3000 doden.quote:Op zaterdag 26 december 2020 21:59 schreef Scuidward het volgende:
We lopen 1 maand achter. Daar lig ik persoonlijk niet wakker van.
Na een maand is daar nog niks bekend over, of het zou wel uit de RCT gekomen zijn.quote:Op zondag 27 december 2020 00:53 schreef Logician2.0 het volgende:
Kunnen we ieg even aankijken hoe het zit met evt bijwerkingen (en nee ik ben absoluut geen antivaxx wappie, maar ik vind als laatste aansluiten in deze stiekem wel een veilig idee).
Een maand is in deze situatie toch wel echt veel? Vertel het de zorgmedewerkers of de mensen in de horeca, de sportschooleigenaren, mensen die proberen thuis te werken terwijl de kinderen ook thuis zijn en ze ook nog helpen met het thuiswerk.quote:Op zaterdag 26 december 2020 21:59 schreef Scuidward het volgende:
Dat komt natuurlijk ook doordat onze basisschoolleraar die minister van VWS speelt, eerst had bedacht dat de plaatselijke huisarts wel een vaccinatieprogramma voor 17 miljoen Nederlanders in een half jaar tijd kon afdraaien, en pas toen die begonnen te protesteren de GGD de taak gaf.quote:Op zondag 27 december 2020 09:46 schreef Celestien het volgende:
De software van de GGD is nog niet af
Ja, het gaat idd een beetje amateuristisch.quote:Op zondag 27 december 2020 10:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat komt natuurlijk ook doordat onze basisschoolleraar die minister van VWS speelt, eerst had bedacht dat de plaatselijke huisarts wel een vaccinatieprogramma voor 17 miljoen Nederlanders in een half jaar tijd kon afdraaien, en pas toen die begonnen te protesteren de GGD de taak gaf.
Doen ze in Duitsland eerst de 100+ers?quote:De 101 jaar oude Edith Kwoizalla uit Halberstadt kreeg zaterdag, op tweede kerstdag, het vaccin toegediend.
Maken geen donder uit voor wie?quote:Op zondag 27 december 2020 11:50 schreef Redcoon het volgende:
Allemaal irrelevant, die paar weken maken geen donder uit. Maar als men hiermee vervelende allergische reacties kan voorkomen is het het de late start waard.
Sorry, had de post nog aangepast. Het maakt geen werkelijk verschil voor het volledig oplossen van dit probleem, dat gaat sowieso nog vele maanden tot een jaar duren, dan maken een week of twee drie niks uit.quote:
Ik was een beetje kort door de bocht. Vanuit het zorgpersoneel geredeneerd kan ik mij inbeelden dat het prettig is om zo snel mogelijk een vaccin te krijgen. De verdere versoepelingen van de maatregelen zoals het laten doorgaan van evenementen en sportwedstrijden enzovoorts lijken mij niet aan te komen op een aantal weken eerder of later vaccineren. Daarbij lijkt mij vooral de vaccinatiegraad belangrijk waarvan ik altijd aannam dat het wel 6+ maanden kon gaan duren.quote:Op zondag 27 december 2020 02:08 schreef liesje1979 het volgende:
Wellicht had het een klein percentage minder zieken in het zorgpersoneel opgeleverd en zo een klein percentage minder druk op de zorg. Alle beetjes helpen nu, lijkt me?
Wat wil je hier eigenlijk mee zeggen? Dat iemand met een bachelortitel geen minister kan zijn? Of dat hij gezien zijn achtergrond beter voor het ministerie van onderwijs, cultuur en wetenschap zou kunnen werken.quote:Op zondag 27 december 2020 10:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat komt natuurlijk ook doordat onze basisschoolleraar die minister van VWS speelt,
Oja? Bron?quote:eerst had bedacht dat de plaatselijke huisarts wel een vaccinatieprogramma voor 17 miljoen Nederlanders in een half jaar tijd kon afdraaien, en pas toen die begonnen te protesteren de GGD de taak gaf.
En gegarandeerd dat hier nog verdere vertraging in zal optreden, zoals met alle it projecten van de overheid.quote:Op zondag 27 december 2020 09:46 schreef Celestien het volgende:
quote:
Dit natuurlijk. De eerste batch snel verprikken en daarna afwachten tot de tweede batch is ook niet bepaald zinvol.quote:Op zondag 27 december 2020 09:42 schreef BlackLining het volgende:
Uiteindelijk begint de vaccinatiegraad pas mee te spelen als een significant deel van de mensen is ingeënt, een langzame start is dan ook niet zo'n probleem. Als dat maar weer wordt ingehaald.
