3000 doden.quote:Op zaterdag 26 december 2020 21:59 schreef Scuidward het volgende:
We lopen 1 maand achter. Daar lig ik persoonlijk niet wakker van.
Na een maand is daar nog niks bekend over, of het zou wel uit de RCT gekomen zijn.quote:Op zondag 27 december 2020 00:53 schreef Logician2.0 het volgende:
Kunnen we ieg even aankijken hoe het zit met evt bijwerkingen (en nee ik ben absoluut geen antivaxx wappie, maar ik vind als laatste aansluiten in deze stiekem wel een veilig idee).
Een maand is in deze situatie toch wel echt veel? Vertel het de zorgmedewerkers of de mensen in de horeca, de sportschooleigenaren, mensen die proberen thuis te werken terwijl de kinderen ook thuis zijn en ze ook nog helpen met het thuiswerk.quote:Op zaterdag 26 december 2020 21:59 schreef Scuidward het volgende:
Dat komt natuurlijk ook doordat onze basisschoolleraar die minister van VWS speelt, eerst had bedacht dat de plaatselijke huisarts wel een vaccinatieprogramma voor 17 miljoen Nederlanders in een half jaar tijd kon afdraaien, en pas toen die begonnen te protesteren de GGD de taak gaf.quote:Op zondag 27 december 2020 09:46 schreef Celestien het volgende:
De software van de GGD is nog niet af
Ja, het gaat idd een beetje amateuristisch.quote:Op zondag 27 december 2020 10:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat komt natuurlijk ook doordat onze basisschoolleraar die minister van VWS speelt, eerst had bedacht dat de plaatselijke huisarts wel een vaccinatieprogramma voor 17 miljoen Nederlanders in een half jaar tijd kon afdraaien, en pas toen die begonnen te protesteren de GGD de taak gaf.
Doen ze in Duitsland eerst de 100+ers?quote:De 101 jaar oude Edith Kwoizalla uit Halberstadt kreeg zaterdag, op tweede kerstdag, het vaccin toegediend.
Maken geen donder uit voor wie?quote:Op zondag 27 december 2020 11:50 schreef Redcoon het volgende:
Allemaal irrelevant, die paar weken maken geen donder uit. Maar als men hiermee vervelende allergische reacties kan voorkomen is het het de late start waard.
Sorry, had de post nog aangepast. Het maakt geen werkelijk verschil voor het volledig oplossen van dit probleem, dat gaat sowieso nog vele maanden tot een jaar duren, dan maken een week of twee drie niks uit.quote:
Ik was een beetje kort door de bocht. Vanuit het zorgpersoneel geredeneerd kan ik mij inbeelden dat het prettig is om zo snel mogelijk een vaccin te krijgen. De verdere versoepelingen van de maatregelen zoals het laten doorgaan van evenementen en sportwedstrijden enzovoorts lijken mij niet aan te komen op een aantal weken eerder of later vaccineren. Daarbij lijkt mij vooral de vaccinatiegraad belangrijk waarvan ik altijd aannam dat het wel 6+ maanden kon gaan duren.quote:Op zondag 27 december 2020 02:08 schreef liesje1979 het volgende:
Wellicht had het een klein percentage minder zieken in het zorgpersoneel opgeleverd en zo een klein percentage minder druk op de zorg. Alle beetjes helpen nu, lijkt me?
Wat wil je hier eigenlijk mee zeggen? Dat iemand met een bachelortitel geen minister kan zijn? Of dat hij gezien zijn achtergrond beter voor het ministerie van onderwijs, cultuur en wetenschap zou kunnen werken.quote:Op zondag 27 december 2020 10:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat komt natuurlijk ook doordat onze basisschoolleraar die minister van VWS speelt,
Oja? Bron?quote:eerst had bedacht dat de plaatselijke huisarts wel een vaccinatieprogramma voor 17 miljoen Nederlanders in een half jaar tijd kon afdraaien, en pas toen die begonnen te protesteren de GGD de taak gaf.
En gegarandeerd dat hier nog verdere vertraging in zal optreden, zoals met alle it projecten van de overheid.quote:Op zondag 27 december 2020 09:46 schreef Celestien het volgende:
De software van de GGD is nog niet af
quote:
Dit natuurlijk. De eerste batch snel verprikken en daarna afwachten tot de tweede batch is ook niet bepaald zinvol.quote:Op zondag 27 december 2020 09:42 schreef BlackLining het volgende:
Uiteindelijk begint de vaccinatiegraad pas mee te spelen als een significant deel van de mensen is ingeënt, een langzame start is dan ook niet zo'n probleem. Als dat maar weer wordt ingehaald.
Klopt. Je ziet nu overal foto's in allerlei landen van de eerste prikken. En wij laten de dozen nog lekker twee weken liggen...quote:Op zondag 27 december 2020 12:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit natuurlijk. De eerste batch snel verprikken en daarna afwachten tot de tweede batch is ook niet bepaald zinvol.
Toch zou ik zelf wel aangedrongen hebben op een sneller beleid. Het is namelijk ook psychologisch. Zodra je gaat prikken verandert de dynamiek, dan ben je actief bezig om mensen te beschermen en het virus te stoppen.
faal nummer zoveel.....quote:Op zondag 27 december 2020 12:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt. Je ziet nu overal foto's in allerlei landen van de eerste prikken. En wij laten de dozen nog lekker twee weken liggen...
En door te zeggen dat informatiesystemen nog niet af zijn maak je het alleen maar erger. Alsof wij dat niet op orde zouden kunnen hebben.quote:Op zondag 27 december 2020 12:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt. Je ziet nu overal foto's in allerlei landen van de eerste prikken. En wij laten de dozen nog lekker twee weken liggen...
tuurlijk wel maar niet als er 4 systemen gekoppeld moeten worden en ook nog uitgezocht welke data er moet/mag gedeeld worden tussen die systemen en prutser Hugo het pas begin december aan de GGD vraagt !!!!quote:Op zondag 27 december 2020 12:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En door te zeggen dat informatiesystemen nog niet af zijn maak je het alleen maar erger. Alsof wij dat niet op orde zouden kunnen hebben.
En toch staan we er in het totaalplaatje, en daaronder valt ook het overeind houden van de economie en de samenleving, er behoorlijk goed voor vergeleken met andere Europese landen. Duitsland heeft het misschien net wat beter voor elkaar, maar dan houdt het verder wel op.quote:
Zo kan je dat niet zeggen.quote:
Grappig. Nederlands volk is per definitie een zeikvolk en niks is goed genoeg. Vreemde conclusie die jij trekt.quote:Op zondag 27 december 2020 14:02 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]
"Dutch exceptionalism" heet dit.
Kritiekloos zijn op eigen land, denken dat ze daarbuiten maar wat prutsen.
Dit was wel in de zomer, Nederland had toen met een "intelligent lockdown" binnen recordtijd de piek omlaag gebracht, veel beter dan andere landen met zwaardere lockdowns, op dat moment dachten inderdaad veel mensen dat de regering het heel goed deed, en niet dat ze ook een beetje mazzel hadden met vroeg droog en warm weer.quote:Op zondag 27 december 2020 14:02 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]
"Dutch exceptionalism" heet dit.
Kritiekloos zijn op eigen land, denken dat ze daarbuiten maar wat prutsen.
De huidige vaccinaties zijn allemaal symbolisch. Hoog uit een paar honderd. De echte massale vaccinaties beginnen vrijwel overal in de EU pas volgend jaar.quote:Op zaterdag 26 december 2020 21:59 schreef Scuidward het volgende:
ben jij het Hugo ?quote:Op zondag 27 december 2020 15:01 schreef franske19 het volgende:
[..]
De huidige vaccinaties zijn allemaal symbolisch. Hoog uit een paar honderd. De echte massale vaccinaties beginnen vrijwel overal in de EU pas volgend jaar.
Spierballenvertoon.quote:Op zondag 27 december 2020 15:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ben jij het Hugo ?
dat is gelul....vrij elk land die nu beginnen die vaccineren er duizenden al in 2020.
1.3 miljoen vaccinaties in 2020 in DE
symbolisch ...
Haha tuurlijk. Ze beginnen vandaag en jij denkt dat ze 1.3 miljoen mensen hebben gevaccineerd voor het nieuwe jaar begint. Hoe naïef ben jij.quote:Op zondag 27 december 2020 15:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ben jij het Hugo ?
dat is gelul....vrij elk land die nu beginnen die vaccineren er duizenden al in 2020.
1.3 miljoen vaccinaties in 2020 in DE
symbolisch ...
Dan is er dus een maand langer druk op de zorg en zijn er een maand langer maatregelen van kracht.quote:Op zaterdag 26 december 2020 21:59 schreef Scuidward het volgende:
Enkel als die achterstand behouden blijft, wat onwaarschijnlijk lijkt.quote:Op zondag 27 december 2020 15:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dan is er dus een maand langer druk op de zorg en zijn er een maand langer maatregelen van kracht.
Gelukkig hebben we Wopkequote:Op zondag 27 december 2020 15:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dan is er dus een maand langer druk op de zorg en zijn er een maand langer maatregelen van kracht.
mag je naïef noemen maar Duitsland heeft WEL voorbereid he:quote:Op zondag 27 december 2020 15:48 schreef franske19 het volgende:
[..]
Haha tuurlijk. Ze beginnen vandaag en jij denkt dat ze 1.3 miljoen mensen hebben gevaccineerd voor het nieuwe jaar begint. Hoe naïef ben jij.
Doses ontvangen is wat anders dan vaccineren. Enorm verschil. Alle Europese landen ontvangen hun vaccins maar voordat er daadwerkelijk significante aantallen gevaccineerd zijn zitten we al een maand verder.quote:Op zondag 27 december 2020 16:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mag je naïef noemen maar Duitsland heeft WEL voorbereid he:
De Duitse regering hoopt voor het einde van het jaar meer dan 1,3 miljoen vaccins uit te delen bij de lokale gezondheidsautoriteiten. Vanaf januari gaat het om wekelijks 700.000 vaccins. Er zijn in totaal zo'n vierhonderd vaccinatielocaties.
400 (!!!) vaccinatielocaties he.....
in Nederland hebben we er 25 vanaf 18 januari
we gaan het zien.....die 1.3 miljoen dosissen zitten er zo in natuurlijk als er 400 locaties zijn:quote:Op zondag 27 december 2020 16:40 schreef franske19 het volgende:
[..]
Doses ontvangen is wat anders dan vaccineren. Enorm verschil. Alle Europese landen ontvangen hun vaccins maar voordat er daadwerkelijk significante aantallen gevaccineerd zijn zitten we al een maand verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |