Soms is het gewoon overduidelijk dat iemand zit te prutsen; ook voor de leken die hier rond lopen.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:07 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik vind het vooral makkelijk lullen dat hij niet geschikt is vooral als het dan ook gepaard gaat met de toetsenbord experts die dan wel binnen een minuutje of 5 de oplossing even aandragen.
Mwa, gegokt dat die andere waar we veel van gekocht hebben eerder klaar zou zijn. Kan gebeuren.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:06 schreef VacaLoca het volgende:
"Het Pfizer vaccin paste niet in onze strategie" is toch gewoon reden voor ontslag van iedereen betrokken.
In acht maanden tijd niet verder voorbereid dan gokken dat een vaccin de race wint waarmee je je standaard griepvaccinatie protocollen kan gebruiken?
En anders dikke pech?
Bespottelijk.
Tja hier is het besluit met de wetenschap dat besmettingen vooral binnen plaats vinden en niet buiten, om iedereen vooral binnen te houden met visite.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:07 schreef Adrie072 het volgende:
Een kwartier later was het de beurt aan de inwoners van de Nieuw-Zeelandse Chathameilanden, en om 12.00 uur volgt de rest van Nieuw-Zeeland. Daar wordt de jaarwisseling wél gevierd zoals gewoonlijk, met grote feesten en vuurwerk, een zeldzaamheid in dit coronajaar. Nu er geen gevallen zijn van besmettingen met het coronavirus binnen de landsgrenzen, kunnen de meeste evenementen in Nieuw-Zeeland doorgaan. Dat betekent ook: zonder maximumaantallen voor bezoekers en zonder beperkingen vanwege de volksgezondheid.
In Auckland, de grootste stad van het land, wordt een lichtshow geprojecteerd op de voornaamste gebouwen van de stad. Daarna, om middernacht, barst een vijf minuten lange vuurwerkshow los.
En zojuist op de radio, ook nog een festival met 20k bezoekers aan de gang, lekker man!
Wat heef de GGD de afgelopen 9 maanden gedaan dan? Wat een incompetente bende heeft het in dit land voor het zeggen, niet normaalquote:Op donderdag 31 december 2020 12:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Gommers heeft t over maandag, dus dat zijn dan nog 3 dagen. De GGD heeft meer tijd nodig voor voorbereidingen. Dus dan kunnen die toch prima wachten op de volgende levering als deze op is ? Dan zijn ze voor de verandering eens wél op tijd voorbereid.
Die straten hadden begin december opgezet moeten en kunnen worden. Niet begin januari.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
uiteraard maar het opzetten van vaccinatiestraten met enorme capaciteit heeft niet zo veel zin als je maar een druppel geleverd krijgt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of lekker vanaf FOK! beweren dat De Jonge nu lekker weekend aan het vieren is.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:03 schreef Questular het volgende:
Je uit de naad werken tijdens een pandemie die voor iedereen nieuw is en alleen maar schijt commentaar krijgen van alle amateur virologen, pandemie experts en economie kenners in Nederland.
quote:Op donderdag 31 december 2020 12:04 schreef Breekfast het volgende:
Maar hoe moet De Jonge hier op reageren dan? Weer alles ad-hoc omgooien na de oproep van Gommers? Dat is niet in 1 dag geregeld en het lijkt mij dus weinig meerwaarde hebben.
De schade is geleden. Nu moeten we maar gewoon verder denk ik op de ingeslagen weg en 8 januari beginnen met de vaccinaties.
Ik weet ook niet wat Gommers en Kuipers hiermee denken te bereiken.
Ik denk wel dat als er een groep is die dit voor elkaar kan krijgen, het juist in de ziekenhuizen is. Zij hebben werkelijk alles voorhanden: de expertise, de middelen om op te slaan, te ondooien, te bewaren, de mensen die gevaccineerd moeten worden, de mensen om de prikken te zetten, de faciliteiten hiervoor alsmede voor de controle op allergische reacties en het adequaat daarop reageren.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:06 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Wat moet hij dan? On the spot en direct toezeggen omdat Meneer Gommers en Kuipers iets snel willen wat niet haalbaar isGommers en Kuijpers zijn ook maar 2 media-schreeuwers die het beste willen voor hun kant. Dat is niet altijd het beste voor het land.
Het is ongetwijfeld meer complex dan we denken - en daaro, is er een plan gemaakt. Niet iets wat je even ad-hoc uitvoert die vaccins.
Laten we eens kijken hoe we er over pak en beet 4 - 5 maanden voor staan. Als je het nu goed plant, kan dat straks alleen maar beter gaan.
En ze hebben de besmettingen onder controle, ook niet onbelangrijk...quote:Op donderdag 31 december 2020 12:09 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Tja hier is het besluit met de wetenschap dat besmettingen vooral binnen plaats vinden en niet buiten, om iedereen vooral binnen te houden met visite.
dan zijn ze toch wel begonnen inmiddelsquote:Op donderdag 31 december 2020 12:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nu nog niet inderdaad, maar er worden 2,5 miljoen doses verwacht in Q1 van Pfizer dacht ik en daar komt Moderna nog bij.
https://www.parool.nl/ned(...)iets-later~b11cca3c/
IC lobby werkt als een trein. Verpleeghuis personeel komt pas weer later aan de beurt. Eerst IC personeel prikken.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:56 schreef JosMert het volgende:
De Jonge reageert niet op smeekbede Gommers en Kuipers: ‘Daar kom ik begin volgende week op terug’
https://www.ad.nl/politie(...)k-op-terug~ad4bd776/
De Jonge in een notendop. Alles uitstellen, nooit direct handelen. Zodat mensen het vergeten. Wat een basisschool leraartje is het toch.
niet zo heel gek toch?quote:Op donderdag 31 december 2020 12:11 schreef potjecreme het volgende:
[..]
IC lobby werkt als een trein. Verpleeghuis personeel komt pas weer later aan de beurt. Eerst IC personeel prikken.
Ze zijn niet zomaar mediaschreeuwers; ze vertegenwoordigen de zorg. Wat hij moet doen, is meteen de telefoon oppakken en bellen met Gommers en Kuipers om hun idee persoonlijk aan te horen en om uit te leggen wat hij gaat doen. Wat hij niet moet doen, is zijn woordvoerder laten zeggen dat hij er na het weekeinde op terugkomt. Hij heeft al eerder (van Gommers?) te horen gekregen dat het kabinet te laat reageert en dat dat een luxe is die zorgverleners zich doorgaans niet kunnen permitteren.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:06 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Wat moet hij dan? On the spot en direct toezeggen omdat Meneer Gommers en Kuipers iets snel willen wat niet haalbaar isGommers en Kuijpers zijn ook maar 2 media-schreeuwers die het beste willen voor hun kant. Dat is niet altijd het beste voor het land.
Dat wordt gewoon 8 januari inderdaad. En dan hebben ze daarna nog anderhalve week om zich logistiek voor te bereiden op het 'echte' werk.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:04 schreef Breekfast het volgende:
Maar hoe moet De Jonge hier op reageren dan? Weer alles ad-hoc omgooien na de oproep van Gommers? Dat is niet in 1 dag geregeld en het lijkt mij dus weinig meerwaarde hebben.
De schade is geleden. Nu moeten we maar gewoon verder denk ik op de ingeslagen weg en 8 januari beginnen met de vaccinaties.
Ik weet ook niet wat Gommers en Kuipers hiermee denken te bereiken.
Het is toch niet meer te volgen als je zelf in de zorg werkt? Ik zou 4 januari een uitnodiging krijgen en nu? Geen idee.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:11 schreef potjecreme het volgende:
[..]
IC lobby werkt als een trein. Verpleeghuis personeel komt pas weer later aan de beurt. Eerst IC personeel prikken.
Waar staat datquote:Op donderdag 31 december 2020 12:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan zijn ze toch wel begonnen inmiddels![]()
Ik was in de veronderstelling dat er nu al 800K vaccins in de vriezer lagen, nu blijken dat er 10k te zijn met een eventuele aanvulling van 170K deze week of begin volgende week, dan vind ik dat "we hadden al moeten beginnen" toch wat minder dramatisch dan ik in eerste instantie dacht.
Jij weet niet zo goed als ik hoe dat af gaat lopen.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat wordt gewoon 8 januari inderdaad. En dan hebben ze daarna nog anderhalve week om zich logistiek voor te bereiden op het 'echte' werk.
Het zal me niks verbazen als die 8 januari toch weer verplaatst word.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat wordt gewoon 8 januari inderdaad. En dan hebben ze daarna nog anderhalve week om zich logistiek voor te bereiden op het 'echte' werk.
Het gaat mij erom dat mensen het niet als lobby zien. Het is jammer dat de andere disciplines niet zo'n goede lobby hebben.quote:
Het probleem is ook niet echt het zetten van de prik zelf, maar de randvoorwaarden. Waaronder een degelijke registratie.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ik denk wel dat als er een groep is die dit voor elkaar kan krijgen, het juist in de ziekenhuizen is. Zij hebben werkelijk alles voorhanden: de expertise, de middelen om op te slaan, te ondooien, te bewaren, de mensen die gevaccineerd moeten worden, de mensen om de prikken te zetten, de faciliteiten hiervoor alsmede voor de controle op allergische reacties en het adequaat daarop reageren.
Sterker nog: je moet er rekening mee houden dat het gaat gebeuren. Het is een vaccinatiestrategie, geen paardenrenbaan.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:08 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Mwa, gegokt dat die andere waar we veel van gekocht hebben eerder klaar zou zijn. Kan gebeuren.
Het probleem is bureaucratie. Niks meer en niks minder.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het probleem is ook niet echt het zetten van de prik zelf, maar de randvoorwaarden. Waaronder een degelijke registratie.
Wat als er in een bepaalde batch een fout is gemaakt waardoor opeens een groep van 1000 man allemaal rare bijwerkingen krijgt?
Als dat allemaal prutsers zijn, dan belooft dit niet veel goeds over de mensen die in andere branches en sectoren werkzaam zijn...quote:Op donderdag 31 december 2020 12:09 schreef byah het volgende:
[..]
Wat heef de GGD de afgelopen 9 maanden gedaan dan? Wat een incompetente bende heeft het in dit land voor het zeggen, niet normaal
was ik denk in het vorige topic gepost door @miss_sly en ook @DireStraits7 moet je even terug bladerenquote:
Wie zegt dat hij dat niet doet, dan wel al gedaan heeft? De woordvoerder reageert op de media, hè, niet op Gommers.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:13 schreef Claudia_x het volgende:
Wat hij moet doen, is meteen de telefoon oppakken en bellen met Gommers en Kuipers om hun idee persoonlijk aan te horen en om uit te leggen wat hij gaat doen. Wat hij niet moet doen, is zijn woordvoerder laten zeggen dat hij er na het weekeinde op terugkomt.
Ik zie het ja. Hoe kan het nu dat Nederland dit nu pas geleverd krijgt en de andere landen ze er bij honderdduizenden tegelijk al injassen?quote:Op donderdag 31 december 2020 12:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Onder andere hier:
https://www.trouw.nl/binn(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Als jij een degelijk registratiesysteem als bureaucratie wil bestempelen, prima.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het probleem is bureaucratie. Niks meer en niks minder.
Op zich hebben ze ook juist in de ziekenhuizen wel goede mogelijkheden om dingen te registreren, lijkt me.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het probleem is ook niet echt het zetten van de prik zelf, maar de randvoorwaarden. Waaronder een degelijke registratie.
Wat als er in een bepaalde batch een fout is gemaakt waardoor opeens een groep van 1000 man allemaal rare bijwerkingen krijgt?
Kanttekening hierbij is dat het de vraag is of dat is hoe het gaat. Misschien hebben ze hem al gesproken, maar hebben ze niet hun zin gekregen. Wij zien niet wat er achter de schermen allemaal gebeurt.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:18 schreef MichaelScott het volgende:
Ik vind het ook wel weer typerend voor de hele corona shitshow in Nederland dat Gommers en Kuipers via de media moeten proberen om contact te krijgen met De Jonge.
Je vraag klopt niet. Je suggereert iets wat helemaal niet gebeurt. Niet binnen de EU in ieder geval.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zie het ja. Hoe kan het nu dat Nederland dit nu pas geleverd krijgt en de andere landen ze er bij honderdduizenden tegelijk al injassen?
Het probleem lijkt me niet zo nijpend dat een weekje wachten prima is om dat eventuele probleem te ondervangen.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:20 schreef miss_sly het volgende:
Maar hoe reeel is die kans werkelijk? Hij zal niet 0 zijn, maar zijn er uberhaupt berichten over hele batches die fout blijken?
Dat is dus ook niet zo.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zie het ja. Hoe kan het nu dat Nederland dit nu pas geleverd krijgt en de andere landen ze er bij honderdduizenden tegelijk al injassen?
Een batchfout duid erop dat ze de processen niet op orde hadden en dus nooit de fabriek hadden mogen verlaten.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bij welke overheidsinstantie werk jij, bij de GGD?quote:Op donderdag 31 december 2020 12:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als jij een degelijk registratiesysteem als bureaucratie wil bestempelen, prima.
Dat is dus wel aanvallend bedoeld.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:24 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Bij welke overheidsinstantie werk jij, bij de GGD?
Is niet aanvallend bedoeld, maar gewoon voor de beeldvorming.
Vreemd inderdaad, zeker bij zo'n productquote:Op donderdag 31 december 2020 12:23 schreef halfway het volgende:
[..]
Een batchfout duid erop dat ze de processen niet op orde hadden en dus ooit de fabriek hadden mogen verlaten.
Dat vind ik dus als leek heel moeilijk te beoordelen. Ik ben sowieso van mening dat we pas einde Q1 iets kunnen zeggen over of onze vaccinatiestrategie en latere start een negatieve invloed hebben gehad. Maar ik kan me ergens ook wel voorstellen dat met die hoge nood in de ziekenhuizen een snelle start met vaccineren van personeel, zodat er minder ziekteverzuim zal zijn, wel echt verschil kan maken. Zeker als ze verwachten dat de piek nog moet komen en we nog wel een behoorlijke tijd met een hoge bezetting zitten. En daarna alle zeilen bij moeten zetten om de zorg weer op te schalen en in te halen.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het probleem lijkt me niet zo nijpend dat een weekje wachten prima is om dat eventuele probleem te ondervangen.
Op 26 december:quote:Vaccinontwikkelaar Pfizer zegt dat de levering van 500.000 doses van het coronavaccin nog voor het einde van het jaar geen probleem is. Het kabinet maakte donderdagavond bekend dat die eerste partij vaccins naar verwachting nog in 2020 geleverd wordt
Ergens tussen 17 en 26 december is het aantal leveringen van 500k (wat al de helft minder is dan initieel) naar 175k in 2020 gegaan?quote:In Nederland zijn zaterdagochtend de eerste coronavaccins gearriveerd. Het gaat om tienduizend doses van het bedrijf Pfizer en BioNTech. Het is de eerste stap bij het opstarten van het grootschalig vaccinatieprogramma in dit land. (...) Het ministerie maakte eerder al bekend dat het in december bijna 175.000 dosissen verwacht van het Pfizer-vaccin.
Dat betekent nog steeds niet dat batches niet gecontroleerd moeten worden en er dingen mis kunnen gaan.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:23 schreef halfway het volgende:
[..]
Een batchfout duid erop dat ze de processen niet op orde hadden en dus nooit de fabriek hadden mogen verlaten.
Nee.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:24 schreef Hamzoef het volgende:
Bij welke overheidsinstantie werk jij, bij de GGD?
Erg indrukwekkend. Geeft de slachtoffers een gezicht en een naam. Beschamend je dan te realiseren dat er over "dor hout" gesproken wordt, of bij een jong slachtoffer: die zal wel obees zijn geweest.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:52 schreef Claudia_x het volgende:
In de Volkskrant staan foto's ingezonden door nabestaanden van personen die aan corona zijn overleden. Dat geeft een goed beeld van wie degenen zijn die eraan overlijden. Van de iets meer dan tachtig personen die worden genoemd, waren er vier jonger dan 60. Een van hen had kanker; de anderen zijn onverwacht overleden.
Daan, 35 jaar
Boy, 42 jaar
Marjan, 44 jaar
Robin, 46 jaar
En er staan diverse echtparen tussen. Mijn opa en oma aan vaderskant overleden samen. Dat was ingrijpend maar ook troostrijk, op een bepaalde manier. De een hoefde niet zonder de ander verder.
In één geval dat een duo wordt genoemd, gaat het om moeder en zoon:
Maja en Aloys, 92 en 62 jaar
Als meer mensen er toch eens zo in zouden staan.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:25 schreef miss_sly het volgende:
Dat vind ik dus als leek heel moeilijk te beoordelen.
Dat wenste ik ook wel eensquote:Op donderdag 31 december 2020 12:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als meer mensen er toch eens zo in zouden staan.
Dat is waar.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dan wordt het wel heel stil hier
Ergens in december kwam in ieder geval de mededeling dat Pfizer maar de helft van de beloofde leveringen zou kunnen doen, ivm productieproblemen, dacht ik. Maar ik dacht eigenlijk dat dat al eerder was, en dat deze 500K al die halve levering betrof.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:26 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens ook opvallend:
Op 17 december:
https://www.nd.nl/nieuws/(...)accins-geen-probleem
[..]
Op 26 december:
https://www.dvhn.nl/extra(...)vering-26316206.html
[..]
Ergens tussen 17 en 26 december is het aantal leveringen van 500k (wat al de helft minder is dan initieel) naar 175k in 2020 gegaan?
Als De Jonge op elke hersenscheet van Kuipers in de media moet reageren, dan wordt er het eerste kwartaal helemaal niemand meer gevaccineerd.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze zijn niet zomaar mediaschreeuwers; ze vertegenwoordigen de zorg. Wat hij moet doen, is meteen de telefoon oppakken en bellen met Gommers en Kuipers om hun idee persoonlijk aan te horen en om uit te leggen wat hij gaat doen. Wat hij niet moet doen, is zijn woordvoerder laten zeggen dat hij er na het weekeinde op terugkomt. Hij heeft al eerder (van Gommers?) te horen gekregen dat het kabinet te laat reageert en dat dat een luxe is die zorgverleners zich doorgaans niet kunnen permitteren.
Doe maar lekker rustig aan. Het water staat de ondernemers tot aan de lippen die gedwongen gesloten zijn in dit circus. Geen enkel teken van ze dat ze dit zo snel mogelijk achter zich willen laten. En de complotwappies maar belachelijk blijven maken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |