abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196973838
In verschillende Europese landen is vandaag een begin gemaakt met de vaccinatie tegen het coronavirus. In onder meer Duitsland, Spanje, Polen, Griekenland en Italië werden kwetsbare burgers en zorgmedewerkers geïnjecteerd. Nederland volgt pas op 8 januari.

De Europese Unie treedt in de voetsporen van veel landen over de hele wereld, die al eerder begonnen zijn met het injecteren van hun bevolking. Nederland sluit zo ongeveer de rij in Europa. De oorzaak: nog niet alle software-systemen bij de GGD zijn klaar, zo hoorde de Tweede Kamer onlangs in een spoeddebat van minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid. De GGD kwam pas recent in beeld als uitvoerder van de eerste inentingen, toen de vaccinatiestrategie werd aangepast. In andere landen werd dat vlotter geregeld.

In Duitsland is vandaag voor het eerst iemand ingeënt tegen het coronavirus. De 101 jaar oude Edith Kwoizalla uit Halberstadt kreeg zaterdag, op tweede kerstdag, het vaccin toegediend. Dat is een dag eerder dan het geplande begin van de vaccinatie in Duitsland, meldt Bild, de grootste krant van het land.

Ook Hongarije is zaterdag begonnen met de coronavaccinatie. Mensen die in de gezondheidszorg werken, zijn als eerste aan de beurt voor inenting, laat de regering aan persbureau Reuters weten. Hongarije ontving zaterdagochtend de eerste levering van het vaccin van Pfizer en BioNTech. De doses zijn voldoende voor het vaccineren van bijna 4900 mensen.
China eerst

Hoewel nog geen enkel vaccin formeel groen licht heeft gekregen van de Chinese autoriteiten, was China het eerste land dat al vanaf deze zomer een vaccinatiecampagne lanceerde. Ook in China stak het virus eind vorig jaar de kop op. De eerste vaccinaties waren voorbehouden aan degenen die het meeste risico lopen (werknemers, studenten die naar het buitenland gaan, en zorgverleners). Er zouden al meer dan een miljoen Chinezen met verschillende vaccins zijn geïnjecteerd.

Rusland volgde op 5 december en begon arbeiders die gevaar liepen te vaccineren met Spoetnik V, ontwikkeld door het Russische Nationale Centrum voor Epidemiologie en Microbiologie Gamaleya.
Westen

Het Verenigd Koninkrijk was het eerste westerse land dat toestemming gaf voor het vaccin dat is ontwikkeld door de Amerikaans-Duitse alliantie Pfizer-BioNTech. De Britse vaccinatiecampagne begon op 8 december en volgens officiële cijfers hebben meer dan 600.000 mensen al de eerste van twee doses van het vaccin gekregen.

In het Westen volgden Canada en de Verenigde Staten op 14 december, Zwitserland op 23 december en Servië op 24 december, allemaal met het vaccin van Pfizer-BioNTech. Volgens de Centers for Disease Control and Prevention (CDC) zijn ondertussen al meer dan een miljoen Amerikanen gevaccineerd. De Verenigde Staten en Canada zijn ook de eerste twee landen die het vaccin van het Amerikaanse Moderna hebben goedgekeurd.
Officiële cijfers

In het Midden-Oosten lanceerden de Verenigde Arabische Emiraten op 14 december als eersten hun campagne met vaccins van het Chinese Sinopharm in de hoofdstad Abu Dhabi. Eveneens in de Emiraten begon Dubai op 23 december te vaccineren met doses Pfizer-BioNTech. Saoedi-Arabië en Bahrein volgden op 17 december, Israël op 19 december, Qatar op 23 december, en Koeweit op 24 december. Oman zal zijn vaccinatiecampagne vandaag starten. Al deze landen kozen in eerste instantie voor Pfizer-BioNTech. Bahrein heeft ook doses Sinopharm geïnjecteerd. Israël injecteerde volgens officiële cijfers ongeveer 210.000 doses, Bahrein meer dan 50.000.
pi_196974008
Hugo de schoenen heeft het weer slecht geregeld
pi_196974056
Hugo is een faalhaas eerste klas en moet zo snel mogelijk aftreden ;)
  zaterdag 26 december 2020 @ 21:59:37 #4
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_196974058
We lopen 1 maand achter. Daar lig ik persoonlijk niet wakker van.
pi_196974106
Is puur spierballenvertoon man van die andere landen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196978070
Kunnen we ieg even aankijken hoe het zit met evt bijwerkingen (en nee ik ben absoluut geen antivaxx wappie, maar ik vind als laatste aansluiten in deze stiekem wel een veilig idee).
  zondag 27 december 2020 @ 00:58:41 #7
8369 speknek
Another day another slay
pi_196978165
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 21:59 schreef Scuidward het volgende:
3000 doden.

quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2020 00:53 schreef Logician2.0 het volgende:
Kunnen we ieg even aankijken hoe het zit met evt bijwerkingen (en nee ik ben absoluut geen antivaxx wappie, maar ik vind als laatste aansluiten in deze stiekem wel een veilig idee).
Na een maand is daar nog niks bekend over, of het zou wel uit de RCT gekomen zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_196978166
Ach, er zal genoeg van die rommel overblijven om in de vuilbak te mikken.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_196978896
die van ons is intelligente vaccinatieprogramma
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  One tough cookie zondag 27 december 2020 @ 02:08:06 #10
169210 liesje1979
pi_196979134
quote:
Een maand is in deze situatie toch wel echt veel? Vertel het de zorgmedewerkers of de mensen in de horeca, de sportschooleigenaren, mensen die proberen thuis te werken terwijl de kinderen ook thuis zijn en ze ook nog helpen met het thuiswerk.
Hier begonnen ze geloof ik pas met bouwen van locaties toen het vaccin was goedgekeurd, moeten er nog even wat prikkers worden opgeleid en moeten de bijsluiter nog even in het Nederlands vertaald worden. En uiteraard moet er een registratiesysteem worden gemaakt. Maar dat had allemaal toch al lang klaar kunnen staan? Andere landen stonden in de startblokken om te vaccineren, wij stonden in de startblokken om ons klaar te maken om te beginnen met vaccineren.
We hoeven niet altijd het braafste jongetje in de klas te zijn he?
Wellicht had het een klein percentage minder zieken in het zorgpersoneel opgeleverd en zo een klein percentage minder druk op de zorg. Alle beetjes helpen nu, lijkt me?
  zondag 27 december 2020 @ 02:18:11 #11
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_196980047
Ik vind het zo erg niet!
Cindy De Vuyst
pi_196981741
Ik maak me hier ook wel wat zorgen over, het kan natuurlijk niet snel genoeg voorbij zijn.

Wel denk ik dat je deze vergelijking pas echt goed kunt maken na een paar maanden. Haal 1 juno weer van stal, en kijk dan eens hoeveel procent van de mensen zijn ingeënt. Ik vermoed dat het tegen die tijd redelijk gelijk opgaat en dat de leveringen de beperkende factor blijken te zijn.

Uiteindelijk begint de vaccinatiegraad pas mee te spelen als een significant deel van de mensen is ingeënt, een langzame start is dan ook niet zo'n probleem. Als dat maar weer wordt ingehaald.

Tevens vind ik het wel komisch dat de teneur in Nederland in twee weken volledig is omgeslagen wat het vaccin betreft, van "het gaat veel te snel!" naar "het duurt veel te lang!". :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zondag 27 december 2020 @ 09:46:48 #14
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_196981805
De software van de GGD is nog niet af :')
(Un)masking for the greater good.
pi_196982091
Alleen als je geen boterham minder vreet hierom, zal het je jeuken of ze vandaag of in 2023 beginnen.
Uiteindelijk gaat dit voor iedereen een probleem worden, als je maar lang genoeg wacht want ook demense die geen zak geven, gaan het ergens voelen.
Go hard or go home
  zondag 27 december 2020 @ 10:19:02 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_196982322
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 09:46 schreef Celestien het volgende:
Dat komt natuurlijk ook doordat onze basisschoolleraar die minister van VWS speelt, eerst had bedacht dat de plaatselijke huisarts wel een vaccinatieprogramma voor 17 miljoen Nederlanders in een half jaar tijd kon afdraaien, en pas toen die begonnen te protesteren de GGD de taak gaf.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 27 december 2020 @ 10:46:56 #17
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_196982924
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 10:19 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat komt natuurlijk ook doordat onze basisschoolleraar die minister van VWS speelt, eerst had bedacht dat de plaatselijke huisarts wel een vaccinatieprogramma voor 17 miljoen Nederlanders in een half jaar tijd kon afdraaien, en pas toen die begonnen te protesteren de GGD de taak gaf.
Ja, het gaat idd een beetje amateuristisch. :{
(Un)masking for the greater good.
pi_196983098
quote:
De 101 jaar oude Edith Kwoizalla uit Halberstadt kreeg zaterdag, op tweede kerstdag, het vaccin toegediend.
Doen ze in Duitsland eerst de 100+ers? :?
  zondag 27 december 2020 @ 11:13:19 #19
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_196983641
Nederland had negen maanden de tijd om het proces zodanig in te richten dat het vaccineren kon beginnen. Ik vraag mij echt af wat Nederland in die tijd heeft gedaan. Ik hoop dat Hugo de Jonge maar een toontje lager zingt.
  zondag 27 december 2020 @ 11:50:43 #20
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_196984981
Allemaal irrelevant, die paar weken maken geen donder uit. Maar als men hiermee vervelende allergische reacties kan voorkomen is het het de late start waard. Dat is de reden waarom ze wachten, ze willen alle uitzondering Len in het systeem zetten, zodat we mensen kunnen wegfilteren die het vaccin niet mogen hebben.

Is natuurlijk geen excuus voor het gebrek aan vooruitziend denken. We zijn in Nederland allergisch voor beslissingen die wellicht verspilling in de hand werken. Terwijl mijn inziens dit in deze situatie niet erg is.

Maar al dat emo gerel, nergens voor nodig. Sowieso zouden mensen hun emoties wel een paar tandjes terug kunnen draaien.
  zondag 27 december 2020 @ 11:51:51 #21
8369 speknek
Another day another slay
pi_196985016
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 11:50 schreef Redcoon het volgende:
Allemaal irrelevant, die paar weken maken geen donder uit. Maar als men hiermee vervelende allergische reacties kan voorkomen is het het de late start waard.
Maken geen donder uit voor wie?
  zondag 27 december 2020 @ 11:54:52 #22
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_196985090
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 11:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Maken geen donder uit voor wie?
Sorry, had de post nog aangepast. Het maakt geen werkelijk verschil voor het volledig oplossen van dit probleem, dat gaat sowieso nog vele maanden tot een jaar duren, dan maken een week of twee drie niks uit.
pi_196985744
Maar wij doen het zorgvuldig!
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 27 december 2020 @ 12:26:52 #24
203089 Scuidward
pi_196986036
quote:
11s.gif Op zondag 27 december 2020 02:08 schreef liesje1979 het volgende:
Wellicht had het een klein percentage minder zieken in het zorgpersoneel opgeleverd en zo een klein percentage minder druk op de zorg. Alle beetjes helpen nu, lijkt me?
Ik was een beetje kort door de bocht. Vanuit het zorgpersoneel geredeneerd kan ik mij inbeelden dat het prettig is om zo snel mogelijk een vaccin te krijgen. De verdere versoepelingen van de maatregelen zoals het laten doorgaan van evenementen en sportwedstrijden enzovoorts lijken mij niet aan te komen op een aantal weken eerder of later vaccineren. Daarbij lijkt mij vooral de vaccinatiegraad belangrijk waarvan ik altijd aannam dat het wel 6+ maanden kon gaan duren.
pi_196986089
quote:

[..]

Dat komt natuurlijk ook doordat onze basisschoolleraar die minister van VWS speelt,
Wat wil je hier eigenlijk mee zeggen? Dat iemand met een bachelortitel geen minister kan zijn? Of dat hij gezien zijn achtergrond beter voor het ministerie van onderwijs, cultuur en wetenschap zou kunnen werken.

Niet dat ik een Hugo de Jonge fan ben, maar ik zie in zijn opleiding niet meteen een probleem.

quote:
eerst had bedacht dat de plaatselijke huisarts wel een vaccinatieprogramma voor 17 miljoen Nederlanders in een half jaar tijd kon afdraaien, en pas toen die begonnen te protesteren de GGD de taak gaf.
Oja? Bron?
pi_196986178
quote:
En gegarandeerd dat hier nog verdere vertraging in zal optreden, zoals met alle it projecten van de overheid.
Alpha kenny one
  zondag 27 december 2020 @ 12:32:07 #27
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196986182
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2020 12:17 schreef Mortaxx het volgende:
Maar wij doen het zorgvuldig!
:') en dit ..

Volgens coronaminister Hugo de Jonge zou het voornamelijk gaan om symbolische aantallen die nu in het buitenland worden gevaccineerd :') :') :')

https://www.dagelijksesta(...)naminister-de-jonge/

Wat een lul die de Jonge :r :(
  zondag 27 december 2020 @ 12:37:56 #28
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_196986339
twitter
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196986489
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2020 09:42 schreef BlackLining het volgende:
Uiteindelijk begint de vaccinatiegraad pas mee te spelen als een significant deel van de mensen is ingeënt, een langzame start is dan ook niet zo'n probleem. Als dat maar weer wordt ingehaald.
Dit natuurlijk. De eerste batch snel verprikken en daarna afwachten tot de tweede batch is ook niet bepaald zinvol.

Toch zou ik zelf wel aangedrongen hebben op een sneller beleid. Het is namelijk ook psychologisch. Zodra je gaat prikken verandert de dynamiek, dan ben je actief bezig om mensen te beschermen en het virus te stoppen.
  zondag 27 december 2020 @ 12:49:01 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196986630
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 12:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dit natuurlijk. De eerste batch snel verprikken en daarna afwachten tot de tweede batch is ook niet bepaald zinvol.

Toch zou ik zelf wel aangedrongen hebben op een sneller beleid. Het is namelijk ook psychologisch. Zodra je gaat prikken verandert de dynamiek, dan ben je actief bezig om mensen te beschermen en het virus te stoppen.
Klopt. Je ziet nu overal foto's in allerlei landen van de eerste prikken. En wij laten de dozen nog lekker twee weken liggen...
pi_196986697
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 12:49 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Klopt. Je ziet nu overal foto's in allerlei landen van de eerste prikken. En wij laten de dozen nog lekker twee weken liggen...
faal nummer zoveel.....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196986779
quote:

[..]

En door te zeggen dat informatiesystemen nog niet af zijn maak je het alleen maar erger. Alsof wij dat niet op orde zouden kunnen hebben.
pi_196987163
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 12:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En door te zeggen dat informatiesystemen nog niet af zijn maak je het alleen maar erger. Alsof wij dat niet op orde zouden kunnen hebben.
tuurlijk wel maar niet als er 4 systemen gekoppeld moeten worden en ook nog uitgezocht welke data er moet/mag gedeeld worden tussen die systemen en prutser Hugo het pas begin december aan de GGD vraagt !!!!
  zondag 27 december 2020 @ 13:38:18 #34
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196988263
Maar als je nu gaat prikken val je als land weg tussen alle berichtgeving over andere landen. Over 2 weken als andere landen al begonnen zijn is voor hun het nieuws er af en krijgt NL volle aandacht. Dat hebben Rutte en De Jonge goed bedacht _O_ ;)

Overigens zie ik het probleem niet zo. Over de hele linie zal het vaccineren in de EU overal even snel verlopen. Nu met kleine aantallen beginnen is leuk voor de buhne; je moet daarna toch weer wachten.

Beter over 2 weken starten en vanaf dan een snellere doorloop van levering en prikken is toch ook goed? Maatregelen blijven toch nog wel even.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_196988305
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 12:51 schreef Predator40 het volgende:

[..]

faal nummer zoveel.....
En toch staan we er in het totaalplaatje, en daaronder valt ook het overeind houden van de economie en de samenleving, er behoorlijk goed voor vergeleken met andere Europese landen. Duitsland heeft het misschien net wat beter voor elkaar, maar dan houdt het verder wel op.

Je zou er toch niet aan moeten denken om bijvoorbeeld in Spanje of in België te wonen nu :{ of erger nog, de Verenigde Staten, maar da's natuurlijk geen Europa.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zondag 27 december 2020 @ 14:00:05 #36
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_196989177
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 00:58 schreef speknek het volgende:

[..]

3000 doden.

Zo kan je dat niet zeggen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zondag 27 december 2020 @ 14:02:38 #37
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_196989280
twitter

"Dutch exceptionalism" heet dit.

Kritiekloos zijn op eigen land, denken dat ze daarbuiten maar wat prutsen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 27 december 2020 @ 14:52:08 #38
21467 franske19
Hit the deck!
pi_196991023
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 14:02 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]

Grappig. Nederlands volk is per definitie een zeikvolk en niks is goed genoeg. Vreemde conclusie die jij trekt.
  zondag 27 december 2020 @ 14:56:10 #39
8369 speknek
Another day another slay
pi_196991122
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 14:02 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]

Dit was wel in de zomer, Nederland had toen met een "intelligent lockdown" binnen recordtijd de piek omlaag gebracht, veel beter dan andere landen met zwaardere lockdowns, op dat moment dachten inderdaad veel mensen dat de regering het heel goed deed, en niet dat ze ook een beetje mazzel hadden met vroeg droog en warm weer.

Maar je merkt het inderdaad wel in hoe mensen de antimask retoriek van Van Dissel of het gepruts nu van MinVWS verdedigen, alsof het niet erg is dat we weken (en misschien maanden) later gaan vaccineren.
  zondag 27 december 2020 @ 15:01:05 #40
21467 franske19
Hit the deck!
pi_196991254
quote:
De huidige vaccinaties zijn allemaal symbolisch. Hoog uit een paar honderd. De echte massale vaccinaties beginnen vrijwel overal in de EU pas volgend jaar.
  zondag 27 december 2020 @ 15:11:44 #41
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196991536

Hugo weer met prietpraat om te :r

En dan die commentaren eronder :D _O_ _O_
pi_196992438
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 15:01 schreef franske19 het volgende:

[..]

De huidige vaccinaties zijn allemaal symbolisch. Hoog uit een paar honderd. De echte massale vaccinaties beginnen vrijwel overal in de EU pas volgend jaar.
ben jij het Hugo ?
dat is gelul....vrij elk land die nu beginnen die vaccineren er duizenden al in 2020.

1.3 miljoen vaccinaties in 2020 in DE
symbolisch ...
pi_196992523
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 15:40 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ben jij het Hugo ?
dat is gelul....vrij elk land die nu beginnen die vaccineren er duizenden al in 2020.

symbolisch ...
Spierballenvertoon.
  zondag 27 december 2020 @ 15:48:05 #44
21467 franske19
Hit the deck!
pi_196992698
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 15:40 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ben jij het Hugo ?

symbolisch ...
Haha tuurlijk. Ze beginnen vandaag en jij denkt dat ze 1.3 miljoen mensen hebben gevaccineerd voor het nieuwe jaar begint. Hoe naïef ben jij.
pi_196992710
quote:
Dan is er dus een maand langer druk op de zorg en zijn er een maand langer maatregelen van kracht.
  zondag 27 december 2020 @ 16:05:50 #46
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196993197
quote:
7s.gif Op zondag 27 december 2020 15:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dan is er dus een maand langer druk op de zorg en zijn er een maand langer maatregelen van kracht.
Enkel als die achterstand behouden blijft, wat onwaarschijnlijk lijkt.
are we infinite or am I alone
  zondag 27 december 2020 @ 16:07:53 #47
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196993267
quote:
7s.gif Op zondag 27 december 2020 15:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Gelukkig hebben we Wopke :') die streng op de centjes let en Hugo even verteld dat dit zo niet kan :')
Oh wacht beide lid van de faalhazen club en dus dekken ze elkaar en het volk betaald wel
Gelukkig is de verkiezing van Wopke tot partijleider ook democratisch verlopen dus daar geen gezeik over
Oh wacht het is de konkel partij zelf en dat repareren we met hulp van partijvoorzitter Ploum een louche notaris die er wel even een verklaring over wil schrijven dat alles eerlijk is verlopen :')

Toen gestopt met die debielenclub serieus te nemen :7
pi_196993699
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 15:48 schreef franske19 het volgende:

[..]

Haha tuurlijk. Ze beginnen vandaag en jij denkt dat ze 1.3 miljoen mensen hebben gevaccineerd voor het nieuwe jaar begint. Hoe naïef ben jij.
mag je naïef noemen maar Duitsland heeft WEL voorbereid he:

De Duitse regering hoopt voor het einde van het jaar meer dan 1,3 miljoen vaccins uit te delen bij de lokale gezondheidsautoriteiten. Vanaf januari gaat het om wekelijks 700.000 vaccins. Er zijn in totaal zo'n vierhonderd vaccinatielocaties.

400 (!!!) vaccinatielocaties he.....
in Nederland hebben we er 25 vanaf 18 januari
  zondag 27 december 2020 @ 16:40:56 #49
21467 franske19
Hit the deck!
pi_196994161
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 16:23 schreef Predator40 het volgende:

[..]

mag je naïef noemen maar Duitsland heeft WEL voorbereid he:

De Duitse regering hoopt voor het einde van het jaar meer dan 1,3 miljoen vaccins uit te delen bij de lokale gezondheidsautoriteiten. Vanaf januari gaat het om wekelijks 700.000 vaccins. Er zijn in totaal zo'n vierhonderd vaccinatielocaties.

400 (!!!) vaccinatielocaties he.....
in Nederland hebben we er 25 vanaf 18 januari
Doses ontvangen is wat anders dan vaccineren. Enorm verschil. Alle Europese landen ontvangen hun vaccins maar voordat er daadwerkelijk significante aantallen gevaccineerd zijn zitten we al een maand verder.
pi_196994327
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 16:40 schreef franske19 het volgende:

[..]

Doses ontvangen is wat anders dan vaccineren. Enorm verschil. Alle Europese landen ontvangen hun vaccins maar voordat er daadwerkelijk significante aantallen gevaccineerd zijn zitten we al een maand verder.
we gaan het zien.....die 1.3 miljoen dosissen zitten er zo in natuurlijk als er 400 locaties zijn:

5 dagen de tijd om gemiddeld 3250 mensen per locatie te vaccineren, gemiddeld rond de 650 per dag.
waarschijnlijk redden die duitsers dat gewoon.
en daarna 700.000 per week.
  zondag 27 december 2020 @ 16:50:33 #51
8369 speknek
Another day another slay
pi_196994434
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 12:28 schreef luxerobots het volgende:
Wat wil je hier eigenlijk mee zeggen? Dat iemand met een bachelortitel geen minister kan zijn? Of dat hij gezien zijn achtergrond beter voor het ministerie van onderwijs, cultuur en wetenschap zou kunnen werken.

Niet dat ik een Hugo de Jonge fan ben, maar ik zie in zijn opleiding niet meteen een probleem.
Op zich ben ik best jaloers op de Duitsers, waar je niet meetelt in de politiek als je geen Herr Doktor of Frau Doktor bent (ofschoon er dan weer vaak gesjoemeld wordt met de dissertaties door would-be politici die het niveau niet aankunnen). Maar het probleem is hier meer dat de Nederlandse zorg extreem verzuild is met honderden kleine koninkrijkjes, en De Jonge daarom voortdurend met een kluitje het riet ingestuurd wordt. Zie ook de ontoereikende testlocaties in het voorjaar en de zomer. In Duitsland hadden ze capaciteit over, maar dat wilde men niet gebruiken want dan zou onze kleinschalige zorg in het gedrang komen en "dat moeten we niet willen" (lees een belangenorganisatie had de minister in de hoek gedreven om zichzelf niet het dure kaas van het brood te laten eten). Hetzelfde zie je hier gebeuren:

quote:
Oja? Bron?
Er was de minister ingefluisterd dat we de bestaande structuur van de huisartsen met de griepprikken konden gebruiken om corona vaccins te geven. Maar nog op 3 december klaagde de huisartsen belangenorganisatie dat ze het helemaal niet aankonden:
https://www.parool.nl/ams(...)accinaties~b15cada1/
Nu moet de GGD het gaan doen, maar die zegt dat de IT infrastructuur niet voldoet, wat wederom best logisch is als ze pas na 3 december te horen hebben gekregen dat ze het moeten sappelen na de kerst. Een regionale organisatie als de GGD heeft niet binnen een (kerst)maand een organisatie op poten om 17 miljoen mensen te vaccineren met een ingewikkeld vaccin. Het zal me eerlijk gezegd bijzonder verbazen als ze uberhaupt in Januari al kunnen beginnen.

Mijns inziens volkomen ontoevallig stapt Hugo de Jonge een week later op als lijsttrekker, want dit is een blunder van jewelste die hem op gaat breken.
pi_196994608
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2020 16:50 schreef speknek het volgende:

[..]

Op zich ben ik best jaloers op de Duitsers, waar je niet meetelt in de politiek als je geen Herr Doktor of Frau Doktor bent (ofschoon er dan weer vaak gesjoemeld wordt met de dissertaties door would-be politici die het niveau niet aankunnen). Maar het probleem is hier meer dat de Nederlandse zorg extreem verzuild is met honderden kleine koninkrijkjes, en De Jonge daarom voortdurend met een kluitje het riet ingestuurd wordt. Zie ook de ontoereikende testlocaties in het voorjaar en de zomer. In Duitsland hadden ze capaciteit over, maar dat wilde men niet gebruiken want dan zou onze kleinschalige zorg in het gedrang komen en "dat moeten we niet willen" (lees een belangenorganisatie had de minister in de hoek gedreven om zichzelf niet het dure kaas van het brood te laten eten). Hetzelfde zie je hier gebeuren:
[..]

Er was de minister ingefluisterd dat we de bestaande structuur van de huisartsen met de griepprikken konden gebruiken om corona vaccins te geven. Maar nog op 3 december klaagde de huisartsen belangenorganisatie dat ze het helemaal niet aankonden:
Nu moet de GGD het gaan doen, maar die zegt dat de IT infrastructuur niet voldoet, wat wederom best logisch is als ze pas na 3 december te horen hebben gekregen dat ze het moeten sappelen na de kerst. Een regionale organisatie als de GGD heeft niet binnen een (kerst)maand een organisatie op poten om 17 miljoen mensen te vaccineren met een ingewikkeld vaccin. Het zal me eerlijk gezegd bijzonder verbazen als ze uberhaupt in Januari al kunnen beginnen.

Mijns inziens volkomen ontoevallig stapt Hugo de Jonge een week later op als lijsttrekker, want dit is een blunder van jewelste die hem op gaat breken.
Hij weet ook wel dat zowel de huisartsen als de GGD al veel eerder gevraagd hadden moeten worden.
het had toch gemoeten, en hij was sws te laat geweest.

Oxford word in januari ook waarschijnlijk goedgekeurd.
pi_196995129
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2020 16:50 schreef speknek het volgende:

[..]

Op zich ben ik best jaloers op de Duitsers, waar je niet meetelt in de politiek als je geen Herr Doktor of Frau Doktor bent (ofschoon er dan weer vaak gesjoemeld wordt met de dissertaties door would-be politici die het niveau niet aankunnen).
Terwijl in de VS je titel een stuk minder belangrijk is en je vooral beoordeeld wordt op je resultaten. Vandaar ook dat mensen als Bill Gates, Elon Musk en Steve Jobs zulke hoge ogen kunnen gooien. Natuurlijk is de gezondheidszorg weer een ander verhaal, maar er zijn dus duidelijk culturele verschillen. Zelf ben ik zeker niet jaloers op het Duitse systeem, het is namelijk niet zo dat iemand met een hogere titel vaker gelijk heeft dan iemand zonder of met een lagere titel.

quote:
Maar het probleem is hier meer dat de Nederlandse zorg extreem verzuild is met honderden kleine koninkrijkjes, en De Jonge daarom voortdurend met een kluitje het riet ingestuurd wordt. Zie ook de ontoereikende testlocaties in het voorjaar en de zomer. In Duitsland hadden ze capaciteit over, maar dat wilde men niet gebruiken want dan zou onze kleinschalige zorg in het gedrang komen en "dat moeten we niet willen" (lees een belangenorganisatie had de minister in de hoek gedreven om zichzelf niet het dure kaas van het brood te laten eten).
Ik ben het met je eens. Ik zou De Jonge ook niet heel hoog beoordelen. Wel zie ik iemand die inhoudelijk op de hoogte is en zich staande houdt. Een echte mannetjesputter was misschien niet in bovenstaande valkuil getrapt, maar niemand pakt een crisis aan zonder fouten te maken.
quote:
Ja, maar dit was geen officiële klacht. Er was ook nog helemaal niet besloten dat huisartsen alles uit zouden moeten voeren.

quote:
Hoewel de overheid nog geen vaccinatieplan heeft voor­gelegd aan de huisartsen, verwacht Zonneveld ongeveer dezelfde procedure als bij de griepprik in coronatijd.
En dat de huisartsen betrokken zouden worden bij het vaccinatieplan is gezien hun kennis en ervaring ook gewoon logisch.
pi_196995343
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 12:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dit, ja. Het is werkelijk ongelofelijk dat De Jonge zo ongelofelijk tonedeaf is dat hij niet inziet dat het zetten van een paar prikken - al is het maar voor de bühne door heel rustig te beginnen (start met een paar verzorgingshuizen per dag terwijl je ondertussen de boel opbouwt voor de grootschaligere acties) - een gigantisch positief psychologisch effect kan hebben.
  zondag 27 december 2020 @ 17:32:28 #55
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_196995527
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 17:26 schreef justanick het volgende:

[..]

Dit, ja. Het is werkelijk ongelofelijk dat De Jonge zo ongelofelijk tonedeaf is dat hij niet inziet dat het zetten van een paar prikken - al is het maar voor de bühne door heel rustig te beginnen (start met een paar verzorgingshuizen per dag terwijl je ondertussen de boel opbouwt voor de grootschaligere acties) - een gigantisch positief psychologisch effect kan hebben.
Andersom misschien net zo goed he? Mensen zijn niet dom: die hebben wel door wanneer iets gehaast gebeurd of enkel voor de bühne gebeurd. Dat zou weer argwaan creëren.

Ik denk trouwens dat er, wat voor moment er ook gekozen zou zij, altijd kritiek zou zijn op dat moment. Wat mij betreft doen ze het dan liever meteen goed.
  zondag 27 december 2020 @ 19:05:34 #56
8369 speknek
Another day another slay
pi_196997924
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 17:26 schreef justanick het volgende:

[..]

Het is niet tonedeaf, het is damage control.
  zondag 27 december 2020 @ 19:09:25 #57
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_196998026
quote:
Als ze zeggen we willen nog het eoa uitzoeken dan snap ik dat, maar dat ze dit soort zaken niet op orde hebben terwijl iedereen wist dat dit eraan kwam. :N

Vind dat toch wel echt beneden peil.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_196998463
quote:
16s.gif Op zondag 27 december 2020 19:09 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Als ze zeggen we willen nog het eoa uitzoeken dan snap ik dat, maar dat ze dit soort zaken niet op orde hebben terwijl iedereen wist dat dit eraan kwam. :N

Vind dat toch wel echt beneden peil.
Zou me niet verbazen dat er ook een tekort aan van alles is. Ook personeel. Steeds meer blijkt wat voor diepe groeven Rutte's bezuinigingsdrift in de maatschappij getrokken hebben.
  zondag 27 december 2020 @ 19:31:35 #59
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_196998721
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 19:23 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Zou me niet verbazen dat er ook een tekort aan van alles is. Ook personeel. Steeds meer blijkt wat voor diepe groeven Rutte's bezuinigingsdrift in de maatschappij getrokken hebben.
Ja ik vermoed dat dit zeker meespeelt. En nu is de Jonge weer de zwarte piet, dat komt wel weer goed uit.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 27 december 2020 @ 22:22:30 #60
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197005073
En Rutte zie en hoor je weer niet anders blijft dit aan hem kleven :')
Hij zit thuis vet te grijnzen dat deze shit het CDA aangerekend gaat worden :')
Ondertussen denkt hij na of de kot affaire een smet is op zijn carrière :|W
pi_197006370
quote:
6s.gif Op zondag 27 december 2020 22:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
En Rutte zie en hoor je weer niet anders blijft dit aan hem kleven :')
Hij zit thuis vet te grijnzen dat deze shit het CDA aangerekend gaat worden :')
Ondertussen denkt hij na of de kot affaire een smet is op zijn carrière :|W
Rutte dekt zich verdomde goed in inderdaad achter Hugo de Jonge en de ministers Wiebes en Koolmees. Niks kan die man persoonlijk aangerekend worden, vieze gladde aal is het.
  zondag 27 december 2020 @ 23:05:17 #62
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197006944
Al bijna 5 miljoen mensen gevaccineerd: deze landen voeren het klassement aan

Wereldwijd zijn al meer dan 4,8 miljoen mensen gevaccineerd tegen het coronavirus. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van de website Our World in Data. De Verenigde Staten, één van de zwaarst getroffen landen, scoort momenteel het best met 1,9 miljoen inentingen.

Dat de VS de lijst van meeste vaccinaties aanvoert, is niet vreemd aangezien de Amerikaanse FDA het eerste coronavaccin - dat van Pfizer en BioNTech - al twee weken geleden goedkeurde. De Amerikanen zijn daarna meteen gaan inenten. Een week geleden werd ook het vaccin van Moderna goedgekeurd voor noodgebruik. De voorsprong kan dus nog groter worden.

Nederland wereldwijd in rechterrijtje qua snelheid van vaccinaties
Het Verenigd Koninkrijk, het eerste land dat het vaccin van Pfizer groen licht gaf, staat met 800.000 inentingen derde op de vaccinatieranglijst. In het VK kwam het fiat al op 2 december, de Britten zijn dus al bijna een maand aan het inenten. De top drie wordt compleet gemaakt door China (1 miljoen doses).

Maximale bescherming
Na de top drie volgen Rusland (700.000 doses), Israël (279.000 doses), Bahrein (51.000 doses), Canada (43.000 doses), Chili (8.000 doses), Mexico (3.000 doses) en Costa Rica (55 doses). In totaal kregen tot en met gisteren al 4,8 miljoen mensen een dosis van het vaccin geïnjecteerd. Van veel vaccins, waaronder dat van Pfizer en BioNTech, moeten overigens twee prikken worden gezet voor maximale bescherming. De huidige ranglijst is dus in meerdere opzichten slechts een tussenstand.

Wordt gekeken naar aantal vaccinaties per honderd inwoners - in principe een betere maatstaf - dan scoort Israël het best. Israël startte vorige week met een supersnelle vaccinatiecampagne. Doel is om in een maand tijd al een kwart van de bevolking (van 9 miljoen mensen) te vaccineren. In dit klassement komen Bahrein en het Verenigd Koninkrijk op respectievelijk de tweede en de derde plaats. De Verenigde Staten en Rusland completeren de top vijf.

Het project Our World in Data is een samenwerking tussen de universiteit van Oxford en de non-profitorganisatie Global Change Data Lab. Doel is bij te dragen aan het oplossen van de grote wereldproblemen via het verzamelen van betrouwbare cijfers en data. De coronapandemie is er daar natuurlijk één van.

Groen licht
Europa gaf maandag groen licht voor het coronavaccin van Pfizer en BioNTech. Vandaag ging de grote vaccinatiecampagne officieel van start en kregen inwoners van onder meer Frankrijk, Italië, Spanje, Tsjechië, Zweden, Denemarken, Cyprus en Litouwen de eerste prikken. In Duitsland, Hongarije en Slowakije zijn gisteren al de eerste vaccins toegediend. België zet zijn eerste vaccin morgenvroeg.

https://www.ad.nl/buitenl(...)sement-aan~aa4455bd/

Daar geen problemen met de software :')
Hugo de Jonge je bent een enorme paardenlul :(
  maandag 28 december 2020 @ 02:01:08 #63
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197011189
Treurig en amateuristisch.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 28 december 2020 @ 04:46:27 #64
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_197012168
Dit is een ontslag waard.
pi_197012264
In België beginnen ze vandaag met de vaccinatie. Er zijn 1500 vaccins beschikbaar en die worden verdeeld over de gewesten.

- 500 voor Puurs (in Vlaanderen)
- 500 voor Brussel (Brussel)
- 500 voor Bergen (Wallonië)

Die vaccins worden allemaal geplaatst vandaag 28 december vanaf 11u00 tot de late namiddag. Maar daarna is er niets meer. De volgende lading wordt pas midden januari verwacht.
De kans is groot dat deze gemeenten/steden dan eerst aan de beurt zijn want zij hebben het 2de deel van het vaccin nodig.
Cindy De Vuyst
pi_197014447
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 05:24 schreef einzeinz het volgende:
In België beginnen ze vandaag met de vaccinatie. Er zijn 1500 vaccins beschikbaar en die worden verdeeld over de gewesten.

- 500 voor Puurs (in Vlaanderen)
- 500 voor Brussel (Brussel)
- 500 voor Bergen (Wallonië)

Die vaccins worden allemaal geplaatst vandaag 28 december vanaf 11u00 tot de late namiddag. Maar daarna is er niets meer. De volgende lading wordt pas midden januari verwacht.
De kans is groot dat deze gemeenten/steden dan eerst aan de beurt zijn want zij hebben het 2de deel van het vaccin nodig.
Zoals al meerdere keren is opgemerkt, het zijn symbolische vaccinaties. Bovendien is het Pfizer-BioNTech vaccin pas echt effectief na de tweede dosis.
pi_197014666
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 09:57 schreef franske19 het volgende:

[..]

Zoals al meerdere keren is opgemerkt, het zijn symbolische vaccinaties. Bovendien is het Pfizer-BioNTech vaccin pas echt effectief na de tweede dosis.
Zeker maar onderschat niet het belang van symboliek aan het einde van een crisis ;) Kijk maar hoe de geallieerden werden ontvangen in '45.

Het had de Nederlander denk ik goed gegaan als men hier voortvarend (doch kleinschalig) was begonnen daags na kerst. Nu zijn we qua beeldvorming toch wel een beetje het sukkeltje van Europa, en dan zijn we ook nog een van de landen waar de situatie het hardste uit de hand aan het escaleren is :')

Het lijkt me toch dat als het je taak is deze crisis te managen dat je dan graag wilt dat er flink daadkracht wordt getoond bij het inzetten van de eindsprint. 8-)

Maar goed verder heb je gelijk natuurlijk, een zinnige tussenstand kunnen we over een maand of 4, 5 pas zien.
  maandag 28 december 2020 @ 10:29:21 #68
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197015133
Ondertussen in Duitsland een goed geoliede machine en geen problemen met software ;)

https://www.telegraaf.nl/(...)-duitsland-al-draait

Hugo je bent geen knip voor de neus waard en loopt ons massaal te besodemieteren :(
Om te :r
pi_197015596
quote:

[..]

In België denkt men er over na om de 2de dosis pas over enkele maanden te geven. Als iedereen al een eerste dosis krijgt is die blijkbaar al werkend en kunnen er meer mensen beschermd worden.
Cindy De Vuyst
pi_197015760
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 10:08 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Zeker maar onderschat niet het belang van symboliek aan het einde van een crisis ;) Kijk maar hoe de geallieerden werden ontvangen in '45.

Het had de Nederlander denk ik goed gegaan als men hier voortvarend (doch kleinschalig) was begonnen daags na kerst. Nu zijn we qua beeldvorming toch wel een beetje het sukkeltje van Europa, en dan zijn we ook nog een van de landen waar de situatie het hardste uit de hand aan het escaleren is :')

Het lijkt me toch dat als het je taak is deze crisis te managen dat je dan graag wilt dat er flink daadkracht wordt getoond bij het inzetten van de eindsprint. 8-)

Maar goed verder heb je gelijk natuurlijk, een zinnige tussenstand kunnen we over een maand of 4, 5 pas zien.
Ah, het gaat maar om 500 dosissen in België. Die worden verdeeld over 3 woonzorgcentra. Je moet rekenen dat er bij sommigen misschien wel glasbreuk optreedt waardoor ze niet alle 500 bruikbaar zijn (ik zeg zomaar iets).

De echte vaccinatie start in België pas op dinsdag 5 januari.
Cindy De Vuyst
  maandag 28 december 2020 @ 10:58:01 #71
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_197015873
quote:

[..]

Waarschijnlijk ook nog te warm zodat we straks wereldnieuws worden met een paar honderdduizend weggeflikkerde vaccins. :')
pi_197015887
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 10:53 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Ah, het gaat maar om 500 dosissen in België. Die worden verdeeld over 3 woonzorgcentra. Je moet rekenen dat er bij sommigen misschien wel glasbreuk optreedt waardoor ze niet alle 500 bruikbaar zijn (ik zeg zomaar iets).

De echte vaccinatie start in België pas op dinsdag 5 januari.
Ja, dat weet ik. Heb ik hier ook meermaals gepost; pas over een maand of 4, 5 kunnen we wat zinnigs zeggen over de voortvarendheid van de vaccinatie hier. Daar heb ik op zich best vertrouwen in, we hebben in Nederland een vrij solide vaccinatieprogramma in algemene zin.

Het gaat mij erom dat symboliek weldegelijk belangrijk is aan het einde van een crisis. Zeker nu blijkt dat veel mensen de tweede lockdown mentaal slechter trekken dan de eerste.

Beetje feelgood TV toch, de eerste Nederlandse vaccinatie. Het wás prima mogelijk geweest.
  maandag 28 december 2020 @ 11:01:24 #73
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197015960
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 10:58 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik. Heb ik hier ook meermaals gepost; pas over een maand of 4, 5 kunnen we wat zinnigs zeggen over de voortvarendheid van de vaccinatie hier. Daar heb ik op zich best vertrouwen in, we hebben in Nederland een vrij solide vaccinatieprogramma in algemene zin.

Het gaat mij erom dat symboliek weldegelijk belangrijk is aan het einde van een crisis. Zeker nu blijkt dat veel mensen de tweede lockdown mentaal slechter trekken dan de eerste.

Beetje feelgood TV toch, de eerste Nederlandse vaccinatie. Het wás prima mogelijk geweest.
Het psychologische effect van maatregelen en lockdowns sneeuwt al sinds het begin onder.

Had inderdaad gewoon een paar honderd prikken gezet om mensen het idee te geven dat we daadwerkelijk aan het exitprogramma zijn begonnen. Dan had je meteen meer draagvlak gehad voor verlenging van bepaalde maatregelen half januari.
pi_197016037
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het psychologische effect van maatregelen en lockdowns sneeuwt al sinds het begin onder.

Had inderdaad gewoon een paar honderd prikken gezet om mensen het idee te geven dat we daadwerkelijk aan het exitprogramma zijn begonnen. Dan had je meteen meer draagvlak gehad voor verlenging van bepaalde maatregelen half januari.
Precies. Al had je er letterlijk bijgezegd "dit zet echt nog geen zoden aan de dijk", het geeft perspectief. :Y
pi_197016899
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Gisteren op het journaal lieten ze een kaart zien van landen waar het vaccineren begonnen is.

Je zou je bijna afvragen of er bij ons iets niet in orde is, alle landen om ons heen zijn immers al begonnen.

De NOS zei er niet bij dat wij pas op 8 januari beginnen, dat zou de klap nog groter maken. De NOS blijft sowieso positief over de regering.

Overigens is het wel grappig, België was al ingekleurd, maar was nog niet begonnen (dat doen ze vandaag). En Rusland is al lang begonnen, maar was dan weer niet ingekleurd.
pi_197017105
quote:
België begonnen met inentingen in verzorgingshuizen

België is maandag als een van de laatste landen in de Europese Unie begonnen met het inenten van mensen tegen het coronavirus. De 96-jarige Jos Hermans in een woonzorgcentrum in Sint-Pieters-Woluwe is de eerste Belg die is ingeënt.

Hermans gaf eerder al te kennen dat hij "heel blij" is met de primeur. "Ik ben 96 jaar en hoop honderd te worden. Niet meer of minder", zo zei hij op het VRT-radionieuws.

Na het ontvangen van de inenting zei de man dat hij zich prima voelde. "Het voelt als een engeltje dat op mijn tong piest. Ik voel me dertig jaar jonger. Het deed absoluut geen pijn." De Belg hoopt dat al zijn landgenoten zich laten inenten. "Dan zijn we weer vrij en kan ik mijn kinderen en kleinkind weer zien."

Bestelbussen met hierin ruim vierhonderd doses van het Pfizer-vaccin vertrokken maandagochtend vanuit Leuven. De eerste inentingen zijn verdeeld over de drie Belgische gewesten.

Luxemburg en Letland beginnen maandag ook met vaccineren. Alleen Ierland en Nederland beginnen binnen de Europese Unie later met vaccineren.

Ierland begint dinsdag en Nederland op 8 januari, ruim anderhalve week na de rest van de EU. https://www.nu.nl/coronav(...)rzorgingshuizen.html
En ook feelgood nieuws uit België.

Wij wachten nog wel even.
pi_197017137
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Gisteren op het journaal lieten ze een kaart zien van landen waar het vaccineren begonnen is.

Je zou je bijna afvragen of er bij ons iets niet in orde is, alle landen om ons heen zijn immers al begonnen.

De NOS zei er niet bij dat wij pas op 8 januari beginnen, dat zou de klap nog groter maken. De NOS blijft sowieso positief over de regering.
[ afbeelding ]

Overigens is het wel grappig, België was al ingekleurd, maar was nog niet begonnen (dat doen ze vandaag). En Rusland is al lang begonnen, maar was dan weer niet ingekleurd.
Neenee, het is anders.
Al die landen doen het onzorgvuldig. Alleen wij en de andere die nog niet begonnen zijn zijn zorgvuldig.
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 28 december 2020 @ 11:48:05 #78
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197017188
quote:
9s.gif Op maandag 28 december 2020 11:45 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Neenee, het is anders.
Al die landen doen het onzorgvuldig. Alleen wij en de andere die nog niet begonnen zijn zijn zorgvuldig.
* Perrin tikt met zijn vinger op zijn voorhoofd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_197018386
quote:

[..]

Maar zelfs voor de huisartsen had dit systeem al operationeel moeten zijn.

Het is te triest voor woorden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 28 december 2020 @ 12:56:42 #80
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197018911
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 12:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Maar zelfs voor de huisartsen had dit systeem al operationeel moeten zijn.
Het is te triest voor woorden.
Het wordt echt door de pijngrens heen als hier geen consequenties aan verbonden worden
Aftreden met die lul })
pi_197019049
Ik zie de regering er wel voor aan om te denken dat een symbolische start van een paar prikken ervoor zorgt dat mensen de maatregelen niet meer gaan navolgen (nog minder dan nu al het geval). Net nu we een paar weken geleden juist een standje hebben gekregen voor ons gedrag en de feestdagen nog niet voorbij zijn.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 28 december 2020 @ 13:38:24 #82
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197020255
In september pas iedeeen gevaccineerd :')

https://www.telegraaf.nl/(...)edereen-gevaccineerd

Als Hugo de Jonge dan nog niet afgetreden en in de gevangenis zit is het echt faliekant mis hier :(
pi_197021118
Ik zag een voorlopig schema'tje van het inenten in Duitsland. En daar stond op dat de planning van het inenten van mensen onder de 60 met weinig risico (45 miljoen mensen), vanaf december 2021 gaat plaatsvinden. Dat duurt ook nog even.
  maandag 28 december 2020 @ 14:20:13 #84
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_197021597
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 14:06 schreef 297534 het volgende:
Ik zag een voorlopig schema'tje van het inenten in Duitsland. En daar stond op dat de planning van het inenten van mensen onder de 60 met weinig risico (45 miljoen mensen), vanaf december 2021 gaat plaatsvinden. Dat duurt ook nog even.
Ja, de bottleneck is de goedkeuring van vaccins en met name de levering ervan door de fabrikant.
  maandag 28 december 2020 @ 14:32:58 #85
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_197021947
quote:
6s.gif Op maandag 28 december 2020 13:38 schreef ikweethetookniet het volgende:

Als Hugo de Jonge dan nog niet afgetreden en in de gevangenis zit is het echt faliekant mis hier :(
:') Dat is toch al een paar maanden bekend. Voor mij is het pas nieuws als pas in 2022 de laatste mensen gevaccineerd zullen worden.
pi_197022123
quote:
6s.gif Op maandag 28 december 2020 13:38 schreef ikweethetookniet het volgende:

"Lock him up!!"

:')
pi_197022139
inderdaad, gewoon een schande dat wij persé moeten wachten tot 8 Januari, en dan nog niet eens iedereen hier natuurlijk

allemaal omdat wij dat franse bedrijf niet willen teleurstellen
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_197022356
Let op hoe mild het NOS journaal is voor het kabinet. Geeft wederom de indruk dat de NPO de Fox News is van het partijkartel; misstanden in eigen kring worden doodgezwegen dan wel geminimaliseerd.

Gisteren keek ik de uitzending wat als prime time item de eerste vaccinaties in Europa had. De volgende zaken werden NIET vermeld:

- Om hoeveel landen gaat het eigenlijk? En welke niet?
- Waarom is Nederland zo laat?
- Waar is de reactie van Hugo de Jonge of Mark Rutte? Opeens zie je hen niet voor de camera.
- Er is heel veel verbazing in Nederland over de zeer trage gang van zaken inzake vaccinaties. Niemand kreeg daarover spreektijd in de uitzending. Opmerkelijk.

Beeldvorming van de uitzending: leuk dat de vaccinaties beginnen. Punt. Niets verder over Nederland.

Zo komt het kabinet er weer heel makkelijk vanaf.

Wel fijn voor Rutte dat de NPO zo'n schoothondje is geworden van het kabinet (partijkartel).
  maandag 28 december 2020 @ 20:26:42 #89
203089 Scuidward
pi_197034596
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 14:45 schreef Homey het volgende:
Wel fijn voor Rutte dat de NPO zo'n schoothondje is geworden van het kabinet (partijkartel).
Kritiek op vaccinatiestrategie
Nu veel andere Europese landen de eerste prikken met vaccins tegen het coronavirus hebben gezet, groeit de kritiek op de Nederlandse strategie. Nederland prikt pas op 8 januari. Hoe komt het toch dat Nederland zoveel later is, en maakt dat uit? Te gast is Roel Coutinho, oud-directeur van het centrum voor infectieziektebestrijding bij het RIVM. Hij analyseert de Nederlandse situatie.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)van-28-december.html

Kijktip?
pi_197034763
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:26 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Kritiek op vaccinatiestrategie
Nu veel andere Europese landen de eerste prikken met vaccins tegen het coronavirus hebben gezet, groeit de kritiek op de Nederlandse strategie. Nederland prikt pas op 8 januari. Hoe komt het toch dat Nederland zoveel later is, en maakt dat uit? Te gast is Roel Coutinho, oud-directeur van het centrum voor infectieziektebestrijding bij het RIVM. Hij analyseert de Nederlandse situatie.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)van-28-december.html

Kijktip?
We kijken ff de kat uit de boom, lijkt me een prima strategie.
  maandag 28 december 2020 @ 21:00:37 #91
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197036002
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

We kijken ff de kat uit de boom, lijkt me een prima strategie.
Welke kat valt er precies uit de boom te kijken dan?
  maandag 28 december 2020 @ 22:44:54 #92
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197040001
Voorganger Jaap van Dissel: beschamend dat we zo laat gaan vaccineren

Het coronavirus blijft de wereld in zijn greep houden. Ook nu er een begin is gemaakt met vaccineren, blijft het virus mondiaal voor ontwrichting zorgen. In Europa zijn inmiddels meer dan 25 miljoen coronabesmettingen vastgesteld. Van een einde aan de tweede golf is ook in Nederland nog lang geen sprake. Volg in dit liveblog het laatste coronanieuws.

Voormalig directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding van het RIVM Roel Coutinho noemt het „verbijsterend” en „ook een beetje beschamend” dat Nederland als laatste in de Europese Unie begint met vaccineren tegen het coronavirus. Dat zei hij maandagavond in Nieuwsuur.

„We zijn toch een ontzettend goed georganiseerd land en je zou zeggen ja dat kunnen wij”, zei Coutinho over de vaccinatiecampagne. „En als dan blijkt dat het toch wel vrij lang duurt voor je kunt beginnen, dan vind ik dat toch wel vrij verbijsterend.”

Dat Nederland relatief laat begint, betekent volgens de oud-RIVM baas dat de overbelasting van de zorg langer doorgaat. En dat heeft volgens hem niet alleen een nadelig effect voor mensen die het coronavirus oplopen, maar ook voor andere patiënten. „Die kunnen niet opgenomen worden, of operaties moeten worden uitgesteld. Dus dat heeft hele verstrekkende gevolgen. Elke week telt in feite.”

Coutinho is emeritus-hoogleraar epidemiologie en was de voorganger van Jaap van Dissel bij het RIVM.

https://www.telegraaf.nl/(...)laat-gaan-vaccineren

Hugo herkent zich hier niet in wedden :?
pi_197041348
De meneer Coutinho is gewoon een heel onzorgvuldige man. Maar wat verwacht je met zo'n naam, vast een Portugees. En die zijn enorm onzorgvuldig!
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_197042154
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 23:20 schreef Mortaxx het volgende:
De meneer Coutinho is gewoon een heel onzorgvuldige man. Maar wat verwacht je met zo'n naam, vast een Portugees. En die zijn enorm onzorgvuldig!
:D
Go hard or go home
  maandag 28 december 2020 @ 23:44:19 #95
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_197042239
quote:

[..]

Elke prik telt, ook als het niet de tweede prik is. Zoveel mogelijk mensen moeten zo snel mogelijk een eerste prik krijgen. Er kan geen enkele twijfel hierover bestaan.
2000 light years from home
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 december 2020 @ 23:47:29 #96
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197042388
Nederland loopt al sinds maart achter de feiten aan, dus dit mag ook geen verrassing heten. Wel behoorlijk beschamend hoor, om als allerlaatste van Europa pas te beginnen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_197043015
Wat je ook ziet is het failliet van het stroperige polder vergadermodel, waarbij het initiatief en verantwoordelijkheid uitgesmeerd is over teveel partijen. Iedereen wijst naar elkaar en niemand onderneemt actie, bang om je kop boven het maaiveld uit te steken. Rutte duikt.

Andere landen zijn hiërarchischer georganiseerd wat beter werkt in een crisistijd; sneller actie, sneller opschalen.
pi_197044461
Dit gaat veel mensenlevens kosten simpelweg omdat ze hun fucking shit niet goed op orde hebben.

Maar hey, laten we mensen beboeten die boodschappen doen voor hun moeder ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_197044594
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 17:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En dat de huisartsen betrokken zouden worden bij het vaccinatieplan is gezien hun kennis en ervaring ook gewoon logisch.
Het vaccin moet gekoeld worden bewaard, het is niet logisch om het dan over 5.000 huisartsenpraktijken te verspreiden.
pi_197045516
Tja, daarna alles weer normaal?
Ik geloof er gene zak van.
Interessant he ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')