 2021 18:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nou vertel, welke grondwet dreigt overtreden te worden waar Nederlanders volgens jou niets meer om geven?
Je bent helemaal niet verplicht om een mondkapje te dragen.quote:Op zondag 3 januari 2021 18:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
We hebben maar 1 grondwet en je legt me nogmaals woorden in de mond die ik niet zeg.
Het lijkt mij duidelijk dat het gros van de mensen er geen enkel probleem mee zou hebben als mondkapjes bv eerder al verplicht waren gesteld en dat kerken geen uitzonderingspositie meer mochten hebben m.b.t. het aantal mensen dat ze binnen mogen hebben.
Maak jezelf dan eens duidelijk: welke grondwet dreigt overtreden te worden waar Nederlanders volgens jou niets meer om geven?quote:Op zondag 3 januari 2021 18:53 schreef macca728 het volgende:
Als je het tegen mij heb, ik klaag nergens over.
De enige die klaagt ben jij en je trekt alles uit zijn verband.
Ga lekker klagen tegen de overheid die een verschrikkelijk beleid heeft gevoerd (of helemaal geen).
Ik heb al een vb gegeven, veel mensen hadden het prima gevonden als kerken ook verplicht werden gesloten.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Maak jezelf dan eens duidelijk: welke grondwet dreigt overtreden te worden waar Nederlanders volgens jou niets meer om geven?
Overdrijf niet. Die ouderen waren hoe hard ook vroeg of laat toch dood gegaan. We hebben de hele economie om zeep geholpen zodat die paar duizend ouderen nog een half jaar uit het raam kunnen staren.quote:Op zondag 3 januari 2021 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er zijn ongelofelijk veel Nederlanders die blijvende fysieke gevolgen overhouden aan corona of die een dierbare verloren hebben. Het leger moet ingezet worden omdat er heel veel ziekenhuizen zijn die bijna alle operaties en behandelingen hebben moeten schrappen.
En dan ga jij klagen dat jouw grondwet geschonden word omdat je een paar minuten een mondkapje moet dragen als je met het OV reist of naar de Appie wil?
Ik heb medelijden met Nederlanders die kanker hebben en nu geen behandeling kunnen krijgen omdat sneuneuzen zoals jij weigeren een mondkapje te dragen omdat 'mijn grondrechten geschonden worden'. Ik heb geen greintje medelijden met figuren zoals jou. Als je echt een legitieme reden hebt om dat kapje niet te dragen, dan vraag je maar zo'n verklaring en dan hoor je sowieso drukke plekken als het ov en supermarkten te vermijden. Grow a pair!
En die mensen hebben volkomen gelijk. Als je in 2021 nog gaat lopen zeiken over mondkapjes of perse met 200 man in een kleine ruimte je godsdienst wil belijden dan ben je gewoon asociaal, egoïstisch kuttuig.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:15 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik heb al een vb gegeven, veel mensen hadden het prima gevonden als kerken ook verplicht werden gesloten.
Veel mensen zouden het prima vinden dat een vaccin verplicht zou worden voor iedereen en zo kan je nog wel meer voorbeelden bedenken.
quote:Op zondag 3 januari 2021 19:35 schreef CR7 het volgende:
[..]
Overdrijf niet. Die ouderen waren hoe hard ook vroeg of laat toch dood gegaan. We hebben de hele economie om zeep geholpen zodat die paar duizend ouderen nog een half jaar uit het raam kunnen staren.
Dat geldt alleen voor de mensen in verpleeghuizen.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:35 schreef CR7 het volgende:
[..]
Overdrijf niet. Die ouderen waren hoe hard ook vroeg of laat toch dood gegaan. We hebben de hele economie om zeep geholpen zodat die paar duizend ouderen nog een half jaar uit het raam kunnen staren.
Voetbalmanager draagt al sinds maart een mondkapje, zo niet is die ook net zo als hij anderen noemt.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:35 schreef CR7 het volgende:
[..]
Wellicht als die minieme kwalen hebben. Het gros van de overleden ouderen had een onderliggend kwaal.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat geldt alleen voor de mensen in verpleeghuizen.
Iemand die 80 is en zelfstandig woont, heeft gemiddeld nog 10 jaar te gaan. Volgens het CBS;
[ twitter ]
Als je gezond bent, maar dit gaat ook nog eens om kwetsbare mensen, die bv al een ziekte hebben en daarom echt niet nog 10 jaar te leven hebben. Gezonde 80-jarigen hebben een goede kans om corona te overleven.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat geldt alleen voor de mensen in verpleeghuizen.
Iemand die de 80 haalt, heeft gemiddeld nog 10 jaar te gaan. Volgens het CBS (de beste man werk daar);
[ twitter ]
Als je de 80 haalt, heb je gewoon nog gemiddeld 10 jaar voor de boeg. Punt.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:43 schreef CR7 het volgende:
[..]
Wellicht als die minieme kwalen. Het gros van de overleden ouderen had een onderliggend kwaal.
Ja daaaaaag. Er zijn een paar duizend ouderen gestorven buiten de verpleeghuizen van de zoveel miljoen in NL. Toevallig die ouderen zouden de 130 jaar hebben bereikt of niet?quote:Op zondag 3 januari 2021 19:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je de 80 haalt, heb je gewoon nog gemiddeld 10 jaar voor de boeg. Punt.
Dus geen half jaartje achter de geraniums, zoals jij stelt.
Ja punt, gezonde 80-ers worden honderd en met een ziekte gaan nu 2 jaar eerder dood.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je de 80 haalt, heb je gewoon nog gemiddeld 10 jaar voor de boeg. Punt.
Dus geen half jaartje achter de geraniums, zoals jij stelt.
In elk geval verstoppen die 80 jarigen de zorg niet. En daar ging het toch om? De maatregelen.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Als je gezond bent, maar dit gaat ook nog eens om kwetsbare mensen, die bv al een ziekte hebben en daarom echt niet nog 10 jaar te leven hebben. Gezonde 80-jarigen hebben een goede kans om corona te overleven.
Ik haat mondkapjes met een passie, maar ik snap waarom het nu tijdelijk een regel is en weet dat het niet voor eeuwig is maar alleen maar tot genoeg mensen gevaccineerd zijn, dus uiterlijk tot eind van dit jaar, dus ik houd me bek en doe hem op waar het moet.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En die mensen hebben volkomen gelijk. Als je in 2021 nog gaat lopen zeiken over mondkapjes of perse met 200 man in een kleine ruimte je godsdienst wil belijden dan ben je gewoon asociaal, egoïstisch kuttuig.
En hoe simpel de meeste mensen zijn en zonder enige kritisch nadenken maatregelen opvolgen en mensen verketteren die dat niet doen. Als Rutte en Hugootje hadden gezegd dat we elke avond om 7 uur naakt om een boom moesten dansen had het gros het ook nog gedaan.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:09 schreef Wegenbouwer het volgende:
Als een mooi voorbeeld hoe weinig onze vrijheden, grondrechten en rechtsstaat eigenlijk voorstellen. Met een pennenstreek zijn ze verdwenen en geen rechter die wat durft te zeggen.
Ja dat is wel gebleken en dat hebben overheden heus wel opgemerkt, daar ben ik best wel bezorgd over.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:23 schreef ZarB het volgende:
[..]
En hoe simpel de meeste mensen zijn en zonder enige kritisch nadenken maatregelen opvolgen en mensen verketteren die dat niet doen. Als Rutte en Hugootje hadden gezegd dat we elke avond om 7 uur naakt om een boom moesten dansen had het gros het ook nog gedaan.
Nog veeeer voor de mondkapjesplicht las ik hier al ergens in een topic van een forummer die mensen zonder mondkapje wel op hun bek wilde slaan.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dat is wel gebleken en dat hebben overheden heus wel opgemerkt, daar ben ik best wel bezorgd over.
Ze hebben er ook geen moeite mee om andersdenkenden voor alles en nog wat uit te maken (met geweld desnoods)
Hoe kun je nou een hekel heben aan de natuur waar je onderdeel van bent en niet eens zonder kunt leven? 😬quote:Op zondag 3 januari 2021 17:21 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik heb juist een hekel aan natuur, mestlucht, insecten etc.
De leukste jungle is de betonnen jungle, als er normaal tenminste leuke dingen te doen zijn xD 😆
Ik bedoel meer dat ik niets heb met erin zijn. Stanklucht, modder, insecten, bleh. Docus zijn interessant though!quote:Op zondag 3 januari 2021 22:11 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Hoe kun je nou een hekel heben aan de natuur waar je onderdeel van bent en niet eens zonder kunt leven? 😬
En het is zo leuk in de normale 'jungle'. Heerlijk het Bargerveen in, chillen met een dikke joint.
Welke ik zelf kweek, want dat kan gewoon op veel plekken in Drenthe. Heb geen buren die er last van kunnen hebben. 😋
je hebt je vrijheid en grondrechten nog en Nederland is nog steeds een rechtsstaatquote:Op zondag 3 januari 2021 21:09 schreef Wegenbouwer het volgende:
Als een mooi voorbeeld hoe weinig onze vrijheden, grondrechten en rechtsstaat eigenlijk voorstellen. Met een pennenstreek zijn ze verdwenen en geen rechter die wat durft te zeggen.
Wat een dooddoener zeg....ja dan valt corona ook nog wel mee joh, moest je leven toen de Zwarte Dood hier was, dat was pas heftig....quote:Op zondag 3 januari 2021 23:12 schreef TLC het volgende:
[..]
je hebt je vrijheid en grondrechten nog en Nederland is nog steeds een rechtsstaat
Ga anders in Mali, Afghanistan of Libanon of zo wonen want die mensen hebben echte redenen om te klagen.
Ik kan gewoon niet tegen gebitch van wappiesquote:Op zondag 3 januari 2021 23:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wat een dooddoener zeg....ja dan valt corona ook nog wel mee joh, moest je leven toen de Zwarte Dood hier was, dat was pas heftig....
Een regering die voor zijn/haar bevolking wil zorgen en onnodig overlijden wil voorkomen lijkt mij niet iets om te verafschuwen. Als je maar 60 wilt worden moet je maar verhuizen naar Nigeria, daar is de levensverwachting 53,5, schijnt de zon ook altijd (Vitamine D) en zijn de huizen goed van tocht voorzien!quote:Op maandag 4 januari 2021 00:42 schreef Zwolsboy het volgende:
Triest dat we allemaal 100+ moeten worden, de regering richt alleen maar op het rekken van een mensen leven ipv de kwaliteit van een mensenleven.
Wat is er mis met 75 a 80 worden en dan je rust opzoeken?
Niks is voor eeuwig.
Laat mij raden, jij bent geen 75?quote:Op maandag 4 januari 2021 00:42 schreef Zwolsboy het volgende:
Triest dat we allemaal 100+ moeten worden, de regering richt alleen maar op het rekken van een mensen leven ipv de kwaliteit van een mensenleven.
Wat is er mis met 75 a 80 worden en dan je rust opzoeken?
Niks is voor eeuwig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |