3000 doden.quote:Op zaterdag 26 december 2020 21:59 schreef Scuidward het volgende:
We lopen 1 maand achter. Daar lig ik persoonlijk niet wakker van.
Na een maand is daar nog niks bekend over, of het zou wel uit de RCT gekomen zijn.quote:Op zondag 27 december 2020 00:53 schreef Logician2.0 het volgende:
Kunnen we ieg even aankijken hoe het zit met evt bijwerkingen (en nee ik ben absoluut geen antivaxx wappie, maar ik vind als laatste aansluiten in deze stiekem wel een veilig idee).
Een maand is in deze situatie toch wel echt veel? Vertel het de zorgmedewerkers of de mensen in de horeca, de sportschooleigenaren, mensen die proberen thuis te werken terwijl de kinderen ook thuis zijn en ze ook nog helpen met het thuiswerk.quote:Op zaterdag 26 december 2020 21:59 schreef Scuidward het volgende:
Dat komt natuurlijk ook doordat onze basisschoolleraar die minister van VWS speelt, eerst had bedacht dat de plaatselijke huisarts wel een vaccinatieprogramma voor 17 miljoen Nederlanders in een half jaar tijd kon afdraaien, en pas toen die begonnen te protesteren de GGD de taak gaf.quote:Op zondag 27 december 2020 09:46 schreef Celestien het volgende:
De software van de GGD is nog niet af
Ja, het gaat idd een beetje amateuristisch.quote:Op zondag 27 december 2020 10:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat komt natuurlijk ook doordat onze basisschoolleraar die minister van VWS speelt, eerst had bedacht dat de plaatselijke huisarts wel een vaccinatieprogramma voor 17 miljoen Nederlanders in een half jaar tijd kon afdraaien, en pas toen die begonnen te protesteren de GGD de taak gaf.
Doen ze in Duitsland eerst de 100+ers?quote:De 101 jaar oude Edith Kwoizalla uit Halberstadt kreeg zaterdag, op tweede kerstdag, het vaccin toegediend.
Maken geen donder uit voor wie?quote:Op zondag 27 december 2020 11:50 schreef Redcoon het volgende:
Allemaal irrelevant, die paar weken maken geen donder uit. Maar als men hiermee vervelende allergische reacties kan voorkomen is het het de late start waard.
Sorry, had de post nog aangepast. Het maakt geen werkelijk verschil voor het volledig oplossen van dit probleem, dat gaat sowieso nog vele maanden tot een jaar duren, dan maken een week of twee drie niks uit.quote:
Ik was een beetje kort door de bocht. Vanuit het zorgpersoneel geredeneerd kan ik mij inbeelden dat het prettig is om zo snel mogelijk een vaccin te krijgen. De verdere versoepelingen van de maatregelen zoals het laten doorgaan van evenementen en sportwedstrijden enzovoorts lijken mij niet aan te komen op een aantal weken eerder of later vaccineren. Daarbij lijkt mij vooral de vaccinatiegraad belangrijk waarvan ik altijd aannam dat het wel 6+ maanden kon gaan duren.quote:Op zondag 27 december 2020 02:08 schreef liesje1979 het volgende:
Wellicht had het een klein percentage minder zieken in het zorgpersoneel opgeleverd en zo een klein percentage minder druk op de zorg. Alle beetjes helpen nu, lijkt me?
Wat wil je hier eigenlijk mee zeggen? Dat iemand met een bachelortitel geen minister kan zijn? Of dat hij gezien zijn achtergrond beter voor het ministerie van onderwijs, cultuur en wetenschap zou kunnen werken.quote:Op zondag 27 december 2020 10:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat komt natuurlijk ook doordat onze basisschoolleraar die minister van VWS speelt,
Oja? Bron?quote:eerst had bedacht dat de plaatselijke huisarts wel een vaccinatieprogramma voor 17 miljoen Nederlanders in een half jaar tijd kon afdraaien, en pas toen die begonnen te protesteren de GGD de taak gaf.
En gegarandeerd dat hier nog verdere vertraging in zal optreden, zoals met alle it projecten van de overheid.quote:Op zondag 27 december 2020 09:46 schreef Celestien het volgende:
quote:
Dit natuurlijk. De eerste batch snel verprikken en daarna afwachten tot de tweede batch is ook niet bepaald zinvol.quote:Op zondag 27 december 2020 09:42 schreef BlackLining het volgende:
Uiteindelijk begint de vaccinatiegraad pas mee te spelen als een significant deel van de mensen is ingeënt, een langzame start is dan ook niet zo'n probleem. Als dat maar weer wordt ingehaald.
Klopt. Je ziet nu overal foto's in allerlei landen van de eerste prikken. En wij laten de dozen nog lekker twee weken liggen...quote:Op zondag 27 december 2020 12:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit natuurlijk. De eerste batch snel verprikken en daarna afwachten tot de tweede batch is ook niet bepaald zinvol.
Toch zou ik zelf wel aangedrongen hebben op een sneller beleid. Het is namelijk ook psychologisch. Zodra je gaat prikken verandert de dynamiek, dan ben je actief bezig om mensen te beschermen en het virus te stoppen.
faal nummer zoveel.....quote:Op zondag 27 december 2020 12:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt. Je ziet nu overal foto's in allerlei landen van de eerste prikken. En wij laten de dozen nog lekker twee weken liggen...
En door te zeggen dat informatiesystemen nog niet af zijn maak je het alleen maar erger. Alsof wij dat niet op orde zouden kunnen hebben.quote:Op zondag 27 december 2020 12:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt. Je ziet nu overal foto's in allerlei landen van de eerste prikken. En wij laten de dozen nog lekker twee weken liggen...
tuurlijk wel maar niet als er 4 systemen gekoppeld moeten worden en ook nog uitgezocht welke data er moet/mag gedeeld worden tussen die systemen en prutser Hugo het pas begin december aan de GGD vraagt !!!!quote:Op zondag 27 december 2020 12:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En door te zeggen dat informatiesystemen nog niet af zijn maak je het alleen maar erger. Alsof wij dat niet op orde zouden kunnen hebben.
En toch staan we er in het totaalplaatje, en daaronder valt ook het overeind houden van de economie en de samenleving, er behoorlijk goed voor vergeleken met andere Europese landen. Duitsland heeft het misschien net wat beter voor elkaar, maar dan houdt het verder wel op.quote:
Zo kan je dat niet zeggen.quote:
Grappig. Nederlands volk is per definitie een zeikvolk en niks is goed genoeg. Vreemde conclusie die jij trekt.quote:Op zondag 27 december 2020 14:02 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]
"Dutch exceptionalism" heet dit.
Kritiekloos zijn op eigen land, denken dat ze daarbuiten maar wat prutsen.
Dit was wel in de zomer, Nederland had toen met een "intelligent lockdown" binnen recordtijd de piek omlaag gebracht, veel beter dan andere landen met zwaardere lockdowns, op dat moment dachten inderdaad veel mensen dat de regering het heel goed deed, en niet dat ze ook een beetje mazzel hadden met vroeg droog en warm weer.quote:Op zondag 27 december 2020 14:02 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]
"Dutch exceptionalism" heet dit.
Kritiekloos zijn op eigen land, denken dat ze daarbuiten maar wat prutsen.
De huidige vaccinaties zijn allemaal symbolisch. Hoog uit een paar honderd. De echte massale vaccinaties beginnen vrijwel overal in de EU pas volgend jaar.quote:Op zaterdag 26 december 2020 21:59 schreef Scuidward het volgende:
ben jij het Hugo ?quote:Op zondag 27 december 2020 15:01 schreef franske19 het volgende:
[..]
De huidige vaccinaties zijn allemaal symbolisch. Hoog uit een paar honderd. De echte massale vaccinaties beginnen vrijwel overal in de EU pas volgend jaar.
Spierballenvertoon.quote:Op zondag 27 december 2020 15:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ben jij het Hugo ?
dat is gelul....vrij elk land die nu beginnen die vaccineren er duizenden al in 2020.
1.3 miljoen vaccinaties in 2020 in DE
symbolisch ...
Haha tuurlijk. Ze beginnen vandaag en jij denkt dat ze 1.3 miljoen mensen hebben gevaccineerd voor het nieuwe jaar begint. Hoe naïef ben jij.quote:Op zondag 27 december 2020 15:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ben jij het Hugo ?
dat is gelul....vrij elk land die nu beginnen die vaccineren er duizenden al in 2020.
1.3 miljoen vaccinaties in 2020 in DE
symbolisch ...
Dan is er dus een maand langer druk op de zorg en zijn er een maand langer maatregelen van kracht.quote:Op zaterdag 26 december 2020 21:59 schreef Scuidward het volgende:
Enkel als die achterstand behouden blijft, wat onwaarschijnlijk lijkt.quote:Op zondag 27 december 2020 15:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dan is er dus een maand langer druk op de zorg en zijn er een maand langer maatregelen van kracht.
Gelukkig hebben we Wopkequote:Op zondag 27 december 2020 15:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dan is er dus een maand langer druk op de zorg en zijn er een maand langer maatregelen van kracht.
mag je naïef noemen maar Duitsland heeft WEL voorbereid he:quote:Op zondag 27 december 2020 15:48 schreef franske19 het volgende:
[..]
Haha tuurlijk. Ze beginnen vandaag en jij denkt dat ze 1.3 miljoen mensen hebben gevaccineerd voor het nieuwe jaar begint. Hoe naïef ben jij.
Doses ontvangen is wat anders dan vaccineren. Enorm verschil. Alle Europese landen ontvangen hun vaccins maar voordat er daadwerkelijk significante aantallen gevaccineerd zijn zitten we al een maand verder.quote:Op zondag 27 december 2020 16:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mag je naïef noemen maar Duitsland heeft WEL voorbereid he:
De Duitse regering hoopt voor het einde van het jaar meer dan 1,3 miljoen vaccins uit te delen bij de lokale gezondheidsautoriteiten. Vanaf januari gaat het om wekelijks 700.000 vaccins. Er zijn in totaal zo'n vierhonderd vaccinatielocaties.
400 (!!!) vaccinatielocaties he.....
in Nederland hebben we er 25 vanaf 18 januari
we gaan het zien.....die 1.3 miljoen dosissen zitten er zo in natuurlijk als er 400 locaties zijn:quote:Op zondag 27 december 2020 16:40 schreef franske19 het volgende:
[..]
Doses ontvangen is wat anders dan vaccineren. Enorm verschil. Alle Europese landen ontvangen hun vaccins maar voordat er daadwerkelijk significante aantallen gevaccineerd zijn zitten we al een maand verder.
Op zich ben ik best jaloers op de Duitsers, waar je niet meetelt in de politiek als je geen Herr Doktor of Frau Doktor bent (ofschoon er dan weer vaak gesjoemeld wordt met de dissertaties door would-be politici die het niveau niet aankunnen). Maar het probleem is hier meer dat de Nederlandse zorg extreem verzuild is met honderden kleine koninkrijkjes, en De Jonge daarom voortdurend met een kluitje het riet ingestuurd wordt. Zie ook de ontoereikende testlocaties in het voorjaar en de zomer. In Duitsland hadden ze capaciteit over, maar dat wilde men niet gebruiken want dan zou onze kleinschalige zorg in het gedrang komen en "dat moeten we niet willen" (lees een belangenorganisatie had de minister in de hoek gedreven om zichzelf niet het dure kaas van het brood te laten eten). Hetzelfde zie je hier gebeuren:quote:Op zondag 27 december 2020 12:28 schreef luxerobots het volgende:
Wat wil je hier eigenlijk mee zeggen? Dat iemand met een bachelortitel geen minister kan zijn? Of dat hij gezien zijn achtergrond beter voor het ministerie van onderwijs, cultuur en wetenschap zou kunnen werken.
Niet dat ik een Hugo de Jonge fan ben, maar ik zie in zijn opleiding niet meteen een probleem.
Er was de minister ingefluisterd dat we de bestaande structuur van de huisartsen met de griepprikken konden gebruiken om corona vaccins te geven. Maar nog op 3 december klaagde de huisartsen belangenorganisatie dat ze het helemaal niet aankonden:quote:Oja? Bron?
Hij weet ook wel dat zowel de huisartsen als de GGD al veel eerder gevraagd hadden moeten worden.quote:Op zondag 27 december 2020 16:50 schreef speknek het volgende:
[..]
Op zich ben ik best jaloers op de Duitsers, waar je niet meetelt in de politiek als je geen Herr Doktor of Frau Doktor bent (ofschoon er dan weer vaak gesjoemeld wordt met de dissertaties door would-be politici die het niveau niet aankunnen). Maar het probleem is hier meer dat de Nederlandse zorg extreem verzuild is met honderden kleine koninkrijkjes, en De Jonge daarom voortdurend met een kluitje het riet ingestuurd wordt. Zie ook de ontoereikende testlocaties in het voorjaar en de zomer. In Duitsland hadden ze capaciteit over, maar dat wilde men niet gebruiken want dan zou onze kleinschalige zorg in het gedrang komen en "dat moeten we niet willen" (lees een belangenorganisatie had de minister in de hoek gedreven om zichzelf niet het dure kaas van het brood te laten eten). Hetzelfde zie je hier gebeuren:
[..]
Er was de minister ingefluisterd dat we de bestaande structuur van de huisartsen met de griepprikken konden gebruiken om corona vaccins te geven. Maar nog op 3 december klaagde de huisartsen belangenorganisatie dat ze het helemaal niet aankonden:
https://www.parool.nl/ams(...)accinaties~b15cada1/
Nu moet de GGD het gaan doen, maar die zegt dat de IT infrastructuur niet voldoet, wat wederom best logisch is als ze pas na 3 december te horen hebben gekregen dat ze het moeten sappelen na de kerst. Een regionale organisatie als de GGD heeft niet binnen een (kerst)maand een organisatie op poten om 17 miljoen mensen te vaccineren met een ingewikkeld vaccin. Het zal me eerlijk gezegd bijzonder verbazen als ze uberhaupt in Januari al kunnen beginnen.
Mijns inziens volkomen ontoevallig stapt Hugo de Jonge een week later op als lijsttrekker, want dit is een blunder van jewelste die hem op gaat breken.
Terwijl in de VS je titel een stuk minder belangrijk is en je vooral beoordeeld wordt op je resultaten. Vandaar ook dat mensen als Bill Gates, Elon Musk en Steve Jobs zulke hoge ogen kunnen gooien. Natuurlijk is de gezondheidszorg weer een ander verhaal, maar er zijn dus duidelijk culturele verschillen. Zelf ben ik zeker niet jaloers op het Duitse systeem, het is namelijk niet zo dat iemand met een hogere titel vaker gelijk heeft dan iemand zonder of met een lagere titel.quote:Op zondag 27 december 2020 16:50 schreef speknek het volgende:
[..]
Op zich ben ik best jaloers op de Duitsers, waar je niet meetelt in de politiek als je geen Herr Doktor of Frau Doktor bent (ofschoon er dan weer vaak gesjoemeld wordt met de dissertaties door would-be politici die het niveau niet aankunnen).
Ik ben het met je eens. Ik zou De Jonge ook niet heel hoog beoordelen. Wel zie ik iemand die inhoudelijk op de hoogte is en zich staande houdt. Een echte mannetjesputter was misschien niet in bovenstaande valkuil getrapt, maar niemand pakt een crisis aan zonder fouten te maken.quote:Maar het probleem is hier meer dat de Nederlandse zorg extreem verzuild is met honderden kleine koninkrijkjes, en De Jonge daarom voortdurend met een kluitje het riet ingestuurd wordt. Zie ook de ontoereikende testlocaties in het voorjaar en de zomer. In Duitsland hadden ze capaciteit over, maar dat wilde men niet gebruiken want dan zou onze kleinschalige zorg in het gedrang komen en "dat moeten we niet willen" (lees een belangenorganisatie had de minister in de hoek gedreven om zichzelf niet het dure kaas van het brood te laten eten).
Ja, maar dit was geen officiële klacht. Er was ook nog helemaal niet besloten dat huisartsen alles uit zouden moeten voeren.quote:Er was de minister ingefluisterd dat we de bestaande structuur van de huisartsen met de griepprikken konden gebruiken om corona vaccins te geven. Maar nog op 3 december klaagde de huisartsen belangenorganisatie dat ze het helemaal niet aankonden:
https://www.parool.nl/ams(...)accinaties~b15cada1/
En dat de huisartsen betrokken zouden worden bij het vaccinatieplan is gezien hun kennis en ervaring ook gewoon logisch.quote:Hoewel de overheid nog geen vaccinatieplan heeft voorgelegd aan de huisartsen, verwacht Zonneveld ongeveer dezelfde procedure als bij de griepprik in coronatijd.
Dit, ja. Het is werkelijk ongelofelijk dat De Jonge zo ongelofelijk tonedeaf is dat hij niet inziet dat het zetten van een paar prikken - al is het maar voor de bühne door heel rustig te beginnen (start met een paar verzorgingshuizen per dag terwijl je ondertussen de boel opbouwt voor de grootschaligere acties) - een gigantisch positief psychologisch effect kan hebben.quote:Op zondag 27 december 2020 12:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit natuurlijk. De eerste batch snel verprikken en daarna afwachten tot de tweede batch is ook niet bepaald zinvol.
Toch zou ik zelf wel aangedrongen hebben op een sneller beleid. Het is namelijk ook psychologisch. Zodra je gaat prikken verandert de dynamiek, dan ben je actief bezig om mensen te beschermen en het virus te stoppen.
Andersom misschien net zo goed he? Mensen zijn niet dom: die hebben wel door wanneer iets gehaast gebeurd of enkel voor de bühne gebeurd. Dat zou weer argwaan creëren.quote:Op zondag 27 december 2020 17:26 schreef justanick het volgende:
[..]
Dit, ja. Het is werkelijk ongelofelijk dat De Jonge zo ongelofelijk tonedeaf is dat hij niet inziet dat het zetten van een paar prikken - al is het maar voor de bühne door heel rustig te beginnen (start met een paar verzorgingshuizen per dag terwijl je ondertussen de boel opbouwt voor de grootschaligere acties) - een gigantisch positief psychologisch effect kan hebben.
Het is niet tonedeaf, het is damage control.quote:Op zondag 27 december 2020 17:26 schreef justanick het volgende:
[..]
Dit, ja. Het is werkelijk ongelofelijk dat De Jonge zo ongelofelijk tonedeaf is dat hij niet inziet dat het zetten van een paar prikken - al is het maar voor de bühne door heel rustig te beginnen (start met een paar verzorgingshuizen per dag terwijl je ondertussen de boel opbouwt voor de grootschaligere acties) - een gigantisch positief psychologisch effect kan hebben.
Als ze zeggen we willen nog het eoa uitzoeken dan snap ik dat, maar dat ze dit soort zaken niet op orde hebben terwijl iedereen wist dat dit eraan kwam.quote:Op zondag 27 december 2020 09:46 schreef Celestien het volgende:
Zou me niet verbazen dat er ook een tekort aan van alles is. Ook personeel. Steeds meer blijkt wat voor diepe groeven Rutte's bezuinigingsdrift in de maatschappij getrokken hebben.quote:Op zondag 27 december 2020 19:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Als ze zeggen we willen nog het eoa uitzoeken dan snap ik dat, maar dat ze dit soort zaken niet op orde hebben terwijl iedereen wist dat dit eraan kwam.![]()
Vind dat toch wel echt beneden peil.
Ja ik vermoed dat dit zeker meespeelt. En nu is de Jonge weer de zwarte piet, dat komt wel weer goed uit.quote:Op zondag 27 december 2020 19:23 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Zou me niet verbazen dat er ook een tekort aan van alles is. Ook personeel. Steeds meer blijkt wat voor diepe groeven Rutte's bezuinigingsdrift in de maatschappij getrokken hebben.
Rutte dekt zich verdomde goed in inderdaad achter Hugo de Jonge en de ministers Wiebes en Koolmees. Niks kan die man persoonlijk aangerekend worden, vieze gladde aal is het.quote:Op zondag 27 december 2020 22:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
En Rutte zie en hoor je weer niet anders blijft dit aan hem kleven![]()
Hij zit thuis vet te grijnzen dat deze shit het CDA aangerekend gaat worden![]()
Ondertussen denkt hij na of de kot affaire een smet is op zijn carrière
Zoals al meerdere keren is opgemerkt, het zijn symbolische vaccinaties. Bovendien is het Pfizer-BioNTech vaccin pas echt effectief na de tweede dosis.quote:Op maandag 28 december 2020 05:24 schreef einzeinz het volgende:
In België beginnen ze vandaag met de vaccinatie. Er zijn 1500 vaccins beschikbaar en die worden verdeeld over de gewesten.
- 500 voor Puurs (in Vlaanderen)
- 500 voor Brussel (Brussel)
- 500 voor Bergen (Wallonië)
Die vaccins worden allemaal geplaatst vandaag 28 december vanaf 11u00 tot de late namiddag. Maar daarna is er niets meer. De volgende lading wordt pas midden januari verwacht.
De kans is groot dat deze gemeenten/steden dan eerst aan de beurt zijn want zij hebben het 2de deel van het vaccin nodig.
Zeker maar onderschat niet het belang van symboliek aan het einde van een crisisquote:Op maandag 28 december 2020 09:57 schreef franske19 het volgende:
[..]
Zoals al meerdere keren is opgemerkt, het zijn symbolische vaccinaties. Bovendien is het Pfizer-BioNTech vaccin pas echt effectief na de tweede dosis.
In België denkt men er over na om de 2de dosis pas over enkele maanden te geven. Als iedereen al een eerste dosis krijgt is die blijkbaar al werkend en kunnen er meer mensen beschermd worden.quote:Op maandag 28 december 2020 09:57 schreef franske19 het volgende:
[..]
Zoals al meerdere keren is opgemerkt, het zijn symbolische vaccinaties. Bovendien is het Pfizer-BioNTech vaccin pas echt effectief na de tweede dosis.
Ah, het gaat maar om 500 dosissen in België. Die worden verdeeld over 3 woonzorgcentra. Je moet rekenen dat er bij sommigen misschien wel glasbreuk optreedt waardoor ze niet alle 500 bruikbaar zijn (ik zeg zomaar iets).quote:Op maandag 28 december 2020 10:08 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zeker maar onderschat niet het belang van symboliek aan het einde van een crisisKijk maar hoe de geallieerden werden ontvangen in '45.
Het had de Nederlander denk ik goed gegaan als men hier voortvarend (doch kleinschalig) was begonnen daags na kerst. Nu zijn we qua beeldvorming toch wel een beetje het sukkeltje van Europa, en dan zijn we ook nog een van de landen waar de situatie het hardste uit de hand aan het escaleren is
Het lijkt me toch dat als het je taak is deze crisis te managen dat je dan graag wilt dat er flink daadkracht wordt getoond bij het inzetten van de eindsprint.![]()
Maar goed verder heb je gelijk natuurlijk, een zinnige tussenstand kunnen we over een maand of 4, 5 pas zien.
Waarschijnlijk ook nog te warm zodat we straks wereldnieuws worden met een paar honderdduizend weggeflikkerde vaccins.quote:Op zondag 27 december 2020 12:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Heb ik hier ook meermaals gepost; pas over een maand of 4, 5 kunnen we wat zinnigs zeggen over de voortvarendheid van de vaccinatie hier. Daar heb ik op zich best vertrouwen in, we hebben in Nederland een vrij solide vaccinatieprogramma in algemene zin.quote:Op maandag 28 december 2020 10:53 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ah, het gaat maar om 500 dosissen in België. Die worden verdeeld over 3 woonzorgcentra. Je moet rekenen dat er bij sommigen misschien wel glasbreuk optreedt waardoor ze niet alle 500 bruikbaar zijn (ik zeg zomaar iets).
De echte vaccinatie start in België pas op dinsdag 5 januari.
Het psychologische effect van maatregelen en lockdowns sneeuwt al sinds het begin onder.quote:Op maandag 28 december 2020 10:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Heb ik hier ook meermaals gepost; pas over een maand of 4, 5 kunnen we wat zinnigs zeggen over de voortvarendheid van de vaccinatie hier. Daar heb ik op zich best vertrouwen in, we hebben in Nederland een vrij solide vaccinatieprogramma in algemene zin.
Het gaat mij erom dat symboliek weldegelijk belangrijk is aan het einde van een crisis. Zeker nu blijkt dat veel mensen de tweede lockdown mentaal slechter trekken dan de eerste.
Beetje feelgood TV toch, de eerste Nederlandse vaccinatie. Het wás prima mogelijk geweest.
Precies. Al had je er letterlijk bijgezegd "dit zet echt nog geen zoden aan de dijk", het geeft perspectief.quote:Op maandag 28 december 2020 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het psychologische effect van maatregelen en lockdowns sneeuwt al sinds het begin onder.
Had inderdaad gewoon een paar honderd prikken gezet om mensen het idee te geven dat we daadwerkelijk aan het exitprogramma zijn begonnen. Dan had je meteen meer draagvlak gehad voor verlenging van bepaalde maatregelen half januari.
Gisteren op het journaal lieten ze een kaart zien van landen waar het vaccineren begonnen is.quote:Op maandag 28 december 2020 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het psychologische effect van maatregelen en lockdowns sneeuwt al sinds het begin onder.
Had inderdaad gewoon een paar honderd prikken gezet om mensen het idee te geven dat we daadwerkelijk aan het exitprogramma zijn begonnen. Dan had je meteen meer draagvlak gehad voor verlenging van bepaalde maatregelen half januari.
En ook feelgood nieuws uit België.quote:België begonnen met inentingen in verzorgingshuizen
België is maandag als een van de laatste landen in de Europese Unie begonnen met het inenten van mensen tegen het coronavirus. De 96-jarige Jos Hermans in een woonzorgcentrum in Sint-Pieters-Woluwe is de eerste Belg die is ingeënt.
Hermans gaf eerder al te kennen dat hij "heel blij" is met de primeur. "Ik ben 96 jaar en hoop honderd te worden. Niet meer of minder", zo zei hij op het VRT-radionieuws.
Na het ontvangen van de inenting zei de man dat hij zich prima voelde. "Het voelt als een engeltje dat op mijn tong piest. Ik voel me dertig jaar jonger. Het deed absoluut geen pijn." De Belg hoopt dat al zijn landgenoten zich laten inenten. "Dan zijn we weer vrij en kan ik mijn kinderen en kleinkind weer zien."
Bestelbussen met hierin ruim vierhonderd doses van het Pfizer-vaccin vertrokken maandagochtend vanuit Leuven. De eerste inentingen zijn verdeeld over de drie Belgische gewesten.
Luxemburg en Letland beginnen maandag ook met vaccineren. Alleen Ierland en Nederland beginnen binnen de Europese Unie later met vaccineren.
Ierland begint dinsdag en Nederland op 8 januari, ruim anderhalve week na de rest van de EU. https://www.nu.nl/coronav(...)rzorgingshuizen.html
Neenee, het is anders.quote:Op maandag 28 december 2020 11:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Gisteren op het journaal lieten ze een kaart zien van landen waar het vaccineren begonnen is.
Je zou je bijna afvragen of er bij ons iets niet in orde is, alle landen om ons heen zijn immers al begonnen.
De NOS zei er niet bij dat wij pas op 8 januari beginnen, dat zou de klap nog groter maken. De NOS blijft sowieso positief over de regering.
[ afbeelding ]
Overigens is het wel grappig, België was al ingekleurd, maar was nog niet begonnen (dat doen ze vandaag). En Rusland is al lang begonnen, maar was dan weer niet ingekleurd.
* Perrin tikt met zijn vinger op zijn voorhoofd.quote:Op maandag 28 december 2020 11:45 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Neenee, het is anders.
Al die landen doen het onzorgvuldig. Alleen wij en de andere die nog niet begonnen zijn zijn zorgvuldig.
Maar zelfs voor de huisartsen had dit systeem al operationeel moeten zijn.quote:Op zondag 27 december 2020 10:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat komt natuurlijk ook doordat onze basisschoolleraar die minister van VWS speelt, eerst had bedacht dat de plaatselijke huisarts wel een vaccinatieprogramma voor 17 miljoen Nederlanders in een half jaar tijd kon afdraaien, en pas toen die begonnen te protesteren de GGD de taak gaf.
Het wordt echt door de pijngrens heen als hier geen consequenties aan verbonden wordenquote:Op maandag 28 december 2020 12:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Maar zelfs voor de huisartsen had dit systeem al operationeel moeten zijn.
Het is te triest voor woorden.
Ja, de bottleneck is de goedkeuring van vaccins en met name de levering ervan door de fabrikant.quote:Op maandag 28 december 2020 14:06 schreef 297534 het volgende:
Ik zag een voorlopig schema'tje van het inenten in Duitsland. En daar stond op dat de planning van het inenten van mensen onder de 60 met weinig risico (45 miljoen mensen), vanaf december 2021 gaat plaatsvinden. Dat duurt ook nog even.
quote:Op maandag 28 december 2020 13:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
In september pas iedeeen gevaccineerd![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)edereen-gevaccineerd
Als Hugo de Jonge dan nog niet afgetreden en in de gevangenis zit is het echt faliekant mis hier
"Lock him up!!"quote:Op maandag 28 december 2020 13:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
In september pas iedeeen gevaccineerd![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)edereen-gevaccineerd
Als Hugo de Jonge dan nog niet afgetreden en in de gevangenis zit is het echt faliekant mis hier
Kritiek op vaccinatiestrategiequote:Op maandag 28 december 2020 14:45 schreef Homey het volgende:
Wel fijn voor Rutte dat de NPO zo'n schoothondje is geworden van het kabinet (partijkartel).
We kijken ff de kat uit de boom, lijkt me een prima strategie.quote:Op maandag 28 december 2020 20:26 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Kritiek op vaccinatiestrategie
Nu veel andere Europese landen de eerste prikken met vaccins tegen het coronavirus hebben gezet, groeit de kritiek op de Nederlandse strategie. Nederland prikt pas op 8 januari. Hoe komt het toch dat Nederland zoveel later is, en maakt dat uit? Te gast is Roel Coutinho, oud-directeur van het centrum voor infectieziektebestrijding bij het RIVM. Hij analyseert de Nederlandse situatie.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)van-28-december.html
Kijktip?
Welke kat valt er precies uit de boom te kijken dan?quote:Op maandag 28 december 2020 20:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
We kijken ff de kat uit de boom, lijkt me een prima strategie.
quote:Op maandag 28 december 2020 23:20 schreef Mortaxx het volgende:
De meneer Coutinho is gewoon een heel onzorgvuldige man. Maar wat verwacht je met zo'n naam, vast een Portugees. En die zijn enorm onzorgvuldig!
Elke prik telt, ook als het niet de tweede prik is. Zoveel mogelijk mensen moeten zo snel mogelijk een eerste prik krijgen. Er kan geen enkele twijfel hierover bestaan.quote:Op maandag 28 december 2020 09:57 schreef franske19 het volgende:
[..]
Het vaccin moet gekoeld worden bewaard, het is niet logisch om het dan over 5.000 huisartsenpraktijken te verspreiden.quote:Op zondag 27 december 2020 17:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dat de huisartsen betrokken zouden worden bij het vaccinatieplan is gezien hun kennis en ervaring ook gewoon logisch.
En de Jonge maar roepen: Ja nee, moet wel zorgvuldig gebeuren! Ja natuurlijk, daar had je nog maar 7 maanden de tijd voor om te regelen, je had gewoon een bestaand protocol uit de kast kunnen trekken, bijvoorbeeld dat van de griepprik.quote:Op maandag 28 december 2020 23:47 schreef Nattekat het volgende:
Nederland loopt al sinds maart achter de feiten aan, dus dit mag ook geen verrassing heten. Wel behoorlijk beschamend hoor, om als allerlaatste van Europa pas te beginnen.
Zodra je het ontdooit van de extreem lage temperatuur is het 120 uur (5 dagen) houdbaar op 2 tot 8 graden. En na het verdunnen is het 6uur houdbaar op 2 tot 25 graden. Het is niet zo dat iedere huisarts een -80 graden vriezer moet hebben.quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het vaccin moet gekoeld worden bewaard, het is niet logisch om het dan over 5.000 huisartsenpraktijken te verspreiden.
Ik begin steeds meer te denken dat hij gewoon door de partijleiding er min of meer uitgezet is. Die zagen dit al aankomen natuurlijk. Uiteraard mag hij zeggen dat hij zich terugtrekt om de eer nog een beetje te redden, maar het zal me niks verbazen als dit achter de schermen zo besloten is.quote:Op zondag 27 december 2020 16:50 schreef speknek het volgende:
Mijns inziens volkomen ontoevallig stapt Hugo de Jonge een week later op als lijsttrekker, want dit is een blunder van jewelste die hem op gaat breken.
Het is de bedoeling dat de huisartsen alleen de risicogroepen gaan vaccineren. Dezelfden die ook elk jaar de griepprik aangeboden krijgen. Hiervoor wil men dan ook het AstraZeneca/Oxford-vaccin gebruiken, dat niet op -70 graden bewaard hoeft te worden.quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het vaccin moet gekoeld worden bewaard, het is niet logisch om het dan over 5.000 huisartsenpraktijken te verspreiden.
Voor zover ik begrijp heeft hij dat juist gedaan, maar is dat protocol volkomen ontoereikend. Je moet sporthallen inrichten, niet de huisarts opzadelen met een ingewikkeld vaccin die één voor één mensen afgaat.quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
En de Jonge maar roepen: Ja nee, moet wel zorgvuldig gebeuren! Ja natuurlijk, daar had je nog maar 7 maanden de tijd voor om te regelen, je had gewoon een bestaand protocol uit de kast kunnen trekken, bijvoorbeeld dat van de griepprik.
De risicogroepen zijn vele miljoenen mensen, een groot gedeelte waarvan bij de griepprik niet op komt dagen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 07:28 schreef freako het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat de huisartsen alleen de risicogroepen gaan vaccineren. Dezelfden die ook elk jaar de griepprik aangeboden krijgen. Hiervoor wil men dan ook het AstraZeneca/Oxford-vaccin gebruiken, dat niet op -70 graden bewaard hoeft te worden.
Ik ook niet. De reden voor deze aarzeling is te verklaren in één woord: SOFTENONquote:Op zaterdag 26 december 2020 21:59 schreef Scuidward het volgende:
quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:30 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Ik ook niet. De reden voor deze aarzeling is te verklaren in één woord: SOFTENON
Bron? In België pleit men net om uitstel van de tweede inspuiting omdat al na de eerste dosis een hoge beschermingsgraad bereikt wordt.quote:Op maandag 28 december 2020 09:57 schreef franske19 het volgende:
[..]
Je krijgt een haastig geproduceerd vaccin in je arm geprikt. Misschien kunnen we gevaccineerden en niet gevaccineerden straks onderscheiden aan hun overtollige haargroei tussen wenkbrauwen en de grootte van hun scrotum. Met een voorkeur voor bananen.quote:
Je klinkt als iemand die alles goed heeft doordacht en gegronde research hebt gedaanquote:Op dinsdag 29 december 2020 08:50 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Je krijgt een haastig geproduceerd vaccin in je arm geprikt. Misschien kunnen we gevaccineerden en niet gevaccineerden straks onderscheiden aan hun overtollige haargroei tussen wenkbrauwen en de grootte van hun scrotum. Met een voorkeur voor bananen.
Jij klinkt als een betweter. speel maar verder met je vuurwerk.quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Je klinkt als iemand die alles goed heeft doordacht en gegronde research hebt gedaan
Ga maar even langs de snelweg zwaaien naar vrachtwagens.
De ironie.quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:53 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Jij klinkt als een betweter. speel maar verder met je vuurwerk.
Die 8e januari is bij ons ook vooral voor de show.quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:34 schreef Perrin het volgende:
Alle andere landen in de EU zijn inmiddels begonnen met vaccineren.
Wij nemen lekker de tijd. Want we zijn wel zorgvuldig.
Mijn god. De crooked Hillary redenatie in een Nederlandse variant.quote:Op dinsdag 29 december 2020 07:40 schreef TLC het volgende:
Als je de middelen tot je beschikking hebt maar je die willens en wetens niet uitreikt mag je van mij best strafrechtelijk vervolgd gaan worden (lees in de cel ermee).
Dat ze zo graag met mensenlevens spelen moeten ze ook maar de persoonlijke gevolgen ondergaan.
Dus dan kan dochterlief vadertje Hugo in t gevang opzoeken.
Nou, bij de andere landen gaat het ook heel lang duren. De beschikbaarheid van het vaccin zal daarvan wel de belangrijkste reden zijn. Misschien dat het allemaal wat sneller kan als die beschikbaarheid meevalt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:45 schreef bianconeri het volgende:
Nederland is echt wel heel sneu hoor.
Ierland is als 1 na laatste land in de EU nu begonnen. En wie is als laatste en gaat pas 8 januari beginnen?
Nederland
Omdat alles nog niet in orde is....... Na al die maanden is alles nog niet in orde? Volgens mij zou ik daar nog een betere directeur zijn.
En alles gaat echt heel lang duren hier. We krijgen maar heel weinig vaccins, de uitrol zal wel erg langzaam gaan.
We gaan er dus nog wel een half jaar op moeten wachten.
De huidige prutsers verdienen het om grondig te verliezen komende verkiezingen. Die kunnen nog geen basisschool runnen blijkbaarquote:Op dinsdag 29 december 2020 10:29 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ze hebben 7 maanden de tijd gehad om een plan van aanpak te maken zodra er een vaccinatie beschikbaar was. Dit is wederom een grote schande, maar de media draait het weer lekker of zwijgen erover zodat het kartel niet afgestraft wordt in maart. De draaiboeken hadden al klaar moeten liggen en vooral de zorgverleners en bejaarden hadden al ingeënt kunnen worden
https://www.bmj.com/content/371/bmj.m4826quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bron? In België pleit men net om uitstel van de tweede inspuiting omdat al na de eerste dosis een hoge beschermingsgraad bereikt wordt.
Het Moderna vaccin haalde een effectiviteit van 92% twee weken na de eerste inspuiting. Het zou me verbazen als het bij Pfizer veel lager zou liggen.
Als je dat echt denkt ben je nog nooit over de grens geweest.quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:06 schreef Homey het volgende:
Wat je ook ziet is het failliet van het stroperige polder vergadermodel, waarbij het initiatief en verantwoordelijkheid uitgesmeerd is over teveel partijen. Iedereen wijst naar elkaar en niemand onderneemt actie, bang om je kop boven het maaiveld uit te steken. Rutte duikt.
Andere landen zijn hiërarchischer georganiseerd wat beter werkt in een crisistijd; sneller actie, sneller opschalen.
Dit ja, en dan vooral het zorgpersoneel zodat die mensen hun werk goed kunnen blijven doen. Pak daarna de grootste risico groepen en we kunnen de lockdown ook al beginnen af te bouwen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:33 schreef PzKpfw het volgende:
Met de volgende piek in aantocht kan elke dag die je eerder begint met vaccineren veel schelen.
Zolang de media doet alsof ons kabinet deze crisis perfect begeleid dan gaat er niks veranderen. Trump (en nee geen fan) vallen ze aan voor exact dezelfde maatregelen die Rutte en het kabinet doorvoeren terwijl die op handen gedragen worden. 80% van Nederland is ongeinformeerd en te lui/dom/gehersenspoeld om zelf eens na te denken.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
De huidige prutsers verdienen het om grondig te verliezen komende verkiezingen. Die kunnen nog geen basisschool runnen blijkbaar
Ja, want een huisarts weet niet hoe een koelkast werkt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nou, dan heeft België dus anderhalve doos gekregen. En Vlaanderen een halve doos (500 doseringen).quote:Op dinsdag 29 december 2020 11:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
’De verpakking van het vaccin verraste Nederland’![]()
![]()
Nederland start pas met vaccineren op 8 januari, omdat we ’slecht waren voorbereid’. Terwijl in oktober al bekend was dat Pfizer dozen met elk 1000 flesjes vaccin zou gaan versturen, wilde ons land alleen kleine hoeveelheden aangeleverd krijgen per verzorgingshuis.
Uit een reconstructie van De Volkskrant blijkt dat Nederland niet zo slagvaardig heeft gehandeld als bijvoorbeeld de Duitsers.![]()
CDA-minister van volksgezondheid Hugo de Jonge schreef in september dit jaar nog aan de Tweede Kamer dat hij alles in de hand had.![]()
![]()
Ondanks monstervergaderingen waar alle betrokkenen in de gezondheidsindustrie werden uitgenodigd, werd ’geen sporthal afgehuurd, geen ict-systeem gebouwd, geen medewerker aangenomen’.
De krant citeert een betrokkene die zegt dat Nederland al sinds maart wist dat een vaccin zou komen, maar dat er maar geen plannen werden gemaakt. Pas in november wordt er serieus over vaccinatie gesproken.
Grote centra
Als Duitsland bekendmaakt dat er grote vaccinatiecentra komen, zegt De Jonge dat dat land niet zo’n goede infrastructuur heeft om in te enten. Sporthallen huren ’is niet nodig’ zegt de minister tegen NRC.
De vaccins van Pfizer zijn niet geschikt voor toediening in de kleinschalige verpleeghuizen. Niet zozeer de bewaartemperatuur van -70 graden blijkt het probleem, maar de hoeveelheden – duizend per doos dus – waarin de farmaceut ze aanlevert, aldus de krant.
Het RIVM bekijkt of het mogelijk is de flesjes te herverpakken in kleinere hoeveelheden, maar dat blijkt ’te omslachtig, te veel handelingen’.
Miljarden doses
Pfizer zegt in een reactie tegen de krant dat de fabrikant uitging van miljarden doses dus dat ’kleine doosjes’ zoals Nederland wilde, niet konden. „We zitten immers in een pandemie. Dan vallen duizend doses nog mee, zegt medisch directeur van Pfizer Marc Kaptein. „Uurtje vaccineren in een sporthal en het is weg.”
Gevolg is dat vanaf 11 januari 2021 pas drie GGD-regio’s klaar zijn om te vaccineren. Vanaf 18 januari kunnen zorgmedewerkers overal in het land terecht. Ter vergelijking: in Engeland kreeg de eerste al op 8 december een injectie. In dat land en in Amerika zijn al honderdduizenden mensen gevaccineerd.
Minister De Jonge heeft altijd gezegd dat ’zorgvuldigheid’ voorop staat. De krant citeert hoogleraar immunologie Anke Huckriede uit Groningen die zegt dat er wekelijks 400 mensen aan corona bezwijken. „Hoe sneller we kunnen beginnen met vaccineren hoe sneller we de meest kwetsbaren kunnen beschermen. Dat betekent minder doden.”
https://www.telegraaf.nl/(...)n-verraste-nederland
Die incompetente lul heeft bloed aan zijn handen en hoort kaal geplukt in het gevang![]()
quote:Op zaterdag 26 december 2020 21:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hugo is een faalhaas eerste klas en moet zo snel mogelijk aftreden
quote:
quote:Op zondag 27 december 2020 15:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hugo weer met prietpraat om te
En dan die commentaren eronder![]()
![]()
quote:Op zondag 27 december 2020 23:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
(...)
Hugo de Jonge je bent een enorme paardenlul
quote:Op maandag 28 december 2020 10:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
(...)
Hugo je bent geen knip voor de neus waard en loopt ons massaal te besodemieteren![]()
Om te
quote:Op maandag 28 december 2020 12:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Het wordt echt door de pijngrens heen als hier geen consequenties aan verbonden worden
Aftreden met die lul
quote:Op maandag 28 december 2020 13:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
(...)
quote:Op dinsdag 29 december 2020 06:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
(...)
Hugo heeft het weer lekker geregeld voor onsWat een bestuurlijk gepruts weer van die debiel
quote:Op dinsdag 29 december 2020 11:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
(...)
Die incompetente lul heeft bloed aan zijn handen en hoort kaal geplukt in het gevang![]()
Ik denk dat als Hugo duidelijk zou zijn wanneer hij denkt dat iedereen gevaccineerd is dat mensen ook weer een duidelijk doel hebben om naar een normaal Nederland te kunnen werken. En vaccineren is de enige oplossing ook.quote:Op dinsdag 29 december 2020 11:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nou, dan heeft België dus anderhalve doos gekregen. En Vlaanderen een halve doos (500 doseringen).
Natuurlijk, ik had er ook op aangedrongen om snel te beginnen. Vooral publicitair sla je dan een slaag, het is een signaal dat er eindelijk begonnen wordt om het virus definitief weg te krijgen. Maar inhoudelijk valt het allemaal wel mee.
Echt om gek van te worden. Foute keuzes in het afgelopen jaar kan ik best snappen met de beperkte kennis die beschikbaar was, maar deze misser is zeer kwalijk. De Jonge en enkele topambtenaren kunnen beter vertrekken, om te voorkomen dat ze nog zulke vreselijke fouten maken.quote:Op dinsdag 29 december 2020 11:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
’De verpakking van het vaccin verraste Nederland’![]()
![]()
Nederland start pas met vaccineren op 8 januari, omdat we ’slecht waren voorbereid’. Terwijl in oktober al bekend was dat Pfizer dozen met elk 1000 flesjes vaccin zou gaan versturen, wilde ons land alleen kleine hoeveelheden aangeleverd krijgen per verzorgingshuis.
Uit een reconstructie van De Volkskrant blijkt dat Nederland niet zo slagvaardig heeft gehandeld als bijvoorbeeld de Duitsers.![]()
CDA-minister van volksgezondheid Hugo de Jonge schreef in september dit jaar nog aan de Tweede Kamer dat hij alles in de hand had.![]()
![]()
Ondanks monstervergaderingen waar alle betrokkenen in de gezondheidsindustrie werden uitgenodigd, werd ’geen sporthal afgehuurd, geen ict-systeem gebouwd, geen medewerker aangenomen’.
De krant citeert een betrokkene die zegt dat Nederland al sinds maart wist dat een vaccin zou komen, maar dat er maar geen plannen werden gemaakt. Pas in november wordt er serieus over vaccinatie gesproken.
Grote centra
Als Duitsland bekendmaakt dat er grote vaccinatiecentra komen, zegt De Jonge dat dat land niet zo’n goede infrastructuur heeft om in te enten. Sporthallen huren ’is niet nodig’ zegt de minister tegen NRC.
De vaccins van Pfizer zijn niet geschikt voor toediening in de kleinschalige verpleeghuizen. Niet zozeer de bewaartemperatuur van -70 graden blijkt het probleem, maar de hoeveelheden – duizend per doos dus – waarin de farmaceut ze aanlevert, aldus de krant.
Het RIVM bekijkt of het mogelijk is de flesjes te herverpakken in kleinere hoeveelheden, maar dat blijkt ’te omslachtig, te veel handelingen’.
Miljarden doses
Pfizer zegt in een reactie tegen de krant dat de fabrikant uitging van miljarden doses dus dat ’kleine doosjes’ zoals Nederland wilde, niet konden. „We zitten immers in een pandemie. Dan vallen duizend doses nog mee, zegt medisch directeur van Pfizer Marc Kaptein. „Uurtje vaccineren in een sporthal en het is weg.”
Gevolg is dat vanaf 11 januari 2021 pas drie GGD-regio’s klaar zijn om te vaccineren. Vanaf 18 januari kunnen zorgmedewerkers overal in het land terecht. Ter vergelijking: in Engeland kreeg de eerste al op 8 december een injectie. In dat land en in Amerika zijn al honderdduizenden mensen gevaccineerd.
Minister De Jonge heeft altijd gezegd dat ’zorgvuldigheid’ voorop staat. De krant citeert hoogleraar immunologie Anke Huckriede uit Groningen die zegt dat er wekelijks 400 mensen aan corona bezwijken. „Hoe sneller we kunnen beginnen met vaccineren hoe sneller we de meest kwetsbaren kunnen beschermen. Dat betekent minder doden.”
https://www.telegraaf.nl/(...)n-verraste-nederland
Een heleboel inderdaad. België heeft er 1500 gekregen en moet daarna wachten tot halverwege januari voor de nieuwe lading. Nederland is een wat groter land, en zal dus iets meer snelle vaccinaties mislopen, ik schat zo'n 2000.quote:Op dinsdag 29 december 2020 12:12 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
18 januari hadden we al een heleboel vaccinaties gedaan moeten hebben. Kijk naar de aantallen per week in de UK. En daarbij: als je begint, begint ook het leerproces. Reken maar dat er vanaf 8 januari nog heel wat problemen zullen zijn. Ik vrees sowieso voor dat nu al beruchte ICT-systeem.
Als die lul nou gewoon aftreed dan is iedereen blij, maar misschien is dat wel een smet op zijn ministerschapquote:Op dinsdag 29 december 2020 11:54 schreef luxerobots het volgende:
En ik word ook een beetje moe van ikweethetookniet die bijna elke post moet afsluiten met een boze opmerking naar De Jonge.
quote:Uiteindelijk, zegt De Jonge in het Kamerdebat van 17 december, ‘is een week eerder of later beginnen niet de kern. Het is namelijk niet de startdatum die bepaalt of je beschermd bent, maar het is de vaccinatiegraad die bepaalt of je beschermd bent.’
https://www.topics.nl/zo-(...)D&utm_content=topicsquote:‘Het zal een eerste spuitje zijn’, schampert een koepelvoorzitter. ‘Blazoenzuivering’, stelt een andere. ‘Deze minister is in staat een in Duitsland van de vrachtwagen gevallen vaccin in iemands arm te zetten, en het dan nog als bewijs te presenteren dat de campagne geslaagd is.
En dan in de media een beeld schetsen dat ze het prima doen en aan de tweede kamer laten weten alles onder controle te hebbenquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:31 schreef mthecatlover het volgende:
Eigenlijk belachelijk dat de mensen die het ''zouden moeten weten'' het ook niet weten en maar wat aanprutsen...
Als een persoon A zegt en de ander B. Dan heb je al een conflict.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En dan in de media een beeld schetsen dat ze het prima doen en aan de tweede kamer laten weten alles onder controle te hebben![]()
Dat is misdadig en om te![]()
Zelfde werkwijze als kindertoeslag
Misdadig slecht georganiseerd en afgestemdquote:Op dinsdag 29 december 2020 18:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
...
Comedy capers is er niks bij
quote:Op dinsdag 29 december 2020 12:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een heleboel inderdaad. België heeft er 1500 gekregen en moet daarna wachten tot halverwege januari voor de nieuwe lading. Nederland is een wat groter land, en zal dus iets meer snelle vaccinaties mislopen, ik schat zo'n 2000.
Ik zou zelf ook het liefst zo snel mogelijk beginnen. Dan heb je een mooi mediamoment, en nu krijg je dus een negatief mediamoment, maar feitelijk valt de schade heel erg mee. Dit trek je straks gemakkelijk recht.
Bron: De Standaard.quote:Een eerste lading van 9.750 vaccins kwam zaterdagochtend aan in de hub in het UZ Leuven. Zondag werden ze ontdooid, zodat maandag de vaccinatie kan starten. Ongeveer 500 van de vaccins die zaterdag zijn geleverd, zijn voorbehouden voor de drie woonzorgcentra.
Elk EU-land heeft afgelopen week 9750 doses geleverd gekregen van Pfizer. Dat was de eerste symbolische levering, zo noemde Pfizer het in elk geval. Vanaf januari wordt meer geleverd.quote:Op dinsdag 29 december 2020 12:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een heleboel inderdaad. België heeft er 1500 gekregen en moet daarna wachten tot halverwege januari voor de nieuwe lading. Nederland is een wat groter land, en zal dus iets meer snelle vaccinaties mislopen, ik schat zo'n 2000.
Lekker zorgvuldig de afgrond in. 10 Jaar VVD heeft van Nederland een derde wereldland gemaakt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:34 schreef Perrin het volgende:
Alle andere landen in de EU zijn inmiddels begonnen met vaccineren.
Wij nemen lekker de tijd. Want we zijn wel zorgvuldig.
Dit is helaas de norm geworden, van Dam de voorzitter van de kot affaire zei het al WK bestuursonvermogenquote:Op dinsdag 29 december 2020 18:57 schreef Perrin het volgende:
Misdadig slecht georganiseerd en afgestemd
Hoe is het met zoiets belangrijks toch mogelijk dat het zo wordt verprutst?!
Bron? Ik hoorde op de Belgische Radio1 in het journaal gisteren dat ze in totaal 1500 vaccins hadden gekregen. 500 voor Vlaanderen, 500 voor Wallonië en 500 voor Brussel.quote:Op dinsdag 29 december 2020 19:38 schreef freako het volgende:
[..]
Elk EU-land heeft afgelopen week 9750 doses geleverd gekregen van Pfizer. Dat was de eerste symbolische levering, zo noemde Pfizer het in elk geval. Vanaf januari wordt meer geleverd.
Alleen Duitsland zal wat meer gekregen hebben, die zijn grootschaliger bezig dan de andere landen lijkt het. Dat BioNTech Duits is, zou daar mee te maken kunnen hebben.
Ik word moe van jouw gemekker.quote:Op dinsdag 29 december 2020 19:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Gierend incompetent die de Jonge, hoe lang nog deze randdebiel
Hoe hebben ze dat dan ooit gedaan tijdens het vaccineren tegen polio in de tijd van opa en oma?quote:Op zondag 27 december 2020 09:46 schreef Celestien het volgende:
Opgeschreven & per post verstuurd naar de instantie die 't moest registreren zws. Zoiets.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:02 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Hoe hebben ze dat dan ooit gedaan tijdens het vaccineren tegen polio in de tijd van opa en oma?
Ja, dat is dezelfde levering. Staat ook in je bron:quote:Op dinsdag 29 december 2020 19:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bron? Ik hoorde op de Belgische Radio1 in het journaal gisteren dat België in totaal 1500 vaccins had gekregen. 500 voor Vlaanderen, 500 voor Wallonië en 500 voor Brussel.
Die lading van 10.000 wordt pas vanaf 5 januari verspreidt. https://www.tijd.be/polit(...)ningen/10273501.html
Uit die levering van 9750 zijn dus 3x 500 doses nu gebruikt, de rest ligt nog in de vriezer en gaat vanaf 5 januari in Vlaams-Brabant gebruikt worden. 9750 is overigens de standaardverpakking van Pfizer, kleiner leveren ze niet.quote:Bij de verdeling van die eerste vaccins is een cruciale rol weggelegd voor het UZ Leuven. Dat krijgt 10.000 vaccins van Pfizer. Maximaal 500 daarvan gaan naar de drie wzc's. De rest wordt vanaf 5 januari verspreid over Vlaams-Brabant.
Ja, Nederland loopt dus 1500 doses achter op België.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:10 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, dat is dezelfde levering. Staat ook in je bron:
[..]
Uit die levering van 9750 zijn dus 3x 500 doses nu gebruikt, de rest ligt nog in de vriezer en gaat vanaf 5 januari in Vlaams-Brabant gebruikt worden. 9750 is overigens de standaardverpakking van Pfizer, kleiner leveren ze niet.
Nederland begint ook nog lang niet....pas de 18de op maar 25 GGD locaties.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, Nederland loopt dus 1500 doses achter.
Wat mij betreft hadden ze dat startmoment ook naar voren moeten halen. Zelfs als het allemaal nog niet zoveel voorstelt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Nederland begint ook nog lang niet....pas de 18de op maar 25 GGD locaties.
en vanaf 8 januari een paar 100/1000 prikjes.
en zelfs vanaf de 18de gaan we nog veel verder achterlopen omdat NL nog lang niet op stoom is.....quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat mij betreft hadden ze dat startmoment ook naar voren moeten halen. Zelfs als het allemaal nog niet zoveel voorstelt.
We zullen het zien.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en zelfs vanaf de 18de gaan we nog veel verder achterlopen omdat NL nog lang niet op stoom is.....
Zoiets kan makkelijk in de duizendtallen lopen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:24 schreef freako het volgende:
Serieuze vraag: hoeveel vaccinaties zou zo'n priklocatie per dag gaan zetten?
van 1 kleine GGD locatie was er al wat info in het nieuws:quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:24 schreef freako het volgende:
Serieuze vraag: hoeveel vaccinaties zou zo'n priklocatie per dag gaan zetten?
Keer 25 GGD's draai je die eerste levering van Pfizer er alsnog in 1 dag doorheen. Ik neem aan dat er komende tijd meer geleverd wordt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
van 1 kleine GGD locatie was er al wat info in het nieuws:
4 priklijnen 12 per uur van 8 tot 5
schiet lekker op dus, 432 per dag![]()
Nederland krijgt naar verwachting in de eerste week van januari 507.000 doses van het vaccin van Pfizer.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:01 schreef freako het volgende:
[..]
Keer 25 GGD's draai je die eerste levering van Pfizer er alsnog in 1 dag doorheen. Ik neem aan dat er komende tijd meer geleverd wordt.
Dit is een slechte grap neem ik aan. We zijn hier al vanaf maart mee bezig en het was van te voren bekend dat er gevaccineerd zou moeten worden. Ik neem aan dat er tussentijds is geïnventariseerd wie daartoe bevoegd is en wie dat ook daadwerkelijk wil doen en dat men direct daar op heeft ingespeeld om bij mogelijke tekorten speciaal mensen hiervoor tijdig op te leiden.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:46 schreef JosMert het volgende:
Net bij Editie NL. The shitshow van Hugo de Jonge gaat verder.
Er worden 350/400 prikkers gezocht. En die zijn niet 1,2,3 gevonden want je moet er speciale opleiding voor hebben. Kan nog maanden duren eer ze de juiste hoeveelheid mensen/prikkers hebben gevonden.
Facepalm.
Dit is geen grap.....en die directeur van het GGD heeft nog meerdere malen gemeld dat ze zomaar 1000 prikkers beschikbaar hadden.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:46 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dit is een slechte grap neem ik aan. We zijn hier al vanaf maart mee bezig en het was van te voren bekend dat er gevaccineerd zou moeten worden. Ik neem aan dat er tussentijds is geïnventariseerd wie daartoe bevoegd is en wie dat ook daadwerkelijk wil doen en dat men direct daar op heeft ingespeeld om bij mogelijke tekorten speciaal mensen hiervoor tijdig op te leiden.
Eventueel kunnen gepensioneerde zorgmedewerkers, zoals artsen en verplegers ook mee helpen met vaccineren tegen een riante vergoeding.
Als het denkwerk en de uitvoering te moeilijk is voor Nederland, vraag dan of Duitsland de regie over wil nemen hierin. Blijkbaar zijn zij wel in staat dit goed te organiseren voor hun burgers.
En las ook ergens dat dit weer ten koste gaat van het testenquote:Op dinsdag 29 december 2020 21:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dit is geen grap.....en die directeur van het GGD heeft nog meerdere malen gemeld dat ze zomaar 1000 prikkers beschikbaar hadden.
Zal ook wel minder zijn dit jaar met alle maatregelen?quote:Op dinsdag 29 december 2020 22:22 schreef mthecatlover het volgende:
Waar zijn de " normale " griep gevallen gebleven, zijn die nu verwerkt in de Covid 19 statistieken ? Of bestaat de gewone griep niet meer ?
Die is overwonnen, 2020 is één groot medisch wonder.quote:Op dinsdag 29 december 2020 22:22 schreef mthecatlover het volgende:
Waar zijn de " normale " griep gevallen gebleven, zijn die nu verwerkt in de Covid 19 statistieken ? Of bestaat de gewone griep niet meer ?
De Speld:quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:46 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dit is een slechte grap neem ik aan. We zijn hier al vanaf maart mee bezig en het was van te voren bekend dat er gevaccineerd zou moeten worden. Ik neem aan dat er tussentijds is geïnventariseerd wie daartoe bevoegd is en wie dat ook daadwerkelijk wil doen en dat men direct daar op heeft ingespeeld om bij mogelijke tekorten speciaal mensen hiervoor tijdig op te leiden.
Eventueel kunnen gepensioneerde zorgmedewerkers, zoals artsen en verplegers ook mee helpen met vaccineren tegen een riante vergoeding.
Als het denkwerk en de uitvoering te moeilijk is voor Nederland, vraag dan of Duitsland de regie over wil nemen hierin. Blijkbaar zijn zij wel in staat dit goed te organiseren voor hun burgers.
Wat is hier zo verkeerd aan?quote:Op dinsdag 29 december 2020 22:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Brief waarin De Jonge advies vraagt over 'coronapaspoort' zorgt voor onrust![]()
Er is veel onrust ontstaan over een brief van coronaminister Hugo de Jonge aan de Gezondheidsraad. Daarin vraagt hij hoe coronatestuitslagen op een ethische en juridisch verantwoorde wijze ervoor kunnen zorgen dat we met een ‘coronapaspoort’ toegang kunnen krijgen tot bijvoorbeeld werk of de horeca.
Mensen zijn bang dat dit het volgende stapje op de ladder is naar een verplichte vaccinatie. “Discriminatie en uitsluiting op basis van testen en inenten,” zo schrijft iemand bijvoorbeeld in een reactie op Facebook. De brief waarover het gaat is al op 17 december verstuurd door minister De Jonge. Pas dinsdag wordt hij breed gedeeld op sociale media.
Laagdrempeliger testbeleid
Het kabinet is aan het kijken op welke manier de samenleving verder geopend kan worden door een veel laagdrempeliger testbeleid, zo staat in de brief. Meer mensen met COVID-19 zullen zo worden opgespoord, en “tegelijkertijd zou aan mensen die zich recent hebben laten testen en een negatieve testuitslag hebben meer bewegingsvrijheid kunnen worden geboden, omdat het risico dat zij anderen ongemerkt besmetten zeer gering is.”
In de brief staat dat er ook een mogelijkheid is dat mensen door testen weer sociale en economische activiteiten kunnen doen. “Het bij zich dragen van een – al dan niet gedigitaliseerd –
‘coronapaspoort’ zou hiervan het bewijsstuk kunnen zijn.”
Om dat te regelen, vraagt De Jonge een advies “onder welke voorwaarden een (digitaal) ‘coronapaspoort’ ethisch en juridisch verantwoord kan worden ingezet bij het verstrekken van toegang tot: onderwijsinstellingen; zorginstellingen, zoals verpleeghuizen; publieke voorzieningen; werkomgeving; en sociale gelegenheden zoals horeca, uitgaansgelegenheden of (sport)evenementen.” Het baart veel mensen op Twitter zorgen.
Ethisch advies inwinnen
SGP-fractievoorzitter Kees van der Staaij vroeg tijdens een debat om niet alleen bij de vaccinaties, maar ook bij een uitgebreid testprogramma ethisch advies in te winnen. Dat is wat de minister nu doet, zo schrijft hij in de brief.
Volgens Ardjan Boersma, beleidsmedewerker van de SGP gaat het veel verder. “Opvallend is dat het kabinet niet vraagt *of* maar *onder welke voorwaarden* welke voorwaarden een (digitaal) ‘coronapaspoort’ ethisch en juridisch verantwoord kan worden ingezet. Dat gaat verder dan de kritische reflectie waar SGP om had gevraagd. Kabinet is in de Kamer nooit zo duidelijk geweest dat het zo’n coronapaspoort wilde. Veel vragen… Wettelijke basis? Geen vaccinatiepaspoort, wel een coronapaspoort? Wordt vervolgd…,” zo schrijft hij op Twitter.
‘Vrijheid eerder terug’
Naast tegenstanders, zijn er ook voorstanders van het coronapaspoort. “Wat is erop tegen als dit de vrijheid eerder terugbrengt? Ik wil graag er naar een concert bijv…,” laat iemand weten. “Niet zo gek toch, als je niet weet hoe het loopt met goedkeuring, beschikbaarheid en levering overige vaccins?,” zegt een ander, waarop iemand reageert: “Voordeel van die vaccins en zo’n coronapaspoort is dat we dan in elk geval weten wie corona heeft en dus besmettelijk is voor gezonde mensen.”
De Gezondheidsraad komt half januari met een advies. Het ministerie van Volksgezondheid was niet bereikbaar voor verdere toelichting.![]()
https://www.hartvannederl(...)t-minister-de-jonge/
Lekker bezig Hugo![]()
Ik heb liever dat getesten of gevaccineerden naar een feest of festival kunnen dan dat alles dicht moet blijven.quote:Op dinsdag 29 december 2020 22:39 schreef mthecatlover het volgende:
Vroeger kreeg je een ster, konden ze je aan herkennen...
Ik wil helemaal niks aan niemand laten zien oprotten !!!quote:Op dinsdag 29 december 2020 22:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
God jezus ik word toch helemaal kriegel van deze vergelijking steedsZolang je gouden tanden niet uit je smoel worden getrokken en je niet in de oven wordt geschoven zal het allemaal wel meevallen lijkt me. Man man man.
¤2000 bruto per maand? Ze mogen dus komen prikken voor een prikkie.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
En ja hoor daar gaan we weer![]()
Tien dagen tot vaccinatie begint, maar GGD zoekt nog dringend prikkers
GGD's zoeken nog dringend mensen die kunnen vaccineren nu 'V-day' dichterbij komt. Uitzendbureau Randstad heeft momenteel tientallen tot honderden 'prik-vacatures' openstaan. Vereisten voor een goede prikker? Stressbestendig, flexibel en tenminste mbo-3-niveau. En dat voor zo'n 2000 euro bruto per maand.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)r-zet-zon-20-prikken
Nou Hugo kom er maar weer in met je prietpraat![]()
Dit was niet te voorzien en ook niet uit te rekenen![]()
Wij dachten dat het vanzelf gingmaar we trekken lessen uit het verleden en in 2022 gaan we het heel zorgvuldig voor elkaar krijgen
![]()
Ik ben sprakeloos
Uiteraard en zonder Corona bonus want die is alleen voor het kantoorpersoneel in Den Haag die dit allemaal tot in de puntjes bedacht en uitgevoerd heeftquote:Op dinsdag 29 december 2020 23:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
¤2000 bruto per maand? Ze mogen dus komen prikken voor een prikkie.
quote:Op dinsdag 29 december 2020 23:14 schreef RedFever007 het volgende:
...En Mark Rutte hoor of zie je niet vieze lafbek
Precies!quote:Op dinsdag 29 december 2020 23:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]Die is druk met het nadenken of de kot een smet is op zijn carrière
![]()
En als je je hier mee bemoeit dan gaat het aan je kleven en dat wil Rutteniet want het is geen onverdeeld succes
![]()
Dus laat hij het over aan het CDA in de hoop dat het hun wat stemmen gaat kosten
Om te
Probleem is wel dat er vanuit allerlei hoeken steeds andere groepen extra prioriteit moeten krijgen. Gisteren kwam vanuit het ziekenhuispersoneel al dezelfde oproep, en de Gezondheidsraad wil mobielere ouderen meer prioriteit geven. Ik verwacht eigenlijk dat vanuit het onderwijs ook een roep om meer prioriteit gaat komen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 23:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
Als je denkt dat het niet erger kan ....
GGZ-personeel krijgt geen voorrang met vaccinatie en vindt dat onbegrijpelijk: 'Onze sector lijkt gewoon vergeten'
Straks zijn andere landen al klaar richting de zomer en is hier de boel nog niet eens fatsoenlijk draaiendequote:Op dinsdag 29 december 2020 18:46 schreef JosMert het volgende:
Net bij Editie NL. The shitshow van Hugo de Jonge gaat verder.
Er worden 350/400 prikkers gezocht. En die zijn niet 1,2,3 gevonden want je moet er speciale opleiding voor hebben. Kan nog maanden duren eer ze de juiste hoeveelheid mensen/prikkers hebben gevonden.
Facepalm.
En dat is precies het probleem, gebrek aan daadkracht en leiderschap, je ziet het ook elke keer met de maatregelen, gaan ze hun koppies laten hangen aan de belangengroepen die het hardste schreeuwen, theaters, musea, de KLM, bibliotheken, etc. Gewoon een strakke lijn trekken en geen gezeur, net zoals dat gehannes met de actions en de Hema's, dat kan je gewoon van te voren bedenken, en dan zeg je: Nee jullie vallen daar niet onder, nu ging economische zaken de Hema en Action gewoon vertellen dat ze beperkt open konden zijn, wat voor amateurisme is dat.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:08 schreef freako het volgende:
[..]
Probleem is wel dat er vanuit allerlei hoeken steeds andere groepen extra prioriteit moeten krijgen. Gisteren kwam vanuit het ziekenhuispersoneel al dezelfde oproep, en de Gezondheidsraad wil mobielere ouderen meer prioriteit geven. Ik verwacht eigenlijk dat vanuit het onderwijs ook een roep om meer prioriteit gaat komen.
Die hele puzzel over welke rol de GGD, de huisartsen etc moeten vervullen, had natuurlijk van de zomer al gelegd moeten zijn.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:36 schreef Lurf het volgende:
Tsja, Nederland polderland. Ik denk dat je het inderdaad amateurisme moet noemen omdat we nu eenmaal niet gewend zijn aan centrale aansturing, gezag en handhaving.
Wat er nu met vaccineren gebeurd is overigens precies hetzelfde als eerder dit jaar met het testbeleid. Er wordt ingezet op de bestaande, fijnmazige structuur voor de griepvaccinatie. Vervolgens blijkt die niet goed op te kunnen schalen maar wordt er ook niet meegewerkt aan een alternatief. Ik hoor de LHV alleen maar roepen wat ze niet kunnen en dat het niet hun probleem is. Kunnen die huisartsen potverdorie niet eens gaan samenwerken en zorgen dat ze WEL een doos met 1000 Pfizer vaccins in één keer kunnen wegzetten? En wat is er mis met een vaccinatiebewijs op papier, een intentingsboekje? Een centraal ict systeem werkt echt niet beter, ook daar kunnen fouten in staan of wordt informatie niet ingevoerd.
Kon niet, toen hadden ze recesquote:Op woensdag 30 december 2020 10:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die hele puzzel over welke rol de GGD, de huisartsen etc moeten vervullen, had natuurlijk van de zomer al gelegd moeten zijn.
Sterker nog, daar had je gewoon al een draaiboek voor klaar kunnen maken, net zoals voor medische hulpvoorzieningen, kijk naar een land als Finland alsjeblieft, die hebben dat op en top geregeld.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die hele puzzel over welke rol de GGD, de huisartsen etc moeten vervullen, had natuurlijk van de zomer al gelegd moeten zijn.
Tijdens het reces zijn er geen kamer-overleggen, maar dat wil niet zeggen dat het kabinet niet werkt. Ook tweedekamerleden werken gewoon in die periode.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:18 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Kon niet, toen hadden ze reces
Prioriteiten dienen gesteld te worden waarde heer wheeledwarrior.
ze leren ook echt niks, elke keer stoten ze hun hoofd aan dezelfde steen....quote:Op woensdag 30 december 2020 08:36 schreef Lurf het volgende:
Tsja, Nederland polderland. Ik denk dat je het inderdaad amateurisme moet noemen omdat we nu eenmaal niet gewend zijn aan centrale aansturing, gezag en handhaving.
Wat er nu met vaccineren gebeurd is overigens precies hetzelfde als eerder dit jaar met het testbeleid. Er wordt ingezet op de bestaande, fijnmazige structuur voor de griepvaccinatie. Vervolgens blijkt die niet goed op te kunnen schalen maar wordt er ook niet meegewerkt aan een alternatief. Ik hoor de LHV alleen maar roepen wat ze niet kunnen en dat het niet hun probleem is. Kunnen die huisartsen potverdorie niet eens gaan samenwerken en zorgen dat ze WEL een doos met 1000 Pfizer vaccins in één keer kunnen wegzetten? En wat is er mis met een vaccinatiebewijs op papier, een intentingsboekje? Een centraal ict systeem werkt echt niet beter, ook daar kunnen fouten in staan of wordt informatie niet ingevoerd.
quote:Op woensdag 30 december 2020 11:46 schreef Predator40 het volgende:
ze leren ook echt niks, elke keer stoten ze hun hoofd aan dezelfde steen....
Niet bereikbaar voor commentaarquote:Op woensdag 30 december 2020 13:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Duitsland al bijna 80K vaccinaties gedaan. Hugo are you watching?
Wauw. Dat is al 0,1% van de bevolking.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ze doen het vast niet zorgvuldigquote:Op woensdag 30 december 2020 13:19 schreef manny het volgende:
Wauw. Dat is al 0,1% van de bevolking.
En als ze nog niet begonnen waren, 0,0% van de bevolking.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:19 schreef manny het volgende:
[..]
Wauw. Dat is al 0,1% van de bevolking.
https://www.telegraaf.nl/(...)nt-tegen-coronavirusquote:Het Verenigd Koninkrijk was in Europa koploper met de goedkeuring van het Pfizer-vaccin. Daar hebben volgens Britse media inmiddels al zo'n 600.000 mensen een prik gehad.
Ik snap werkelijk niet waarom we als land niet furieus zijn. Waarom het niet eens echt een item op het journaal is.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:10 schreef PzKpfw het volgende:
Het begint een beschamende vertoning te worden en ergens roept het ook gewoon woede op.
Oh vast, het is niet dat er levens op het spel staan ofzo...quote:Op woensdag 30 december 2020 14:20 schreef aspi het volgende:
En omdat ze zo traag zijn doen ze vast nog een maandje extra lockdown??....
Zal wel weer aan die privacyjankerds liggen in dit land.quote:Op zondag 27 december 2020 09:46 schreef Celestien het volgende:
Locaties doen er ook wel toe en we lopen niet over, hoor.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:37 schreef Underdoggy het volgende:
Overigens dat we weekje of 2 later beginnen betekent niet dat we minder vaccins hebben. Na maandje is de achterstand wel ingelopen. Aantal vaccins gaat leidend zijn niet startdatum.
Dat heeft alles te maken met de manier waar op het gebracht wordtquote:Op woensdag 30 december 2020 14:28 schreef Noek het volgende:
Ik snap werkelijk niet waarom we als land niet furieus zijn. Waarom het niet eens echt een item op het journaal is.
Voor een land met zo'n grote muil, zijn we zo gelaten.
Oh, die privacy jankerds hebben een punt. Maar het zou fijn geweest zijn als ze - de overheid, GGD etc - de vooruitziende blik hadden gehad om er op tijd aan te beginnen. Het is niet of we niet al wisten dat die vaccins eraan zaten te komen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:36 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Zal wel weer aan die privacyjankerds liggen in dit land.
Locaties zou toch geen probleem moeten zijn? Met al die leegstaande hallen en stadions.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:38 schreef Noek het volgende:
[..]
Locaties doen er ook wel toe en we lopen niet over, hoor.
Zou je denken hè, maar meen dat het om 18 locaties gaat eerst.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:49 schreef 297534 het volgende:
[..]
Locaties zou toch geen probleem moeten zijn? Met al die leegstaande hallen en stadions.
Geen tijd hij moet bellen toch ?quote:Op woensdag 30 december 2020 13:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nee hoor, er is namelijk geen planning nog voor na 1 februari, wanneer de zorgmedewerkers de tweede prik krijgen, en dan is het nog maar de vraag of het alle zorgmedewerkers zijn geweest want dan zouden ze tussen 8 januari en 1 februari 613k mensen moeten inenten. Dat zou neerkomen op 26 à 27k per dag en dat zijn aantallen die de Duitsers niet eens halen dus is het zeer onwaarschijnlijk dat wij daaraan komen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:37 schreef Underdoggy het volgende:
Overigens dat we weekje of 2 later beginnen betekent niet dat we minder vaccins hebben. Na maandje is de achterstand wel ingelopen. Aantal vaccins gaat leidend zijn niet startdatum.
Klopt ja, ik word ook gewoon echt boos als ik deze wanvertoning keer op keer moet aanschouwenquote:Op woensdag 30 december 2020 13:10 schreef PzKpfw het volgende:
Het begint een beschamende vertoning te worden en ergens roept het ook gewoon woede op.
We hebben een reactie van Hugo, het ligt gewoon aan ons zelfquote:Op woensdag 30 december 2020 19:37 schreef RedFever007 het volgende:
Klopt ja, ik word ook gewoon echt boos als ik deze wanvertoning keer op keer moet aanschouwen![]()
Gelukkig maar.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:46 schreef groenen het volgende:
Volgens Hugogod zijn in Europa alleen Denemarken en Duitsland serieus aan het vaccineren. De rest heeft symbolisch wat prikjes gezet.
Hugo heeft niet echt recht van spreken meer met zijn geklungel.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:46 schreef groenen het volgende:
Volgens Hugogod zijn in Europa alleen Denemarken en Duitsland serieus aan het vaccineren. De rest heeft symbolisch wat prikjes gezet.
Pfizer levert sowieso maar 507.000 doses in januari. De opkomst onder zorgmedewerkers zal echter geen 100% zijn. De GGD's gaan uit van 50% dacht ik.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee hoor, er is namelijk geen planning nog voor na 1 februari, wanneer de zorgmedewerkers de tweede prik krijgen, en dan is het nog maar de vraag of het alle zorgmedewerkers zijn geweest want dan zouden ze tussen 8 januari en 1 februari 613k mensen moeten inenten. Dat zou neerkomen op 26 à 27k per dag en dat zijn aantallen die de Duitsers niet eens halen dus is het zeer onwaarschijnlijk dat wij daaraan komen.
Die achterstand gaat alleen maar groter worden.
De Britten hebben al 600.000 prikken gezetquote:Op woensdag 30 december 2020 19:46 schreef groenen het volgende:
Met je eens nu zelfs de acute zorg op ze gat gaat. Vaccineren op grote schaal zou denk ik prioriteit nummer een moeten zijn en niet afhankelijk moeten van bijvoorbeeld een ICT systeem. Papier en een pen of tikmachine dan maar even.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hugo heeft niet echt recht van spreken meer met zijn geklungel.
Die tijden zij wel voorbij.quote:
Volgens de minister zijn alleen Duitsland en Denemarken op grote schaal aan het inenten, en hebben de meeste EU-landen alleen symbolisch de eerste vaccins toegediend. „Dat heb ik heel bewust niet willen doen.”quote:De Jonge zegt dat hij zich „zit te verbijten” als hij de beelden van vaccinaties in de andere landen ziet. „Jongens, hadden wij ook maar in die eerste rit gezeten, natuurlijk wil je dat. Tegelijkertijd geldt: we hebben de keuzes gemaakt zoals we die gemaakt hebben, en ik denk dat dat verantwoorde keuzes zijn.”
Als die Britten binnenkort ook Oxford naar binnen gaan gieten dan zitten ze heel snel aan de 5mio. Wellicht eerder dan ons startmoment van 18 januariquote:Op woensdag 30 december 2020 19:53 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
De Britten hebben al 600.000 prikken gezet
God save the Queen, Brittannia Will rule again!
Elke burger kan denk ik met een korte opleiding een naald leeg spuiten in een arm? En zelfs zonder?quote:Op woensdag 30 december 2020 20:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
De Jonge: ’Eerder vaccineren uitvoeringstechnisch niet mogelijk![]()
Het was „uitvoeringstechnisch niet mogelijk” om eerder te beginnen met vaccineren tegen het coronavirus.
Hier in Nederland moet je daar een fikse opleiding en papieren voor hebben. Geen grap.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Elke burger kan denk ik met een korte opleiding een naald leeg spuiten in een arm? En zelfs zonder?
Met je eens maar een ramp is natuurlijk geen grap. Dan moet je wellicht de grenzen wat gaan opzoeken. En technisch onmogelijk is vaag. Ik heb niet gelezen dat er een vaccin fabriek in de fik is gegaan om maar wat te noemen. Of dat er een vrachtwagen met een paar duizend dosis vaccin is verongelukt. Dat er in Nederland was mis is mag wel duidelijk zijn? Zelfs de minister van gezondheid in Mexico doet het beter wat vaccineren aangaat.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:18 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Hier in Nederland moet je daar een fikse opleiding en papieren voor hebben. Geen grap.
Moeilijk?quote:Op woensdag 30 december 2020 20:18 schreef Morri2 het volgende:
Hier in Nederland moet je daar een fikse opleiding en papieren voor hebben. Geen grap.
Een naald of zelfs wat snijden in een lichaam alhoewel dat laatste ik alleen zelf doe op me zelf heb je geen papieren voor nodig maar wat biologie en dergelijke.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Moeilijk?
Moeilijk is het prikken niet, zegt huisarts Job Nievaart. "Technisch gezien zou mijn dochter van 5 jaar het kunnen." Maar je moet volgens Nievaart wel bevoegd zijn om te mogen prikken.
Nog 1 probleem met het laat starten: er mag ook niets meer fout gaan na weken extra voorbereiden. Als je meteen was begonnen, had je bij problemen nog het (terechte) excuus dat dit komt omdat je zo snel mogelijk wilde beginnen. Nu moet vanaf 8 januari alles foutloos.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
De Jonge: ’Eerder vaccineren uitvoeringstechnisch niet mogelijk![]()
Het was „uitvoeringstechnisch niet mogelijk” om eerder te beginnen met vaccineren tegen het coronavirus. Dat zegt minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid), nu Nederland als enige land in de Europese Unie nog wacht met inenten. De 26 andere lidstaten zijn al bezig en in Duitsland zijn bijvoorbeeld al tienduizenden mensen gevaccineerd.
[..]
Volgens de minister zijn alleen Duitsland en Denemarken op grote schaal aan het inenten, en hebben de meeste EU-landen alleen symbolisch de eerste vaccins toegediend. „Dat heb ik heel bewust niet willen doen.”
Primeur Veghel
In Nederland worden de eerste mensen op 8 januari ingeënt. Dat gebeurt in Veghel in Noord-Brabant. „Dat is eigenlijk al heel erg snel”, stelt De Jonge. Volgens de minister gaat Nederland „zo snel als mogelijk, maar ook zo zorgvuldig als nodig.”
https://www.telegraaf.nl/(...)hnisch-niet-mogelijk
Net waren we nog een mopperlandje, nu zit hij zich te verbijten maar de schuld bij hemzelf zoeken zit er nog steeds niet in![]()
Dat gaat echt niet gebeuren, is voor hem ook geen probleem hoor. dan bedenkt hij gewoon weer een ander excuus. Hij weet nu toch heel zeker dat hij overal mee wegkomt.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:10 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Nog 1 probleem met het laat starten: er mag ook niets meer fout gaan na weken extra voorbereiden. Als je meteen was begonnen, had je bij problemen nog het (terechte) excuus dat dit komt omdat je zo snel mogelijk wilde beginnen. Nu moet vanaf 8 januari alles foutloos.
De VVD met haar taktiek van de verschroeide aarde van de afgelopen tien jaar heeft gewoon bloed aan haar handen. En boven op die kapotbezuinigde zorg van derdewereldniveau komt dan ook nog eens de oerhollandsche incompetentie van de mensen die geacht worden ons land te besturen. Het is in en intriest dat een westers land zo ongelofelijk incompetent bestuurd wordt en dat de verantwoordelijken daarvoor er mee weg komen door dat ze zichzelf continu op de schouders blijven kloppen "omdat ze zo goed en zorgvuldig hun werk doen".quote:Op woensdag 30 december 2020 19:54 schreef Megumi het volgende:
[..]
Met je eens nu zelfs de acute zorg op ze gat gaat. Vaccineren op grote schaal zou denk ik prioriteit nummer een moeten zijn en niet afhankelijk moeten van bijvoorbeeld een ICT systeem. Papier en een pen of tikmachine dan maar even.
Ik denk dat is maar een mening dat het aantal doden aan kanker en dergelijke achteraf zelfs hoger kan zijn dan de corona doden?
Ik bedoel op zich klopt dat wel, en werd ook pas eind november bekend dat de test van AZ niet voldeed. Maar ook dan hadden ze de huisartsen niet ingelicht, was er geen goede registratie, en hadden ze veel eerder op moeten schalen. Ook via de huisartsen was dit proces veel te langzaam gegaan.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:15 schreef PzKpfw het volgende:
RIVM: 'De door ons voorbereide strategie past niet goed bij eerste vaccin'
https://www.nu.nl/coronav(...)j-eerste-vaccin.html
Dat wij ook het enige land binnen de EU zijn dat er finaal naast zit.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik bedoel op zich klopt dat wel, en werd ook pas eind november bekend dat de test van AZ niet voldeed. Maar ook dan hadden ze de huisartsen niet ingelicht, was er geen goede registratie, en hadden ze veel eerder op moeten schalen. Ook via de huisartsen was dit proces veel te langzaam gegaan.
Bij het RIVM noemen ze 'zorgvuldig' blijkbaar alles inzetten op 1 scenario en dan met je bek vol tanden staan als het even anders loopt.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:15 schreef PzKpfw het volgende:
Het is al maanden duidelijk dat het maar een stuk of 3-4 vaccins zijn die als eerste zullen gaan komen. Hoezo niet voor elk vooraf een strategie opzetten. Kruideniersmentaliteit?quote:Op woensdag 30 december 2020 22:15 schreef PzKpfw het volgende:
En daarom kun je beter inderdaad eerder starten, haal je de kinderziektes uit en kun je nog wat veranderen als dat nodig is.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:10 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Nog 1 probleem met het laat starten: er mag ook niets meer fout gaan na weken extra voorbereiden. Als je meteen was begonnen, had je bij problemen nog het (terechte) excuus dat dit komt omdat je zo snel mogelijk wilde beginnen. Nu moet vanaf 8 januari alles foutloos.
Moeten ze ook gewoon doen, fuck Hugo en fuck iedereen van het RIVMquote:Op woensdag 30 december 2020 22:02 schreef Joooo-pi het volgende:
Gommers roept op in nieuwsuur om maandag in de ziekenhuizen gewoon te starten!
Vergeet Asscher, Hoekstra en Wiebes niet inzake kot en Groningenquote:Op woensdag 30 december 2020 23:51 schreef Richestorags het volgende:
Het is onderhand gewoon om agressief van te worden, die incompetentie. Rutte en de Jonge: opdonderen en nooit meer terugkomen.
Ook die ja.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Vergeet Asscher, Hoekstra en Wiebes niet inzake kot en Groningen
Zelfde laken een pak
Mogelijk wordt het beleid aangescherpt. Wat dit betekent voor het mogelijk eerder openen van de basisscholen, maakt het kabinet morgen bekend.quote:Dat het virus rondgaat op basisscholen betekent volgens hem ook dat het kabinet het testbeleid voor jonge kinderen nog eens tegen het licht moet houden
Man man de Jonge en zijn verantwoordelijkheid nemenquote:Op donderdag 31 december 2020 00:17 schreef Middelpunt het volgende:
Wat een gehaat hier op De Jonge zeg. Deze man neemt in elk geval verantwoordelijkheid, nadat zijn voorganger letterlijk bezweek over de druk.
Die man stapt in, neemt z'n verantwoordelijkheid en werkt harder dan de meesten van ons ooit gedaan hebben. Hij laat er (uiteindelijk) zelfs z'n droombaan als lijsttrekker voor schieten omdat hij veel te druk is met deze crisis.
Ik denk zelf dat er niet veel ministers zouden zijn die het veel beter gedaan zouden hebben.
Ja, hij neemt verantwoordelijkheid. Niemand heeft hem gedwongen om 'de corona minister' te worden.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Man man de Jonge en zijn verantwoordelijkheid nemen![]()
![]()
![]()
![]()
Als er iets is wat nog nooit gedaan heeft is dat het wel
Net als de rest van de regering inzake de kot, niemand neemt verantwoording
Laat lijsstrekker ervoor schieten![]()
![]()
Man man winnaar bij een verkiezing waarbij hij wint doordat er massaal gefraudeerd is en afgedekt door akte van de notaris Ploumen dan gepasseerd door Wopke die stemmen daling moet omkeren bij het CDA
Niet veel beter gedaan
Man man slechter kan niet
De lockdown mag best een paar weken langer duren met honderden doden om een paar ton budget te besparen. Ze zeggen dat informatie verbergen en verzwijgen de Rutte doctrine is, maar ik zie bij zijn kabinetten al jarenlang een patroon van een stuiver bezuinigen en dan een euro besteden aan de veroorzaakte schade opruimen.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:19 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Het is al maanden duidelijk dat het maar een stuk of 3-4 vaccins zijn die als eerste zullen gaan komen. Hoezo niet voor elk vooraf een strategie opzetten. Kruideniersmentaliteit?
Iemand met verantwoordelijkheidsgevoel rot op als hij ziet dat zijn patroon van keer op keer achter de feiten aanlopen voor honderden onnodige doden en miljarden aan onnodige schade veroorzaakt. Dat de Jonge dat niet alleen doet, klopt natuurlijk helemaal, maar hij is nu eenmaal de eindverantwoordelijke. Een eindverantwoordelijke die nog geen moment heeft laten blijken te gaan verbeteren.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:17 schreef Middelpunt het volgende:
Wat een gehaat hier op De Jonge zeg. Wat hebben jullie zelf zoal gedaan om iets bij te dragen aan deze crisis? Deze man neemt in elk geval verantwoordelijkheid, nadat zijn voorganger letterlijk bezweek over de druk.
Die man stapt in, neemt z'n verantwoordelijkheid en werkt harder dan de meesten van ons ooit gedaan hebben. Hij laat er (uiteindelijk) zelfs z'n droombaan als lijsttrekker voor schieten omdat hij veel te druk is met deze crisis.
Helaas gaan er inderdaad een aantal dingen niet goed, maar denk je echt dat dit allemaal afhankelijk is van de persoon Hugo? Gelukkig hangen dit soort enorme beslissingen in ons land nooit af van 1 persoon. Daar zijn ministeries, RIVM, GGD, OMT, coalitie genoten, etc. net zo goed mede verantwoordelijk voor (zowel voor de juiste beslissingen als de foute).
Er is zeker terechte kritiek te bedenken, maar probeer dat dan wel goed te onderbouwen op basis van feiten en niet zo op de man te spelen en veel zaken totaal uit z'n verband te rukken.
Natuurlijk is hij eindverantwoordelijk maar enig respect voor de leiders die verantwoordelijkheid nemen tijdens deze enorme crisis is ook zeker op zijn plaats.
Ik denk zelf dat er niet veel ministers zouden zijn die het veel beter gedaan zouden hebben. Er zijn heel veel dingen behoorlijk goed gegaan en helaas ook veel best slecht. Daarbij ben je echter ook afhankelijk van de middelen die je hebt een de adviseurs om je heen. Hij heeft zo'n enorme verantwoordelijkheid waardoor hij echt niet alles zelf grondig kan uitzoeken en hij moet dus ook kunnen vertrouwen op de instanties om hem heen. Hij heeft alleen z'n uitstraling niet echt mee. Hij komt soms wat arrogant over aan dat maakt hem een makkelijke pispaal om overal de schuld van te geven. Als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Diederik Gommers. Die zegt inhoudelijk niet zoveel anders maar toch is hij enorm populair omdat hij zo'n sympathieke uitstraling heeft.
Een PR mannetje van Hugo aan t woord of familie ?quote:Op donderdag 31 december 2020 00:17 schreef Middelpunt het volgende:
Wat een gehaat hier op De Jonge zeg. Wat hebben jullie zelf zoal gedaan om iets bij te dragen aan deze crisis? Deze man neemt in elk geval verantwoordelijkheid, nadat zijn voorganger letterlijk bezweek over de druk.
Helaas gaan er inderdaad een aantal dingen niet goed, maar denk je echt dat dit allemaal afhankelijk is van de persoon Hugo? Gelukkig hangen dit soort enorme beslissingen in ons land nooit af van 1 persoon. Daar zijn ministeries, RIVM, GGD, OMT, coalitie genoten, etc. net zo goed mede verantwoordelijk voor (zowel voor de juiste beslissingen als de foute).
Er is zeker terechte kritiek te bedenken, maar probeer dat dan wel goed te onderbouwen op basis van feiten en niet zo op de man te spelen en veel zaken totaal uit z'n verband te rukken.
Natuurlijk is hij eindverantwoordelijk maar enig respect voor de leiders die verantwoordelijkheid nemen tijdens deze enorme crisis is ook zeker op zijn plaats.
Ik denk zelf dat er niet veel ministers zouden zijn die het veel beter gedaan zouden hebben. Er zijn heel veel dingen behoorlijk goed gegaan en helaas ook veel best slecht. Daarbij ben je echter ook afhankelijk van de middelen die je hebt een de adviseurs om je heen. Hij heeft zo'n enorme verantwoordelijkheid waardoor hij echt niet alles zelf grondig kan uitzoeken en hij moet dus ook kunnen vertrouwen op de instanties om hem heen. Hij heeft alleen z'n uitstraling niet echt mee. Hij komt soms wat arrogant over aan dat maakt hem een makkelijke pispaal om overal de schuld van te geven. Als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Diederik Gommers. Die zegt inhoudelijk niet zoveel anders maar toch is hij enorm populair omdat hij zo'n sympathieke uitstraling heeft.
Wij gaan volgende week echt nog niet grootschalig beginnen hoor. Op z'n vroegst de 18e.quote:Op donderdag 31 december 2020 09:21 schreef Twiitch het volgende:
Gaap, een boel landen die naar eigen zeggen al begonnen zijn met de vaccinatie hebben een paar prikken gezet voor de media en ook daar zal het grootschalige inenten pas vanaf volgende week een keer gebeuren.
Ga jij het organiseren?quote:Op donderdag 31 december 2020 07:35 schreef TLC het volgende:
Uit TT 108 :
Minister De Jonge houdt vol dat het
niet mogelijk is om eerder te starten
met vaccineren dan 8 januari.Dat kan
"uitvoeringstechnisch gewoon niet",zei
hij na overleg met kabinetsleden.
Hij doelt op de grote verpakkingen van
Pfizer,waarin 1000 doses zitten.Dat is
vooral handig bij grote priklocaties
maar niet voor huisartsen,waar het
kabinet eerder op had ingezet.
---
Boehoe, dan moeten we alles uitpakken en dat is zoooo'n gedoe![]()
![]()
Ook dit wordt weer uit z'n verband gerukt. Dit ging niet over gemopper over hem zelf, of kritiek vanuit de tehuizen of iets dergelijks. Kijk dan ook de hele uitzending waarin hij juist ook veel aandacht heeft voor al die mensen en sectoren die zo hard getroffen zijn.quote:Op donderdag 31 december 2020 07:30 schreef Noek het volgende:
Een minister die het land een mopperlandje noemt terwijl er mensen en tehuizen down gaan maar zelf geen plan heeft, moet heel snel wegwezen en aanspraak gaan maken op wachtgeld waar een ondernemer alleen maar van kan dromen.
Ja fantastische, hij kan een sticker krijgen voor de moeite en daarna mag 'ie oprotten. Iedere andere EU lidstaat is begonnen met vaccineren, íedere. Landen waar altijd schamper over gedaan wordt zijn zelfs al begonnen met vaccineren. Alleen failed state nederlandje moet nog een paar weken wachten tot de eerste mensen gevaccineerd gaan worden en ik kan je verzekeren, dan is het geblunder nog lang niet voorbij.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:32 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Ja, hij neemt verantwoordelijkheid. Niemand heeft hem gedwongen om 'de corona minister' te worden.
Ik vind het ook een vreemde keuze dat hij überhaupt dacht dat het lijsttrekkerschap wel te combineren viel met deze functie. Gelukkig is hij dat inmiddels op terug gekomen (misschien onder druk van de partij).
Maar dan nog is het onzin om alles wat nu fout gaat hem persoonlijk aan te rekenen. Was het allemaal maar zo makkelijk, dan zouden we een poppetje vervangen en was alles opgelost. In praktijk ligt het een stuk genuanceerder allemaal.
nee jij want dat is simpelweg niet mijn vakquote:
Het ligt aan ons, onze regering doet zijn werk uitmuntend! Driewerf hoera voor onze fantastische regering!quote:Op donderdag 31 december 2020 12:13 schreef TLC het volgende:
[..]
nee jij want dat is simpelweg niet mijn vakjij jij jij jij
Dat is jammer maar geen reden om niet alvast te gaan beginnen. Als dat een smoes moet voorstellen is die man nog dommer dan ik al dacht. Er is immers voor geen enkele grote doelgroep genoeg vaccin.quote:Op donderdag 31 december 2020 13:16 schreef PzKpfw het volgende:
VWS: Nu te weinig vaccins om al het ziekenhuispersoneel snel te vaccineren https://www.nu.nl/coronav(...)l-te-vaccineren.html (via @:NUnl)
De volgende smoes staat alweer klaar. Elke keer weer een andere reden... iets zegt mij dat er iets niet helemaal in de haak is daar.
Rest van Europa zit rond de 240k nu.quote:Op donderdag 31 december 2020 09:21 schreef Twiitch het volgende:
Gaap, een boel landen die naar eigen zeggen al begonnen zijn met de vaccinatie hebben een paar prikken gezet voor de media en ook daar zal het grootschalige inenten pas vanaf volgende week een keer gebeuren.
Bovendien gaat wij ook eerst de symbolische prik zetten en dan 10 dagen later pas echt inenten. Als het meezit.quote:Op donderdag 31 december 2020 13:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Rest van Europa zit rond de 240k nu.
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
Het woord urgent staat duidelijk niet in zijn woordenboek.quote:Op donderdag 31 december 2020 13:51 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)mers-en-kuipers.html
Lulletje rozewater
Dat weet niemand.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:19 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Het is al maanden duidelijk dat het maar een stuk of 3-4 vaccins zijn die als eerste zullen gaan komen. Hoezo niet voor elk vooraf een strategie opzetten. Kruideniersmentaliteit?
Eerder een obsessie met efficiëntie (als in: proberen te draaien met het absolute minimum aan middelen). Dat zag je trouwens ook terug met de testcapaciteit in het land, die was ook niet voldoende in de herfst omdat er in de zomer besloten is om af te schalen omdat het toch niet de bedoeling was om mensen in dienst te houden die niet nodig waren.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:19 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Het begint een beetje zielig te worden, en dan vooral voor Hugo de Jonge.quote:Op donderdag 31 december 2020 13:51 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)mers-en-kuipers.html
Lulletje rozewater
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |