Dat klinkt wel heel erg rap. Zelfs Duitsland denkt pas in december 2021 te beginnen met de grootste groep.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:07 schreef Questular het volgende:
Israël gaat als een raket met vaccineren. 200 locaties en ze willen midden februari klaar zijn. Dat klinkt rap
Wauw, midden februari al!? Ik vond eind maart zoals eerst becijferd was al rap!quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:07 schreef Questular het volgende:
Israël gaat als een raket met vaccineren. 200 locaties en ze willen midden februari klaar zijn. Dat klinkt rap
Ook dat wordt verhuld, waarschijnlijk knulligheid, amateurisme en afschuiven van verantwoordelijkheden.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wat is nou de reden waarom het allemaal zo apathisch en traag gaat?
Ik denk dat Duitsland dat al veel eerder voor elkaar heeft, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:09 schreef 297534 het volgende:
[..]
Dat klinkt wel heel erg rap. Zelfs Duitsland denkt pas in december 2021 te beginnen met de grootste groep.
Ja dat denk ik ook. Maar dat is nu de planning kennelijk.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik denk dat Duitsland dat al veel eerder voor elkaar heeft, eerlijk gezegd.
Als Moderna en Oxford en mogelijk andere vaccins er straks ook zijn en in bulk geleverd worden gaat het heel hard.
quote:It’s unlikely that the AstraZeneca / Oxford coronavirus vaccine will be recommended for approval by the European Medicines Agency (EMA) in January, an EMA official said on Tuesday.
EMA does not have enough information about the vaccine, said the Agency’s Deputy Executive Director, Noël Wathion. “At the moment, AstraZeneca has only provided data on their clinical trials to the European Medicines Agency,” he told Het Nieuwsblad.
Interessant, dank je wel. Ik mis hierin Moderna en Oxford wel. Moderna wordt 6 januari door de EMA behandeld, dus verwachting is dat die zo rond 10 januari 'in gebruik genomen' kan worden. Ga er vanuit dat die ook weer advies gezondheidsraad enzo nodig heeft. Het RIVM wilde die toedienen aan de bewoners van WZC's.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:09 schreef BlackLining het volgende:
[ afbeelding ]
Niet dat het veel zegt overigens, maar dit is vooralsnog de planning volgens VWS.
Dat zou jammer zijn, maar wel logisch vanuit de EMA. Ze moeten wel alle info hebben. Je kan die medicijnboeren niet zomaar op hun blauwe ogen geloven. Zeker niet gelet op al die wisselende resultaten en verklaringen over dat vaccin.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:19 schreef BlackLining het volgende:
Wat beschikbaarheid betreft, AstraZeneca komt in nieuwe tests ook rond de 95% uit, verwacht eind ja..
En toen was de bron die ik gisteren las en nu terug probeerde te vinden achterhaald
https://www.brusselstimes(...)biontech-commission/
[..]
Maar één van de redenen dat het zo snel ging is omdat de EMA/CDC en dat soort partijen al maanden met ze samenwerken toch, dat ze al maanden meekijken over de schouders? Dan zou het nu toch niet meer dan een compilatie van wat ze tot nu toe hebben gedaan?quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:23 schreef 297534 het volgende:
[..]
Dat zou jammer zijn, maar wel logisch vanuit de EMA. Ze moeten wel alle info hebben. Je kan die medicijnboeren niet zomaar op hun blauwe ogen geloven. Zeker niet gelet op al die wisselende resultaten en verklaringen over dat vaccin.
Ja dat zou wel zo moeten zijn. Ik weet er uiteraard niets van, maar het was wel verrassend dat die directeur opeens met zo'n positief verhaal kwam.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar één van de redenen dat het zo snel ging is omdat de EMA/CDC en dat soort partijen al maanden met ze samenwerken toch, dat ze al maanden meekijken over de schouders? Dan zou het nu toch niet meer dan een compilatie van wat ze tot nu toe hebben gedaan?
Door die verkeerde dosering zijn ze wel misschien op een dosering gestuit die zo mogelijk nóg effectiever is dan de initieel geplande dosering.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:25 schreef BlackLining het volgende:
Ik meen dat Oxford één van de testen verkloot had door verkeerde doseringen. Kan me zo voorstellen dat er dan het een en ander opnieuw moet.
Ja dat herinner ik me ook, maar daar zijn ze nu toch mee bezig? Het lijkt me dat de EMA daar ook weer bij betrokken is geweest.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:25 schreef BlackLining het volgende:
Ik meen dat Oxford één van de testen verkloot had door verkeerde doseringen. Kan me zo voorstellen dat er dan het een en ander opnieuw moet.
Dat komt omdat we zo'n prachtig decentraal systeem hebben, "dat moet je toch niet willen kwijtraken", aldus de woordvoerders van de belangenverenigingen in de verschillende praatprogramma's toen ze ook het testen al niet op orde hadden.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:14 schreef BlackLining het volgende:
In algemene zin ben ik vrij positief over het Nederlandse beleid omtrent de uitbraak. Maar ik kan er echt met m'n pet niet bij waarom er niet al in de zomer allerlei scenario's zijn uitgewerkt. Je gaat dan toch al opschrijven wat je moet doen in welke situatie? Een kleinschalige eerste leving van vaccins was toch te verwachten. Dat vaccinaties bewaard moeten worden bij extreem lage temperatuur is voor zover ik weet ook niks nieuws.
Je zorgt dan toch dat er plannen zijn die je direct uit de kast kunt trekken als bekend wordt hoe het vaccin en de levering eruit komen te zien
We weten al sinds maart dat een vaccin de enige uitweg is uit deze puinhoop.
Een stage 3 trial duurt vele maanden.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja dat herinner ik me ook, maar daar zijn ze nu toch mee bezig? Het lijkt me dat de EMA daar ook weer bij betrokken is geweest.
De UK wilde het nog voor 1 januari goedkeuren en dat bericht was van nadat bekend was dat Oxford vertraging had opgelopen. Dacht ik...quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja dat herinner ik me ook, maar daar zijn ze nu toch mee bezig? Het lijkt me dat de EMA daar ook weer bij betrokken is geweest.
Tja, maar ik weet niet in hoeverre al die tests en rapporten dan weer opnieuw moeten worden opgesteld en beoordeeld.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat zijn we toch een onkundig kutlandje.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat komt omdat we zo'n prachtig decentraal systeem hebben, "dat moet je toch niet willen kwijtraken", aldus de woordvoerders van de belangenverenigingen in de verschillende praatprogramma's toen ze ook het testen al niet op orde hadden.
Nu moet de vaccinatie gedaan worden door de GGD, waar de minister van VWS formeel geen zeggenschap over heeft (want gemeentelijk). Daarom wilde hij het ook niet door de GGD laten doen, maar door de huisartsen, maar daar lag de belangenvereniging van de huisartsen weer dwars. Dus nu ad hoc toch maar door de GGD zonder centrale sturing.
Ongelooflijk. Alle andere landen hebben hun zaken op orde en wij zitten als eersteklas amateurs te klooien.quote:’De verpakking van het vaccin verraste Nederland’
In het straatarme Mexico is de grote inentingscampagne al begonnen
AMSTERDAM - Nederland start pas met vaccineren op 8 januari, omdat we ’slecht waren voorbereid’. Terwijl in oktober al bekend was dat Pfizer dozen met elk 1000 flesjes vaccin zou gaan versturen, wilde ons land alleen kleine hoeveelheden aangeleverd krijgen per verzorgingshuis.
Uit een reconstructie van De Volkskrant blijkt dat Nederland niet zo slagvaardig heeft gehandeld als bijvoorbeeld de Duitsers.
CDA-minister van volksgezondheid Hugo de Jonge schreef in september dit jaar nog aan de Tweede Kamer dat hij alles in de hand had.
Ondanks monstervergaderingen waar alle betrokkenen in de gezondheidsindustrie werden uitgenodigd, werd ’geen sporthal afgehuurd, geen ict-systeem gebouwd, geen medewerker aangenomen’.
De krant citeert een betrokkene die zegt dat Nederland al sinds maart wist dat een vaccin zou komen, maar dat er maar geen plannen werden gemaakt. Pas in november wordt er serieus over vaccinatie gesproken.
Als Duitsland bekendmaakt dat er grote vaccinatiecentra komen, zegt De Jonge dat dat land niet zo’n goede infrastructuur heeft om in te enten. Sporthallen huren ’is niet nodig’ zegt de minister tegen NRC.
Het enige wat ik lees is dat er wat voorbarige berichten de media in geslingerd zijn, zoals dat er over een week al begonnen kan worden met het vaccineren met dat vaccin. Nu worden die (desgevraagd door journalisten) getemperd. Meer zou ik er ook niet achter zoeken.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit stukje informatie had ik tot nu toe gemist. Het is dus niet puur het falen van de Jonge, maar een groter probleem.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat komt omdat we zo'n prachtig decentraal systeem hebben, "dat moet je toch niet willen kwijtraken", aldus de woordvoerders van de belangenverenigingen in de verschillende praatprogramma's toen ze ook het testen al niet op orde hadden.
Nu moet de vaccinatie gedaan worden door de GGD, waar de minister van VWS formeel geen zeggenschap over heeft (want gemeentelijk). Daarom wilde hij het ook niet door de GGD laten doen, maar door de huisartsen, maar daar lag de belangenvereniging van de huisartsen weer dwars. Dus nu ad hoc toch maar door de GGD zonder centrale sturing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |