Niemand claimt dat alle problemen voorbij zijn bij een verbod hoor.quote:Op donderdag 31 december 2020 20:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zo wordt er dus wel geredeneerd door veel mensen.
Al die brandstichtingen, vernielingen, opgeblazen bushokjes, vandalisme enz. zou allemaal door het vuurwerk komen. Een verbod zou dat oplossen.
Maar het overgrote deel van die overlast en schade komt niet door het consumentenvuurwerk maar door dat illegale spul.
Ik ben tegen vuurwerk en ik denk dat er zonder vuurwerk minder ellende is.quote:Op donderdag 31 december 2020 20:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zo wordt er dus wel geredeneerd door veel mensen.
Al die brandstichtingen, vernielingen, opgeblazen bushokjes, vandalisme enz. zou allemaal door het vuurwerk komen. Een verbod zou dat oplossen.
Maar het overgrote deel van die overlast en schade komt niet door het consumentenvuurwerk maar door dat illegale spul.
Werkt echt he zo een snelheidslimiet. Overal zie ik auto’s te hard rijden.quote:Op donderdag 31 december 2020 20:09 schreef DonDruiper het volgende:
Werkt echt he dat verbod
Ben even frisse neus halen.. overal hoor en zie ik vuurwerk
385 Mensen op de SEH vanwege vuurwerk (legaal en illegaal) vorige jaarwisseling. Daarvan mag 2 op de 3 direct naar huis. Verdeel dat over de 80? posten.quote:Op donderdag 31 december 2020 20:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Niemand claimt dat alle problemen voorbij zijn bij een verbod hoor.
Relschoppen gaat gewoon (nog erger) door maar daar gaat dit verbod ook niet primair om.
Dat gaat om het aantal slachtoffers en de druk op de SEH te verminderen.
Als er inderdaad mensen denken dat vuurwerk opeens plotsklaps verdwenen is met oud en nieuw door een verbod dan ben ik helemaal met je eens dat ze het niet snappen
Droogleggen is inderdaad een politiek taboe. En omdat niemand daar zijn handen aan brandt (hehe), gaan ze voor deze optie.quote:Op donderdag 31 december 2020 20:17 schreef tja77 het volgende:
[..]
385 Mensen op de SEH vanwege vuurwerk (legaal en illegaal) vorige jaarwisseling. Daarvan mag 2 op de 3 direct naar huis. Verdeel dat over de 80? posten.
Denk je dan echt dat het zoveel verschil zou maken?
De zorg denkt er in ieder geval anders over.
https://www.ad.nl/den-haa(...)d-en-nieuw~a65b3a1d/
Maar hey, hypocriet politiek Den Haag wil natuurlijk lekker een wijntje nuttigen tijdens oud op nieuw. Dus vuurwerk afschaffen is geen probleem, maar de zorg echt ontlasten door een drooglegging is natuurlijk geen optie.
Sowquote:
Denk dat een heleboel mensen het zo ervaren.quote:Op donderdag 31 december 2020 20:34 schreef Kriegel het volgende:
Zo'n verbod is w.m.b. niet wenselijk, maar hier heeft het wél voor het eerst in jaren geresulteerd in een wat een normaal Oudjaar zou moeten zijn (en voor mijn gevoel ook ooit wás voordat al dat asovolk het begon te verneuken).
Dat wil dus zeggen dat er op uitzonderingen na pas sinds gisteren voorzichtig wat wordt afgestoken, hier en daar, en het eigenlijk pas sinds 16:00 vanmiddag echt begint aan te zwellen. En nog steeds is het niet extreem te noemen. Zo hoort het dus.
Dit vergeleken met pakweg de afgelopen 10 jaar waarin het halverwege de maand al begon en je op het eind qua geluid drie dagen een bescheiden oorlogsgebied hebt en de laatste dag Berlijn '45. En dan woon ik maar in een dorp van 25.000.
Vooral lekker om 's morgens gewoon uit te kunnen slapen.
Een combinatie denk ik.quote:Op donderdag 31 december 2020 20:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Denk dat een heleboel mensen het zo ervaren.
Vraag is wel een beetje in hoeverre het verbod daar debet aan is of dat het vooral aan corona ligt met de daarbij horende maatregelen en gebrek aan feestvreugde.
Met al het volk wat naar het illegale spul is overgestapt?quote:Op donderdag 31 december 2020 20:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het vuurwerkverbod was een van de weinige goede besluiten van dit kabinet in het afgelopen jaar. Dat maakt veel van de fouten gelukkig weer goed.
Net zo veel. Normaal was er groei geweest want het werd bij mij ieder jaar meer.quote:Op donderdag 31 december 2020 21:06 schreef Kaneelstokje het volgende:
Wij horen hier meer vuurwerk dan de afgelopen jaren vandaag.
Jammer.
De kneuzen zijn degene die een verbod aangrijpen om nog harder en illegaler vuurwerk aan te steken. Niet dat jij zulke logica volgend jaar of ooit gaat begrijpen.quote:Op donderdag 31 december 2020 21:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Net zo veel. Normaal was er groei geweest want het werd bij mij ieder jaar meer.
Maar nu is het dan wel zwaarder. Dank mark en hugo, kneuzen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
Je wist gewoon dat dit ging gebeuren.quote:
quote:Op donderdag 31 december 2020 21:49 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
ik kan mezelf heel moeilijk in bedwang houden om niet naar buiten te gaan en te meedoen, maar het gaat me toch lukken, want ik ben een bikkel.
Ik heb wel vaker voor hetere vuren gestaan en de stormen die ik doorsta brengt mij weer tot leven.
Een groot deel van wie we zijn wordt bepaald door de dingen die we hebben meegemaakt of in dit geval niet hebben meegemaakt![]()
In werkelijkheid zijn het juist de onstuimige tijden, de grote teleurstellingen en de onaangename ervaringen die onze ware aard onthullen en ons helpen sterker en veerkrachtiger te worden.
Als iedereen op aarde hetzelfde zou zijn en toch naar buiten zou gaan, ondanks alle waarschuwingen om geen vuurwerk af te steken, dan zouden menselijke relaties leeg zijn en zou er geen reden meer zijn om te vechten en uitdagingen te overwinnen.Ik zit samen met m'n vrouw voor de buis, maar ga straks wel even een rondje straat doen. Buiten natuurlijk, met een biertje keurig op afstand hoor mensen. Dan 01:00 lekker op bedjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zuiger van het FOK!-OMT
het is nog geen 23.00uur en ik heb al 2 kg kwark op in mijn uppiequote:Op donderdag 31 december 2020 22:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik zit samen met m'n vrouw voor de buis, maar ga straks wel even een rondje straat doen. Buiten natuurlijk, met een biertje keurig op afstand hoor mensen. Dan 01:00 lekker op bedje
Kwark?quote:Op donderdag 31 december 2020 22:10 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
het is nog geen 23.00uur en ik heb al 2 kg kwark op in mijn uppie
STRIJDERSquote:
ja, heeft niks met vuurwerk te makenquote:
Een hoop korte lontjes hier vanavond.quote:Op donderdag 31 december 2020 22:33 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
ja, heeft niks met vuurwerk te maken
maar jouw reactie ook niet
Wegbezuinigdquote:Op donderdag 31 december 2020 22:54 schreef Dimachaerus het volgende:
waar is de handhaving precies
mijn god
Een tokkieland met schijt aan regelgeving.quote:Op donderdag 31 december 2020 23:06 schreef Scheepskok het volgende:
Overal in Nederland auto's in de brand lees ik.
Wat is dit?
Wat voor land is dit?
Het land van Vormfout:quote:Op donderdag 31 december 2020 23:06 schreef Scheepskok het volgende:
Wat is dit?
Wat voor land is dit?
Tsjah, komt er van als je die tokkies hun gang laat gaan. Je zou ze allemaal moeten beboeten inclusief mensen die voor vuurwerk zijn.quote:Op donderdag 31 december 2020 23:06 schreef Scheepskok het volgende:
Wat is dit?
Wat voor land is dit?
Wie had dat nou verwacht...quote:Op donderdag 31 december 2020 23:14 schreef Maron het volgende:
Lijkt wel of er een totale anarchie gaande is...
Een groot gekkenhuis met brandende hopen op straat, en zware knallen..( lijkt wel oorlog)
Als dit een feest moet zijn...😕
Repressie werkt!!! Oh wacht...quote:Op donderdag 31 december 2020 23:15 schreef xminator het volgende:
Tsjah, komt er van als je die tokkies hun gang laat gaan. Je zou ze allemaal moeten beboeten inclusief mensen die voor vuurwerk zijn.
Het is Oud & Nieuw. Elk jaar dit feest.quote:Op donderdag 31 december 2020 23:14 schreef Maron het volgende:
Lijkt wel of er een totale anarchie gaande is...
Een groot gekkenhuis met brandende hopen op straat, en zware knallen..( lijkt wel oorlog)
Als dit een feest moet zijn...😕
Laten we het tegenovergestelde doen.quote:
Ja en anders waren het onschuldige trektouwtjes geweest, maar nu moet men wel naar zwaar en gevaarlijke vuurwerk overstappen. De mensen die vuurwerk afsteken zijn hier het slachtofferquote:Op donderdag 31 december 2020 23:20 schreef Hathor het volgende:
Dit kon je van mijlenver zien aankomen, het is hier de hele avond ook al alsof het bomaanslagen regent.![]()
Oh...en geen wout te zien natuurlijk.
Ok welterusten zuurpruim.quote:Op donderdag 31 december 2020 23:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja en anders waren het onschuldige trektouwtjes geweest, maar nu moet men wel naar zwaar en gevaarlijke vuurwerk overstappen. De mensen die vuurwerk afsteken zijn hier het slachtoffer
Verboden zijn altijd een verbetering. Het vuurwerk is dit jaar zwaarder dan ooit!quote:Op donderdag 31 december 2020 23:16 schreef Haags het volgende:
Dat vuurwerkverbod werkt goed hé jongens
Totaal niet verwacht dit hoor!!!
Natuurlijk, het is allemaal illegaal ingekocht spul.quote:Op donderdag 31 december 2020 23:26 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Verboden zijn altijd een verbetering. Het vuurwerk is dit jaar zwaarder dan ooit!
Ik impiceer helemaal niks, en ga zo lekker mijn 3e flesje wijn opentrekken.quote:Op donderdag 31 december 2020 23:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je impliceert toch dat het drukker en heftiger dan anders is vanwege ene vuurwerk verbod?
Hopelijk paar tokkie doden ja. Zou prima begin van 2021 zijnquote:Op donderdag 31 december 2020 23:29 schreef Hathor het volgende:
Dit gaat me het nachtje wel worden boys.
NOUNOUNOUNOU!!!!quote:Op donderdag 31 december 2020 23:30 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hopelijk paar tokkie doden ja. Zou prima begin van 2021 zijn
Puddingbuks.quote:
Liever dood door vuurwerk dan door zo'n schijtgriepje.quote:Op donderdag 31 december 2020 23:30 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dit valt niet te handhaven, simpel.quote:Op donderdag 31 december 2020 23:34 schreef tja77 het volgende:
Vuurwerkverbod zou makkelijk te handhaven zijn, want enorm veel blauw op straat. Hoge boetes, strafblad enz.
In elk filmpje zie je brandjes en rellende jeugd en hoor je knallen. Wat nou handhaving?
Wat een lachertje
Wie de eerste steen legtquote:Op donderdag 31 december 2020 23:30 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik ben geen tokkie, misschien even de definitie opzoekenquote:
Maar dat wist iedereen toch allang?quote:Op donderdag 31 december 2020 23:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dit valt niet te handhaven, simpel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |