quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ongelooflijk. Alle andere landen hebben hun zaken op orde en wij zitten als eersteklas amateurs te klooien.
Ik hoop wel dat als de Engelse EMA ,en bijv. de Zwitserse of de Noorse, dat vaccin heeft goedgekeurd, de EMA wat eerder zegt: dan zal het wel goed zijn. Dat lijkt me niet zo raar.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Tja, maar ik weet niet in hoeverre al die tests en rapporten dan weer opnieuw moeten worden opgesteld en beoordeeld.
Overigens is dat nieuwsberichtje pas een half uur oud en dan is er altijd een hele hoop heisa omheen. Het is ook 'maar een EMA medewerker' he. Wie weet wordt er in de loop van vandaag of morgen nog wel wat genuanceerd of uitgelegd
Bedankt dat je hem hier post! Deze had ik ook naar gelinkt indirect.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:09 schreef BlackLining het volgende:
[ afbeelding ]
Niet dat het veel zegt overigens, maar dit is vooralsnog de planning volgens VWS.
Oke, dat snap ik opzich wel. Dus Oxford laten we eventjes voor wat het is.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het enige wat ik lees is dat er wat voorbarige berichten de media in geslingerd zijn, zoals dat er over een week al begonnen kan worden met het vaccineren met dat vaccin. Nu worden die (desgevraagd door journalisten) getemperd. Meer zou ik er ook niet achter zoeken.
Wat op zich niet heel gek is aangezien de GGD al onderdeel is van het RIjksvaccinatieprogramma en de meeste vaccinaties die we al kennen hier voor z'n rekening neemt. Daar zit meer ervaring met grootschalig inenten (cumulatief dan) dan bij huisartsen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat komt omdat we zo'n prachtig decentraal systeem hebben, "dat moet je toch niet willen kwijtraken", aldus de woordvoerders van de belangenverenigingen in de verschillende praatprogramma's toen ze ook het testen al niet op orde hadden.
Nu moet de vaccinatie gedaan worden door de GGD, waar de minister van VWS formeel geen zeggenschap over heeft (want gemeentelijk). Daarom wilde hij het ook niet door de GGD laten doen, maar door de huisartsen, maar daar lag de belangenvereniging van de huisartsen weer dwars. Dus nu ad hoc toch maar door de GGD zonder centrale sturing.
Nou, het kan zeker veel beter in Nederland. Maar laat je nou niet zo beïnvloeden door de mediacampagnes van andere landen. Veel van die landen, zoals België, hebben gewoon een paar bejaarden voor de camera getrokken en gaan ook pas volgend jaar echt beginnen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:30 schreef Q. het volgende:
[..]
IK WORD HIER ZO BOOS VAN! ZOVEEL FUCKING INCOMPETENTIE!![]()
![]()
Wij mogen maar in onze handjes knijpen met Hugo de Jonge aan het roer.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ongelooflijk. Alle andere landen hebben hun zaken op orde en wij zitten als eersteklas amateurs te klooien.
Als Nederland roepen we al tientallen jaren dat de Belgen alles zo slecht doen. Dat is juist één van de landen waar je je als Nederland niet aan wil meten. Er wordt telkens gezegd dat Nederland goed voorbereid is, Nederland komt uit de zorgindexen enzo heel hoog naar boven.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:34 schreef 297534 het volgende:
[..]
Nou, het kan zeker veel beter in Nederland. Maar laat je nou niet zo beïnvloeden door de mediacampagnes van andere landen. Veel van die landen, zoals België, hebben gewoon een paar bejaarden voor de camera getrokken en gaan ook pas volgend jaar echt beginnen.
Dit ja. Er gaat zeker wat meer fout hier met het regelen van vaccinatielocaties maar andere landen hebben ook maar net paar tientallen gedaan voor de camera's. Want dat doet het goed voor moraal.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:34 schreef 297534 het volgende:
[..]
Nou, het kan zeker veel beter in Nederland. Maar laat je nou niet zo beïnvloeden door de mediacampagnes van andere landen. Veel van die landen, zoals België, hebben gewoon een paar bejaarden voor de camera getrokken en gaan ook pas volgend jaar echt beginnen.
Moderna wordt wel goedgekeurd volgende week, dat lijkt me een formaliteit.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oke, dat snap ik opzich wel. Dus Oxford laten we eventjes voor wat het is.
Op die planning zie je dat ze begin februari de tweede vaccinatie van zorgmedewerkers gaan doen, ik neem aan de zorgmedewerkers van WZC's. Mis wel Moderna op die lijst, waar het al ingepland is bij de EMA (6 januari).
En men heeft niet opgelet hoe het in het buitenland werd georganiseerd. Lekker koppig verzanden in je eigen nationale gepruts.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wat op zich niet heel gek is aangezien de GGD al onderdeel is van het RIjksvaccinatieprogramma en de meeste vaccinaties die we al kennen hier voor z'n rekening neemt. Daar zit meer ervaring met grootschalig inenten (cumulatief dan) dan bij huisartsen.
Men heeft alleen niet opgelet toen de eerste details over het vaccin naar buiten kwamen en men heeft niet tijdig locaties geregeld.
Ik heb het idee dat hier alles nog steeds via allerlei vertragende bestuurlijke lagen moet gaan. Ik hoop dat ik het mis heb.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:33 schreef speknek het volgende:
NB ik heb geen insiderkennis en ben geen hulpverlener, ik ga af op de verschillende artikelen rond dit debacle, dus misschien leg ik soms verbanden die er niet zijn, maar bij mij begint zich een behoorlijke organisatorische puinhoop te ontwaren.
Ik denk dat je dat goed ziet. Bureaucratie is ook in tijden van crisis van het hoogste belang.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:37 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat hier alles nog steeds via allerlei vertragende bestuurlijke lagen moet gaan. Ik hoop dat ik het mis heb.
In Israel zijn ze binnen twee maanden klaar. Waarom kan het daar wel?quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:34 schreef 297534 het volgende:
[..]
Zullen we over een jaar of 3 eens terugkijken naar hoe landen de crisis doorgekomen zijn? Ik denk echt dat Nederland er als één van de beste uit gaat komen. Onze economie is nog deels in tact, om maar iets te noemen. In België en vele andere landen die nu zo geprezen worden rest er slechts een ingestorte puinhoop als de stofwolken optrekkenquote:Op dinsdag 29 december 2020 10:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als Nederland roepen we al tientallen jaren dat de Belgen alles zo slecht doen. Dat is juist één van de landen waar je je als Nederland niet aan wil meten. Er wordt telkens gezegd dat Nederland goed voorbereid is, Nederland komt uit de zorgindexen enzo heel hoog naar boven.
Je zou je als land willen meten aan de landen die boven je staan, of misschien de landen die op dezelfde hoogte staan. Je wil je toch niet meten met het slechtste jongetje in de klas?
Dat betwijfel ik ook niet. Maar die staat nu dus niet op de planning nog. Niet dat er een bijsluiter gemaakt moet worden. Niet dat de huisartsen voorbereid moeten zijn. Niet dat de instellingsartsen dingen moeten gaan doen. Heel Moderna komt niet voor op die planning, terwijl je zou verwachten dat zodra deze goedgekeurd is en leveringen gaan komen die ook gezet kan gaan worden. Dat kan mooi tegelijkertijd lopen, want dat doet de GGD dan niet.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Moderna wordt wel goedgekeurd volgende week, dat lijkt me een formaliteit.
Als je al 75 jaar in de situatie zit dat als je niet heel snel kan schakelen landen om je heen je onder de voet lopen of proberen van de kaart te vegen dan gaat een bevolking razendsnel vaccineren ook wel lukken natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
In Israel zijn ze binnen twee maanden klaar. Waarom kan het daar wel?
Ik weet het antwoord: daar hebben ze wel competent management.
Ik wil hiermee niet zeggen dat het niet ernstig is dat het in NL vooralsnog niet al te goed georganiseerd lijkt, maar ik wil wel aangeven dat het gras niet per se echt heel veel groener is dan het lijkt in andere landen.quote:The adjacent state of Brandenburg says its 11 vaccination centers won't be ready before January. While urban areas are all set to go, organizing vaccinations for sparsely populated rural areas is a different matter — this won't be possible before mid-January, according to the government of the southwestern state of Baden-Württemberg.
teveel bureaucratie is zeker niet van het hoogste belang, dat zie je nu ook.....quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat goed ziet. Bureaucratie is ook in tijden van crisis van het hoogste belang.
Je hebt heel erg goed kans dat Nederland inderdaad als een van de beste uit de crisis gaat komen, maar dat is niet waar het nu om gaat. Voor een heel groot deel is het virus iets dat je niet in de hand hebt, dus een groot deel van je beleid komt neer op bekeken gokwerk. Maar als je iets wél kan plannen en sturen dan is het een grootschalige vaccinatiecampagne. Dat die zo slecht van start gaat mag je de verantwoordelijken wel degelijk aanrekenen. Ook als we er op de langere termijn misschien beter uitkomen dan een ander.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zullen we over een jaar of 3 eens terugkijken naar hoe landen de crisis doorgekomen zijn? Ik denk echt dat Nederland er als één van de beste uit gaat komen. Onze economie is nog deels in tact, om maar iets te noemen. In België en vele andere landen die nu zo geprezen worden rest er slechts een ingestorte puinhoop als de stofwolken optrekken
Geen enkel land doet alles goed, Nederland lijkt de vaccinatie (aanvankelijk) grootschalig te gaan verkloten, maar het is hier in algemene zin echt zo slecht nog niet.
oeh 11 vaccinatie centers van de 400 niet gereed voor 2021......wij hebben er 25 WEL gereed 18 januariquote:Op dinsdag 29 december 2020 10:40 schreef miss_sly het volgende:
Volgens dit artikel gaat het ook in Duitsland niet zo soepeltjes als sommige mensen denken:
https://www.dw.com/en/cov(...)challenge/a-55975295
[..]
Ik wil hiermee niet zeggen dat het niet ernstig is dat het in NL vooralsnog niet al te goed georganiseerd lijkt, maar ik wil wel aangeven dat het gras niet per se echt heel veel groener is dan het lijkt in andere landen.
Dit is exact wat ik regelmatig ook zeg. Ik zag je eerdere post dat je over 't algemeen blij bent met hoe 't tot nu toe gaat, zo sta ik er ook in. Vaccinatie ziet er in mijn ogen op dit moment vooral uit als een trein die op een muur aan het afstormen is. Ik ben ervan overtuigd dat als het eenmaal loopt het goed gaat.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zullen we over een jaar of 3 eens terugkijken naar hoe landen de crisis doorgekomen zijn? Ik denk echt dat Nederland er als één van de beste uit gaat komen. Onze economie is nog deels in tact, om maar iets te noemen. In België en vele andere landen die nu zo geprezen worden rest er slechts een ingestorte puinhoop als de stofwolken optrekken
Geen enkel land doet alles goed, Nederland lijkt de vaccinatie (aanvankelijk) grootschalig te gaan verkloten, maar het is hier in algemene zin echt zo slecht nog niet.
Nu is België natuurlijk een compleet mislukt land maar in Duitsland zijn ze echt al wel op grote schaal bezig. Daar spiegelen we ons toch zo graag aan?quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:34 schreef 297534 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |