Mja ik kom ook uit een klein stadje waarvan mijn vader altijd zei: “als je een scheet laat op de brug in het centrum... weet ik voor je thuis bent of hij stinkt.”quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:15 schreef Clubsoda het volgende:
@:minilot, geweldig, ook dat het dan natuurlijk de buurjongen van je zwager isZulke dorpen waarin je hele familie woont en iedereen elkaar kent, zijn me zo vreemd dat ik er met een soort antropologische fascinatie naar kijk
quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
SuffertjesOns stadsdurrup heeft er ook eentje.
Die hebben we met de straat nog eens gebruikt toen het het hoopje herfstafval waar de gemeente mee start en waar wij bijstorten wekenlang niet werd opgehaald. Het hele wijk leek bij te storten en de hoop nam haast Bijbelse (en gevaarlijke) proporties aan. Twee dagen na publicatie was de hoop weg.
En verder natuurlijk voor al uw katten in bomen, bijna botsingen en carnavalsnieuws.
Bij J iets minder vanzelf... die heeft het echt zelf gedaan. Extra stoer dusquote:Op dinsdag 29 december 2020 08:19 schreef minilot het volgende:
Günther was een danig dikke baby en omdat de toen nog danig dikke J. altijd meeging naar het consultatiebureau werd er vaak een beetje bemoeierig/bezorgd over gedaan, maar no way in hell dat ik mijn koter z'n volstrekt onbeperkte toegang tot mijn klaarblijkelijk erg geslaagde melk ging ontzeggenGewoon op z'n beloop gelaten, trok vanzelf helemaal bij. Bij J. uiteindelijk zelfs ook
Ik hoop dat ik aan het grut kan overdragen dat het oppervlakkig en zinloos is om je al teveel zorgen te maken over hoe je eruit ziet![]()
Wel puur toeval hoor, dat het de buurjongen is. Alblasserdam heeft twintigduizend inwoners, heel veel mensen kennen heel veel andere mensen nietquote:Op dinsdag 29 december 2020 08:15 schreef Clubsoda het volgende:
@:minilot, geweldig, ook dat het dan natuurlijk de buurjongen van je zwager isZulke dorpen waarin je hele familie woont en iedereen elkaar kent, zijn me zo vreemd dat ik er met een soort antropologische fascinatie naar kijk
Ja, dat laatste werkt hier nog niet echtquote:Op dinsdag 29 december 2020 08:22 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Wel nooit fan geweest van snoep.. maar niet ivm gewicht eigenlijk. Meer dat er zoveel andere lekkere dingen zijn die wel gezond zijn.
En ze lust inmiddels vrijwel alles... dus missie geslaagd wat mij betreft.
Nou ja, dat je überhaupt in hetzelfde dorp woont als je zwager en andere familieleden vind ik al heel watquote:Op dinsdag 29 december 2020 08:23 schreef minilot het volgende:
[..]
Wel puur toeval hoor, dat het de buurjongen is. Alblasserdam heeft twintigduizend inwoners, heel veel mensen kennen heel veel andere mensen niet
Echt? Ik vond zijn ontbijtbordjes er altijd zo lekker gevarieerd uitzien met de erwten en nuggets.quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:25 schreef minilot het volgende:
Ja, dat laatste werkt hier nog niet echtDude lust momenteel alleen frikandellen, fruit en omeletjes. Trekt ooit wel weer bij. Hoop ik.
Ja okee.. En inderdaad, mijn schoonouders, twee zwagers, moeder en broertje wonen allemaal binnen een straal van een paar honderd meter van mijn huisquote:Op dinsdag 29 december 2020 08:26 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nou ja, dat je überhaupt in hetzelfde dorp woont als je zwager vind ik al heel wat
Ja, dat is inmiddels een verre herinneringquote:Op dinsdag 29 december 2020 08:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Echt? Ik vond zijn ontbijtbordjes er altijd zo lekker gevarieerd uitzien met de erwten en nuggets.
Nee hoor, lekker laten gaan, niet druk maken. Komt vanzelf goed, of niet, maar dan gaan ze toch ooit een keer het huis uitquote:Op dinsdag 29 december 2020 08:28 schreef Myraela het volgende:
Ik voelde me laatst een beetje schuldig omdat mijn nichtje van de rijsttafel alleen de mini loempia's kon waarderen. Maar aan de andere kant kun je met haar echt helemaal geen rekening houden en schijnt ze thuis dus precies hetzelfde te doen. Lijkt me wel lastig.
Mijn moeder liet mij altijd met haar mee dieeten...quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ben begonnen als 10-ponder, vervolgens Michelin baby en altijd mollig gebleven.
Diëten zijn mij onbekend. Zolang ik me gezond voel doe ik het met mijn vetjes.
Twee jaar geleden wel gestart met sporten, vooral voor het immunologische, cardiovasculaire en conditionele verhaal.
Inmiddels een griep en Kerona verder, dus tja![]()
Maar de trap kan ik wel makkelijker op.
Dat bedoel ik, bij mij varieert dat tussen de 174 en 440 kilometerquote:Op dinsdag 29 december 2020 08:28 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja okee.. En inderdaad, mijn schoonouders, twee zwagers, moeder en broertje wonen allemaal binnen een straal van een paar honderd meter van mijn huis
Ik probeer me er niet druk over te maken, dwars over die ingebakken neiging heen die je als ouder hebt om je kind graag goed te zien eten. We doen alles volgens de boekjes: gezelligheid aan tafel, kind betrekken bij het koken, niet iets anders voor een koter maken - maar nog steeds eet -ie momenteel hartstikke belabberd. Het zij zo, ik ga 'm niet foiegrasesk dwangvoederenquote:
Mja als je een hoop dingen gemaakt hebt... is er keuze. Meer kun je niet doen denk ik?quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:28 schreef Myraela het volgende:
Ik voelde me laatst een beetje schuldig omdat mijn nichtje van de rijsttafel alleen de mini loempia's kon waarderen. Maar aan de andere kant kun je met haar echt helemaal geen rekening houden en schijnt ze thuis dus precies hetzelfde te doen. Lijkt me wel lastig.
Ik herinner me nog allerhande leuke bordjes met fruit en dergelijks..quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:33 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik probeer me er niet druk over te maken, dwars over die ingebakken neiging heen die je als ouder hebt om je kind graag goed te zien eten. We doen alles volgens de boekjes: gezelligheid aan tafel, kind betrekken bij het koken, niet iets anders voor een koter maken - maar nog steeds eet -ie momenteel hartstikke belabberd. Het zij zo, ik ga 'm niet foiegrasesk dwangvoederen
Wat een verschil hè?quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat bedoel, bij mij varieert dat tussen de 174 en 440 kilometerLópend naar je ouders! Als mijn vader in zijn bosbungalow resideert waarvoor we 40 minuten rijden vind ik dat al enorm dichtbij.
Hier exact hetzelfde. Het scheelt dat ik als kind ook nauwelijks wat lustte en nooit honger had, ik moest me echt dwingen om te eten. Dat veranderde in de puberteit en ik lust nu praktisch alles. Komt vanzelf goed. En anders worden ze ook gelukkig.quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:33 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik probeer me er niet druk over te maken, dwars over die ingebakken neiging heen die je als ouder hebt om je kind graag goed te zien eten. We doen alles volgens de boekjes: gezelligheid aan tafel, kind betrekken bij het koken, niet iets anders voor een koter maken - maar nog steeds eet -ie momenteel hartstikke belabberd. Het zij zo, ik ga 'm niet foiegrasesk dwangvoederen
Ik mis dat soms wel hoor..quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:36 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat een verschil hè?Ik kan me overigens prima voorstellen dat ik al die familie niet op loopafstand heb hoor, ik ben daar helemaal niet aan verknocht en het leidt bepaald niet tot de hele tijd op visite gaan
Meer gemakzucht dan wat anders dat J. en ik ons dorp nooit hebben verlaten.
Ha, dat klinkt goed! Hier ook een kind dat prima halverwege iets lekkers kan stoppen met eten wegens genoeg, dat doet -ie beter dan z'n volwassen huisgenoten!quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:39 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Twee dingen die ik daarin wel heel fijn en belangrijk vind: mijn zoon kan echt genieten van bepaald eten (kale rijst of ingelegde knoflooktenen) en van het ritueel rondom eten én hij kan heel goed aangeven wat hij nodig heeft en wanneer hij genoeg heeft. Hij kan midden in een bakje ijs stoppen omdat hij niet meer wil. En dat soort dingen aanvoelen en erop reageren zonder allerlei sociaal-wenselijke bijgedachten vind ik 100x belangrijker dan dat ie mijn liflafjes lust.
Dit exemplaar doet sowieso niet aan sociaal-wenselijk trouwens
Mij werd toch vriendelijk doch dwingend verzocht het ouderlijk huis te verlaten na mijn eindexamen en het liefst ook niet in mijn geboortestad te gaan studeren. De dichtsbijzijnde universiteit was 200 km verderop dus daar ging ikquote:Op dinsdag 29 december 2020 08:36 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat een verschil hè?Ik kan me overigens prima voorstellen dat ik al die familie niet op loopafstand heb hoor, ik ben daar helemaal niet aan verknocht en het leidt bepaald niet tot de hele tijd op visite gaan
Meer gemakzucht dan wat anders dat J. en ik ons dorp nooit hebben verlaten.
Hier dus ookquote:Op dinsdag 29 december 2020 08:41 schreef minilot het volgende:
[..]
Ha, dat klinkt goed! Hier ook een kind dat prima halverwege iets lekkers kan stoppen met eten wegens genoeg, dat doet -ie beter dan z'n volwassen huisgenoten!
Zo'n verzoek hebben J. en ik nooit gekregen: allebei afkomstig uit een tamelijk laagopgeleid nestquote:Op dinsdag 29 december 2020 08:43 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mij werd toch vriendelijk doch dwingend verzocht het ouderlijk huis te verlaten na mijn eindexamen en het liefst ook niet in mijn geboortestad te gaan studeren. De dichtsbijzijnde universiteit was 200 km verderop dus daar ging ik![]()
Te vroeg gejuicht, ik bleek de buren te horen. Hier alles nog onder zeil!quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:43 schreef minilot het volgende:
Ha, ik geloof dat ik dan toch eindelijk genoeg activiteit boven hoor om aan te nemen dat ze wakker zijn - eindelijk douchen!
Oh, ons consultatie bureau is daar heel makkelijk in. Als hij niet eet, dan is dat maar zo. Ze verhongeren zichzelf niet.quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:33 schreef minilot het volgende:
[..]
Daar zitten hele strak afgebakende grenzen aan zodra je in de buurt van bepaalde lijntjes komt hoorquote:Op dinsdag 29 december 2020 09:11 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Oh, ons consultatie bureau is daar heel makkelijk in. Als hij niet eet, dan is dat maar zo. Ze verhongeren zichzelf niet.
Dus we halen onze schouder op, maken geen drama er van en hij eet vanzelf weer. Soms 15 minuten later.
Ik geloof niet dat ik je snap?quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:28 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Daar zitten hele strak afgebakende grenzen aan zodra je in de buurt van bepaalde lijntjes komt hoor
Nou ze hebben groeilijnen.. en zodra je daar te ver van afwijkt gaan ze er wel ineens een mening over hebben.quote:
Oh, zo. Nou ja, dat mogen ze hebben. Maar Marijn zit tot nu to boven de bovenste lengte groeilijn, op gemiddeld gewicht en hoofdomtrek. Dus dat duurt nog wel even voordat ze een mening hebben daaroverquote:Op dinsdag 29 december 2020 09:37 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Nou ze hebben groeilijnen.. en zodra je daar te ver van afwijkt gaan ze er wel ineens een mening over hebben.
Maar dat ze dan niet mopperen ligt aan perfect kind.. niet aan dat ze doorgaans niet mopperen daarquote:Op dinsdag 29 december 2020 09:53 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Oh, zo. Nou ja, dat mogen ze hebben. Maar Marijn zit tot nu to boven de bovenste lengte groeilijn, op gemiddeld gewicht en hoofdomtrek. Dus dat duurt nog wel even voordat ze een mening hebben daarover
Dit had en heb ik precies ook.quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:50 schreef z80 het volgende:
Voor zover ik weet konden we thuis net zo veel eten als we zelf wilde. Enkel vlak voor het avondeten zat er een restrictie op.
Maar we hebben allemaal wel geluk wat dat betreft. Lichaam geeft aan wanneer genoeg. Ik kan zo een paar dagen vreten, alles wat maar eetbaar is in grote hoeveelheden. Tot op een bepaald gewicht\vetpercentage. Dan is de honger en trek weg. Ja iets lekkers gaat er nog steeds in, maar de rest in mindere hoeveelheden.
En dat zonder weegschaal.
Hier ook hoor. 1e reactie van mijn moeder op een kerst-foto van afgelopen kerstdiner: "Dat is toch meer dan 175 gram vlees?!?!"quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:48 schreef Tele6 het volgende:
Bij mij thuis zaten er een boel restricties op wat je mocht eten en wanneer. Maar dat zag je wel aankomen als je iets weet over hoe het bij mij thuis ging.
quote:
Oh haha ja.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:50 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hier ook hoor. 1e reactie van mijn moeder op een kerst-foto van afgelopen kerstdiner: "Dat is toch meer dan 175 gram vlees?!?!"
Waarom werk je niet gewoon in je eigen huis?quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:40 schreef FutureFairytale het volgende:
Werk sinds 2 weken bij een collega thuis, bevalt wel maar toch mis ik wel de reuring. Het is trouwens nu ook rustig op kantoor, veel vakanties enzo.
[..]
Dit had en heb ik precies ook.
Meld!quote:
Ja ik denk dat mijn misvormde rug en mijn afgunst van mijn immer populaire knappe zus er in de pubertijd iets harder in hebben gehakt en iets diepere sporen hebben achtergelaten dan ik soms zelf wil toegevenquote:Op dinsdag 29 december 2020 03:59 schreef minilot het volgende:
Ik hol helemaal niet om af te vallen en/of strakker en/of mooier te worden eigenlijk. Het lijkt me vooral gaaf om uiteindelijk heel erg ver te kunnen rennen en mijn brein is zo lekker rustig als ik hardloop![]()
Ik ben eerlijk gezegd wel een pietsje verbaasd @:Candaasje, dat jij primair sport voor de esthetiek!Op de één of andere manier had ik dat zo bezig wezen met uiterlijkheden blijkbaar niet verwacht bij een verder zo vlijtig wereldreddend type
Wat een vriendelijke vraag.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Waarom werk je niet gewoon in je eigen huis?
quote:Op dinsdag 29 december 2020 11:10 schreef Candaasje het volgende:
Als mijn wandelingen nu net zo lang waren als mijn schrijfsels kwam het met die conditie ook wel perfect in orde![]()
Even teruglezen, jullie waren alweer een pagina verder.
Ik zit er al zo lang ik me kan heugen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 11:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is er iemand bekend met verzekeraar De Friesland? Die wordt mij aangeraden door Independer.
Overweging:
Bij J op de polis. Handig want overzichtelijk. 12 euro per maand meer maar 100% vergoeding tandartskosten. Niet vooraf eigen risico verrekenen.
Naar De Friesland. 12 euro per maand minder maar 75% vergoeding tandartskosten. En dat is precies de waarde van 12 euro per maand. Wel vooraf eigen risico verrekenen.
Dus feitelijk moet ik kiezen tussen eigen risico verrekenen of niet bijbetalen voor de tandarts. Nu ik dit zo typ vind ik de kosten voor de tandarts veel voorspelbaarder dan het eigen risico. Ok, duidelijk.
Nat en grijs. Hier ook. Tevens nog vakantie en geen zin om iets te doen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 11:24 schreef derLudolf het volgende:
Wat een saai weer zeg, als de lamp niet aan is, is het gewoon donker binnen.
Koddige reclames zijn ze sterk in.quote:Op dinsdag 29 december 2020 11:33 schreef PdeHoog het volgende:
Mensen, als we toch over verzekeringen praten: iemand ervaring met ASR en/of Klaverblad voor inboedel, aansprakelijkheid, opstal en auto-verzekeringen?
Perfecte dag om binnen te zittenquote:Op dinsdag 29 december 2020 11:24 schreef derLudolf het volgende:
Wat een saai weer zeg, als de lamp niet aan is, is het gewoon donker binnen.
Nou, ergens anders ga ik niet heen. Zo maar even douchen en beginnen aan een truiquote:Op dinsdag 29 december 2020 11:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Perfecte dag om binnen te zitten
Hier tour de moerkapellequote:Op dinsdag 29 december 2020 11:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Perfecte dag om binnen te zitten
2 graden en regen? Ik kijk wel lekker uit om naar buiten te gaan.quote:Op dinsdag 29 december 2020 11:46 schreef minilot het volgende:
Aanstellers!Ik zet Günther zo op de loopfiets voor de drieënhalve kilometer naar een toffe speeltuin. Word met weer als vandaag juist gaar van binnenzitten
Hier grijs en al heel dag droog.quote:Op dinsdag 29 december 2020 11:47 schreef fietsie het volgende:
[..]
2 graden en regen? Ik kijk wel lekker uit om naar buiten te gaan.
Same, ideaal wandelweer eigenlijkquote:Op dinsdag 29 december 2020 11:48 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hier grijs en al heel dag droog.
En niet enorm koud ook
Nee mijn zus is jonger (3 jaar). Dus het is eerder andersomquote:Op dinsdag 29 december 2020 11:51 schreef minilot het volgende:
@:Candaasje Hoe is de verstandhouding met je zus daaromtrent nu eigenlijk? Oudere zus? Gaan de jaren daar al zichtbaar tellen en verkneukel je je daarom?![]()
Heeft het niet tegen bepaalde vormen van sport kunnen te maken met de heftige historie van je rug, of komt het door heel wat anders? Lastig zeg!
Dat is de moeite waard!quote:Op dinsdag 29 december 2020 11:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo dan. We kunnen samen 228 euro per jaar besparen op de zorgverzekering
Hier valt er geen water. Maar als je met je arm zwaait komen er hele kleine druppeltjes op. Geen fijn weer om buiten te zijn. Regenkleding zweet, zonder ook zeikennat.quote:Op dinsdag 29 december 2020 11:59 schreef fietsie het volgende:
Hier gestaag net even meer dan motregen. Alles nat, druilerig en troosteloos.
¤500 voor een kippenhok die eind januari wordt geleverd is een matige grap.quote:Op dinsdag 29 december 2020 12:23 schreef fietsie het volgende:
Is www.omlet.nl nu gewoon 1 grote grap, zoals DeSpeld, of zouden ze serieus zijn met highvisibility kleding voor Kippen????
Het concept van reflecterende hesjes voor kippen is in ieder geval niet nieuw.quote:Op dinsdag 29 december 2020 12:23 schreef fietsie het volgende:
Is www.omlet.nl nu gewoon 1 grote grap, zoals DeSpeld, of zouden ze serieus zijn met highvisibility kleding voor Kippen????
Hier klaverblad voor inboedelverzekering en voor aansprakelijkheidsverzekering. Eén keer gebruik van de inboedelverzekering gemaakt, bij lekkage. Verhuurder heeft toen het lek gefixt en het gat in de muur dat daarvoor gemaakt was laten dichtsmeren en stucen. We hadden nog ondervloer en voorstrijk, dus ik heb alleen twee pakken laminaat en een pot groene verf (dat zat op de muur-met-gerepareerd-gat) gedeclareerd (erbij aangegeven geen ondervloer en voorstrijk te declareren omdat dat nog in huis was) en de uren die we kwijt waren om laminaat terug te leggen en te schilderen. Dat volledige bedrag is betaald, terwijl er volgens mij eigenlijk afschrijving van het laminaat gerekend zou moeten worden. Hoe dan ook prima proces, online schademelding met wat foto's van natte plek op vloer, natte planken en wit gestuct stuk op groene muur en geld was snel binnen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 11:33 schreef PdeHoog het volgende:
Mensen, als we toch over verzekeringen praten: iemand ervaring met ASR en/of Klaverblad voor inboedel, aansprakelijkheid, opstal en auto-verzekeringen?
Met als nut? Meer ongedierte in de veren?quote:Op dinsdag 29 december 2020 12:32 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Het concept van reflecterende hesjes voor kippen is in ieder geval niet nieuw.
Helmpjes ook niet trouwens.
Ik hoor weinig klachten in de omgeving. Ze zijn betrokken, geven advies en zeiken niet. Dat vind ik al heel wat beter dan wat ik hoor van andere mensen. Wellicht komt het ook omdat het gewoon een gehucht isquote:Op dinsdag 29 december 2020 10:15 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Maar dat ze dan niet mopperen ligt aan perfect kind.. niet aan dat ze doorgaans niet mopperen daar
Helmpjes tegen het pikken geloof ik.quote:Op dinsdag 29 december 2020 12:38 schreef fietsie het volgende:
[..]
Met als nut? Meer ongedierte in de veren?
Beter tochquote:Op dinsdag 29 december 2020 12:39 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik hoor weinig klachten in de omgeving. Ze zijn betrokken, geven advies en zeiken niet. Dat vind ik al heel wat beter dan wat ik hoor van andere mensen. Wellicht komt het ook omdat het gewoon een gehucht is
Mja achterstandswijk meldt zich hier.quote:Op dinsdag 29 december 2020 13:06 schreef Vanyel het volgende:
Consultatiebureaus in witte, welgestelde wijken zijn héél anders dan daar waar ze lagere sociaal-economische milieus en/of veel migratie-achtergronden bedienen.
Bij die laatsten zijn ze soms tot het onbeschofte aan toe directief over 'hoe het hoort'. Bij de eersten geloven ze het allemaal wel.
Is mijn persoonlijke ervaring en anekdotisch ondersteunde mening.
Vrouw vond het stom dat ik vandaag zojuist als vijfde kerstdag bestempeldeMuffe vrouw
Hij was wel vriendelijk bedoeldquote:Op dinsdag 29 december 2020 11:16 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat een vriendelijke vraag.
Omdat we met zn 2en een afdeling hebben. Handiger en fijner. We wonen allebei alleen, zijn beste vrienden en we houden afstand. Wat wil je nog meer.
Ja, wel vrij bijzonder. Althans, de 'buktest' (ik verzin dit nietquote:Op dinsdag 29 december 2020 14:05 schreef AnneX het volgende:
@:Candaasje wat rottig dat ‘men’ een (ernstige zelfs) scoliose mist! nondeju.
Knuffel terug! Ben je nu wel fijn bij je ouders?quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:17 schreef Pinnenmutske het volgende:
Knuffel voor iedereen die het kan gebruiken.
Met mij redelijk.
Ja klopt. Ik geloof dat mijn moeder nog wel een brief naar de GGD gestuurd heeft, om te vragen waarom de buktest niet meer wordt gedaan, of er in elk geval naar de rug/houding gekeken wordt van leerlingen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:24 schreef AnneX het volgende:
@:Candaasje zelfs een alo gymjuf had dit kunnen zien.
Zonder buktest valt ongelijke hoogte van handen op, een voorkeurshouding etc., ongelijke taille. Affijn.
Dank je Pinnenmutske.
Sojabrokken.... het klinkt ook gewoon viesquote:Op dinsdag 29 december 2020 14:37 schreef Myraela het volgende:
Rendang nu met sojabrokken aan het maken in plaatst van met de 'stukjes als van rund' van de AH. Tot nu toe ruikt dat spul vooral vies.
Yep.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:26 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Knuffel terug! Ben je nu wel fijn bij je ouders?Want anders lijkt het me zo ellendig alleen in BE met al die strengere regels.
Ze zien er ook vies uitquote:Op dinsdag 29 december 2020 14:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Sojabrokken.... het klinkt ook gewoon vies
Ja, ik durf het ook niet aan.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:49 schreef Candaasje het volgende:
Sojabrokken.... het klinkt ook gewoon vies
Het produkt klinkt zo.... gerecycledquote:
quote:Op dinsdag 29 december 2020 13:41 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hij was wel vriendelijk bedoeld
Maar dat is wel duidelijk. En gezelliger dan op kantoor gok ik zo
Zo ruikt het ook.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het produkt klinkt zo.... gerecycled
Nee, ik heb maanden terug eens zo'n zak meegenomen. En ik wilde nu eigenlijk gewoon weer de vega stukjes als van rund, maar die waren overal op. Dus dacht ik dit te gebruiken, maar meh.quote:
Zo vind ik zowat alle vleesvervangers ruikenquote:
Ik heb er hondenbrok-associaties meequote:Op dinsdag 29 december 2020 15:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het produkt klinkt zo.... gerecycled
Ik ook. Het idee van het eten wordt vast steeds beter voor Myraelaquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:10 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb er hondenbrok-associaties mee![]()
Die honden hebben er vaak geen moeite mee, dus hey!quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ook. Het idee van het eten wordt vast steeds beter voor Myraela
Biks. Is dat het zelfde als schapenvoer korrels? Voornamelijk geperste aardappelschil.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:16 schreef Candaasje het volgende:
Mijn vriend probeerde laatst nog een biksje, van de konijnen. Hij was benieuwd waar die twee elke ochtend en avond zo lyrisch over doen![]()
(Het smaakte vooral droog en weinig interessant. )
Amaiquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:10 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb er hondenbrok-associaties mee![]()
Vanmorgen had ik trouwens een Vlaams momentje. Gerecycleerd maakte ik er van, (Geresiekleerd). Mijn vriend keek me aan en zei dat het net zo klonk zoals mijn oma IC uitspreekt (intensieve kèr)
quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:16 schreef Candaasje het volgende:
Mijn vriend probeerde laatst nog een biksje, van de konijnen. Hij was benieuwd waar die twee elke ochtend en avond zo lyrisch over doen![]()
(Het smaakte vooral droog en weinig interessant. )
Mijn muizen lusten het niet.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:18 schreef z80 het volgende:
[..]
Biks. Is dat het zelfde als schapenvoer korrels? Voornamelijk geperste aardappelschil.
Nah, niet helemaal. Geen aardappelschillen in elk geval, want dat is giftig voor konijnen. Maar wel een beetje hetzelfde idee, het is aanvullend voer.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:18 schreef z80 het volgende:
[..]
Biks. Is dat het zelfde als schapenvoer korrels? Voornamelijk geperste aardappelschil.
Jaaaquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nu Charlie en de chocoladefabriek. Met Gene Wilder
Ik wel, het droogvoer dan. Ooit als kind wel eens een brokje geprobeerd. Conclusie: SMERIG.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Amai
[..]![]()
Die aanvechting heb ik nog nooit gehad bij het kattenvoer. Zeker niet de varianten met pens
nu zou daar wel een goed moment voor zijnBacteriën en andere nare zaken van rauw vleesch negerend..
Als ik mijn smaak kwijt zou zijn had ik een zak hete pepers gegeten en kijken wat m'n reactie isquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zo vind ik zowat alle vleesvervangers ruiken
Inmiddels heb ik in mijn neus/keel lockdown wel een snack ontdekt! Het zuur van augurken doet ‘iets’. Joy.
Kijk maar uit, hete pepers prikkelen vooral je warmtesensoren, niet zozeer je smaakpapillenquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:23 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Als ik mijn smaak kwijt zou zijn had ik een zak hete pepers gegeten en kijken wat m'n reactie is
En leuke film kijk jeKeek ik 'live' op 2e Kerstdag.
Best wel.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:23 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik wel, het droogvoer dan. Ooit als kind wel eens een brokje geprobeerd. Conclusie: SMERIG.
Maar ik vind het nog steeds heerlijk ruiken. (Natvoer ook trouwens).
Ik ben een beetje vreemd
Ik ga er niet aan beginnen in ieder geval. Dadelijk nog een zintuig uitgeschakeldquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:24 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Kijk maar uit, hete pepers prikkelen vooral je warmtesensoren, niet zozeer je smaakpapillen
quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:24 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Kijk maar uit, hete pepers prikkelen vooral je warmtesensoren, niet zozeer je smaakpapillen
Ben al wel heel veel gewend, alleen een hele zak nog nietquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik ga er niet aan beginnen in ieder geval. Dadelijk nog een zintuig uitgeschakeld![]()
En ik lees verhalen dat de weg naar ‘de uitgang’ ook vrij memorabel kan zijn
Studiegenoten van vriend waren Mexicanen. Die waren wel wat gewend zullen we maar zeggen. Maar zelfs zij moesten bij terugkomst thuis weer even rustig aan opbouwen. Anders wilde je inderdaad niet naar de wc vertelden zequote:Op dinsdag 29 december 2020 16:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik ga er niet aan beginnen in ieder geval. Dadelijk nog een zintuig uitgeschakeld![]()
En ik lees verhalen dat de weg naar ‘de uitgang’ ook vrij memorabel kan zijn
quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:07 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Studiegenoten van vriend waren Mexicanen. Die waren wel wat gewend zullen we maar zeggen. Maar zelfs zij moesten bij terugkomst thuis weer even rustig aan opbouwen. Anders wilde je inderdaad niet naar de wc vertelden ze
Nooit geproefd, maar ik vind, met name natvoer, erg lekker ruiken. Vriend heeft het wel gegeten en vond het vooral smakeloos.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:23 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik wel, het droogvoer dan. Ooit als kind wel eens een brokje geprobeerd. Conclusie: SMERIG.
Maar ik vind het nog steeds heerlijk ruiken. (Natvoer ook trouwens).
Ik ben een beetje vreemd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Dan schakelen veel naar een andere zender.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:38 schreef FutureFairytale het volgende:
Gisterenavond las ik over dat ziekenhuizen het niet meer aankunnen en allemaal ellende.
Lees ik vandaag een stijging van 178 t.o.v. gisteren. Ben bang dat er straks gekozen moet worden wie er geholpen wordt en wie niet, als ze dit al niet doen.
Waarom gooien ze niet op primetime (20u bv) i.p.v. GTST een aflevering over corona in de ziekenhuizen op tv?
quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:44 schreef minilot het volgende:
Verbazingwekkend (of misschien wel niet) hoeveel van jullie dierenvoer zelf opgepeuzeld hebben!
En buuuuurp. Vanmorgen hardgelopen, verder hele middag buiten geweest en ook nog tien kilometer gewandeld en toen ging het regenen en kwamen we op weg naar huis langs een oliebollenkraam en de maaltijd van de dag bestond aldus uit (per persoon!):
- oliebol
- speltoliebol
- Berliner bol
- appelbeignet
Ahem. Is het al 1 januari?
Zo nog maar een hartig bouillonnetje en @:Myraela: vandaag dus niks van de lijst kunnen schrappen.Hoe is het bij de jouwe?
We hebben geluncht met de kroketten en m'n vriend heeft een citroenkoekje op. Ik denk dat het witte chocolade passievruchtijs er vanavond ook aan moet geloven. We liggen nog op schema.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:44 schreef minilot het volgende:
@:Myraela: vandaag dus niks van de lijst kunnen schrappen.Hoe is het bij de jouwe?
witte chocolade passievruchtijs ohohohquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
We hebben geluncht met de kroketten en m'n vriend heeft een citroenkoekje op. Ik denk dat het witte chocolade passievruchtijs er vanavond ook aan moet geloven. We liggen nog op schema.
Jeej!quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nu Charlie en de chocoladefabriek. Met Gene Wilder
Meh, valt een beetje tegen. Te weinig witte chocoladesmaak.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:47 schreef Kaatje1 het volgende:
witte chocolade passievruchtijs ohohoh
Waarom niet? Ook het diervoer moet voldoen aan hygiëne normen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:44 schreef minilot het volgende:
Verbazingwekkend (of misschien wel niet) hoeveel van jullie dierenvoer zelf opgepeuzeld hebben!
En buuuuurp. Vanmorgen hardgelopen, verder hele middag buiten geweest en ook nog tien kilometer gewandeld en toen ging het regenen en kwamen we op weg naar huis langs een oliebollenkraam en de maaltijd van de dag bestond aldus uit (per persoon!):
- oliebol
- speltoliebol
- Berliner bol
- appelbeignet
Ahem. Is het al 1 januari?
Zo nog maar een hartig bouillonnetje en @:Myraela: vandaag dus niks van de lijst kunnen schrappen.Hoe is het bij de jouwe?
Het klonk zo lekkerquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Meh, valt een beetje tegen. Te weinig witte chocoladesmaak.
Oh, ik vind het verder ook niet bezwaarlijk klinken ofzo. Ik zou er alleen zelf nooit aan denken om konijnen- of kattenvoer zelf te proberen als ik het in huis hadquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:49 schreef z80 het volgende:
[..]
Waarom niet? Ook het diervoer moet voldoen aan hygiëne normen.
Awww.quote:
Ik heb jou juist als een van de eerste voor ogen die dat zou doenquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:55 schreef minilot het volgende:
[..]
Oh, ik vind het verder ook niet bezwaarlijk klinken ofzo. Ik zou er alleen zelf nooit aan denken om konijnen- of kattenvoer zelf te proberen als ik het in huis had
Ik weet ook dat als ik weer een paar dagen netjes 16 uur vast, wat minder SNACKS eet en wat meer groente, dat het zo weer weg is. Maar ja. Dat moet je dan wel doen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:57 schreef minilot het volgende:
[..]
Awww.Ik vrees dat ik nog wel even met een gefrituurde-zoetwaren-baby zit
Hai! Weinig heuvels hier, maar je kunt wel op heel veel plekken de dijk op en afquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:45 schreef Tele6 het volgende:
[..]![]()
Ik ben je niet tegengekomen op m'n wandeling.
Eerder 8 km gewandeld dan 10, maar zoveel heuvels dat we alsnog 2 uur bezig waren.
Nu ik het in mijn hoofd heb zitten door jullie stelletje viespeuken ben ik inderdaad inenen wel benieuwd!quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik heb jou juist als een van de eerste voor ogen die dat zou doen
Flipbeltquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:59 schreef minilot het volgende:
[..]
Hai! Weinig heuvels hier, maar je kunt wel op heel veel plekken de dijk op en af
Zeg, waar bewaren jij en @:Clubsoda je telefoon tijdens het hollen? Ik overweeg zo'n flipbeltdinges, maar hecht wel aan jullie tips
WIl wel wat opsturen, heb 8 kg droogvoer in huis, en heel veel blikjesquote:Op dinsdag 29 december 2020 17:00 schreef minilot het volgende:
[..]
Nu ik het in mijn hoofd heb zitten door jullie stelletje viespeuken ben ik inderdaad inenen wel benieuwd!
Mijn zomer-hardloopbroek heeft een zak die net groot genoeg is voor m'n (niet heel grote) telefoon. Op de rug.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:59 schreef minilot het volgende:
[..]
Hai! Weinig heuvels hier, maar je kunt wel op heel veel plekken de dijk op en af
Zeg, waar bewaren jij en @:Clubsoda je telefoon tijdens het hollen? Ik overweeg zo'n flipbeltdinges, maar hecht wel aan jullie tips
Hehe, no thanks! Ken IRL afdoende lui met katten - komt goed zodra de nieuwsgierigheid onhoudbaar wordtquote:Op dinsdag 29 december 2020 17:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
WIl wel wat opsturen, heb 8 kg droogvoer in huis, en heel veel blikjes
Dat kan slechter!quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:06 schreef Lonaa het volgende:
Oh, mooie reiskoffer, 2 goede flessen wijn + kelnersmes. En een goed verhaal op de zaak maar dat heeft ie gemist. Wel fijn dat het moederbedrijf eindelijk ook weer eens aan hun gedacht hebben.
Ohhhhh...maar weerstechnisch niet een heel handige tijd om lam te zijnquote:Op dinsdag 29 december 2020 17:14 schreef sigme het volgende:
Ik heb gister misschien wat veel biertjes gedronken. Stuk of 10. Flesjes.
Vanochtend niettemin licht onfris en onfruitig erop uit met de honden. Koud. Miezer.
Mêh. Mèh? Hoebedoeloe?
[ afbeelding ]
En gewoon nog een
[ afbeelding ]
'Lam'quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ohhhhh...maar weerstechnisch niet een heel handige tijd om lam te zijn
Zo zapte ik langs iets met Freek Vonk, zat hij bij wrattenzwijntjes in Afrika. Mijn reactie "mmm lekkerquote:
Mijn decathlonbroek heeft achterop een zakje waar mijn telefoon zonder hoesje precies inpast.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:59 schreef minilot het volgende:
[..]
Neeeeee, ik doelde op de beschonken toestand van Sigme!quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zo zapte ik langs iets met Freek Vonk, zat hij bij wrattenzwijntjes in Afrika. Mijn reactie "mmm lekker"
Wow!quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:19 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n armding geprobeerd maar daar kreeg prinses op de erwt direct een bloeduitstorting van
whaha...ik heb hongerquote:Op dinsdag 29 december 2020 17:19 schreef minilot het volgende:
[..]
Neeeeee, ik doelde op de beschonken toestand van Sigme!
Daar dacht sigme anders overquote:Op dinsdag 29 december 2020 17:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ohhhhh...maar weerstechnisch niet een heel handige tijd om lam te zijn
I aim to please.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:20 schreef minilot het volgende:
[..]
Wow!En kudos voor de sprookjesreferentie
Je bent gewoon nog steeds... lamquote:Op dinsdag 29 december 2020 17:14 schreef sigme het volgende:
Vanochtend niettemin licht onfris en onfruitig erop uit met de honden. Koud. Miezer.
Mêh. Mèh? Hoebedoeloe?
[ afbeelding ]
En gewoon nog een
[ afbeelding ]
Ahh, dat is lief!quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:28 schreef Clubsoda het volgende:
Ik fietste zowel op de heen- als de terugweg door de regenmaar mijn lief had een stomend heet bad klaargemaakt, met kaarsjes en droge kleren, dus daar lig ik nu in te tintelen
Laatste werkdag op locatie van dit jaar zit erop
Mja ik vind het ideaal.. alles bij de hand EN het zit niet irritant of in de weg.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:06 schreef minilot het volgende:
[..]Één stem voor de flipbelt in the -haha- pocket!
Nicu en picu zijn waarschijnlijk nieuwer en meer internationaal overgewaaid toen de inzo al bestond?quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:29 schreef Holyme het volgende:
Lammetjes!![]()
Ik las iets van gerecycleerd, herkenbaarZo zeg ik inmiddels ook inzo. Want tis hier nicu, picu, en inzo. Logica
![]()
Hardlopen, sleutels achterin broekzakje, telefoon in zak van jasje, en voor mooier weer zo'n Decathlon fanny pack.
Kattenvoer zou ik eten, maar dan vooral de Cosma varianten met puur vis. Nichtje leerde op tv dat er zalm in kattenbrokjes zit en riep enthousiast dat ze van kattenbrokjes houdt. Ik denk dat ze ze nog nooit geroken heeft![]()
Cat met augurken, ik dacht eens een nieuw drankje te proberen, kombucha. Riekt naar azijn
Dat klinkt eigenlijk best heel logischquote:Op dinsdag 29 december 2020 17:34 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nicu en picu zijn waarschijnlijk nieuwer en meer internationaal overgewaaid toen de inzo al bestond?
Nog nooit gehoord hierquote:Op dinsdag 29 december 2020 17:40 schreef Candaasje het volgende:
Bestaat de afkorting VVK eigenlijk echt? Ik ken het van wat dierenartsen (Voer Voor de Kat), en betekent dat een patiënt opgegeven is.
Ik heb er nooit van gehoord. Wij noemen dat gewoon palliatiefquote:Op dinsdag 29 december 2020 17:40 schreef Candaasje het volgende:
Bestaat de afkorting VVK eigenlijk echt? Ik ken het van wat dierenartsen (Voer Voor de Kat), en betekent dat een patiënt opgegeven is.
Ah nee ik ken het van een "Breng patiënt X maar naar de VVK-OK'.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:43 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb er nooit van gehoord. Wij noemen dat gewoon palliatief
Respectievelijk neonatale en pediatrische intensive care unit en intensieve zorg; Vlaams voor IC.quote:
Neonatal (pasgeborenen)/pediatric intensive care unit, en intensieve zorgen (wat dus ook wel icu heet).quote:
Dat dus. Mijn schoonzus werkt op InZo.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Respectievelijk neonatale en pediatrische intensive care unit en intensieve zorg; Vlaams voor IC.
Maar als het een kat is, moet ie dan kannibaal worden?quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat is kennelijk een dierenartsendingetje![]()
Maar dus opgegeven patiënt, weinig hoop voor.
Deden ze in de veehouderij ook niet zo moeilijk overquote:Op dinsdag 29 december 2020 17:57 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar als het een kat is, moet ie dan kannibaal worden?
Ik ken hem ook. Meer in de onderlinge communicatie: vogeltje voor de katquote:Op dinsdag 29 december 2020 17:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat klinkt echt zóveel logischerquote:Op dinsdag 29 december 2020 18:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik ken hem ook. Meer in de onderlinge communicatie: vogeltje voor de kat
Ah die ken ik ook ja, ik ken beide varianten. Beetje afhankelijk van de dierenartsquote:Op dinsdag 29 december 2020 18:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik ken hem ook. Meer in de onderlinge communicatie: vogeltje voor de kat
quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:05 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat klinkt echt zóveel logischer
Hoop toch dat mijn dierenarts iets anders met dergelijke dingen omgaat.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Respectievelijk neonatale en pediatrische intensive care unit en intensieve zorg; Vlaams voor IC.
Ahhh, we hebben het over ziekenhuizenquote:Op dinsdag 29 december 2020 17:50 schreef Holyme het volgende:
[..]
Neonatal (pasgeborenen)/pediatric intensive care unit, en intensieve zorgen (wat dus ook wel icu heet).
En wie is de gelukkige vader? Normaal plan je zijn aanwezigheid toch he?quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:40 schreef sigme het volgende:
Licht katerige lamsjes.
[ afbeelding ]
We hebben ze maar verplaatst naar de wei-met-hok.
Ooi vond het ook wel aangenamer dan het natte gras.
[ afbeelding ]
Met nieuwsgierige apies erbij (filmpje)
Ik ben VVK niet heel vaak tegengekomen. Maar onderling maken dierenartsen/assistenten wel eens andere opmerkingen die je als verzorger niet zou willen horen. Dat is vaak ook wel een manier om met moeilijkere zaken te dealen, of een wijze van communicatie die er in de jaren is ingeslopen. Ik ben het er niet altijd mee eens, (Ook een beetje afhankelijk van de dierenartsen/assistenten. Je hebt heel liefdevolle, maar ook heel zakelijke die minder patiënt-centraal denken en handelen) maar ik begrijp soms wel dat er wat lucht nodig is.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:21 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hoop toch dat mijn dierenarts iets anders met dergelijke dingen omgaat.
Het is tenslotte wel mijn favoriete huisdier en geen blik whiskas.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat lijkt me een fijner plekje dan het natte koude gras jaquote:Op dinsdag 29 december 2020 18:40 schreef sigme het volgende:
Licht katerige lamsjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ah, de wijzen uit het Oosten kwamen naar de iets te laat geboren kerstkindekes kijkenquote:Op dinsdag 29 december 2020 18:40 schreef sigme het volgende:
Licht katerige lamsjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:40 schreef sigme het volgende:
Licht katerige lamsjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:40 schreef sigme het volgende:
Licht katerige lamsjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Omdat het onwijs smerig ruikt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:49 schreef z80 het volgende:
[..]
Waarom niet? Ook het diervoer moet voldoen aan hygiëne normen.
Hier nog een +1 voor de flipbelt. Fijn ding!quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:20 schreef minilot het volgende:
[..]
Wow!En kudos voor de sprookjesreferentie
Ik hou het gewoon op Jonas, hoewel we een paar jaar geleden lammeren hadden (van dezelfde ooi) op 7 januari, waar er toen geen volwassen ram aan te pas gekomen was. We hebben dit jaar Jonas niet weggehad van de dames; wel de ramlammeren vanaf een bepaald moment weg.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En wie is de gelukkige vader? Normaal plan je zijn aanwezigheid toch he?
Lammetjes zullen idd blij zijn met wat meer droogheid en warmte, de kleine prullen![]()
Zijn ze wel goed gezond, denk je dat ze het redden?
Ik weet nog steeds niet wat het is.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wist niet wat een flipbelt was maar ik wil er nu een.
Sigme, jou moet ik hebben. En misschien @Vanyel ook wel.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik hou het gewoon op Jonas, hoewel we een paar jaar geleden lammeren hadden (van dezelfde ooi) op 7 januari, waar er toen geen volwassen ram aan te pas gekomen was. We hebben dit jaar Jonas niet weggehad van de dames; wel de ramlammeren vanaf een bepaald moment weg.
De lammeren zijn volgroeid en gezond, geen reden om aan te nemen dat ze niet gewoon de nacht doorkomen.
Super handig voor je telefoon als je geen zakken hebtquote:Op dinsdag 29 december 2020 20:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wist niet wat een flipbelt was maar ik wil er nu een.
framboos woekert, die wordt zo breed als dat je nieuwe scheuten uit de grond laat schietenquote:Op dinsdag 29 december 2020 20:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Sigme, jou moet ik hebben. En misschien @:vanyel ook wel.
Ik wil een paar rijen met langs draad geleide fruitstruiken maken. Ik heb nu 70 centimeter breedte per struik en pad ingecalculeerd. Is dat genoeg?
En hoe breed wordt een beetje framboos/braamboos/rode bes/etc. ongeveer?
Hum. Nou. Uhh.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Sigme, jou moet ik hebben. En misschien @:vanyel ook wel.
Ik wil een paar rijen met langs draad geleide fruitstruiken maken. Ik heb nu 70 centimeter breedte per struik en pad ingecalculeerd. Is dat genoeg?
En hoe breed wordt een beetje framboos/braamboos/rode bes/etc. ongeveer?
Dat klinkt als iets dat ik in de zomer nodig heb voor tijdens het wandelen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:17 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Super handig voor je telefoon als je geen zakken hebt
Waaiervormig is het idee inderdaad. Ik kan op de kop aan het eind ook wel bessenstruiken zetten. Ik twijfel nog even door. Bij 80 centimeter breedte kan ik 3 rijen kwijt, bij 70 4 rijen. Een rij is 5-6 meter.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:24 schreef sigme het volgende:
[..]
framboos woekert, die wordt zo breed als dat je nieuwe scheuten uit de grond laat schieten
braamboos, 3 tot 5 meter breed (maar dat kan waaiervormig, dus de doorsnee is dan beperkt)
rode bes langs draad ken ik niet, een struik wordt gewoonlijk 1 tot 1,5 meter doorsnee, maar zijn goed snoeibaar.
70 per pad en 70 voor elke struik.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hum. Nou. Uhh.
Mijn braam staat redelijk ingebouwd tussen kas en schutting, wordt fanatiek gesnoeid en haalt toch de .80 meter breed, .40 meter diep wel (tegen een hek tegen een muur). Zomerframboos tegen hek is zeer prima binnen de perken te houden.
Herfstframboos is een monster. De beter gecultiveerde haalt het krapjes op .7x.7, de niet zo gecultiveerde heeft inmiddels zeker een m2 en stikt van de sneaky uitlopers. Als ik die niet opbind (wat ik niet doe) gaat ie eind zomer wel richting de 2 m2. Dat was 2 jaar geleden 1 stekje...
Ho wacht. 70 cm struik en dan 70 cm pad of 70 cm struik+pad? Dat laatste zou ik niet aandurven.
Ja, dat begin ik ook te denken. Ik moet het ook in mijn eentje opeten. J krijgt appelbomen. Er is hier onbedoeld een vrij strikte scheiding in de fruitmand.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:34 schreef Vanyel het volgende:
I zou gewoon 3 doen. Comfort is wel wat waard en 15-18 meter fruit is echt niet weinig.
Ja daar is het echt handig voor.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:30 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat klinkt als iets dat ik in de zomer nodig heb voor tijdens het wandelen.
Waar?quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:13 schreef Candaasje het volgende:
Mijn hemel, wat een rits baggertopics![]()
Overal en nergens. Er is weer een oude bekende terug. Volgens mij zowel onder zijn originele account als een kloon.quote:
Ik heb een tijdelijk (oud) printoppervlak ingezet omdat het glas gebarsten is.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:27 schreef derLudolf het volgende:
Ik had vandaag post van @:fietsie
Die had twee lensdoppen geprintVoorlopig werd daar niets meer geprint heb ik gelezen?
Ahja daar is al actie op.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:24 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Overal en nergens. Er is weer een oude bekende terug. Volgens mij zowel onder zijn originele account als een kloon.
Aha, ja ik las iets over een gebroken glasplaat jaquote:Op dinsdag 29 december 2020 21:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb een tijdelijk (oud) printoppervlak ingezet omdat het glas gebarsten is.
Juist wel. Alle bakjes en vormpjes moeten voorzien worden van elektronica of knutsel prul.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:40 schreef derLudolf het volgende:
Hehehe, als je eenmaal zo'n ding hebt, ben je ook geen AliExpress meer nodig of wel
Het is best lastig om echt goede ontwerpen te vinden, of complexe ontwerpen goed te wijzigen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:40 schreef derLudolf het volgende:
Hehehe, als je eenmaal zo'n ding hebt, ben je ook geen AliExpress meer nodig of wel
Of servootjes en motortjes om van een oude mobiel een 3D scanner te maken bv ja.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:42 schreef z80 het volgende:
[..]
Juist wel. Alle bakjes en vormpjes moeten voorzien worden van elektronica of knutsel prul.
Uhu, ik ken het, solids aanpassen kan echt kut zijnquote:Op dinsdag 29 december 2020 21:42 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het is best lastig om echt goede ontwerpen te vinden, of complexe ontwerpen goed te wijzigen.
Had er laatst 1 die was helemaal naar mijn zin, maar ik wilde de tekst eraf. Alleen openen in een pakket waar dat mee zou kunnen liet mn pc vastlopen: geheugen te weinig...
Ik val hier binnen, ik heb geen topics gezien en ik weet nu al over wie je het hebtquote:Op dinsdag 29 december 2020 21:24 schreef Candaasje het volgende:
Overal en nergens. Er is weer een oude bekende terug. Volgens mij zowel onder zijn originele account als een kloon.
Juh dat halen ze zo. De langste uitloper van mijn framboos is achter de kas langs gegaan, dus die uitloper is > 5m.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
70 per pad en 70 voor elke struik.
Een framboos van 2x2
Ik niet, Tong heeft geen kloon dacht ik.quote:Op dinsdag 29 december 2020 22:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik val hier binnen, ik heb geen topics gezien en ik weet nu al over wie je het hebt
Oeh die hadden we vroeger in de tuin thuis. Lekker jaquote:Op dinsdag 29 december 2020 22:34 schreef derLudolf het volgende:
Lucky, ga je ook kruisbessen planten? Ik had ze nog nooit gehad, tot deze zomer, die zijn ook lekker
Dan ga ik bij Lucky logeren wanneer ze rijp zijnquote:Op dinsdag 29 december 2020 22:34 schreef derLudolf het volgende:
Lucky, ga je ook kruisbessen planten? Ik had ze nog nooit gehad, tot deze zomer, die zijn ook lekker
Zekerquote:Op dinsdag 29 december 2020 22:34 schreef derLudolf het volgende:
Is Socios dat niet?quote:Op dinsdag 29 december 2020 22:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik niet, Tong heeft geen kloon dacht ik.
Ik heb al een paar dagen dat ik vroeg naar bed wil maar het gewoon niet lukt. Gister lag ik er om half 10 al in maar ging om 2 uur pas slapen. En nu lig ik er dus net in maar ook nu kan ik niet slapen. Maakt ook niet uit hoelaat ik ‘s morgens er uit gaat.quote:Op dinsdag 29 december 2020 23:11 schreef fietsie het volgende:
Ik heb geen zin om te gaan slapen, maar mn verstand zegt dat het wijs is.
Balen zegquote:
Ooh nee dat is dan idd plotselingquote:Op woensdag 30 december 2020 07:48 schreef Myraela het volgende:
Vanavond zou ik eigenlijk de rijsttafel nog een keer over doen, maar dan voor deel twee van de schoonfamilie. Maar m'n schoonvader is ineens weer single. Het was voor met z'n viertjes al wat overdreven om al die dingen te maken, maar nu we maar met z'n drietjes zijn, hou ik het maar helemaal iets beperkter.
En goed gezelschap scheelt ook heel veel.quote:Op woensdag 30 december 2020 07:50 schreef Myraela het volgende:
En we hadden spekkoek bij de toko gekocht, want daar had ik echt geen zin meer in. Maar we hebben gisteren toch nog maar een schwarzwalder kirsch gekocht. Past er totaal niet bij, maar is wel de favoriete taart van m'n schoonvader. M'n vriend en ik zijn allebei altijd van het troosten met eten.![]()
Geen lucky maar wel een knoeper struik. De blauwe uitvoering. En ja die smaken lekker. Wat zoetig.quote:Op dinsdag 29 december 2020 22:34 schreef derLudolf het volgende:
Pas was er toch weer iets in het nieuws over hem.quote:Op woensdag 30 december 2020 09:21 schreef Uhmmpie het volgende:
Morning..
hier voor het eerst in heel lang gedroomd over een film die ik heb gekeken. (The zodiac)
En ZO eng was hij nou ook weer niet.. wel intrigerend.
Maar vannacht was vooral eng helaas en minder intrigerend.
Vind het vooral bijzonder dat een man die in het verhaal niet enorm intelligent overkomt... een gecodeerde boodschap kan maken die dusdanig ingewikkeld is dat hij meer dan 50 jaar lang.. mensen bezig kan houden. Veel mensen ook.
En nooit echt definitief gepakt is uiteindelijk.
https://arstechnica.com/i(...)leuths-for-51-years/
Ja.. zie het linkje. Ze hebben eindelijk die code gekraakt.quote:Op woensdag 30 december 2020 09:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Pas was er toch weer iets in het nieuws over hem.
Wel een goede film.
Ah 9 van de 10x klik ik niet op linkjesquote:Op woensdag 30 december 2020 09:51 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ja.. zie het linkje. Ze hebben eindelijk die code gekraakt.
Als je dan de tekst leest denk je.. het was gewoon een lolletje die code.. iets om ze bezig te houden.
Of om zichzelf bezig te houden.
Het is ook nogal wat tekstquote:Op woensdag 30 december 2020 10:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ah 9 van de 10x klik ik niet op linkjes![]()
En dat klinkt best plausibel
Is de grmbl nou omdat het geld er nog niet is.. of omdat het meer is dan anders?quote:Op woensdag 30 december 2020 10:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Grmbl. Bericht gekregen van mijn tante dat de nieuwjaarsgift dit jaar groter uitvalt ivm een erfenis die zij kreeg. Maar het staat nog niet op de rekening
Het eerstequote:Op woensdag 30 december 2020 10:41 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Is de grmbl nou omdat het geld er nog niet is.. of omdat het meer is dan anders?
F5 tot je een ons weegtquote:Op woensdag 30 december 2020 10:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Grmbl. Bericht gekregen van mijn tante dat de nieuwjaarsgift dit jaar groter uitvalt ivm een erfenis die zij kreeg. Maar het staat nog niet op de rekening
Ik blijf wel wakker tot 12 uur vanavondquote:
Dat snap ik wel jaquote:Op woensdag 30 december 2020 10:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het eersteIk ben ongeduldig.
Herkenbaarquote:Op woensdag 30 december 2020 10:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik blijf wel wakker tot 12 uur vanavondIk gok dat het ingepland is voor morgen. Het gaat me niet eens om het bedrag maar ik ben te ongeduldig en nieuwsgierig voor dit soort dingen.
Als er onderweg wat gebeurt is het ook wel handig om een communicatiemiddel mee te hebben, zeker voor mij omdat ik thuis niemand heb die op me zit te wachten en die weet waar ik heen benquote:Op dinsdag 29 december 2020 17:05 schreef minilot het volgende:
@:Tele6 Mijn telefoon is net te groot voor het broekvakjeMee moet -ie wel want lopen op mijn superzorgvuldig samengestelde playlists bepaalt voor driekwart mijn loopgenot
Klinkt goed joh!quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:13 schreef vlindertje89 het volgende:
Haha, kattenvoer proeven, ik ben dan best een veelvraat, maar die sla ik toch even over.
Vanmorgen ommetje van 25 min, vanmiddag lopend boodschappen gedaan dus weer 50 min gelopen.
En eindelijk zorgverzekering voor volgend jaar uitgezocht. Had altijd groot aanvullend pakket voor veel fysio, maar in 2019 nauwelijks blessures, in 2020 uiteraard ook niet, en voor 2021 verwacht ik nu ook niet echt veel nodig te hebben. Vorig jaar eigen risico op minimaal omdat ik wist dat er veel kosten zouden komen, maar voor komend jaar verwacht ik geen zwangerschap, geen psychologische behandelingen, geen andere onderzoeken, dus eigen risico op max. Scheelt me een bak geld, joh. Ga dit jaar voor Ditzo met kleine aanvullende verzekering en ASR vitality. Als de ommetje app al zo goed werkt om me aan het wandelen te krijgen, moet dat ASR vitality me nog meer kunnen helpen om consequent regelmatig te blijven bewegen en sporten!
quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:14 schreef sigme het volgende:
Mêh. Mèh? Hoebedoeloe?
[ afbeelding ]
En gewoon nog een
[ afbeelding ]
Meestal kan je ook een pushmessage instellen dat je een berichtje krijgt als er geld gestort is.quote:
Net gedaan, goeie.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:09 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Meestal kan je ook een pushmessage instellen dat je een berichtje krijgt als er geld gestort is.
Ze zijn nooit verboden geweest, alleen afgeraden.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:33 schreef Candaasje het volgende:
Dames, heren...medische mondmaskers...zijn die in NL nog steeds verboden voor het gepeupel om te kopen en te dragen?
Ik krijg van de uni bericht dat we op de campus een medisch masker moeten dragen. (Vorige keer werden ze wel ín de aula's verstrekt voor tijdens het examen of tijdens practica, maar niet zozeer voor op de terreinen eromheen. Ik heb er nog eentje, maar dat is een beetje weinig voor al die tijd.)
Mijn suup stelt ze te verkopen... maar dat zijn dus gewoon de niet-medische natuurlijk.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:33 schreef Candaasje het volgende:
Dames, heren...medische mondmaskers...zijn die in NL nog steeds verboden voor het gepeupel om te kopen en te dragen?
Ik krijg van de uni bericht dat we op de campus een medisch masker moeten dragen. (Vorige keer werden ze wel ín de aula's verstrekt voor tijdens het examen of tijdens practica, maar niet zozeer voor op de terreinen eromheen. Ik heb er nog eentje, maar dat is een beetje weinig voor al die tijd.)
Mezelf inhouden niet toch naar de gebakskraam te rijden.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:38 schreef borisz het volgende:
Wat doe je in de laatste dagen van het jaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |