abonnement Unibet Coolblue
pi_197015867
Opnieuw ernstige bedreigingen tegen directie fruitbedrijf

quote:
De directeur van fruitbedrijf De Groot in Hedel heeft vanaf oktober per sms opnieuw een serie ernstige bedreigingen ontvangen. Bovendien heeft de recherche in december een groep mensen aangehouden, onder meer voor voorbereiding van een liquidatie op een familielid van directeur De Groot. Een en ander hebben twee bronnen uit het onderzoek aan Crimesite laten weten. Sinds mei 2019 worden (ex)medewerkers van het bedrijf en bedreigd en geïntimideerd.

Op 26 oktober is er opnieuw een dreigend sms-bericht verstuurd naar directeur William de Groot. En na die datum kwamen er nog meer.

In november raakten twee oud-medewerkers van de firma De Groot Fresh Group gewond, van wie één ernstig, na een brandstichting. Het vrijstaande huis in Hedel brandde volledig uit.

De recherche denkt dat een aanslag twee dagen eerder in Kerkdriel mislukte. Een vuurwerkbom ketste toen af op dubbel glas toen werd geprobeerd de bom door de ruit van een slaapkamer te gooien. Daar lag op dat moment een ex-medewerker van De Groot te slapen. De bom ontplofte op straat.

Hilversum
In het onderzoek naar deze twee aanslagen blijken afgelopen 17 december twee verdachten te zijn aangehouden. Terwijl die twee verdachten in een politiecel zaten stuurde een onbekende op 20 december opnieuw een dreigbericht naar de telefoon van William de Groot. De boodschap was dat De Groot zou moeten ‘betalen’. Zo niet dan: ‘zal het er anders aan toegaan’.

De twee verdachten zijn door de rechter-commissaris voor 14 dagen in bewaring gesteld. Ze zitten vast in alle beperkingen. Hun advocaten mogen geen commentaar geven.

Volgens de bronnen gaat de recherche nog steeds volop door met het onderzoek. In de nacht van 22 december zijn in Naarden drie mannen aangehouden door een arrestatieteam. Tegelijk haalde een arrestatieteam in een straat in Hilversum een man uit een auto. De politie denkt dat de verdachten bezig waren een een liquidatie of in ieder geval een zwaar geweldsmisdrijf voor te bereiden in Hilversum. In de bewuste straat in Hilversum zou een dochter van directeur William de Groot hebben verbleven, die beveiligd werd. Zij is inmiddels naar een andere lokatie vervoerd.

Onjuist
Er zijn sinds medio 2019 een kleine 15 incidenten geweest tegen (ex)medewerkers van het fruitbedrijf. In twee lopende rechtszaken staan verdachten terecht. Justitie denkt dat Ali G. (35) opdracht heeft gegeven voor een serie bedreigingen die sinds mei 2019 zijn binnengekomen, en probeerde De Groot af te persen. Ali G. ontkent dat stellig. Terwijl hij in voorlopige hechtenis zat gingen de bedreigingen en intimidaties door. Omdat de rechtbank vond dat het bewijs tegen G. niet overhield kwam hij dit jaar op vrije voeten. Inmiddels gaan de intimidaties nog altijd door (in de andere rechtszaak staan ook verdachten terecht, voor betrokkenheid bij verschillende incidenten).

Afgelopen 9 december wilde de Arnhemse rechtbank de zaak tegen G. inhoudelijk behandelen. G.’s advocaat Bénédicte Ficq vroeg de rechtbank de zaak G. aan te houden in afwachting van nog voortgaand onderzoek naar bedreigingen en geweldsincidenten. Omdat G. ervan wordt verdacht één van de opdrachtgevers te zijn zou informatie uit dat onderzoek voor zijn zaak van belang zijn. De rechtbank wees Ficq’s verzoek af. De inhoudelijke behandeling staat nu gepland op 6 januari.

De officier van justitie stelde op 9 december voor de rechtbank dat er geen onderzoek meer in de zaak plaatsvond. Dat blijkt nu dus onjuist te zijn. De officier verzweeg dat er recent nieuwe bedreigingen waren binnengekomen. En er loopt nog wel volop onderzoek, waar de rechtbank niet van op de hoogte is.

Achtergrond
De achtergrond van de bedreigingen tegen De Groot is onduidelijk. Aanvankelijk werd ervan uit gegaan dat criminelen wilden dat De Groot zou betalen voor een op het bedrijf in beslag genomen lading van 400 kilo cocaïne. Maar op 9 december legde de officier van justitie opvallend genoeg hier juist geen link mee.

De advocaat van De Groot houdt het op een eenvoudige afpersing door Ali G.. Die verdachte heeft zelf gezegd dat De Groot betrokken was bij cocaïnehandel, en dat er op zijn bedrijf cocaïne door medewerkers zou zijn verduisterd. G. zegt niets met cocaïnehandel via De Groot te maken hebben gehad, maar zegt wel te weten wie er achter de bedreiging zit. Hij bood in september 2019 aan te bemiddelen.

https://www.crimesite.nl/(...)rectie-fruitbedrijf/
Justitie die weer eens gefaald heeft met dossiers waardoor alle (ex)-werknemers gevaar lopen.
pi_197015901
Ali G in da fruitkas _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 28 december 2020 @ 11:04:24 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_197016040
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 10:57 schreef Nober het volgende:
Opnieuw ernstige bedreigingen tegen directie fruitbedrijf
[..]

Justitie die weer eens gefaald heeft met dossiers waardoor alle (ex)-werknemers gevaar lopen.
Hoezo gefaald met dossiers? Waar baseer jij dat op?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 28 december 2020 @ 11:07:30 #4
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_197016144
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hoezo gefasld met dossiers? Waar baseer jij dat op?
Volledige personeelsbestand op straat gegooid.
pi_197016169
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hoezo gefasld met dossiers? Waar baseer jij dat op?
Alle namen en adressen van de medewerkers stonden in het dossier van een verdachte.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197016170
Justitie denkt dat Ali G. (35) opdracht heeft gegeven voor een serie bedreigingen die sinds mei 2019 zijn binnengekomen,



:o
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_197016191
Je zult er maar werken/gewerkt hebben.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197016216
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 10:59 schreef BoneThugss het volgende:
Ali G in da fruitkas _O_
Kas?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 28 december 2020 @ 11:09:54 #9
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_197016227
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 11:08 schreef halfway het volgende:

[..]

Alle namen en adressen van de medewerkers stonden in het dossier van een verdachte.
Dan kun je hoogstens zeggen dat de advocaat zijn zwijgplicht genegeerd heeft en die zaken heeft doorgebriefd.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 28 december 2020 @ 11:12:38 #10
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_197016286
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dan kun je hoogstens zeggen dat de advocaat zijn zwijgplicht genegeerd heeft en die zaken heeft doorgebriefd.
Mogen verdachten zelf het dossier niet inzien dan?
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_197016549
Dat personeelsbestand is in nov 2019 gelekt. In de OP staat niks over deze blunder.

Super handig om een bericht te posten die niet bij het gewenste onderwerp past :Y
  maandag 28 december 2020 @ 11:26:36 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_197016651
Ficq = schuldig.
Oven ready :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 28 december 2020 @ 11:27:53 #13
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197016692
Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten, vooral triest dat hij het personeel meesleept.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197018748
quote:
14s.gif Op maandag 28 december 2020 11:27 schreef MichaelScott het volgende:
Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten, vooral triest dat hij het personeel meesleept.
Bij de Groot hebben ze ooit de vonst van drugs aangegeven bij de politie, de eigenaren waren daar minder blij mee er veroordeelde het bedrijf tot een boete van 1,2 miljoen. Tot overmaat van ramp kwamen ook allen namen bij die partij terecht.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 28 december 2020 @ 13:07:29 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197019194
Hilversumse maffia?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197020610
Coke met een bananensmaakje, lekker man.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 28 december 2020 @ 15:59:28 #17
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197025097
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 12:49 schreef vipergts het volgende:

[..]

Bij de Groot hebben ze ooit de vonst van drugs aangegeven bij de politie, de eigenaren waren daar minder blij mee er veroordeelde het bedrijf tot een boete van 1,2 miljoen. Tot overmaat van ramp kwamen ook allen namen bij die partij terecht.
quote:
Ik zou normaal gesproken nooit een ander tegenover politie of justitie belasten. Al zou ik 20 jaar de gevangenis in moeten. Maar in dit specifieke geval wil ik nu graag het volgende aangeven. William de Groot heeft verschillende malen bedragen aangenomen van mijn kennis zodat er gebruik gemaakt kon worden van zijn containers. Een aantal werknemers was hiervan op de hoogte.

In de loop van 2019 is er een container aangekomen bij het bedrijf van William. In deze container hebben een aantal tassen gezeten met drugs. William heeft dit ontkend tegen mijn kennis. Hij gaf aan dat er helemaal geen drugs in zat, terwijl de GPS die in een van de tassen zat als laatste locatie De Groot Fresh Group aangaf. Dit betekent dus dat een van zijn werknemers de tassen heeft gestolen. En omdat de eigenaren van de drugs niet weten welke werknemers wel of niet op de hoogte waren hebben ze William en zijn broer verantwoordelijk gesteld. Dit is het verhaal zoals het is.
https://www.crimesite.nl/(...)aan-cocainehandel-3/

Dit klinkt een stukje geloofwaardiger dan het verhaal wat De Groot vertelt. Er worden dagelijks nog grotere vangsten gedaan door politie en douane, ook met hulp vanuit bedrijven. Toch worden bij die andere bedrijven geen aanslagen gepleegd op de medewerkers.

De officier van justitie is ook niet zo zeker van het verhaal:

quote:
Deze laatste visie op de zaak bleek ter zitting niet te worden gedeeld door de officier van justitie. Opmerkelijk was dat de officier van justitie woensdag op de zitting evenmin sprak over een link tussen de bedreiging en de in beslag genomen 400 kilo. De officier van justitie sprak alleen over een mogelijk verband met een ‘verdwenen partij’.
https://www.crimesite.nl/(...)lo-cocaine-in-hedel/
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197026736
Ah coke aan de politie gegeven wat opgehaald zou worden.

Tja dan heb je ruzie ja..
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_197027372
Ali G ook echt :')
  maandag 28 december 2020 @ 17:27:08 #20
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_197028255
Legalize! *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_197057945
twitter


@Nober
pi_197226384
twitter


DSIGoden. @Starhopper
  dinsdag 5 januari 2021 @ 15:29:12 #23
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_197226465
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 16:59 schreef Cockwhale het volgende:
Ali G ook echt :')

David Carlton : Tell me, Ali, do you have a job?
Ali G : Unfortunately, I iz recently gone on the dole...
bron: IMDB

Komt wel erg dichtbij zo :o
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 5 januari 2021 @ 16:03:55 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197227389
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:25 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]

DSIGoden. @:Starhopper
_O_ _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197241378
twitter


Bellemoeke. @Wereldgozer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')