Klopt. Je ziet nu overal foto's in allerlei landen van de eerste prikken. En wij laten de dozen nog lekker twee weken liggen...quote:Op zondag 27 december 2020 12:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit natuurlijk. De eerste batch snel verprikken en daarna afwachten tot de tweede batch is ook niet bepaald zinvol.
Toch zou ik zelf wel aangedrongen hebben op een sneller beleid. Het is namelijk ook psychologisch. Zodra je gaat prikken verandert de dynamiek, dan ben je actief bezig om mensen te beschermen en het virus te stoppen.
faal nummer zoveel.....quote:Op zondag 27 december 2020 12:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt. Je ziet nu overal foto's in allerlei landen van de eerste prikken. En wij laten de dozen nog lekker twee weken liggen...
En door te zeggen dat informatiesystemen nog niet af zijn maak je het alleen maar erger. Alsof wij dat niet op orde zouden kunnen hebben.quote:Op zondag 27 december 2020 12:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt. Je ziet nu overal foto's in allerlei landen van de eerste prikken. En wij laten de dozen nog lekker twee weken liggen...
tuurlijk wel maar niet als er 4 systemen gekoppeld moeten worden en ook nog uitgezocht welke data er moet/mag gedeeld worden tussen die systemen en prutser Hugo het pas begin december aan de GGD vraagt !!!!quote:Op zondag 27 december 2020 12:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En door te zeggen dat informatiesystemen nog niet af zijn maak je het alleen maar erger. Alsof wij dat niet op orde zouden kunnen hebben.
En toch staan we er in het totaalplaatje, en daaronder valt ook het overeind houden van de economie en de samenleving, er behoorlijk goed voor vergeleken met andere Europese landen. Duitsland heeft het misschien net wat beter voor elkaar, maar dan houdt het verder wel op.quote:
Zo kan je dat niet zeggen.quote:
Grappig. Nederlands volk is per definitie een zeikvolk en niks is goed genoeg. Vreemde conclusie die jij trekt.quote:Op zondag 27 december 2020 14:02 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]
"Dutch exceptionalism" heet dit.
Kritiekloos zijn op eigen land, denken dat ze daarbuiten maar wat prutsen.
Dit was wel in de zomer, Nederland had toen met een "intelligent lockdown" binnen recordtijd de piek omlaag gebracht, veel beter dan andere landen met zwaardere lockdowns, op dat moment dachten inderdaad veel mensen dat de regering het heel goed deed, en niet dat ze ook een beetje mazzel hadden met vroeg droog en warm weer.quote:Op zondag 27 december 2020 14:02 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]
"Dutch exceptionalism" heet dit.
Kritiekloos zijn op eigen land, denken dat ze daarbuiten maar wat prutsen.
De huidige vaccinaties zijn allemaal symbolisch. Hoog uit een paar honderd. De echte massale vaccinaties beginnen vrijwel overal in de EU pas volgend jaar.quote:Op zaterdag 26 december 2020 21:59 schreef Scuidward het volgende:
ben jij het Hugo ?quote:Op zondag 27 december 2020 15:01 schreef franske19 het volgende:
[..]
De huidige vaccinaties zijn allemaal symbolisch. Hoog uit een paar honderd. De echte massale vaccinaties beginnen vrijwel overal in de EU pas volgend jaar.
Spierballenvertoon.quote:Op zondag 27 december 2020 15:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ben jij het Hugo ?
dat is gelul....vrij elk land die nu beginnen die vaccineren er duizenden al in 2020.
1.3 miljoen vaccinaties in 2020 in DE
symbolisch ...
Haha tuurlijk. Ze beginnen vandaag en jij denkt dat ze 1.3 miljoen mensen hebben gevaccineerd voor het nieuwe jaar begint. Hoe naïef ben jij.quote:Op zondag 27 december 2020 15:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ben jij het Hugo ?
dat is gelul....vrij elk land die nu beginnen die vaccineren er duizenden al in 2020.
1.3 miljoen vaccinaties in 2020 in DE
symbolisch ...
Dan is er dus een maand langer druk op de zorg en zijn er een maand langer maatregelen van kracht.quote:Op zaterdag 26 december 2020 21:59 schreef Scuidward het volgende:
Enkel als die achterstand behouden blijft, wat onwaarschijnlijk lijkt.quote:Op zondag 27 december 2020 15:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dan is er dus een maand langer druk op de zorg en zijn er een maand langer maatregelen van kracht.
Gelukkig hebben we Wopkequote:Op zondag 27 december 2020 15:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dan is er dus een maand langer druk op de zorg en zijn er een maand langer maatregelen van kracht.
mag je naïef noemen maar Duitsland heeft WEL voorbereid he:quote:Op zondag 27 december 2020 15:48 schreef franske19 het volgende:
[..]
Haha tuurlijk. Ze beginnen vandaag en jij denkt dat ze 1.3 miljoen mensen hebben gevaccineerd voor het nieuwe jaar begint. Hoe naïef ben jij.
Doses ontvangen is wat anders dan vaccineren. Enorm verschil. Alle Europese landen ontvangen hun vaccins maar voordat er daadwerkelijk significante aantallen gevaccineerd zijn zitten we al een maand verder.quote:Op zondag 27 december 2020 16:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mag je naïef noemen maar Duitsland heeft WEL voorbereid he:
De Duitse regering hoopt voor het einde van het jaar meer dan 1,3 miljoen vaccins uit te delen bij de lokale gezondheidsautoriteiten. Vanaf januari gaat het om wekelijks 700.000 vaccins. Er zijn in totaal zo'n vierhonderd vaccinatielocaties.
400 (!!!) vaccinatielocaties he.....
in Nederland hebben we er 25 vanaf 18 januari
we gaan het zien.....die 1.3 miljoen dosissen zitten er zo in natuurlijk als er 400 locaties zijn:quote:Op zondag 27 december 2020 16:40 schreef franske19 het volgende:
[..]
Doses ontvangen is wat anders dan vaccineren. Enorm verschil. Alle Europese landen ontvangen hun vaccins maar voordat er daadwerkelijk significante aantallen gevaccineerd zijn zitten we al een maand verder.
Op zich ben ik best jaloers op de Duitsers, waar je niet meetelt in de politiek als je geen Herr Doktor of Frau Doktor bent (ofschoon er dan weer vaak gesjoemeld wordt met de dissertaties door would-be politici die het niveau niet aankunnen). Maar het probleem is hier meer dat de Nederlandse zorg extreem verzuild is met honderden kleine koninkrijkjes, en De Jonge daarom voortdurend met een kluitje het riet ingestuurd wordt. Zie ook de ontoereikende testlocaties in het voorjaar en de zomer. In Duitsland hadden ze capaciteit over, maar dat wilde men niet gebruiken want dan zou onze kleinschalige zorg in het gedrang komen en "dat moeten we niet willen" (lees een belangenorganisatie had de minister in de hoek gedreven om zichzelf niet het dure kaas van het brood te laten eten). Hetzelfde zie je hier gebeuren:quote:Op zondag 27 december 2020 12:28 schreef luxerobots het volgende:
Wat wil je hier eigenlijk mee zeggen? Dat iemand met een bachelortitel geen minister kan zijn? Of dat hij gezien zijn achtergrond beter voor het ministerie van onderwijs, cultuur en wetenschap zou kunnen werken.
Niet dat ik een Hugo de Jonge fan ben, maar ik zie in zijn opleiding niet meteen een probleem.
Er was de minister ingefluisterd dat we de bestaande structuur van de huisartsen met de griepprikken konden gebruiken om corona vaccins te geven. Maar nog op 3 december klaagde de huisartsen belangenorganisatie dat ze het helemaal niet aankonden:quote:Oja? Bron?
Hij weet ook wel dat zowel de huisartsen als de GGD al veel eerder gevraagd hadden moeten worden.quote:Op zondag 27 december 2020 16:50 schreef speknek het volgende:
[..]
Op zich ben ik best jaloers op de Duitsers, waar je niet meetelt in de politiek als je geen Herr Doktor of Frau Doktor bent (ofschoon er dan weer vaak gesjoemeld wordt met de dissertaties door would-be politici die het niveau niet aankunnen). Maar het probleem is hier meer dat de Nederlandse zorg extreem verzuild is met honderden kleine koninkrijkjes, en De Jonge daarom voortdurend met een kluitje het riet ingestuurd wordt. Zie ook de ontoereikende testlocaties in het voorjaar en de zomer. In Duitsland hadden ze capaciteit over, maar dat wilde men niet gebruiken want dan zou onze kleinschalige zorg in het gedrang komen en "dat moeten we niet willen" (lees een belangenorganisatie had de minister in de hoek gedreven om zichzelf niet het dure kaas van het brood te laten eten). Hetzelfde zie je hier gebeuren:
[..]
Er was de minister ingefluisterd dat we de bestaande structuur van de huisartsen met de griepprikken konden gebruiken om corona vaccins te geven. Maar nog op 3 december klaagde de huisartsen belangenorganisatie dat ze het helemaal niet aankonden:
https://www.parool.nl/ams(...)accinaties~b15cada1/
Nu moet de GGD het gaan doen, maar die zegt dat de IT infrastructuur niet voldoet, wat wederom best logisch is als ze pas na 3 december te horen hebben gekregen dat ze het moeten sappelen na de kerst. Een regionale organisatie als de GGD heeft niet binnen een (kerst)maand een organisatie op poten om 17 miljoen mensen te vaccineren met een ingewikkeld vaccin. Het zal me eerlijk gezegd bijzonder verbazen als ze uberhaupt in Januari al kunnen beginnen.
Mijns inziens volkomen ontoevallig stapt Hugo de Jonge een week later op als lijsttrekker, want dit is een blunder van jewelste die hem op gaat breken.
Terwijl in de VS je titel een stuk minder belangrijk is en je vooral beoordeeld wordt op je resultaten. Vandaar ook dat mensen als Bill Gates, Elon Musk en Steve Jobs zulke hoge ogen kunnen gooien. Natuurlijk is de gezondheidszorg weer een ander verhaal, maar er zijn dus duidelijk culturele verschillen. Zelf ben ik zeker niet jaloers op het Duitse systeem, het is namelijk niet zo dat iemand met een hogere titel vaker gelijk heeft dan iemand zonder of met een lagere titel.quote:Op zondag 27 december 2020 16:50 schreef speknek het volgende:
[..]
Op zich ben ik best jaloers op de Duitsers, waar je niet meetelt in de politiek als je geen Herr Doktor of Frau Doktor bent (ofschoon er dan weer vaak gesjoemeld wordt met de dissertaties door would-be politici die het niveau niet aankunnen).
Ik ben het met je eens. Ik zou De Jonge ook niet heel hoog beoordelen. Wel zie ik iemand die inhoudelijk op de hoogte is en zich staande houdt. Een echte mannetjesputter was misschien niet in bovenstaande valkuil getrapt, maar niemand pakt een crisis aan zonder fouten te maken.quote:Maar het probleem is hier meer dat de Nederlandse zorg extreem verzuild is met honderden kleine koninkrijkjes, en De Jonge daarom voortdurend met een kluitje het riet ingestuurd wordt. Zie ook de ontoereikende testlocaties in het voorjaar en de zomer. In Duitsland hadden ze capaciteit over, maar dat wilde men niet gebruiken want dan zou onze kleinschalige zorg in het gedrang komen en "dat moeten we niet willen" (lees een belangenorganisatie had de minister in de hoek gedreven om zichzelf niet het dure kaas van het brood te laten eten).
Ja, maar dit was geen officiële klacht. Er was ook nog helemaal niet besloten dat huisartsen alles uit zouden moeten voeren.quote:Er was de minister ingefluisterd dat we de bestaande structuur van de huisartsen met de griepprikken konden gebruiken om corona vaccins te geven. Maar nog op 3 december klaagde de huisartsen belangenorganisatie dat ze het helemaal niet aankonden:
https://www.parool.nl/ams(...)accinaties~b15cada1/
En dat de huisartsen betrokken zouden worden bij het vaccinatieplan is gezien hun kennis en ervaring ook gewoon logisch.quote:Hoewel de overheid nog geen vaccinatieplan heeft voorgelegd aan de huisartsen, verwacht Zonneveld ongeveer dezelfde procedure als bij de griepprik in coronatijd.
Dit, ja. Het is werkelijk ongelofelijk dat De Jonge zo ongelofelijk tonedeaf is dat hij niet inziet dat het zetten van een paar prikken - al is het maar voor de bühne door heel rustig te beginnen (start met een paar verzorgingshuizen per dag terwijl je ondertussen de boel opbouwt voor de grootschaligere acties) - een gigantisch positief psychologisch effect kan hebben.quote:Op zondag 27 december 2020 12:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit natuurlijk. De eerste batch snel verprikken en daarna afwachten tot de tweede batch is ook niet bepaald zinvol.
Toch zou ik zelf wel aangedrongen hebben op een sneller beleid. Het is namelijk ook psychologisch. Zodra je gaat prikken verandert de dynamiek, dan ben je actief bezig om mensen te beschermen en het virus te stoppen.
Andersom misschien net zo goed he? Mensen zijn niet dom: die hebben wel door wanneer iets gehaast gebeurd of enkel voor de bühne gebeurd. Dat zou weer argwaan creëren.quote:Op zondag 27 december 2020 17:26 schreef justanick het volgende:
[..]
Dit, ja. Het is werkelijk ongelofelijk dat De Jonge zo ongelofelijk tonedeaf is dat hij niet inziet dat het zetten van een paar prikken - al is het maar voor de bühne door heel rustig te beginnen (start met een paar verzorgingshuizen per dag terwijl je ondertussen de boel opbouwt voor de grootschaligere acties) - een gigantisch positief psychologisch effect kan hebben.
Het is niet tonedeaf, het is damage control.quote:Op zondag 27 december 2020 17:26 schreef justanick het volgende:
[..]
Dit, ja. Het is werkelijk ongelofelijk dat De Jonge zo ongelofelijk tonedeaf is dat hij niet inziet dat het zetten van een paar prikken - al is het maar voor de bühne door heel rustig te beginnen (start met een paar verzorgingshuizen per dag terwijl je ondertussen de boel opbouwt voor de grootschaligere acties) - een gigantisch positief psychologisch effect kan hebben.
Als ze zeggen we willen nog het eoa uitzoeken dan snap ik dat, maar dat ze dit soort zaken niet op orde hebben terwijl iedereen wist dat dit eraan kwam.quote:Op zondag 27 december 2020 09:46 schreef Celestien het volgende:
Zou me niet verbazen dat er ook een tekort aan van alles is. Ook personeel. Steeds meer blijkt wat voor diepe groeven Rutte's bezuinigingsdrift in de maatschappij getrokken hebben.quote:Op zondag 27 december 2020 19:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Als ze zeggen we willen nog het eoa uitzoeken dan snap ik dat, maar dat ze dit soort zaken niet op orde hebben terwijl iedereen wist dat dit eraan kwam.![]()
Vind dat toch wel echt beneden peil.
Ja ik vermoed dat dit zeker meespeelt. En nu is de Jonge weer de zwarte piet, dat komt wel weer goed uit.quote:Op zondag 27 december 2020 19:23 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Zou me niet verbazen dat er ook een tekort aan van alles is. Ook personeel. Steeds meer blijkt wat voor diepe groeven Rutte's bezuinigingsdrift in de maatschappij getrokken hebben.
Rutte dekt zich verdomde goed in inderdaad achter Hugo de Jonge en de ministers Wiebes en Koolmees. Niks kan die man persoonlijk aangerekend worden, vieze gladde aal is het.quote:Op zondag 27 december 2020 22:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
En Rutte zie en hoor je weer niet anders blijft dit aan hem kleven![]()
Hij zit thuis vet te grijnzen dat deze shit het CDA aangerekend gaat worden![]()
Ondertussen denkt hij na of de kot affaire een smet is op zijn carrière
Zoals al meerdere keren is opgemerkt, het zijn symbolische vaccinaties. Bovendien is het Pfizer-BioNTech vaccin pas echt effectief na de tweede dosis.quote:Op maandag 28 december 2020 05:24 schreef einzeinz het volgende:
In België beginnen ze vandaag met de vaccinatie. Er zijn 1500 vaccins beschikbaar en die worden verdeeld over de gewesten.
- 500 voor Puurs (in Vlaanderen)
- 500 voor Brussel (Brussel)
- 500 voor Bergen (Wallonië)
Die vaccins worden allemaal geplaatst vandaag 28 december vanaf 11u00 tot de late namiddag. Maar daarna is er niets meer. De volgende lading wordt pas midden januari verwacht.
De kans is groot dat deze gemeenten/steden dan eerst aan de beurt zijn want zij hebben het 2de deel van het vaccin nodig.
Zeker maar onderschat niet het belang van symboliek aan het einde van een crisisquote:Op maandag 28 december 2020 09:57 schreef franske19 het volgende:
[..]
Zoals al meerdere keren is opgemerkt, het zijn symbolische vaccinaties. Bovendien is het Pfizer-BioNTech vaccin pas echt effectief na de tweede dosis.
In België denkt men er over na om de 2de dosis pas over enkele maanden te geven. Als iedereen al een eerste dosis krijgt is die blijkbaar al werkend en kunnen er meer mensen beschermd worden.quote:Op maandag 28 december 2020 09:57 schreef franske19 het volgende:
[..]
Zoals al meerdere keren is opgemerkt, het zijn symbolische vaccinaties. Bovendien is het Pfizer-BioNTech vaccin pas echt effectief na de tweede dosis.
Ah, het gaat maar om 500 dosissen in België. Die worden verdeeld over 3 woonzorgcentra. Je moet rekenen dat er bij sommigen misschien wel glasbreuk optreedt waardoor ze niet alle 500 bruikbaar zijn (ik zeg zomaar iets).quote:Op maandag 28 december 2020 10:08 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zeker maar onderschat niet het belang van symboliek aan het einde van een crisisKijk maar hoe de geallieerden werden ontvangen in '45.
Het had de Nederlander denk ik goed gegaan als men hier voortvarend (doch kleinschalig) was begonnen daags na kerst. Nu zijn we qua beeldvorming toch wel een beetje het sukkeltje van Europa, en dan zijn we ook nog een van de landen waar de situatie het hardste uit de hand aan het escaleren is
Het lijkt me toch dat als het je taak is deze crisis te managen dat je dan graag wilt dat er flink daadkracht wordt getoond bij het inzetten van de eindsprint.![]()
Maar goed verder heb je gelijk natuurlijk, een zinnige tussenstand kunnen we over een maand of 4, 5 pas zien.
Waarschijnlijk ook nog te warm zodat we straks wereldnieuws worden met een paar honderdduizend weggeflikkerde vaccins.quote:Op zondag 27 december 2020 12:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Heb ik hier ook meermaals gepost; pas over een maand of 4, 5 kunnen we wat zinnigs zeggen over de voortvarendheid van de vaccinatie hier. Daar heb ik op zich best vertrouwen in, we hebben in Nederland een vrij solide vaccinatieprogramma in algemene zin.quote:Op maandag 28 december 2020 10:53 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ah, het gaat maar om 500 dosissen in België. Die worden verdeeld over 3 woonzorgcentra. Je moet rekenen dat er bij sommigen misschien wel glasbreuk optreedt waardoor ze niet alle 500 bruikbaar zijn (ik zeg zomaar iets).
De echte vaccinatie start in België pas op dinsdag 5 januari.
Het psychologische effect van maatregelen en lockdowns sneeuwt al sinds het begin onder.quote:Op maandag 28 december 2020 10:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Heb ik hier ook meermaals gepost; pas over een maand of 4, 5 kunnen we wat zinnigs zeggen over de voortvarendheid van de vaccinatie hier. Daar heb ik op zich best vertrouwen in, we hebben in Nederland een vrij solide vaccinatieprogramma in algemene zin.
Het gaat mij erom dat symboliek weldegelijk belangrijk is aan het einde van een crisis. Zeker nu blijkt dat veel mensen de tweede lockdown mentaal slechter trekken dan de eerste.
Beetje feelgood TV toch, de eerste Nederlandse vaccinatie. Het wás prima mogelijk geweest.
Precies. Al had je er letterlijk bijgezegd "dit zet echt nog geen zoden aan de dijk", het geeft perspectief.quote:Op maandag 28 december 2020 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het psychologische effect van maatregelen en lockdowns sneeuwt al sinds het begin onder.
Had inderdaad gewoon een paar honderd prikken gezet om mensen het idee te geven dat we daadwerkelijk aan het exitprogramma zijn begonnen. Dan had je meteen meer draagvlak gehad voor verlenging van bepaalde maatregelen half januari.
Gisteren op het journaal lieten ze een kaart zien van landen waar het vaccineren begonnen is.quote:Op maandag 28 december 2020 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het psychologische effect van maatregelen en lockdowns sneeuwt al sinds het begin onder.
Had inderdaad gewoon een paar honderd prikken gezet om mensen het idee te geven dat we daadwerkelijk aan het exitprogramma zijn begonnen. Dan had je meteen meer draagvlak gehad voor verlenging van bepaalde maatregelen half januari.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |