abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197035023
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:20 schreef controlaltdelete het volgende:
Tot nu toe onmogelijk? Nieuwe test ‘kan corona onderscheiden van griep’

Het Franse bedrijf bioMerieux mag een nieuwe coronatest gaan produceren die onderscheid zou kunnen maken tussen het coronavirus en de griep, meldt de Oostenrijkse publieke omroep ORF. Dit roept de vraag op of we tot dusver niet in staat zijn geweest om corona te onderscheiden van griepvirussen.

Aangezien er allerlei verschillende coronavirussen in omloop zijn, hebben veel mensen al immuniteit opgebouwd. De Duitse corona-goeroe Christian Drosten zei ‘dat 34 procent van de patiënten al T-cellen heeft tegen Sars-CoV-2, terwijl deze patiënten nog nooit eerder in contact zijn geweest met het Sars 2-virus’.

Kennelijk is het tot dusver niet mogelijk geweest griepvirussen en corona goed van elkaar te kunnen onderscheiden met behulp van een test, schrijft het Oostenrijkse magazine Wochenblick. Anders zou de nieuwe test van het Franse bedrijf immers niet nodig zijn.

Als de huidige tests geen onderscheid maken tussen influenza en coronavirussen, kun je je dus afvragen of de mensen die positief zijn getest corona hadden of griep, aldus het magazine.

Inderdaad goede vraag.
?!?

Corona vs influenza zijn toch verschillend, ga je mij nu vertellen dat ze de verschillen niet kunnen constateren?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197035048
quote:
15s.gif Op maandag 28 december 2020 20:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik zat het nét te lezen...

Daar was ik al bang voor... straks ben je meer of minder gedwongen op die vaccinatie-prik te halen
Spanje zet het repressieve middel in om de vaccinatiegraad hoog genoeg te krijgen. Nederland daarentegen geeft allerlei voordeeltjes voor burgers die een vaccinatiebewijs kunnen tonen. Daar zit het verschil tussen beide landen in.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197035049
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 19:49 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Nou... we scoren niet zo goed... Ze zeggen dat we 2 ziekenhuisbedden hebben per 1000 inwoners. We stonden in 2017 al op de 24e plek, maar met 2 is dat 39. Ik kan me voorstellen dat wat je zegt over inkorten behandelingen daardoor minder bedden nodig zijn, maar dit is toch zorgelijk? Ik kan me herinneren dat NL in top 3 van de zorg wereldwijd was, maar dit is toch best triest... Of is de zorg juist zo goed dat we geen bedden meer nodig hebben?

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_hospital_beds
Wat ook in t artikel staat, vergelijken met andere landen is onzinnig
pi_197035067
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Spanje zet het repressieve middel in om de vaccinatiegraad hoog genoeg te krijgen. Nederland daarentegen geeft allerlei voordeeltjes voor burgers die een vaccinatiebewijs kunnen tonen. Daar zit het verschil tussen beide landen in.
Bron?
pi_197035103
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

?!?

Corona vs influenza zijn toch verschillend, ga je mij nu vertellen dat ze de verschillen niet kunnen constateren?
Jawel.. artikel is BS
pi_197035115
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 20:39 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Jawel.. artikel is BS
Lijktme ook.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197035339
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 20:38 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Bron?
Het is nog niet concreet waar het vaccinatiebewijs voor gebruikt gaat worden, maar Nederlanders vinden het een goed idee.

quote:
Experiment: Nederlanders enthousiast over 'vaccinatiebewijs light'

Nederlanders zien de invoering van een vaccinatiebewijs wel zitten, om zo mensen te stimuleren om zich te laten inenten tegen het coronavirus. Zo'n bewijs geeft meer vrijheden aan mensen die het vaccin wel nemen, bijvoorbeeld om te mogen blijven winkelen tijdens een uitbraak of om grote evenementen te bezoeken waar je moeilijk afstand kunt houden.

Dat blijkt uit representatief onderzoek door wetenschappers van de TU Delft, de Erasmus Universiteit Rotterdam, het RIVM, de Universiteit Maastricht en de Roskilde University in Denemarken.

Zelfs ondervraagden die niet van plan zijn zichzelf te gaan inenten, zijn voorstander van zo’n vaccinatiebewijs. Dat verbaasde de onderzoekers.

Liever belonen dan straffen
In de studie werden 1640 Nederlanders aan een keuze-experiment onderworpen. De deelnemers (qua leeftijd, geslacht en opleidingsniveau representatief voor de volwassen bevolking) moesten negen keer kiezen tussen twee plannen. Hoe kan de overheid het vaccineren het beste stimuleren? De opties varieerden van een campagne met BN’ers die zich publiekelijk laten inenten, tot mensen extra te laten betalen voor de zorgverzekering als ze een vaccinatie weigeren.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ren-inenting-inenten
pi_197035473
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is nog niet concreet waar het vaccinatiebewijs voor gebruikt gaat worden, maar Nederlanders vinden het een goed idee.
[..]

Volgens verschillende polls is Rutte heel populair in NL. die onzin geloof ik ook niet.
pi_197035562
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

quote:

[..]

[..]

uitsluiting dus... :Y
pi_197035658
Nog effe en dan krijg je een ster op je jas....

verboden voor ''niet'' ingeënten''
pi_197035678
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

[..]

uitsluiting dus... :Y
Ik zou dat ook toejuichen. Je kunt niemand dwingen een vaccin te nemen, maar je mag daar best consequenties aan verbinden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_197035718
quote:

[..]

[..]

1650 mensen... en dat een representatieve groep noemen. Trappen mensen hier nog in?
pi_197035833
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:53 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

1650 mensen... en dat een representatieve groep noemen. Trappen mensen hier nog in?
De meeste Nederlanders laten zich zonder voordeeltjes ook wel vaccineren. Als je die groep dan vrijblijvend voordeel geeft tov de groep vaccinatieweigeraars terwijl je tegelijkertijd de vaccinatiegraad verhoogt zodat maatregelen sneller versoepeld worden....dan is het helemaal niet raar dat Nederland dit plan toejuicht.
  maandag 28 december 2020 @ 20:58:08 #189
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197035914
quote:

[..]

Toen hier net een enquête afgenomen in september onder 800 artsen voorbijkwam zag ik jou niet protesteren. Overigens kán je met 1600 mensen prima een redelijk representatieve enquête houden afhankelijk van hoe je die mensen selecteert en corrigeert voor over- en onderrepresentatie.
Huilen dan.
pi_197035933
quote:

[..]

[..]

De regering heeft een andere mening en heeft het als ongewenst afgedaan
pi_197036638
"Als laatste middel kunnen we die verloven gaan intrekken, maar dat wil je uitstellen, omdat we de mensen ook op de langere termijn nog nodig hebben."

... Crisis...
  maandag 28 december 2020 @ 21:16:00 #192
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197036681
quote:

[..]

Op Telegram is een groep opgericht geen verplichte vaccinaties. Binnen 2 dagen ruim 5.5 duizend leden en nog steeds melden mensen zich aan.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197036766
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De meeste Nederlanders laten zich zonder voordeeltjes ook wel vaccineren. Als je die groep dan vrijblijvend voordeel geeft tov de groep vaccinatieweigeraars terwijl je tegelijkertijd de vaccinatiegraad verhoogt zodat maatregelen sneller versoepeld worden....dan is het helemaal niet raar dat Nederland dit plan toejuicht.
Tuurlijk. Vrijheden inperken van vaccinatieweigeraars. What could possibly go wrong?

Je kan er ook voor kiezen om mensen te belonen ipv te straffen om die vaccinatiegraad te behalen. Geef bv die beloofde 1000E waar Rutte het over had of korting op je zorgverzekering. Waarom moet je iemand, die vanuit zijn geloofsovertuiging geen vaccin wilt hebben, bestraffen?
pi_197036904
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 21:16 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Op Telegram is een groep opgericht geen verplichte vaccinaties. Binnen 2 dagen ruim 5.5 duizend leden en nog steeds melden mensen zich aan.
Dat zijn niet gek veel leden.

Verder ben ik ook geen voorstander van verplicht vaccineren. Wel vind ik dat er consequenties verbonden moeten kunnen worden aan die keuze.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_197036963
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 21:17 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Tuurlijk. Vrijheden inperken van vaccinatieweigeraars. What could possibly go wrong?

Je kan er ook voor kiezen om mensen te belonen ipv te straffen om die vaccinatiegraad te behalen. Geef bv die beloofde 1000E waar Rutte het over had of korting op je zorgverzekering. Waarom moet je iemand, die vanuit zijn geloofsovertuiging geen vaccin wilt hebben, bestraffen?
Dezelfde munt... Belonen is bestraffen op macro schaal.
pi_197036990
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 21:17 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dat is toch juist het plan: gevaccineerden belonen door ze meer vrijheden te geven. En dan niets eens vanwege belonen/straffen, maar gewoon omdat je met gevaccineerden meer risico kan toestaan omdat ze beter beschermd zijn.
pi_197037325
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 21:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is toch juist het plan: gevaccineerden belonen door ze meer vrijheden te geven. En dan niets eens vanwege belonen/straffen, maar gewoon omdat je met gevaccineerden meer risico kan toestaan omdat ze beter beschermd zijn.
Of ze beter beschermd zijn, dat moeten we nog maar is zien. Maar door vrijheden te beperken (of in jouw ogen vrijgeven) creëer je verschillende klassen binnen de samenleving. Dat lijkt me geen wenselijke situatie.
  maandag 28 december 2020 @ 21:33:45 #198
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197037407
Meeste Europeanen weigeren coronavaccin: ‘Zelfs niet voor 10 miljoen euro’

De uitrol van het coronavaccin gaat niet helemaal volgens plan. Verschillende mensen kregen in de Verenigde Staten een allergische reactie na de coronavaccins van Pfizer/BioNTech en Moderna. Daarnaast blijkt uit peilingen dat Europeanen erg sceptisch staan tegenover dit haastig ontwikkelde vaccin.

De Europese Unie heeft deals gesloten met onder meer Pfizer, Moderna en AstraZeneca voor in totaal 2 miljard coronavaccins en wil volgend jaar alle volwassenen gevaccineerd hebben. Maar de bevolking is zeer huiverig.

Uit peilingen in Polen blijkt dat minder dan 40 procent van de mensen zich wil laten vaccineren. Slechts de helft van de medewerkers van een ziekenhuis in Warschau had zich opgegeven voor vaccinatie, aldus Reuters. En als artsen het coronavaccin al niet vertrouwen, kun je er zeker van zijn dat de bevolking als geheel het ook zal weigeren.

In Spanje is sprake van een soortgelijke situatie. De 28-jarige zanger German zei: “Ik ken niemand die Covid-19 heeft gehad. Ik zeg natuurlijk niet dat het niet bestaat omdat er veel mensen aan zijn overleden, maar ik ga het vaccin op dit moment niet nemen.” Veel Spanjaarden zijn sceptisch en willen het liefst even de kat uit de boom kijken.

In Bulgarije is 45 procent van de bevolking niet van plan het vaccin te nemen. Nog eens 40 procent wil eerst wachten op eventuele negatieve bijwerkingen. Dat betekent dat slechts 15 procent in de rij gaat staan om zich te laten inenten.

Een recente peiling laat zien dat slechts 41 procent van de Fransen het coronavaccin neemt. De overgrote meerderheid is dus van plan om zich niet te laten inenten. Zelfs in Zweden, waar mensen over het algemeen veel vertrouwen hebben in de autoriteiten, zitten veel mensen niet op het vaccin te wachten. “Ik zou het niet nemen, zelfs niet als iemand me 10 miljoen euro geeft,” zei Lisa Renberg tegen Reuters.

Hoe meer Europese overheden hun bevolkingen onder druk zetten om zich te laten vaccineren, hoe minder mensen bereid zijn om hun mouwen op te stropen.

Het gaat de goede kant op ^O^
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  Moderator maandag 28 december 2020 @ 21:36:22 #199
236264 crew  capricia
pi_197037508
Des te eerder is het vaccin er voor mijn dierbaren en mijzelf.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_197038575
quote:
11s.gif Op maandag 28 december 2020 20:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Nog effe en dan krijg je een ster op je jas....

verboden voor ''niet'' ingeënten''
Ik snap je, ik laat het staan, maar verwijzingen naar de Jodenvervolging laten we maar achterwege in het vervolg ^O^
Zelfde strekking/boodschap kan ook op een andere manier ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2020 22:07:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')