abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 januari 2021 @ 11:59:39 #176
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_197340246
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Heb een grote
[..]

Heb een grote zolder waar die kan staan. Maar maakt die veel lawaai, met trainingstijd slapen de kinderen er onder.
Hangt er vanaf welke je hebt, de ene maakt veel meer herrie als de ander. En ik denk dat met de juiste isolatiematten eronder het ook mee valt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_197340296
D
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:59 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hangt er vanaf welke je hebt, de ene maakt veel meer herrie als de ander. En ik denk dat met de juiste isolatiematten eronder het ook mee valt.
Dus matje moet erbij wegens contactgeluid.
Wat zijn de goeien dan, want BMC elite only fietsen willen alleen het beste.
Vakman pur sang
pi_197340298
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Heb een grote
[..]

Heb een grote zolder waar die kan staan. Maar maakt die veel lawaai, met trainingstijd slapen de kinderen er onder.
Nee de Wahoo Kickr Core is iig erg stil. De ketting maakt meer herrie dan het apparaat. En bij ons staat de muziek vaak dusdanig luid, dat daar eerder klachten van kunnen komen :')
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 11 januari 2021 @ 12:20:43 #179
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197340555
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:53 schreef Patroon het volgende:

[..]

Bevalt mij/ons erg goed, alleen ik zet het wel alleen in als het slecht weer is. Ga dan max 1.5u en liefst blokjes. Wil ik vooral langer en in Z2, dan ga ik liever buiten met goede spatborden en kleding.

Er zijn genoeg die eigenlijk niet meer buiten fietsen, maar daar begrijp ik niets van.
Ik fiets ook gewoon door. Gisteren en vrijdag nog gefietst. Ik fiets dan niet lang en ben wel een stuk voorzichtiger in de bochten, maar verder is het echt wel prima te doen. En dan heb ik niet eens top-kleding. Ik doe het met een goedkoop thermoshirt, nog goedkopere thermobroek en handschoenen en sokken van de Decathlon. Alleen mijn jasje is ‘duur’ (¤130).

Voor mijn gevoel blijf ik veel fitter als ik buiten fiets. Die kou en wind zorgen er ook gewoon voor dat je harder wordt. :P
pi_197340623
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:44 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Intervals is om de intervallen tijdens je rit te detecteren, niet om je rondjes bij te houden. ;)
Nee maar ik druk vaak de lap knop in als ik aan een interval begin. Maar logischerwijs schommelt het vermogen daartussen ook wel eens en ook tijdens het interval. En met hardlopen zit er vaak enige vertraging in tot wanneer je op de interval-snelheid zit. En dan komt het vaak voor dat intervals.icu 12 intervallen detecteert waar ik er 10 gefietst/gelopen heb, of andersom. Er zit wel een functie 'gebruik de laps' maar ook dat lijkt niet helemaal te werken.
Tot nu toe vind ik Golden Cheetah het fijnste werken, maar daarmee lukt het inderdaad niet om trainingen vooruit te plannen. Zal eens gaan uitzoeken hoe dat in intervals.icu werkt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197340689
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:53 schreef Patroon het volgende:
n ik zet het wel alleen in als het slecht weer is. Ga dan max 1.5u en liefst blokjes. Wil ik vooral langer en in Z2, dan ga ik liever buiten met goede spatborden en kleding.

Er zijn genoeg die eigenlijk niet meer buiten fietsen, maar daar begrijp ik niets van.
Het hangt ook van het gemak van switchen af. Bij mij staat de Kickr nu op zolder. Dus als ik binnen wil fietsen, moet ik de fiets echt goed schoonmaken, dan naar zolder verhuizen zonder het trapgat vies te maken/te beschadigen en dat is steeds best wel een gedoe. Dan denk ik wel vaak, oke ik ga nu een paar weken alleen binnen fietsen. Maar als het dan weer zulk mooi winterweer is wil ik weer het liefste naar buiten :P
Maar ik ga mijn tijdritfiets binnenkort ombouwen van campagnolo naar Shimano 11 speed denk ik, dan kan die voorlopig vast als 'Wahoo fiets' boven staan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!Fotograaf maandag 11 januari 2021 @ 12:38:56 #182
73911 ultra_ivo
pi_197340890
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:20 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ik fiets ook gewoon door. Gisteren en vrijdag nog gefietst. Ik fiets dan niet lang en ben wel een stuk voorzichtiger in de bochten, maar verder is het echt wel prima te doen. En dan heb ik niet eens top-kleding. Ik doe het met een goedkoop thermoshirt, nog goedkopere thermobroek en handschoenen en sokken van de Decathlon. Alleen mijn jasje is ‘duur’ (¤130).

Voor mijn gevoel blijf ik veel fitter als ik buiten fiets. Die kou en wind zorgen er ook gewoon voor dat je harder wordt. :P
Gisteren 129km gefietst. 4 thermobidons op de fiets en 2 0,5liter thermosflessen in de tas. Zo had ik steeds drinken met prettige temperatuur.
Op de terugweg wat te eten gehaald bij de McDrive. De medewerkster keek heel even verbaasd toen ik vroeg om de thee in een thermosbidon te doen. Daarna deed ze snel de dubbele portie er in ;).
nu bijna alles dicht is heb ik wel veel meer bij me, in principe kan ik de hele dag rijden zonder ravitailleren. Ook een warm mouwloos jack voor als ik even moet zitten of als ik een band of zo moet vervangen. Eigenlijk een halve bike packing uitrusting, alleen zonder brander ;)
pi_197340951
Ik merk wel dat ik veel te weinig drink en eet tijdens winterritten. Met mijn handschoenen is het net wat lastiger dingen uit je zakje pakken, en ik wil ook niet stoppen en koud worden. Ik heb ook minder dorst terwijl ik best wel zweet, en dan kom je thuis en heb je de rest van de dag dorst..
pi_197340996
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:12 schreef Tommeke het volgende:
Vraagje voor de: Noord-Hollanders. Ik ben komend weekend een weekendje in Schoorl. Is die route te doen op de crosser?

En hoe zit dat in die duinen daar? Je moet voor half 11 ‘s ochtends opgerot zijn?
Ik ben er wel eens crossers tegen gekomen. Meeste lijkt me goed te doen. Een aantal afdalingen lijken me wat lastig op de crosser.
Aldus.
pi_197341256
Thanks Z en Vinnie! Komt wel goed dus. Montferland is ook redelijk tricky met sommige afdalingen, vond ik op de crosser ook prima te doen.

Ik heb trouwens ook een direct drive trainer gekocht en ga Zwift ook maar eens proberen. Ik merk gewoon dat ik geen zin heb om steeds buiten te fietsen (en vooral steeds weer m’n fiets te poetsen) als het zulk kutweer is.
pi_197341308
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:20 schreef Zwansen het volgende:

Zie je wel! Dit is dus winterhard. :7
Vakman pur sang
pi_197341334
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:38 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Gisteren 129km gefietst.
WoW! _O_
Maar ook: waarom?! :D
Vakman pur sang
  maandag 11 januari 2021 @ 13:05:01 #188
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_197341353
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:59 schreef Tommeke het volgende:
Thanks Z en Vinnie! Komt wel goed dus. Montferland is ook redelijk tricky met sommige afdalingen, vond ik op de crosser ook prima te doen.

Ik heb trouwens ook een direct drive trainer gekocht en ga Zwift ook maar eens proberen. Ik merk gewoon dat ik geen zin heb om steeds buiten te fietsen (en vooral steeds weer m’n fiets te poetsen) als het zulk kutweer is.
je kan ook de NH 100 van LTD en Terpstra doen. Als het strand te slecht is voor de crosser gewoon via de fietspaden terug naar Schoorl.
  maandag 11 januari 2021 @ 13:09:32 #189
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_197341446
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:02 schreef Lospedrosa het volgende:
D
[..]

Ja, basically als de trainer hoge snelheden simuleert begint hij wat te brommen, daar helpt een mat bij. Ligt ook aan je vloer. Beneden op een gietvoer zal een stuk minder brommen dan boven op een houten vloer.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_197341485
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:02 schreef Lospedrosa het volgende:
D
[..]

Tacx Magnum.
  maandag 11 januari 2021 @ 13:14:43 #191
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_197341542
quote:
14s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:11 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Tacx Magnum.
Money no object zou ik voor een Tacx Neo 2T Smart gaan. Of een Tacx of Kickr Bike
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_197341544
quote:
14s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:11 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Tacx Magnum.
Haha ja dat gaat wel ver.

Deze heeft dat grietje trouwens waar ik vorig jaar vaak mee spinde. Dat verteld ze, omdat ze daarna niet meer ging spinnen, keek later naar de prijs :D

Dat was wel een trainingsbeest, deed regelmatig 3-4uur spinning aan een stuk en won ook MTB wedstrijden.
Vakman pur sang
pi_197341679
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:14 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Money no object zou ik voor een Tacx Neo 2T Smart gaan. Of een Tacx of Kickr Bike
Beide nog steeds met het nadeel dat je niet "vrij" kan bewegen met de fiets. ;)

Verder snap ik nog steeds niet waarom je niet buiten zou kunnen trainen met het "slechte weer" als argument. In plaats van een smart trainer koop je een eenvoudige MTB/Gravel en schaft wat winterkleding aan. :)
pi_197341683
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:38 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Gisteren 129km gefietst. 4 thermobidons op de fiets en 2 0,5liter thermosflessen in de tas. Zo had ik steeds drinken met prettige temperatuur.
Op de terugweg wat te eten gehaald bij de McDrive. De medewerkster keek heel even verbaasd toen ik vroeg om de thee in een thermosbidon te doen. Daarna deed ze snel de dubbele portie er in ;).
nu bijna alles dicht is heb ik wel veel meer bij me, in principe kan ik de hele dag rijden zonder ravitailleren. Ook een warm mouwloos jack voor als ik even moet zitten of als ik een band of zo moet vervangen. Eigenlijk een halve bike packing uitrusting, alleen zonder brander ;)
Ik trap me altijd wel wel warm. Jij hebt vast meer moeite om wat warm te blijven.
Aldus.
  maandag 11 januari 2021 @ 13:32:01 #195
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_197341839
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:22 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Verder snap ik nog steeds niet waarom je niet buiten zou kunnen trainen met het "slechte weer" als argument. In plaats van een smart trainer koop je een eenvoudige MTB/Gravel en schaft wat winterkleding aan. :)
Kan ook prima. Voor mij zit het voordeel er voornamelijk doordeweeks in, omdat ik niet zo graag in het donker ga.
Al moet ik zeggen dat ik ook graag naar Zwift uitwijk als de thermometer 0.3 graden aangeeft ;)
pi_197341974
Maar even een andere vraag.

Op welke termijn wil je zo een ding hebben? Als je er deze maand nog van wilt genieten moet je diep in de buidel tasten: https://www.wiggle.nl/tacx-neo-2t-smart-fietstrainer (1300), of deze van een onbekend merk: https://www.bike24.de/p1338141.html (800).
pi_197343032
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:22 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Mwah buiten fietsen in de kou is niet altijd beter dan binnen...als ik blokjes rond FTP of Vo2max wil doen, doe ik die momenteel liever warm binnen dan in de kou. Dat vinden mijn longen veel minder leuk, je spieren herstellen ook beter als je dat binnen doet. Duurritten etc doe ik ook liever buiten.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_197343196
Als het de hele dag grijs en nat is dan kan ik me slecht motiveren om savonds buiten te gaan fietsen.
Maar een korte sessie binnen is dan wel gewoon lekker.
Vakman pur sang
pi_197343385
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

je kan ook de NH 100 van LTD en Terpstra doen. Als het strand te slecht is voor de crosser gewoon via de fietspaden terug naar Schoorl.
Zat ik ook al aan te denken idd, alleen weet ik wel zeker dat m’n vriendin zo ver wil fietsen :D
  maandag 11 januari 2021 @ 14:58:03 #200
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_197343494
D
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:52 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Zat ik ook al aan te denken idd, alleen weet ik wel zeker dat m’n vriendin zo ver wil fietsen :D
Dan is het wel jammer dat de horeca niet open is, anders had je haar halverwege even met een boek in een strandtent kunnen parkeren terwijl jij de onderste lus van de route doet. Dan pik je haar een uurtje of 2 later weer op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')