je weet toch ! zorgvuldigheid !quote:Op donderdag 31 december 2020 14:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat verbaast me eigenlijk de hele tijd. Ze hebben het over eerst de ene of de andere groep, maar er is gewoon genoeg voor al die groepen en meer? Waarom zo terughoudend?
Het registratiesysteem ansich bestempel ik niet als bureaucratie.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als jij een degelijk registratiesysteem als bureaucratie wil bestempelen, prima.
Ja maar ze hebben ook wel een erg korte tijd gehad om dit voor te kunnen bereidenquote:Op donderdag 31 december 2020 14:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
we gaan gewoon zwaar achterlopen met prikken.....dat is duidelijk.
Ja ik begin er nu ook serieus last van te krijgen.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:20 schreef byah het volgende:
Het feit dat deze zooi gewoon doorgaat in het volgende jaar maakt me vrij depressief. Er komt letterlijk geen einde aan de dagelijkse sleur, of het nou maandag dinsdag, kerstavond of oudejaarsavond is, morgen weer exact dezelfde dag
Is dit alleen COVID op IC of totale IC bezetting?quote:Op donderdag 31 december 2020 14:17 schreef ondeugend het volgende:
Iig geval ben ik goddomme eens toe aan goed nieuws.
Zo dat zal ze leren!
Ja, dit lijkt me ook. Het is letterlijk een cadeautje.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dank je wel. Dan zou dus theoretisch die hele groep van ~50.000 mensen gevaccineerd kunnen worden nog voor het eerste vaccin door de GGD gezet wordt, zonder dat het negatieve invloed op de rest van de vaccinatiecampagne heeft.
Dan kun je zelfs de groep die als 5e aan de beurt is volledig wegstrepen, want die is dan al gedaan door de ziekenhuizen zelf. Lijkt mij een schot voor open doel, of ik zou niet het volledige plaatje moeten overzien wat dit complexer maakt dan ze het nu voorstellen.
Ik weet precies waar je het over hebt.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:20 schreef byah het volgende:
Het feit dat deze zooi gewoon doorgaat in het volgende jaar maakt me vrij depressief. Er komt letterlijk geen einde aan de dagelijkse sleur, of het nou maandag dinsdag, kerstavond of oudejaarsavond is, morgen weer exact dezelfde dag
ja, 8 maanden maar.....quote:Op donderdag 31 december 2020 14:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja maar ze hebben ook wel een erg korte tijd gehad om dit voor te kunnen bereiden
200k maxquote:Op donderdag 31 december 2020 14:23 schreef Janneke141 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)eghuispersoneel.html
Als je dit leest is men in elk geval van plan om 200k vaccins per week toe te dienen, dus dat is al een stuk positiever dan de eerder op basis van een ander artikel berekende 60k.
Ik zou er vanuit gaan dat die dicht blijven. Van Dissel gaf ook al aan dat de lockdown misschien wel tot in februari ging duren. En zeker als je ziet dat de Engelse variant toch ook bij kinderen harder aankomt is het misschien zo gek ook nog niet.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:25 schreef Twinkle20 het volgende:
Nog niks over de scholen he? Daar zouden ze vandaag toch meer over los laten?
Ik ga het ook echt niet nog een heel jaar trekken. En wij worden hier eigenlijk amper geraakt. Kan me niet voorstellen hoe het is voor de mensen die er echt aan onder door gaan.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:20 schreef byah het volgende:
Dan gaat het dus 10 weken duren om de eerste miljoen mensen te vaccinerenquote:Op donderdag 31 december 2020 14:23 schreef Janneke141 het volgende:
Als je dit leest is men in elk geval van plan om 200k vaccins per week toe te dienen, dus dat is al een stuk positiever dan de eerder op basis van een ander artikel berekende 60k.
ze waren ook van plan om 40.000 testen per dag te kunnen doen in mei, en daar waren ze pas aan toe in oktoberquote:Op donderdag 31 december 2020 14:23 schreef Janneke141 het volgende:
het bloed druipt van hun handen !!!!quote:Op donderdag 31 december 2020 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ga het ook echt niet nog een heel jaar trekken. En wij worden hier eigenlijk amper geraakt. Kan me niet voorstellen hoe het is voor de mensen die er echt aan onder door gaan.
En toch vrees ik (vooral in het tempo van ''zorgvuldig/voorzichtig'' Nederland) dat 2021 ook gewoon een jaar vol met maatregelen kan zijn.
Ze weten al maanden dat vaccins onze uitweg gaan zijn en toch is de voorbereiding zo enorm traag.
Op basis van wat er geleverd wordt (volgens de huidige planning) kom je sowieso niet verder dan ongeveer 800.000. Maar het is wel van belang om dat getal zo dicht mogelijk te benaderen.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:27 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dan gaat het dus 10 weken duren om de eerste miljoen mensen te vaccineren
Hoe bedoel je? Omdat ze nog niet "op de kaart staan"?quote:
Bron.quote:The COVAX Facility currently has 190 participating economies. This includes 98 higher-income economies and 92 low- and middle-income economies eligible to have their participation in the Facility supported via the financing mechanism known as the Gavi COVAX AMC. Of the 92 economies eligible to be supported by the COVAX AMC, 86 have now submitted detailed vaccine requests, offering the clearest picture yet on actual global demand for COVID-19 vaccines.
Als ze nu de scholen open gooien verlies je alleen maar meer draagvlak. Overal worden noodsignalen geuit, maar ondertussen lekker de scholen openen. Lijkt me een briljant idee. Ze mogen ze best open gooien, maar dan moeten ze ook niet gaan huilen als de ziekenhuizen daadwerkelijk overstromen/de besmettingen weer harder stijgen. Dan kan je mensen net zo goed ook weer laten sporten, etc.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:27 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik zou er vanuit gaan dat die dicht blijven. Van Dissel gaf ook al aan dat de lockdown misschien wel tot in februari ging duren. En zeker als je ziet dat de Engelse variant toch ook bij kinderen harder aankomt is het misschien zo gek ook nog niet.
Herkenbaar. Ik loop echt op mijn tandvlees. Gelukkig mag ik maandag weer lesgeven. En nog met levende kinderen voor mijn neus ook. Kan niet wachten.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:20 schreef byah het volgende:
Ze wijzen alleen liever naar de bevolking. In plaats van toe te geven dat hun trage beleid ook gewoon levens kost.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het bloed druipt van hun handen !!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |