quote:Op maandag 28 december 2020 16:20 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik doelde op uitstel van betaling, ook voor de facto insolvente ondernemingen. Geen risicotoets, niks. En dan ook nog 0% belastingrente en 4 jaar doen over de afbetaling.
Zulke regelingen kan de particuliere loonslaaf alleen maar over dromen.
ik wilde je net taggen maar je reageerde alquote:Op maandag 28 december 2020 16:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Psies.... voorlopig geen goede nachtrust voor Dick...
Prima, ik hoop het fout te hebben. Maar nogmaals, als je het er niet mee eens bent kun je dat ook gewoon zeggen. In dit topic roepen dat iets BNW is heeft een bepaald waardeoordeel. Dat jij het er niet mee eens bent is helemaal prima, dat is aan jou. We schermen nogal gemakkelijk met BNW hier de laatste tijd.quote:Op maandag 28 december 2020 16:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als ik het echt BNW zou vinden heb ik nog wel zo’n mooi knopje met een rood kruisje
Maar nee, het ging mij er om dat iets “te toevallig” zou zijn. Ik zie dat op geen enkele manier zo.
ga je nou weer opnieuw beginnen?quote:Op maandag 28 december 2020 16:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan krijg je over het algemeen ook gewoon de dagwaarde uitgekeerd, alhoewel de hele vergelijking natuurlijk matig is.
Wat had jij een fatsoenlijke compensatie gevonden, 100%?
Is niet juist die 20% die men niet uit keert het zogenaamde ondernemersrisico?
Dat de situatie in maart je overkwam heb ik alle begrip voor maar we zijn inmiddels ruim 9 maanden verder. Tijd genoeg om wellicht zelf ook iets te bedenken om je inkomstenverlies te compenseren of moet de staat maar alles voor je oplossen?
Hoor je het nou? Jij mag maar in je handjes knijpen met je gesloten bedrijf.quote:Op maandag 28 december 2020 16:17 schreef Noek het volgende:
[..]
Al 8 maanden geen belasting betalen?
Waar heb jij het in godsnaam over?
Alle winst is onbelast?![]()
En zulke bullshit krijgt nog een like ook.
Hey!quote:Op maandag 28 december 2020 16:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik wilde je net taggen maar je reageerde al![]()
Las laatst dat in elk geval van de horeca 60% tijdelijke contracten behelst, dus die werknemers komen er nog een stuk bekaaider af.quote:Op maandag 28 december 2020 16:20 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik doelde op uitstel van betaling, ook voor de facto insolvente ondernemingen. Geen risicotoets, niks. En dan ook nog 0% belastingrente en 4 jaar doen over de afbetaling.
Zulke regelingen kan de particuliere loonslaaf alleen maar over dromen.
Wat denk je dat er met die tijdelijke contracten gebeuren gaat als die ondernemer failliet gaat? Of als die ondernemer iets anders gaat doen?quote:Op maandag 28 december 2020 16:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Las laatst dat in elk geval van de horeca 60% tijdelijke contracten behelst, dus die werknemers komen er nog een stuk bekaaider af.
Ja, daar is menig loonslaaf wel jaloers op.quote:Op maandag 28 december 2020 16:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoor je het nou? Jij mag maar in je handjes knijpen met je gesloten bedrijf.
Ondanks de ellende die de hele situatie in mijn werk oplevert prijs ik mezelf in elk geval gelukkig dat ik inkomenstechnisch geen enkel risico loop. Ik wens jou succes, in elk geval.quote:Op maandag 28 december 2020 16:26 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, daar is menig loonslaaf wel jaloers op.
Om te janken dit maar het is ook een kansloze discussie. Geen zin in.
Die worden niet verlengd.quote:Op maandag 28 december 2020 16:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat denk je dat er met die tijdelijke contracten gebeuren gaat als die ondernemer failliet gaat? Of als die ondernemer iets anders gaat doen?
je kan het gewoon laten, je hebt nu al genoeg getoond dat je er niets van begrijpt, kunnen we allemaal weer verder.quote:Op maandag 28 december 2020 16:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik reageer op een post, dat soort dingen gebeuren soms op een discussieforum.
En als er duizenden ondernemers tegelijk gaan omvallen? Kun je je voorstellen wat een druk dat op het sociale stelsel gaat leggen?quote:Op maandag 28 december 2020 16:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Die worden niet verlengd.
Zelfde als nu dus.
Ja, dat is dan weer het voordeel van 'loonslaaf' zijn.quote:Op maandag 28 december 2020 16:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ondanks de ellende die de hele situatie in mijn werk oplevert prijs ik mezelf in elk geval gelukkig dat ik inkomenstechnisch geen enkel risico loop. Ik wens jou succes, in elk geval.
Je kunt ook gewoon niet reageren.quote:Op maandag 28 december 2020 16:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
je kan het gewoon laten, je hebt nu al genoeg getoond dat je er niets van begrijpt, kunnen we allemaal weer verder.
was het maar inhoud maar het is geneuzel en dat staat me inderdaad niet aan anders denk je nog dat je een punt hebt.quote:Op maandag 28 december 2020 16:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon niet reageren.
Nergens voor nodig dit soort persoonlijk geneuzel omdat de inhoud je toevallig niet aan staat.
Opzich helemaal niet zo'n probleem en riskant om een tijd lang het reproductie getal boven de 1 te hebben als de vaccins binnen handbereik zijn. Met een combinatie van mensen die besmet zijn geweest en vaccins is er helemaal niet zoveel aan de hand. Alleen moet het niet te lang duren.quote:Op maandag 28 december 2020 16:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Draadje over het volgende probleem. We weten niet wel deel van de lockdown nu precies de “werkzame stof” is. Versoepelen wordt dus een riskante operatie met veel onzekerheid.
Is daar inmiddels sprake van dan? Klinkt wellicht crux maar dat soort mensen zijn vaak jong en flexibel net als hun contract. Zij kunnen zo elders aan de slag, bijvoorbeeld in de supermarkt waar ze door de omzetgroei zitten te springen om mensen. Of de distributiecentra van toko's als bol.com, postbezorging etc.quote:Op maandag 28 december 2020 16:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
En als er duizenden ondernemers tegelijk gaan omvallen? Kun je je voorstellen wat een druk dat op het sociale stelsel gaat leggen?
En de zesde offtopic post met persoonlijk geneuzel op rij voor iemand die het zo goed claimt te weten praat je veel maar zeg je weinig.quote:Op maandag 28 december 2020 16:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
was het maar inhoud maar het is geneuzel en dat staat me inderdaad niet aan anders denk je nog dat je een punt hebt.
Jouw posts zijn soms wel wat verwarrendquote:Op maandag 28 december 2020 16:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Is daar inmiddels sprake van dan? Klinkt wellicht crux maar dat soort mensen zijn vaak jong en flexibel net als hun contract. Zij kunnen zo elders aan de slag, bijvoorbeeld in de supermarkt waar ze door de omzetgroei zitten te springen om mensen. Of de distributiecentra van toko's als bol.com, postbezorging etc.
Dus nee ik geloof niet in een gigantische impact op het sociale stelsel.
Heb je enig idee wat een verschil dat financieel kan maken voor mensen? Van een relatief goede baan met een tijdelijk contract naar een supermarkt of distributiecentrum.quote:Op maandag 28 december 2020 16:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Is daar inmiddels sprake van dan? Klinkt wellicht crux maar dat soort mensen zijn vaak jong en flexibel net als hun contract. Zij kunnen zo elders aan de slag, bijvoorbeeld in de supermarkt waar ze door de omzetgroei zitten te springen om mensen. Of de distributiecentra van toko's als bol.com, postbezorging etc.
Dus nee ik geloof niet in een gigantische impact op het sociale stelsel.
Schot voor open doel.quote:Op maandag 28 december 2020 16:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Volgens Ernst Kuipers nog “wekenlang overvolle ziekenhuizen”.
Lockdown verlenging confirmed
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |