Blijf je er wonen?quote:Op donderdag 31 december 2020 12:10 schreef Bradley_Strider het volgende:
In 2012 had ik een bovenappartement gekocht van woonstad rotterdam voor 83.000 via een MVE-C regeling in Rotterdam west. Nu wil ik het terug verkopen, en hebben ze 205.000 geboden. Nu weet ik dat ze weggaan voor gekkere prijzen, is het slim om een geschillencommissie te starten met een nieuwe taxateur om er nog meer uit te halen of zal dit het maximum zijn? Dit vanwege de verhalen dat woning corporaties vaak laag in taxaties willen zitten. Het appartement is trouwens maar 60m2 en heeft een lage kwaliteit keuken en badkamer.
Wat denk je dat de woningbouw ermee doet ...quote:Op donderdag 31 december 2020 12:24 schreef Scooteraar het volgende:
Terug verkopen voor de originele prijs, zodat mensen tegen een eerlijke huurprijs kunnen wonen?
Nee ik heb een ander huis gekocht buiten Rotterdam, het geld is daarom ook wel nodig.quote:
Ja lees veel dat taxateurs bang zijn het "tegen" een woningcorporatie op te nemen.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:28 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Wat denk je dat de woningbouw ermee doet ...
Het zal lastig zijn een taxateur te vinden die niet vindt wat de woningbouw vindt
Wat is gekker? 10k meer? Je kan ook een onderbouwd tegenbod doen. Kadaster data van recent verkochte, funda, woz en gaan.
Joh, ik wil echt niet trollen ofzo, maar vind je het ethisch om het tegen die prijs terug te verkopen?quote:Op donderdag 31 december 2020 12:28 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Wat denk je dat de woningbouw ermee doet ...
Het zal lastig zijn een taxateur te vinden die niet vindt wat de woningbouw vindt
Wat is gekker? 10k meer? Je kan ook een onderbouwd tegenbod doen. Kadaster data van recent verkochte, funda, woz en gaan.
Lijkt me een goede prijs gezien het aantal m2 en de wijk. Mijn flatje van 65m2 is nu iets van eur 150000 waard (op zuid).quote:Op donderdag 31 december 2020 12:10 schreef Bradley_Strider het volgende:
In 2012 had ik een bovenappartement gekocht van woonstad rotterdam voor 83.000 via een MVE-C regeling in Rotterdam west. Nu wil ik het terug verkopen, en hebben ze 205.000 geboden. Nu weet ik dat ze weggaan voor gekkere prijzen, is het slim om een geschillencommissie te starten met een nieuwe taxateur om er nog meer uit te halen of zal dit het maximum zijn? Dit vanwege de verhalen dat woning corporaties vaak laag in taxaties willen zitten. Het appartement is trouwens maar 60m2 en heeft een lage kwaliteit keuken en badkamer.
Oke je kunt er tevreden mee zijn of een bult werk op je nek halen als je teveel vraagt en de woningbouw zich terugtrekt.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:28 schreef Bradley_Strider het volgende:
[..]
Nee ik heb een ander huis gekocht buiten Rotterdam, het geld is daarom ook wel nodig.
Ethisch is het zeker niet. Maar met mijn beroep als chef kok is mijn baanzekerheid ook niet top de komende tijdquote:Op donderdag 31 december 2020 12:30 schreef Scooteraar het volgende:
[..]
Joh, ik wil echt niet trollen ofzo, maar vind je het ethisch om het tegen die prijs terug te verkopen?
Sociale woningbouw is gemiddeld 500 euro per maand huur.
De corporatie gaat 'm ook op de markt zetten voor de huidige prijs, niet opnieuw verhuren.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:24 schreef Scooteraar het volgende:
Terug verkopen voor de originele prijs, zodat mensen tegen een eerlijke huurprijs kunnen wonen?
Is geen bult werk, maar mailtje sturen, taxateur zoeken en een dagje thuis zijn voor taxatie. TS is kok, die heeft nu genoeg tijd verwacht ik zoquote:Op donderdag 31 december 2020 12:34 schreef halfway het volgende:
[..]
Oke je kunt er tevreden mee zijn of een bult werk op je nek halen als je teveel vraagt en de woningbouw zich terugtrekt.
Paar uur werk voor 5k extra, en dat zou je niet doen?quote:Op donderdag 31 december 2020 12:59 schreef monsterd. het volgende:
Maar hoe groot is het verschil financieel dan? Voor 5k zou ik het niet doen..
quote:Op donderdag 31 december 2020 13:29 schreef Pizzakoppo het volgende:
Werkelijk beschamend. Voor sommige mensen is het ook nooit genoeg. Je maakt een winst van 120.000 euro op een stapel stenen dat alleen maar ouder is geworden en nog twijfel je? Je moet je kapot schamen om zoveel hebzucht.
Werkelijk beschamend. Voor sommige mensen is het ook nooit genoeg. Je maakt een winst van 120.000 euro op een stapel stenen dat alleen maar ouder is geworden en nog twijfel je? Je moet je kapot schamen om zoveel hebzucht.
Dat is ter verantwoording van het kabinetsbeleid, en niet TS.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:30 schreef Scooteraar het volgende:
[..]
Joh, ik wil echt niet trollen ofzo, maar vind je het ethisch om het tegen die prijs terug te verkopen?
Okequote:Op donderdag 31 december 2020 13:29 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ze hebben een terugkoopplicht en de overwaarde of het verlies is 100% voor mij als verkoper. De waarde van het huis moet naar marktwaarde bepaald worden.quote:Op donderdag 31 december 2020 13:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wat staat er in de voorwaarden die met de corporatie zijn overeengekomen?
Me dunkt heeft de corporatie terugkoopplicht en is ook omschreven hoe de waarde wordt bepaald.
Al moet ik zeggen dat ik niet helemaal het verschil tussen al die MVE-vormen weet.
Zeker tijd genoeg nu. Het kan ook zijn dat de waarde minder word geschat natuurlijk dus vandaar de twijfel. Eerder dit jaar in februari hebben we hem laten taxeren omdat we benieuwd waren naar de waarde en die kwam toen uit op 170.000. Vandaar een beetje de twijfel of dit wel slim is om te doen.quote:Op donderdag 31 december 2020 13:14 schreef Piles het volgende:
[..]
De corporatie gaat 'm ook op de markt zetten voor de huidige prijs, niet opnieuw verhuren.
[..]
Is geen bult werk, maar mailtje sturen, taxateur zoeken en een dagje thuis zijn voor taxatie. TS is kok, die heeft nu genoeg tijd verwacht ik zo
Woningbouw kan zich niet terugtrekken, die hebben namelijk een koopplicht bij deze regeling.
[..]
Paar uur werk voor 5k extra, en dat zou je niet doen?
Als je 10k meer kan vangen ben je toch een sukkel van je eigen portemonnee om dat niet te doen? Waarschijnlijk gaat het om meer dan 10k de markt is gek! Je moet ook iets duurs terugkopen dus sla je slag.quote:Op donderdag 31 december 2020 13:29 schreef Pizzakoppo het volgende:
Als het toen 170 was zou ik het persoonlijk niet doen. De kans dat je je in de vingers snijd is aanwezig.quote:Op donderdag 31 december 2020 13:54 schreef Bradley_Strider het volgende:
[..]
Zeker tijd genoeg nu. Het kan ook zijn dat de waarde minder word geschat natuurlijk dus vandaar de twijfel. Eerder dit jaar in februari hebben we hem laten taxeren omdat we benieuwd waren naar de waarde en die kwam toen uit op 170.000. Vandaar een beetje de twijfel of dit wel slim is om te doen.
De prijs kan meer worden maar natuurlijk ook minder.
Ik zou ook gewoon lekker die 120k in mijn zak steken.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:30 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Als het toen 170 was zou ik het persoonlijk niet doen. De kans dat je je in de vingers snijd is aanwezig.
Als hij niet al eerder dit jaar een taxatie had laten doen, had ik zeker die 200-300 euro betaald voor een taxatie voor ik een probleem er van ging maken hehequote:Op donderdag 31 december 2020 17:58 schreef anndb het volgende:
[..]
Ik zou ook gewoon lekker die 120k in mijn zak steken.
Dus hij mag er geld op toeleggen? Want al die tijd heeft hij rente betaald, risico's gelopen en infliatie is ook niet van toepassing?quote:Op donderdag 31 december 2020 12:24 schreef Scooteraar het volgende:
TS is een held. In moeilijke en onzekere tijden heeft hij de ballen gehad een woning te kopen, terwijl bij de woning-ccoperatie het water aan de lippen stond en er direct cash nodig was. Het is aan mensen zoals TS te danken dat de crisis zich niet verder verdiepte.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:30 schreef Scooteraar het volgende:
[..]
Ja dat kan dus niet he...quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:02 schreef cunial het volgende:
maar dalijk trekken ze zich terug en mag je het uitzoeken met je appartement
Een taxateur zal i.h.a. ook naar referentie objecten en hun verkoopprijs kijken, plus zoveel procent in die stad/wijk, voor de prijsstijging sinds de verkoopdatum. Dus als jij met harde getallen (kadaster) kan aantonen wat de reële marktwaarde is, kan je dat aan een taxateur toevertrouwen en hem/haar inschakelen. Nee heb je, ja kan je krijgen.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:10 schreef Bradley_Strider het volgende:
Nu wil ik het terug verkopen, en hebben ze 205.000 geboden. Nu weet ik dat ze weggaan voor gekkere prijzen, is het slim om een geschillencommissie te starten met een nieuwe taxateur om er nog meer uit te halen of zal dit het maximum zijn?
Beschamend? Weet je wat beschamend is? Die corporatie directeuren (Staal, Huub Maserati) die op kosten van de huurder, kapitalen over de balk hebben gesmeten en/of verkeerde derivaten kochten (gokken met andermans vermogen). Heeft hurend Nederland miljarden gekost (andere corporaties moetsen financieel bijspringen) om die tent overeind te houden.quote:Op donderdag 31 december 2020 13:29 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ga je aan die paar uitzonderingen van rotte appels de komende 100 jaar alles ophangen?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 20:33 schreef blomke het volgende:
[..]
Beschamend? Weet je wat beschamend is? Die corporatie directeuren (Staal, Huub Maserati) die op kosten van de huurder, kapitalen over de balk hebben gesmeten en/of verkeerde derivaten kochten (gokken met andermans vermogen). Heeft hurend Nederland miljarden gekost (andere corporaties moetsen financieel bijspringen) om die tent overeind te houden.
Dan is ¤122.000,- winst in 8 zeer onzekere jaren, wel een verdienste!!
Op zich geen onsoortig idee…..quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:06 schreef Peter het volgende:
Ga je aan die paar uitzonderingen van rotte appels de komende 100 jaar alles ophangen?
En dan een nieuwe woning kopen die wel 50% in waarde is gestegen?quote:Op donderdag 31 december 2020 12:24 schreef Scooteraar het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |