abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 december 2020 @ 17:43:00 #103
62913 Blik
The one and Only!
pi_196995810
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 17:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat zelfs als het terecht zou zijn volkomen contraproductief werkt.
Misschien had je er dan niet over moeten beginnen?
pi_196995826
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 17:41 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat bleek toch niet mogelijk omdat de vaccins van pfizer op -70 graden bewaard moeten worden?
Dat bleek niet mogelijk omdat ze op het verkeerde paard gegokt hebben, in plaats van met alle scenario's rekening te houden en beide manieren van distributie even snel hadden kunnen opzetten.
  zondag 27 december 2020 @ 17:43:47 #105
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196995839
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 17:43 schreef Blik het volgende:

[..]

Misschien had je er dan niet over moeten beginnen?
Ik heb het niet over jouw post, maar over het vingertje van Rutte en de Jonge. Dat werkt contraproductief.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 27 december 2020 @ 17:44:10 #106
62913 Blik
The one and Only!
pi_196995849
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 17:42 schreef Scrummie het volgende:

[..]

De Nederlandse bevolking telde in 2019 17,28 miljoen mensen.

(ik reageerde op de Nederlandse bevolking)
17,28 is 34,56 gedeeld door 2
pi_196995872
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 17:44 schreef Blik het volgende:

[..]

En 2 is nog altijd meer dan het aantal gevaccineerden in Nederland tot aan 8 januari 2021.
pi_196995875
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 17:31 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Op de persoon van De Jonge spelen vind ik ook heel triest. Die man werkt zich al een jaar lang helemaal uit de naad en krijgt daar een bak ellende voor terug.

[..]
Hij kan zo hard werken als 'ie wil, hij is en blijft volstrekt incompetent en totaal ongeschikt voor een landelijke politieke functie.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 27 december 2020 @ 17:46:31 #109
62913 Blik
The one and Only!
pi_196995909
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 17:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dus je zegt dat we in dit topic alleen negatief zijn, en als ik aangeef wat er dan goed zou gaan en goed zou voelen, geef je aan dat we iets anders vinden om negatief over te zijn?

Je doet zelf net zo hard mee dan, alleen niet tegen de Jonge, maar tegen de posters in dit topic.
Ah ja, dus omdat ik negatief doe over de algehele tendens in dit topic en de alles wat de overheid doet is fout mentaliteit doe ik net zo hard mee
pi_196995936
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 17:44 schreef Blik het volgende:

[..]

Zwangere vrouwen en jongeren onder 18 worden niet gevaccineerd, dus je moet zo’n 14 miljoen mensen vaccineren. Ofwel; je hebt zo’n 28 miljoen vaccins nodig voor iedereen nu.
  zondag 27 december 2020 @ 17:47:41 #111
62913 Blik
The one and Only!
pi_196995948
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 17:45 schreef Scrummie het volgende:

[..]

En 2 is nog altijd meer dan het aantal gevaccineerden in Nederland tot aan 8 januari 2021.
2 is het aantal tosti’s dat ik nu ga eten, tabee
pi_196995969
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 17:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Ah ja, dus omdat ik negatief doe over de algehele tendens in dit topic en de alles wat de overheid doet is fout mentaliteit doe ik net zo hard mee
Je verwijt anderen negatief te zijn door in je uitleg negatief te zijn. Ja dus
pi_196995970
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 17:47 schreef Blik het volgende:

[..]

2 is het aantal tosti’s dat ik nu ga eten, tabee
Er zijn hier meer dan 2 users blij mee. :W
pi_196995995
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 17:45 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Hij kan zo hard werken als 'ie wil, hij is en blijft volstrekt incompetent en totaal ongeschikt voor een landelijke politieke functie.
Zo veel mensen die het schijnbaar beter kunnen, of is het gewoon lekker makkelijk op een veilige afstand roepen dat het allemaal kut is? Ik gok het laatste.
  zondag 27 december 2020 @ 17:50:40 #115
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196996030
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 17:45 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat zeggen voetbaltrainers ook altijd over spelers die geen bal goed geraakt hebben. 'Hij heeft hard gewerkt voor het team'.
  Moderator zondag 27 december 2020 @ 17:50:53 #116
236264 crew  capricia
pi_196996034
quote:
You might be overreacting slightly. Italy has the exact same amount of doses as NL has (9750), but decided to use them immediately. The batch of 1.8 million will arrive around the second week of January. So this first inoculation process in Italy is mostly symbolic, as the
blanket vaccination process will start at around the same time the Dutch one starts. Maybe even a few days later.
https://twitter.com/mousmar/status/1343184005433274368?s=19

Volgens mij valt het allemaal wel mee met die achterstand.
We gaan het meemaken. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196996039
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 17:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zwangere vrouwen en jongeren onder 18 worden niet gevaccineerd, dus je moet zo’n 14 miljoen mensen vaccineren. Ofwel; je hebt zo’n 28 miljoen vaccins nodig voor iedereen nu.
Ook dat is nog niet helemaal zeker. Het lijkt erop dat sommige vaccins, die nog in ontwikkeling zijn, het met 1 doses afkunnen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_196996045
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 17:36 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik zie dan ook niemand kritiek leveren op de mate van hard werken van De Jonge. Sterker nog, maar dan spreek ik wel voor mijzelf; niets dan lof.

Het resultaat van zijn harde werken... daar is kritiek op. En terecht. Alleen gaat er niets veranderen, ondanks 'lessons learned'.
We moeten niet net doen alsof hij zielig is ondat hij zo hard moet werken. Daar krijgt hij genoeg voor betaald. Waar ik niet tegen kan is dat hij iedere kritiek op zijn beleid wegwuift en dan met zwakke argumententie zijn antwoorden geeft. Zie laatst bij Op1 waarin hij werd gewezen op het feit dat we als laatste land begonnen met vaccinatie. Zijn antwoord?

Een land als Engeland doet aan symbool aantallen vaccinaties op dit moment.
Ja, tienduizenden vaccinaties zijn idd symbool aantallen. Niet dus. Hou toch op, geef gewoon toe dat je faalt om je shit op orde te hebben. Uitermate zwak. En in het corona debat laatst was hij ook uitermate zwak met zijn wegwuif antwoorden zonder inhoud.
  Moderator zondag 27 december 2020 @ 17:51:43 #119
5428 crew  miss_sly
pi_196996048
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 17:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat zie je echt niet? En wat nou als we in juli even ver zijn? Of in december? Maakt dat uit?

En daarnaast, als we de start al niet fatsoenlijk voor elkaar krijgen omdat ze nu opeens op het idee komen om mensen te gaan werven en wat software te gaan bouwen, hoe veel vertrouwen geeft dat dan voor de komende maanden?

Oh, en je kunt niet de hele tijd boos blijven roepen dat mensen zich niet aan de maatregelen houden en tegelijkertijd beweren dat het draagvlak in orde is. Dat gaat namelijk niet samen, objectief of niet.
Volgens mij roep ik vrij weinig, maar dat terzijde.

Ik zeg niet voor niets dat als we in februari allemaal relatief gezien ongeveer even ver zijn, het niet zoveel verschil maakt wanneer je bent beginnen. Ik noem duidelijk geen juli of december, omdat ik dat anders zie. Of we de start niet goed voor elkaar krijgen, is nog helemaal niet zeker. De start ligt wat later, dus wellicht gaat die juist hartstikke goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196996050
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 17:49 schreef Questular het volgende:

[..]

Zo veel mensen die het schijnbaar beter kunnen, of is het gewoon lekker makkelijk op een veilige afstand roepen dat het allemaal kut is? Ik gok het laatste.
Dat contrasteert dan mooi met het zichzelf continu op de borst kloppen van en naar de burger wijzen als zou die overal schuldig aan zijn door Nederlandse politici.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196996077
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2020 17:50 schreef capricia het volgende:

[..]

https://twitter.com/mousmar/status/1343184005433274368?s=19

Volgens mij valt het allemaal wel mee met die achterstand.
We gaan het meemaken. :D
En aan de andere kant, stel nou dat die 9750 vaccins 100 levens redden, is het het dan niet waard geweest?
  Moderator zondag 27 december 2020 @ 17:55:41 #122
236264 crew  capricia
pi_196996149
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 17:52 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

En aan de andere kant, stel nou dat die 9750 vaccins 100 levens redden, is het het dan niet waard geweest?
Wat mij betreft wel. Ieder mensenleven is het waard.

En vanmiddag riepen mensen dat bijv het als eerste vaccineren van een 101 jaar oude persoon ook al nonsense was.
Je doet het kennelijk niet snel goed.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 27 december 2020 @ 17:57:08 #123
5428 crew  miss_sly
pi_196996187
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 17:40 schreef chratnox het volgende:

[..]

Omdat het vaccineren van de ouderen die in verzorgingstehuizen liggen bijna geen ziekenhuisbezetting scheelt, maar doden scheelt. Elke week dat je langer wacht met vaccineren gaan er mensen in die groep dood aan Covid-19, terwijl dat niet nodig is.

Deze eerste vaccins zijn een druppel op een gloeiende plaat voor groepsimmuniteit, maar kunnen wel het gros van de doden door deze ziekte verhelpen als het immuunsysteem van die mensen nog voldoende goed werkt. Dat is toch genoeg reden om gisteren en niet morgen te beginnen?
Grappig is dat velen hier in het topic vinden dat je die oudjes die toch niet in het ziekenhuis komen, niet als eerste moet vaccineren. Ze zijn daarnaast wel heel verontwaardigd dat we niet meteen starten.

Ik denk dat ik ten eerste te weinig kennis van zalen heb om hier een gedegen mening over te hebben en ten tweede ben ik niet zo van de voorbarige boosheid en verwijten. Laten we in februari eens kijken waar we staan tov andere Europese landen. Die enkele vaccinatie van nu gaat echt nog weinig invloed hebben op de huidige maatregelen.
  zondag 27 december 2020 @ 17:57:36 #124
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196996195
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 16:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Verklaar je nader
Met risico van kaap heeft @Za wel zeker een punt. Dit ook logische beredeneert.

Hoe snel een virus een cel binnendringt, lijkt mij ook wat onzin om te dienen als "sneller" argument
Virussen dringen eenmaal aangehecht op een cel in (heel veel) korter dan 10 minuten. Of die tijd nu 15sec of 15 minuten is, is irrelevant voor wat daarna effectief gebeurd.

Na besmetting gaat het virus zich gaat repliceren middels coderen en vertalen om na 10-11 uur vanuit een besmette cel dan 1000voudig nieuw creaties uit te storten. Potent babyvirus die bij tegenkomen van een maagdelijke cel die zal bespringen, te bezetten om zich daarin weer te bezatten.

Wat belangrijker is of een virus beter kan aanhechten waarmee een virus dan meer cellen (gelijktijdig) kan besmetten.
De nieuwere mutaties lijken zich net wat beter aan te passen aan onze cellen om daarop te kunnen hechten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196996197
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 17:51 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat contrasteert dan mooi met het zichzelf continu op de borst kloppen van en naar de burger wijzen als zou die overal schuldig aan zijn door Nederlandse politici.
Ja dit bedoel ik met het allemaal beter weten. Bedankt.
pi_196996224
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2020 17:55 schreef capricia het volgende:

[..]

En vanmiddag riepen mensen dat bijv het als eerste vaccineren van een 101 jaar oude persoon ook al nonsense was.
Als ze verpleeghuizen eerst gaan doen ga je die tegenkomen ja. Ook hier.
En pak dan maar een symbolisch iemand.

In Engeland zat William Shakespeare bij de eersten die gevaccineerd zijn.
pi_196996287
Van Dissel.

Wat zeg jij nu

https://nos.nl/l/2362215

"Wat we geleerd hebben is dat daar een heleboel factoren spelen, daar speelt opleidingsniveau van verzorgenden in, de situatie in de verpleeghuizen, het is gewoon complexer dan het op te hangen aan een enkele maatregel. Hoe graag je dat ook zou willen."
  zondag 27 december 2020 @ 18:02:14 #128
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196996309
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 17:31 schreef Breekfast het volgende:
Op de persoon van De Jonge spelen vind ik ook heel triest. Die man werkt zich al een jaar lang helemaal uit de naad en krijgt daar een bak ellende voor terug.
Dat doet hij zichzelf helemaal zelf aan.
Met mijn persoonlijk verwijt dat hij en zijn clubjes mij, de mijnen en ons land met zijn geraaskal over de kling aan het jagen is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196996436
quote:
8s.gif Op zondag 27 december 2020 18:02 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat doet hij zichzelf helemaal zelf aan.
Met mijn persoonlijk verwijt dat hij en zijn clubjes mij, de mijnen en ons land met zijn geraaskal over de kling aan het jagen is.
Gaat mij meer om het feit dat hij gewoon altijd om de hete brei heen draait. Zoals veel politici, alleen dat kan je in deze historische crisis niet gebruiken. Iemand die daadkrachtig is, en vooruit denkt.
Beide lukt hem niet.
  zondag 27 december 2020 @ 18:07:55 #130
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196996454
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 18:01 schreef JosMert het volgende:
Van Dissel.

Wat zeg jij nu

"Wat we geleerd hebben is dat daar een heleboel factoren spelen, daar speelt opleidingsniveau van verzorgenden in, de situatie in de verpleeghuizen, het is gewoon complexer dan het op te hangen aan een enkele maatregel. Hoe graag je dat ook zou willen."
Ook wel lomp hoor.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_196996529
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 17:43 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat bleek niet mogelijk omdat ze op het verkeerde paard gegokt hebben, in plaats van met alle scenario's rekening te houden en beide manieren van distributie even snel hadden kunnen opzetten.
wat toch al had moeten gebeuren....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 27 december 2020 @ 18:21:15 #132
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_196996757
https://www.hln.be/mol/al(...)p-gevraagd~ad91dbaa/

Belgie: Al 18 bewoners overleden in woonzorgcentrum waar Sinterklaas op bezoek kwam, Rode Kruis wordt om hulp gevraagd

De dodentol na een corona-uitbraak in het woonzorgcentrum Hemelrijck in Mol blijft stijgen. Woensdag ging het nog om 110 besmette bewoners en vier overlijdens, maar vandaag zijn er al 18 overlijdens geteld. De eerste resultaten van een onderzoek naar de uitbraak wijzen wel degelijk in de richting van een sinterklaasbezoek twee weken geleden. Dat meldt VTM Nieuws.

Het woonzorgcentrum in Mol werd bijna twee weken geleden getroffen door een uitbraak van het coronavirus. Dat gebeurde enkele dagen nadat de zoon van één van de bewoners, die ook als vrijwilliger in het rusthuis aan de slag was, verkleed als Sinterklaas een bezoekje bracht aan de senioren. Enkele dagen later testte hij positief op het coronavirus.

De 88-jarige Jozef Mast en zijn vrouw raakten allebei besmet, maar zij zijn intussen aan de betere hand. “Ik voel me wel veel beter dan een week geleden, maar ik ben nog heel snel moe”, vertelt de man bij VTM Nieuws. Toch maakte de corona-uitbraak een diepe indruk op Jozef, nu al een aantal leden van “zijn compagnie” zijn bezweken aan Covid-19. “Er zijn al drie mensen van de tafel weggevallen, dat doet toch iets", klinkt het.

Vier verschillende stammen
Of de als sinterklaas verklede man de (enige) oorzaak is van de uitbraak is evenwel niet zeker. Dat wordt onderzocht door de labo’s van het UZA en dat van Marc Van Ranst. Zij zullen bepalen of de virusdeeltjes in de verschillende stalen een gedeelde stamboom hebben. Uit de eerste resultaten van dat onderzoekt blijkt dat er vier verschillende stammen van het coronavirus rondgaan in het woonzorgcentrum, maar in 90 procent van de gevallen gaat het om de dominante stam die ook bij de Sinterklaas werd vastgesteld.

Voorts wordt ook nagegaan of andere factoren, zoals beschermingsmateriaal en ventilatie, een rol gespeeld hebben in de uitbraak.

Cruciale dagen
Het aantal besmettingen binnen het woonzorgcentrum lag eerder deze week nog op 110 bewoners en 30 personeelsleden. Helaas waren toen ook al vier overlijdens te betreuren. “Gelukkig vertonen de meeste besmette bewoners geen of milde symptomen”, sprak burgemeester Wim Caeyers (CD&V) eerder deze week nog. “Maar er zijn ook steeds meer bewoners die wel ernstig ziek geworden zijn. De volgende dagen zijn cruciaal. Het is bang afwachten.”

Helaas zijn intussen dus toch nog veertien bewoners overleden. En omdat ook het aantal besmettingen bij het personeel toegenomen is, is er nood aan extra verpleegkundig personeel. Het woonzorgcentrum roept daarom de hulp in van het Rode Kruis, Defensie en het gemeentebestuur van Mol. Daarnaast roept eerstelijnszone Baldemore thuisverpleegkundigen op om zich tijdelijk vrij te maken om de personeelsuitval mee op te vangen.

Vaccinatie
Maandag gaat in ons land de vaccinatiecampagne van start, maar ook dat zal nog geen soelaas brengen voor het zwaargetroffen woonzorgcentrum in Mol. Het Instituut Zorg en Gezondheid heeft immers bepaald dat er nog niet gevaccineerd mag worden in een woonzorgcentrum waar een corona-uitbraak woedt, om de gezondheid van de reeds besmette bewoners te beschermen.
pi_196996763
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 17:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Grappig is dat velen hier in het topic vinden dat je die oudjes die toch niet in het ziekenhuis komen, niet als eerste moet vaccineren. Ze zijn daarnaast wel heel verontwaardigd dat we niet meteen starten.

Ik denk dat ik ten eerste te weinig kennis van zalen heb om hier een gedegen mening over te hebben en ten tweede ben ik niet zo van de voorbarige boosheid en verwijten. Laten we in februari eens kijken waar we staan tov andere Europese landen. Die enkele vaccinatie van nu gaat echt nog weinig invloed hebben op de huidige maatregelen.
Ik zit daar heel dubbel in. De maatregelen gaan toch wel blijven, maar dat die vaccinaties eerder mee beginnen doden gaan schelen lijkt me niet vergezocht.

Voor groepsimmuniteit doet het inderdaad niets, maar het ethische aspect lijkt me ook meewegen. Vanuit dat ethische aspect zou ik zeggen: nu beginnen met de groep die eraan overlijdt.
pi_196996766
quote:
Van Dissel.

Wat zeg jij nu

ach ja, lekker de "schuld" gaan afschuiven ook gewoon.....wat een zielig ventje is die van dissel ook.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196996807
quote:
Van Dissel.

Wat zeg jij nu

Ik vind hem totaal niet zelfkritisch.
Over eigen foute opvattingen, de starre eigenwijze houding en gebrek aan voortschrijdend inzicht en proactief handelen hoor je hem niet.

Nee, het ligt aan de domme mbo verzorgenden. Makkekijk om naar een ander te wijzen. Jaap /rivm die elitair doet en totaal niet zelfkritisch is is 1 van de redenen waarom Nederland zo hard faalt.
Al is het complexer dan 1 oorzaak aan te wijzen, hoe graag je dat ook zou willen.
pi_196997145
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 16:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Problemen in vaccinland. Door de nieuwe mutatie moeten we een hogere vaccinatiegraad met betere bescherming hebben.
Ja dit kun je als probleem zien wanneer je het naar 0 wilt elimineren, maar het gaat toch om de zorg?

Als de ouderen en kwetsbaren gevaccineerd zijn ontwikkelen ze geen klachten meer die hen in het ziekenhuis laat belanden, althans dat is de veronderstelling. Mensen buiten deze leeftijdsgroep ontwikkelen nauwelijks klachten bij besmetting, dus als de ouderen gevaccineerd zijn dan is de pandemie voorbij. Het hoeft niet naar 0 want het vormt dan geen gevaar voor de zorg en volksgezondheid meer.

Waarom moet er precies groepsimmuniteit d.m.v. vaccinaties ontstaan? Je rekt de maatregelen alleen maar langer dan noodzakelijk , ik hoop toch dat onze regering even prioriteiten gaat stellen. Maar we accepteren geen risico's meer dus ik zie het somber in. Deze pandemie en maatregelen gaat inderdaad nooit eindigen, omdat er een tunnelvisie heerst van dat het geëlimineerd moet worden, wat onmogelijk is. Op deze voet blijf je bezig.

Ze moeten gaan inzien dat transmissie en het laten rondgaan door de samenleving nadat ouderen gevaccineerd zijn geen enkel probleem vormt. Wie brengt ze dit aan het verstand? Moet dan eerst het hele land failliet en mentaal de grond in zijn geraakt?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196997183
quote:
Van Dissel.

Wat zeg jij nu

Als deze idioot met zijn doctoraten zijn werk had gedaan hoorden we niet tot de landen met de meeste besmettingen en doden. Echt een walgelijk arrogant figuur is deze man. Ik heb hem nog nooit horen zeggen : dit deed ik fout.

Altijd maar dingen verdraaien, net als zijn leugens over mondmaskers die rechtstreeks tot doden hebben geleid. Daar mag ook wel eens strafrechtelijk naar worden gekeken. In een pandemie roepen dat medische mondmaskers geen nut omdat de voorraad op is, is misdadig
  zondag 27 december 2020 @ 18:40:36 #138
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_196997231
Schijnheilige klootzak ! :(

edit : ik zie dat ik niet de enige ben die boos is. :D
Hugo met zijn gelieg en gedraai omdat hij het vaccineren niet op tijd regelde en nu dit weer.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator zondag 27 december 2020 @ 18:42:18 #139
5428 crew  miss_sly
pi_196997283
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 18:21 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik zit daar heel dubbel in. De maatregelen gaan toch wel blijven, maar dat die vaccinaties eerder mee beginnen doden gaan schelen lijkt me niet vergezocht.

Voor groepsimmuniteit doet het inderdaad niets, maar het ethische aspect lijkt me ook meewegen. Vanuit dat ethische aspect zou ik zeggen: nu beginnen met de groep die eraan overlijdt.
Volgens sommigen wordt er niet op overlijdens, maar op zorg gestuurd, en dus is het vaccineren van ouderen van 85+ niet de bedoeling. Die komen toch niet in het ziekenhuis.

Ik kan me er best iets bij voorstellen dat je nu al zou beginnen met vaccineren van die groep, inderdaad. Als dat logistiek te doen is. Ik vind inzicht daarin erg lastig en wellicht bekijken wij als buitenstaanders dat wel veel te gemakkelijk.
  zondag 27 december 2020 @ 18:43:30 #140
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196997308
quote:
Van Dissel.

Wat zeg jij nu

Jaaa daar is de “klap in het gezicht van de zorg” weer _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 27 december 2020 @ 18:43:57 #141
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196997317
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 18:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jaaa daar is de “klap in het gezicht van de zorg” weer _O-
In dit geval is het meer een mes in de rug.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 27 december 2020 @ 18:44:55 #142
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_196997350
Ik ben echt om te ploffen, de mensen die alles hadden moeten regelen hebben er een zooitje van gemaakt en proberen t nu op degene af te schuiven die kei hard hun best hebben gedaan om ondanks de wanprestatie van boven af toch hun werk zo goed mogelijk te doen.
Mag ik bij deze van Dissel nomineren voor klootzak van dit jaar ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_196997444
Je merkt wel dat zo een lockdown niet goed is voor sommige mensen.
  zondag 27 december 2020 @ 18:50:14 #144
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196997488
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 18:48 schreef Questular het volgende:
Je merkt wel dat zo een lockdown niet goed is voor sommige mensen.
Dat is waar ook en klopt inderdaad, Het levert ons meer depressie en eenzaamheid op. Maar we vervelen toch niet of wel?
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196997553
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 18:50 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat is waar ook en klopt inderdaad, Het levert ons meer depressie en eenzaamheid op. Maar we vervelen toch niet of wel?
Ik denk het. Ik merk dat vooral mensen hier schijnbaar veel last hebben van de lockdown.
pi_196997590
Jaap moet gewoon niet meer in de media verschijnen. Vanaf het begin is dat 1 grote comedy show, met de geniale binnenkomer dat we carnaval 'in kleine groepjes' vieren.

Dit is wederom een uitglijer van jewelste.
pi_196997614
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 18:52 schreef Questular het volgende:

[..]

Ik denk het. Ik merk dat vooral mensen hier schijnbaar veel last hebben van de lockdown.
Zeg dan direct wat je bedoelt, ipv dit schijnheilige gezwam waarbij je je mede users afvalt zonder direct te zeggen waarmee.
  zondag 27 december 2020 @ 18:55:24 #148
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196997631
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 18:52 schreef Questular het volgende:

[..]

Ja dan moeten we nog wel tijdje alles verwerken.... voor dat we verder kunnen. Je merkt aan alles bij mensen die nu door moeten maken zoals van dat ze niet meer alles kunnen doen.... in deze kerstperiode. Maar ze missen meestal: de vrijheid.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196997681
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 18:54 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Zeg dan direct wat je bedoelt, ipv dit schijnheilige gezwam waarbij je je mede users afvalt zonder direct te zeggen waarmee.
Leer eerst normaal doen. Lijkt me een mooie les voor vandaag.
pi_196997686
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2020 17:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Context is een mooi goed.

Het is geen nonsens, het gaat om t doel. Als je eerste zorg is om de zorg niet te laten overspoelen dan is een 101 jarige vaccineren geen oplossing voor dit probleem.
Het is al snel niet goed. :') Lekker weekendje weggeweest? Dat was toch jouw eerste zorg met de lockdown die schijnbaar geen lockdown is.
Go hard or go home
pi_196997692
Maar goed, ze zijn stuk voor stuk ongelofelijk geil op de camera, want ik lees net ook alweer dat Hugo met z'n dochter terug gaat blikken op het 'corona jaar'.

Echt, doe dat soort onzin gewoon niet of doe het wanneer je deze shitzooi achter je hebt gelaten. Mokerdom varken.
pi_196997707
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 18:56 schreef Questular het volgende:

[..]

Leer eerst normaal doen. Lijkt me een mooie les voor vandaag.
Volgens mij val jij hier mede users af. Doe jij eerst maar eens normaal dus.
  Moderator zondag 27 december 2020 @ 18:57:37 #153
236264 crew  capricia
pi_196997709
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2020 18:56 schreef Noek het volgende:

[..]

Context is een mooi goed.

Het is geen nonsens, het gaat om t doel. Als je eerste zorg is om de zorg niet te laten overspoelen dan is een 101 jarige vaccineren geen oplossing voor dit probleem.
Het is al snel niet goed. :') Lekker weekendje weggeweest? Dat was toch jouw eerste zorg met de lockdown die schijnbaar geen lockdown is.
??
Begrijp niet helemaal waar deze aanval naar mij toe vandaan komt.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')